lordhessam

ایران و کره شمالی را در هم میکوبیم!!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دست از غني سازي (بخوانيد ساختن بمب اتمي) اگر برداريم حکم نابودي کشور رو امضا کرديم, اگر اطمينان حاصل کنند که ما سلاح اتمي و يا توانايي ساخت اون رو نداريم همون بلايي که سر ليبي آمد به سر ما هم مي آورند.
اشتباه ليبي رو تکرار نکنيم. هر هزينه اي که که کشور بده در مقابل چيزي که در صورت از دست کشيدن از فعايت اتمي بسرمون ميايد ناچيز هست.
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]نیست کی میگه کنار اومدن با کشور ها وبه توافق رسیدن یعنی عقب نیشینی کردن و شکست خوردن؟؟
امام حسن (ع) با دشمن خودش یعنی معاویه صلح کرد یعنی امام حسن در برابر معاویه عقب نیشینی کرد؟؟ و دست از مبارزه برداشت؟[/quote]

در مورد امام حسن و ...قابل مقایسه نیست اولا طرف مقابل امام حسن ظاهرا از مسلمانان بود و خطر نابودی و انشقاق در دنیای اسلام وجود داشت و حتی در اون شرایط امام صلح نه تنها آبرومندانه ای کردن بلکه یک صلح استراتژیک کردن یعنی بذر قیام امام حسین(ع) رو کاشتن. در همون صلح هم بجز از دست دادن حکومت امتیازیاتی گرفتن که در جای خودش خیلی ارزشمند بود.
این صلح امام حسن کجا و برخی صلح های این دوره زمانه کجا در عین حال امام حسن کرامت و عزت خودشون رو از دست ندادن و در عین حال به خاطر شکم صلح نکردن.

سیاست رو باید از امام حسن یاد گرفت که اینقدر با تدبیر برخورد کردن ولی شرایط کنونی ما و غرب اصلا قابل مقایسه نیست جنگ بر سر اصل تفکر و ایدئولوژی هست هر چند مصداق اون الان شده هسته ای

غرب در تمام قردادهای صلح خودش از تاکتیک امام حسن استفاده می کنه یعنی چی ؟؟
یعنی اینکه در تمام اونها تخم و بذر حرکت بعدی رو می کاره مثل انگلیس و ساختن مرزها ولی ما به خاطر شکم و در عین خوش باوری با مثال زدن امام حسن می خوایم بلایی سر خودمون بیاریم که مغول سرمون نیاورد.فرضا اونها در تمام توافق نامه ها هیچ تضمینی نداده و با ابهام و صحبت های چند پهلو راه رو برای ادامه مذاکره ، تحریم و حتی جنگ باز می زارن.

و در آخر اینکه امام حسن در شرایطی صلح کردن که کمتر از چند ده تن نیرو برای ایشون مونده بود و با از بین رفتن ایشون در اون جنگ و ادامه جنگ با معاویه اسم ائمه اطهار و امامت برای همیشه گم و نسل اونها از بین می رفت و در عین حال این خط رهبری در تاریخ ادامه یپدا نمی کرد چون اصولا کسی به معاویه شک نمی کرد خال مومنین و ..... بود دیگه معاویه.
اما در زمان امام حسین نابودی ایشون نتیجه عکس داشت چراکه شرایط زمانی و مکانی رو ائمه می سنجیدن.
اما امام حسین این خط رو پیش گرفتن و بذر انقلاب های آینده رو گذاشتن و یکی از این بذرها نهضت اسلامی ایران در سال ۵۷ بود و اونم شاید اگر خدا بخواد بذر انقلاب آخر و نهایی.
یعنی اگر اما حسن جنگ می کرد بی عقلی به خرج داده بودن خدای ناکرده و این حرکت باعث نابودی نه تنها خود ایشون و بنی هاشم بلکه تمام اسلام ناب محمدی می شد.

بعد هم امام حسن عقب نشینی نکرد بلکه اصلاح کردن.
در زبان عربی صلح به معنای قبول شکست و یا آتش بس و.... نیست بلکه صلح در برابر فساد می آید و متضاد هم هستن یعنی برداشت برخی دوستان از صلح امام حسن کلا اشتباه هست بلکه اما حسن برای از بین بردن افسده ها و مفسده ها روشی در پیش گرفتن که به حق نزدیک تر و لازم تر بود و اگر هر امام دیگری بود هم همین کار را می کرد.
صلح در این معنی یعنی کار صحیح و حق در برابر کار اشتباه و ن حق اما معنای این کلمه در زبان محاوره امروزی و فارسی تبدیل به آتش بس شده.
ممکن هست الان بپرسید این بحث چقدر قوی هست بنده عرض می کنم این موضع مورد تصریح قران مجید هست که هر جا صحبتی از فساد کرده اند معنای صلح را برای آن آورده اند و این ملازمه ای با جنگ ندارد.

نتیجه اینکه عقب نشینی از طرف امام نبود و اگر می بود باید این صلح بدون امتیاز برای امام حسن می بود در حالی که معاویه مجبور به دادن امیتازاتی شد و این یعنی در موضع قدرت بودن امام حسن.یعنی امام حسن تنها با دادن یک چیز تاکتیکی که باز هم قابل بازپسگیری بود امتیازاتی گرفت بس بزرگ و بزرگی اون به ارزش تمام تاریخ و اصلاح فساد تارخی و راه حق و باطل بود.
امتیازی که امام حسن در این معامله داد چیز کم اهمیت و بی ارزشی بود در برابر چیزی که گرفت اما موضوع صلح ما و غرب چیزی در این اندازه نیست بلکه امتیاز دادن ما یعنی دادن تمام داشته ما.مثل این می ماند که امام حسن حکومت را واگذار و هیچ قیدی در صلح نامه نمی داد و جریان امامت را قطع می کرد و این تازه شبیه صلح ما و غرب در شرایط حال میشه یعنی دادن همه چیز در برابر شاید تنها مقداری امتیاز تاکتیکی و کوتاه مدت.

بعد هم اگر تحریم ها لغو و مشکل اقتصادی ما برای مدتی حل بشه من عرض می کنم هیچ ارزشی نداره هر علم اقتصاد و فرهنگی که بومی و داخلی و ساخته دست مردم هر کشوری نباشه تنها محکوم به شکست هست حال مممکن هست مدتی دوام بیاوردند اما وابستگی و سقوط نهایت آن هست.

تنها امام خمینی از این منظر صلح کردن و ان هم ۵۹۸ بود که با گرفتن امتیازاتی از طرف مقابل مثل تعیین تجاوزگر ، غرامت و.... تونستن جنگ رو به اتمام برسونن جنگی که ۸ سال دنیا اون رو ادامه داد تا به این نقطه نرسه یعنی برگشت به نقطه اول ولی تدبیر امام این کار رو کرد.

خوب با این چند موردی که بند عرض کردم کدامش شبیه اوضاع ما و غرب هست و آیا مثال امام حسن اصلا درست و به جا بود؟؟؟

در سیاست چیزی به اسم وضعیت میانی نداریم یا شما در طرف برد هستید یا دشمن.سیاست یعنی دنیای بده و بستان شما چیزی می دید و چیزی می گیرید.
خوب ما به دنیای غرب چی بدیم که دست از سرمون برداره؟؟؟؟
همین دور بعدی مذاکره چی بدیم و چی بگیریم؟؟؟؟

آیا با دادن این امتیاز تضمینی می دهید که این پایان مناقشه باشد؟؟؟؟

با تمام توان سراپا گوش هستم دوستانی که هی داد می زنن عده ای واپس گرا و متحجر دارن کشور رو نابود می کنن و به این توجه نمی کنن اگر همین عده نبودن از سال ۴۲ به این ور نه انقلابی بود و نه کشوری و.... بفرماییند به جای ارائه بحث های سخیف روشنفکرانه و دیپلمات مابانه که هر کلمه اون هزار و یک برداشت درست و غلط داره و به جای کلی گویی و گفتن چیزهای واضح و چشم بسته غیب گفتن همین الان طرح و پیشنهادی ارائه بدن که ما با داشتن حقوق خودمون(از نظر قوانین بین المللی نه حتی قوانین کشوری یا تشیع و اسلام) بتونیم هم غنی سازی داشته باشیم و هم تحریم ها لغو بشه؟؟؟؟؟
باز اعلام می کنم من سراپا گوش هستم ولی می دونم بجز حرف چیزی برای گفتن نخواهد بود و آخر تمام ماجرا باز به همون عقب نشینی مرحله به مرحله ختم خواهد شد و لاغیر .
اگر طرح و پیشنهادی دارید ارائه بدید استفاده کنیم.

