Recommended Posts

ارسال شده در · مخفی شده توسط rezatizi، 6 بهمن 1393 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط rezatizi، 6 بهمن 1393 - دلیلی ارایه نشده است

نمیدونم چرا پست منو حذف میکنن ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

اینجا تاپیک مرگ ملک عبدالله است نه چیز دیگر

با تشکر

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

از جناب تیزی تیزی خواهش میکنم این پست را حذف نکنند... برای روشن شدن بحث مربوط به سایر پست ها در این زمینه است که هنوز توی تاپیک هستند...

**********************************************************

 

نمیدونم شاید دوستان این صحبتای بنده را بذارند به حساب نعوذ بالله موضع داشتن در برابر وقوع ظهور که من ......... کی باشم... والله بالله ما هم اعتقاداتی داریم...

 

بنده فقط یک کلام دارم... اینقدر سطحی و منفعل با صحبتاهایی که در این سایت و اون سایت توسط این نویسنده و اون نویسنده برخورد نکنید... جناب بیسکیویت مثال خوبی اوردند... توی همین لینک نویسنده (سیّد عبدالله حسینی) دلایلی اورده که بنده حدوده 40 درصدش رو با دقت اما روزنامه واری خوندم... توی همین میزان مطالعه و دقت دو تا نکته نادرست دیدم:

 

1- تو محاسبه سال ها بر طبق کلمات بعضی جاها "و" را یک کلمه حساب کرده و بعضی جاها به کلمه بعدش چسبوندتش... در مورد عینا مثل هم "السموات و الارض" رو یکبار 2 کلمه و یکبار یک کلمه اعلام کرده..

2- در ادامه و در اواسط بحث میگه که در روایات مسحیان هست که فقط 313 پاپ خواهیم داشت و بعد مسیح خواهد آمد، این قسمت رو کاری نداریم چون حالا اصلا صحت روایات مسیحیان در این مورد اصلا مجهول هست، موضوع اینکه ایشون در ادامه اعلام میکنه پاپ بندیکت شانزدهم (پاپ سابق که در موقع نگارش متن فوق پاپ بودن) 312مین پاپ هستند و پس ظهور نزدیکه و در فلان سال اسرائیل نابود میشه... در حالی که با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه خواهید شد پاپ بندیکت 265مین پاپ بوده... نه 312مین...

 

بحث بنده این هست که خیلی از مباحث و ادعاهای مطرح شده به راحتی و سادگی قابل رد هست... و اصولا به ادعاهای نویسندگانی که چنین موضوعات ساده ای (مثل چندمین پاپ بودن بندیکت) را وارونه و غیرواقعی جلوه میدهند نمیشود چندان اعتماد کرد... آن هم اعتمادی که میتونه عقاید اساسی دینمون رو به مرور مورد تمسخر و استهزا دیگران قرار بده...

 

بعد تازه یکی اومده اون پایین کامنت گذاشته که "یا خدا اینارو کافر ببینه ایمان میاره."... یاد سریال روشنتر از خاموشی افتادم که وقتی یکسری از مردم به ملاصدرا (مردم نمیشناختنش که ملاصدراس) به خاطر مطرح کردن بحث وحدت وجود فحش میدادند، ملاصدرا از واعظشون میپرسه که "خب حالا شما به خاطر مطرح کردن وحدت وجود بهش فحش میدید یا به خاطر مطرح کردن وحدت واجب الوجود؟" که رئیسشون میگه "دیگه من این چیزا رو نمیدونم، او بدعت آورده و لایق لعن است"، ملاصدرا هم میگه "لعن کنید که همانا ملاصدرا لایق لعن چون شما مومنینی هست"...

ویرایش شده در توسط hasanjj2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خیر جناب مردم عربستان فقیر نیستن !شما احتمالا به محله هایی رفتی که اتباع کشورهای خارجی و کارگرهای آسیایی و افغانی زندگی میکنند...به سرانه کشورها هم اگه نگاه بکنی جزو 20 کشور اول هستن و طبق رتبه بندی که چند وقت پیش اعلام شد در زمینه فساد هم وضعیت کشورشون از ایران بهتره

 

عربستان یه گدا خونه بزرگه اینو بعد از 8000 کیلومتر رانندگی با ماشین شخصی تو خاک عربستان به چشم خودم دیدم. درآمد سرانه ماله جیب خاندانه آله نه ملت عربستان. منظورتون از فساد اگه فساد اجتماعیه که مردم عربستان در بین دول خلیج فارس شهره هستن.   

