Goebbels

آشنايی با خودروی حفاظت شده گربه وحشی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[center][color=green][b][size=4]به نام خدا[/size]

با سلام خدمت دوستان[/b][/color]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/imi_wildcat_l4.jpg[/img][/center]
[center]
[b][color=darkblue]خودرو حفاظت شده گربه وحشی (Wildcat) در یک سرمایه گذرای خصوصی توسط صنایع نظامی اسرائیل (IMI) و با توجه به قابلیت های مورد نیاز سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده امریکا طراحی وساخته شد. تاکنون سفارش خریدی برای این امرپ دریافت نشده اما با توجه به قابلیت ها سازنده اسرائیلی ابراز امیدواری کرده است که این خودرو در آینده توسط امریکا و برخی کشورهای جهان خریداری شود.خودرو گربه وحشی دارای چهار سطح مدولارحفاظت در برابر تهدیدات است که عبارتند از : زره پایه ای که در برابر گلوله های کالیبر 7.62 و ترکش گلوله های توپ و خمپاره مقاوم است ، پنل های زرهی غیر فعال که بر روی زره اصلی نصب میشوند و محافظت دربرابر گلوله های کالیبر 14.5 میلیمتری را فراهم میکنند ، زره واکنشگر انفجاری که بدنه را در برابر اصابت راکت آر پی جی حفاظت میکند و علاوه بر این نسبت به اصابت گلول های کالیبر 14.5 نیز مقاوم است و به راحتی امکان تعویض بخش آسیب دیده آن وجود دارد و قسمت زیرین بدنه که طراحی V شکل دارد و امواج حاصل از انفجار مین و بمب های کنار جاده ای رو به طرفین منتقل میکند .این خودرو همچنین به صندلی های مقاوم به انفجار ، سیستم حفاظت ش م ر و سیستم خودکار اطفاء حریق مجهز است. با توجه به حفاظت مطلوب ، گربه وحشی گزینه مناسبی برای استفاده در جنگ شهری ، عملیات نظارت و گشت زنی و انتقال محدود نیروها در جنگ چریکی است. این خودرو دارای سه خدمه است و ظرفیت حمل 8 سرنشین را دارد که به وسیله دو رمپ تعبیه شده در کناره و قسمت عقب بدنه به آن وارد یا از آن خارج میشوند علاوه بر این یک درب در قسمت کناری بدنه و چند دریچه در سقف تعبیه شده است. این خودرو امکان نصب تیربار کالیبر 7.62 و 12.7 و نارنجک انداز خودکار 40 میلیمتری را دارد که تمامی این تسلیحات از داخل خودرو کنترل میشوند. همچنین در طرفین و انتهای بدنه خودرو هشت منفذ تعبیه شده تا به وسیله آن سرنشینان بتوانند در محافظت کامل با اهداف در خارج از خودرو درگیری شوند. خودرو گربه وحشی دارای پیکره بندی 4×4 است و از شاسی ستون فقراتی به همراه سیستم تعلیق نيمه مستقل (swing axles) ساخت تاترا بهره میبرد که قابلیت حرکتی فوق العاده ای در مناطق مختلف به آن میدهد .این خودرو از پیشرانه دیزل توربوشارژ ساخت کامینز با حداکثر توان 321 اسب بخار بهره میگیرد که به گیربکس اتوماتیک هفت دنده مدل 3066P ساخت آلیسون متصل میشود. علاوه بر این دارای سیستم کنترل مرکزی باد تایر و تایر های پنچررو یا Run Flat است. با توجه به حداکثر وزن 18.5 تنی ، خودرو گربه وحشی قابلیت حمل با هواپیماهای ترابری نظامی نظیر C-130 و ایرباسA-400M را دارد.[/color][/b][/center]
[center]
[b][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/imi_wildcat_l3.jpg[/img][/b][/center]
[center]
[b][color=green]مدل های پیشنهادی :[/color]
[color=red]آمبولانس زرهی
واحد فرماندهی
واحد تدارکات و پشتیبانی نبرد[/color][/b][/center]
[center]
[b][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/imi_wildcat_l1.jpg[/img][/b][/center]
[center]
[b][color=green]مشخصات :[/color]
[color=darkblue]موجودیت سازنده : رژیم صهیونیستی
شرکت سازنده : صنایع دفاعی اسرائیل
وزن : با حداکثر بارگذاری 18.5 تن
طول : 7.15 متر
عرض : 2.5 متر
ارتفاع : 2.69 متر
تسلیحات : یک قبضه تیربار 7.62 ، 12.7 ویا نارنجک انداز خودکار 40 میلیمتری کنترل شونده از داخل
پیشرانه : دیزل توربوشارژ ساخت کمینز با حداکثر توان 321 اسب بخار
گیربکس : اتوماتیک هفت دنده مدل 3066P ساخت آلیسون
حداکثر سرعت :108 کیلومتر
ظرفیت مخزن سوخت : 250 لیتر
حداکثر برد :700 کیلومتر
قابلیت های حرکتی :
شیب : %60
شیب جانبی :%30
گام عمودی : 0.4 متر
عبور از گودال : 0.9 متر[/color][/b]

