lordhessam

ایران و کره شمالی را در هم میکوبیم!!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

كاملا واضحه كه قصد دارند كاهش حضور نظاميشون را توجيه كنند و البته تبليغات و رقابت به اصطلاح انتخاباتي!!!!
سخنان رهبر فرزانه انقلاب هميشه آرامش بخش ملت بوده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]الانم نگران نباش ما که حرفشو می زنیم موقع جنگشم خودمون می ریم شما نیا! پدرامون رفتن ما هم میریم [/quote]

یعنی شما فکر می کنید که اگر جنگ بین آمریکا و ایران شروع بشه ، جنگ گوشت در مقابل توپ و تانک هست ؟ جنگ کلاسیک ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]الانم نگران نباش ما که حرفشو می زنیم موقع جنگشم خودمون می ریم شما نیا! پدرامون رفتن ما هم میریم[/quote]


یعنی شما فکر می کنید که اگر جنگ بین آمریکا و ایران شروع بشه ، جنگ گوشت در مقابل توپ و تانک هست ؟ جنگ کلاسیک ؟[/quote]

این راست گفتی در جنگ آیده گلوله سراغ ما می آید نه ما می رویم دنبال گلوله
چون دیگر خاکریزی نیست [b]بیشتر در آسمان و دریاست و دفاع غیر عامل[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنگ آمریکا با ما نه تنها آسون و کم هزینه نیست بلکه دارای آینده ای نامعلوم از نظر هزینه و فایده و حتی نتیجه نهایی جنگ هست .


وقتی دشمن با ما دارای نیروی متوازنی نیست و دارای برتری های تکنولوژیک هست و بعلاوه منصفانه و شرافتمندانه نمیجنگه ما و دشمن دو نیروی کاملا نا متجانس محسوب میشیم . در این حالت عملیات و سازماندهی و اندیشه رزمی ما متفاوت از دشمن خواهد بود و ما کاری که میتونیم انجام بدیم اینه که اولا نقاط قوت و ضعف خودمون رو شناسایی کنیم و از اونها اطلاع کافی داشته باشیم . همین شناخت می باید بصورت دقیق از دشمن و تهدیدات و سطح اونها داشته باشیم .

و این در اینجا به این خاطر هست که ابتکار عمل رو در دست داشته باشیم و از آزادی عمل بیشتری می باید در مواجهه با دشمن برخوردار باشیم و مقابله رو محدود به مقابله صرف نظامی و یا مقابله همتراز با دشمن نکنیم .

این عدم تقارن ما بدین معنی هست که راهبرد ما در مواجهه با دشمن صرفا نظامی نیست بلکه ترکیبی از شیوه های نوین رزم ، فناوریهای بومی که بصورت سری ذخیره کردیم ، ارزش های فرهنگی مثل ایمان و شهادت طلبی و توکل به خدا ، ابزارها و سازمانهای مرتبط ، سیاست بهنگام و سنجیده ، استفاده از زمان و مکان مناسب برای رویارویی ، جنگ فیزیکی ، جنگ روانی ، استفاده از اهرم هی غیر نظامی مثل نفت و یا تنگه هرمز ، استفاده از حمله دشمن برای ایجاد همبستگی ملی ، مواجهه با دشمن با ایجاد خواست ملی و تبدیل مقابله با دشمن به روح جمعی همه هم میهنان ، استفاده از برتری گفتمانی در مواجهه با دشمن در نزد افکار عمومی جهانی ، پرهیز از نقاط قوت دشمن و حمله به نقاط ضعف اونها ، تبدیل نقاط ضعف خودی به نقاط قوت در نگاه دشمن و ......

در این صحنه اتکای ما به تاکتیک ها و راهبردها و طرح های بومی و خودی هست برای اینکه هم برای دشمن نحوه مقابله ما ناشناخته باشه و هم اینکه ضریب موفقیت رو بالا می بریم و هم اینکه زمان مناسب رو از دشمن برای مقابله گرفته و مواجه با غافلگیری میکنیم .

جهت گیری آمریکا در مواجهه نظامی مبتنی بر فن آوری هست و استفاده از منابع اقتصادی و ابزارهای پشتیبانی و ابزارهای پیشرفته نظامی مثل ناوها و هواپیماها و موشک ها و ابزارهای مدرن جنگی هست .

