Recommended Posts

به خدا قسم نه تو راهپيمايي به ما سانديس ميدن نه تو انتخابات اينا نميدونم اين چرت و پرتارو از كجاميارن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این هم اشتباه عجیب تهرانی ها :


[size=18]تصحیح آرای برخی شعبات به نفع یک کاندیدا[/size]


[color=blue]رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت:درباره تشابهات اسمی، اگر مقابل اسمی در برگه رای کد انتخاباتی نوشته نشود، رای متعلق به فرد مشهور است و بر این اساس در حال تصحیح آرای برخی شعبات درباره اسماعیل کوثری هستیم.[/color]

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سعید احمدی شهرکی رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در خصوص تشابه اسمی کاندیداهای مشهور و غیر مشهور و آراء آنها اظهار داشت: فرد مشهور و غیر مشهور دارای یک کد هستند که شامل محل تولد، محل سکونت و یک عدد می‌شود و فرد غیر مشهور بر اساس این کد که در حوزه‌های انتخابیه نیز وجود دارد تبلیغ می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران ادامه داد: اگر این کد نوشته شود رأی متعلق به فرد غیر مشهور است در غیر این صورت طبق قانون رأی متعلق به فرد مشهور خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر جلوی اسم فرد غیر مشهور کد مورد نظر یعنی محل تولد، نام پدر و عدد نوشته شود، آرا متعلق به فرد غیر مشهور هستند، افزود: در غیر این آراء به فرد مشهور تعلق می‌گیرد.

احمدی‌شهرکی بر همین اساس به اسماعیل کوثری نماینده فعلی مجلس اشاره کرد و یادآور شد: اگر کد فرد دیگری که نام اسماعیل کوثری دارد جلوی نامش نوشته نشده باشد طبق قانون رأی متعلق به آقای اسماعیل کوثری نماینده فعلی مجلس است.

احمدی‌شهرکی همچنین گفت که اکنون در حال تصحیح آرای برخی از شعبات برای آقای اسماعیل کوثری هستیم تا حق کسی ضایع نشود.

[url=http://mashreghnews.ir/fa/news/103702/تصحیح-آرای-برخی-شعبات-به-نفع-یک-کاندیدا]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]اوضاع تهرانی ها خیلی خرابه !
اما همه ایران تهران نیست ![/quote]
[quote]حالا این 35 در صد بقیه که شرکت نکردند یعنی دنبال سرنگونی نظام هستند؟؟[/quote]

[quote]وزير کشور همين الان اعلام کرد که مشارکت ٦٤ درصد بوده رکوردار کهگيلويه و بوير احمد بوده با ٨٨ درصد و شهر تهران مشارکت ٤٨ درصد هست اما در کل استان تهران ٥٦ درصد هست[/quote]
[quote]تهران هم فقط تهران نیست [/quote]

[quote]کار تهران از خراب بودن گذشته کلا در کشور به سیاسی بودن واپوزیسیون بودن معروفند .
اگر به جای خرج این همه پول در تهران (منظورم همه ی تهران نیست. یک قسمت به خصوصی!!!) یک خورده به شهرهای ما می رسیدن قول می دهم اکثر شهرها مشارکت بالای 80 می داشتند[/quote]

برادران در دوره قبلي انتخابات مجلس 51 درصد در كل ايران شركت كردن.....و قبل ترش نيز 51 درصد...

و مشاركت در تهران در دو روره قبل 33 و 30 درصد بوده.....

و بالاترين ميزان شركت 71 درصد بوده......



[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/139577_521.png[/img][/quote]


یک موضوع مهم درجدول بالا هست اونهم اینه که درمجلس هشتم سن رای گیری از 16 دوباره به 18 سال برگشت و طبعا واجدین رای کم شدند
درباره تهران هم جداشدن کرج به کاهش تعداد واجدین تاثیر داشت و به نظر من دردرصد مشارکت هم تاثیر منفی داشت چون کرجیها بیشتر از تهرانیها تو رای گیری شرکت میکنند
موضوع بعدی اینه که معمولا تو مجلس تعداد شرکت کنندگان لااقل تو تهران کمتراز ریاست جمهوریه چون با توجه به تعداد بالای نمایندگان (برعکس شهرستانها) نمایندگان به خوبی برای مردم شناسائی نمیشوند و این خودش تاثیر مثبتی نداره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوست عزیز توصیه میکنم از سایت عصر ایران خبر نزارید. نحوه نگارش خبر ها تو این سایت با سایت بی بی سی فارسی تفاوت چندانی نداره . مطالب رو طوری میزارند که مخاطب فکر کنه الانه که کشور سقوط کنه! مشکلات رو بیش از اندازه بزگنمایی میکنه و راه حل ها و دستاوردها رو کوچیک میشمره یا اصلآ نادیده میگره. این رو میگم چون تو این دو سه سال گذشته بصورت تجربی واسم ثابت شده...