[url="http://www.military-today.com/apc/imi_wildcat.htm"][b][color=red]منبع[/color][/b][/url]

[b][color=red]مترجم : گوبلز [/color][/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/imi_wildcat_l2.jpg[/img]
[url="http://www.military-today.com/apc/imi_wildcat.flv"][b][color=red]دانلود کلیپ[/color][/b][/url]

[b][color=red]هرگونه برداشت از این مطلب صرفا با ذکر نام میلیتاری به عنوان منبع امکان پذیر است[/color][/b][/center]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا که گربه وحشیه اینا واسیه سربازها که درمقابل حمله هم میتوانن بعنوان سنگر باشن وهم پشتیبانی مسلسل

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]ممنون سینا جان.

الحق که امرپ های ساخت رژیم صهیونیستی در نوع خود بی نظیر هستند. در کلاس امرپ های سنگین (با وزن بیش از 20 تن) امرپ های ساخت آمریکا دارای بهترین کیفیت و کارآیی هستند( مثل کوگار) اما در بین امرپ های با وزن متوسط کمتر از 15 تن رژیم صهیونیستی حرف اول را می زند. دو امرپ گولان و وایلدکت را به حق باید برترین امرپ با وزن متوسط در جهان دانست. هر دو این خودروها از زره های واکنشگر نسل جدید ال واس استفاده می کنند که به خوبی آنها را علیه حملات راکتی دشمن حفاظت می کند. ترکیه و هند نیز امرپ هایی با استفاده از طرح این دو خودرو برای خود ساخته اند که در آینده به معرفی آنها نیز خواهم پرداخت.

===============================================

درباره این خودرو در شماره 78 مجله جنگ افزار مقاله ای نوشته بودم که همان را عینا نقل قول می کنم :