اما آیا اینها برای پیروزی در یک جنگ و بزانو درآوردن دشمن کافی هستند ؟ خیر

در سرنوشت یک جنگ ابزارهای متنوعی دخالت دارند که مجموعه اونها و گاهی استفاده بهینه از برخی عوامل سرنوشت جنگ رو تعیین میکنن .

1- مولفه های فرهنگی :

آمریکا و نظام فکری غرب مبتنی بر ساختاری متشکل از مفاهیمی هستند از قبیل فردگرایی ، لیبرالیسم ، حقوق بشر ، برابری ، آزادی ، دموکراسی ، بازار آزاد و اقتصاد سرمایه و ...

همه این مولفه ها و مفاهیم امروزه با چالش های اساسی مواجه شده اند (فردگرایی امروزه منجر به بحران های روحی و روانی بشر و خودخواهی ها و انواع مفاسد اخلاقی شده ، لیبرالیسم و مبانی اون با چالش روبرو هست ، حقوق بشر غربی امروزه مواجه با تناقض های رفتاری غرب شده با اموری مثل تجاوزات گوانتانامو و ابو غریب و ... ، آزادی ها امروزه هر روز با تحدید مواجه میشه و غرب وقتی برای نفی هلوکاست و امثال اون جریمه وضه میکنه داره گفتمان خودش رو نقض میکنه ، دموکراسی غربی با چالش های متعددی روبرو هست و همچنین سوال های ساختاری ، اقتصاد سرمایه با چالش تسخیر وال استریت روبرو هست ، ... ) و این منظور مقام معظم رهبری از این حرف بود که فرمودند غرب و آمریکا امروزه با ضعف گفتمان روبرو هستند

غرب بعلاوه در مقوله جهانی سازی کار اشتباهی که مرتکب شد همانند سازی همه فرهنگ ها و تمدن ها بود . و این اشتباه از اون جایی ناشی میشه که اصولا هر جامعه ای ویژگیهای فرهنگی خودش و تاریخ و فرهنگ و گفتمان و فهم خودش رو داره و بنا بر این دارای اهداف متفاوتی هست . ولی غرب فکر میکنه که به هر چیزی که معتقد باشه همه دنیا همون اعتقاد رو دارند و از خودش تعبیر به جامعه جهانی میکنه که باعث عدم فهم درستش از جهان شده چرا که دنیا بیشتر از اونی که به غرب شباهت داشته باشه با اونها دارای تفاوت هستند . اونها همین اشتباه رو درباره افکار داخلی کشور خود ما هم دارند و فکر میکنند که اکثریت مردم به شیوه اونها فکر میکنن . و به همین خاطر هست که بارها دچار اشتباهات محاسباتی شده و شکست های سنگینی رو متحمل هم شدن . بدون شک این اشتباه اونها باعث شکل گیری یک اجماع و رویه داخلی بر علیه اونها خواهد شد . ( مثال واضح این اشتباه رو در عاشورای 88 دیدیم و یا اشتباه منافقین خلق در همراهی مردم با اونها و رویکرد جنگ مسلحانه با نظام و یا آغاز عملیات فروغ جاویدان )

وقتی این فهم نادرست اساس ساختاری اندیشه راهبردی غرب رو تشکیل میده منجر به عدم برآورد صحیح میشه و به تبع اون اشتباهات وحشتناک محاسباتی مبتنی بر اون که ممکنه سرنوشت جنگ رو در برهه های حساس تغییر بده و تعیین کننده باشه .

2- تسلیحات کشتار جمعی

تسلیحاتی مثل بمب اتمی و یا تهدید به استفاده از اون فقط و فقط یک تلاش نامعقول هست چرا که اونها تنها دارنده این سلاح ها در جهان نیستند و رقیبان اونها هم دارای این سلاح هستند ( کره شمالی و ایران هم هر دو کشورهای اتمی هستند و بعلاوه کره شمالی تسلیحات ثابت شده هم داره ) و بکار گیری اونها به معنی اجازه استفاده از این سلاح برای هر کشوری در موقعیت مشابه و حتی بر علیه کشور آمریکا هست .