در ضمن دوست عزیز شما قبلآ تاپیکی با همین مضمون زدید. بهتر نبود واسه تجمیع منابع و نظرات این خبر رو هم در ادامه تاپیک قبلی می آوردید؟


http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20683&highlight= icon_wink[/quote]

خدا رو شکر یکنفر در این سایت پیدا شد این رسانه ها رو درون بشناسه!

همون فارس در موضوع ارز و سکه خوب نشون داد که چه جونوریه!
------------------------------------------------------------------------------
اینها یک جنگ روانی بیشتر نیست و استعمارگر هیچ غلطی نمی توانند بکنند...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]متاسفانه وقتی کشور سیاست خارجی واقعگرا و عملگرا نداشته باشد وضعیت از این هم بدتر میتواند بشود.

شرایط به گونه ای در این یکی دو سال در حال رقم خوردن است که نشان از این دارد که غرب تصمیم گرفته ایران را مانند شوروی یا کره شمالی یا چین دهه 1960 بلوکه کامل کند و این شرایط حتی با ساخت بمب اتمی توسط ایران به سادگی از بین نخواهد رفت.

ساخت بمب اتمی برای ایران اگر در تعداد کم باشد باعث جنگ و نابودی کامل کشور خواهد شد چون اجازه استفاده از تسلیحات کشتار جمعی رو به طرف مقابل میده ولی اگر در تعداد زیاد مثلا اعلام برخورداری از پنجاه کلاهک هسته ای باشه نتیجه تضمین امنیت و حاکمیت ایران خواهد بود منتهی فراتر از این سطح نرفته و ایران هر روز بیشتر به سمت بلوکه شدن کامل پیش خواهد رفت.

علت را باید در مسائل ایدئولوزیک جست. ایران دارای فناوری هسته ای با یک نیروی نظامی قوی برای غرب مانند شوروی یک خطر بالقوه محسوب میشود و حداقل کاری که در برابر ان میتوانند انجام دهند بلوکه کردن این کشور است.

برای خروج از این فشار هم یا باید مسائل ایدئولوزیک را تعدیل کنیم و مثلا اسرائیل را به رسمیت شناخته در عوض کشور فلسطینی در مرزهای 1967 تشکیل شود که این کار جدای از ارمانگرایی دینی میتواند ایران را برای همیشه به قهرمان اعراب تبدیل کند و مطمئنا اعراب حتی فکر پس گرفتن این سرزمینها را نیمتوانند بکنند و اگر چنین موردی اتفاق بیفتد به نفع ایران خواهد بود.

دیگر راه حل جنگ هست که یا جنگ ایران با غرب که نتیجه جز نابودی ایران نخواهد بود و حتی اگر غرب هم نابود شود که این عقلانی نیست یا هم باید صبر کرد برای یک جنگ جهانی یا یک سقوط جهانی مثل سقوط شوروی و بلوک شرق که در این مورد سقوط بلوک سرمایه داری و تجزیه شدن ایالات متحده مد نظر هست و در این شرایط یک ایران با قدرت میتواند خود را به جمع ابرقدرتهای اینده جهان وارد کرده و شرایط فعلی را به نفع خود تغییر دهد.

ولی تا رسیدن به چنین جنگ جهانی یا سقوط جهانی به نظر میرسد حداقل چند دهه فاصله داریم و تا ان موقع ما در تحریم کامل غرب خواهیم بود.[/quote]

برادر محترم!

فراموش کرده اید که سیاست خارجی کشور را بالاتر از دولت رهبری عزیز در دست دارند! پس در دادن نظرات خودتو دقت کنید.

