Recommended Posts

متکی: به آمريكايي‌ها درباره نوع واكنش‌مان به حمله احتمالي‌شان اطلاع داده‌ايم



منوچهر متكي در گفت‌وگو با يك پايگاه اينترنتي با اشاره يه دولتمردان آمريكايي گفت: آنها تمايل دارند جو هراس (از ايران) را در ذهن مردم آمريكا ايجاد كنند. اين كار ممكن است شانس آنها را در انتخابات نسل بعدي افزايش دهد. ما فكر نمي‌كنيم امكان هيچگونه حمله‌ي جديد آمريكا در منطقه وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن كامل گفت‌وگوي منوچهر متكي، وزير امور خارجه‌ي كشورمان كه در تاريخ دوم اكتبر در حاشيه‌ي نشست مجمع عمومي سازمان ملل با پايگاه اينترنتي آسيا سورس انجام شده به اين شرح است:

ژنرال ديويد پترائوس، فرمانده نيروهاي چند مليتي در عراق در گزارش به كنگره گفته بود ايران جنگي نيابتي را عليه كشور عراق و نيروهاي اعتلافي در عراق به راه انداخته است. پاسخ شما چيست؟

دولت بوش به دنبال بودجه‌اي براي تداوم ماموريتش در عراق است و به اين دليل است كه شايد چنين ادعاهايي براي آنها ضروري است، اين دليل طرح اين مساله در كنگره براي اطلاع دادن به مقامات مربوطه و يكي از دلايل تصويب بودجه است. دومين دليل سرپوش گذاشتن بر شكست‌ها و نقايص سياست‌هاي‌شان در عراق است. اين‌ها دو دليل اصلي اتهامات طرح شده در گزارش اين فرمانده است. بنابه سياست ما آنچه آنها در عراق نياز دارند صلح است نه جنگ. ما به ثبات و نه بي‌ثباتي در عراق و عراقي ايمن نه عراقي ناامن نياز داريم.

برخي مفسران آمريكايي درباره‌ي تقسيم عراق ميان سني، كرد و شيعه صحبت كرده‌اند. ايران به اين پيشنهادات چطور پاسخ مي‌دهد؟

اين يك اشتباه استراتژيك ديگر آمريكايي‌ها است. اين امر به آنها ربطي ندارد و بر عهده‌ي مردم و ملت عراق است كه درباره‌ي سرنوشت، زندگي و آينده‌ي كشورشان تصميم بگيرند. ما در عراق مي‌توانيم محكوميت نيروهاي خارجي از سوي مردم را مشاهده كنيم. كشورهاي منطقه هم با اين حضور مخالفند؛ به اين دليل است كه هيچ كس چنين پيشنهاداتي و چنين پيشنهادات تحميلي براي مردم عراق را نمي‌پذيرد. و چنين پيشنهاداتي به رسميت شناخته نخواهد شد.

سيمور هرش، خبرنگار تحقيقي آمريكايي در گزارشي در نيويوركر نوشته بود كه موضع آمريكا در خصوص حمله به ايران تغيير كرده است و در حاليكه پيشتر از حمله به تاسيسات هسته‌يي و نظامي صحبت مي‌شد، اكنون از حملات هدفمند عليه تاسيسات مروبط به سپاه پاسداران صحبت مي‌شود. نظر شما چيست؟


از ابتداي اين مساله دو گزينه بر روي ميز بود: گزينه‌اي مبتني بر همكاري و گزينه‌اي مبتني بر رويارويي؛ ما همواره گزينه‌ي مبتني بر همكاري را ترجيح مي‌دهيم. باز هم در بخش‌هايي از حزب حاكم آمريكا شنيده مي‌شود كه گزينه‌ي ديگر را بررسي مي‌كنند كه رويارويي يا حمله يا اقدام نظامي عليه ايران است. امكان دارد اين همواره در ذهنشان بوده و حتي اكنون نيز باشد اما مشكل اين است كه آنها نمي‌دانند چه رخ خواهد داد. و از سوي ديگر آنها نمي‌توانند افكار عمومي را تغيير دهند، نمي‌توانند درگيري ديگري را به ماليات دهندگان آمريكايي تحميل كنند و به اين دليل است كه ما شاهد امكان هيچ گونه درگيري جديد آمريكايي‌ها در منطقه‌مان نيستيم. دولت بوش تا حدي مبتني بر جنگ افزار رواني است. آنها تمايل دارند يك بار ديگر جو هراس را در ذهن مردم آمريكا ايجاد كنند. اين كار ممكن است شانس آنها را در انتخابات نسل بعدي افزايش دهد. ما فكر نمي‌كنيم امكان هيچگونه حمله‌ي جديد آمريكا در منطقه وجود داشته باشد.

پس شما به راه حل مسالمت آميز اين مساله اميدواريد؟

هيچ راه ديگري وجود ندارد. ما راه حل ديگري را براي اين مسايل مشاهده نمي‌كنيم.

درباره‌ي پيامدهاي حمله آمريكا بر ايران در صورت بروز چنين حمله‌اي چطور فكر مي‌كنيد؟ پيامدها براي ايران و منطقه؟

آنها خودشان مي‌دانند كه واكنش چه خواهد بود. ما به آنها اطلاع داده‌ايم.

همان طور كه مي‌دانيم دولت بوش در ماه اوت ملحوظ شدن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌هاي تروريستي را خواستار شد و اين اولين شاخه نظامي ملي است كه اينگونه نام گذاري مي‌شود، چرا به سپاه پاسداران اشاره شده است؟

سياست كلي برخي گروه‌ها در آمريكا از همان ابتدا تغيير رژيم در ايران بوده است. اكنون بعد از 28 سال آنها ترديد دارند كه بتوانند چنين ماموريتي را عليه ملت ما انجام دهند. ما برخي سازمان‌ها نظير سپاه پاسداران و برخي ديگر سازمان‌ها را داريم كه با انقلاب روي كار آمده‌اند. ارتش ما به دو بخش متفاوت تقسيم شده است. ارتشي كه قبل از انقلاب وجود داشت و ارتش جديدي كه ما بعد از انقلاب برقرار كرديم. آنها فقط براي تكميل اتهاماتشان عليه ايران مبني بر دخالت ايران در امور عراق، مي‌خواهند بگويند كه اين نهاد نظامي جديد ايران كه سپاه پاسداران است مسوول دخالت در عراق است اين درست نيست.


تيك آف

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]ديپلماسي وحشي آمريكا با نصيحت رام نمي‌شود [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه ديپلماسي آمريكا وحشي است، تاكيد كرد: اگر در برابر اين ديپلماسي منفعل باشيم آنها جلوتر مي‌آيند. [/align]