بررسی خودروی حفاظت شده WILDCAT ساخت اسرائیل



یکی از بزرگترین دغدغه های واحد های زمینی کمین های دشمن می باشد . تانکی را در نظر بگیرید که در مسیر خود در حال حرکت است . این تانک به واسطه سیستم های هشدار دهنده خود از فاصله 3000 متری متوجه وجود خطر تانک دشمن می شود و از آنجایی که این خطر را به موقع تشخیص داده است ، می تواند به سرعت از مهلکه بگریزد و یا خود را مهیای نبرد با تانک دشمن کند . اما همیشه این اتفاق نمی افتد که یک خودرو یا زرهپوش بتواند خطر دشمن را پیش بینی کند و به صورت اجتناب ناپذیر دچار حملات غافلگیر کننده دشمن می شود . این گونه حملات غیر قابل پیش بینی دشمن ، کمین نام دارد . این کمین می تواند به شکل کار گذاشتن یک بمب در مسیر تردد نیروهای دشمن باشد و یا به شکل یک حمله سنگین راکتی و یا گلوله باران سنگین مواضع دشمن باشد . مقابله با کمین های دشمن (به واسطه عدم امکان شناسایی آن) همیشه یکی از دشوار ترین بخش های نبردهای زمینی است . برای مقابله با کمین های دشمن تدابیر گوناگونی اندیشیده شده است که یکی از جدید ترین و کارآمد ترین آنها استفاده از خودروهای حفاظت شده MRAP ( Mine Resistant Ambush Protected ) می باشد . این خودروهای سبک و مقاوم دارای سرعت و درجه حفاظت بالایی هستند که می توانند هم در مقابل آتش کمین دشمن مقاومت کنند و هم به واسطه سرعت بالای خود بلافاصله از منطقه کمین بگریزند . تا کنون MRAP های مختلفی توسط کشورهای مختلف ساخته شده است . اسرائیل به لحاظ اینکه تا کنون در چندین جنگ شهری شرکت حضور داشته است و به کرات دچار کمین نیروهای دشمن در مناطق شهری شده است ، از این رو زودتر از سایر کشورها به فکر ساخت این گونه خودروها افتاد . هم اکنون صنایع نظامی اسرائیل ( IMI ) یکی از صنایع پیشرو در زمینه ساخت این گونه خودروهای حفاظت شده می باشد . MRAP های اسرائیل در نوع خود بی نظیر هستند. در این مقاله به معرفی خودروی MRAP حفاظت شده WILDCAT می پردازیم .


خودروی محافظت شده WILDCAT توسط گروه صنایع نظامی اسرائیل IMI ( Israel Military Industrial ) ساخته شد . شکل کلی این خودروی MRAP بر اساس طرح خودروی Tatra 4x4 ساخته شده است . بدنه اصلی این خودرو از یک لایه از جنس کولار (نوعی فولاد سخت که بیش از 5 برابر فولاد معمولی استحکام دارد) تشکیل شده است . در داخل خودرو بر روی بدنه اصلی ، لایه ای دیگر از کولار قرار گرفته است . در قسمت بیرونی این خودرو بر روی بدنه اصلی یک لایه زره سرامیکی از نوع زره های Water Break قرار گرفته است که برای دفع گلوله های خرج گود از آن استفاده می شود . بر روی این زره سرامیکی نیز لایه ای دیگر از زره های کمپوزیتی از نوع Iron Wall HMP قرار گرفته است که این زره در برابر گلوله های سبک و نیمه سنگین از خودرو محافظت می کند . همچنین این زره وظیفه دفع خطر بمب های کنار جاده ای ( IED) را نیز بر عهده دارد . این زره ها به صورت مدولار بر روی خودرو نصب می شوند و پس از اینکه در یک ماموریت بخشی از زره خودرو آسیب ببیند ، همان قسمت از زره تعویض می شود . به جز مجموعه این زره ، این خودرو را می توان به زره های واکنشگر از نوع L – VAS مجهز نمود . این زره های واکنشگر به منظور دفع حملات راکتی دشمن مورد استفاده قرار می گیرند . قسمت زیرین این خودرو به وسیله یک زره V شکل محافظت شده است . زره زیرین این خودرو از ترکیبات کولار می باشد و بخش های زیرین خودرو را در برابر انفجار مین ها و بمب ها حفاظت می کند . تایر های این خودرو از جنس مواد سینترو مکنتیسم ساخته شده است و برای حفاظت بیشتر مواد T3 و MK نیز به آن اضافه می شود . ترکیب این مواد باعث استحکام بالای تایر های این خودرو شده است . به طور کلی این تایر ها بیش از 8 برابر تایر های معمولی مقاومت دارند . این تایرها در برابر برخورد گلوله های 20 میلیمتری کاملا مقاوم هستند . سطح حفاظتی این خودرو بدون نصب زره های واکنشگر معادل LEVEL 3 از استاندارد STANAG 4569 است . این سطح حفاظتی در برابر گلوله های تا کالیبر 14.5 مقاوم است . با نصب زره های واکنشگر سطح حفاظتی این خودرو معادل LEVEL 5 از استاندارد STANAG 4569 می باشد . این سطح حفاظتی در برابر گلوله های کالیبر 20 میلیمتر و همچنین راکت های سبک مثل RPG 7 مقاوم است . همچنین قسمت زیرین خودرو نیز در برابر انفجار مین های 7 کیلویی و تایر های آن نیز در برابر مین های 13 کیلویی مقاومت کامل دارد .


