Recommended Posts

[quote]{...}
[align=justify]به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رستم قاسمی در مراسم امضای قرارداد میدان گازی فروز B در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اغلب میادین نفت و گاز کشور تعیین تکلیف شده‌اند، افزود: نرخ گاز تحویلی به شرکت مپنا برای اجرای پروژه Gas to wire بعدا تعیین خواهد شد به گونه‌ای که اجرای پروژه فروز B‌ برای مپنا اقتصادی باشد.
[b]وی در پاسخ به پرسشی درباره گام بعدی ایران در مقابله با تحریم نفت اظهار داشت: برای فروش نفت ایران در بازار بین‌المللی هیچ مشکلی وجود ندارد و مشتریان و دوستان خوبی در این بازار داریم.
وزیر نفت تأکید کرد: ما در کشور خودمان تصمیم می‌گیریم و کشورهای متخاصم را تحریم کرده‌ایم؛ اگر دیگر کشورها نیز تکلیف خود را درباره قراردادهای طولانی مدت صدور نفت مشخص نکنند درباره آنها نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.[/b][/align]{...}
[color=olive]90/12/02[/color]
منبع: خبرگزاري فارس
http://farsnews.com/newstext.php?nn=13901202001156[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نفت 120 دلار!

خب الحمدالله تیر اروپا به سنگ خورد.

قیمت نفت حدود 20% افزایش یافته. این یعنی به فرض نفروختن 18 درصد از نفتمون (نفت صادراتی به اروپا ) ، درآمد ایران تغییری نمیکنه. تازه اگه این 18 درصد رو به کشور های دیگه مثل چین صادرات کنیم چندین میلیارد دلار بیشتر از پیش بینی های بودجه ای درآمد خواهیم داشت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این نظر رو در چند روز پیش من داده بودم و پیش بینی اون رو کرده بودم جناب Royal_falcon اگر پیدا کنم لینکش رو قرار میدم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس از اعلام تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم واردات نفت از ایران و اعلام اجرایی کردن این تصمیم ظرف 6 ماه آینده، توجه محافل اقتصادی بین المللی به تأثیرات این امر در ابعاد مختلف منطقه ای و جهانی معطوف شد. اینک و پس از وقوع تحولاتی که قطع صادرات نفت ایران به انگلیس و فرانسه مهمترین آن ها بود، گویا غرب کم کم به تبعات منفی این تصمیم برای خود پی می برد.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «رویترز» در همین رابطه گفتگویی با «یان تیلور»، رئیس اجرایی شرکت «ویتول» که در زمینه تجارت نفتی فعال است انجام داده و بیان کرده ایران نه تنها از تحریم ها زیان نخواهد دید، بلکه در حقیقت برنده اصلی در این ماجرا خواهد بود.

تیلور در این رابطه بیان کرده افزایش درآمدهای نفتی موجب جبران مبالغی خواهد شد که ایران به دلیل تحریم های غرب از دست می دهد. وی همچنین اظهار داشته کاهش ارزش یورو در برابر دلار آمریکا، هزینه فروش نفت بین المللی که به دلار انجام می شود را برای اتحادیه اروپا افزایش خواهد داد.

تیلور همچنین گفته: «با توجه به کاهش حجم فروش، ایرانی ها اکنون می خواهند قیمت تا حد ممکن افزایش پیدا کند. من بر این باورم که آن ها تقریباً به پیروزی در این زمینه نزدیکند؛ آمار و ارقام این را نشان می دهد. این همان چیزی که در صنعت نفت همه انتظار آن را داشتند».

وی ادامه داده است: «فعلاً همه سیاستمداران از پرداختن به این موضوع اجتناب می کنند، اما همان طور که می دانید، نفت گران است؛ به ویژه به یورو».

تیلور همچنین به بیان اثرات مطرح شدن بحث حمله اسرائیل به ایران پرداخته و این امر را موجب افزایش بیشتر قیمت نفت می داند. وی با بیان اینکه چنین امری را محتمل نمی داند، اشاره کرده که با این حال، در صورت وقوع این امر، ایران به راحتی می تواند تنگه هرمز را ببندد و این کار موجب افزایش قیمت نفت تا 150 دلار در هر بشکه خواهد شد.