این تسلیحات نمیتونند در مقابله با کشوری که دارای فن آوری اتمی هست به لحاظ فیزیکی موفق باشه و موجبات شکست حریف رو رقم بزنه . چرا که خسارات بی نهایت جنگ اتمی طرفین جنگ رو مجبور میکنه که فقط و فقط در جنگشون متکی به جنگ افزارهای متعارف باشند . بعلاوه جنگ اونها نمیتونه با شکست قطعی یکی از طرفین جنگ به پایان برسه چون بازنده جنگ ممکنه برای جلوگیری از انهدام و شکست قطعی از سلاح هسته ای استفاده کنه .

بنا بر این هر گونه جنگی با کشوری مثل کره شمالی در نهایت بدون شکست فیزیکی قطعی پایان خواهد یافت . البته وضعیت اتمی ما بسیار پیچیده و در هاله هایی از ابهامات و پبچیدگیهای فراوان هست که هر گونه محاسبه دقیق رو برای اقدام به آغاز جنگ از دشمن سلب میکنه .

3-ابزارهای روانی :
آمریکا خودش رو سردمدار حقوق بشر و دموکراسی و اخلاق و .. میدونه بنا بر این در جنگ نمیتونه بطور علنی کشتار راه بندازه . بنابراین جنگ آمریکا بر علیه یک کشور غیر متجاوز فقط میتونه و باید همراه با کشتار کم باشه . این مولفه در مورد کشورهای دارای قدرت نظامی مناسب مانند ایران نمیتونه اجرا بشه چرا که این جنگ حتما دارای تلفات بسیار بالایی خواهد بود .

بعلاوه این جنگ نمیتونه برای آمریکایی ها همراه با تلفات زیاد باشه چون موجب مخالفت ها و اعتراض های بسیار در داخل آمریکا میشه . بنابراین تلفات زیاد آمریکایی ها در هر جنگ غیر ضرور ( مواردی که امنیت ملی و خاک کشور رو در خطر قرار بده ) منجر به تفرقه داخلی و عدم تحمل افکار عمومی میشه . نمونه این امر رو در جنگ ویتنام و نیز سومالی دیدیم . سومالیایی ها با کشتن سربازان آمریکایی و کشوندن اجساد اونها با ماشین و سپس نشر تصویر اونها موجی از افکار عمومی داخلی آمریکایی ها رو بر علیه جنگ غیر ضرور براه انداختند و موجب شدند که آمریکا از سومالی خارج بشه

4-بهره گیری مناسب از تجهیزات :

برتری سلاح و تکنولوژی هر چند که تعیین کننده هست و موجب برتری نسبی هست ولی الزاما تعیین کننده سرنوشت جنگ نیست . بعنوان مثال آمریکایی ها در ویتنام و شوروی ها در افغانستان دارای برتری تکنولوژیک و سلاح برتر بودند ولی لزوما پیروز جنگ نبودند . سلاح ما ممکنه که دارای فن آوری کمتری باشه ولی اونچه که تعیین کننده هست بهره گیری مناسب از اونها همراه با تاکتیک های مناسب و استراتژی برتر جنگی میتونه سرنوشت جنگ رو تغییر بده مثلا ممکنه دشمن دارای ناو هواپیمابر باشه اما ما میتونیم مثلا با زیردریایی های کوچک و استفاده بهینه و درست از اونها این ناو با اون همه عظمت رو به چالش کشیده و تهدید کنیم . کافیه که ما سالاح های ساده و ابتکاری مجاهدین افغان رو و یا سلاح های ابتکاری مجاهدین در لیبی رو به یاد بیاریم و استفاده خوب اونها از این سلاح های ابتدایی

جنگ هوایی و دریایی اعراب و اسرائیل و نمونه های بسیار زیاد دیگه

[color=red]جنگ بیشتر از اینکه متکی به سلاح باشه متکی به هنر جنگیدن هست و این هنر مبتنی بر ابتکار و خلاقیت و درایت و هوش و عقلانیت رهبران و فرماندهان جنگ هست [/color].
ما میتونیم این سلاح ها رو با جهت گیری های فرهنگی مناسب و استفاده از این مفاهیم موثر مثل ایمان و شهادت طلبی تبدیل به سلاح های مناسب و زهر داری کنیم .