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي در ادامه سخنان خود در هشتمين همايش سراسري روحانيون ارتش با اشاره به اينكه اكنون حتي ملت‌هايي كه دولت آنها در منطقه ما طرفدار آمريكا هستند نيز به شدت از رفتار آمريكا تنفر دارند، افزود: در حالي كه در ابتداي هفته حمله آمريكا به عراق بيش از 40 درصد مردم اين كشور حمله به عراق را در راه آزادي اين كشور مي‌دانستند، اما اكنون اين ميزان به تنها سه درصد كاهش يافته است كه ناشي از نوع رفتار آمريكا در عراق است.
وي با اشاره به اينكه در دوران جنگ 33 روزه حزب الله لبنان و رژيم صهيونيستي آمريكا در تلاش بود از سويي ضمن فشار آوردن به حزب‌الله لبنان از دو سمت گروه 14 مارس و اسرائيل، از سوي ديگر با قطع مذاكرات و تصويب قطعنامه اينگونه توهم مي‌كردند كه كار ايران تمام است و آنها به زودي پيروزي خود را جشن مي‌گيرند اما ناگهان همه معادلات بر خلاف تصور باطل آنها شد.
لاريجاني با بيان اينكه اكنون وجود 150 هزار نفر از نيروهاي عضور شركت‌هاي امنيتي آمريكايي در عراق حضور دارند گفت: همان افر ادي كه مي‌گفتند كه براي مبارزه با تروريستها به عراق آمده‌ايم با معاون صدام و ديگر گروه‌هاي تروريستي جلسه گذاشته و سلاح به آنها تحويل مي‌دهد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي، ائتلاف سازي هاي تصنعي از جمله برگزاري كنفرانس صلح فلسطين در پاييز را يكي ديگر از ترفندهاي آمريكا برشمرد و تاكيد كرد: مسئله اصلي آنها فلسطين نيست و اشتباه آمريكا اين است كه فكر مي‌كند كشورهاي منطقه همان چيزي كه آمريكا مي‌گويد را عمل مي‌كنند در حالي كه يكي از مسئولان عالي رتبه كشورهاي مقتدر منطقه به من مي‌گفت آمريكا بواقع همان شيطان بزرگ با بدني عظيم الجثه و عقلي كوچك است.
لاريجاني اين اقدامات آمريكا در منطقه را كارگاه خشنود سازي براي خودشان توصيف كرد و گفت: ما هيچگاه مخالف ابتهاج خاطر آنها نيستيم.
دبير شوراي عالي امنيت ملي به تلاش آمريكا براي تك قطبي اداره كردن جهان اشاره كرد و گفت: آنها مي‌گويند چون بزرگترين قدرت نظامي هستيم پس بايد فرهنگ و اقتصاد جهان را كنترل كنيم و به خاطر رشد اقتصادي چين كه پيش از حد مد نظر آمريكا بود نيز با اين كشور درگير هستند و موضوعاتي مثل تايوان را بهانه مي‌كنند.
وي ايجاد زمينه‌هاي فشار از درون را يكي از تلاش‌هاي مهم آمريكا برشمرد تا بتواند ايران را از اين طريق در فشار قرار دهد و در كنار آن نيز در عرصه بين‌الملل از نهادهاي بين‌المللي در اين مسير كمك بگيرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: ديپلماسي آمريكا يك ديپلماسي وحشي براي بازسازي امپراتوري آمريكا است و اگر در مقابل آنها منفعل باشيم آنها جلوتر مي‌آيند چون معناي نجابت سياسي را نمي‌فهمند و آن را به انفعال تبديل مي‌كنند.
مسئول پرونده هسته‌اي كشورمان مهمترين راه مقابله با اين ديپلماسي وحشي را بالابردن وزن استراتژيك كشور دانست و افزود: انسجام اسلامي در عرصه بين‌الملل و منطقه‌اي در كنار اتحاد ملي از مهمترين موضوعات است.
وي افزود: بايد رفتار حاكم در اين كشور با آغوش باز افراد مختلف را بكار گيرد و دشمن‌تراشي معنايي ندارد.
به اعتقاد لاريجاني تثبيت و تقويت قدرت اقتصادي، ارتقاي قدرت علمي و فناوري، تقويت نيروهاي مسلح و هوشياري دائم آنها به همراه بهره‌گيري از موقعيت ژئوپوليتيك مهم ايران و تبديل آن به ديپلماسي نقد، هوشيار و فعال مهمترين مؤلفه‌هاي بالا بردن وزن استراتژيك ايران است.
دبير شوراي عالي امينت ملي تاكيد كرد: با اين اقدامات وزن كشور بالا رفته و خود به خود رفتار آنها عوض مي‌شود چرا كه ديپلماسي وحشي آنها با نصيحت رام نمي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: آمريكا با كاريكاتوريزه كردن شرايط ايران تلاش دارد ما را مغلوب كند، مثلاً در حالي كه ما كدهاي اطلاعاتي موثق از توزيع سلاح بين فرقه‌هاي مختلف عراق توسط آمريكا داريم و سفير قبلي اين كشور به اين فرقه‌ها گفته بود سلاح‌هاي خود را به سمت ايران و شيعيان عراق نشانه رويد، اتهام جنگ‌هاي فرقه‌اي را به ايران مي‌زنند.
مسئول پرونده هسته‌اي كشورمان در ادامه با بيان اينكه آنها در جلسات خصوصي با صراحت مخالفت خود را با در اختيار داشتن هر گونه فناوري هسته‌اي از سوي ايران اعلام مي‌كنند تصريح كرد: ايران با پاپمردي و ايستادگي از اين مرحله عبور كرد و حالا هر چه دوست دارند بگويند اما دو راه در پيش دارند يا اينكه باز خود را معطل كنند يا اينكه با ايران هسته‌اي تعامل داشته باشند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به ساعت‌ها مذاكره با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفت: عليرغم توفيقات مختلفي كه در اين راه كسب كرديم حرف‌هاي عجيب و غريب وزير خارجه فرانسه و عجيب تر مقامات آمريكايي نشان داد كه آنها ماجرا جو و شرور هستند.
وي تاكيد دوساله و بيهوده آنها بر پيش شرط تعليق براي مذاكره را مورد اشاره قرار داد و گفت: مذاكره بايد حاوي ابتكار نو متناسب با شرايط جديد باشد چرا كه سخن كهنه آن هم همراه با غرش كار پيرزنها است.
لاريجاني در پايان با اشاره به سفر پوتين به ايران از اقدامات خوبي كه در اين سفر صورت گرفت ياد كرد و گفت: علاوه بر آنكه در زمينه‌هاي امنيتي و همكاري هاي منطقه‌اي بحث‌هاي بسيار خوبي صورت گرفت در خصوص نيروگاه هسته‌اي بوشهر و گسترش عرصه هاي ارتباط به نتايج سازنده اي رسيديم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]حسيني:

آمريكا درصدد بازداشتن ايران از همگام شدن با تحولات علمي است

سخنگوي وزارت خارجه با تجليل از اظهارات مسئولانه «قرضاوي» گفت: آمريكا و همپيمانانش امروز درصدد بازداشتن ايران و ساير كشورهاي مسلمان از همگام شدن با تحولات علمي و تكنولوژي به ويژه در عرصه فناوري صلح‌آميز هسته‌اي هستند.


تصویر[/align]

به گزارش خبرگزاري فارس، سيد محمدعلي حسيني سخنگوي وزارت امور خارجه در گفتگو با بخش عربي سايت وزارت خارجه ضمن تجليل از اظهارات مسئولانه «شيخ يوسف قرضاوي» در محكوم كردن تهديدات خارجي عليه جمهوري اسلامي ايران، اظهار داشت: موضع آقاي شيخ يوسف قرضاوي راه را بر قدرت‌هاي استكباري كه همواره براي فتنه گري مذهبي، فرقه‌اي و قومي بين فرزندان جهان اسلام تلاش مي‌كنند، خواهد بست.
وي افزود: اتخاذ اين گونه مواضع صادقانه از سوي علماي اسلام در سراسر جهان تاثير بسزايي در مقابله با بلندپروازي و طغيانگري آمريكا و متحدان آن خواهد داشت. آمريكا و همپيمانانش امروز درصدد بازداشتن ايران و ساير كشورهاي مسلمان از همگام شدن با تحولات علمي و تكنولوژي به ويژه در عرصه فناوري صلح‌آميز هسته‌اي هستند.
حسيني تاكيد كرد: بدون ترديد مسلمانان و مردم شريفي كه به مطالب و فتاواي علماي مجاهد ايمان دارند، سخنان اين عالم و انديشمند فرهيخته را به جان دل خواهند پذيرفت چرا كه اينان مسئول حمايت از منافع عاليه امت بوده و مواضع شرعي و قانوني خود را با صراحت و شفافيت بي پروا و بدون هراس از احدي بيان مي‌كنند.
شيخ يوسف القرضاوي رئيس اتحاديه علماي مسلمان تاكيد كرد: "در صورت حمله به ايران، بر مسلمانان واجب است كه از اين كشور دفاع كنند."
وي گفت: "اين وظيفه امت اسلام است كه براي محافظت از خود، دست به دست هم بدهد. ما بايد از ايران كه به عنوان جزيي از جهان اسلام به شمار مي‌رود، دفاع كنيم و اين كشور را در مقابله با دشمن ياري نماييم."

