Recommended Posts

دور سوم مذاكرات ایران و 1+5 امشب برگزار می شود
بغداد - دور سوم مذاكرات ایران و گروه 1+5 امشب به درخواست این گروه و به منظورتامین نظر جمهوری اسلامی ایران ، در محل دارالضیافه بغداد برگزار می شود.



به گزارش روز پنجشنبه خبرنگاران اعزامی ایرنا، در حالی كه خبرنگاران رسانه ها وروزنامه نگاران حاضر درمحل مذاكرات در انتظار برگزاری نشست خبری ' كاترین اشتون ' مسوول سیاست خارجی وامنیتی اتحادیه اروپا در محل دارالضیافه بغداد بودند، اعلام شد كه دور سوم مذاكرات ایران و1+5 امشب در محل دارالضیافه بغداد برگزار خواهد شد.

گفتنی است دور دوم مذاكرات نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 نیز امروز پنجشنبه –به وقت محلی به ریاست 'سعید جلیلی ' دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و كاترین اشتون مسوول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا در دارالضیافه بغداد برگزار شد.

همچنین در دور سوم دیدارهای دو جانبه میان جلیلی و اشتون كه عصر امروز در محل مذكور برگزار شد، قرار بود در مورد اصل تداوم مذاكرات، زمان و مكان برگزاری آتی آن تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.
[url=http://irna.ir/News/80150696/دور-سوم-مذاكرات-ایران-و-1-5-امشب-برگزار-می-شود/سياسي/]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گزارش فارس از نشست بغداد- 102

[b]نشست بعدی ایران و 1+5 در مسکو[/b]
خبرگزاری فارس: مذاکرات آتی احتمالی ایران و گروه 1+5، 29 و 30 خرداد در مسکو برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، اخبار به دست‌آمده حکایت از آن دارد که نشست بعدی ایران و 1+5 طی روزهای ۲۹ و ۳۰ خرداد ماه ( 18 و 19ژوئن) در مسکو برگزار خواهد شد.

گفت‌و گوهای ایران و گروه 1+5 در 3 دور به مدت 2 روز در بغداد برگزار شد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910304000924

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام.
چند دقیقه پیش کنفرانس خبری دکتر جلیلی هم به پایان رسید و پرونده ی مذاکرات بغداد بسته شد دوستان می توانند اخبار مربوط به مذاکرات بغداد را در تاپیک کنند[url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22403]اخبار مذاکرات ایران و 5+1 دنبال [/url] حالا منتظر تحلیل های شما در مورد این مذاکرات هستیم.


[align=center][img]http://img.irna.ir/1391/13910303/1019080/1019080-1835644.jpg[/img][/align]


خواهشا از ارسال اخبار در این بخش خودداری نمایید و فقط تحلیل های خودتون رو ( کوتاه لطفا ) ارائه کنین تا بحث شود ممنون.

[color=red]
منتقل شد به بخش اخبار تحلیلی
SHAHABESAGEB[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش مشرق ، سعید جلیلی و کاترین اشتون سه دور با هم بصورت دو جانبه به مذاکره نشستند و معاونین آنها یعتی باقری و اشمید نیز مذاکراتی را بصورت دو جانبه با یکدیگر برگزار کردند . یکی از توافقات دو طرف ادامه مذاکرات در 18 و 19 ژوئن در مسکو بود که کاترین اشتون در کنفرانس خبری خود به آن اشاره کرد. سعید جلیلی دبیری شورای عالی امنیت ملی نیز در کنفرانس خبری خود به بخش مذاکرات غیر هسته‌ای پرداخت و گفت: ایران در این بخش در مورد دموکراسی در بحرین نظرات خود را مطرح کرد.


اشتون: 1+5 با ایران در مورد غنی سازی 20 درصد مذاکره کرد

كاترين اشتون در بيانيه‌ي خود در پايان دو روز مذاكره با ايران در بغداد افزود: «انتظار داريم ايران اقدامات عملي و قطعي براي اين‌كه نگراني‌هاي جامعه‌ي بين‌الملل را لحاظ كند، به شكل فوري انجام دهد تا اعتمادسازي ايجاد شود و ايران به تعهدات بين‌المللي‌اش عمل كند».