قطعا با مقاومت پایدار هر چند با سلاح های ابتدایی و فرسایشی کردن جنگ و گرفتن تلفات موجب خستگی نظامی و بعلاوه بهره گیری از افکار عمومی مخالف جنگ در غرب و سلب حمایت افکار عمومی از جنگ میشیم . البته این در صورتی هست که تسلیحات ما بسیار ابتدایی باشه اما وقتی سلاح های ما در حد متوسط هست وضعیت بسیار متفاوت خواهد شد .

5- عدم رویاروی مستقیم با دشمن .

در جنگ نا متقارن با شناخت نقاط قوت و ضعف دشمن سعی میشه که هرگز با نقاط قوت دشمن روبرو نشیم و همیشه نقاط قوت خودمون رو بر نقاط ضعف دشمن متمرکز کرده و ضربه بزنیم و وقتی دشمن برای مقابله با ما با نقاط قوتش ظاهر میشه ما در مقابل اون نقاط قوت حاضر نباشیم . در اینصورت ما همیشه هستیم ولی برای دشمن ما هیچگاه ظاهر نیستیم . در اینجا دشمن همیشه فقط مواجه با خسارت و تلفات میشه بدون اینکه بتونه ضربه موثری رو وارد کنه و پس از مدتی بصورت یک نیروی خسته و فرسوده درمیاد . جنگ در این حالت برای دشمن خسارت بار بیهوده و فرسایشی و کسل کننده و گیج کننده هست .



این تاکتیکی هست که نیروهای حزب الله به خوبی اجرا کردند و موفق و پیروز شدند و عملا کارایی و درستی خودش رو اثبات کرد .

6- پاسخ نا متقارن به برتری هوایی :

در جنگ ویتنام و جنگ 33 روزه آمریکا و اسرائیل دارای برتری مطلق هوایی بودند اما ویتنامی ها و حزب الله تونستند این برتری هوایی رو خنثی و بی اثر در سرنوشت جنگ کنند . در جنگ چریکی و ناهمتراز عملا هیچ هدفی برای بمباران موثر وجود نداره و عملا کارایی قاطعانه ای نداره . بنابراین برتری هوایی در نهایت موجب کشتار افراد بیگناه میشه که در نهایت موجب شکست اخلاقی و در افکار عمومی و اذهان رو موجب میشه و شکست دشمن رو تسریع میکنه . همونطوریکه آمریکایی ها با بمباران افراد بیگناه موجبات تسریع شکست خودشون رو فراهم کردند و یا اسرائیلی ها با بمباران قانا دچار همین اشتباه شدند و علاوه بر شکست نظامی شکست سنگین اخلاقی هم خوردند جوری که مشروعیت اونها رو هم خدشه دار کرد و بعلاوه موجبات اتمام سریعتر جنگ رو هم بوجود آورد .

این در صورتی هست که ما از هیچگونه سلاح موثر برای مقابله با تهدید هوایی برخوردار نباشیم


7- پاسخ همه جانبه به دشمن :

در این نبرد پاسخ ما به هر تهدیدی محدود در زمان و مکان و نوع خاصی نمیشه و گستره اون در تمام و سرتاسر جهان هست . بعلاوه ما در پاسخ به دشمن لزوما از همون ابزار دشمن استفاده نمیکنیم بلکه راه های مقابله به مثل خودمون رو خواهیم داشت و سوم اینکه پاسخ ما ترکیبی خواهد بود با استفاده از مجموعه ای از ابزارها ی سیاسی و دیپلماتیک و نظامی و اطلاعاتی و روانی و فرهنگی و ....

8- ایمان

بی تردید موثرترین و برنده ترین سلاح ایمان هست . بنظر من هیچ سلاحی در تمامی تاریخ بشر به کوبندگی و موفقیت این سلاح هرگز پدیدار نشده و بعد از این هم نخواهد شد .

اعتقاد به عالم ملکوت و آخرت ، اعتقاد به خدا و ایمان به خدا و احساس حقانیت همیشه و در تمام تاریخ موثرترین سلاح رفتاری بشر هست که در ترکیب با سلاح های ابتدایی از اون سلاح ها ابزارهای دشمن شکنی رو فراهم میکنند . این سلاحی هست که جنگ رو تبدیل به امری مقدس و واجب میکنه و پهنه اون رو به درازای همه تاریخ خواهد کشاند و هر دشمنی رو با هر مقدار عظمت و بزرگی و قدرت مجبور به قبول شکست سنگین نظامی ، فرهنگی ، اخلاقی ، اقتصادی ، گفتمانی و ... خواهد کرد .