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]لاريجاني در همايش روحانيون ارتش-2 و پاياني

ديپلماسي وحشي آمريكا با نصيحت رام نمي‌شود

دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه ديپلماسي آمريكا وحشي است، تاكيد كرد: اگر در برابر اين ديپلماسي منفعل باشيم آنها جلوتر مي‌آيند.

تصویر[/align]

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي در ادامه سخنان خود در هشتمين همايش سراسري روحانيون ارتش با اشاره به اينكه اكنون حتي ملت‌هايي كه دولت آنها در منطقه ما طرفدار آمريكا هستند نيز به شدت از رفتار آمريكا تنفر دارند، افزود: در حالي كه در ابتداي هفته حمله آمريكا به عراق بيش از 40 درصد مردم اين كشور حمله به عراق را در راه آزادي اين كشور مي‌دانستند، اما اكنون اين ميزان به تنها سه درصد كاهش يافته است كه ناشي از نوع رفتار آمريكا در عراق است.
وي با اشاره به اينكه در دوران جنگ 33 روزه حزب الله لبنان و رژيم صهيونيستي آمريكا در تلاش بود از سويي ضمن فشار آوردن به حزب‌الله لبنان از دو سمت گروه 14 مارس و اسرائيل، از سوي ديگر با قطع مذاكرات و تصويب قطعنامه اينگونه توهم مي‌كردند كه كار ايران تمام است و آنها به زودي پيروزي خود را جشن مي‌گيرند اما ناگهان همه معادلات بر خلاف تصور باطل آنها شد.
لاريجاني با بيان اينكه اكنون وجود 150 هزار نفر از نيروهاي عضور شركت‌هاي امنيتي آمريكايي در عراق حضور دارند گفت: همان افر ادي كه مي‌گفتند كه براي مبارزه با تروريستها به عراق آمده‌ايم با معاون صدام و ديگر گروه‌هاي تروريستي جلسه گذاشته و سلاح به آنها تحويل مي‌دهد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي، ائتلاف سازي هاي تصنعي از جمله برگزاري كنفرانس صلح فلسطين در پاييز را يكي ديگر از ترفندهاي آمريكا برشمرد و تاكيد كرد: مسئله اصلي آنها فلسطين نيست و اشتباه آمريكا اين است كه فكر مي‌كند كشورهاي منطقه همان چيزي كه آمريكا مي‌گويد را عمل مي‌كنند در حالي كه يكي از مسئولان عالي رتبه كشورهاي مقتدر منطقه به من مي‌گفت آمريكا بواقع همان شيطان بزرگ با بدني عظيم الجثه و عقلي كوچك است.
لاريجاني اين اقدامات آمريكا در منطقه را كارگاه خشنود سازي براي خودشان توصيف كرد و گفت: ما هيچگاه مخالف ابتهاج خاطر آنها نيستيم.
دبير شوراي عالي امنيت ملي به تلاش آمريكا براي تك قطبي اداره كردن جهان اشاره كرد و گفت: آنها مي‌گويند چون بزرگترين قدرت نظامي هستيم پس بايد فرهنگ و اقتصاد جهان را كنترل كنيم و به خاطر رشد اقتصادي چين كه پيش از حد مد نظر آمريكا بود نيز با اين كشور درگير هستند و موضوعاتي مثل تايوان را بهانه مي‌كنند.
وي ايجاد زمينه‌هاي فشار از درون را يكي از تلاش‌هاي مهم آمريكا برشمرد تا بتواند ايران را از اين طريق در فشار قرار دهد و در كنار آن نيز در عرصه بين‌الملل از نهادهاي بين‌المللي در اين مسير كمك بگيرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: ديپلماسي آمريكا يك ديپلماسي وحشي براي بازسازي امپراتوري آمريكا است و اگر در مقابل آنها منفعل باشيم آنها جلوتر مي‌آيند چون معناي نجابت سياسي را نمي‌فهمند و آن را به انفعال تبديل مي‌كنند.
مسئول پرونده هسته‌اي كشورمان مهمترين راه مقابله با اين ديپلماسي وحشي را بالابردن وزن استراتژيك كشور دانست و افزود: انسجام اسلامي در عرصه بين‌الملل و منطقه‌اي در كنار اتحاد ملي از مهمترين موضوعات است.
وي افزود: بايد رفتار حاكم در اين كشور با آغوش باز افراد مختلف را بكار گيرد و دشمن‌تراشي معنايي ندارد.
به اعتقاد لاريجاني تثبيت و تقويت قدرت اقتصادي، ارتقاي قدرت علمي و فناوري، تقويت نيروهاي مسلح و هوشياري دائم آنها به همراه بهره‌گيري از موقعيت ژئوپوليتيك مهم ايران و تبديل آن به ديپلماسي نقد، هوشيار و فعال مهمترين مؤلفه‌هاي بالا بردن وزن استراتژيك ايران است.
دبير شوراي عالي امينت ملي تاكيد كرد: با اين اقدامات وزن كشور بالا رفته و خود به خود رفتار آنها عوض مي‌شود چرا كه ديپلماسي وحشي آنها با نصيحت رام نمي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: آمريكا با كاريكاتوريزه كردن شرايط ايران تلاش دارد ما را مغلوب كند، مثلاً در حالي كه ما كدهاي اطلاعاتي موثق از توزيع سلاح بين فرقه‌هاي مختلف عراق توسط آمريكا داريم و سفير قبلي اين كشور به اين فرقه‌ها گفته بود سلاح‌هاي خود را به سمت ايران و شيعيان عراق نشانه رويد، اتهام جنگ‌هاي فرقه‌اي را به ايران مي‌زنند.
مسئول پرونده هسته‌اي كشورمان در ادامه با بيان اينكه آنها در جلسات خصوصي با صراحت مخالفت خود را با در اختيار داشتن هر گونه فناوري هسته‌اي از سوي ايران اعلام مي‌كنند تصريح كرد: ايران با پاپمردي و ايستادگي از اين مرحله عبور كرد و حالا هر چه دوست دارند بگويند اما دو راه در پيش دارند يا اينكه باز خود را معطل كنند يا اينكه با ايران هسته‌اي تعامل داشته باشند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به ساعت‌ها مذاكره با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفت: عليرغم توفيقات مختلفي كه در اين راه كسب كرديم حرف‌هاي عجيب و غريب وزير خارجه فرانسه و عجيب تر مقامات آمريكايي نشان داد كه آنها ماجرا جو و شرور هستند.
وي تاكيد دوساله و بيهوده آنها بر پيش شرط تعليق براي مذاكره را مورد اشاره قرار داد و گفت: مذاكره بايد حاوي ابتكار نو متناسب با شرايط جديد باشد چرا كه سخن كهنه آن هم همراه با غرش كار پيرزنها است.
لاريجاني در پايان با اشاره به سفر پوتين به ايران از اقدامات خوبي كه در اين سفر صورت گرفت ياد كرد و گفت: علاوه بر آنكه در زمينه‌هاي امنيتي و همكاري هاي منطقه‌اي بحث‌هاي بسيار خوبي صورت گرفت در خصوص نيروگاه هسته‌اي بوشهر و گسترش عرصه هاي ارتباط به نتايج سازنده اي رسيديم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تلويزيون روسيه، مصاحبه رييس جمهوري ايران با ايتارتاس را پخش كرد

ايراس: شبكه دوم تلويزيون دولتي روسيه روز شنبه مصاحبه اخير خبرنگاران اين شبكه و خبرگزاري ايتارتاس روسيه با رييس جمهوري اسلامي ايران را در برنامه "فرمول حكومت" پخش كرد.