در ضمن از دوستان مدعی کم توی سایت نداریم که ادعای اونها در مطالعه و تحقیق گوش عالم و آدم رو کر کرده ولی زحمتی به خودشون نمی دن نگاهی به پیشنهادات طرف اروپایی بندازن تا بفهمن چقدر با سیسات پدرسوختگی جلو میان .مثلا تمام مواردی که برای ایران پیشنهاد میشه لازم و الاجرا و با تضمین هست که باید حتما اجرا بشه و طرف راوپایی تمام تعهد هایی که میده روی هواست نه تضمینی داره و نه لازم الاجراست مثلا میگن شما غنی سازی ۲۰ درصد رو متوقف کنید تا ما تازه در مورد مثلا فلان قضیه بحث کنیم و بحث هم یعنی باد هوا و لاغیر.نه الزام آور هست ونه چیزی.

میگن فردو تعطیل در پادگان ها و مراکز نظامی رو باز کنین تا ما مثلا در مورد تحریم مذاکره کنیم این یعنی چی .خوب کمی حافظه تاریخی خودتون رو بکار بندازین مگر همین بلا رو سر صدام نیاوردن تمام پادگانهاش رو شخم زدن و جاسوسی کردن و بعد هم حمله کردن و تازه در برابر تمام عقب نشینی های صدام تنها نفت در برابر غذا اجرا شد که فقط از گرسنگی نمیرن.
بعد اگر فردو و پادگانهای نظامی ما رو ببینن میشه گفت دیگه ناموسی برای ما نمی مونه (نیروی نظامی هر کشوری غیرت و آبرو و ناموسش هست) مثل این می مونه که به یکی بگن معذرت می خوام معذرت می خوام شما لخت شو بعد ما قول میدیم آبروت رو نبریم ولی اصل موضوع این هست اگر لخت بشه اصولا دیگه آبرویی نمی مونه که اونها بخوان ببرنش.قضیه ما هم اینه و برخی اصلا به واقعیت ها نگاه نمی کنن و فقط در قالب نگاه سیاست غربی(نگاه حاکم بر تمام دنیا و حتی کشور ما) می خوان مثل فلان وبهمان کشور رفتار کنن.
من از چند سال پیش عرض کردم جنگ با ایران اگر قرار باشه انجام بشه بعد از تحریم کامل و نفت در برابر غذا هست همون بلایی که سر صدام آوردن حالا اون عده متحجر کشور رو سوق به طرف جنگ میدن که دارن از این کار یعنی بازرسی و ....جلوگیری می کنن و یا اون کسانی که چشم و گوش بسته حربه های چند باره غرب رو می خورن .؟؟؟؟


[quote]
دوست عزیز شوروی هم از لحاظ اقتصادی برای خودش غولی بود و فکر کنم سومین یا دومین اقتصاد برتر دنیا رو هم داشت ولی فکر میکنید برای چی سقوط کرد؟؟ مردمش میگفتن ما پول نداریم نون بخوریم ولی دولت موشک میفرسته فضا!!!!
[/quote]
ممنون میشم این مورد رو اثبات کنید و بفرمائید که از چه سندی این مورد رو برداشت کردید.
تمام سرویس های جاسوسی دنیا و مراکزتحقیقات استراتژیک کوچکترین تزلزلی را در شوری مشاهده نکرده بودن و قابل انتظار هیچ کس نبود این فروپاشی و در عین حال امام خمینی راحل دلیل این فروپاشی رو بی دینی گفتن.
در ضمن اگر همین مورد هم باشه و فرض رو بر درستی این موضوع بگیریم آیا شوروی نمی توانست با سیاستی شبیه چین امروز همان شوروری می ماند؟؟؟
یا باید فکر کنیم شوروی پدر کمونیسم و استاد امثال مائو چینگ به اندازه اونها شعور نداشتن.

[quote]
تا به امروز میبینید اقتصاد ما ورشکسته نشده به لطف گاز و نفتی بوده که فروختیم حالا فرض کنید دیگه همین هم نتونیم میدونید چی میشه؟؟ شما فکر میکنید برای چی مراجع های قم چندین بار هشدار دادند که به داد مردم برسید که فشار اقتصادی زیادی را دارند تحمل میکنند!!!!!
[/quote]
در این مورد حرفی ندارم که ایران گل و بلبل هستو خبری نیست و....و قبول دارم چون خودمم توی همین کشور دارم زندگی می کنم.
اما همین ترکیه تمام اقتصادشد یعنی پوشالی نه تولید و علم بومی درست وحسابی داره(یه سری به بخش اخبار و خریدهای اونها بزنین در حالی که کشور ما هر چیزی رو خودش می سازه) بدهی خارجی یعنی با پول مردم دنیا دارن رشد برای خودشون می سازن.
اما در مورد بحث فروپاشی اقتصادی باید عرض کنم فرض ما با پول نفت و گاز سر پا موندیم خوب پس سرپا موندیم.این اولین نتیجه هست یعنی واقعیت این هست که هنوز سرپاییم و نمیشه برداشتی غیر از این کرد در غیر این صورت یعنی نتیجه گیری از تالی و محمول درست و نتیجه اشتباه که نوعی مغلطه هست.

[quote]
دوست عزیز همون هایی که به خاطره یک ریال افزایش قیمت برای مثال بلیط اتوبوس ها در زمان رژیم قبلی اتوبوس هارا به اتش میکشیدند در زمان 8 سال جنگ مقدس به جنگ رفتن اینیکه شما گفتید اصلا ربطی نداره وقتی شرایط اقتصادی سخت بشه برای همه سخت میشه چه منی که کارمندم و چه کسی که از کشورش در مرز ها دفاع میکنه!!!

[/quote]
دوست عزیز ظاهرا چندین و چند بار پشت سر هم اخراجی ها رو دیدید نه اخوی اون جوانانی که در جنگ به شهادت رسیدند از همه قشر و گروهی بودند نه تنها جاهل های زمان شاه یا اتوبوس آتیش زن ها.
اینها ثمره سالها کادر پروری روحانیت و مردم ایران بود که خون خودشون رو برای کشور دادن و اون هم در سایه ولایت.
نگاهی به وصیت نامه این شهدا نکته برجسته ای داره و اون هم ولایت پذیری هست.
برای همین عرض کردم ما صاحب داریم بی کس و کار نیستیم که هر کاری بکنیم تمام این بحث ها یکطرف و دستور حضرت آقا یکطرف.
خیلی ها بودن همون زمان هم به امام خمینی می گفتن پیره مرد ۸۰ ۹۰ ساله خرفت شده(خدا ببخشه من رو) حرفهایی می زنه که کشور رو نابود می کنه و نمی دونه چی می گه و تند میره و..... ولی بعدا خود غربی ها گفتن این امام خمینی یک سیاست مدار به تمام معنا بود و تاریخ کم این نوع فردی به خودش دیده.
الان هم گوش به فرمان ایشون هستیم.اگر امر جنگ کنن برای دنیا واژه جنگ رو معنا خواهیم کرد و اگر دستور تحمل بدن همان میشه.

اما ایشون فعلا بدر و خیبر و در نظر دارن نه شعب رو.