انسانهای با ایمان حاضرند بدون هیچ چشمداشتی تا پای مرگ بجنگند و هر آینده و سرنوشتی رو با آغوش باز بپذیرند . این ایمان از اونجا که در باور عموم مردم ما هست میتونه سربازانی مخلص و بی شمار و پا در رکاب برای همیشه رو پدیدار کنه که حاضرند با گرسنگی و برهنگی و فقدان سلاح و تجهیزات و حتی دست خالی با الهام از شهدا بطور خستگی ناپذیر و بی وقفه و حتی با فقدان رهبری بجنگند . سربازانی که هیچ واهمه ای از مرگ ندارند و اگه این با آشنایی با کاربرد تسلیحات و تاکتیک مناسب ترکیب بشه حتی در جنگ ظاهری هم شکست ناپذیر شده و هرگز در هیچ جنگی شکست نخواهد خورد . نمونه های این امر در تاریخ فراوان هستند . در اینصورت در صورتی که قدرت تکنولوژیک ما اندک و ناچیز باشه و یا حتی با وجود فقدان کامل بهره فن آوری نظامی اونها این جنگ رو تا همیشه و بیرون راندن متجاوز و پشیمان کردنش ادامه خواهند داد .

البته همه اینها سوای از نصرت ها و امدادهای الهی هست ( ولینصرن الله من ینصره - ما به وعده الهی اطمینان داریم چون معنی ایمان همین هست )


9- فرسایشی کردن جنگ و تحمیل هزینه های وحشتناک و نابود کننده اقتصادی

بعد از بروز چنین جنگ تمام عیاری با ما ، ما شاهد اقتصادی نابود شده در غرب و خصوصا آمریکا هستیم .

اقتصاد غرب و آمریکا در حال حاضر در بحران قرار داشته و آمریکا مقروضترین کشور جهان هست . این حالت اساسا توانایی آمریکا رو برای شروع یک جنگ همه جانبه با آینده ای نا معلوم و مبهم (خصوصا با این فرض معقول که ممکنه این جنگ به راحتی و بزودی پایان نپذیره و مدت ها طول بکشه و حالت فرسایشی به خودش بگیره ) با سوالات جدی و تردید مواجه میکنه

در صورت بروز جنگ و تحمیل هزینه های بسیار زیاد جنگ به اقتصاد در بحران آمریکا بطور حتم ما مواجه با کسری بودجه های زیاد در اقتصاد امریکا و بحران فزاینده بیکاری در اون کشور مواجه خواهیم بود ، یعنی نظام اقتصاد سرمایه داری مواجه با ضعیفترین حالت ممکن و تاریخی خودش خواهد بود . این وضعیت مخالفان نظام سرمایه داری رو بمیزان بسیاری تقویت خواهد کرد و میزان تاثیر اونها رو بیشتر خواهد کرد . در اینجا تنها اقتصاد آمریکا نیست که مواجه با چالش و بحران میشه بلکه سرمایه داری با بحران مواجه میشه که خطری برای یکی از اساسیترین زیر ساختارهای غرب هست .

این مورد حتی میتونه به عنوان بازدارنده جنگ هم عمل کنه


10- نفت :

قطعا ما میتونیم با انهدام چاه های منطقه و خط لوله های انتقال نفت اقتصاد بحران زده کنونی جهان رو به مرز انهدام و فروپاشی قرار بدیم . در اینصورت اقتصاد جهانی حتی برای کشورهایی مانند چین و اتحادیه اروپا 50 سال به عقب برخواهد گشت . بازسازی چاه های نفت و لوله های نفتی حداقل با فرض اتمام جنگ یکسال بطول خواهد انجامید و در صورت عدم اتمام جنگ شروع اقدام برای بازسازی اونها تا اتمام جنگ امکان آنداره .