اين مصاحبه همراه با گزارشي از نقاط ديدني شهرهاي بزرگ ايران ازجمله بارگاه امام رضا(ع)، مقبره سعدي و حافظ در شيراز و فردوسي در طوس و نقاط ديدني شهر اصفهان بود.

مصاحبه با "محمود احمدي نژاد" حدود سه هفته پيش و در آستانه اجلاس سران كشورهاي حاشيه خزر در تهران انجام گرفت و در آن رييس جمهوري ايران به سوالات مختلف خبرنگاران روس پاسخ داد.

"ميخاييل گوسمان" معاون ايتارتاس و مجري اين مصاحبه، در بخشي از گفتگوي خود با احمدي‌نژاد، از وي در مورد تجربياتش در هنگام تصدي پست شهرداري تهران و استفاده از آنها براي رياست جمهوري سوال كرد.

احمدي نژاد در پاسخ، با اشاره به جمعيت عظيم تهران و فعاليت‌هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي در آن گفت: مديريت اين شهر براي من تجربيات بسيار ارزشمندي را به ارمغان آورد.

وي افزود: زيباترين اتفاق در دوران شهرداري تهران ايجاد پيوند مردم با مديريت شهري بود.

در اين قسمت برنامه، تصاويري از نقاط ديدني و فرهنگي تهران از جمله بازار بزرگ آن نشان داده و گفته شد در اين بازار كالاهاي مختلف و صنايع دستي ازجمله فرش‌هاي نفيس عرضه مي‌شود.

در برنامه همچنين گفته شد كه تهران در پاي كوه البرز واقع شده و تاريخ تاسيس آن به دو هزار سال پيش و زمان حكومت اشكانيان برمي‌گردد.

در بخش ديگري از مصاحبه با احمدي نژاد از وي در مورد نقش زنان در جامعه سوال شد.

رييس جمهوري ايران، نقش زنان ايراني در كانون خانواده و اجتماع را برجسته دانست و تاكيد كرد زنان ايراني از احترام فراوان برخوردار هستند.

احمدي نژاد در پاسخ به سوال ديگري در مورد جنگ تحميلي عراق عليه ايران گفت: اين جنگ، تلاش قدرتهاي زورگو براي كمرنگ كردن نفوذ انقلاب اسلامي در جهان بود.

وي افزود: برخي قدرتهاي زورگو به تصور اين كه جلوي انتشار انقلاب اسلامي را در جهان بگيرند جنگ را به ايران تحميل كردند.

مجري مصاحبه آنگاه از احمدي نژاد در مورد سفرهاي استاني متعدد وي سوال كرد.

رييس جمهوري ايران اين سفرها را ضروري دانسته و گفت: معتقدم كه منابع و امكانات كشور بايستي بصور عادلانه در تمام نقاط كشور تقسيم شود.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد حتي دورافتاده‌ترين مناطق كشور بايد از نعمت توسعه بهره‌مند شوند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر طعم حكومت از نظر وي گفت: از نگاه ما حكومت جز خدمت به مردم و برپايي عدالت نيست اگر كسي بتواند به مردم خدمت كند و عدالت برپا كند طعم حكومت شيرين است در غير اين صورت از زهر هم تلخ‌تر است.

وي سپس از برخي حكومت‌هاي غربي انتقاد كرد و گفت: در آنجا نفس حكومت بر مردم لذت بخش است كه به نظر من اين موضوع يك انحطاط است.

در قسمت ديگري از اين برنامه به تنوع قومي در ايران و وجود اقوام مختلف در ايران اشاره شد.

رييس جمهوري ايران در پاسخ به سوالي، احتمال بروز اختلاف داخلي بخاطر تنوع قومي و زباني در ايران را رد كرده و گفت: ايران همانند گلستان بزرگي با گل‌هاي متفاوت است.

احمدي‌نژاد در مورد اوقات فراغت و توجه خود به خانواده‌اش با اشاره به حجم زياد كارهاي خود گفت: سعي مي‌كنم با افراد خانواده‌ام در روزهاي جمعه و تعطيل گرد هم آييم يا به ديدار والدين بروم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
براون: گزارش‌ها مبني‌بر همسويي لندن با واشنگتن در قبال ايران حقيقت ندارد


گوردون براون نخست وزير انگليس، گزارش‌هايي مبني بر همسويي لندن با واشنگتن در حمله نظامي به ايران را رد كرد. وي در عين حال ادعا كرد ايران از تروريسم در عراق، حمايت مي‌كند.


به گزارش ايرنا، براون با قرائت بيانيه‌اي در صحن مجلس عوام انگليس در اولين روز كاري، پس از تعطيلات تابستاني، در پاسخ به يكي از نمايندگان درباره گزارش برخي مطبوعات مبني بر مساعد بودن نظر وي با هيات حاكمه آمريكا درحمله نظامي به ايران، به صراحت گفت: اين داستانها حقيقت ندارند.

پيش از اين نشست، او در مصاحبه با خبرنگاران نيز گفته بود كه لندن به راه ديپلماتيك براي حل مساله برنامه هسته‌اي ايران، البته همراه با تداوم تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل اعتقاد دارد.

نخست وزير انگليس در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران، همچنين گفت كشورش تلاش ايران براي آنچه را كه "دستيابي به سلاح هسته‌اي" خواند، جدي مي‌گيرد.

به‌گفته براون، همراهي نكردن تهران باپيمان منع اشاعه هسته‌اي(ان.پي.تي)، به منزله نقض قوانين بين‌المللي خواهد بود.

اين اظهارات درحالي است كه يك هيات از آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، به رياست اولي هاينونن، ساعات اوليه روزسه‌شنبه براي انجام مذاكرات كارشناسي مربوط به اجراي تفاهم نامه بين ايران و آژانس، وارد تهران شد.

براون، همچنين از ايران و سوريه خواست تا به آنچه كه او حمايت تهران و دمشق از تروريسم در عراق ناميد، خاتمه دهند.

طرح اتهام دخالت ايران درعراق، از جمله مواردي است كه مقام‌هاي آمريكايي و انگليسي، در جنگ رواني سالهاي اخير عليه جمهوري اسلامي ايران، به آن استناد مي‌كنند، اما همواره از ارائه سند و مدركي در خصوص اين ادعا طفره رفته‌اند.

جمهوري اسلامي ايران، بارها از مقام‌هاي آمريكايي خواسته است تا استنادات خود را در خصوص اين ادعاها ارائه كنند.

ايران، پس از سقوط ديكتاتور بغداد در سال ‪ ، ۲۰۰۳‬اولين كشوري بوده كه دولت جديد عراق را شناسايي كرده و به حمايت از آن پرداخته است.