انروز ها که وزیر امور خارجه ما مار کوپولو بود و هر کاری می خواست میکرد و جلوی کار دولت را با فریاد های بیخود گرفتند باید این حرف ها را میزدیم! دولت خواست کار بکنه شد موازی کاری...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

عده ای در این فروم فقط و فقط ادعای پیروی از رهبر را دارند،رهبری مسئول اصلی خط دهی به سیاست خارجی کشور هستند و هرگاه لازم ببیند مطمئن باشید وارد عمل خواهند شد!

ایران کشور نیست که بشود ان را تحریم کرد و یا تحت فشار قرار داد،ما هاب دنیا هستیم،یعنی نقطه ثقل،وضعیت فعلی ما بسان این است که :

ما گلوی غرب را چنان فشرده ایم که در حال جان دادن است،مطمئن باشید غرب برای نجات خودش دارد از اخرین توان خودش استفاده می کند، دکتر احمدی نژاد در همایشی فرمودند ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم ،اگر از این پیچ بگذریم دیگر کسی نمی تواند جلوی ما را بگیرد،البته این کلام در سخنان رهبری عزیز نیز هوایدا است،ما در وضعیت بدر و خیبریم یعنی چه؟! اقایون مدعی ولایت مداری چی شده؟!

ما حدودا 9 ماه وارد فاز جدید تحریم ها شدیم،چه اتفاقی افتاده؟ ما در موضع قدرت صادرات نقت به اروپا رو لغو کردیم و پیشترین سرعت رشد علمی رو داریم،صادرات غیر نفتی با سرعت زیادی رو به رشده،امثال واردات میوه ممنوع شد اما مشکلی احساس نشد!

کسانی که مثل ترسوها حرف میزنند، نه اسلام را شناخته اند و نه ایران و ایرانی را...(ما پیرو ائمه شیعه هستیم و پیامبر اکرم،نه پیامبر در شعب کمر خم کرد و نه ائمه ما در مقابل ظلم کمر خم کردند،شیعه شکست دادنی نیست برادران).

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
علی شاهدیان، ایران هسته ای- بر خلاف آنچه منابع غربی می گویند و برخی منابع داخلی هم ادعا کرده اند، شرکت سوئیفیت (انجمن ارتباطات مالی بین بانکی در جهان) به هیچ وجه خدمات خود را به همه شرکت ها و بانک های ایرانی قطع نکرده است.

لازارو کامپوس مدیر اجرایی شرکت سوئیفت که در بلژیک مستقر است، روز پنج شنبه 25 اسفند 1390 (15 مارس 2012) بیانیه ای صادر و در آن اعلام کرد که از ساعت 16 روز شنبه (27 بهمن/ 17 مارس) خدمات دهی به آن دسته از بانک ها و موسات مالی در ایران را که تحت تحریم های اتحادیه اروپا قرار دارند، قطع خواهد کرد.

سوئیفیت اعلام کرده این تصمیم را پس از آن اتخاذ کرده است که اتحادیه اروپا روز 25 اسفند دستوری مبنی بر توقف خدمات دهی به موسسات مالی ایران تحت تحریم، خطاب به آن صادر کرده است.

مطابق سند منتشر شده از جانب اتحادیه اروپا، شورای این اتحادیه در مصوبه خود آورده است: «شورا توافق کرد که هیچ پیام مالی تخصصی نباید برای افراد و موسساتی که دارایی هایشان مسدود شده است، ارسال شود».

پس از این تصمیم اتحادیه و بیانیه سوئیفیت، بسیاری از منابع خبری ادعا کردند خدمات دهی سوئیفیت به ایران به طور کامل قطع و در نتیجه ایران از شبکه جهانی بانکی حذف شده است.

این در حالی است که متن بیانیه سوئیفیت و همچنین متن مصوبه اتحادیه اروپا در این باره صراحت دارد که خدمات دهی فقط به آن دسته از بانک ها، موسسات و افرادی قطع می شود که تحت تحریم قرار دارند و اموال آنها مسدود شده است و بنابراین بانک ها، افراد و موسسات ایرانی که در لیست تحریم اتحادیه اروپا قرار ندارند، همچنان می توانند از خدمات سوئیفیت استفاده کنند.

این دقیقا همان نکته ای است که اعتراض اعضای تندروی کنگره امریکا را هم برانگیخته است.

