Recommended Posts

منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران، در مورد حضور یکی از رهبران گروه کرد پژاک در آلمان از آن کشور توضیح خواسته است. روز سه شنبه، 11 سپتامبر، خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - گزارش داد که آقای متکی با اشاره به مصاحبه سرکرده گروه پژاک مبنی بر حضور او در آلمان گفته است که وزارت خارجه ایران در این مورد از دولت آلمان توضیح خواسته است. آقای متکی، که با خبرنگاران در تهران سخن می گفت، افزود که دولت آلمان باید در خصوص حضور برخی اعضای پژاک، که وی آن را یک "گروهک تروریستی" خواند، پاسخگو باشد. به گفته برخی منابع خبری، یکی از رهبران گروه پژاک در شهر کلن آلمان اقامت دارد. گفتگو با مهران براتی، کارشناس مسایل ایران در ماه های اخیر بین چریک های مسلح گروه کرد پژاک، که هدف خود را استقرار نظام دموکراتیک فدرال در ایران اعلام داشته، با نیروهای ایرانی درگیری هایی روی داده است. همچنین گزارش هایی از حملات نیروهای ایرانی به مناطقی در داخل کردستان عراق انتشار یافته است. دو هفته پیش، هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق، نسبت به این حملات واکنش نشان داد و گفت که عملیات نظامی ایران در خاک عراق می تواند به روابط دو کشور آسیب برساند. وی گفت که دولت عراق با احضار سفیر ایران در بغداد، نسبت به این عملیات رسما اعتراض کرده است. دفاع از واکنش ایران آقای متکی در مصاحبه خود در تهران ظاهرا در دفاع از عملیات نظامی نیروهای ایرانی علیه چریک های پژاک، اظهار داشت که انجام "برخی اقدامات جمهوری اسلامی برای متوقف کردن اقدامات تروریستی در مرزها و همچنین خاموش کردن فتنه" امری طبیعی است. گفته می شود گروه پژاک پایگاههای آموزشی خود را در کردستان عراق برپا کرده است وزیر خارجه ایران گفت که لازم است برای جلوگیری از ورود این افراد از مرزهای عراق یا مناطق دیگر تمهیدات لازم اندیشیده شود. وی گفت که در روابط ایران و منطقه کردستان عراق مشکلی وجود ندارد و افزود که "همیشه عواملی به دنبال تخریب مناسبات هستند" و کسانی را که "گروه های تروریستی" در منطقه می خواند متهم کرد که به دنبال ایجاد مشکلات بر سر مناسبات سالم جمهوری اسلامی ایران با عراق هستند. حزب حیات آزاد کردستان - پژاک - هدف خود را مبارزه برای ایجاد یک نظام دموکراتیک فدرال در ایران عنوان کرده و چریک های مسلح این گروه به عملیاتی در داخل خاک ایران دست زده اند. از پژاک به عنوان شاخه ای از حزب کارگران کردستان عراق - پ ک ک - نام برده می شود که یک گروه کرد فعال در مناطق کردنشین ترکیه است. مناطق شمالی عراق همچنین شاهد عملیات ارتش ترکیه علیه چریک های حزب کارگران کردستان - پ کا کا - بوده که اعتراض دولت عراق را در پی داشته است. هفته گذشته جلال طالبانی، رییس جمهور عراق، از پ ک ک و پژاک خواست از خاک این کشور برای عملیات مسلحانه علیه کشورهای همسایه استفاده نکنند و مانع از دخالت خارجی در کردستان عراق شوند. آقای طالبانی، که خود از کردهای عراق است، گفت که اگر این گروه ها این درخواست را نمی پذیرند، به کشورهای خود بازگردند و از آنجا به عملیات خود ادامه دهند. رییس جمهور عراق در عین حال گفت که این موضوع را به عنوان درخواستی از این گروه ها مطرح می کند و افزود که ارتش عراق در نظر ندارد به اقدام نظامی علیه آنها دست بزند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]در واكنش به اظهارات وزير امور خارجه فرانسه ؛ البرادعي درباره هرگونه جنگ طلبي عليه ايران هشدار داد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: مدير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در هشداري شديداللحن به كشورهايي كه اقدام به بزرگنمايي عليه ايران مي‌نمايند، تاكيد كرد اين كشورها بايد از عواقب جنگ عراق درس بگيرند. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه انگليسي گاردين امروز نوشت: اين اظهارات شديد اللحن محمد البرداعي در پي اظهارات برنار كوشنر وزير امور خارجه فرانسه صورت مي گيرد كه روز يكشنبه در مصاحبه اي گفته بود همه بايد خود را براي بدترين گزينه كه از نظر او همان جنگ با ايران است، آماده كنند و از طرفي نيز خواستار برقراري مجازات هاي اتحاديه اروپايي عليه تهران شده بود و در عين حال كماكان به انجام مذاكره با تهران تا به آخر تصريح داشت.
مدير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در واكنشي جدي با هشدار در قبال چنين اظهارنظرهايي گفت: ما بايد خونسرد باشيم.
وي خطاب به خبرنگاران در كنفرانس سالانه آژانس در وين گفت: ما نبايد اقدام به بزرگنمايي كنيم. من هرگز از به كارگيري زور سخن نخواهم گفت. براي چگونگي استفاده از زور قوانيني وجود دارد و من اميدوارم همه از اوضاع عراق درس گرفته باشند كه در آن 700 هزار غيرنظامي بي‌گناه تحت اين ظن و گمان كه كشورشان سلاح‌هاي هسته‌اي دارد، جان خود را از دست دادند.
به نوشته گاردين يكي از بحث‌هاي جدي كه از سوي آمريكا و انگليس براي تهاجم سال 2003 به عراق مطرح شد اين بود كه رژيم صدام حسين مخفيانه سلاح هاي كشتار جمعي شامل سلاح‌هاي هسته‌اي در اختيار دارد كه البته تاكنون هيچ سلاح كشتار جمعي يافت نشده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]استاد علوم سياسي دانشگاه كاروليناي شمالي : بوش نمي‌تواند حمايت سياسي را براي اقدام نظامي عليه ايران كسب كند [/align]