در این حالت یک فرصت استثنایی برای روسیه خواهد بود چرا که از جنگ بدور هست و تبعات وحشتناک اقتصادی ، نظامی ، روانی ، سیاسی ، تلفات جنگ رو متحمل نمیشه و بعلاوه دارای منابع نفتی خوبی هم هست .

اما سایر کشورهای جهان رو مجبور به ورود به جنگ خواهد کرد و بطور قطع آمریکا هرگز روسیه رو با این وضعیت و آینده خوب و مناسب تحمل نخواهد کرد احتمالا ما شاهد جنگ جهانی سوم خواهیم بود .

11-دفاع نامتقارن و موزائیکی زمینی :

بدون تردید هر گونه جنگی با ایران بدون ورود به جنگ زمینی ناتمام و بدون هدف و بدون دستیابی به اهداف هست و ایران رو جسورتر خواهد کرد . همونطوری که اسرائیل برای دستیابی به اهدافش مجبور شد با حزب الله وارد نبرد زمینی بشه .
دفاع موزائیکی همراه با استراتژی نامتقارن در جنگ زمینی
این نوع شیوه رزم مناسب با جنگ نامتقارن هست چرا که صحنه رزم ما دیگه مانند دوران جنگهای جهانی اول و دوم و پس از اون بصورت خطی نیست بلکه عمق مواضع و خاک و اصولا همه جای کشور صحنه جنگ هست . این شیوه دفاع به این معنی هست که هیچ جایی از خاک ما برای دشمن امن نیست و اونها مجبورند در تمام مساحت کشور ما پخش شده و با ما بجنگند .

البته در این دفاع دشمن توان ماندگاری در هیچ نقطه ای رو نخواهد داشت .
بعلاوه دشمن با ما در هیچ نقطه ای بطور رودر رو وارد نبرد نخواهد شد چرا که ما با دشمن با نقاط ضعفش روبرو میشیم ولی در مقابل نقاط قوتش خودمون رو قرار نمیدیم و این بدان معنی هست که ما همه جا هستیم و همزمان هیچ کجا نیستیم .

12- استفاده از ظرفیت کشورها و گروه های همپیمان مانند حزب الله و حماس و کشورهایی مانند سوریه عراق ونزوئلا و ..

این حالت جنگ ایران رو منطقه ای خواهد کرد و با توجه به همپیمانی و همپوشانی کشورها احتمالا این مورد هم باعث ورود کشورهای همپیمان و بروز جنگ جهانی خواهد شد .

13- اسرائیل

اسرائیل پاشنه آشیل غرب و آمریکا هست . اونها خودشون رو متعهد به حفاظت از این موجود نامشروع میشن . هر گونه جنگ با ایران اسرائیل رو در معرض تهدید ایران ، سوریه ، حزب الله و حماس خواهد کرد و جنگی تمام عیار رو به همه دنیا تحمیل خواهد کرد و شاید ما در پایان چیزی به نام اسرائیل نباشیم ( محو از صحنه نقشه جهان )

14- استفاده از ظرفیت مسلمانان جهان

هر گونه جنگ با آمریکا و غرب رو مواجه با همه مسلمانان جهان خواهد کرد . چرا که مسلمانان در هر کجای جهان ایران رو بعنوان یکی از خاکریزهای دفاعی خودشون میدونن




دوستان میتونن موارد بیشتری رو اضافه کنن و کار رو تکمیل و بهتر کنن و یا با نقد و ارائه پیشنهادات مناسب بر غنای بحث بیافزایند
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]نقاط قوت و ضعف خودمون رو شناسایی کنیم و از اونها اطلاع کافی داشته باشیم . همین شناخت می باید بصورت دقیق از دشمن و تهدیدات و سطح اونها داشته باشیم . [/quote]

دقیقا اصل اول جنگ شناسایی و اطلاعات است
در زمان دفاع مقدس تا زمانی که گروه های اطلاعات عملیات تشکیل نشد عملیات ها آنقدر قوی نبود و گاها شکست می خورد
علاوه بر این، با این روش ما از افراط و تفریط دور می شویم و دشمن را در ابعاد خود می بینیم ( در سایت فراوان است)


[quote]در این صحنه اتکای ما به تاکتیک ها و راهبردها و طرح های بومی و خودی هست برای اینکه هم برای دشمن نحوه مقابله ما ناشناخته باشه و هم اینکه ضریب موفقیت رو بالا می بریم و هم اینکه زمان مناسب رو از دشمن برای مقابله گرفته و مواجه با غافلگیری میکنیم . [/quote]

در غافلگیری در دفاع مهمترین شیوه اجازه ورود به دشمن دادن و بعد محاصره کردن و کشتن است
این تاکتیک و وارد کردنش به حملات گازانبری مشهور است و همیشه جواب می دهد
که ابداعگر آن سردار سورنا علیه رومیان بود و همه می دانند که جواب داد

در غافلگیری در حمله هم در زمان جنگ خودمون ابداع گر بودیم


[quote]این تسلیحات نمیتونند در مقابله با کشوری که دارای فن آوری اتمی هست به لحاظ فیزیکی موفق باشه و موجبات شکست حریف رو رقم بزنه . چرا که خسارات بی نهایت جنگ اتمی طرفین جنگ رو مجبور میکنه که فقط و فقط در جنگشون متکی به جنگ افزارهای متعارف باشند . بعلاوه جنگ اونها نمیتونه با شکست قطعی یکی از طرفین جنگ به پایان برسه چون بازنده جنگ ممکنه برای جلوگیری از انهدام و شکست قطعی از سلاح هسته ای استفاده کنه [/quote]

دقیقا، سلاح هسته ای، شمشیر دو لبه است که اول دشمن را می زند بعد خود را ناکار می کند

[quote] در جنگ نمیتونه بطور علنی کشتار راه بندازه . بنابراین جنگ آمریکا بر علیه یک کشور غیر متجاوز فقط میتونه و باید همراه با کشتار کم باشه . این مولفه در مورد کشورهای دارای قدرت نظامی مناسب مانند ایران نمیتونه اجرا بشه چرا که این جنگ حتما دارای تلفات بسیار بالایی خواهد بود . [/quote]

با توجه به پوشش رسانه ای اخیر جهانی این نکته بیشتر مشهود است
در نتیجه خبر ها به دو دسته تقسیم می شوند خبر داخلی و خبر خارجی
خبر های خارجی می بایست برای بیننده خارجی باشد عرب، اروپایی، آمریکایی ، شرقی
و خبرهای داخلی هم روحیه بخش اما واقعی و آگاه کننده که اثر اخبار تلویزیون های بیگانه را کم نماید ( مثل اخبار مصر در جنگ 6 روزه نباشد)

[quote]بعلاوه این جنگ نمیتونه برای آمریکایی ها همراه با تلفات زیاد باشه چون موجب مخالفت ها و اعتراض های بسیار در داخل آمریکا باشه . بنابراین تلفات زیاد آمریکایی ها در هر جنگ غیر ضرور ( مواردی که امنیت ملی و خاک کشور رو در خطر قرار بده ) منجر به تفرقه داخلی و عدم تحمل افکار عمومی میشه .
[/quote]
این نقطه قوت ماست و شدید باید روی آن کار کرد
انعکاس خبری تلفات روزانه خیلی بهتر از تلفات ناگهانی است
بویژه در مورد زدن پایگاه ها

بقیه موارد را چون خوابم می آمد فقط تایید می کنم
امیدوارم تایید کننده صرف نبوده باشم و کامل کرده باشم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يهو چي شد ؟؟

همه حرف از پيروزي اونها ميزنن ؟!!!!