در هر حال اگر تحریم کنند بی شک فرزند رمضان و اگر بجنگند فرزند محرم خواهیم بود.
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
اینقدر دوستان نظر دادن که نمیدونم از کجا شروع کنم یا اصلا چی باید بگم!
به دلیل نظرات زیاد فقط به عده ایی از سوال ها جواب میدهم اول در مورد شوروی بگم که دوست عزیز نظر امام محترم ولی شوروی به خاطر بی دینی نبود که فروپاشید حکومت با کفر هم میمونه ولی با ظلم هست که نابود میشه! البته اصلا قصد ندارم بگم که امام اشتباه گفته یا ... ولی این را در قران نوشته پس ربطی به بی دینی نداره!
ثانیا وضعیت امام حسن در اون زمان اتفاقا دقیقا مثل وضعیت ما در قرن بیست و یکم هست در ان زمان امام نسبت به ارتش معاویه بسیار ضعیف تر و نیروی کمتری داشت که این در مقایسه با ارتش ما دربرابر ارتش جهان یعنی ناتو و کشور های خارج از ناتو مثل عرب های خلیج فارس و ... بسیار شبیه به هم هست در ان زمان هم یه عده ایی از ارتش امام حسن جنگ را ول کردند و تسلیم معاویه شدند که باز شبیه وضعیت امروز ما هست که سال 88 اینرو نمایان کزد و سعی ندارم بیشتر از این در این مورد بحث کنم
و اما یه عده دوستان من نمیدونم از کجا میدونن که اگر با کشور های ابر قدرت دنیا توافق کنیم انها به ما تضمینی نخواهند داد و قصد انها بر اندازی حکومت هست و ... واقعا در تعجب هستم که ازکجا فهمیدن علم غیب دارند حتما که ما از ان بی بهره اییم ولی دوران ریاست جمهوری قبلی را بیاد بیارید که اروپا طرف ایران بود ومیگفت ایران هیچ خطایی نکرده و کاملا صلح امیز هست ولی امریکا قبول نمیکرد و منجر به درگیری امریکا با اروپا شد که حتی جرج بوش اعلام کرد اگر اروپا همکاری نکند ما خودمون حمله میکنیم که این حرفشو هیج وقت از یاد نمیبرم و فشار ها در ان زمان بر علیه ما کمتر شده بود ... پس فکر نکنید اروپا هرچی امریکا میگه گوش میکنه و اجرا میکنه چه برسه به چین و روسیه که اصلا با امریکا موافق نخواهند بود و امریکا بدون هم پیمانانش هیچ کاری نمیتونه بکنه با توجه به اقتصاد بحرانی که دچارش شده! ولی امریکا چه کار کرد ؟ از سال 2009 به بعد سعی کرد اروپا رو به سمت خودش بکشونه حتی سعی کرد روسیه و چین رو هم از حمایت از ایران دست بکشند ولی ما چه کار کردیم؟ گفتیم شمارش معکوس برای نابودی اسراییل شروع شده هستَ(مقایسه ایی بین سیاست های ما با امریکا بود) که چنین کار هایی باعث شد که امریکا بتونه به راحتی هر جور که دوست داره مارو تحریم های شدید تری بکنه! مطمین باشید اگر با قدرت های بزرگ جهان توافق کنیم مجبور میشند که نه تنها دیگه تحریم نکنند بلکه تحریم هارا هم دونه دونه بردارند نه اینکه خودشون دوست داشته باشند ولی دارم میگم مجبورن که چنین کاری بکنند سازمان بین الملل فکر میکنید چه کاره هست!؟(نگید که سازمانی تحت نظارت امریکا هست که دیگه ...) و حتی روسیه و چین و هم پشت ایران خواهند بود و نمیگذارند که غربی ها ایران را هم غربی کنند!!!!!!!
بعضی از دوستان سرنوشت لیبی را با ما مقایسه میکنند! که باز تعجب بر انگیز هست ببینید یه چیزی میگم که جواب همرو در مورد این مقایسه ها داده باشم حکومتی که مردمی نباشه چه بمب اتم داشته باشه چه نداشته باشه هیچ فرقی نمیکنه دیر یا زود محکوم به شکست خواهد بود این اتفاقی بود که در لیبی افتاد و ابتدا مردمش لیبی را به خاک و خون کشیدند که فرصت را برای غربی ها فراهم کردند و غربی ها هم کارشون را انجام دادند! نگید که اون یه عده مردم لیبی نبودند و مردم لیبی طرفدار قذافی بودند و ....
اگر حکومت ما هم مردمی نباشه مطمین باشید داشتن یا نداشتن بمب اتم فرقی به حالمون نمیکنه برای همین هست که مراجع بارها هشدار دادند که وضعیت اقتصادی مردم را درست کنید و ... چون میدونند جایی که مردمش فقیر و ... باشند اون کشور مردمش بی دین خواهند شد!
و اما در مورد پاکستان باید بگم برید تاریخ را بخونید تا ببینید پاکستان هم برای رسیدن به بمب اتم چه سختی هایی که نکشید و از طرف همین امریکا تحریم بود!
و اما در مورد دوستانی که فکر میکنند باید همه چیو بومی سازی کرد دوست عزیز ما هر چقدر هم تلاش کنیم نمیتونیم 100 درصد که چه عرض کنم 70 درصد هم بومی بشیم امریکا که ابر قدرت دنیا هست در بعضی از زمینه ها از کشور های اروپایی و ژاپن و ... کمک میگیره یا تجهیزات میخره پس ما چه بخوایم و چه نخوایم به کشور های دیگه وابسته خواهیم بود و باید بعضی از فناوری هارو از اونها بگیریم حتی امریکا هم مثال زدم که براتون مطلب کمی روشن تر بشه پس نگید ما نمیخوایم مثل ترکیه باشیم و ... اتفاقا ترکیه راه درستی را پیش گرفته و داره فناوری های غربی رو وارد کشورش میکنه اصلا همین هند که از لحاظ قدرت نظامی با ما قابل مقایسه نیست برای ساخت هلیکوپتر داره از فرانسه کمک میگیره یعنی هند بیچاره و بدبخته و بلاخره سقوط میکنه؟؟ اتفاقا تا سال 2050 قوی ترین اقتصاد دنیا را کسب میکنه طبق براورد های خود غربی ها که میتونید در گوگل سرچ کنید و ببینید !
حتی چین هم بسیار ی از تجهیزات رو از روسیه و اروپا و حتی امریکا وارد میکنه همین مارک معروف لنووا که لپ تاب میسازه برید ببینید قبل از اینکه کمپانی چینی بوده باشه برای کدام کشور بوده که به چینی ها فروخته پس نیاید بگید ما خودمون میسازیم و ... که حرف های شما واقعا برای من خنده داره ولی چه کار کنم باید جواب دوستان را بدهم!
و اما در مورد انقلاب خودمون باید بگم که همین گروه مجاهدین که امروزه در کشور های دیگه اواره هستند نقش بسیار پر رنگی در سقوط حکومت شاه داشتند! حالا کاری ندارم بعد از انقلاب با روحانیون از جمله امام اختلاف داشتند و عاقبت درگیری و... شد دارم در مورد قبل از انقلاب حرف میزنم و شهدای بسیاری هم بابت انقلاب دادند و هیچکدومشون هم ولایت مدار نبودند پس نیاید بگید انقلاب را افرادی ولایت مدار انجام دادند و ... البته نمیگم افراد ولایت مدار نقشی در انقلاب نداشتند ولی اونطوری هم نبوده که شما میفرمایید ...!
یه عده هم فقط به خاطر اینکه میگفتند به ما گفته بودند خونه مجانی بهتون میدیم و پول نفتو در خونه هاتون میاریم و ... رفتند تو خیابان ها و ... زمان شاه همه این گروه ها دست به دست هم دادند تا تونستند انقلاب کنند و اینکه انقلاب را فقط به گروهی خاصی نسبت دهیم کار درستی نیست!(این حرف های پایانی من اصلا نظر بنده نبوده بلکه انچه شنیدم چه از کسایی که پرسیدم و چه از معلم تاریخمون گفته بود عرض میکنم )
دیگه خسته شدم گفتنی ها زیاده و اما وقت و حوصله اجازه ی ادامه این بحث هارو به من نمیده هرچند از موضوع تاپیک هم به طور کلی منحرف شدیم و میدونم که ادامه ی این حرف ها نه تنها به هیج جا نمیرسم بلکه اخرش یه اخطارم از اقا رضا میگیرم !
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با قدرت های جهان توافق کنیم ؟ برادر آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران رو میدونی چیه ؟! الو ! ما استکبار ستیزیم بعد بیایم با مستکبران جهان دوستی کنیم ؟ کم کم مطمئنا میگید که با رژیم صهیونیستی هم صلح کنیم ؟
از لحاظ تجهیزات شاید عقبتر باشیم ولی از لحاظ نیرو چندین برابر اون ها نیرو داریم!!!!!!! ایران اگه بخواد با تمام قوا بجنگه می تونه تا 10 میلیون نفر آدم دست و پا کنه + نیروی موشکیمون که می تونیم هر حمله ای رو دفع کنیم!!!!!!
شما هم نمی وخاد هر چیزی رو که تو قرآن گفته شده به هر موضوعی تعمیم بدید ، چون هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد !
خیانت های دولت قبلی رو هیچوقت یادمون نمیره ................ تعلیق غنی سازی ، ها؟
در مورد ترکیه هم برید GDP و EDEBT ترکیه رو مقایسه کنید ، فکتون می خوره کف زمین ! اینا هم دچار بحران اقتصادی هستند فقط نمی خواند اقرار کنند!

