امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts



در ابتدا توضيح بدم كه تحت عنوان T.50 دو پروژه وجود دارد يكي مربوط به طرح جت آموزشي پيشرفته كره جنوبي و ديگري طرح سخوي براي جنگنده ي نسل پنجم روسيه (البته اين طرح براي مقابله با رپتور ها كاملتر شده و زودتر وارد خدمت خواهد شد)
مدتهاست كه طرح جنگنده ي نسل پنجم روسيه(LFI كه مخفف logkiy frontovoi istrebitel) مطرح است و با مشكلات بسياري همراه بود تا كنون طرح هاي بسياري براي آن مطرح گرديده كه حتي تا نمونه سازي هم پيش رفته ولي نبود بوجه و پشتيباني موجب كنسل شدن آنها گرديده طرح هايي همچون mig.144 كه شركت ميگ اميد بسياري به آن داشت ولي پيشنمونه ي آن حتي پرواز هم نكرد يا طرح su.47 بركوت كه درواقع يك طرح آزمايشيست با وجود بسيار كارا بودن اين طرح و حتي جنبه هاي برتر آن نسبت به رپتور هاي آمريكايي اميد كمي به توليد آن وجود دارد(رقيب اين طرح طرح x.29 نبود طرح فوق محرمانه ي F.25 بود كه كنسل گرديد) اگر هم توليد شود در تعداد پايين و آهنگ كند خواهد بود I.2000 هم كه تنها روي كاغذ نقش بست و هيچگاه فراتر نرفت.(البته اين طرح را بايد مشتقي I.2000 دانست)
اما با رشد اقتصادي روسيه تصميم گرفته شده تا بوجه مورد نياز را تامين كنند پروژه اي جاه طلبانه كه اميد بسياري به آن مي رود اين طرح از سوي سخوي پيشنهاد شده و اولين طرحيست كه از اين شيوه ي پنهانكاري در شرق استفاده مي كند به تقليد از آمريكا
طرح T.50 بسيار شبيه به f.22 از كار در آمده البته دماق و قسمت دم تفاوت دارند اما در نهايت شباهت در انتخاب شيوه ي آيرو ديناميكي بسيار بچشم مي آيد البته از محفظه هاي سلاح خبري نيست(چيزي كه حتي در بركوت هم بود)
اين جنگنده به نام PAK FA خوانده مي شود كه مخفف Perspektivnyi Aviatsionnyi Kompleks Frontovoi Aviatsyi - Future Air Complex for Tactical Air Forces است
اما ويزگي ها قرار است اين جنگند از قدرت پرواز سوپر كروز همانند رپتور برخوردار باشد همچنين بيشينه وزن برخواستن آن(20 تن) است كهاين ميزان براي F.22 رپتور (24 تن) و براي F.35 هم 17.2 تن مي باشد كه اين يعني وزن كمتر و چابكي بيشتر نسبت به رپتور
براي افزايش پنهانكاري از جنبه هايي از روشهاي بكار رفته از بركوت استفاده شده
جنگنده ي T.50 از دو موتور AL-41F استفاده مي كند
در مورد رادار T.50 قرار است از يك رادار چند حالته ي جديد با توان آشكار سازي بالا وبرد بيشينه ي زياد توسط فازاترن (Fazatron-NIIR) در حال تكميل است استفاده كند
قرار است اولين پيشنمونه هاي T.50 يا همان PAK FA بين سالهاي2006 تا 2010 انجام گردد و تا سال 2011 يا 2012 وارد خدمت گردد(البته بعيد است به اين سرعت آزمايشات آن تمام شود چون بطور مثال رپتور مدتها در انتظار ورود به خدمت بود)
گفته مي شود ممكن است اين طرح بيش از 1.5 بيليون دلا هزينه ي كلي داشته باشد(واقعا نجوميه)گفته مي شود حد اقل به 800 ميليون دلار تنها براي تكميل ايونيك آن مورد نياز است اينكه آيا اين جنگنده با اين ارقام نجومي در سال 2010 وارد خدمت مي شود يا نه يك معماست؟

تصویر

Military.blogfa.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پروژه اف-22 اونقدرها هم كه ميگن نا موفق و هزينه بر نبوده مثل اينكه همه دنيا دارن يا اونو كپي ميكنن يا به فكر رقابت با اونند. من فكر نميكنم اين جنگنده بتونه با اف-22 رقابت كنه. :D