  • Upvote 9
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط rezatizi، 7 بهمن 1393 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط rezatizi، 7 بهمن 1393 - دلیلی ارایه نشده است

عربستان یه گدا خونه بزرگه اینو بعد از 8000 کیلومتر رانندگی با ماشین شخصی تو خاک عربستان به چشم خودم دیدم. درآمد سرانه ماله جیب خاندانه آله نه ملت عربستان. منظورتون از فساد اگه فساد اجتماعیه که مردم عربستان در بین دول خلیج فارس شهره هستن.   

پیشنهاد میکنم 1000 کیلومتر هم در ایران رانندگی کنی تا وضعیت ملت دستت بیاد گرچه با نگاه به آمار مهاجران و پناهنده های دو کشور مشخص میشه که کدوم کشور گداخونه است!

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

گمانه‌زنی‌ها از احتمال انتصاب پسر پادشاه عربستان به عنوان وزیر خارجه

 

 

منابع دیپلماتیک عربی پیش‌بینی کردند که پادشاه جدید عربستان به‌زودی سعود الفیصل را برکنار کرده و پسر خود سلطان بن سلمان را به عنوان وزیر خارجه جدید تعیین کند.

 

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، یک منبع دیپلماتیک عرب فاش کرد که سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان قصد دارد تغییراتی را در تیم دیپلماسی این کشور ایجاد کرده و سعود الفیصل، وزیر خارجه را که هفته گذشته در آمریکا تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار گرفت و در حال حاضر تحت درمان است، برکنار کرده و سلطان، دومین پسر خود را که در حال حاضر رئیس سازمان گردشگری و آثار باستانی عربستان است، به عنوان وزیر خارجه جدید تعیین کند.

 

سلطان بن سلمان دارای مدرک علوم اجتماعی و سیاسی از دانشگاه سیراکیوز آمریکا است و اولین فرد مسلمان محسوب می‌شود که به فضا رفته است. وی داماد وزیر خارجه کنونی است.

 

سعود الفیصل از سال 1975 و پس از ترور پدرش ملک فیصل که در آن زمان هم پادشاه بود و هم وزیر خارجه، این پست را به دست گرفت. وی اکنون به دلیل کهولت سن عملا قادر به انجام وظایف خود به عنوان وزیر خارجه نیست.

 

اخیراً با درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، سلمان بن عبدالعزیز بر تخت پادشاهی این کشور نشسته است و از همان روز اول آغاز پادشاهی‌اش دست به تغییراتی در هرم قدرت خاندان سعود زد.

 

 

http://www.isna.ir/fa/news/93110703873/گمانه-زنی-ها-از-احتمال-انتصاب-پسر-پادشاه

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط Skyhawk، 7 بهمن 1393 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط Skyhawk، 7 بهمن 1393 - دلیلی ارایه نشده است

کدوم...پستهای منو پاک میکنه؟

  • Upvote 1
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

رئیس سازمان سیا , سناتور جان مک کین , و فرمانده فرماندهی مرکزی امریکا اوباما رو در سفر به عربستان همراهی میکنن ! امیدوارم نقشه شومی برای منطقه مخصوصا یمن نداشته باشن . راستی با توجه به اینکه سلمان به عنوان پادشاه جدید انتخاب شده احتمالش هست دوباره بندر از سایه بیرون بیاد و پرونده منطقه رو برای عربستان در دست بگیره ؟ وقتی رئیس اطلاعاتشون بود بدجوری منطقه رو به هم ریخته بود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط Skyhawk، 7 بهمن 1393 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط Skyhawk، 7 بهمن 1393 - دلیلی ارایه نشده است

کدوم...پستهای منو پاک میکنه؟

 

... ؟

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
کاریکاتور/ بیماری که بر عربستان حاکم شد

حکومت سعودی بیمار است وپادشاه آن سلمان بن عبدالعزیز هم از این قاعده مستثنا نیست. البته بیماری پادشاهان عربستان دست‌کم در ۳دهه اخیر موضوع تازه‌ای نبوده است و ۲ سلف تاجدار سلمان نیز بیشتر دوران زمامداری را به جای معالجه امراض حاد خاندان فاسد سعودی در بستر بیماری گذراندند. اما آنچه مرض ملک سلمان را در روزهای جاری به مساله‌ای وخیم‌تر از همه مشکلات عربستان تبدیل می‌سازد این است که ۲ پادشاه قبلی با وجود بیماری، از شخصیتی قوی وذهنی هوشیار برخوردار بودند .