اشتون با اشاره به مذاكرات دو روزه‌اش با ايران تصريح كرد: «ما (3+3) با همتايان ايراني خود گفت‌وگو كرديم و گفت‌وگوهاي فشرده و با جزييات زياد بود و در راستاي توافق‌ها در استانبول پيشنهادهاي روشني را در مورد موضوع هسته‌يي ايران و به‌ويژه تمام جوانب غني‌سازي 20 درصد مطرح كرديم. ما هم‌چنان ايده‌هايي را روي ميز گذاشتيم و درباره‌ي اقدامات دوطرفه به اقدامات متقابل كه آمادگي داريم انجام دهيم گفت‌وگو كرديم».

نماينده 1+5 در مذاكرات با ايران ادامه داد: «ايران آمادگي خودش را براي اين‌كه موضوع غني‌سازي 20 درصد را بررسي كند اعلام كرد و در يك طرح پنج ماده‌اي كه شامل به رسميت شناختن حق غني‌سازي براي ايران از سوي ماست، تاكيد كرد».

او ادامه داد: «پس از برگزاري مذاكرات عميق با طرف ايراني در دو روز گذشته كه به طور گروهي و دوجانبه برگزار شد، خيلي روشن مشخص است كه هر دو طرف خواستار پيشرفت در مذاكرات هستند و زمينه‌هاي مشترك براي همكاري وجود دارد. در عين حال اختلافات گسترده پابرجاست».

اشتون اظهار كرد: «ما موافقيم كه نياز براي گفت‌وگوهاي بيش‌تر براي اين‌كه زمينه‌هاي مشترك در بين‌مان بيش‌تر ايجاد شود وجود دارد. ما به پايتخت‌هاي خود بازمي‌گرديم كه مشورت كنيم و ارتباطات گسترده را با همتايان ايراني خود براي آماده كردن يك ديدار بيش‌تر در مسكو كه 17 ژوئن به آن‌جا وارد مي‌شويم و مذاكرات به طور رسمي 18 و 19 ژوئن برگزار خواهد شد، حفظ مي‌كنيم».

رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا افزود: «گفت‌وگوها بر اساس ديدگاه گام به گام و نگاه دوجانبه خواهد بود. ما مصمم هستيم كه اين مشكل را حل كنيم. اين مشكل را در آينده‌ي نزديك از طريق مذاكرات حل كنيم و به گفت‌وگوهاي خود ادامه مي‌دهيم».

او در پاسخ به سوال خبرنگاري اظهار كرد: «گفت‌وگوهاي ما در يك پروسه‌ي گام به گام مهم است و اميدواريم در اين پروسه، اعتماد و اميد به وجود آيد كه مسائل را به شكل درست و واضح حل كنيم. فكر مي‌كنيم دلايل مشترك زيادي وجود دارد كه به مذاكرات ادامه دهيم».

اشتون گفت: «البته ما ديدگاه‌هاي متفاوت داريم. با اين حال تاريخ مذاكرات بعدي را مشخص كرديم و با آمادگي كامل در اين مذاكرات حاضر مي‌شويم».

رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌كه واكنش ايران به پيشنهادات شما چه بود؟ بيان كرد: «ما پيشنهادات واضحي را مطرح كرديم و در رابطه با غني‌سازي 20 درصد صحبت كرديم اما از من انتظار نداشته باشيد كه اين‌جا وارد جزييات شوم. هم‌چنين در اين مذاكرات مسائل ديگري مطرح شد و من فكر مي‌كنم براي ادامه‌ي كار وجوه مشترك خوبي داريم».


بنر شهدای گرانقدر هسته‌ای در سالن کنفرانس جلیلی نصب شد

بنر شهدای هسته‌ای ایران بر روی تریبون محل کنفرانس خبری سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی نصب شده است.

بر روی این بنر عکس 5 تن از شهدای هسته‌ای کشورمان به تصویر کشیده است و بر روی آن جمله "انرژی هسته‌ای برای همه سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس" نوشته شده است.

