امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts


دوست عزیز جناب واریور

به دلیل این که آکادمیک هستید، بنده این لینک رو از وبسایت ناسا برای شما می فرستم:

در روایات آخرالزمانی ما صحبت از وقایع نجومی عجیبی مثل « پیدا شدن دستی در آسمان »، « وجود چهره ی مردی خورشید » و ... شده که تعدادی از محققین برخی از این وقایع رو به فعالیت شراره های خورشیدی نسبت می دند که البته در آن ایام بسیار شدید هست!

http://www.scienceda...30514083539.htm

http://www.nasa.gov/...re-impacts.html

شراره های خورشیدی احتمالاً بخشی از موارد طبیعی اخلالگر در نبردهای آخرالزمان خواهند بود. البته عوامل ماوراء الطبیعة که جای خود دارد!

بنابراین دوست عزیز، علم و دین در درک وقایع آخرالزمان، یاری رسان هم هستند.



سلام! چون من خیلی وقت پیشها سایت شما رو خوندم، میشه یه چیزی بگم؟

<
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


سلام! چون من خیلی وقت پیشها سایت شما رو خوندم، میشه یه چیزی بگم؟



واقعا خودتون میخوندید لینکهایی که میذاشتید رو؟ یا فقط اونها رو گوگل میکردید که یه چیزی باشه توی تاپیکتون؟ خیلی چیزهای دیگه توی سایتتون اینطوری بود، البته خیلی چیزهای خوب هم داشت

ولی کاشکی انقدر توی این جور چیزها نمیومدید که با چیزهای اشتباهی که میگید، اگه حرف خوبی زدید هم از بین بره



من متوجه منظورتون نشدم! در مورد لینک مربوط به شراره های خورشیدی هم همین طور!

اگه منظورتون اینه که با پیش بینی میشه جلوی تبعات اون رو گرفت، قطعاً منظور شراره های خورشیدی فعلی با شدت فعلی هستند. بنده در مورد وضعیت آخرالزمان صحبت کردم که قطعاً طبق گفته ی روایات، شرابط ویژه ای هستند.

در مورد وبسایت « وعده ی صادق » هم باید بگم که بنده مسئولیت مقالات ویژه ی اون رو بر عهده می گیرم. اگه اشتباهی در اون ها وجود داشته پاسخگو هستم، اما اگه اخبار نقل شده از وبسایت های دیگه مطالب مشکل داری داشتند، به بنده بگید که به دوستان بگم دقت بیشتری اعمال کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


اما در سوره ی اسراء هم که در مورد وقایع آخرالزمان و نابودی یهود است، صحبت از ورود به مسجد شده (لیدخلواالمسجد) و بنابراین کاملاً منطقی است که وجود مسجدی در قدس رو بپذیریم.


در مورد مسجد الاقصی باز هم تاکید می کنم که تمامی پیامبران مسجد ساز بوده اند نه معبد ساز. از آدم ابوالبشر تا خاتم الانبیاء (ع) همگی مسجد ساز بوده اند، نه معبد ساز. بحث من صرف کلمه ی مسجد و معبد نیست، بلکه روی مفاهیمی هست که این دو کلمه با خود دارند. چطور می شه پذیرفت که حضرت ابراهیم جد اسحاق و اسماعیل مسجد ساز باشند، اما نوادگان پیامبرشان معبد ساز.


عمر قطعا بیش از من و شما به زبان عربی آشنا بوده و میدونسته که مسجد همون معبد و در کل همون پرستشگاهه. ولی مساله اینه که اگر واقعا هم منظور قرآن از دور ترین مسجد یا پرستشگاه، محلی فیزیکی باشه، قطعا اون محل خود معبد (یا به قول شما مسجد) سلیمان(ع) هست. حتی اشاره شده که مسجد الاقصی فعلی روزگاری کلیسا بوده. پس اونجا هر چیزی بوده، به هیکل مربوط بوده و از مسجد به سبک اسلامی خبری نبوده. پس لازم نیست برای حفظ محلی که عمر از روی جهل ساخته انقدر خودمون رو به آب و آتیش بزنیم. اگر هم چیز مقدسی در اورشلیم وجود داشته باشه خود هیکل هست. با این حساب من نگرانی شیعیان بابت تخریب مسجد الاقصی عمر رو متوجه نمیشم. ببینید اگر مسجد الاقصی روی زمین باشه قطعا زیر این ساخته عمر پنهان شده. حالا که خودتون هم فرمودید پیدایش هیکل یکی از علایم آخرالزمانه دیگه چرا باید نگران تخریب مسجد عمر باشیم؟ همه اینها با نادیده گرفتن نقش کعب الاحبار در ساخت مسجد الاقصی هست.
<
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نه بنده در مورد ساخت مسجد قبة الصخره بعد از فتح قدس شکی ندارم.