وی با اشاره به کسری تولید نفت سوریه، یمن و سودان پیش بینی کرده که در کوتاه مدت، امکان برگشت قیمت ها و کاهش سطح کنونی بهای نفت وجود ندارد.

جمهوری اسلامی ایران اخیراً صدور نفت به انگلیس و فرانسه را متوقف و اعلام کرده است که در صورت تداوم اقدامات خصمانه اتحادیه اروپا، در مورد بقیه کشورهای این اتحادیه نیز تصمیم مشابهی خواهد گرفت. اخبار و گزارش ها حاکی از آن است که این موضوع سبب شوک قابل توجهی در غرب شده و کشورهای اروپایی را با چالشی جدی، هم در زمینه قیمت ها و هم در رابطه با منابع قابل جایگزینی مواجه کرده است.

لينك خبر : http://www.tabnak.ir/fa/news/228556/-آمار-وارقام-پیروزی-ایرانیان-را-نشان-می-دهد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
دآمد ناخالص داخلي ايران چيزي حدود 950 ميليارد دلاره كه سهم نفت در آن كمتر از 10 درصده. ولي براي واردات برخي كالاها ما نياز به دلار داريم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرم اون طور که باید قیمت ها افزایش پیدا نکرد !!!!! نکنه عربا دارن از پشت خنجر می زنن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نینوس جان کل صادرات ما به این دو کشور ۲ درصد بوده و با احتساب کل نفت دنیا این مقدار خیلی کم هست خیلی ولی اگر به ۲۰ درصد برسه آثارش رو خیلی ملموس تر نشون میده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به نظرم اون طور که باید قیمت ها افزایش پیدا نکرد !!!!! نکنه عربا دارن از پشت خنجر می زنن[/quote]
به زعم خبرگزاری فارس افزایش 20 دلاری داشته قیمت نفت!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue][b]نفت ایران در آسیا گران شد [/b][/color]

[b]همزمان با تشدید تحریم‌های خصمانه غرب علیه ایران و اقدام مقابله به مثل کشورمان در قطع صادرات نفت به دو کشور اروپایی، بهای نفت خام ایران با افزایشی 2 دلاری با قیمت بیش از 122 دلار در بازار آسیا به مشتریان خارجی تحویل داده شده است.[/b]

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با تشدید تحریم‌های خصمانه غرب علیه ایران و اقدام مقابله به مثل کشورمان در قطع صادرات نفت به دو کشور اروپایی، بهای نفت خام سبک و سنگین ایران نسبت به هفته گذشته حدود 2 دلار به ازای هر بشکه افزایش یافته است.

آخرین گزارش رسمی شرکت ملی نفت ایران نشان می دهد که در مبادلات اخیر بهای نفت خام سبک ایران در بازار آسیا با افزایشی حدود دو دلار به 122 دلار و 17 سنت افزایش یافته است.

همچنین قیمت نفت خام سبک ایران برای عرضه در بازارهای شمال غرب اروپا، حوزه مدیترانه و آفریقا به ترتیب به 120دلار و پنج سنت، 118 دلار و 17 سنت و 119 دلار و 82 سنت افزایش یافته است.

در همین حال، بهای نفت خام سنگین ایران هم در یک هفته گذشته با افزایش چند دلاری در بازارهای چهار گوشه جهان معامله شده است به طوری‌که قیمت نفت خام سنگین ایران برای نخستین بار در سالجاری میلادی از مرز 120 دلار عبور کرده و با بهای 120 دلار و 65 سنت به مشتریان آسیایی فروخته شده است.

همچنین قیمت نفت خام سنگین ایران برای عرضه در بازارهای شمال غرب اروپا، حوزه مدیترانه و آفریقا به ترتیب به 118 دلار و 56 سنت، 116 دلار و 72 سنت و 118 دلار و 32 سنت افزایش یافته است.