این خودرو مجهز به یک موتور دیزل مدل ISLE 325 ساخت Cummins آمریکا می باشد که قدرتی معادل 321 اسب بخار تولید می کند . این موتور قابلیت Multi Fuel دارد و در صورت نبود گازوئیل می تواند از بنزین و نفت سفید و سایر سوخت های فسیلی استفاده کند . همچنین گیربکس این خودرو مدل 3066P ساخت کارخانجات آلیسون آمریکا می باشد که تمام اتوماتیک می باشد . سیستم تعلیق این خودرو از نوع پانارد مستقل است . به این صورت که هر چرخ خودرو می تواند در سمت مخالف دیگر حرکت کند . این خودرو به لحاظ دارا بودن این سیستم تعلیق ، یک خودروی مطمئن و کارا جهت استفاده در مناطق صحرایی و ناهموار می باشد . این خودرو مجهز به سیستم تورم تایر مرکزی می باشد ( CTIS – Central Tire Inflation System ) به کمک این سیستم می توان میزان باد چرخ ها را ، بسته به محیط فعالیت خودرو ، تنظیم کرد . به عنوان مثال در مناطق گل آلود که تردد خودرو به سختی ممکن است ، این سیستم میزان باد چرخ ها را به بالاترین حد ممکن می رساند و همچنین در مناطقی که از شن روان پوشیده شده است ، این سیستم میزان باد چرخ ها را به پایین ترین حد ممکن می رساند و به این ترتیب قابلیت تردد خودرو در مناطق مختلف را فراهم می آورد . این خودرو همچنین به یک سیستم اطفاء حریق مرکزی مجهز شده است . اگر در هر قسمت از این خودرو (حتی در بیرون آن) آتش سوزی رخ دهد ، بلافاصله به صورت خودکار توسط این سیستم خاموش می شود . رمپ خروجی این خودرو در قسمت پشت آن قرار دارد . درب خروجی این خودرو به کمک یک بازوی هیدرولیک باز و بسته می شود . به جز آن رمپ ، در طرفین این خودرو نیز رمپ های جداگانه ای برای ورود و خروج نیروها در نظر گرفته شده است . درب های ورودی و خروجی این خودرو به سمت پایین باز می شوند و تبدیل به یک رمپ برای ورود و خروج نیروها به داخل این خودرو می شود . همچنین یک دریچه نیز در سقف خودرو تعبیه شده است که در مواقع اضطراری از آن جهت خروج استفاده می شود . در هر سمت از طرفین خودرو سه دریچه کوچک تعبیه شده است که با صفحات شیشه ای ضد گلوله پوشانده شده است و هر یک از این صفحات مجهز به یک روزنه کوچک است که به وسیله این دریچه نیروهای داخل خودرو می توانند با بیرون از خودرو درگیر شوند . این خودرو به یک سامانه تسلیحات کنترل از داخل ( RCWS ) از نوع رافائل مجهز شده است . این سامانه را می توان به یک تیربار کالیبر 7.62x51 و یا 12.7x99 مجهز کرد . به کمک این سامانه تسلیحاتی ، این خودرو می تواند از خود در برابر خطرات زمینی و هواگردهای دشمن استفاده کند . همچنین می توان از این خودرو ، وقتی که این سامانه بر روی آن نصب شده است ، در نقش یک IFV سبک در جنگ های شهری استفاده کرد . این خودرو در برابر عوامل NBC مقاومت کامل را دارا می باشد . این خودرو دارای سه خدمه است و می تواند هشت رنجر کاملا مسلح را با خود حمل کند . وزن این خودرو در حالت نرمال و بدون نصب تجهیزات و زره های اضافی ، معادل 10.5 تن است و وزن رزمی این خودرو با نصب زره های اضافی و پر بودن مخازن سوخت و سامانه های تسلیحاتی معادل 15 تن است . حداکثر سرعت این خودرو در جاده های هموار معادل 100 کیلومتر بر ساعت است و با یک بار سوخت گیری و با مخازن سوخت کاملا پر می تواند مسیر 700 کیلومتر را طی کند . این خودرو می تواند در شیب 38 درجه از طرفین هم تعادل خود را حفظ کند . برای مقایسه بد نیست بدانید خودروی هاموی آمریکایی تنها در شیب 32 درجه از طرفین قادر به حفظ تعادل خود می باشد و در شیب بیش از این تعادل خود را از دست می دهد و واژگون می شود . خودروهای ژیان ( که در ایران به چپ نکردن معروف هستند ) نیز تنها در شیب 30 درجه از طرفین توان حفظ تعادل خود را دارند .