خبرگزاری رویترز روز جمعه 26 اسفند در گزارشی از بروکسل نوشت: «نمایندگان کنگره آمریکا که برای تشدید تحریم ها بر ضد ایران تلاش می کنند، اعلام کردند سوئیفت باید ارتباط همه موسسات مالی ایرانی را با شبکه خود قطع کند نه فقط آنهایی را که تحت تحریم غرب هستند».

در ادامه این گزارش آمده است: «براد شرمن عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که با مارک کرک سناتور جمهوریخواه در خصوص طرح تعمیم تحریم ها به همه بانک های ایرانی همکاری می کند، اعلام کرد: «اگر ایران بتواند برای انجام معاملات با آنهایی که همچنان مایل به تجارت با این کشور هستند، به سادگی از یک بانک تحریم نشده استفاده کند، تاثیر تحریم های مالی به طور کامل احساس نخواهد شد».

لازم به ذکر است سوئیفت یک شرکت تعاونی مستقر در بلژیک است که به بانک ها و دیگر موسسات مالی در جهان امکان می دهد در فضایی امن، پیام های مالی برای یکدیگر بفرستند.

به محض اینکه مشترکان پیامی رد و بدل می کنند، پول به صورت خودکار، یا از یک حساب به حسابی دیگر یا از طریق خدمات ارسال حواله به طرف دریافت کننده پول، انتقال می یابد.

http://fa.irannuc.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=2418:گزارش-ویژه-کارشناسان-دروغ-گویی-آشکار-منابع-غری-درباره-قطع-خدمات-رسانی-سوئیفیت-به-همه-مشتریان-ایرانی&catid=101:مجموعه-ارزیابی-های-استراتژیک&Itemid=509

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در حالیکه دولت تازه تاسیس سودان جنوبی با حمایت غرب دور تازه حملات خود را علیه سودان آغاز کرده است، "عمر البشیر" رئیس جمهور سودان علیه این کشور رسما اعلام جنگ کرد.

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، در بحبوحه افزایش تنش و درگیری مرزی میان سودان و سودان جنوبی، عمر البشیر رئیس جمهور سودان علیه سودان جنوبی رسما اعلام جنگ کرد و قول داد که "ارتش آزادیبخش خلق" را مورد تهاجم قرار دهد.

رئیس جمهور سودان خطاب به نمایندگان حزب حاکم کنگره گفت: امروز هدف ما آزاد کردن شهروندان سودان جنوبی از حاکمیت ارتش آزادیبخش خلق است که تحت سلطه بیگانگان قرار دارند.

وی تاکید کرد که از امروز ما چشم به چشم و حمله در برابر حمله به تهاجم آنها پاسخ خواهیم گفت.

عمرالبشیر در ادامه گفت: اشتباه ما این بود که جنوب سرزمینمان را در اختیار ارتش آزادیبخش خلق قرار دادیم و ما به این اشتباه پی بردیم و اکنون نسبت به مردم در جنوب سودان تعهد داریم که آنها را از این وضعیت نجات دهیم.

وی با بیان اینکه اصلا نباید دو دولت در شمال و جنوب سودان داشته باشیم گفت: آنها به دنبال تصرف "خارطوم" هستند پس ما هم به دنبال فتح "جوبا" باید باشیم.

درگیری میان دو سودان بر سر یک منطقه نفت خیز تحت حاکمیت شمال از زمان تقسیم سودان هیچگاه فروکش نکرده است و دولت تازه تاسیس جنوب نسبت به آن اداعای حاکمیت دارد.

[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/239213/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C]منبع[/url]



[color=orange]
منتقل شد به اخبار عمومی

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فرصت خوبیه که سلاح های ساخت ایران رو بهشون بفروشیم...مخصوصا خودروهای نظامی[/quote]

به کدومشون ؟ نمیشه که دوجانبه عمل کرد ...میشه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]فرصت خوبیه که سلاح های ساخت ایران رو بهشون بفروشیم...مخصوصا خودروهای نظامی[/quote]

به کدومشون ؟ نمیشه که دوجانبه عمل کرد ...میشه؟[/quote]