NJG7a9top4mv.jpg

 

منبع:http://www.parsnews.com

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وقتی که پای روسیه در میان باشد، دولت ایران به صبور ترین و خوشبین ترین دولت های دنیا تبدیل می شود. در مورد برخورد با روسیه تفاوت چندانی میان دولت های اصلاح طلب، اصولگرا یا اعتدالی در ایران وجود ندارد، تمام دولت ها با روس ها قرارداد های مهم امضا می کنند و همه در مقابل بازی های روسی صبوری به خرج می دهند.

ابرقدرت سابق شرقی اما بازی های سودجویانه ای در خاورمیانه می کند؛ ٢٨ بهمن، خبرگزاری رسمی روسیه، اسپوتنیک، گزارش داد سامانه اس_٣٠٠ تا فردا به ایران تحویل داده می شود، در سال های گذشته این اولین بار بود که وعده تحویل این سامانه موشکی به آینده ای بعید موکول نشده بود. تقریبا تمامی رسانه های ایران این گزارش را منتشر کردند؛ اما یک روز بعد این خبر تکذیب شد.

تحویل سامانه ای که قرار بود ٢٩ بهمن ماه یعنی سه هفته پیش در ایران باشد، باز به آینده ای بعید موکول شده است؛ شهریور یا شاید مهر ماه، کلمه «یا» در قول و قرار های روسیه و ایران نقشی کلیدی بازی می کند؛ حضور این حرف ربط نشان می دهد که به این زودی ها خبری از تحویل سامانه اس_٣٠٠ نیست.

سرگئی چمیزوف، رئیس شرکت روستک اعلام کرده انتقال اولین سامانه دفاعی موشکی اس_٣٠٠ به ایران در ماه آگوست یا سپتامبر انجام خواهد شد. چمیزوف به روزنامه وال استریت ژورنال گفته: من فکر می کنم تا پایان سال (میلادی) سامانه اس_٣٠٠ را به ایران تحویل دهیم. تحویل اولین سامانه نیز در ماه آگوست یا سپتامبر انجام خواهد شد.

چمیزوف به وال استریت ژورنال گفته است سیستمی که قرار است به ایران تحویل داده شود، از نوع اس- ۳۰۰ پی ام یو۱ خواهد بود و این مدل پس از آن دیگر تولید نخواهد شد. کمپانی روستک در مقام یک کمپانی دولتی، یکی از بزرگ ترین سازندگان تسلیحات در روسیه به شمار می آید.

اما نکته ای که این بار بدقولی روس ها را از دفعات پیش متمایز می کند، این است که سه هفته پیش پس از انتشار خبر تحویل اس_٣٠٠ به ایران، روزنامه های رژیم اسرائیل مدعی شدند مدارکی به روسیه ارائه شده که مسکو همچنان از دادن سامانه های دفاع هوایی اس- ۳۰۰ به ایران خودداری می کند.

جروزالم پست در شماره هفدهم اسفند و معاریو در شماره پانزدهم اسفند، این خبرها را با استناد به گزارش منتشره روزهای گذشته در روزنامه کویتی الجریده بازنشر کرده اند. این گزارش ها مدعی شدند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با هدف «تنبیه» تهران، شخصا تصمیم تعلیق ارسال اس- ۳۰۰ به ایران را اتخاذ کرده است. براساس این گزارش ها، رژیم اسرائیل مدارکی قطعی به روسیه داده که نشان دهنده انتقال تجهیزات پیشرفته ساخت روسیه به حزب الله از طریق ایران است.

٨ سال بدقولی
سال ٢٠٠٧ بود که قراردادی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار برای فروش پنج سیستم اس_٣٠٠ از سوی روسیه به ایران امضا شد؛ بدون اینکه موشکی به ایران تحویل داده شود. سال ٢٠١٠ دمیتری مدودف رئیس جمهور پیشین روسیه در اوج تحریم ها و تهدیدات غرب علیه ایران، اعلام کرد در راستای اجرای قطع نامه ۱۹۲۹ شورای امنیت، فروش هرگونه موشک و جنگ افزارهای دیگری چون تانک های جنگی، خودروهای زرهی، ادوات توپخانه ای کالیبربالا، کشتی ها و هواپیما و هلیکوپترهای نظامی به ایران ممنوع است و درواقع ایران را در اوج فشار های بین المللی تنها گذاشت. ایران درخواست غرامت چهار میلیارددلاری را به دیوان بین المللی داوری فرستاد، روس ها در تلاش برای صرف نظرکردن ایران از درخواست غرامت، سیستم تور ام-۱ را به جای آن پیشنهاد دادند که توسط ایران رد شد.

البته سامانه اس_٣٠٠ سامانه چندان عجیب و پیچیده ای نیست؛ روس ها اولین بار ٣٧ سال پیش یعنی در سال ١٣٥٧ از این سامانه استفاده عملیاتی کردند؛ این سامانه بیشتر کاربرد دفاعی دارد. اس_٣٠٠، یک سامانه موشکی زمین به هوای دوربرد و خودکششی با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع هاست و درواقع نوع تکمیلی سامانه پدافندی ارتفاع بالای اس٢٠٠ به شمار می رود.
این سامانه اواخر دهه ۱۹۷۰ توسط شرکت همکاری های صنعتی آلماز برای نیروی دفاع هوایی شوروی ساخته شد. مدل های مختلف این موشک در سازمان ناتو با نام های سام ۱۰، سام ۱۲ و سام ٢٠ شناخته می شوند.

۲۴ فروردین ماه ۹۴ هم زمان با سفر علی شمخانی به روسیه و در اوج گفت وگوهای هسته ای میان ایران و غرب، خبرگزاری روسی اینترفکس خبر داد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، فرمانی را امضا کرده که در آن ممنوعیت تحویل سامانه ضدهوایی اس- ۳۰۰ به ایران از خاک روسیه یا از راه حریم هوایی و دریایی روسیه برداشته می شود. این اقدام واکنش های رسانه ای زیادی در داخل و خارج از کشور به دنبال داشت.

لغو تحریم فروش اس_٣٠٠ در اوج مذاکرات هسته ای ایران و غرب و حساسیت های کنگره آمریکا حلقه ا ی به هم پیوسته با دیگر تحولات در روابط خارجی روسیه بود. روسیه به دلیل مسائل اوکراین، تحت تحریم های بین المللی قرار داشت و عملا از اس_٣٠٠ به عنوان برگ برنده ای در مقابل غرب استفاده کرد. مسئله ای که همان زمان با واکنش باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا مواجه شد. اوباما در توییتر خود نوشت: من در سال ٢٠٠٩ از ولادیمیر پوتین که آن زمان نخست وزیر روسیه بود خواستم تا تحویل این موشک ها به ایران را پنج سال به تعویق بیندازد و الان از اینکه آنها این کار را واقعا این همه به تعویق انداخته اند، شوکه شده ام. اوباما دلیل تعجب خود را مرتبط نبودن تحریم ها به فروش این تسلیحات به ایران دانست و گفت: واقعا تعجب می کنم که با وجود اینکه تحریم ها از فروش این تسلیحات تدافعی ممانعت نمی کرد، آنها این کار را این همه به تأخیر انداختند خصوصا اینکه اقتصاد روسیه تحت فشار است و این موضوع می توانست یک معامله قابل توجه برای روس ها باشد.

نکته قابل توجه در بدقولی اخیر روس ها این است که روسیه همواره ادعای حمایت از ایران را داشته و مهم ترین طرف قرارداد های کلان با ایران بوده است.

براساس گزارش های اخیر روسیه این بار به خاطر رژیم اسرائیل، بزرگ ترین دشمن ایران در دنیا، واگذاری اس_٣٠٠ را به تأخیر می اندازد و درواقع توان نظامی و قدرت ملی ایران را به قمار با دولت راست گرا و تندروی اسرائیل برده است.