اما در مورد این که مسجد الاقصی توسط حضرت سلیمان تجدید بنا شده، با شما اختلاف نظر دارم. بنده لینکی رو که از کتاب دینوری و ابن العبری اقتباس شده، براتون گذاشتم که فکر کنم موقع ویرایش بود و شما اون رو نخوندید.

احادیث خراسان 2 نوع هستند. عده ای جعلی و مربوط به ابومسلم و قیامش. اما احادیث صحیح السندی وجود دارند که کاملاً با قیام ابومسلم تفاوت دارند. برای آشنایی با منابع روایی و شدت و ضعف منایع حدیثی به کتاب « السفیانی و علامات الظهور » فصل اصهب، ابقع و خراسانی مراجعه کنید.

در مورد معراج و منبع چاپی اون هم به لینک اسلام کوئست مراجعه کنید
ضمناً احادیثی که به خروج پرچم های خراسان و فرود آن ها در ایلیاء (اورشلیم) اشاره می کنند، با ابومسلم منطبق نیستند! چون قیام ابومسلم به مقصد اورشلیم و فتح اون نبود!

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در ضمن اشتباه تصور نکنید. بنده نمی گم که موقعی که عمر قدس رو فتح کرد، مسجد الاقصی صحیح و سالم اون جا وجود داشته!

هم هیکل و هم مسجد الاقصی هر دو تخریب شده بودند. منتهی بحث این جاست که بنای ساخته شده توسط حضرت سلیمان مسجدالاقصی بوده، و معبد کار کاهنان یهود بعد از ایشون بوده! اما در قرن ها بعد هر دو تخریب شده اند! منتهی یهود افتراء زننده به حضرت سلیمان که ایشون رو پیامبر نمی دونستند بلکه پادشاه و مرتد می دونستند، هیکل سلیمان رو که در واقع خودشون ساخته بودند، به ایشون نسبت داده بودند و اتهاماتی همچون پرستش بت عشتاروت رو به ایشون زدند.

ضمناً ملاک ما در مورد احترام به مساجد، صرفاً ساختار فیزیکی اون ها نیست که شما به عمر نسبت دادید!

اگه این جوری باشه که ما خدای ناکرده نباید به کعبه احترام بگذاریم، چون بعد از پیامبر (ص) یکبار در زمان حجاج بن یوسف و یک بار در زمان عثمانی ها بخش اعظم اون تجدید بنا شد!

پ.ن: شرمنده باید برم استراحت کنم.اگه امری هست در خدمتم برای آخرین بار! ویرایش شده در توسط Khademolemam
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بحث جالبی است و من وارد بحث داغ بزرگواران نمی شوم.
فقط یک چیز برایم عجیب است و آن، دفاع سرسخت دوستمان خادم الامام از احادیث مربوط به خراسانی، به عنوان علائم آخر الزمانی است.

یعنی دفاع جانانه روی یک علامت غیرحتمی ظهور که می تواند اصلاً رخ ندهد!
ضمن اینکه آنقدر که روایات ظهور جعلی داریم (آنهم منقول در کتب مختلف)، روایات محکم و قطعی نداریم که بخواهیم اینچنین سفت و سخت بدان استناد کنیم.

به نظر بهتر است کمی با گارد بازتر مباحثه بفرمایید تا هم دوستان استفاده ی بهتری ببرند و به این نتیجه نرسند که شما قصد توجیه نظراتتان را، با هر شیوه و روش و با دستاویز قرار دادن هر مستمسکی (ولو غیر محکم)، دارید و هم اگر جایی اشتباه می فرمایید یا نظری بهتر پیدا می شود، خود این آمادگی را داشته باشید که عقاید اشتباه را رها ساخته و نظر صحیح را بپذیرید.

البته عرضم این نیست که لزوماً شما اشتباه می فرمایید و یا این دوستمان نظرشان قطعاً درست است. صرفاً راهی برای مباحثه ی بهتر پیش پایتان قرار دادم.

موفق باشید.
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


بحث جالبی است و من وارد بحث داغ بزرگواران نمی شوم.
فقط یک چیز برایم عجیب است و آن، دفاع سرسخت دوستمان خادم الامام از احادیث مربوط به خراسانی، به عنوان علائم آخر الزمانی است.

یعنی دفاع جانانه روی یک علامت غیرحتمی ظهور که می تواند اصلاً رخ ندهد!
ضمن اینکه آنقدر که روایات ظهور جعلی داریم (آنهم منقول در کتب مختلف)، روایات محکم و قطعی نداریم که بخواهیم اینچنین سفت و سخت بدان استناد کنیم.

به نظر بهتر است کمی با گارد بازتر مباحثه بفرمایید تا هم دوستان استفاده ی بهتری ببرند و به این نتیجه نرسند که شما قصد توجیه نظراتتان را، با هر شیوه و روش و با دستاویز قرار دادن هر مستمسکی (ولو غیر محکم)، دارید و هم اگر جایی اشتباه می فرمایید یا نظری بهتر پیدا می شود، خود این آمادگی را داشته باشید که عقاید اشتباه را رها ساخته و نظر صحیح را بپذیرید.

البته عرضم این نیست که لزوماً شما اشتباه می فرمایید و یا این دوستمان نظرشان قطعاً درست است. صرفاً راهی برای مباحثه ی بهتر پیش پایتان قرار دادم.

موفق باشید.



قیام « سید خراسانی »: تقریباً اکثر منتقدین به گروه « مبشران ظهور »، اصل وجود « سید خراسانی » و قیام وی را پذیرفته اند، اما تعدادی از منتقدین، هدایت گر، صالح، مومن و خیـّر بودن وی را زیر سوال برده اند. برای بررسی این موضوع، تنها به یک مورد اکتفا می کنیم و بررسی های بیشتر را به خود عزیزان واگذار می نماییم:

در مورد خراسانی و جزییات قیام وی، احادیث متعددی در منابع روایی شیعه و اهل سنت وجود دارند؛ اما با سخت گیری در سند، می توان بخش اعظم آن ها را ضعیف دانست و ضمن تایید وجود خراسانی، جزییات قیام وی را نادیده گرفت.

اما حداقل یک حدیث معتبر و موثق وجود دارد که نشان می دهد جزییات قیام خراسانی، حکایت از خیر بودن و هدایت گر بودن وی و سپاهش دارد.(3) این حدیث که به « موثقه ی جابر » معروف است، درباره ی قیام اهالی خراسان چنین می گوید:(4)

« و يبعث السفياني جيشا إلى الكوفة ، وعدتهم سبعون ألفاً فيصيبون من أهل الكوفة قتلاً وصلباً وسبياً فبينما هم كذلك ، إذ أقبلت رايات من قبل خراسان ، وتطوى المنازل طياً حثيثاً ، و معهم نفر من أصحاب القائم ، ثم يخرج رجل من موالي أهل الكوفة في ضعفاء ،فيقتله أمير جيش السفياني بين الحيرة والكوفة »

« سفیانی سپاهی به کوفه می فرستد که شمار آن ها هفتاد هزار نفر است. آن ها اهالی این شهر را به قتل می رسانند و به صلیب می کشند و برخی را به اسارت می گیرند، در حالی که آنان بر این حالند، پرچم هایی از جانب خراسان نزدیک می شوند. آن ها منازل و منزلگاه راه ها را شتابان در می نوردند، و تعدادی از یاران قائم با آن ها هستند، سپس مردی از موالی اهل کوفه در « ضعفاء » شورش می کند. فرمانده سپاه سفیانی در منطقه ای میان حیره و کوفه او را به قتل می رساند. »

این حدیث ارزشمند، سدی بزرگ در مقابل کسانی است که می گویند خیر یا شر بودن قیام خراسانی چندان معلوم نیست.

« محمد فقیه » مولف سخت گیر کتاب « سفیانی و نشانه های ظهور » که تک تک احادیث مربوط به شخصیت های آخرالزمان را از نظر سند و محتوا بررسی نموده است، ضمن سخت گیری در مورد سند، در مورد محتوای این حدیث نیز سخت گیرانه!، چنین می گوید:(5)

« این مستند صحیح و درست اطلاعاتی در مورد پرچم های سیاه می دهد و می گوید: تعدادی از یاران حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با آن پرچم ها هستند و این امری است که احتمال این را که پرچم های خراسان، پرچم هدایت باشند، افزایش می دهد، اما معصوم نبودن و نداشتن عصمت یاران قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مانع قطعیت یافتن این مفهوم (یعنی هدایتگر بودن آن ها) می شود و انسان باید به دعوت این پرچم ها و کردار اشخاص تحت فرمان این پرچم ها بنگرد، اگر آن ها به حقیقت خالص و ناب دعوت می کردند و کردار و سخن فرماندهانشان با هم مطابقت داشت، در این صورت پرچم آن ها، پرچم هدایت است و تنها خداوند آگاه به همه ی امور است. همان گونه که دیدیم این حدیث بسیار با ارزش است و منزلت والایی دارد ... »

بنابراین می توان نتیجه گرفت که هدایتگر بودن پرچم قیام سید خراسانی، مطلبی است که در روایات معتبر و موثق وجود دارد و زیر سوال بردن هدایتگر بودن پرچم خراسانی، دور از عقلانیت می باشد. البته تحلیلی که آقای « محمد فقیه » در مورد عبارت « تعدادی از یاران قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با پرچم سید خراسانی هستند » و این که عبارت تعدادی از یاران قائم، شامل برخی از سپاهیان خراسانی می باشد و بقیه ی آن ها ممکن است اهل هدایت نباشند، مسئله ای است که نیاز به توضیح دارد:

در متن عربی حدیث فوق « نفر من اصحاب قائم » ذکر شده است؛ این که ذکر گردیده است (تعدادی از یاران قائم : نفر من اصحاب قائم)، مقصود از این یاران، یاران خاص حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یا همان « اصحاب » می باشد،(6) بنابراین ممکن است بقیه ی افراد سپاه خراسانی از یاران عام حضرت یا « انصار » ایشان باشند.(7) بنابراین این که گفته شده است تعدادی از اصحاب قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در سپاه خراسان هستند و نگفته شده همه ی آن ها « اصحاب » قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند، این به معنای ضعف سایر افراد سپاه خراسان نیست، بلکه به این دلیل است که بقیه ی سپاه خراسان، جزء یاران عام حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یا همان « انصار » می باشند.

البته بقیه ی جزییات مربوط به قیام سید خراسانی، در احادیث قوی ذکر نشده اند و نمی توان در رابطه با آن ها با اطمینان سخن گفت. صفاتی همچون وجود نشانه ای در دست راست، شاب بودن، حسینی بودن و ...، در تعدادی از روایات شیعه و اهل سنت ذکر شده اند، اما هیچ یک از روایات ذکر شده، از نظر سندی چندان قوی نیستند و نمی توان در مورد آن ها با قطعیت سخن گفت. همچنین در صورتی که مسئله ی ضعف و قوت سند روایات را کنار بگذاریم، باز هم مشکل مهمی در راه تطبیق قطعی نشانه های ظهور بر افراد عصر حاضر وجود دارد و این مشکل، دریافت های متفاوت افراد گوناگون از روایات از یک سو، و امکان انطباق نشانه های مذکور به افراد متعدد در زمان واحد یا زمان های مختلف می باشد. به همین دلیل، انطباق دقیق و قطعی آن ها بر شخصیت های عصر حاضر، غیر ممکن است.


دوست گرامی، این بخشی از مقاله ی بنده است که 3 سال پیش نوشتم:

http://www.alvadossadegh.com/fa/article/51-apocalypse/9968-1390-03-15-20-39-14.html

موفق باشید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست بزرگوار!
علائم قطعی ظهور 5 علامت بیشتر نیستند!
لطفاً اینقدر محکم درخصوص چنین موضوعاتی که از قضا ارتباط مستقیمی با دین و ایمان اعضاء محترم دارند بحث نفرمایید.
این دیگر فراماسونری نیست که حداکثر آن را به توهمات توطئه پیوند بزنیم.

دین جایگاه بازی با شبهات و غیرمحکمات نیست.
  • Upvote 5
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام بر برادر مصطفی کبیر... :rose:
دوستان ببخشید ولی فکر میکنم این بحث خارج از چارچوب تاپیک است. درست است؟

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه درشت صحبت کردن در مدیران میلیتاری مسری است!

بنده بهتر از شما می دانم که 5 علامت» سفیانی، یمانی، کشته شدن نفس زکیه، خسف بیداء و صیحه ی آسمانی حتمی هستند.

در متن بالا حرفی از حتمی بودن خراسانی نیست. با اسناد، مدارک و رفرانس مطالب بیان شد. متاسفانه به نظر می رسد میلیتاری ظرفیت چنین مباحثی را حتی اگر مبتنی بر سند و روایت باشد ندارد.

ضمناً به لطف خدا وبسایت « وعده ی صادق » عضو فقاهتی از مدرسین حوزه ی علمیه دارد که بر متن آن نظارت می کنند!

برای شما متاسفم که امروز 3 نفر از مدیران شما، با بی احترامی تمام، برخورد کردند! ما را به خیر و شما را به سلامت. ویرایش شده در توسط Khademolemam
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رفيق اين بنده خداهايى كه باهاشون بحث ميكنى خيلى درشت تر از طرز صحبت كردنشون هستن ولى دارن با نهايت تواضع با شما بحث ميكنن خصوصا خود آقا مصطفى, اون فقهايى هم كه به سايتتون نظارت ميكنن بفرست اينجا تا بهشون درس فقه و اصول بديم.
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


من متوجه منظورتون نشدم! در مورد لینک مربوط به شراره های خورشیدی هم همین طور!

اگه منظورتون اینه که با پیش بینی میشه جلوی تبعات اون رو گرفت، قطعاً منظور شراره های خورشیدی فعلی با شدت فعلی هستند. بنده در مورد وضعیت آخرالزمان صحبت کردم که قطعاً طبق گفته ی روایات، شرابط ویژه ای هستند.

در مورد وبسایت « وعده ی صادق » هم باید بگم که بنده مسئولیت مقالات ویژه ی اون رو بر عهده می گیرم. اگه اشتباهی در اون ها وجود داشته پاسخگو هستم، اما اگه اخبار نقل شده از وبسایت های دیگه مطالب مشکل داری داشتند، به بنده بگید که به دوستان بگم دقت بیشتری اعمال کنند.



سلام!

توی لینک خودتون میگه که هیچ اتفاق خاصی قرار نیست بیفته با این سونار اکتیویتی ها. یعنی شما به چیزی ریفر میدید که درباره ی حرف شما چیزی نمیگه. این جور چیزها زیاد اتفاق میفته توی خیلی سایت ها، مثل سایت خود شما. اینطوری اعتبار و کردیبیلتی این سایت ها کم میشه و حرف خوبش هم دیگه دیده نمیشه..

جناب الکترو افیسر گفتن که اف تاپیک هستیم، پس با اجازه تون من هم دیگه اینجا ننویسم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Khademolemam' timestamp='1388173842' post='356077']
نه بنده در مورد ساخت مسجد قبة الصخره بعد از فتح قدس شکی ندارم.
[/quote]

ولی باید شک کنید چون یکی از مسلمات تاریخیه. اگر اشتباه نکنم مامون بعد از بازسازی قبه الصخره، نام عبدالملک رو به عنوان بانی ذکر کرده.

[quote name='Khademolemam' timestamp='1388173842' post='356077']
اما در مورد این که مسجد الاقصی توسط حضرت سلیمان تجدید بنا شده، با شما اختلاف نظر دارم. بنده لینکی رو که از کتاب دینوری و ابن العبری اقتباس شده، براتون گذاشتم که فکر کنم موقع ویرایش بود و شما اون رو نخوندید.
[/quote]
در ابتدا باید ثابت کنید مسجد الاقصی روی زمین و در اورشلیم قرار داره. بعد باید ثابت کنید که مسجد الاقصی همون هیکل نیست. با این حساب نیازی به گفته مورخین و جغرافی دانانی که صدها سال بعد به دنیا اومدن نیست.
[quote name='Khademolemam' timestamp='1388173842' post='356077']
ضمناً احادیثی که به خروج پرچم های خراسان و فرود آن ها در ایلیاء (اورشلیم) اشاره می کنند، با ابومسلم منطبق نیستند! چون قیام ابومسلم به مقصد اورشلیم و فتح اون نبود!
[/quote]
چند وقت پیش تو انجمن کلیمیان ایران به نکته جالبی برخوردم. ضرب المثلی بود در مورد رابطه یهودیان و ایران باستان:
«هر گاه سواري ايراني باري ديگر اسب‌اش را در گورستاني فلسطيني ببندد مسيحا خواهد آمد».
ناگهان یاد روایتی افتادم که میگه وقتی سواران خراسانی مرکبهاشون رو به درختان شام ببندن، موقع ظهوره.
شخصا احتمال میدم منظور از ایلیاء(نامی که چندین سال بعد از تسخیر اورشلیم توسط مسلمین استفاده میشد) مربوط به اهمیت این منطقه برای خلافت اموی به عنوان مرکز و پشتوانه دینیشون باشه. یعنی عباسیان پیروزی بر اورشلیم رو نماد پیروزی بر امویان میدونستن. البته این فقط حدسه!
[quote name='Khademolemam' timestamp='1388175665' post='356083']
در ضمن اشتباه تصور نکنید. بنده نمی گم که موقعی که عمر قدس رو فتح کرد، مسجد الاقصی صحیح و سالم اون جا وجود داشته!
هم هیکل و هم مسجد الاقصی هر دو تخریب شده بودند. منتهی بحث این جاست که بنای ساخته شده توسط حضرت سلیمان مسجدالاقصی بوده، و معبد کار کاهنان یهود بعد از ایشون بوده!
[/quote]
حرف منم همینه. میگم چیزی که عمر ساخته اصلا مسجد الاقصی حقیقی نیست! اگر مکان مقدسی بوده که مسلمین رو به اون نماز میخوندن، هیکل سلیمان بوده.
در مورد تخریب هر دوبنا که من میگم یکی بوده و شما اصرار دارید که یکی رو مسجد و دیگری رو معبد در نظر بگیرید(و لابد چون یهودیها خدا رو یهوه مینامن پس حتما خداشون با الله فرق داره) باید سند ارائه کنید. نظریات تا زمانی که سند یا استدلال علمی پشتشون نباشه فقط نظریه هستن نه بیشتر. تیتوس که در طاق پیروزی خودش به نابودی معبد برای بار دوم(بعد از حمله بابلیان) اشاره کرده از هیچ بنای دومی نام نبرده.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خانم هلیا

این آخرین پست بنده در این انجمن هست، اما به نظر می رسه که بنده دقت کافی رو داشتم و جسارتاً شما دقت نکردید:

لینک اخبار ناسا:

http://www.nasa.gov/mission_pages/sunearth/news/flare-impacts.html


قسمتی که در مورد اثر شراره های خورشیدی یا سولار فلیر و اثر اون بر ماهواره ها، سیسنم جی پی اس و ...صحبت می کنه:

Solar flares can temporarily alter the upper atmosphere creating disruptions with signal transmission from, say, a GPS satellite to Earth causing it to be off by many yards.

Another phenomenon produced by the sun could be even more disruptive. Known as a coronal mass ejection or CME these solar explosions propel bursts of particles and electromagnetic fluctuations into Earth's atmosphere. Those fluctuations could induce electric fluctuations at ground level that could blow out transformers in power grids.

A CME's particles can also collide with crucial electronics onboard a satellite and disrupt its systems.

In an increasingly technological world, where almost everyone relies on cellphones, and GPS controls not just your in-car map system, but also airplane navigation and the extremely accurate clocks that govern financial transactions, space weather is a serious matter.


اما قسمتی که شما به اون اشاره کردید:

But it is a problem the same way hurricanes are a problem. One can protect oneself with advance information and proper precautions. During a hurricane watch, a homeowner can stay put … or he can seal up the house, turn off the electronics and get out of the way. Similarly, scientists at NASA and NOAA give warnings to electric companies, spacecraft operators and airline pilots before a CME comes to Earth so that these groups can take proper precautions.

قسمت بالا کجای صحبت بنده رو نقض می کنه؟!

فقط می گه که دانشمندان قبل از رسیدن شراره های خورشیدی دانشمندان ناسا به شرکت های الکترونیک، فضانوردان و خلبانان هشدار می دن!

آیا این نقض صحبت های بنده است؟

هشدار دادن دانشمندان نشون می ده که سولار فلیر کاملاً موثر هست. فقط به دلیل موقتی بودن، می شه با هشدار دادن، مراقبت بیشتری اعمال کرد.

اما بنده اون چیزی که در مورد آخرالزمان گفتم، سولار فلیر های عجیب و غریب و غیر قابل پیش بینی و بعضاً مدات دار هست که هشدارهای دانشمندان هم دردی رو دوا نمی کنه!

مطلب زیر راجع به یکی از وقایع شگفت انگیز آخرالزمان هست:

در برخی از روایات، از وقوع یک پدیده ی نجومی بی نظیر در بحبوحه ی ظهور، سخن به میان آمده است:(58)
« محمد بن الحسن از الأبان از الحسین بن سعید از النضر بن سوید از یحیی الحلبی از الحکم بن الخیاط از محمد بن همام از ورد از ابوجعفر (علیه السلام) فرمود:
پیش از این امر دو اشاره وجود خواهد داشت: ماه گرفتگی در پنجم و خورشید گرفتگی در پانزده ماه. از زمان هبوط حضرت آدم به زمین چنین اتفاقی پیش نیامده است. در آن وقت محاسبات ستاره شناسان نادرست جلوه می کند. »(59)
در روایتی مشابه چنین آمده است:(60)
« ابن عقده از تیملی از احمد و محمد بن حسن از پدرشان از ثعلبة بن میمون از بدر بن خلیل اسدی گفت: در محضر امام باقر (علیه السلام) بودم، سخن از دو نشانه ای که پیش از قیام قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) خواهند بود و این که دو پدیده و نشانه از زمان هبوط حضرت آدم به زمین که درود خداوند بر او باد، سابقه ای نداشته است به میان آمد، آن دو نشانه این که در نیمه ی رمضان پدیده ی خورشید گرفتگی پیش می آید و آخر ماه رمضان پدیده ی ماه گرفتگی. مردی به آن حضرت عرض کرد: ای فرزند رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)، این گونه نیست و همیشه خورشید گرفتگی در آخر ماه اتفاق می افتد و ماه گرفتگی در نیمه ی ماه، امام باقر (علیه السلام) به او فرمود:
من به سخن خویش آگاه ترم و می دانم چه می گویم، این دو نشانه، نشانه هایی هستند که از زمان هبوط آدم بی سابقه بوده است. »(61)

بنده بقیه ی موارد و مطالعه ی اون ها رو در مورد وقایعی مانند پیدا شدن دستی در آسمان یا مشخص شدن چهره ی مردی در خورشید و ... رو به عزیزان می سپارم.

از دوستان به دلیل انحراف تاپیک عذرخواهی می کنم.

این آخرین پست بنده در انجمن هست و این تاپیک و تاپیک های دیگه رو ادامه نمی دم

بنده رو حلال کنید

التماس دعا

خداحافظ.
ویرایش شده در توسط Khademolemam
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب Khademolemam

بنده به عنوان کوچک ترین عضو سایت میلیتاری بابت برخوردی که صورت گرفت از شما معذرت خواهی می کنم

با این که با خط فکری شما خیلی احساس قرابت می کنم ولی از شما خواهش می کنم با صعه ی صدر بیشتری بحث ها را دنبال کنید و دوستانتان را از حضورتان در سایت محروم نسازید

یک نکته ای را هم به شما بگویم

صحبت کردن از امثال رائفی پور و رحیم پور و عباسی در این سایت خیلی سخته ..... یعنی یک پوست کلفت می خواهد و یک دل به وسعت دریا ...... به جناب ادیب هم گفتم و به شما هم می گویم .... زیر میز زدن و جلسه را ترک کردن مشکلی را حل نمی کند ...... یاور امام زمان باید خیلی خیلی خیلی خیلی بیشتر از اینها آستانه ی تحمل خود را بالا ببرد


یک نکته دیگر هم بگویم ....

توی این سایت اگر قرار باشد با سند و مدرک صحبت کنید باید از اون ور آب سند بیاورید ..... یعنی منبع شما باید به زبان انگلیسی باشد و یا ترجمه ی یک متن انگلیسی ..... اگر هم منبع شما اصالتا فارس زبان است !! بهتر است شما صحبت هایش را به زبان انگلیسی برگردانید و آنگاه آن را به عنوان سند ارائه کنید .... توی این سایت اصل بر این است که متفکران این ور آبی یک مشت عقده ای حراف بی سواد هستند که به دلیل دنبال شدن توسط یک مشت مغر تازه از آک در آمده !!! به شهرت رسیده اند وگرنه این جنابان باید ابتدا فیلم نامه نویس می شدند و فیلم نامه نویس هم باقی می ماندند ..... توی این سایت خیلی سخته که خلاف این اصل را ثابت کنید ......

البته بزرگواران متفکر این سایت فقط فقط فقط فقط فقط چماق مباحث فراماسونری را بر سر امثال ما می کوبند وگرنه هر جای دیگری که بحثی پیش آمده ، نتوانستند ثابت کنند که چرا مسخره می کنند و نگاه عاقل اندر سفیه می اندازند !!! ...... بنده به عنوان کوچکترین و خنگ ترین شاگر استاد حسن عباسی هنوز هم نمی دانم فلان ستاره متعلق به فلان گروه چند تا پر دارد !! یا این که سطح مقطع فلان ابلیسک یا ابلیسک !!! چند متر مربع هست !!! ...... بنده به عنوان دنبال کننده مباحث توهم توطئه ای !! آقای رائفی پور بیشتر به دنبال ثابت شدن مسئله ی X Y Z و غیره در حقانیت شیعه هستم که به حمدالله برای من نوعی ثابت شد که مثلا ماجرای در و دیوار در زمان حضرت فاطمه اتفاق افتاده و یا حضرت علی در فلان مسئله واقعا مورد ظلم واقع شده و غیره ...... البته همین آقای رائفی پور بارها گفته که اکثر قریب به اتفاق این مباحث مال خود من نیست بلکه مربوط به اساتید برجسته ی حوزه می باشد و من فقط آنها را در اجتماعات دانشجویی و غیر دانشجویی بازگو می کنم ..... (( همین کار به اندازه ی نوشتن هزار جلد کتاب از جنس کتاب های یورگن هابرماس و ریچارد رورتی و امثال اینها ارزش دارد چه برسد به خواندن صرف این کتاب ها و قرقره کردن مباحثشان در بین دوستان ))

چسبیدن به فراماسورنری و انجمن های سری اشتباه است ..... مطرح کردنشان هم اشتباه است ..... جو راه انداختن در این زمینه ها هم اشتباه است ..... ولی رد کردن حقایق با چماق فراماسونری از آن اشتباه تر است و بنده تا وقتی در این سایت هستم هیچ گاه در مقابل این رویه ساکت نخواهم نشست و هر جا لازم باشد به قول دوستان اظهار فضل خواهم کرد !!!
  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.