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بجز چين كشور ديگري از طرح رپتور تقليد نكرده است و پروژه تي-50 روسي از 20 سال پيش وجود داشته است و طرح بسيار پر هزينه اي نيز ميباشد. تكنولوژي پنهانكاري آن برتر از رپتور ميباشد چون روسها به نوعي ماده جاذب امواج رادار پلاسمايي دست پيدا كرده اند كه تاكنون تحقيقات غرب در اين زمينه با شكست مواجه شده است. قدرت موتورهاي آن هم بيشتر از رپتور است و در مقابل سرعت كروز 1.6 و حداكثر 1.8 ماخ براي رقيب غربي سرعت سوخو تي-50 به ترتيب 1.7 و 2.2 ماخ ميباشد. رادار آن هم نامشخص است ولي احتمالا از نسل جديد رادار زاسلون با برد 500 الي 600 كيلومتر يا از رادار نسل پنجم N-014 با برد شناسايي 420 كيلومتر در آن استفاده خواهد شد. يكي از برتريهاي مهم اين جنگنده نسبت به رپتور استفاده از موشكهاي R-37 ميباشد كه موشكي است مخصوص جنگنده هاي نسل پنجم و مقاوم در برابر شرايط سخت نبردهاي قرن 21 ام. با وجود تمام اين اوصاف به دليل كمبود شديد بودجه شانس توليد جنگنده سوخو-47 بيشتر از سوخو تي-50 ميباشد و اين طرح هم مانند طرح فوق مدرن ميگ1.44 به بايگاني سپرده خواهد شد. :D
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنگنده كره اي در راستاي همكاريهاي نظامي با آمريكا از روي اف-16 براي آموزش خلبانان طراحي و ساخته شده است. انصافا جنگنده خوبي هست ولي قيمتش خيلي گران ميباشد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

[align=center]تصویر[/align]
شرکت سامسونگ در سال 1992 تکمیل هواپیمای آموزش پیشرفته KTX-2 را آغاز نمود.شرکت لاکهید مارتین نیز از جمله شرکای این برنامه می باشد و وظیفه تامین الکترونیک پروازی,سامانه کنترل پرواز و بالهای هواپیما را بر عهده دارد.این برنامه به طور رسمی در سال 1997 آغاز شد و نخستین پیش نمونه آن در سال 2002 پرواز کرد.دو نمونه از این هواپیما در دست تکمیل می باشد نمونه آموزشی T-50 و نمونه آموزشی جنگنده پیشرو A-50 هر دوی این نمونه ها دارای توانایی حمل جنگ افزار می باشند.T/A-50 از یک دستگاه موتور جنرال الکترونیک F404-GE-402 با رانش 17700 پاوند نیرو می گیرد.تولید 172 فروند از این هواپیما برای دوره 2006 تا 2015 بیش بینی شده است.
ویژگی اصلی T-50 عبارتند از:طول کلی 13/1 متر,دهنه بال 9/5 متر,وزن خالی 6355 متر کیلوگرم,سقف پرواز خدماتی 55000 پا,پیشینه وزن برخاست 13485 کیلوگرم,پیشینه برد 1850 کیلومتر و بیشینه سرعت 1/5 ماخ.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سامسونگ هم شد جنگنده ساز! icon_biggrin بهتر نيست ايران خودرو بجاي آر دي جنگنده توليد كند؟ خداقل محصول تحويلي به ارتش از كيفيت خوبي بايد برخوردار باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنگنده هاي پنهانكار روسي

سلام دوستان
لطفا خوب به اين تصوير نگاه كنيد !
تصویر
اين تصويري از چند طرح مطرح شده براي ساخت جنگنده نسل جديد و پنهانكار روسي است ! اگر كسي اطلاعاتي راجع به هر يك از اين طرح ها داره بذاره تا ما استفاده كنيم ! من قبلا راجع به PAK FA و سوخوي تي-50 مطالب مختصري رو در سايت گذاشتم اما راجع به بقيه طرح اطلاعات زيادي رو نتونستم بدست بيارم !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این عکس رو من خیلی وقته دارم و تو یه سایت روسی بود اما درباره چند طرح هر چی تو گوگل جستجو کردم چیزی پیدا نشد! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين عكس رو من قبلا ديدم. خيلي هاي اخريش طرح تخيلي تا قصد ساختن مخصوصا اون دو كاكپيته! اما شفق ايران رو توش ديدين حال كردين؟ فقط معلوم نيست طفلي در چه حاليه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تنها چيزي كه ميشه گفت اينه اگر روسها سرما يه گذلريشون رو رو همون سوخو 47 بگذارن زودتر نتيجه ميگيرن[/list]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]MiG Skat UCAV