آیا باز هم ایران باید در مقابل روس ها صبوری و خوشبینی به خرج دهد؟

سرگئی چمیزوف، رئیس شرکت تسلیحاتی روستک روز گذشته گفته ایران همچنین خواستار خرید «فهرست بلندی» از تجهیزات نظامی ساخت این شرکت و روسیه است!

 

اگر از سایتی کپی کرده اید منبع  ان را ذکرکنید

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط MR9، 22 اسفند 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 22 اسفند 1394 - دلیلی ارایه نشده است

خودکفایی کشور واقعا جای تحسین داره!

برادران دلشونُ خوش کنن به چند تا پروژه که مشخص نیست اصلا خالی بندی بودن یا نه!

صنایع دفاع همچنان در خواب خرگوشی...

ویرایش شده در توسط A7A
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

وقتی که پای روسیه در میان باشد، دولت ایران به صبور ترین و خوشبین ترین دولت های دنیا تبدیل می شود. در مورد برخورد با روسیه تفاوت چندانی میان دولت های اصلاح طلب، اصولگرا یا اعتدالی در ایران وجود ندارد، تمام دولت ها با روس ها قرارداد های مهم امضا می کنند و همه در مقابل بازی های روسی صبوری به خرج می دهند.
!

ببخشید میشه منبع رو ذکر بفرمایید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در ادامه بحث های هسته ای و برجام 

 


تو بحث مذاکره با امریکا، باید در نظر گرفت که شروع مذاکره با کسی که زیر برجام زده، تایید حرکت اون هست و پذیرش عقب نشینی، در سمت دیگر اگر ترامپ صداقت داشته باشه باید با کره شمالی توافقی بدست بیاره، اگر توافقش با کره شمالی خوب بود ما هم می تونیم در این زمینه فکر کنیم ولی توافق مورد نظر ترامپ توافق لیبی است

در مقابل ترامپ پیشرفت قطعی صنعت هسته ای بزرگترین و بهترین جواب هست، چون این لقب رو میگیره که اون باعث شد ایران در هسته ای محدودیت هاش برداشته بشه، البته مدارکی که الان بیرون میاد نشون میده که اوباما ها هم در سال 10 برجام از اون خارج میشد
 

جناب mostfa by فرمودند 

نقل قول
  • @arminheidari به نظر شما اگه پیشرفت هسته ای به بازگشت تحریم ها، از دست دادن توافق برجام، تحریم های سنگین تر و کمرشکن تر و بازگشت تهدیدات نظامی باشه و ایضاً متحد کردن جهان علیه ما (کاری که اوباما به خوبی انجام داد و ترامپ در خواب هم نمی بینه که بتونه انجام بده؛ ولی با این لطف بیکران ایران قطعاً بهش دست پیدا خواهد کرد و هدیه بی نظیری براش خواهد بود)، منجر بشه ایران دقیقاً چقدر نفع خواهد برد؟ حتی با فرض ساخت سلاح هسته ای (که این فرض هم منتفی هست). ما داریم درخصوص راهکارهای «بهبود شرایط فعلی» صحبت می کنیم و نه «بدتر کردن اوضاع و کور کردن بیشتر این گره».

 

 

تو بحث هسته ای همیشه مدنظر بحث های ما هسته ای هست در حالی که بقیه جنبه های انرژی هسته ای چه از نظر نظامی و چه غیر نظامی برای ما بیشتر اهمیت دارد 

مسلما تولید برق و مولدهای کوچک هسته ای دو موضوع اصلی در صنایع هسته ای هستن و در اوج به راکتورهای همجوشی می رسیم که هنوز یک ارزو برای بشر و جهش انرژی برای انسان خواهد بود

 

در موضوع شرایط فعلی ما، برجام برای ایران این مزیت را داشت که نشان داد ایران دنبال بمب نیست و این غرب و امریکا است که دنبال توافق پایدار نیست 

شاید دوستانی در داخل بگویند که ما این رو می دانستیم و هزینه بی خود بود ولی باید این اتفاق می افتاد تا بعضی از بحث ها تمام شود 

ما الان می دونیم که خیلی از مشکلات اقتصادی تقصیر تحریم ها نبود و مشکل از سیستم اقتصادی و مسئولان خود ماست 

 

تو بحث هسته ای هم اعتماد سازی اولیه و اساسی انجام شد 

و اگر مبنای اصلی عدم تولید بمب هسته ای هست، NPT بزرگترین مبنا میشه 

 

خب با این اطلاعات سوال مطرح میشه اقدام ایران در جواب ترامپ چه باید باشد 

سوال اینه که به کجا می خواهیم برسیم؟

به رسمیت شناختن توان هسته ای صلح امیز ایران و افزایش سطح تکنولوژی هسته ای در نتیجه رسیدن به غروب برجام و قرارگیری در زمینه سطح است 

 

نظر شخصی برای رسیدن به این هدف

من تقویت زیرساخت های اساسی است 

این زیرساخت ها اصل صنعت هسته ای هست که با تحریم و بمباران از بین نمی روند 

مثال هایی از موارد سانتریفیوژهای نسل 8 یا IR8 است 

یا تکمیل مراکزی مثل اراک 

2 مرکز غنی سازی مثل فردو ( فعال یا رزرو)

یا تکنولوژی راکتورهای کوچک هسته ای به عنوان پیشران های هسته ای 

یا نیروگاه های هسته ای کوچک و پراکنده در سطح کشور 

مراکز تحقیقات دارویی و کشاورزی هسته ای 

و ...

 

وقتی علم و تکنولوژی بومی بشه عملا حرکت به جلو صورت گرفته و طرف مقابل چاره ای جز پذیرش ندارد 

اگر مذاکرات رو بخونیم همیشه بیشترین بحث روی تحقیقات و زیرساخت ها است تا تعداد و میزان غنی سازی 

 

اما سوال اصلی شما دیدگاه غرب و اجماع جهانی برای محدود کردن فعالیت ما است

که با یک روند ارام ولی با برنامه به سمت توسعه صنعت هسته ای جلو میرویم 

تا جایی که میشه از اقدامات اونها به نفع خودمون استفاده کنیم، و زمانی که شمشیر میکشن و ضربه میزنن جا خالی بدیم 

سعی کنیم تبلیغات و افکار عمومی رو بدست بگیریم و اونها رو با کمک توسعه زیرساخت ها مجبور به پذیرش حقوق بیشتری از خود بکنیم 

خلاصه کلام مقاومت منطقی جهت تثبت زیرساخت ها

 

در این بین اصلاح اقتصاد کشور اصلی ترین کلید برای شکستن تحریم ها و تغییر موضع اروپایی ها و امریکایی ها هست 

 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط Davood
      يك شركت آمريكايي ساخت هواپيما اعلام كرد مقام‌هاي اسراييلي تمايل دارند يكصد هواپيماي جنگي از نوع اف - ۳۵جديد را خريداري كنند.
      روزنامه اسراييلي معاريو روز پنج شنبه با اعلام اين خبر افزود، برخي مديران شركت لاكهيد مارتين به تازگي به تل‌آويو سفر كرده‌اند تا با اليعايزر شكيدي فرمانده نيروي هوايي اسراييل و برخي مقام‌هاي عالي رتبه ارتش اسراييل درباره اين معامله گفت و گو كنند.
      بر پايه اين خبر، هواپيماهاي اف ۳۵كه جديدترين در نوع خود است ، هواپيماي جنگي اصلي در نيروي هوايي آمريكا در آينده خواهد بود.
      روزنامه ياد شده نوشت : اگر اين معامله صورت گيرد، نيروي هوايي ارتش اسراييل ، اولين هواپيما از اين نوع را در سال۲۰۱۴ميلادي دريافت خواهد كرد.
      آمريكاطي سالهاي گذشته هر سال ميلياردها دلار كمك بلاعوض به سردمداران اسراييلي اهدا كرده كه بخش مهمي از آنها در قالب انواع تجهيزات پيشرفته نظامي ، سلاح‌هاي جديد و غير متعارف بوده است.
      بخشي از اين سلاحها را اسراييل در جنگ اخير خود عليه لبنان استفاده كرد و هزاران تن از مردم بي‌گناه اين كشور را با آنها به خاك و خون كشيد.

      irna.ir
    • توسط MR9
      آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قدس 
       

       
      آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد
       
       
      پی نوشت :
       
      1- تاپیک جدید اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران با مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
      2- لینک تاپیک نخست در بند ذیل
      2- اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.