آقا جان ما طرفدار شمالی ها هستیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در حالیکه دولت تازه تاسیس سودان جنوبی با حمایت غرب [b]دور تازه حملات خود را علیه سودان آغاز[/b] کرده است، "عمر البشیر" رئیس جمهور سودان [b]علیه این کشور رسما اعلام جنگ کرد.[/b]

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، [b]در بحبوحه افزایش تنش و درگیری مرزی میان سودان و سودان جنوبی، عمر البشیر رئیس جمهور سودان علیه سودان جنوبی رسما اعلام جنگ کرد و قول داد که "ارتش آزادیبخش خلق" را مورد تهاجم قرار دهد.[/b]

[b]رئیس جمهور سودان خطاب به نمایندگان حزب حاکم کنگره گفت: امروز هدف ما آزاد کردن شهروندان سودان جنوبی از حاکمیت ارتش آزادیبخش خلق است که تحت سلطه بیگانگان قرار دارند.[/b]

[b]وی تاکید کرد که از امروز ما چشم به چشم و حمله در برابر حمله به تهاجم آنها پاسخ خواهیم گفت.[/b]

[b]عمرالبشیر در ادامه گفت: اشتباه ما این بود که جنوب سرزمینمان را در اختیار ارتش آزادیبخش خلق قرار دادیم و ما به این اشتباه پی بردیم :evil: :lol: :mrgreen: و اکنون نسبت به مردم در جنوب سودان تعهد داریم که آنها را از این وضعیت نجات دهیم.[/b]

[b]وی با بیان اینکه اصلا نباید دو دولت در شمال و جنوب سودان داشته باشیم گفت: آنها به دنبال تصرف "خارطوم" هستند پس ما هم به دنبال فتح "جوبا" باید باشیم.[/b]

[b]درگیری میان دو سودان بر سر یک منطقه نفت خیز تحت حاکمیت شمال از زمان تقسیم سودان هیچگاه فروکش نکرده است و دولت تازه تاسیس جنوب[/b] نسبت به آن اداعای حاکمیت دارد.

[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/239213/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C]منبع[/url][/quote]

چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟ آقای عمرالبشیر زمانی که با جدایی قسمت جنوبی میهنت موافقت کردی حواست کجا بود؟ حالا که دیگه سودان جنوبی بخشی از جامعه بین المللی شده و سازمان ملل و قدرت های بزرگ اون رو برسمیت شناختند، تازه دوزاری مبارک افتاده؟ میگی میخوام اراضی جنوبی سودان رو که الان برای خودش یک کشور مستقل مانند پاکستان هست رو آزاد کنم امروز آزاد کردن و ضمیمه کردن دوباره سودان جنوبی به سودان شمالی همونقدر هزینه داره که بخوای بطور مثال مصر، اتیوپی و یا لیبی رو آزاد و به خاک سودان شمالی ضمیمه کنی این اشتباه رو از اول نباید انجام میدادی چرا اون زمان با جدایی سودان جنوبی موافقت کردی؟ در حالی که واحدهای ارتش سودان در مناطق ناآرام مستقر بودند و کنترل رو بدست داشتند، چقدر به شما در رابطه با تجزیه و استقلال سودان جنوبی و مشکلات بعدیش هشدار دادند؟ مشکلات و دردسرهای اون زمان سودان جنوبی بیشتر بود یا مشکلات و دردسرهای امروزش؟ چرا با این جدایی موافقت کردی؟ اگر شما با استقلال این منطقه موافقت نکرده بودی امروز در تاریخ 91/1/31 سودان جنوبی بخشی از کشور سودان واحد بحساب می یومد و امروز چیزی به نام کشور مستقل سودان جنوبی وجود نداشت و تو مجبور نبودی بر فراز آسمان سودان جنوبی که تا چند ماه پیش بخشی از سودان واحد بود هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی بفرستی و منابع سرشار نفتی رو باهاش قسمت کنی در حالی که همین منابع نفتی تا یکسال پیش متعلق به سودان واحد و شخص شما بودند اما امروز باید برای بدست آوردن همین منابع نفتی با کشوری بنام سودان جنوبی وارد جنگ بشی، دیگه گند زدی به همه چیز امروز باید برای سفر به بخش جنوبی کشورت پاسپورت و ویزا بگیری و وقتی شهروندان سودان شمالی یا همان سودان اصلی بخواند سفری به سودان جنوبی داشته باشند باید از خطوط مرزی عبور کنند همون خطوطی که تا چند وقت پیش بخشی از سودان واحد بودند آقای عمر البشیر سودان جنوبی دیگه از سودان جدا شد و شما باید برای برقراری ارتباط با این منطقه کدی به غیر از کد کشور سودان رو شمارگیری کنید تاریخ کشورتون در مورد این خیانت غیر قابل فهم و بخشش شما قضاوت خواهد کرد اگر هم تصمیم دارید احیانا دوباره بخش جنوبی کشورتون رو به خاک اصلی ضمیمه کنید بهتره سرگذشت صدام در زمان حمله به کویت و ضمیمه اون به عراق رو بخونید و ......

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]فرصت خوبیه که سلاح های ساخت ایران رو بهشون بفروشیم...مخصوصا خودروهای نظامی[/quote]

به کدومشون ؟ نمیشه که دوجانبه عمل کرد ...میشه؟[/quote]
دوجانبه چطوریه؟!
سودان شمالی یکی از دوستان قدیمی ماست و سودان جنوبی به زعم ما دستنشانده آمریکا و اسرائیل است!! حالا بنظر شما به کدوم یکی باید سلاح بفروشیم؟!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینطور که به نظر میاد قراره جنگ سودان به یه Proxy War تمام عیار بین غرب و شرق تبدیل بشه ، چراکه هر دو طرف دارای منافع گسترده ای در این کشور هستند . جنگ های داخلی آفریقا همیشه فرصت کانون توجه قدرتهای تسلیحاتی و سیاسی بین المللی بوده ، اگر ایران هم در کنار روسیه و چین به حمایت از خارطوم بپردازه جای پای خوبی در آفریقا پیدا میکنیم ...

اینطور که گزارشها نشون میده ، تو 24 ساعت گذشته 4 حمله توسط ارتش سودان به به مناطق Heglig و بحرالغزل انجام شده که با مقاومت نیروهای مرزی سودان جنوبی و ارتش آزادی بخش مواجه شده . همچنین سودان در حال اعزام "تیپ های دفاع معروف" (Popular Defence Force) متشکل از مبارزان مسلح جنگهای نامنظم به منطقه ی درگیری هست که آخرین تیپ اعزام شده 2300 سرباز داشته .


http://www.latimes.com/news/nationworld/world/la-fgw-sudan-20120420,0,2420371.story

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اینطور که به نظر میاد قراره جنگ سودان به یه Proxy War تمام عیار بین غرب و شرق تبدیل بشه ، چراکه هر دو طرف دارای منافع گسترده ای در این کشور هستند . جنگ های داخلی آفریقا همیشه فرصت کانون توجه قدرتهای تسلیحاتی و سیاسی بین المللی بوده ، اگر ایران هم در کنار روسیه و چین به حمایت از خارطوم بپردازه جای پای خوبی در آفریقا پیدا میکنیم ...

اینطور که گزارشها نشون میده ، تو 24 ساعت گذشته 4 حمله توسط ارتش سودان به به مناطق Heglig و بحرالغزل انجام شده که با مقاومت نیروهای مرزی سودان جنوبی و ارتش آزادی بخش مواجه شده . همچنین سودان در حال اعزام "تیپ های دفاع معروف" (Popular Defence Force) متشکل از مبارزان مسلح جنگهای نامنظم به منطقه ی درگیری هست که آخرین تیپ اعزام شده 2300 سرباز داشته .


http://www.latimes.com/news/nationworld/world/la-fgw-sudan-20120420,0,2420371.story[/quote]

بحث منافعم به کنار سودان یک کشور بود که با توطئه چینی های اسراییل و غرب شبیه قضیه سوریه تجزیه شد . همه هم میدونن که بخاطر ذخایر نفتی ارزشمندش غرب نخواسته تحت مالکیت سودان باشه چون به روسیه و چین نزدیکه. روابط ما با سودان خیلی نزدیکه...سودان از ما نفربر براق ، آرپیجی7 ، دوشکا،کلاش و خیلی چیزیای دیگه خریده . این یکی از معدود مواردیه که هم منافع و هم اخلاق و دین هم در یک جهتن و به سمت سودان اشاره می کنن! ما باید همه جانبه از سودان حمایت کنیم ولی نه مفت و مسلم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.