ایرنا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]باهنر: شان بين‌المللي كشور افزايش يافته است [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: نايب‌رييس مجلس، با اشاره به حجم فعاليت‌هاي دولت، اين اقدامات را اصولگرايانه و شجاعانه و موجب ارتقاي شان بين ‌لمللي جمهوري اسلامي ايران دانست. [/align]

به گزارش فارس و به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست‌جمهوري، محمدرضا باهنر در سخناني در ادامه نشست مشترك دولت و مجلس كه از عصر امروز شنبه آغاز شده‌است، با اشاره به سفر ريس جمهور به سازمان ملل و همچنين برگزاري اجلاس سران كشورهاي حاشيه خزر تصريح كرد: اين فعاليت ها بسيار گران سنگ است كه خيلي ها در دولت و مجلس گذشته آرزوي انجام آن را داشتند كه توفيق پيدا نكردند. اقدامات دولت و شخص رييس جمهور ، شأن و مرتبه كشورمان را در صحنه جهاني افزايش داده است .
باهنر همچنين با اشاره به دستاوردهاي اجلاس خزر گفت: گذشته از بيانيه بسيار مهم و با اهميتي كه در اين اجلاس به امضا رسيد، تصميمات و تفاهمات دو جانبه بسيار خوب و مفيدي يا اعضا نيز صورت گرفته است.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه بر اهميت و ضرورت برگزاري نشست بين دولت و مجلس براي تقويت تعامل ها تاكيد كرد .
وي سفرهاي استاني رييس جمهور را مورد اشاره قرار داد و گفت: اميدواريم از تجربه دور اول سفرها در دور دوم سفرها استفاد شود .
باهنر همچنين با تاكيد به ضرورت برگزاري نشست هاي كارشناسي بين دولت و مجلس تصريح كرد: در بحث لايحه بودجه ضروري است كه نشست هاي كارشناسي مشترك بين نمايندگان مجلس و دولت صورت گيرد. در چنين حالتي قطعا شاهد نتايج بهتر و مفيدتري خواهيم بود و اين موضوع همچنين به استمرار گفتمان اصولگرايي خواهد انجاميد.

* دلايل تورم از زبان نادران
در ادامه اين نشست الياس نادران نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين كه افزايش شاخص قيمت ها يكي از دغدغه هاي اجتماعي و اقتصادي سياستمداران است ، گفت: تورم در ايران بيشترين فشار را به اقشار كم درآمد وارد مي كند.
وي افزود: افزايش شاخصي قيمت ها متاثر از سياست گذاري ها، افزايش نقدينگي، وجود موانع براي سرمايه گذاري اتلاف درآمدهاي نفتي، ديوانسالاري دولتي، پايين بودن بهره وري و دولتي بودن اقتصاد، تورم ناشي از فشار تقاضا و بروز بيماري هلندي است .
نادران اظهار داشت: براي كنترل افزايش شاخص قيمت ها ابتدا بايد دنبال مهار تورم بود و نه افزايش طرح هاي عمراني.
رييس كميسيون اصل 44 مجلس افزود: تحقق عدالت اجتماعي و اجراي اصل 44 و كاهش تصدي گري هاي دولت از ديگر راهكارهاي كاهش تورم و در نهايت كاهش شاخص قيمت ها است .
نادران تصريح كرد : دولت بايد دنبال مهار تورم باشد ، زيرا در غير اين صورت فعاليت هاي دولت در زمينه اجراي عدالت محقق نمي شود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]اينديپندنت:

وزراي خارجه انگليس و آمريكا درباره استعفاي لاريجاني صحبت مي‌كنند

يك روزنامه انگليسي نوشت: وزراي خارجه انگليس و آمريكا قرار است درباره استعفاي علي لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران گفت‌وگو كنند.


تصویر[/align]

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «اينديپندنت»، يك سخنگوي وزارت خارجه انگليس گفت ديويد ميلي‌بند قرار است امروز درباره اثرات ناشي از جايگزيني سعيد جليلي به جاي علي لاريجاني و گام‌هاي بعدي درباره ايران با كاندوليزا رايس، همتاي آمريكاييش در واشنگتن صحبت كند.
به ادعاي اين روزنامه، استعفاي غيرمنتظره مذاكره‌كننده ارشد هسته‌اي ايران سايه‌اي از ترديد را بر همكاري آينده اين كشور با بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي انداخته است.
اين در حالي است كه ايران روز گذشته اعلام كرد سياست تهران در مذاكرات با غرب درباره مسئله هسته‌ايش تغيير نخواهد كرد.
بنا بر اين گزارش، جليلي نسبت به لاريجاني ارتباط نزديكتري با محمود احمدي‌نژاد، رئيس جمهوري ايران دارد.
تهران براي اطمينان بيشتر به غرب درباره عدم تغيير سياست مذاكره‌ايش همچنين اعلام كرده كه مذاكرات بين خاوير سولانا، هماهنگ‌كننده سياست خارجي اتحاديه اروپا و علي لاريجاني كه قرار است فردا در رم برگزار شود، به قوت خود باقي است.
اروپاييها اعلام كرده‌اند بسته‌اي از مشوق‌هاي اقتصادي و فني را در صورتي كه تهران با تعليق برنامه غني‌سازي اورانيوم موافقت كنند، ارائه خواهند كرد اما ايران اعلام كرده هرگز اين برنامه را به حال تعليق درنمي‌‌آورد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روزنامه الوطن چاپ مسقط : سفر پوتين به تهران پيامي به آمريكا بود

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: روزنامه الوطن مسقط بازتاب سفر پوتين به تهران و دستاورد اجلاس كشورهاي ساحلي درياي خزر را مخالفت با هرگونه دخالت در امور ايران و حمايت از نظام ايران در برابر هرگونه توطئه و پيامي به آمريكا قلمداد كرد. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه عمان چاپ مسقط در سرمقاله خود تحت عنوان "تحرك روسيه و ضرورت تحقق ثبات در منطقه" ديدارهاي اخير پوتين با صدراعظم آلمان، آقاي احمدي‌نژاد، سران كشورهاي ساحلي درياي خزر، مشاركت وي در اجلاس سران كشورهاي ساحلي درياي خزر در تهران و مخالفت وي با اتحاديه اروپا و آمريكا در خصوص اعمال مجازات‌هاي جديد عليه ايران را نه تنها براي ايران بلكه براي منطقه حايز اهميت توصيف كرد.
اين سرمقاله خاطرنشان ساخته است: آشكار و واضح است كه جهان هم‌اينك به سوي مرحله جديدي گام برمي‌دارد و معتقد است كه يك قدرت بين‌المللي به تنهايي قادر نيست ديدگاه‌هاي خود را بر جامعه جهاني ديكته كند.
نويسنده در پايان برگزاري اين اجلاس را يك نقطه عطف مهم تاريخي دانسته و آن را آغازي براي ايجاد توازن بين‌المللي توصيف كرده است.
روزنامه الوطن چاپ مسقط هم دستاورد اجلاس كشورهاي ساحلي درياي خزر را مخالفت با هرگونه دخالت در امور ايران و حمايت از نظام ايران در برابر هرگونه توطئه و در واقع پيامي به آمريكا تلقي نموده و حضور روسيه در راس اين موضع را قابل اهميت قلمداد كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]محمد البرادعي : هيچ مدركي مبني بر توليد سلاح اتمي در ايران وجود ندارد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: رئيس آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اعلام كرد، هيچ مدركي مبني بر اين كه ايران سلاح اتمي توليد كند، وجود ندارد. [/align]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "محمد البرادعي" به رغم لفاظي‌هاي اخير رهبران آمريكايي برضد برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران، خاطرنشان كرد كه هيچ مدركي كه اين ادعاها را تأييد كند، پيدا نشده است.
البرادعي در مصاحبه با شبكه خبري CNN گفت: «من هيچ اطلاعاتي دريافت نكرده‌ام كه هم‌اكنون در برنامه هسته‌اي ايران انحرافي به سوي توليد سلاح اتمي وجود داشته باشد.»
رئيس آژانس بين‌المللي انرژي اتمي همچنين نسبت به تهديدهاي كلامي مقامات آمريكايي هشدار داد و گفت: «اين تهديدها فقط به آتش اختلافات مي‌افزايد.»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]حدادعادل در ديدار وزير خارجه تركيه : لشگر كشي آمريكا به منطقه موجب تشديد تروريسم شد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار باباجان، وزير امور خارجه تركيه تاكيد كرد: لشگر كشي آمريكا به منطقه و اشغال عراق موجب تشديد تروريسم در منطقه شده است. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره اخبار و رسانه‌هاي گروهي مجلس شوراي اسلامي، حداد عادل در اين ديدار روابط دو كشور را برادرانه و دوستانه خواند و افزود: روابط دوستانه ايران و تركيه به عنوان دو قدرت مهم همواره موجب ثبات و امنيت در منطقه و جهان اسلام بوده است.
وي با بيان اين كه مرزهاي دو كشور همواره مرزهاي دوستي و برادري بوده است، گفت: هيچ مانعي براي گسترش روابط دو كشور وجود ندارد و افق همكاري‌هاي فيمابين بسيار روشن است.
حداد عادل در ادامه با تأكيد بر نقش مولانا در تقويت و تحكيم ارتباطات فرهنگي دو ملت اظهار داشت: مولانا مانند پلي در طول 800 سال گذشته و قرن‌هاي آينده دو ملت را به يكديگر وصل مي‌كند.
وي همچنين از روند مثبت همكاري‌هاي سياسي، اقتصادي و امنيتي دو كشور اظهار خرسندي كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به تحولات منطقه بويژه بحران عراق، دخالت‌هاي امريكا در عراق را عامل تشديد بحران در اين كشور دانست و گفت: لشگر كشي امريكا به منطقه و اشغال عراق موجب تشديد تروريسم در منطقه شده است.
وي در ادامه با اظهار تأسف از حوادث اخير در مرزهاي تركيه و عراق، مبارزه با تروريست‌ را حق همه كشورها دانست و اظهار اميدواري كرد؛ مشكلات پيش آمده از راه‌هاي غيرنظامي و به بهترين شكل حل و فصل شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين با تأكيد به جايگاه مجالس دو كشور در توسعه و گسترش همكاري‌هاي فيمابين، حمايت مجلس شوراي اسلامي را از تحكيم و تقويت هر چه بيشتر مناسبات برادرانه دو جانبه اعلام كرد.
براساس اين گزارش بابا جان وزير امور خارجه تركيه نيز در اين ديدار با تاكيد بر علاقه‌مندي كشورش براي توسعه و تحكيم روابط با جمهوري اسلامي ايران گفت: عليرغم روند مثبت روابط فيمابين در سال‌هاي اخير، تركيه علاقه‌مند است اين مناسبات از وسعت و عمق بيشتري برخوردار باشد.
وي با بيان اينكه روابط دو كشور همواره دوستانه بوده است، افزود: تركيه براي توسعه و تحكيم مناسبات همه جانبه با ايران اهميت خاصي قائل است.
وزير خارجه تركيه سپس با تاكيد بر ديدگاه‌هاي بسيار نزديك دو كشور در زمينه تحولات منطقه بويژه بحران عراق افزود: تركيه براي وحدت و تماميت ارضي عراق اهميت ويژه‌اي قائل و معتقد است عدم يكپارچگي عراق زيانهاي فراواني براي منطقه خواهد داشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]نيروهاي مسلح ايران پاسخ هرگونه تجاوزي را خواهند داد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: سخنگوي وزارت خارجه تصريح كرد: نيروهاي مسلح ايران پاسخ هرگونه تجاوز به تماميت ارضي كشور را خواهند داد. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس، سيد محمدعلي حسيني در ادامه گفتگو با خبرنگاران رسانه‌هاي داخلي به ديگر سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

سؤال: هفته گذشته خبرهايي منتشر شد كه با همكاري بانك جهاني هشت طرح زيربنايي در ايران اجرا مي‌شود، اما رئيس آمريكايي بانك جهاني در مصاحبه با CNN اظهار داشت كه بانك جهاني از سال 2005 طرح‌ جديدي در ايران نداشته و طرح‌هاي مربوط به بازسازي خرابي‌هاي ناشي از زلزله و يا محيط زيست مربوط به گذشته هستند. وي تاكيد داشت كه در زمان مسئوليت خود بانك جهاني فعاليت جديدي نخواهد داشت، نظر خود را در اين زمينه بفرماييد.
حسيني: همكاري بانك جهاني با كشورها براساس سندي به نام (CAS (Country assistance strategy است كه هر سه سال يك بار با همكاري بانك جهاني و كشور ميزبان تدوين شده و نحوه همكاري‌هاي جديد در اين چارچوب تنظيم مي‌شود.
تصويب CAS مربوط به ايران حدود 2 سال است كه به تعويق افتاده در همين راستا وزير اقتصاد و دارايي و رئيس كل بانك مركزي كشورمان جهت شركت در اجلاس ساليانه بانك جهاني و نيز رايزني براي تصويب CAS ايران به آمريكا سفر كردند.
اميد است حاصل پيگيري‌ها و رايزني‌ آنها با كشورهاي عضو شوراي اجرايي بانك جهاني به تصويب اين CAS ختم شود و اجراي پروژه‌هاي زيربنايي با ماهيت بشردوستانه تحت تاثير ديدگاه‌هاي سياسي برخي از كشورهاي صاحب نفوذ قرار نگيرد.
البته تاخير پيش آمده به دليل رياست «پل ولفوويتز» بر بانك جهاني بود كه به دليل فساد مالي از كار بركنار شد. وي با اعمال نظارت مغرضانه سياسي موجب كندي روند همكاري‌ها شده بود.

سؤال: در روزهاي اخير برخي رسانه‌ها خبر دادند كه در مورد آزادي «ران آراد» خلبان ناپديده شده اسرائيلي در لبنان در مقابل چهار ديپلمات ايراني ربوده شده در لبنان توافقاتي به عمل آمده است، آيا شما صحت اين خبر را تاييد مي‌كنيد؟
حسيني: وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران مجدانه آزادي چهار ديپلمات خود را از مجاري مختلف ديپلماتيك و بين‌المللي پيگيري مي‌كند. ما از طرح موضوع پيگيري آزادي ديپلمات‌هاي كشورمان توسط حزب الله در چارچوب مساعي انساني و بشردوستانه استقبال كرده و از آنها تشكر مي‌كنيم.
ما رژيم صهيونيستي را مسئول اصلي ناپديد شدن اين عزيزان مي‌دانيم و بار ديگر از همه سازمان‌هاي بين‌المللي مي‌خواهيم كه به آن رژيم فشار بياورند تا نسبت به تعيين وضعيت و سرنوشت آنها از پنهان كاري دست بردارد و خانواده آنها را از نگراني خارج كند.