The Unmanned Combat Air Vehicle (UCAV)[/align]


بله دوستان،

روسيه يك بمب افكن جديد رو معرفى كرده كه شباهت زيادي به F-117 داره ولي به مراتب از نوع آمريكايي اش رادار گريز تر است !

Mig Skat بدون خلبان است و چون هيچ راداري روى آن سوار نيست، قابليت مخفى ماندن از رادارهاي زميني يا هوايي دشمن را دارد.

اين بمب افكن قابليت شكار اهداف زمينى و درياي را دارد و چون موشك ها و بمب هايي كه بر روى اين هواپيما سوار ميشوند همه در داخل بدنه جا ميگيرند و هيچ انعكاس راداري ايجاد نميكنند !

نمونه اوليه اين بمب افكن پرواز خود را با خلبان و در دومين نمونه پرواز خود را بدون خلبان با موفقيت كامل به انجام رساند و تا دو سال ديگر به بهره برداري ميرسد.



Le Skat mesure 10,25 mètres de long pour 11,5 m d’envergure.

طول : ۱۰.۲۵ متر - شعاع ۱۱.۵۰


Son poids maximum au décollage est de 10 tonnes pour une vitesse maxi de 800 km/h à basse altitude.

حد اكثر وزن در موقع بلند شدن ۱۰ تن است با سرعت حد اكثر ۸۰۰ كيلو متر در ساعت


Son rayon d’action avoisinerait les 2 000 km.

شعاع عملياتي ۲۰۰۰ كيلومتر


Pour conserver la furtivité du drone, les armements sont emportés dans deux soutes internes autorisant l’emport de deux tonnes d’armements dont le missile anti-radar Kh-31 (AS-17 Krypton) et des bombes KAB-500.

براى مخفى ماندن از رادار دشمن، سلاح هاى همراه در دو مخزن درونى جا سازى ميشوند با ظرفيت حد اكثر ۲ تن كه عبارت اند از :

موشك هاي ضد رادار Kh-31

بمب هاي KAB-500


Le Skat sera motorisé par un unique réacteur RD-5000B, un dérivé du RD-93 de Klimov.

اين هواپيما يك موتوره خواهد بود.

RD-5000B كه مدل بهينه سازي شده RD-93 است.


البته سوخوي هم بيكار ننشسته و اعلام كرده كه آنها هم تا ۲ سال ديگر هواپيماي رادار گريز خود را به رخ جهانيان ميكشند.