هند بشه قدرت اقتصادی 1 دنیا؟ ببخشید چین که 33.4 درصد بازارهای دنیا دستشه پس کجاست این وسط؟

شما هم یکم فکر کنید ببینید هرچی که معلم تاریختون میگه میتونه درست باشه یا نه ! بعدشم شما میشه بگید کی گفتند همه چیز رو مفتی میدهند به مردم؟
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[url="http://www.presstv.ir/detail/2012/07/08/249890/us-economy-too-fragile-for-iran-war/"]http://www.presstv.i...e-for-iran-war/[/url]

آدرس منبع اصلی خبر از روزنامه
Der Bund
سوئیس
http://www.derbund.ch/ausland/amerika/In-den-USA-ist-man-auf-viele-Arten-frei-zu-tun-was-man-will/story/23305769

البته حقیر که سر از آلمانی در نمی آورم لاجرم دوستانی که دستی بر آتش زبان و ادبیات آلمانی دارند یاری رسانند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان گرامی سلام

من دقیقا نمیدونم سر چه چیز بحث میکنیم همه چ روشن هست . اگر ما راه آزادی خواهی و استقلال در صحنه بین الملل رو انتخاب کردیم باید بیشتر از این ها مایه بزاریم . حتی از جان

این نظام بعد از جنگ جهانی دوم ضد استقلال طلبی .ضد آزادی خواهی و ضد همه چیز هست .

پس از اقتصاد ناله نکنید . چرا که ما با فقط با اسرائیل یا آمریکا طرف نیستیم . بلکه با سیر عظیمی و گسترده ای از فاسدین .آنگلوساکسون ها فراموسون ها یهودیان صهیون و بازروان قدرتمند هر قسمت از جهان هستند طرفیم .

.از زمانی روز های پایانی جنگ جهانی دوم این موضوع روشن بود برایه همه و پیشوایه آلمان .که در سخنرانی توجیه اعلان جنگ به آمریکا به آن اشاره کرد:[b]هدف فرانکلین روزولت و همکاران یهود ایشان را به خوبی میتوانستیم درک کنیم که در تلاشند تا تک تک کشورهای دنیا به*خصوص در اروپا و خاورمیانه را به سود یهودیان انترناسیونالیست نابود کنند...............[/b][b]در این لحظه ی حیاتی رهبری دو کشور آلمان و ایتالیا به خوبی میدانند که بودن یا نبودن ملت ها در این مقطع حساس تاریخی مورد بحث است و در صورت هر گونه کوتاهی از جانب ما چهره ی دنیا برای همیشه تغییر خواهد کرد . دنیایی که این یهودیان به رهبری روزولت در پی آن هستند برای ما نا آشنا نیست.. آن*ها میخواهند آلمان ناسیونال سوسیالیست را نابود کرده, سپس کل دنیا را مانند آلمان دموکراتیزه شده ( جمهوری وایمار 1918- [color=#ff0000]کنند و گشنگی و فقر را با اسم دموکراسی به کشورهای دنیا بفروشن[/color]د[/b]


[b]و هنوز هم روزولت ها و دوستان صهیون و یهودیش رو کار هستند .جمله آخر از دنیای امروز ما پرده برمبداره که توسط پیشوا آلمان پیش بینی شده بود [/b]


[b]اینها به هیچ کس و هیچ چیزرحمی ندارن و مذاکره با ایشان شوخی هست .آیا از افراد شرور قاتل و جانی انتظار مذاکرات منتطقی را دارید؟؟؟[/b][b] [/b]

[b]آیا واقعا کشتار میلیون ها ایرانی توسط متفقین و انگلیس کافی نبود ؟غارت ایران توسط قدرت های جهانی کافی نبود؟[/b]
دوستان چشمانتون رو باز کنید شما میخواین سر حق خودمون باهاشون مذاکره و توافق کنیم؟
دیدی که مذاکره هم کردیم آیا واقعا نتیجشو نفهمیدید؟
تا وقتی اون طیف پشت پرده مذاکرات باشند هیچ توافقی صورت نمیگیرد.
حاضرم بمیرم اما زیر بار حرف زور اوباما ودوستایه قاتل ویهودیایه صهیونش نرم .گرچه اوباما هم جانی هست
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[url="http://www.indianexpress.com/news/india-worlds-largest-economy-by-2050-citi-report/929931/"]http://www.indianexp...-report/929931/[/url]
[url="http://www.pwc.com/en_GX/gx/world-2050/pdf/world-in-2050-jan-2011.pdf"]http://www.pwc.com/e...50-jan-2011.pdf[/url]
[url="http://www.theatlantic.com/business/archive/2012/02/the-world-in-2050-when-the-5-largest-economies-are-the-brics-and-us/253160/"]http://www.theatlant...-and-us/253160/[/url]
شما برید به این سایت ها نگاه کنید که میگن در بدبینانه ترین حالت هند در سال 2050 سومین کشور قدرتمند جهان از لحاظ اقتصادی هست! و در بهترین حالت همون اولی که گفتم!
!دیگه بحثمون به سمت تخیلات و بلوف زنی ها و تهمت زدن ها کشیده شده و من از مدیر سایت معذرت میخواهم به خاطر منحرف شدن تاپیک! و بحث کردن در این تاپیک را به اتمام میرسونم
فقط در مورد دوست گرامیمون جناب پاتریوت باید بگم که اگر حرف هایی که در بالا زدم را بخونید گفتم که امریکای امروز توانایی مقابله با ایران را به صورت تنهایی ندارد!به همین دلیل تغییر سیاست دادند که توضیح دادم !
پایان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به دلیل نظرات زیاد فقط به عده ایی از سوال ها جواب میدهم اول در مورد شوروی بگم که دوست عزیز نظر امام محترم ولی شوروی به خاطر بی دینی نبود که فروپاشید حکومت با کفر هم میمونه ولی با ظلم هست که نابود میشه! البته اصلا قصد ندارم بگم که امام اشتباه گفته یا ... ولی این را در قران نوشته پس ربطی به بی دینی نداره![/quote]
بی دینی به معنای عدم معنویت و کشتن اون در نوع بشر وگرنه شوروی در همون زمان بالاترین ذخایر طلا رو داشت در شمن این گفته ها تنها نظر چند محقق بود که من جایی خونده بودم که یکی از تاکتیک های غرب در برابر شوروی وارد کردنش به حیطه تولید انبوه سلاح برای ورشکستگی مالی اش بود نه اینکه دلیل اصلی باشه برای فروپاشی شوروی اما به هر حال بنده عرض کردم سند به این معنا که آدرس چند کتاب قبل و بعد از فروپاشی شوروری که نویسندگان و یا مراکز مطرحی هستن بدید وگرنه این نوع صحبت کردن که مبنایی نداره مگر اینکه بسیار عقلانی باشه و نشه درش محاجه کرد.
در ضمن اون آیه در مورد ظلم هست و ربطی به اقتصاد نداره و تنها شکاف طبقاتی می تونه یک مصداق از ظلم باشه نه همه اون.
ماتریالیسم تاریخی،ماتریالیسم دیالکتیک ، لغو مالکیت خصوصی،زندگی اشتراکی و از بین بردن کانون خانواده، نظام خشک ماشینی ،ضدیت با دین،خفقان و.....اینها همه در تعارض با فطرت آدمی هستن و اقتصاد بخش بسیار کوچکی از اون هست.

[quote]
ثانیا وضعیت امام حسن در اون زمان اتفاقا دقیقا مثل وضعیت ما در قرن بیست و یکم هست در ان زمان امام نسبت به ارتش معاویه بسیار ضعیف تر و نیروی کمتری داشت که این در مقایسه با ارتش ما دربرابر ارتش جهان یعنی ناتو و کشور های خارج از ناتو مثل عرب های خلیج فارس و ... بسیار شبیه به هم هست در ان زمان هم یه عده ایی از ارتش امام حسن جنگ را ول کردند و تسلیم معاویه شدند که باز شبیه وضعیت امروز ما هست که سال 88 اینرو نمایان کزد و سعی ندارم بیشتر از این در این مورد بحث کنم
[/quote]
نکاتی که عرض کردم رو با دقت نخوندید.
۱-عرض شد امام حسن با دشمن داخلی می جنگید ما خیر.۲-امام حسن با مسلمان می جنگید و ما با غیر مسلمان۳-ارتش حضرت به تعدادی بود که توان مقابله با معاویه را داشت ولی خیانت و پشت کردند به امام۴-اما حتی اگر افراد کمی می داشت اگر شرایط جنگ بود و فرصت مهیا بود فرصتی مثل عاشورا حتما جنگ می کردند۵-صلح امام تنها به خاطر عدم نیروی کافی نبود بلکه به دلیل عدم شرایط لازم بود ولی این شرایط در عاشورا فراهم شد و دیدیم که ۷۲ نفر در برابر ۳۰۰۰۰ هزار نفر ایستادند و اگر بنا را بر استدلال شما بگذاریم امام حسین هم نباید جنگ می کردند و باید مانند امام حسن صلح می کردند.۶-سال ۸۸ به تاریخ پیوست و حتی در همان سال نیز ۱۴ میلیون نفر به طور عادی طرفدار نظام بودند اگر حتی تمام آرا طرف مقابل را دشمن فرض کنیم در ضمن باز این قیاسی مع الغارغ است چراکه سال ۸۸ یک تنش داخلی بود با دسیسه اجانب نه درگیری دو طرف که اصلا قابل قیاس با وضعیت مناقشه ما و غرب نیست.۷-اگر قرار باشد شبیه سازی انجام دهیم باید مناقشه ما و غرب را برابر مناقشه با یهودیان در خیبر و یا احزاب و یا بعدتر سپاه مسلمانان در برابر روم و ایران را مثال زد که مقابله دو طرف با بینش و حوزه جغرافیایی جداست پس مثال شما از ریشه اشتباه هست چراکه ما نه با مسلمانان طرفیم نه مناقشه داخلی هست و نه قابل قیاس با فتنه ۸۸.
۹-امام درگیر جنگ بودند به تمام معنا یعنی رویارویی نظامی ما هنوز در این مرحله نیستیم مگر بخواهیم مشابهت بدهیم با شعب ابی طالب.۱۰-در بیشتر تمام جنگ های صدر اسلام نیروی طرف اسلام همگی هم تعداد کمتری داشتندو هم سلاح و امکانات کمتر نمونه بدر ۲۱۷ نفر با ۱۰۰ شمشیر و حدودا ۱۰۰ اسب در برابر حدودا ۱۰۰۰ نفر همگی با زره و مسلح به شمشیر و نیزه و دارای ۳۰۰ اسب و تعدادی شتر(ارقام حدودی هست و دقیق نیست)با دیدگاه امروزی هم نیروی حریف بیشتر از ۳ برابر نیروی سپاه اسلام بوده و باید جنگ به نفع مشرکین میشده است.
در باقی جنگ ها هم بلااستنثنا همینگونه بوده است .در حمله به ایران هم ۳۰ هزار نفر در برابر ۳۰۰ هزار نفر طرف اعراب با کمترین امکانات به طوری که معروف به پا برهنه ها شده بودند و طرف ایرانی غرق در امکانات و تجهیزات با این تفاسیر باید حضرت نبی حضرت امیر و امام حسن و حسین و....همیشه در موضع شازش قرار می گرفتند دوست عزیز غیر از این است؟؟؟؟؟
۱۰-مناقشه امام با معاویه بر سر اسلام بود یعنی ماقشه ای درونی در درون بینش اسلامی ولی مناقشه ما با غرب در حوزه دو بینش متفاوت است.۱۱-این اصلی خدایی است که همیشه مومنان قلیل هستند و کفار و مشرکین بی شمار و بنا بر استدلال شما در مورد بی عده بودن طرف خودی همیشه اید در موضع سازش باشیم و اصولا هیچگاه دنیای آرمانی و متعالی برای ما فرا نخواهد رسید چون به قول رهبر انقلاب دشمن همیشه جبهه است و انتظار ندارید که ما در برابر جبهه کشورهای استعماری و صهیونیست تعداد و تجهیزات برابر داشته باشیم.

هر چند عرض شد مثال شما از بن مایه اشتباه بود اما باز با این نکات می بینید هیچ شباهتی میان صلح امام حسن و وضعیت ما و غرب نیست.
خوب دوست عزیز با این موارد میشه بفرمائید کجای مناقشه حضرت امام حسن و معاویه شبیه اوضاع ماست؟؟؟؟؟

[quote]و اما یه عده دوستان من نمیدونم از کجا میدونن که اگر با کشور های ابر قدرت دنیا توافق کنیم انها به ما تضمینی نخواهند داد و قصد انها بر اندازی حکومت هست
واقعا در تعجب هستم که ازکجا فهمیدن علم غیب دارند حتما که ما از ان بی بهره اییم ولی دوران ریاست جمهوری قبلی را بیاد بیارید که اروپا طرف ایران بود ومیگفت ایران هیچ خطایی نکرده و کاملا صلح امیز هست ولی امریکا قبول نمیکرد و منجر به درگیری امریکا با اروپا شد که حتی جرج بوش اعلام کرد اگر اروپا همکاری نکند ما خودمون حمله میکنیم که این حرفشو هیج وقت از یاد نمیبرم و فشار ها در ان زمان بر علیه ما کمتر شده بود ... پس فکر نکنید اروپا هرچی امریکا میگه گوش میکنه و اجرا میکنه چه برسه به چین و روسیه که اصلا با امریکا موافق نخواهند بود و امریکا بدون هم پیمانانش هیچ کاری نمیتونه بکنه با توجه به اقتصاد بحرانی که دچارش شده! ولی امریکا چه کار کرد ؟ از سال 2009 به بعد سعی کرد اروپا رو به سمت خودش بکشونه حتی سعی کرد روسیه و چین رو هم از حمایت از ایران دست بکشند ولی ما چه کار کردیم؟[/quote]
عرض شد سیاست یعنی بده و بستان و سوال شد ما در برابر این توافقی که شما عرض می کنید چه بدهیم و چه بگیریم؟؟؟
این توافق بر سر چیست؟؟؟
تضمین غرب چه خواهد بود و آیا ضمانت اجرا دارد؟؟؟

لطفا بحث را به درازا نکشید و شاخه به شاخه با مثال های بی مورد کلنجار نرویم با هم که نتیجه ای ندارد فقط سوالات بنده رو جواب بدهید تا به نتیجه برسیم.
بنده پست قبل عرض کردم همه دوستان عادت به لفاظ کردند و طرح ندارند و پیشنهادی هم نمی توانند بدهند و فقط می گویند باید فرضا اقتصاد خوب بشود اما چگونگی را کسی نمی داند؟؟؟

دوست عزیز دشمن قصد براندازی به آن معنای مورد نظر شما ندارد غرب ایرانی لیبرال و مانند تمام دنیا می خواهد و اگر این فراهم شود هیچ مناقشه ای در قرار نخواهد بود و لیبرال شد ایران یعنی تغییر بینش و تفکر

در تمام مدت مذاکرات زمان دولت قبلی هم هیچگاه به روشنی که شما ادعا دارید غرب اعلام بی گناهی ایران را نکرد بلکه همیشه دو پهلو مانند همین الان صحبت می کرند که ایران باید کمی بیشتر همکاری کند و ابهاماتی هست که باید رفع شود.اگر غیر از این بوده است اثبات بفرمایید.
در زمان همان دولت فخیم غنی سازی به تمام معنا برای مدتی متوقف شد کاملا خوب اگر قرار بود ابهام غرب برطرف شود باید دیگر مناقشه به اتمام می رسید اما غرب یک مرحله به جلو پیش رفته و حتی خواستار برچیده شدن تمام فعالیت ها و حتی عدم تدریس اون در دانشگاه ها شد.
سیاست پلیس خوب و بد را ول کنید اصولا چین هم در آینده تبدیل به امپراطوری جاهن خوار دیگری خواهد شد و ژست های سیاسی مبنای عمل واقع نیست.
به چه معنا به این معنا که خواهشا از سطح اخبار و تحلیل های سطحی رسانه ای که فقط به درد پر کردن صفحات تاریخ روزنامه آرشیوی کتابخانه می خورد خارج شوید و به اتفاقات چشم بدوزید یعنی اینکه پراگماتیک باشید عینی گرا نه ذهنی گرا.
روزی استاد فلسفه ای به شاگردانش گفت فرض کنید این پایین یک صندلی هست(صندلی وجود نداشت فقط فرض بود) حال برای من اثبات کنید نیست.همه شاگردان در مانند و برخی هم استدلالت عجیب و غریبی کردند و در آخر شاگردی ساکت بود استاد گفت نظر تو چیست.
گفت کدام صندلی؟؟؟
یعنی باید واقعیاتی را که اتفاق افتاده دید نه خودمان را درگیر تحلیل های صد من یک غاز درخورد رسانه ها کنیم واقعیت هم این است عرب با ما مشکل دارد و تا کنون تمام راه های سازش را بسته و حتی به قوانین بین المللی وضع شده توسط خود نیز پایبند نبوده.
این دنیا قانون جنگ حاکم است زور بیشتر یعنی تضمین اسرائیل بمب دارد ولی کسی جرات سوال ندارد ولی ایران انرژی صلح آمیز دارد ولی باید جواب پس دهد این واقعیت است نه چیز دیگری.

[quote][u]گفتیم شمارش معکوس برای نابودی اسراییل شروع شده هستَ[/u](مقایسه ایی بین سیاست های ما با امریکا بود) که چنین کار هایی باعث شد که امریکا بتونه به راحتی هر جور که دوست داره مارو تحریم های شدید تری بکنه! مطمین باشید اگر با قدرت های بزرگ جهان توافق کنیم مجبور میشند که نه تنها دیگه تحریم نکنند بلکه تحریم هارا هم دونه دونه بردارند نه اینکه خودشون دوست داشته باشند ولی دارم میگم مجبورن که چنین کاری بکنند سازمان بین الملل فکر میکنید چه کاره هست!؟(نگید که سازمانی تحت نظارت امریکا هست که دیگه ...) و حتی روسیه و چین و هم پشت ایران خواهند بود و نمیگذارند که غربی ها ایران را هم غربی کنند!!!!!!![/quote]
گفته اول شما مبنا ندارد و برداشت غرب تنها برداشت اخاذ محور بوده.باز شما را به واقعیت بینی ارجاع می دهم در حالی می توان این ادعا را قبول کرد که ایران حمله کرده باشد غیر از این است؟؟؟اما فعلا این غرب است که همیشه در موضع تهاجم وتهدید است در ضمن تهدید اسرائیل چه ربطی به اتحادیه اروپا دارد ؟؟؟؟؟

باز گفتید توافق پس اول بگید بر سر چه و با چه امتیازی؟؟؟
اجبار غرب بر چیست که با ما کنار بیاید و تحریم ها را لغو کند لطفا توضیح بیشتری بدهید تا بنده روشن شوم؟؟؟؟این اجبار چه مکانیمسی است که غرب را مجبور می کند آیا مصداق تارخی هم دارد؟؟؟
سازمان ملل گو باور کردید که چنین سازمانی وجود خارجی دارد

دوست عزیز ناراحت نشوید اگر عرض می کنم تحلیل شما بیش از حد سطحی و خوش بینانه است نفع چین و روسیه در همین وضعیت است نه ایران مورد توافق با غرب چین در این میانه و بنا بر مسائل فی مابین ایران و غرب الان انرژی را با قیمت ارزانتری از ایران می خرد و روسیه نیز با باطل شدن بیشتر قردادهای ایران با کشورهای همسایه جای ایران را گرفته و انرژی را می فروشد آن هم با هر قیمتی که یمی خواهد.
این دو کشور در وضعیتی هستند که سیاست یکی به نعل و یکی به میخ را در پیش گرفته اند.
در عین حال همین وضعیت برای خود آمریکا هم سود دارد ترساندن اعراب و همسایگان از ایران و فروش سلاح و....
این دو کشور بخصوص روسیه در این مناقشه به راحتی بازار تسلیحات خود را دارند و سود می کنند آیا مغزشان مشکل دارد که وضعیت ثباتی بین ایران و غرب را متصور شوند؟؟؟
می بنید که بیشتر صحبت های شما مبنای درست و قوی ندارد.

منظور از غربی بودن معنای جغرافیایی نیست منظور نوع تفکر و بینش است یعنی دو تفکر غیر همگون و همسان و این تفکر تفکر حاکم بر تمام دنیا است چه آمریکا چه روسیه چه چین و.... حال روسیه و چین چگونه می خواهند جلوی غربی شدن ایران را بگیرند من نمی دانم.

[quote]بعضی از دوستان سرنوشت لیبی را با ما مقایسه میکنند! که باز تعجب بر انگیز هست ببینید یه چیزی میگم که جواب همرو در مورد این مقایسه ها داده باشم حکومتی که مردمی نباشه چه بمب اتم داشته باشه چه نداشته باشه هیچ فرقی نمیکنه دیر یا زود محکوم به شکست خواهد بود این اتفاقی بود که در لیبی افتاد و ابتدا مردمش لیبی را به خاک و خون کشیدند که فرصت را برای غربی ها فراهم کردند و غربی ها هم کارشون را انجام دادند! نگید که اون یه عده مردم لیبی نبودند و مردم لیبی طرفدار قذافی بودند و ....
اگر حکومت ما هم مردمی نباشه مطمین باشید داشتن یا نداشتن بمب اتم فرقی به حالمون نمیکنه برای همین هست که مراجع بارها هشدار دادند که وضعیت اقتصادی مردم را درست کنید و ... چون میدونند جایی که مردمش فقیر و ... باشند اون کشور مردمش بی دین خواهند شد![/quote]
اول باید اثبات کنید حاکمیت ایران مردمی نیست بعد می شود بقیه استدلال شما را پذیرفت.
مردم ایران در سختی هستند ولی به معنای خالی کردن پشت حاکمیت نیست و اشاره علما هم برای توجه بیشتر دولت هست و وظیفه علما هم هسمن شما تفسیر به رای خود را از این گفته علما کرده اید و همین را مبنای استدلا خویش قرار داده اید وگرنه همین علما بارها اعلام کرده اند حفظ این نظام از اوجب واجبات است و مردم باید پشتیبان آن باشند.
در عین حال وضعیت بد اقتصادی لزوما به معنای از دست دادن پایگاه مردمی و عدم وطن دوستی نیست.هست؟؟؟؟
میشود استدلال خود در مورد این گفته را بفرمائید که از چه مبنایی نتیجه گرفتید که مردمی که فقیر باشند لزوما بی دین هستند؟؟؟؟؟

[quote]و اما در مورد دوستانی که فکر میکنند باید همه چیو بومی سازی کرد دوست عزیز ما هر چقدر هم تلاش کنیم نمیتونیم 100 درصد که چه عرض کنم 70 درصد هم بومی بشیم امریکا که ابر قدرت دنیا هست در بعضی از زمینه ها از کشور های اروپایی و ژاپن و ... کمک میگیره یا تجهیزات میخره پس ما چه بخوایم و چه نخوایم به کشور های دیگه وابسته خواهیم بود و باید بعضی از فناوری هارو از اونها بگیریم حتی امریکا هم مثال زدم که براتون مطلب کمی روشن تر بشه پس نگید ما نمیخوایم مثل ترکیه باشیم و ... اتفاقا ترکیه راه درستی را پیش گرفته و داره فناوری های غربی رو وارد کشورش میکنه اصلا همین هند که از لحاظ قدرت نظامی با ما قابل مقایسه نیست برای ساخت هلیکوپتر داره از فرانسه کمک میگیره یعنی هند بیچاره و بدبخته و بلاخره سقوط میکنه؟؟ اتفاقا تا سال 2050 قوی ترین اقتصاد دنیا را کسب میکنه طبق براورد های خود غربی ها که میتونید در گوگل سرچ کنید و ببینید ![/quote]
مجددا تحلیل های سطحی هست.
دوست عزیز خرید و کمک آمریکا از کشورهای دیگر به این معنا نییت که توان علمی تولید آنها را ندارد بلکه فرضا ساخت شیشه هزینه بالاتری دارد از خرید از این روش استفاده می کند کمی بیشتر دقت کنید در نظر دادن.داشتن توان علمی و خرید دو چیز بسیار متفاوت هستند.
در ضمن منظور بنده فرایند وابستگی خارجی هست فرضا همین ترکیه و هند و ....مورد اشاره شما اگر همین فردا کمکهای غربی ها متوقف شود توان ادامه کار را دارند؟؟؟مطمئنا خیر اما ما کلا وابستگی به آن معنا نداریم که اگر قطع شود در مانده شویم خوب تفاوت این است دوست عزیز بیشتر دقت کنید خواهید دید کمی از سطح اخبار روزنامه ای خارج شوید.

در مورد ادعای شما و هند باید عرض کنم بنده چندین بار در تاپیک های دیگر هم گفته ام قدرت آینده در دنیا کشوری است که یک یا دو تا از شاخصه های توان و قدرت را در دنیای آینده داشته باشد یک انرژی و دوم اطلاعات اما موضوع این است که تولید اطلاعات به معنای علم خود مستلزم انرژی است و چون هند و چین خوددارند انرژی نیستند در دهه های آینده بی شک معطل ایران و روسه خواهند بود در عین حال ایران و روسیه به دلیل دارای بودن انرژی توان بالایی برای تولید اطلاعات خواهند داشت و لاجرم برتر از این کشورها می نشینند.
اعمال تحریم نفتی به ایران در بلند مدت تنها خفه شدن خود غرب است چراکه در این صورت ذخایر ایران بیشتر برای آینده ذخیره خواهد شد.
این برآوردها هم بر اساس شاخص های رشد است نه مبنا و معیارهای قدرت در آینده.