در پایان دور سوم مذاکرات، کاترین اشتون کنفرانس خبری برگزار کرد و در مدت زمانی اندک به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد. این مذاکرات از روز گذشته آغاز شده است.


امنیت دریایی و دموکراسی در بحرین ، از جمله محورهای غیر هسته‌ای مذاکرات

سعيد جليلي در ابتداي سخنان خود با تشكر از دولت و ملت عراق به خاطر ميزباني اين اجلاس گفت: بسيار خوشحال هستيم كه امروز كشور عراق بعد از سقوط ديكتاتوري صدام و خروج نيروهاي بيگانه در سايه‌ي وحدت و انسجام ملي كه دارد در روند سياسي دموكراتيك خود از جمله درخصوص تامين امنيت داخلي خود آن‌گونه موفق بوده كه اكنون عراق داراي جايگاه ارزشمند در منطقه و بين‌الملل است و بدون شك برگزاري اين‌گونه اجلاس‌ها در عراق بيانگر اهميت كشور عراق است و اين‌كه عراق مي‌تواند در صحنه‌هاي بين‌المللي ايفاگر نقش‌هاي مهمي باشد و ما عميقا براي دولت و ملت عراق آرزوي موفقيت‌هاي بيش‌تر داريم.

وي در ادامه به مذاكرات صورت گرفته بين ايران و گروه 1+5 از روز گذشته تا به امروز اشاره و تصريح كرد: اين گفت‌وگوها فشرده و طولاني بود و از ظهر ديروز شروع شد و تا اكنون ادامه داشته و در اكثر ساعات اين گفت‌وگوها برگزار شده است. همان‌طور كه گفتم اين گفت‌وگوها بسيار مفصل بود ولي ناتمام ماند. هر دو طرف در اين گفت‌وگوها داراي ديدگاه‌ها و پيشنهادات بودند.

جليلي با بيان اين‌كه در اين گفت‌وگوها شاهد فضاي خوبي بوديم و دو طرف گفت‌وگو مسائل خود را به صورت شفاف و صريح بيان كردند، افزود: نتيجه‌ي اين گفت‌وگوها اين بود كه دو طرف با ديدگاه‌هاي هم بهتر و بيش‌تر آشنا شدند.

دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران با اشاره به ارايه‌ي بسته‌ي پيشنهادي از سوي ايران در سه سال پيش گفت: در آن بسته‌ي پيشنهادي موضوعاتي براي گفت‌وگو بيان شده بود و ما معتقديم كه ظرفيت گفت‌وگوها فرصتي است براي اين‌كه در مورد عرصه‌هاي مختلف كه مي‌تواند منجر به صلح و امنيت بيش‌تر شود با هم گفت‌وگو كنيم.

او ادامه داد: در گفت‌وگوهاي استانبول دو طرف بر دو محور موضوعات براي گفت‌وگو توافق كردند؛ يكي مباحث هسته‌يي و ديگري در مورد مباحث غيرهسته‌يي كه مورد علاقه‌ي دو طرف است و مي‌تواند موضوع گفت‌وگو قرار گيرد.

جليلي در ادامه تصريح كرد: ما در بسته‌ي پيشنهادي خود در سه سال پيش بيان كرده بوديم كه با استفاده از مفهوم مردم‌سالاري و احترام به حقوق ملت‌ها و آراي آن‌ها مي‌توان براي بسياري از موضوعات منطقه‌يي گفت‌وگو و پيشنهادي ارايه داد و يكي از اين پيشنهادات در مورد بحرين و احترام به حقوق مردم آن‌ها و اهميت دموكراسي در اين ارتباط و برخورداري همه‌ي مردم از حق راي بود. آن‌ها نيز در زمينه‌ي غيرهسته‌يي دو پيشنهاد را داشتند از جمله مقابله با دزدان دريايي و امنيت آب‌هاي دريايي و دوم مبارزه با مواد مخدر بود كه جمهوري اسلامي ايران در ارتباط با هر دو موضوع پيشنهادات خود را ارايه داد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران اظهار كرد: در مورد محور هسته‌يي نيز همان‌طور كه گفتم بحث‌هاي طولاني و جدي و اساسي بين دو طرف انجام شد و ما در موضوع همكاري براي برنامه‌ي هسته‌يي ايران پيشنهادات جدي داشتيم و آن‌چه كه اهميت دارد در اين گفت‌وگوها به‌خصوص در مورد مسائل هسته‌يي و همكاري‌هاي هسته‌يي با جمهوري اسلامي ايران و بايد مورد اهميت و توجه قرار بگيرد توجه به حقوق ملت‌ها از جمله حقوق ملت ايران است. ما معتقديم كه دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌يي حق تمام اعضاي ان‌پي‌تي است و شعار ما "انرژي صلح‌آميز هسته‌يي براي همه، سلاح هسته‌يي براي هيچ‌كس" است.