در مجموع از ابتدای فوریه سال 2012 میلادی تاکنون متوسط قیمت نفت خام سبک ایران به 116 دلار و 17 سنت و بهای نفت خام سنگین ایران به 114 دلار و 62 سنت افزایش یافته است.

به گزارش مهر، هفته گذشته برای نخستین بار در سال 2012 میلادی قیمت نفت در معاملات بازارهای جهانی به بیش از 126 دلار رسید که این رقم از زمان تصویب تحریم نفتی ایران توسط اروپا 20 دلار بیشتر است.

[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/229128]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]دیپلماسی نفتی ایران تأثیرش را گذاشت؛ آمریکا سراغ ذخایر استراتژیک خود می رود[/b]

[color=red]وزیر دارایی آمریکا: تلاش می کنیم آسیبی را که ایران به بازار جهانی نفت وارد کرده است، به حداقل برسانیم. باید این آسیب ها را تحمل کنیم و گرنه دچار آسیب های بزرگتری می شویم! [/color][color=black][/color]

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، با عمیق تر شدن آثار تحریم نفتی ایران علیه اروپا که به افزایش قیمت جهانی این ماده استراتژیک انجامیده است، وب سایت بی بی سی فارسی (BBCPersian) شنبه 25فوریه (6 اسفند) خبر داد: «دولت آمریکا در حال بررسی بهره برداری احتمالی از ذخایر استراتژیک نفت خام ایالات متحده، برای مقابله با اثر منفی قطع صادرات نفت خام ایران بر بازارهای جهانی است.»
بنا بر این گزارش، "تیموتی گایتنر" (TimothyGeithner) وزیر دارایی ایالات متحده آمریکا روز جمعه در گفتگو با شبکه تلویزیونی "سی.ان.بی.سی" (CNBC.TV) اظهار داشت: «بهره برداری از ذخایر استراتژیک آمریکا به شرایط خاصی نیاز دارد و دولت باراک اوباما در حال بررسی دقیق آن است.»
وی با اشاره به افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی گفت: «به طور مشخص ایران می تواند آسیب زیادی را به اقتصاد جهانی وارد کند.»
وزیر دارایی آمریکا از در دست اقدام بودن راهکارهایی برای رهایی از این مخمصه خبر داد و عنوان نمود: «تلاش می کنیم آسیبی را که ایران به بازار جهانی نفت وارد کرده است، به حداقل برسانیم و اطمینان حاصل کنیم که منابع جایگزینی مانند عربستان سعودی و دیگر کشورها وجود دارند تا کمبود ناشی از قطع صادرات نفت ایران را جبران کنند. این بخش مهمی از استراتژی ماست. باید این آسیب ها را تحمل کنیم و گرنه دچار آسیب های بزرگتری می شویم. دستیابی ایران به سلاح اتمی [!] ثبات منطقه، بازار نفت و اقتصاد جهانی را بر هم خواهد زد.»
شبکه بی بی سی در ادامه این خبر خاطرنشان کرد: «همزمان با افزایش بهای نفت و گران شدن قیمت بنزین در آمریکا، جمهوری خواهان با انتقاد از اوباما، سیاست او در محدود کردن اکتشاف منابع جدید نفت و گاز و مخالفت با احداث خط لوله نفتی "کی.استون.اکس.ال" (Keystone.XL) از کانادا را مورد انتقاد قرار داده اند. در هفته گذشته، بهای بنزین در آمریکا به طور متوسط 9 سنت افزایش داشته و به بیشتر از 3 دلار و 65 سنت در هر گالن رسیده است. کارشناسان می گویند قیمت بنزین ممکن است تا اردیبهشت از 4 دلار و 25 سنت فراتر رود. این رقم تقریبا دو برابر بهای بنزین در زمان پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 است و با توجه به نزدیک بودن انتخابات سال 2012، مشاوران اوباما نگران تأثیر منفی آن بر ادامه حضور او در کاخ سفید هستند.»
بی بی سی فارسی با اشاره به تأثیر دیپلماسی نفتی ایران بر انتخابات آمریکا، اضافه کرد: «باراک اوباما در پاسخ به انتقادهای رقبای جمهوری خواه خود درباره گران شدن بنزین، انتقادهای آن ها را زیر سؤال برد. در حالی که "نیوت گینگریچ" از داوطلبان نامزدی حزب جمهوری خواه گفته است که بهای بنزین باید دو تا دو و نیم دلار در هر گالن باشد، آقای اوباما گفت که هیچ راه حل جادویی برای پایین آوردن بهای بنزین وجود ندارد؛ نفت در بازار جهانی خرید و فروش می شود. امسال هم مانند سال گذشته، بی ثباتی در خاورمیانه علت افزایش بهای آن است؛ این بار ایران.»
به گزارش بی بی سی، تعدادی از سناتورهای دموکرات از کاخ سفید خواسته اند برای مقابله با روند صعودی بهای نفت خام، از ذخایر استراتژیک آمریکا بهره برداری شود. سال گذشته نیز در پی افزایش بهای نفت خام به خاطر درگیری های لیبی، آمریکا 60 میلیون بشکه نفت خام از ذخایر استراتژیک خود را مصرف کرد. در حالی که این کشور به ندرت از ذخایر استراتژیک خود برداشت می کند.»
بی بی سی فارسی در خاتمه یادآوری کرد: «بهای نفت خام در بازارهای جهانی به بالاترین میزان در 9 ماه گذشته رسیده و افزایش بهای بنزین در آمریکا را به همراه داشته است. قطع فروش نفت ایران به شرکت های فرانسوی و بریتانیایی از علت های اصلی افزایش بهای نفت خام عنوان شده است.»