[quote]حتی چین هم بسیار ی از تجهیزات رو از روسیه و اروپا و حتی امریکا وارد میکنه همین مارک معروف لنووا که لپ تاب میسازه برید ببینید قبل از اینکه کمپانی چینی بوده باشه برای کدام کشور بوده که به چینی ها فروخته پس نیاید بگید ما خودمون میسازیم و ... که حرف های شما واقعا برای من خنده داره ولی چه کار کنم باید جواب دوستان را بدهم![/quote]
دوست عزیز شما خیلی ساده اندیش هستین.چین یعنی انتقال سرمایه ار دنیای غرب به شرق و دلیل هم نیروی کار ارزان هست و در عین حال انرژی ارزان که به لطف مناقشه ایران و غرب فراهم هست پس سرمایه دار غربی لطف می کنند و در کشوری که هزینه های نهایی کمتری دارد کاخانه می سازد و سود بیشتری می برد.
این به این معنا نیتس که چین قوی هست و.....این تنها یک سیاست حساب شده است از طرف غربی ها.
در هر تولید در چین بی شک خط تولید اولیه از یک کشور دیگر وارد شده است.
زیاد به فکر خنده ه حرف های ما نباشید بیشتر به فکر دیدن واقعیت ها باشید لازمتر است.
اگر ما توان علمی بومی برای هر تولیدی داشته باشیم اگر تحریم و یا محاصره شویم کشور از هم نمی پاشد اما اگر توان تولید داشته باشیم و توان خرید هم باشد ولی بومی نباشد تنها یک رویداد روی خواهد داد یا در تحریم و حاصره متوقف می شویم و یا محصول ما بدون ارتقا و یا با ارتقا بسیار کندی در برابر سیستم های مشابه خارجی خواهد ماند.

[quote]

و اما در مورد انقلاب خودمون باید بگم که همین گروه مجاهدین که امروزه در کشور های دیگه اواره هستند نقش بسیار پر رنگی در سقوط حکومت شاه داشتند! حالا کاری ندارم بعد از انقلاب با روحانیون از جمله امام اختلاف داشتند و عاقبت درگیری و... شد دارم در مورد قبل از انقلاب حرف میزنم و شهدای بسیاری هم بابت انقلاب دادند و هیچکدومشون هم ولایت مدار نبودند پس نیاید بگید انقلاب را افرادی ولایت مدار انجام دادند و ... البته نمیگم افراد ولایت مدار نقشی در انقلاب نداشتند ولی اونطوری هم نبوده که شما میفرمایید ...!
[/quote]
این هم به پای بی مطالعه ای شما می زارم تاثیر نه تنهامجاهیدن بلکه تمام ملی مذهبی ها و چپ ها و.... در انقلاب به اندازه ۵ درصد هم بندوه و نیست و در رهبری هم نقشی نداشتند و در ایدئولوژی هم نقش محوری نداشتند و در توده مردم هم همچنین پس این تاثیر کجا بوده است؟؟؟؟
در یک انقلاب چندین عامل باید باشد تا جریانی موفق به انقلاب شود ۱- رهبری ۲-ایدئولوژی برتر و مردمی تر۳-توده بیشتر مورد تاثیر.
در تمام این موارد به گواه تاریخ همیشه جریان مذهبی در کشور حاکم مطق بوده و لاغیر شهدای چند صد هزار نفری در طی دوران انقلاب و جنگ از مذهبی ها بوند و کسانی که به این تفکر ایمان داشتند ورگنه ما در جنگ نه ملی مذهبی و نه لیبرال و نه چپ دیدیم و در انقلاب هم تمام آنها روی هم رفته ۱۰۰ هزار نفر طرفدار نداشتند.
اگر سندی دارید که مثلا حزب توده در تمام ایران ۱ میلیون طرفدار داشته من حرفی ندارم اما نه تنها این حزب بلکه هیچ حزبی در ایران نه در گذشته و نه در حال این ادعا را ندارد تنها حزب جمهوری اسلامی این توان را داشت که به دلایلی به دستور امام منحل شد.
ولایت مدارها نه تنها نقش داشتند بلکه نقش بالای ۹۰ درصدی داشتند.
در بهترین حالت همین منافقین در بحبوحه انقلاب با تمام اعوان و انصار ۱۵ هزار نفر بیشتر نبودند و همچنین بقیه پس این چه ادعایی است که موثر بودند؟؟؟
دادن چند ده نفر شهید هم شد تاثیر در حالی که مذهبی ادعا دارند بالای چند ده هزار نفر تلفات در طی انقلاب داده اند آیا در برابر این رقم اصولا رقم منافقین عددی به حساب می آید .آیا وقایع مسجد گوهر شاد ، مسجد فیضیه میدان ژاله و تلفات تظاهرات های دو سال منتهی به انقلاب از مجاهیدین بود خیر دوست عزیز در اندازه این حرفها نبوده و نیستند.

[quote]

یه عده هم فقط به خاطر اینکه میگفتند به ما گفته بودند خونه مجانی بهتون میدیم و پول نفتو در خونه هاتون میاریم و ... رفتند تو خیابان ها و ... زمان شاه همه این گروه ها دست به دست هم دادند تا تونستند انقلاب کنند و اینکه انقلاب را فقط به گروهی خاصی نسبت دهیم کار درستی نیست!(این حرف های پایانی من اصلا نظر بنده نبوده بلکه انچه شنیدم چه از کسایی که پرسیدم و چه از معلم تاریخمون گفته بود عرض میکنم )
[/quote]
لطفا این قول آب و برق مجانی و ....را از منبعی نقل کنید که چه کسی این حرف را زده البته اگر واقعا همچین چیزی بوده؟؟؟
در ضمن تمام شعارهای انقلابیون در بحبوحه انقلاب مشخص و بارز هست یادم نمی آید شعار اقتصادی و آب و برقی داده شده باشد.
تمام جریان مذهبی و انقلابی به دستور امام به خیابان ها رفتند و دستور امام هم تنها مبنای اسلامی داشت نه اقتصادی و....نه آب و نه برق و....
بله خیلی گروه ها در انقلاب دست داشتند اما فرضا ملی گراها اصولا اعتقادی به انقلاب نداشتند و بازرگان در سفر به پاریس از امام خواستند برای سلطنت مشروطه و قانون اون تلاش کنند که امام رد کردند و گفتند این سیستم باید برود.بزرگترین جریان بعد از مذهبی ها همین لبرال ها بودند که کلا اعتقادی به رفتن شاه نداشتند و آخرین نخست وزیر هم از همین ها بود (بختیار) توده ای هه هم در بخش دمکراتیک و پارلمانی در پی اثرگذاری بودند و اصولا جدایی چریک های فدایی و مجاهدین و..... که بعداها به چپ نو معروف شدند عدم مشی مسلحانه و انقلابی توده بود خوب با این تفاسیر می توانید بگید این گروه ها با این تفکرات اصولا چطور توانستند این همه تاثیر در روند انقلاب داشته باشند.

باز عرض می کنم تمام گروه ها در انقلاب تاثیر داشتند و این روند عمومی و حاکم بر هر انقلابی هست که در زمان اتفاق همه معارضین سیستم فعلی همراه انقلابیون می شوند اما نقش بارز ازان ایدئولوژی ،رهبری و توده ای ترین بخش انقلابیون است.
هر گروه و دسته ای درصدی در انقلاب ها تاثیر دارد و به گواه تاریخ تمام گروه های دیگر در روند انقلاب ایران به ۱۰ درصد تاثیر هم نمی رسند.اگر غیر از این است اثبات کنید لطفا.

این نسبت دادن نیست انقلاب اصولا مال همین ها بود زمانی که امام دستور لغو حکومت نظامی و تظاهرات می دادند میلیونها نفر در خیابان ها جمع می شدند اگر ملی گرا ها این توان را داشتند در همان کودتای ۲۸ مرداد مانع از سقوط خود می شدند و توده ای ها هم به دلیل تفکرات غیر دینی و ضد دینی هیچگاه نقش بارز و جایگاه بر جسته نداشتند گروه های دیگر مثل التقاطیون هم اثر گذاری بسیار کمی در حیطه دانشگاه ها بیشتر نداشتند.

گفته معلم تاریخ شما اشتباه محض است از این نظر که انقلاب را مال غیر مذهبی ها گفت اما نمی شود منک نقش بسیار حداقلی گروه های دیگر شد.