[align=center]خبرگزاري فارس: استاد علوم سياسي دانشگاه كاروليناي شمالي گفت:حل و فصل بن‌بست هسته‌اي كنوني اين امر را براي دولت بوش دشوار مي‌سازد كه حمايت سياسي را براي اقدام نظامي عليه ايران كسب كند. [/align]

« تيموثي مكئون» در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس در رابطه با موضوع حل مسئله پلوتونيوم ايران با آژانس گفت: نخستين مشكل پيش روي ايران در سيستم بين‌الملل، سياسي است نه نظامي.همانطور كه پيش از اين هم گفته بودم، اگر دولت ايران قصد استفاده از انرژي هسته‌اي براي مقاصد غيرنظامي و تامين الكتريسته‌ي مورد نياز دارد، در آن صورت نه تنها پيروي از درخواست بازرسي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و يا سازمان ملل آسان خواهد بود بلكه به نسبت كم هزينه است. افزون بر اين، به جاي اين كه اين امر نشانه‌اي از ضعف ايران تلقي گردد نشانه‌اي اميدواري به اين است كه به عنوان عضو قانونمند جامعه بين‌المللي نگريسته شود.
اين كارشناس مسائل بين‌المللي در رابطه با موافقت ايران با بازرسي‌هاي آژانس از راكتور آب سنگين خود اظهار داشت: ايران بايد با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در خصوص رژيم بازرسي‌هاي معقول كه همه تاسيسات آن را پوشش دهد، مذاكره كند.
زمينه‌اي براي اقدام آمريكا عليه ايران بوده‌ايدكه توسط دولت بوش هدايت مي‌گرديد.
«مكئون» در خصوص پيامدهاي حل و فصل بن‌بست هسته‌اي گفت: حل و فصل بن‌بست هسته‌اي كنوني اين امر را براي دولت بوش دشوار مي سازد كه حمايت سياسي را براي اقدام نظامي عليه ايران كسب كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]رئيس حزب سوسياليست فرانسه : كوشنر درباره اظهاراتش در مورد ايران توضيح دهد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: دبير اول حزب سوسياليست فرانسه روز دوشنبه در واكنش به اظهارات وزير امور خارجه اين كشور درباره برنامه هسته اي ايران و اين كه بايد آماده جنگ شد، خواستار تشكيل نشستي پارلماني شد. [/align]

به گزارش خبرنگار فارس در پاريس، فرانسوا اولاند با اشاره به اظهارات برنار كوشنر كه گفته بود بايد آماده جنگ شد، گفت نيكلا ساركوزي، رئيس جمهوري بايد در برابر فرانسويان در اين مورد توضيح دهد.
وي افزود: اكنون ايجاب مي‌كند كه مباحثه اي پارلماني در اين مورد صورت گيرد و همه چيز روي ميز گذاشته شود و دولت بايد پارلمان را در جريان قرار دهد.
وي با توجه به ممنوعيت قوانين تشريفاتي فرانسه كه رئيس جمهوري نمي تواند در برابر نمايندگان در پارلمان حضور يابد گفت: وي بايد اين كار را در برابر مرجعي مهم تر يعني خود فرانسويان انجام دهد.
برنارد كوشنر روز يكشنبه در مصاحبه اي گفته بود كه همه بايد خود را براي بدترين گزينه كه از نظر او همان جنگ با ايران است، آماده كنند و از طرفي نيز خواستار برقراري مجازات هاي اتحاديه اروپايي عليه تهران شده بود و در عين حال كماكان به انجام مذاكره با تهران تا به آخر تصريح داشت.
دبير اول حزب سوسياليست فرانسه در اظهارات خود با خبرنگاران گفت: اين قبيل اظهارات بدون توضيح يا تبعات نخواهد بود. اين كه گفته شود بايد خود را براي جنگ آماده كرد معنايش اين است كه دولت و رئيس جمهوري اطلاعاتي دارند كه چنين معنا از آن استنباط مي شود كه ايران در حال دستيابي بمب اتمي است و مذاكرات بي نتيجه مانده است.
وي در پايان گفت: حتي ساركوزي نيز در جمع سفراي فرانسه از احتمال بمباران ايران حرف زده بود. اما اظهارات كوشنر فراتر از آن است يعني بايد خود را آماده جنگ كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]نيويورك تايمز: اجراي مفاد قطعنامه تحريم ايران براي آمريكا دشوار است [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: يك روزنامه آمريكايي در گزارش امروز خود از مشكلات آمريكا در اجراي مفاد قطعنامه تحريم ايران به خاطر كمبود اطلاعات آمريكا خبر داد. [/align]

روزنامه نيويورك تايمز نوشت: «6 ماه از تصويب قطعنامه شوراي امنيت براي توقيف دارايي‌ها و سفر مقامات ايراني به ديگر كشورها گذشته اما آمريكا بخاطر نداشتن شماره گذرنامه‌ها و ديگر اطلاعات نتوانسته عليه شركت‌ها و افراد موجود در فهرست سازمان ملل اقدامي صورت دهد.»
اين روزنامه افزود: «آمريكا نتوانسته جرايم اعمال شده كنوني بر شركت‌هاي متعدد مرتبط با برنامه‌هاي هسته‌اي و موشكي ايران را اعمال كند زيرا اطلاعات كافي براي شناسايي اين افراد و شركت‌ها را در اختيار ندارد.»
يكي از مقامات ارشد دولتي اعتراف كرد كه آمريكا مي‌خواهد تحريم ها از مرحله اعلام به مرحله اعمال برسد.
مقامات اروپايي نيز اعلام كردند اين مسايل دولت آمريكا مشكلاتي را در مذاكرات با اروپا، روسيه و چين در اعمال تحريم‌هاي تازه بر تهران ايجاد كرده است.
به گفته مقامات اروپايي، روسيه و چين هنوز به انگيزه آمريكايي‌ها اعتماد ندارند و آن دسته از تجار اروپايي كه با ايران رابطه دارند در برابر قطع اين رابطه مقاومت مي‌كنند.
اين گزارش به نقل از مقامات دولتي آمريكا حاكي است، مشكلات فني بوده و مربوط به دشواري‌هايي مي‌شود كه در به دست آوردن اطلاعات مربوط به اين افراد و شركت‌ها حتي از سوي همپيمانان اروپايي آمريكا در اروپا و خاورميانه براي آمريكايي‌ها ايجاد شده است.
يكي ديگر از مقامات با اشاره به نهادهاي اطلاعاتي اروپايي‌ و خاورميانه‌اي گفت: «ما براي كسب اين اطلاعات و اتخاذ عملكرد لازم هر دري را زديم.»
بنا بر اين گزارش، از 25 نفري كه بنا بر قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل تحريم شده‌‌اند تنها تحريم‌ها عليه 2 نفر از آنها اعمال شده‌ و آمريكا قادر بوده تنها اطلاعات مربوط به مسدود كردن 17 شركت از 25 شركت را كسب و آنها را محدود كند.
به نوشته اين روزنامه به نقل از مقامات آمريكايي،‌ بيشتر مقامات مذكور در قطعنامه شوراي امنيت از ايران به بيرون سفر نكرده‌اند و تنها سردار "محمدباقر ذوالقدر" معاون وزير كشور و يكي از افسران سپاه پاسداران طي سال اخير به مسكو سفر كرده است كه اين عمل نيز بر خلاف موافقت روسيه با اعمال تحريم‌ها عليه وي صورت گرفت.
آمريكا فهرست فراواني از افراد و سازمان‌هايي در دست دارد كه متهم به گسترش تسليحاتي، تروريسم،‌ قاچاق مواد مخدر و ديگر جرايم هستند.
"استيوارت ليوي" معاون وزير خزانه‌داري آمريكا در امور تروريسم تاكيد كرد: «اين فهرست آمريكا است كه از سوي نهادهاي مالي سراسر دنيا مورد استفاده قرار مي‌گيرد.»
اين روزنامه نوشت: «يكي ديگر از نگراني‌ها در جلوگيري از سفر افراد اين است كه به دليل تشابه اسمي ممكن است افراد فراواني به اشتباه دستگير شوند و اين امر موجبات ناراحتي عمومي را فراهم سازد.»
در اين گزارش تصريح شده كه آمريكا به همپيمانان خود در اروپا و ديگر نقاط دنيا فشار آورده كه شماره‌هاي گذرنامه‌ها،‌ تاريخ تولد و ديگر اطلاعات مربوط به افراد موجود در اين فهرست را ارايه كنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]شريعتمداري در گفتگو با فارس : فرانسوي‌ها هم دولت ساركوزي را جدي نمي‌گيرند [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: مدير مسئول روزنامه كيهان با بيان اين‌كه ساركوزي را در فرانسه يك ديپلمات تحقير شده تلقي مي‌كنند، گفت: خبرگزاري‌هاي بين‌المللي نيز تهديدات ساركوزي و كوشنر عليه ايران را جدي نگرفتند. [/align]

حسين شريعتمداري در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس در خصوص اظهارات كوشنر وزير امور خارجه فرانسه مبني بر تهديد نظامي عليه ايران خاطرنشان كرد: اظهاراتي شبيه به گفته‌هاي كوشنر، قبلاً توسط ساركوزي رئيس جمهور فرانسه نيز به شكل‌ ديگري مطرح شده بود.
وي با بيان اينكه ساركوزي را در فرانسه يك ديپلمات تحقير شده تلقي مي‌كنند، اظهار داشت: نكته‌اي كه بعضاً نمايندگان مجلس فرانسه و روزنامه‌هاي اين كشور از جمله فيگارو به صورت تلويحي به آن مي‌پردازند، اين است كه ساركوزي بين خود و خلف خود شيراك فاصله زيادي مي‌بيند و به همين علت نوعي بزرگ‌گويي در عرصه ديپلماتيك را براي پر كردن اين فاصله انتخاب كرده است.
مدير مسئول روزنامه كيهان يادآور شد: اين‌كه دولت فرانسه در حدي باشد كه بتواند ايران را تهديد نظامي كند، كمي مضحك است.
وي با بيان اين‌كه فرانسوي‌ها با چنين اظهاراتي مي‌خواهند به قول حضرت امام (ره)، اداي ابرقدرت‌ها را دربياورند، افزود: به همين خاطر شما مي‌بينيد كه بسياري از خبرگزاري‌هاي مطرح دنيا حرف‌هاي ساركوزي و اظهارات اخير كوشنر را جدي نگرفته‌اند چرا كه فرانسه در سطوحي نيست كه بتواند ايران را تهديد كند.
شريعتمداري با بيان اين‌كه فرانسه در برهه كنوني با مشكلات فراوان داخلي رو به روست و در خاورميانه نيز بسياري از پتانسيل‌هاي خود را از دست داده، يادآور شد: فرانسوي‌ها زماني در لبنان جايگاهي داشتند و در برخي كشورهاي منطقه مثل عربستان حرف‌هايشان خريدار داشت اما آمريكا و انگليس اين توانايي‌ها را از آن‌ها گرفتند.
اين كارشناس مسايل سياسي با بيان اينكه اتحاديه اروپا نيز با مواضع تند فرانسه موافق نيست، اظهار داشت: چند هفته قبل اتحاديه اروپا اعلام كرد كه حاضر نيست با آمريكا در خصوص تحريم عليه ايران همراهي كند. اما فرانسه سعي كرد براي مطرح كردن خود، مواضعي نزديك با آمريكا اتخاذ نمايد.
شريعتمداري در پاسخ به اين سؤال كه واكنش مناسب ايران به چنين اظهاراتي چه خواهد بود، خاطرنشان كرد: مقامات رسمي ما نسبت به اين اظهارات موضع‌گيري كردند و قطعاً هم بايد اين كار انجام مي‌شد. اما وقتي مي‌گوييم كه هدفمان در سياست خارجي حفظ عزت اسلامي است و تاكنون نيز همين طور بوده، اين مسئله ايجاب مي‌كند به فرانسوي‌ها درسي بدهيم.
اين كارشناس مسائل سياسي با يادآوري اين نكته كه فرانسه درحال حاضر با ايران روابط اقتصادي زيادي دارد، تصريح كرد: ضمن اين‌كه تهديدهاي كوشنر در حدي نيست كه اهميت داشته باشند، اما به عنوان وزير امور خارجه يك كشور اين اظهارات را انجام داده و قطعاً بايد پاسخي مناسب دريافت كند. بخشي از اين پاسخ مي‌تواند موضع‌گيري سياسي باشد كه اين اتفاق افتاده، اما بايد در روابط اقتصادي نيز فرانسه را گوشمالي داد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]در واكنش به اظهارات كوشنر :
روسيه: حمله آمريكا به ايران يك اشتباه بزرگ سياسي است
[/align]


[align=center]به نقل از خبرگزاري فرانسه ، آلكساندر لوسياكوف معاون وزير خارجه روسيه اعلام كرد: «تهاجم نظامي آمريكا به ايران اشتباهي سياسي است كه نتايج فجيع و اسف‌باري را در پي خواهد داشت.»
واكنش روسيه در زماني است كه برنار كوشنر وزير خارجه فرانسه عصر روز گذشته براي ديداري دو روزه و مباحثه درباره تبعات جنگ عليه ايران وارد مسكو شد. روسيه در حال ساخت يك مركز هسته‌اي در بوشهر ايران است.

بنا بر اعتقاد لوسياكوف حمله به ايران اقدام نسنجيده‌اي است كه نتايج اسف‌بار و ناراحت كننده‌اي در پي خواهد داشت.

وي گفت: «من اطلاعي ندارم كه آيا آمريكايي‌ها واقعا قصد حمله به ايران را دارند يا خير اما فكر مي‌كنم كه در صورت مواجه با مشكلات جدي و مهم از حمله صرفه‌نظر كنند.»

وي تصريح كرد: «ما معتقديم كه هيچ قانون و آيين‌نامه نظامي در مورد مسئله ايران وجود ندارد.از سوي ديگر اين مسئله كاملا روشن و بديهي است كه هيچ قانون و آيين‌نامه نظامي عليه عراق نيز وجود ندارد اما درباره ايران مسئله كاملا متفاوت است و همه چيز ممكن است بهم‌ريخته و پيچيده شود.»
لوسياكوف در ادامه افزود: «از آنجايي كه موقعيت ايران بسيار پيچيده و حساس است ما قصد داريم متخصصان خود را از ايران خارج كنيم.»

وي خاطر نشان كرد: «اعلام حمله آمريكا به ايران نتيجه‌اي جز بحراني ‌كردن وضعيت خاورميانه نخواهد داشت و تنها موجب برانگيختن واكنش بسيار منفي مسلمانان جهان خواهد شد.»

لوسياكوف تأكيد كرد: «البته من نمي‌دانم قصد واقعي آمريكا از اعلام اين حمله چيست اما معتقدم مداخله نظامي آنها در ايران يك اشتباه بزرگ سياسي و ديپلماتيك است كه مطمئنا نتايج بدي در بر خواهد داشت.»
اين در حالي است كه كوشنر روز يكشنبه اعلام كرد كه جهان بايد خود را براي بدترين‌ها آماده كند.
از نظر وي بدترين‌ها يعني امكان جنگ عليه ايران كه چنانچه ايران تعليق و تعويق برنامه‌هاي هسته‌اي‌اش را رد كند اين امكان عليه آن وجود دارد.



www.farsnews.com[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]وزير امور خارجه ايتاليا:

جنگ عليه ايران راه حل نيست
[/align]


[align=center]تصویر[/align]


[align=center]نخست وزير ايتاليا در واكنش به اظهارات جنگ‌طلبانه همتاي فرانسويش گفت: جنگ عليه ايران راه حل نيست و بايد به ديپلماسي فرصت لازم در بررسي پرونده هسته‌اي را فراهم كرد.

به نقل از خبرگزاري كويت(كونا)، ماسيمو دالما در واكنش به اظهارات برنارد كوشنر وزير امور خارجه فرانسه درباره آمادگي براي جنگ با ايران گفت: در حال حاضر ايده تهديد به جنگ، ايده موفقي براي راه حل بحران نيست.

وي افزود: من فكر نمي‌كنم جنگي جديد راه حل مشكلات باشد و مي‌تواند فاجعه و خطرات تازه‌اي ايجاد كند.
وزير امور خارجه ايتاليا كه سخنانش از شبكه‌هاي تلويزيوني اين كشور پخش مي‌شد، تصريح كرد: پيش از صحبت كردن از جنگ بايد براي ابتكار عمل‌هاي سياسي و ديپلماتيك زمان لازم را فراهم كرد.
دالما گفت: پرونده هسته‌اي ايران به سازمان ملل تقديم شد و تحريم‌هايي وجود دارد كه مجامع بين‌المللي در مورد آنها تصميم گرفته‌اند و همزمان با آن ايران پيشنهاد حل مسالمت‌آميز اين بحران را مطرح كرده است.
وي بر ارائه يك ابتكار بين‌المللي كه در مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك به مورد بحث گذاشته شود، تاكيد كرد و گفت: به نظر نمي‌رسد در حال حاضر سخن گفتن از جنگ، ايده موفقي باشد.
برنارد كوشنر روز يكشنبه در مصاحبه‌اي گفته بود همه بايد خود را براي بدترين گزينه كه از نظر او همان جنگ با ايران است، آماده كنند

كوشنر همچنين خواستار اعمال مجازات هاي اتحاديه اروپايي عليه تهران شده بود و در عين حال كماكان به انجام مذاكره با تهران تصريح داشت.


خبرگزاري فارس[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]رئیس سابق ستاد مركزي فرماندهی آمريكا:مي توان با ايران هسته ای هم زندگی کرد


جان ابي‌زيد رئيس پيشين فرماندهي مركزي آمريكا در خاورميانه اعلام كرد اگر تلاش‌ها براي جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي نتيجه ندهد جهان مي‌تواند راهي براي همزيستي با ايران هسته‌اي پيدا كند.
مقامات غربي و آمريكايي در حالي تلاش دارند به روش‌هاي مختلف برنامه صلح‌آميز هسته‌اي كشورمان را برنامه‌‌اي تسليحاتي معرفي كنند كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در گزارش‌هاي خود بارها عدم انحراف اين برنامه به سوي كاربرد تسليحاتي را تصريح كرده است.

خبرگزاري آسوشيتدپرس از واشنگتن گزارش داد، "جان ابي‌زيد" كه به تازگي از فرماندهي نيروهاي آمريكايي در خاورميانه بازنشسته شده با تاكيد بر اين كه بايد همه تلاش‌ها براي جلوگيري از دستيابي ايران به توان هسته‌اي به كار بسته شود،‌ خاطر نشان كرد اگر اين تلاش‌ها ناكام بماند جهان مي‌تواند در كنار ايران هسته‌اي زندگي كند. ابي‌زيد ابراز اطمينان كرد كه اگر ايران به توان تسليحات هسته‌اي دست پيدا كند آمريكا اين توانايي را دارد تا مانع به كارگيري آن شود.
وي ادامه داد: «ايران كشوري نيست كه بخواهد خودكشي كند.»
وي گفت منظورش اين است بر اين باور نيست كه كساني در ايران مسئوليت دارند بخواهند با يك سلاح هسته‌اي به آمريكا حمله كنند.
ابي‌زيد تصريح كرد: «ايراني‌ها آگاه هستند و توانمندي نظامي آمريكا بسيار فراتر از ايران است. به اعتقاد من ما قدرت داريم تا ايران را بازداريم.»
وي كه در مركز مطالعات بين‌الملل و راهبردي سخن مي‌گفت، افزود: «راه‌هايي وجود دارند بتوان در كنار ايران هسته‌اي زندگي كرد. بگذاريد با آن زندگي كنيم. ما در كنار اتحاد جماهير شوروي هسته‌اي زندگي كرديم. ما با چين هسته‌اي زندگي كرديم و در كنار ديگر قدرت‌هاي هسته‌اي زندگي مي‌‌كنيم.» ابي‌زيد با تاكيد بر اين كه اين اظهارات تنها برداشت‌ها و نقطه‌نظرات شخصي وي است گفت هيچ يك از نظرات وي بر اساس طرح‌ها و برنامه‌هايي نيست كه درباره احتمال حمله نظامي به ايران وجود دارد.

وي خطرات دستيابي ديگر كشورها به زرادخانه‌هاي هسته‌اي را يادآور شد و احتمال اين امر را كه ايران به پيشرفت هسته‌اي لازم براي دستيابي به توان هسته‌اي برسد زياد دانست و گفت: «نمي‌توان از اين امر اجتناب كرد.»

ابي‌زيد نيز مانند بسياري از شخصيت‌هاي برجسته دنيا اقدام نظامي عليه ايران را اقدامي عاقلانه ندانست و تصريح كرد:‌ «برپايي جنگ از كشوري به كشوري ديگر در اين بخش از دنيا براي همه مخرب خواهد بود و ما بايد از اين امر پرهيز كنيم. از نظر من ما تا اندازه‌اي كه مي‌توانيم بايد از اين امر پرهيز كنيم. از سوي ديگر نمي‌توانيم به تهران اجازه دهيم به راهي ادامه دهد كه براي منافع ملي ما مخرب است.»

وي با تاكيد بر همكاري غرب و ايران خواستار خويشتنداري غرب در قبال ايران شد.

اين فرمانده پيشين ارشد ارتش آمريكا تاكيد كرد: «هنوز اميد مي‌رود ايران با گذشت زمان از مواضع ضد غرب دست بردارد.»

ابي‌زيد تصريح كرد آمريكا و جامعه جهاني مي‌تواند مسئله ايران را مديريت كند و گفت: «به نظر من آمريكا با توان نظامي بالاي خود مي‌تواند مانع ايران شود و به آنها اين پيام را بدهد كه اگر بتوانند يك يا دو بمب بسازند نمي‌توانند با توان واقعي نظامي آمريكا برابري كنند.»



سایت خبری ایران[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]احمدي نژاد يكشنبه عازم نيويورك مي‌شود [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: رئيس جمهور اسلامي كشورمان يكشنبه اول مهرماه براي شركت در مجمع عمومي ساليانه سازمان ملل متحد عازم نيويورك مي‌شود. [/align]

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور اسلامي كشورمان صبح روز يكشنبه اول مهر ماه براي شركت در اجلاس ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد همراه با هيئت عالي رتبه عازم نيويورك خواهد شد.
رئيس جمهور كشورمان در سفر خود به نيويورك علاوه بر سخنراني در اجلاس ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل با تني چند از روساي جمهور ديگر كشورها نيز ديدار و گفتگو خواهد كرد.
همچنين رئيس جمهور در اين سفر با ايرانيان مقيم آمريكا ديدار و گفتگو خواهد داشت.
منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان صبح امروز جمعه براي حضور در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد در راس هئيتي عازم نيويورك شد.
متكي فردا شنبه در نشستي كه از سوي سازمان ملل و دولت عراق به منظور بررسي آخرين تحولات و اوضاع جاري عراق برگزار مي‌شود، ‌شركت كرده و طي يك سخنراني مواضع كشورمان را مطرح خواهد كرد.
اين در حالي است كه دولت ‌آمريكا با صدور رواديد «عليرضا معيري» سفير جمهوري اسلامي ايران و رئيس دوره‌اي نمايندگان كشورهاي گروه 15 در ژنو مخالفت كرد.
عليرضا معيري قرار بود جمعه هفته آينده در اجلاس وزراي خارجه اين گروه كه در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك برگزار مي‌گردد به عنوان رئيس اين گروه گزارش فعاليت هاي ساليانه را ارائه كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]در آستانه اجلاس نيويورك ؛ آمريكا براي سفير ايران رواديد صادر نكرد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: دولت آمريكا در اقدامي خلاف عرف ديپلماتيمك با صدور رواديد براي«عليرضا معيري» سفير جمهوري اسلامي ايران و رئيس دوره‌اي نمايندگان كشورهاي گروه 15 در ژنو مخالفت كرد. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، دولت ‌آمريكا با صدور رواديد «عليرضا معيري» سفير جمهوري اسلامي ايران و رئيس دوره‌اي نمايندگان كشورهاي گروه 15 در ژنو مخالفت كرد.
عليرضا معيري قرار بود جمعه هفته آينده در اجلاس وزراي خارجه اين گروه كه در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك برگزار مي‌گردد به عنوان رئيس اين گروه گزارش فعاليت هاي ساليانه را ارائه كند.
متأسفانه بار ديگر آمريكا در ارتباط با حضور هيأت‌هاي بين المللي و كشورهاي مستقل با مداخله يك جانبه و با سوءاستفاده ابزاري از موضوع رواديد مجددا اغراض سياسي خويش را جايگزين رويه هاي بين المللي نموده و از اين طريق سازمان ملل را در چارچوب اهداف خويش محدود ساخته و زمينه هاي آزادانه فعاليت هاي سازمان ملل را دچار تنگنا ساخته است.
در سال هاي گذشته نيز روش هاي سوءاستفاده ابزاري دولت آمريكا از اهرم رواديد در ارتباط با هيئت‌هاي ديگر تكرار شده است و عدم صدور رواديد براي حضور رياست مجلس شوراي اسلامي در اجلاس رؤساي پارلمان هاي جهان و همچنين حضور روسا، وزرا و نمايندگان ديگر كشورهاي مستقل براي شركت در اجلاسيه هاي مجمع عمومي را شاهد بوده ايم كه اين رويه هاي تنگ نظرانه بر كارايي آزاد و مستقل سازمان ملل اثر خواهد گذاشت.
اينك زمان آن فرا رسيده است كه اعضا و مجمع عمومي در قبال اين رويكردهاي مغرضانه متوالي نسبت به برگزاري اجلاسيه‌هاي مجمع عمومي در مكان مناسب تدابير لازم بيانديشند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]در تماس تلفني با لاريجاني ؛ كوشنر:هدف من جلوگيري از اقدامات جنگ طلبانه بود [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: وزير خارجه فرانسه در تماس تلفني با دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان، ضمن ابراز تاسف از اينكه اظهاراتش به غلط در رسانه‌ها منعكس شده، گفت: هدف من جلوگيري از اقدامات جنگ طلبانه بود. [/align]

به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، «برنار كوشنر» وزير امور خارجه فرانسه ديشب پنجشنبه در تماس تلفني با علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان از اينكه اظهاراتش به غلط در رسانه‌ها منعكس شده ابراز تاسف كرد و گفت: هدف من جلوگيري از اقدامات جنگ طلبانه بود.
وي همچنين از اقدامات سازنده ايران با آژانس حمايت كرد.
كوشنر اظهار داشت: به اعتقاد من البرادعي بايد به ايران بيايد و با همكاري نزديك اين اقدام اساسي را پشتيباني كند.
وزير خارجه فرانسه در پاسخ به گلايه لاريجاني در خصوص اظهاراتش، تصريح كرد:‌ مطلقاً نبايد سوء تفاهمي به وجود آيد كه باعث بهره‌برداري ديگران شود.
وي همچنين از علاقه‌مندي‌اش براي سفر به تهران در آينده نزديك خبر داد.
اظهارات جنگ‌ طلبانه وزير خارجه فرانسه در هفته گذشته موجي از مخالفت در عرصه داخلي فرانسه و در صحنه بين‌المللي به همراه داشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]متكي صبح امروز عازم نيويورك شد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: وزير خارجه كشورمان به منظور شركت در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل در راس هيئتي صبح امروز جمعه عازم نيويورك شد. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان صبح امروز جمعه براي حضور در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد در راس هئيتي عازم نيويورك شد.
متكي فردا شنبه در نشستي كه از سوي سازمان ملل و دولت عراق به منظور بررسي آخرين تحولات و اوضاع جاري عراق برگزار مي‌شود، ‌شركت كرده و طي يك سخنراني مواضع كشورمان را مطرح خواهد كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط Davood
      يك شركت آمريكايي ساخت هواپيما اعلام كرد مقام‌هاي اسراييلي تمايل دارند يكصد هواپيماي جنگي از نوع اف - ۳۵جديد را خريداري كنند.
      روزنامه اسراييلي معاريو روز پنج شنبه با اعلام اين خبر افزود، برخي مديران شركت لاكهيد مارتين به تازگي به تل‌آويو سفر كرده‌اند تا با اليعايزر شكيدي فرمانده نيروي هوايي اسراييل و برخي مقام‌هاي عالي رتبه ارتش اسراييل درباره اين معامله گفت و گو كنند.
      بر پايه اين خبر، هواپيماهاي اف ۳۵كه جديدترين در نوع خود است ، هواپيماي جنگي اصلي در نيروي هوايي آمريكا در آينده خواهد بود.
      روزنامه ياد شده نوشت : اگر اين معامله صورت گيرد، نيروي هوايي ارتش اسراييل ، اولين هواپيما از اين نوع را در سال۲۰۱۴ميلادي دريافت خواهد كرد.
      آمريكاطي سالهاي گذشته هر سال ميلياردها دلار كمك بلاعوض به سردمداران اسراييلي اهدا كرده كه بخش مهمي از آنها در قالب انواع تجهيزات پيشرفته نظامي ، سلاح‌هاي جديد و غير متعارف بوده است.
      بخشي از اين سلاحها را اسراييل در جنگ اخير خود عليه لبنان استفاده كرد و هزاران تن از مردم بي‌گناه اين كشور را با آنها به خاك و خون كشيد.

      irna.ir
    • توسط MR9
      آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قدس 
       

       
      آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد
       
       
      پی نوشت :
       
      1- تاپیک جدید اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران با مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
      2- لینک تاپیک نخست در بند ذیل
      2- اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.