[url=http://www.jamnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=63218&Serv=26]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی دو هفته دیگه زمان وارد کردن ضربه بعدی هست .باید مرحله به مرحله ضربات رو شدید وارد کرد.
وگرنه ۶ ماه دیگه روزگار ما رو سیاه می کنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خواهر عزیز من چند هفته پیش طرحی به عنوان بازی با بازار اقتصاد دنیا دادم به این شکل که ایران باید ثبات این اقتصاد رو در غرب از بین ببره وقتی ثبات در بازار نباشه و قیمت نفت هم بالا و پایین بشه ضربات خیلی کاراتر از زمانی هست که فقط قیمت نفت بالا میره چون به هر حال هر کشوری خودش رو با قیمت بالا وفق میده ولی اگر بازار تثبیت نباشه سرمایه گذاری در بازار و بورس ها هم ضربه می بینن و به طور عادی ضربات خیلی سنگین تر از پیش هست.
در قالب همین استراتژی من فکر می کنم مسئلان کشور ابتدا نفت دو کشور اروپایی رو قطع کردن که کلا ۲ درصد نفت ما میشه و به بقیه برای قردادهای بلند مدت اولتیماتوم دادن ولی خوب فعلا ظاهرا واکنشی نداشتن.

در هر حال این استراتژی ۵ ماه دیگه اصلا وجود خارجی دیگه نداره بلمکه باید در این مدت اون رو اجرا کرد.
مرحله بعد می تونه از سر گیری فروش نفت به مدت چند روز به این دو کشور باشه و بعد از چند روز نفت این دو کشور و یک یا دو کشور دیگه هم در هفته آینده قطع بشه در این صورت شک شدیدیتری به اقتصاد دنیا و به خصوص غرب وارد میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]جنگ نفتی عربستان با اوپک/ افزایش یک ونیم میلیون لیتری صادرات روزانه[/b]

رویترز گزارش داد: عربستان سعودی، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان، ظرف هفته جاری صادرات نفت خود را به‌صورت ناگهانی افزایش داده و به رقم 9 میلیون بشکه در روز رسانده‌است.

[b]این افزایش در پی درخواست واردکنندگان عمده نفت برای مهار قیمت‌های رو به صعود این فراورده در بازارهای بین‌المللی انجام شده‌است.[/b]

کشور عربستان که در ماه ژانویه به‌طور میانگین روزانه هفت و نیم میلیون بشکه صادرات نفت داشته‌است، هم‌اکنون این رقم را به بیش از 9 میلیون بشکه رسانده‌است.

یک منبع صنعت نفت گفته‌است که عربستان در طول یک هفته گذشته، صادرات نفت خود را به میزان یک و نیم میلیون بشکه در روز افزایش داده‌است اما اینکه آیا قرار است این حجم از صادرات را در بلندمدت ادامه دهد هنوز مشخص نیست.

بنا به گفته ناظران، صادرات نفت اعضای اوپک در هر ماه همواره با نوسانات جزئی در حجم آن همراه هست.

برپایه این گزارش، منبع دیگری نیز با اشاره به اینکه صادرات نفت ظرف یک هفته می‌تواند مقداری افزایش یابد، گفته‌است که افزایشی با این حجم در صادرات نفت خام عربستان غیر معمول است.

با توجه به مصرف داخلی روزانه 2 میلیون بشکه نفت در عربستان و صادرات 9 میلیون بشکه‌ای این کشور به بازارهای جهانی، در صورت ادامه حفظ این حجم از صادرات، میزان تازه تولید نفت عربستان در کل تاریخ نفت این کشور، یک رکورد محسوب می‌شود.

طبق ارزیابی‌ها، عربستان سعودی در ماه ژانویه به‌طور متوسط 9 میلیون و 750 هزار بشکه تولید نفت خام داشته‌است.

بر اساس برآوردها، این کشور در طی هفته گذشته، روزانه 6 میلیون بشکه نفت به کشورهای آسیایی و یک و نیم میلیون بشکه به آمریکا نفت فروخته‌است.

بنا بر این گزارش، عربستان به مشتریان خود گفته‌است که حاضر است نفت بیشتری هم در قالب قراردادهای بلندمدت و هم فروش نقدی به این کشورها عرضه کند.


[url=http://www.khabaronline.ir/detail/200733/economy/energy]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط Davood
      يك شركت آمريكايي ساخت هواپيما اعلام كرد مقام‌هاي اسراييلي تمايل دارند يكصد هواپيماي جنگي از نوع اف - ۳۵جديد را خريداري كنند.
      روزنامه اسراييلي معاريو روز پنج شنبه با اعلام اين خبر افزود، برخي مديران شركت لاكهيد مارتين به تازگي به تل‌آويو سفر كرده‌اند تا با اليعايزر شكيدي فرمانده نيروي هوايي اسراييل و برخي مقام‌هاي عالي رتبه ارتش اسراييل درباره اين معامله گفت و گو كنند.
      بر پايه اين خبر، هواپيماهاي اف ۳۵كه جديدترين در نوع خود است ، هواپيماي جنگي اصلي در نيروي هوايي آمريكا در آينده خواهد بود.
      روزنامه ياد شده نوشت : اگر اين معامله صورت گيرد، نيروي هوايي ارتش اسراييل ، اولين هواپيما از اين نوع را در سال۲۰۱۴ميلادي دريافت خواهد كرد.
      آمريكاطي سالهاي گذشته هر سال ميلياردها دلار كمك بلاعوض به سردمداران اسراييلي اهدا كرده كه بخش مهمي از آنها در قالب انواع تجهيزات پيشرفته نظامي ، سلاح‌هاي جديد و غير متعارف بوده است.
      بخشي از اين سلاحها را اسراييل در جنگ اخير خود عليه لبنان استفاده كرد و هزاران تن از مردم بي‌گناه اين كشور را با آنها به خاك و خون كشيد.

      irna.ir
    • توسط MR9
      آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قدس 
       

       
      آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد
       
       
      پی نوشت :
       
      1- تاپیک جدید اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران با مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
      2- لینک تاپیک نخست در بند ذیل
      2- اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.