او با تاكيد بر اين‌كه جمهوري اسلامي ايران طبق ان‌پي‌تي به وظايف خود عمل مي‌كند و يك عضو فعال ان‌پي‌تي و مدعي براي خلع سلاح است، افزود: ما مي‌گوييم كه دستيابي به انرژي صلح‌آميز براي تمام اعضاي ان‌پي‌تي و استفاده از آن يك حق است و بايد به آن احترام گذاشت.

جليلي گفت: يكي از مباحث مهم در استفاده از انرژي صلح‌آميز هسته‌يي و دستيابي به اين انرژي، داشتن چرخه‌ي سوخت و غني‌سازي است و تاكيد داريم كه اين حق مسلم ماست و ما طبق ان‌پي‌تي حق داشتن انرژي صلح‌آميز و حق غني‌سازي اورانيوم را دارا هستيم و بر همين مبنا هرگونه همكاري و بحث در زمينه‌ي همكاري‌هاي هسته‌يي را قابل قبول مي‌دانيم.

دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران، يكي ديگر از موضوعات مهم در اين زمينه را بحث جلب اعتماد مردم ايران عنوان و تصريح كرد: مسير گفت‌وگو براي همكاري‌ها وقتي مي‌تواند موفق و رو به جلو باشد كه مسيرهاي تخريبي به موازات آن نباشد و اين يك مقوله‌ي جدي براي ماست.
[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/123007/اشتون-در-مذاكرات-بغداد-پیشرفت-هایی-داشته-ایم-جلیلی-برخورداری-از-غنی-سازی-حق-ایران-است]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این بار هم انگار مثل مذاکرات قبلی (خصوصا مذاکرات ژنو) انگار آمریکا دبه در آورده.....
ایران هم گفته من از حقم نمیگذزم....
روسیه و چین هم گفتن ما با تحریم ایران مخالفیم.....
ادامه مذاکرات هم باشه برای بعد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این طور که داره مذاکرات پیش می ره حالا حالا ها از این مذاکرات داریم ولی یه جورایی این طور می شه استنباط کرد که هر دو طرف نمی خوان از مواضعشون به هیچ وجه عقب نشینی کنن و این باعث شده که این قدر طولانی بشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک جور توافق نانوشته است برای دست نگاه داشتن دو طرف در همین نقطه. غرب پا را فراتر نگذاشتن در مورد تحریم های جدید و ایران قدم برنداشتن در ایجاد توان جدید هسته ای!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر چی کش پیدا کنه برای ما خوبه، وضع ما سی سال هست که نه بهتر از این میشه و نه بدتر، منتها در این میان ما داریم در مسائلی پیشرفت می کنیم که اگر واقعا تحریم نبودیم، دنبالش نمی رفتیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هم می خواستم همین رو بگم یه جورایی ایران خوشش میاد این مذاکرات رو کش بده یعنی یه جورایی داره این کار رو می کنه معلوم نیست قراره ما توی این زمان وقت کشیمون به چی دست پیدا کنیم یا قراره چه اتفاقی بیافته که داریم مذاکرات رو این طوری لفتش می دیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

با توجه به تحرکات صهیونیست ها ، معلوم بود که طرف غربی - که مفتضحانه زیر نفوذ صهیونیست هاست - هیچ علاقه ای برای حل و فصل موضوعات نداره

در ضمن من اصل مذاکره رو هم عادلانه نمی دونم !!