خودروی حفاظت شده WILDCAT در سال 2006 در اختیار نیروهای آمریکایی در عراق گذاشته شد . همچنین این خودرو به طور رسمی در ژوئن 2008 در نمایشگاه Eurosatory صنایع نظامی در پاریس به نمایش گذاشته شد . این خودرو هم اکنون در نیروهای مرزبانی اسرائیل مورد استفاده قرار گرفته است . همچنین بعضی از یگان های تیپ گولانی در اسرائیل از این خودرو استفاده می کنند . در عراق نیز نیروهای آمریکایی از این خودرو استفاده می کنند . از این خودروها بیشتر در اسکورت کاروان ها در خارج از شهر ها و در مناطق شهری استفاده می شود . نویسنده این مقاله در سپتامبر 2007 در عراق موفق شد این خودرو را از نزدیک مشاهده کند . یک کاروان متشکل از بیش از 100 دستگاه تانکر حمل سوخت که به دنبال هم ، در جاده بعقوبه - الخلیص ، در حرکت بودند ، در حالیکه دو خودروی WILDCAT در جلوی این کاروان و دو خودروی دیگر در پشت کاروان در حال حرکت بودند .


کامیون تاترا که وایلدکت با استفاده از طرح شاسی آن ساخته شده است.

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Tatra_Truck_T815-7lor49_19_252_4x4_idet_2007_Czech_Republic_brno_001.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Tatra_Truck_T815-7lor49_19_252_4x4_idet_2007_Czech_Republic_brno_001.jpg[/img][/url]




گربه وحشی

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/wildcat_508_2.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_wildcat_508_2.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/wildcat_ports.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_wildcat_ports.jpg[/img][/url]


[/color]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر فراوان از علی اقا

دوستان فرق مطالب ترجمه ای و مفت امثال بنده با مقالات ناب علی اقا رو شاهد باشن.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]خواهش می کنم سینا جان. این نظر لطفته ،

اختیار داری ، این حرفا کدومه ، اتفاقا مقالات شما و نوع ترجمه و ادبیات شما در سایت واقعا نمونه است. کامل و جامع است و جای هیچ گونه ابهام و سوالی برای کسی باقی نمی گذاره.

با تشکر از زحماتت :cry: icon_cheesygrin :cry: [/color]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Srbazazry' timestamp='1382720922' post='345571']
ببخشید ایران هم ماشین حفاظت شده داره؟
[/quote]
نه در این حد! فکر کنم این خودرو ها همونطور که از اسم و ظاهرشون بر میاد بیشتر برای نبرد های شهری و جنگ های پارتیزانی باید استفاده بشن که خدا را شکر ما در کشورمون درگیر همچین نبردهایی نیستیم! در نبرد های کلاسیک نفربرهای سنگین و مسلح کاربرد خواهند داشت. اگه اشتباه میگم لطفا" اساتید اصلاح کنن و پیشاپیش هم پوزش میخوام. ویرایش شده در توسط scavenger

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.