اگر بحث را خواستید ادامه دهید من در دمت هستم اما سوال های پست های قبلی و این پست را جواب دهید تا بشود بر مبنای آنها پیش رفت.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]چیزی که الان مایه نگرانی شدید هست اینه که اقتصاد ایران با مخ داره میخوره زمین. رشد اقتصادی کشور که طبق برنامه 20 ساله الان میبایست 8 درصد می بود، یکی دوسال هست که بشدت سقوط کرده و به زیر 3 درصد رسیده[/right]

[right][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10233/11-4-24-13239Book2.jpg[/img][/right]


[right][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10233/11-4-24-132159Book1.jpg[/img][/right]
[right]الان سه ساله که بانک مرکزی آمار اقتصادی نمیده، جدیدا هم که شروع کردن به آمارسازی، بانک جهانی هم رشد اقتصادی ایران رو برای سال های 2009، 2010 و 2011 به ترتیب 2.3 ، 1.8 و 1.5 درصد اعلام کرده[/right]
[right][url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001270796"]http://www.farsnews....p?nn=9001270796[/url][/right]
[right][url="http://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.MKTP.KD.ZG"]http://data.worldban....GDP.MKTP.KD.ZG[/url][/right]

[right]صندوق بین المللی پول هم ابتدا رقم صفر درصد رو برای رشد اقتصادی ایران اعلام کرده بود که پس از سفر وزیراقتصاد به این سازمان و چانه زنی ها و فشارهای زیاد، در نهایت صندوق بین المللی پول ماموران خودش رو به ایران فرستاد و بر اساس آمار ارائه شده توسط وزارت اقتصاد، رشد اقتصادی ایران رو 3 درصد اعلام کرد[/right]
[right]
[url="http://www.imf.org/external/np/sec/pn/2011/pn11107.htm"]http://www.imf.org/e...011/pn11107.htm[/url][/right]

[right][color=#FF0000][font=tahoma,geneva,sans-serif][size=5]و اما سال جاری یعنی 2012[/size][/font][/color][/right]

[right]بانک جهانی رشد اقتصادی زیر صفر رو برای ایران پیش بینی کرده[/right]
[right][url="http://www.tabnak.ir/fa/news/251056/%D8%AC%D8%AF%D9%8A%D8%AF%D8%AA%D8%B1%D9%8A%D9%86-%D9%BE%D9%8A%D8%B4%E2%80%8C%D8%A8%D9%8A%D9%86%D9%8A-%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%83-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%D9%8A-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%8A-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86"]http://www.tabnak.ir...د-اقتصادي-ايران[/url][/right]

[right]صندوق بین المللی پول هم رشد اقتصادی بسیار پایین رو برای ایران پیش بینی کرده، از اونطرف نرخ تورم هم امسال بسیار بالا بوده و براساس اعلام نمایندگان مجلس تورم بالای 50 درصد بود که البته گرانی های موجود در بازار هم اینو تایید میکنه[/right]
[right][url="http://www.tabnak.ir/fa/news/244622/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%81-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D8%B1%D8%AE-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%85-%D8%AA%D9%86%D9%87%D8%A7-50-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D9%86%D8%A7%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84"]http://www.tabnak.ir...-50-درصد-ناقابل[/url][/right]

[right]ایران که تا چند سال پیش بالاترین رشد اقتصادی در خاورمیانه رو داشت الان بین 18 کشور خاورمیانه رتبه های آخر رو داره[/right]
[right][url="http://iran-tejarat.com/News/Cat11/News51682.html"]http://iran-tejarat..../News51682.html[/url][/right]

[right]از لحاظ بیکاری هم ایران یکی از بالاترین نرخ های خاور میانه رو داره[/right]
[right]مضاف بر این دلار 2000 تومانی (که هنوزداره بالا میره)و فرار سرمایه های خارجی در دوسال اخیر و مشکلات ناشی از نقل وانتقالات بانکی خارجی و تحریم های جدید هم داره قوزبالا قوز میشه[/right]
[right]از اونطرف هم مسئولین اقتصادی کشور با حبس آمار و دستکاری درآمار و بازی با ارقام وشاخص ها، میخوان سر مردم رو کلاه بذارن[/right]
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشیدا برید توی این سایت ببینید نمودار دلار که میگید رو به بالاس چطوریه ، در ضمن اگه مثل آدم از بانک ملی بگیری 1200 ثابته .................

http://www.eranico.com/
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایوالله
به این میگن تاپیک درست و حسابی
ما که استفاده کردیم و میکنیم
موفق باشید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کاش یکمی یاد شهدایی که ما تو این راه دادیم میفتادیمو بعضی از دوستان انقدر بی پروا حرف نمیزدن

ما اینهمه شهید نظامی و هسته ای ندادیم که بیایم الان تسلیم اینا بشیم,از اولی که شروع کردیم میدونستیم این چیزا در انتظارمونه

کسی منکر شرایط سخت نیست,خود من از نظر اقتصادی خیلی شرایط بدی دارم

اگه شرایط سخته,سختی میکشیم,حد اقلش به احترام کسایی که به خاطر این هدف بزرگ جونشونو فدا کردن
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='MKE' timestamp='1328358144' post='230608']
حرف جواب نداره...اگه نمی جنگن واسه اینه می خوان با کمترین هزینه مارو از پا دربیارن...واقعا تواناییشو دارن...هرکسی هم بگه ندارن خیالاتی شده. ما اگه میگیم توان بازدارنده یعنی اینقدر میتونیم ضربه بزن دشمن عطاش رو به لقاش ترجیح بده نه اینکه شکستشون بدیم...
با این فشار سنگین اقتصادی که به مردم وارد شده و نبود اشتغال میترسم کار به جنگ هم نکشه...
[/quote]والا جنگ بشه به خاطر این زندگی و بدبختی برای نجات خودمون هم شده میریم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Haj_Rezvan' timestamp='1341694505' post='259296']
دوستان!
سرنوشت عراق و لیبی ، شاید که بیاندیشید!
[/quote]

[right]عالمی کسی را دید که دمر اب می نوشد بهش گفت اینجوری آب نخور عقلت کم میشه[/right]
[right]طرف بلند شد گفت عقل چیه[/right]
[right]عالم در جوابش گفت هیچی، تو آبت را بخور[/right]

[right]برادر من اندیشه کجا بود در جماعت حزب باد[/right]


[right]در هر جای دنیا اگر عده ای باعٍث تضعیف مملکت بشوند به جرم خیانت اعدام خواهند شد[/right]
[right]توی ایران در سال 88 یک عده کشور رو از نظر سیاسی تضعیف کردند[/right]
[right]نتیجه تحریم های سنگین به اسم حمایت از این گروه و تنبیه ایران(بخوانید ملت ایران)شروع شد[/right]
[right]حالا عقبه همون افراد در هر جایی میایند بعد از خیانتی که کردند و از کلماتی مانند مصالحه استفاده می کنند[/right]

[right]حق در مورد هر چیزی باشد یکیست و مصالحه پذیر نیست[/right]
[right]می خواهد حق علی ابن ابیطالب امیر المومنین باشد یا حق هسته ای[/right]

[right]اگر امام حسین صلح کرد به خاطر حفظ جان خاندان عصمت و طهارت بود که ایشان تنها ماندند و به واقع مظلوم ترین امام شیعه هستند[/right]
[right]اگر سپاهیان ایشان به ایشان خیانت نمی کردند ، ایشان مانند امام علی از در جهاد بی انقطاع وارد شده و کار کافران و منافقین را یکسره می کردند[/right]

[right]حساب کار امروز ما حساب نبرد ما با مشرکین است و کار ما در این میدان راحت تر است. ولی منافقین در زمان ما هم هستند و ایشان را با لفاظی های بی سر و ته می توان شناخت[/right]
[right]کسانی که قرآن را به میل خود تفسیر می کنند و می گویند هر چه از آن با حقوق بشرشان هم خوان نبود باید حذف گردد[/right]
[right]بعد همین افراد میایدند امامان ما شیعیان را به رخ ما می کشند و می گویند آنها چنین بودند شما چرا چنین هستید[/right]
[right]اگر امام حسین به دلیل ضعف نظامی مجبور به صلح شد مجبور و مظلوم واقع شد، ولی باید دانست که پدر گرامیشان همان کسی است که در نهروان در یک نیمه روز نزدیک 50000 منافق را به درک فرستاد و فرمودند چشم فتنه را در آوردم[/right]

[right]خدا را شکر که امروز علی رقم وجود منافقین و ناکسین در کشور ، ما در وضعیت ضعیف نظامی نیستیم و هموارده بعد از ریزش ها ، رویش های فراوان داشته ایم و در صورت دادن دستور از طرف ولی فقیه عاشورایی دیگر خلق می کنیم[/right]

[right]خدا را شکر ایران از نظر علمی سریع و رشد ترین کشور و از نظر انرژی بسیار غنی است و این آینده این سرزمین را به کوری چشم دشمنان تامین می کند[/right]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.