سؤال: روزنامه الحيات از سفر «كوسران» نماينده فرانسه به تهران خبر داده در خصوص زمان، اهداف، محورها و موضوعات در دستور كار اين سفر توضيحاتي ارائه دهيد.
حسيني: جمهوري اسلامي ايران و فرانسه از گذشته همكاري‌ها و رايزني‌هايي را براي حل و فصل بحران لبنان داشته‌اند اما در مورد اين سفر هنوز برنامه‌اي تنظيم نشده است.

سؤال: آخرين وضعيت دانشجوي ربوده شده ژاپني در مرزهاي ايران و پاكستان و تلاش‌هاي به عمل آمده براي آزادي وي به كجا انجاميد؟
حسيني: تلاش‌هاي مسئولين ذيربط براي يافتن وي با جديت جريان دارد. به احتمال زياد وي همچنان در نقاط مرزي حضور دارد البته آن چه كه با اطمينان مي‌توان گفت اين است كه دانشجوي ژاپني در سلامت به سر مي‌برد.

سؤال: در خبرها آمده است به دنبال اتمام مذاكرات كارشناسان جمهوري اسلامي ايران و آژانس پيرامون سانتريفيوژهاي P1 و P2 قرار است به عنوان جمع بندي سومين جلسه تكميلي با حضور هاينونن و وعيدي روز دوشنبه در تهران برگزار شود. آيا شما اين خبر را تاييد مي‌كنيد.
حسيني: بله، قرار است اين گفتگو انجام شود.

سؤال: به گزارش يكي از سايت‌ها يك مقام ارشد امنيتي عراق در بصره از افزايش پرواز هواپيماهاي آمريكايي در مرز شلمچه خبر داده و اعلام كرده كه هواپيما‌ها و بالن‌هاي جاسوسي آمريكا كه در روزهاي اخير در مرزهاي جنوبي ايران به فعاليت خود شدت بخشيده‌اند براي كنترل و دريافت اطلاعات از سايت‌هاي موشكي ايران به پرواز در مي‌آيند.
البته آمريكايي‌ها براي توجيه اين اقدام به مقامات عراقي اعلام كرده‌اند كه اين پروازها براي كنترل قاچاق اسلحه از ايران صورت مي‌گيرد. ارزيابي خود را پيرامون اين خبر بفرماييد.
حسيني: چنانچه اين خبر صحت داشته باشد، اين گونه اقدامات اشغالگران در مخالفت آشكار با قوانين بين‌المللي و نقض حاكميت و تماميت ارضي جمهوري اسلامي ايران است.
بديهي است كه نيروهاي مسلح ما به نحو مناسبي پاسخ هرگونه تجاوز به تماميت ارضي را خواهند داد. از طرف ديگر ما معتقديم دولت و مسئولين عراقي هم به اهميت روابط حسنه بين دو كشور واقفند و اجازه نخواهند داد كه از اقليم و سرزمين آنها براي اقدامات جاسوسي بر ضد كشورهاي همسايه استفاده شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]اقدامات لازم براي توقف عمليات تروريستي پ.ك.ك بايد انجام شود [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه كشورمان ضمن محكوم كردن اقدامات اخير تروريستي گروه پ.ك.ك در تركيه، بر ضرورت انجام اقدامات لازم براي توقف اين گونه عمليات تروريستي تاكيد كرد. [/align]

به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان پيش از ظهر امروز يكشنبه پس از برگزاري اولين دور گفتگوها با «علي باباجان» همتاي ترك خود در كنفرانس خبري مشترك در جمع خبرنگاران به تشريح گفتگوهاي انجام شده پرداخت.
وي سفر باباجان به تهران را در ادامه رايزني‌ها و گفتگوهايي كه بين دو كشور در سطوح مختلف به ويژه طي دو سال گذشته وجود داشته، برشمرد و گفت: در اين دور از گفتگوها روابط دو كشور، همكاري‌هاي خوب آنها در زمينه‌هاي مختلف از جمله اقتصادي و رايزني‌هاي سياسي را مرور و تحولات منطقه‌اي را مورد بررسي قرار داديم.
متكي با بيان اينكه از روند رو به رشد همكاري‌هاي دوجانبه بين تهران - آنكارا رضايت داريم، تحولات منطقه‌اي به ويژه عراق و اقدامات تروريستي كه در منطقه صورت مي‌پذيرد را بخشي از محورهاي گفتگوي انجام شده با باباجان عنوان كرد.
وي با اشاره به برگزاري اجلاس همسايگان عراق به اضافه اعضاي دائم شوراي امنيت و گروه هشت در استانبول، خاطرنشان كرد: در اين ديدار آخرين تحولات عراق را مرور و ديدگاه‌هاي مشتركي در زمينه ضرورت ثبات در عراق، تماميت ارضي اين كشور و كمك به رفاه مردم عراق كه گام نخستين و ضروري آن بازگشت ثبات و آرامش به اين كشور است، داشتيم.
وزير خارجه كشورمان حمايت از دولت نوري المالكي نخست‌وزير عراق را از جمله موارد مورد تاكيد وزراي خارجه ايران و تركيه در اين ديدار برشمرد.
متكي در ادامه اقدامات اخير تروريستي توسط گروه پ.ك.ك در تركيه را محكوم و با خانواده‌هاي قربانيان، دولت و ملت تركيه ابراز همدردي كرد.
وي همچنين بر ضرورت انجام اقدامات لازم براي توقف اين گونه عمليات تروريستي و مقابله با تروريسم تاكيد كرد.
وزير خارجه كشورمان با بيان اينكه فرقي نمي‌كند اين اقدامات تحت نام پ.ك.ك، پژاك يا منافقين يا هر گروه ديگري صورت گيرد، افزود: رايزني‌هاي دوجانبه و همكاري‌هاي منطقه‌اي بايد منجر به توقف اقدامات تروريستي در منطقه شود.
متكي در ادامه و در پاسخ به اين سؤال كه واكنش ايران نسبت به فشارهاي جديد اقتصادي آمريكا عليه جمهوري اسلامي چيست؟ اظهار داشت: به نظر مي‌رسد شرايط ويژه‌اي كه در آمريكا وجود دارد، دولتمردان اين كشور را وادار كرده كه آزمون‌هاي شكست خورده را باز بيازمايند.
وي تصريح كرد: تحريم‌هاي يكجانبه و ساير مطالبي كه آمريكايي‌ها در حركت اخيرشان بيان كردند، مشكل آنها را حل نمي‌كند.
وزير خارجه كشورمان با تأكيد بر اينكه آمريكايي‌ها بايد به حق قانوني ايران تمكين كنند، گفت: ايران چيزي فراتر از حق قانوني خود را مطالبه نمي‌كند.
متكي با ذكر اين نكته كه براي نخستين بار است كشوري بر خلاف همه قوانين و مقررات بين‌المللي ارگان رسمي نظامي كشور ديگري را در پارلمان خود مطرح و يا دستورالعمل اداري عليه آن صادر مي‌كند، يادآور شد: اين‌‌ اقدامات مورد حمايت جامعه بين‌المللي نيست.
وي ادامه داد: اگر امروز شما رويه غلطي را در دنيا ايجاد كرديد فردا اين امر مي‌تواند در هر جاي ديگري تسري يابد.
وزير خارجه با اشاره به ادعاها و مطالب غلط مطرح شده در موضع‌گيري اخير آمريكايي‌ها، به آنها توصيه كرد كه به طور جدي به دنبال راهكاري براي حل مشكلاتي كه ناشي از سياست‌هاي غلط آنها هم در بحث هسته‌اي و هم منطقه‌اي و به ويژه عراق بوده، باشند.
متكي اضافه كرد: جمهوري اسلامي همواره اعلام كرده كه اگر واقعاً اين سياست‌ها تغيير يابد ما به خاطر علاقمندي به ثبات منطقه‌ و ضرورتي كه مي‌بينيم و همچنين كمك به صلح و امنيت منطقه از يك سو و تاكيد بر حق طبيعي و قانوني جمهوري اسلامي در برخورداري از فناوري صلح‌آميز هسته‌اي از سوي ديگر، به همكاري‌هاي خود ادامه دهيم.
وزير خارجه با بيان اينكه مواضع ايران در بحث هسته‌اي روشن است، اظهار داشت: ما پرونده را الان در جاي درست خودش كه آژانس است، مي‌بينيم.
وي همكاري‌هايي (ايران) كه با آژانس آغاز شده را شكلي ندانست و اين همكاري‌ها را مبنايي و محتوايي خواند و گفت: ايران به صورت كاملاً شفاف به سؤالات باقيمانده پاسخ مي‌دهد.
متكي با ذكر اين نكته كه همواره دو رويكرد در مقابل آمريكا وجود داشته، اين رويكردها را شامل رويكرد مبتني بر تعامل و حل طبيعي، منطقي و عادلانه مسائلي كه وجود دارد و همچنين رويكرد مبتني بر تقابل برشمرد و تصريح كرد: ما همواره بر رويكرد نخست تاكيد داشتيم. تصور ما اين است كه ديگر كشورها و جامعه بين‌المللي هم بر همين رويكرد تاكيد دارند.
وزير امور خارجه در توصيه‌اي ديگر به آمريكايي‌ها از آنها خواست تا بيش از اين خود را در موضوعات جهاني و منطقه‌اي منزوي نكنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]آمريكا و اسرائيل در پشت اقدامات تروريستي منطقه هستند [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: وزير خارجه كشورمان گفت: ما تلاش‌هاي رژيم صهيونيستي و آمريكا را در پشت برخي از اقدامات تروريستي كه در منطقه سامان داده مي‌شود، مشاهده مي‌كنيم. [/align]