اینجا این کشور ها ( 5+1 ) دارند زور می گند که ما باید تعیین کنیم که کی فلان تکنولوژی رو داشته باشه و کی نداشته باشه !!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]من فقط اینو میدونم که[u] بازار [/u]یک ماه دیگه رفت تو کما!!!!![/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
حالا باید منتظر مذاکرات مسکو بود اما تحریم ها خوب است شکی در ان نیست . هی میگید دلار گران شد اما یک نکته ظریف دارد این گران شدن دلار واردات از چین دیگر صرفه قبل را ندارد .این یک نکته خیلی ظریف است نمی دانم کسی متوجه شده یا نه .در ضمن ببینم اگر اینجا به نتیجه نرسیدیم بعد از بیست درصد قدمی که در دانش هسته ای می توانیم بر داریم چیست ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من هم می خواستم همین رو بگم یه جورایی ایران خوشش میاد این مذاکرات رو کش بده یعنی یه جورایی داره این کار رو می کنه معلوم نیست قراره ما توی این زمان وقت کشیمون به چی دست پیدا کنیم یا قراره چه اتفاقی بیافته که داریم مذاکرات رو این طوری لفتش می دیم[/quote]
قراره با ایجاد هیجان و جذابیت خبری و تبلیغاتی با استفاده از این دست مذاکرات، به مردم ایران گفته بشه که ما داریم در برابر زورگویان و مستکبران از حقوق شما دفاع می کنیم. حالا هرچی ماجرا بیشتر کش پیدا کنه بهتر!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]احتمالا تا حالا توقف غنی سازی 20% رو قبول کردیم[/quote]

با این حساب تا فردا غنی سازی 3.5 درصد رو هم تعلیق میکنیم و پس فردا هم نیروگاه بوشهر رو icon_rolleyes[/quote]

از اثرات تیم دولت اصلاحات با جناب روحانی بود...بدبین شدم دست خودم نیست
زنده باد دکتر جلیلی...جدا امیدوارم کرد...برا پست وزارت خارجه هم گزینه خوبیه، نه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر فرض تفاوق هم دوروز بعد غربیا میزنن زیرش و اش همون اشو کاسه همون کاسه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط Davood
      يك شركت آمريكايي ساخت هواپيما اعلام كرد مقام‌هاي اسراييلي تمايل دارند يكصد هواپيماي جنگي از نوع اف - ۳۵جديد را خريداري كنند.
      روزنامه اسراييلي معاريو روز پنج شنبه با اعلام اين خبر افزود، برخي مديران شركت لاكهيد مارتين به تازگي به تل‌آويو سفر كرده‌اند تا با اليعايزر شكيدي فرمانده نيروي هوايي اسراييل و برخي مقام‌هاي عالي رتبه ارتش اسراييل درباره اين معامله گفت و گو كنند.
      بر پايه اين خبر، هواپيماهاي اف ۳۵كه جديدترين در نوع خود است ، هواپيماي جنگي اصلي در نيروي هوايي آمريكا در آينده خواهد بود.
      روزنامه ياد شده نوشت : اگر اين معامله صورت گيرد، نيروي هوايي ارتش اسراييل ، اولين هواپيما از اين نوع را در سال۲۰۱۴ميلادي دريافت خواهد كرد.
      آمريكاطي سالهاي گذشته هر سال ميلياردها دلار كمك بلاعوض به سردمداران اسراييلي اهدا كرده كه بخش مهمي از آنها در قالب انواع تجهيزات پيشرفته نظامي ، سلاح‌هاي جديد و غير متعارف بوده است.
      بخشي از اين سلاحها را اسراييل در جنگ اخير خود عليه لبنان استفاده كرد و هزاران تن از مردم بي‌گناه اين كشور را با آنها به خاك و خون كشيد.

      irna.ir
    • توسط MR9
      آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قدس 
       

       
      آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد
       
       
      پی نوشت :
       
      1- تاپیک جدید اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران با مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
      2- لینک تاپیک نخست در بند ذیل
      2- اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.