كدوم پيروزي !! آمد به احتمال زياد ما برديم ؟ اونوقت چي ؟؟


به اين راحتي ها در مورد نتيجه جنگ جواب و نظر نديد دوستان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]كلا بچه هاي سايت الان تو جو بدي هستند !!!
وزير جنگ امريكا واسه سربازاي خودش حرف زد نكنه انتظار داشتين بگه امريكا نمي تونه !!
مسلمه كه هدفش بالا بردن روحيه نيروهاش بود !!
[color=darkred]اما دوستان فراموش نكنيد قدرت ما در جنگ به جنگ افزارمون نيست!! به قدرت ايمانمونه [/color]
خلبانمون وقتي مي شينه پشت اف 14 به اين فكر نمي كنه كه دشمنش كيه بلكه [color=darkred]به خداتوكل مي كنه [/color]
[color=darkred]فراموش نكنيم كه خدا به حزب الله جماعت وعده پيروزي داده [/color]
ودقيقا ترس دشمنامون هم همينه اونا از[color=darkred] قايق هاي تندروي [/color]ما نمي ترسن اونها از [color=darkred]كساني كه اين قايق هارو هدايت مي كنند ترس و وحشت دارند[/color].[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شوروی چندین سال پیش به افغانستان حمله کرد و چند سال بعد از خروج از هم پاشید! آیا تونست از افغانستان استفاده کنه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اشتباه ما این است که ما تصور می کنیم که جنگ برنده دارد
درصورتی که جنگ احتمالی برنده اش چین و روسیه خواهد بود و برای ایران و آمریکا باخت باخت خواهد بود
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به هر حال هيچ احمقي براي شروع جنگ زمان شروعشو اعلام نميكنه. تقريبا همه حيوانات هم از اصل غافلگيري استفاده ميكنن. پس خيلي اين اظهارات احمقانه نگران كننده نيست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر نکنم خیلی بشه رو اصل غافلگیری حساب کرد!!
نمونه ش جنگ عراق و افغانستان که کاملا معلوم و مشخص بود و فقط ساعت حمله معلوم نبود!
همون جریانات با کمی تفاوت داره برای ایران اتفاق می افته پس نباید به مسئله دل خوش بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام بر عزیزان
اینکه نتونستم حضور داشته باشم به علت مشغله زیاد بود البته چند بار اومدم نظرات رو خوندم. برخی که جواب داشتن توسط عزیزان بالاخص جناب رضا محمدی جواب داده شدند مابقی هم نیازی به جواب ندارند بیشتر معرف نویسنده بودند.
البته خوشحالم برخی عزیزان وارد این سایت شدند که دور از تعصب صحبت می کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام بر عزیزان
اینکه نتونستم حضور داشته باشم به علت مشغله زیاد بود البته چند بار اومدم نظرات رو خوندم. برخی که جواب داشتن توسط عزیزان بالاخص جناب رضا محمدی جواب داده شدند مابقی هم نیازی به جواب ندارند بیشتر معرف نویسنده بودند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]این قسمت سخنانش بسیار جالب بید ![/color]

[color=blue]به گزارش سه نسل به نقل از عصر ایران ، "لئون پا نه تا" وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی در جمع سربازان آمریکایی در آلمان با اشاره به این موضوع گفت: "ما می توانیم همزمان با کره شمالی در یک جنگ زمینی باشیم و اگر ایران تنگه هرمز را به طور ناگهانی مسدود کند با این کشور نیز وارد جنگ شویم."[/color]

پا نه تا در عین حال افزود: "ما توانایی مواجهه با هر دشمنی را داریم[b] [color=red]( از جمله زمینی و فرازمینی )[/color][/b] که نه تنها دشمن را بازداریم بلکه او راشکست دهیم و ما می توانیم این کار را با توجه به توانایی موجود نظامی مان انجام دهیم.



البته جناب پانه تا این سخنان رو بعد از زدن آبجوی اصل باواریا موجود در مراسم و پس از دیدن فیلمهای مورد علاقشون (روز استقلال و مریخ حمله میکند ) در جمع سربازان مست و ملنگ بدتر از خودشون ایراد فرمودن که احتمالا بعد از پریدن بخارات الکل از کله محترم به گفته هاشون فکر هم میکنن ! icon_eek

[img]http://cdn.theatlanticwire.com/img/upload/2011/06/27/stretched-cartoon.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سگی که پارس میکنه گاز نمیگیره ! ... سیاست تبلیغاتی آمریکایی ها هیچ وقت این نبوده که [u]مستقیما [/u](اونهم از زبان مقامی مثل وزیر دفاع) بخوان با ارتش و توانایی های نظامیشون شاخ و شونه بکشن ، نکته ی جالبش هم اینجاست که پانتا برای حرفهاش ایران و کره ی شمالی رو مثال زده ، نه قدرت های نظامی در سطح خودش مثل چین یا روسیه ... این اظهارات نشون میده ارتش آمریکا ضعیف شده و باید منتظر تضعیف بیشترش هم در سالهای آینده باشیم .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.