به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان پيش از ظهر امروز يكشنبه در ادامه كنفرانس خبري مشترك به همراه «علي باباجان» همتاي ترك خود در پاسخ به سؤالي، موضوع فعاليت‌هاي تروريستي گروه‌هاي مستقر در شمال عراق را در پي تحولاتي دانست كه با حضور نيروهاي خارجي در عراق شكل جديد به خود گرفت و افزايش پيدا كرد و گفت: اين اقدامات از نظر ما بدون حمايت‌هاي خارجي نيست.
وي با بيان اينكه ما تلاش‌هاي رژيم صهيونيستي و آمريكا را در پشت برخي از اقدامات تروريستي كه در منطقه سامان داده مي‌شود، مشاهده مي‌كنيم، اظهار داشت: اظهارات ضد و نقيض آمريكا در رابطه با گروه‌هاي تروريستي در ايران و در بين مردم تركيه انعكاس بسيار منفي داشته و نشان دهنده اين است كه احتمالاً توافق‌هاي پشت پرده آنها را معذور داشته در اينكه بر ضرورت مقابله جدي با تروريسمي كه كشورهاي منطقه از جمله تركيه و ساير كشورهاي منطقه را متأثر مي‌كند، موضع گيري جدي داشته باشند.
وزير خارجه كشورمان ابراز اميدواري كرد كه اين بخش از سياست‌هاي آمريكا حتماً تصحيح شود و آمريكايي‌ها اراده جدي خود را براي جلوگيري از اقدامات تروريستي در منطقه نشان دهند.
خبرنگار شبكه‌ تلويزيوني TRT تركيه با اشاره به حمايت ايران از تركيه در قبال اقدامات تروريستي پ.ك.ك به گفتگوي تلفني شب گذشته احمدي‌نژاد با عبدالله گل همتاي ترك خود اشاره كرد و محتواي اين گفتگو را جويا شد كه متكي در پاسخ اظهار داشت: آقاي احمدي‌نژاد در تماس‌هاي تلفني جداگانه شب گذشته با عبدالله گل رئيس جمهور تركيه و آقايان مالكي و طالباني تحولات اخير در منطقه را مورد بررسي قرار داد و از اقدامات تروريستي كه در منطقه شكل گرفته ابراز نگراني كرد.
وي ادامه داد:‌‌ آقاي احمدي‌نژاد همچنين بر ضرورت يافتن راهكارهاي مناسب و همكاري‌هاي منطقه‌اي براي توقف اين گونه اقدامات تروريستي تأكيد كرد.
به گفته وزير خارجه اين همان چارچوبي است كه به عنوان مواضع جمهوري اسلامي ايران در اين موضوع مورد تأكيد قرار مي‌گيرد.
متكي اقدامات تروريستي را محكوم و بر ضرورت جلوگيري از اين اقدامات تأكيد كرد.
وي همچنين همكاري‌هاي دوجانبه و منطقه‌اي را براي توقف اين گونه اقدامات ضروري دانست و بر آن تأكيد كرد.
وزير خارجه كشورمان ادامه داد: فكر مي‌كنم در تحليل و همكاري‌ مشترك قادر خواهيم بود بر گروه‌هاي كوچكي كه منطقشان اقدامات مسلحانه و تروريستي است، فائق بياييم.
متكي در پايان با بيان اينكه راهكارهاي مختلفي براي اين امر وجود دارد، ابراز اميدواري كرد همكاري‌ها منجر به فائق آمدن هر چه سريع‌تر به اين مشكل در منطقه شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این گروه پ ک ک هم پر رو شدن نمی دونم چرا ایران هم مثل ترکیه پایگاه اونها رو با توپخانه یا هواپیما یا موشک نمیزنه؟ :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط Davood
      يك شركت آمريكايي ساخت هواپيما اعلام كرد مقام‌هاي اسراييلي تمايل دارند يكصد هواپيماي جنگي از نوع اف - ۳۵جديد را خريداري كنند.
      روزنامه اسراييلي معاريو روز پنج شنبه با اعلام اين خبر افزود، برخي مديران شركت لاكهيد مارتين به تازگي به تل‌آويو سفر كرده‌اند تا با اليعايزر شكيدي فرمانده نيروي هوايي اسراييل و برخي مقام‌هاي عالي رتبه ارتش اسراييل درباره اين معامله گفت و گو كنند.
      بر پايه اين خبر، هواپيماهاي اف ۳۵كه جديدترين در نوع خود است ، هواپيماي جنگي اصلي در نيروي هوايي آمريكا در آينده خواهد بود.
      روزنامه ياد شده نوشت : اگر اين معامله صورت گيرد، نيروي هوايي ارتش اسراييل ، اولين هواپيما از اين نوع را در سال۲۰۱۴ميلادي دريافت خواهد كرد.
      آمريكاطي سالهاي گذشته هر سال ميلياردها دلار كمك بلاعوض به سردمداران اسراييلي اهدا كرده كه بخش مهمي از آنها در قالب انواع تجهيزات پيشرفته نظامي ، سلاح‌هاي جديد و غير متعارف بوده است.
      بخشي از اين سلاحها را اسراييل در جنگ اخير خود عليه لبنان استفاده كرد و هزاران تن از مردم بي‌گناه اين كشور را با آنها به خاك و خون كشيد.

      irna.ir
    • توسط MR9
      آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قدس 
       

       
      آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد
       
       
      پی نوشت :
       
      1- تاپیک جدید اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران با مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
      2- لینک تاپیک نخست در بند ذیل
      2- اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.