http://fr.youtube.com/watch?v=Jt0V4Ag7ufs

http://news.ntv.ru/115584/video/

http://www.1tv.ru/news/n107903


تصویر


تصویر


تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Sotfan-Sooti دستت درد نكنه جالب بود ! من خيلي وقته عكس اين هواپيمارو داشتم اما هيچ اطلاعاتي از اون نمي دونستم ! كمپاني نورث روپ گرومن آمريكاهم يه هواپيما مثل MiG Skat زده به اسم X-47B ! اين هواپيماي بدون سرنشين توانايي نشست و برخواست از روي ناو هواپيمابر رو داره ! قرار اين هواپيما تا 2009 اولين پرواز آزمايشي خودشو انجام بده !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مشخصات کامل SUKHOI T-50
چندی پیش یکی از دوستان اقدام به ایجاد تاپیکی در مورد T-50 و F-22 کرده بود اما اطلاعات T-50 در ان چندان دقیق و زیاد نبود . در این تاپیک اطلاعات کامل این هواپیمای مدرن روسی را مورد بررسی قرار میدهیم .
در سال 2002 شرکت روسی سوخوی با سفارش نیروی هوایی روسیه پروژه ای را برای ساخت هواپیمای نسل پنجم اغاز کرد که در ابتدا نام ان را PAK – FA SUKHOI T-50 گذاشتند PAK مخفف ( Perspektivnyi Aviatsionnyi Kompleks Frontovoi Aviatsyi - Future Air Complex for Tactical Air Forces ) .
در این طرح به مشخصات مهمی از قبیل سرعت کروز ، برد سوپر سونیک ، رادار گریزی ، شعاع عملیاتی بالا ، مانور زیاد و کم شدن فاصله باند برخاستن و فرود و ... در نظر گرفته شد . طبق محاسبات بهترین وزن تیک اف برای این هواپیما 20 تن در نظر گرفته شده است .
طراحی موتورها و بدنه رادار گریز ان توسط شرکت Saturn و رادار ان توسط Fazatron-NIIR
می باشد .
طبق پیش بینیها اولین نمونه ازمایشی این هواپیما تا سال 2010 اماده پرواز خواهد شد و تولید اصلی ان از سال 2012 اغاز خواهد شد . دولت روسیه تا رسیدن پروژه به مرحله ازمایشی طبق قرارداد 1.5 میلیارد دلار پرداخت خواهد کرد که 200 میلیون دلار پیش قرارداد ان را تاکنون پرداخت کرده است .
این مبلغ ( 1.5 ميليارد دلار ) صرفا برای تحقیق و ساخت مدل ازمایشی بکار برده میشود .
مشخصات :
ابعاد :
طول بال : 14.2 متر
مساحت بالها : 78.8 متر مربع
طول هواپیما : 22 متر
ارتفاع : 6.05 متر
وزن :
ماکسیمم : 37 هزار کیلوگرم
نرمال : 26 هزار کیلوگرم
خالی : 18500 کیلوگرم
سوخت : 10300 کیلوگرم
میزان حمل مهمات : 7500 کیلوگرم
ماکسیمم AA 2260 کیلوگرم
سرعت :
حداکثر : 2100 کیلومتر بر ساعت
سرعت اوجگیری : 350 متر بر ثانیه
سرعت کروز : 1300 کیلومتر بر ساعت
حداکثر ارتفاع پروازی : 20 هزار متر
شعاع عملیاتی : 4000 کیلومتر بدون مخزن اضافی / 5500 کیلومتر با دو مخزن 2000 کیلوگرمی
شعاع عملیاتی با سرعت سوپر سونیک : 2500 کیلومتر
طول باند پرواز : 350 متر
فشار قابل تحمل G : 10-11
EPR متر مربع 0.5
حداکثر تحمل وزن لود زیر بالها :
ماکسیمم : 470 کیلوگرم بر متر مربع
نرمال : 330 کیلوگرم بر متر مربع
نسبت تراست به وزن :
ماکسیمم : 0.84
نرمال : 1.19
مصرف سوخت میانگین : 2.55 کیلوگرم در هر کیلومتر
حداکثر زمان یک پرواز : 3.3 ساعت
موتورها
AL-41F
دارا ی نیروی تراست 2x15500/2x9800
قطر کمپرسور : 932 میلیمتر
وزن هر موتور : 1350 کیلومتر
طول عمر موتور : 4000 ساعت پروازی
زمان کارکرد تا اورهال : 1500 ساعت
پس سوزها
وزن : 380 کیلوگرم
دارای بردار رانش و قابلیت چرخش به هر سو تا مثبت منفی 16 درجه
سرعت چرخش : 60 درجه بر ثانیه
تجهیزات الکترونیک
رادار N050(?)BRLS AFAR/AESA
فرکانس : 3 م م
قطر رادار : 0.7 متر
قابلیت شناسایی 32 هدف همزمان
برد : 400 کیلومتر( EPR 3 متر مربع : 160 کیلومتر ) بین مثبت منفی 70 درجه
قدرت : 4000 وات
وزن : حدود 85 کیلوگرم
تسلیحات :
2 توپ 30 م م
موشکها : ؟

[align=center]تصویر
تصویر
تصویر[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
FLANKER ممنون از فعاليت شما ! اما اين بحث تكراري هستش ! :lol:
و در ضمن عكس هايي كه قرار داديد هيچ كدوم مربوط به سوخوي تي-50 نيستند !

تاپيك مربوطه

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2904




ردآرمی عزیز از کدام مرورگر استفاده میکنی؟ نوشته هایی رو که رنگی میکنی قاطی پاتی میشه!
از مرورگر فایرفاکس استفاده کن سرعت بیشتری هم داره و با سایت سازگار هست.
SAEID

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم