mahdavi3d

چشم‌اندازي از ماموريت‌هاي فضايي سرنشین‌دار آينده ناسا

Recommended Posts

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/shthyr44hC772.jpg[/img]
براي ديدن عكس بزرگتر، [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/iijjhyy677.jpg"]اينجا[/url] كليك كنيد.[/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=darkblue]براساس نقشه اينفوگرافيك (نقشه و نمودار) سفرهاي فضايي آينده كه از سوي ناسا منتشر شده، سفر به ماه، مريخ و سيارات نزديك زمين از جمله برنامه هاي فضايي آينده اين آژانس فضايي هستند.[/color]
به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با توجه به تنوع برنامه ها و طرح هاي ارائه شده در اين نقشه و در كنار آن كاهش بودجه ناسا، نمي توان به اجرايي شدن همه برنامه ها اميدوار بود و در خوش بين ترين حالت تنها مي توان به انجام يكي از اين طرح‌هاي بلندپروازانه تا 30 سال آينده اميدوار بود.
«هريسون اشميت» از فضانوردان ناسا مي گويد: سفر مجدد به ماه بايد يكي از اولويت هاي برنامه هاي آتي فضايي ناسا باشد. ماه مانند يك كتاب تاريخي است كه مي تواند اطلاعات دقيقي در خصوص فضاي اطراف زمين و منظومه شمسي در اختيار محققان قرار دهد.
«تام جونز» نيز معتقد است كه سيارك ها اطلاعات ارزشمندي در خصوص روزهاي نخست تشكيل منظومه شمسي و وجود آب در سيارات ديگر در اختيار محققان قرار مي دهند و بررسي آنها نيز بايد در زمره اولويت هاي برنامه فضايي ناسا باشد.
ساخت پايگاه دائمي بر روي ماه از ديگر مواردي است كه در نقشه آينده سفرهاي فضايي ناسا به آن اشاره شده است.
كارگروهي از اعضاي ايستگاه فضايي بين المللي هفته آينده در پاريس گردهم مي آيند تا درخصوص پروژه پرهزينه و سنگين ساخت پايگاه دائمي بر روي ماه يا يك سيارك و استفاده از منابع موجود آنها با يكديگر تبادل نظر كنند.

[color=olive]1390/11/28[/color]
منبع: ايسنا
[url="http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1950862&Lang=P"]http://isna.ir/ISNA/...-1950862&Lang=P[/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]-------------------------

[color=orange][b]به دليل ماهيت خبري به اخبار علمي منتقل شد
mahdavi3d[/b][/color][/font][/size] ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]جزئيات بيشتر در سايت ناسا
[img]http://www.military.ir/forums/public/style_emoticons/default/icon_arrowd.gif[/img]
[url="http://www.nasa.gov/externalflash/human_space/"]http://www.nasa.gov/...sh/human_space/[/url][/font][/size] ویرایش شده در توسط mahdavi3d

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بودجه سال آینده ناسا به 19.3 میلیارد دلار افزایش یافت

 

191v0d36swl9pjpg.jpg

 

 

کنگره آمریکا تصمیم گرفته تا به این آژانس، بودجه ای عظیم اختصاص دهد، حتی بیشتر از آنچه که ناسا درخواستش را داده بود. رهبر جمهوری خواهان پروپوزال بودجه سال مالی 2016 دولت را منتشر کرد که یکی از عجیب ترین نکات آن، بودجه در نظر گرفته شده برای ناسا است.

 

سال آینده، ناسا سرمایه ای معادل 19.3 میلیارد دلار را دریافت خواهد تا در پروژه های فضایی آن ها را خرج کند. سال گذشته، بودجه ناسا اندکی بیشتر از 18 میلیارد دلار برآورد شده بود و اوباما برای سال آینده، درخواست 18.5 میلیارد دلار داده بود که گویا کنگره آمریکا در این زمینه کاملا دست و دل باز است. سرمایه بیشتر، به معنی و مفهوم سرعت و شانس بیشتر در اجرایی شدن طرح های مهم ناسا است.

با این بودجه، ناسا یک قدم در طرح اعزام فضانوردان توسط کمپانی های خصوصی به ایستگاه بین المللی فضایی نزدیک تر می شود. مدیران ناسا برای انجام این کار مبلغی معادل 1.24 میلیارد دلار درخواست کرده بودند، درست همان مقداری که اوباما در طرح خود داشت و کنگره حالا کاملا موافقت کرده است.

 

با در نظر گرفتن اینکه ناسا به بودجه مورد نظر خود دست یافته، این انتظار می رود که در سال 2017، همانطور که برنامه ریزی شده، شاهد اعزام اولین فضانوردها توسط شرکت های خصوصی نظیر اسپیس اکس، بویینگ و … باشیم. پیش از این، چارلز بولدن، مدیر کل ناسا از تامین نشدن سازمانش حکایت داشت و گفت اگر هزینه ها کفاف ندهد، احتمالا اولین پرواز به سال 2018 موکول شود.

 

به نظر می رسد انگیزه اصلی سیاستمداران آمریکایی در اختصاص دادن بودجه کلان به ناسا، پایان بخشیدن به همکاری با روسیه است. پس از تعطیلی برنامه شاتل در سال 2011، فضانوردان آمریکایی برای رسیدن به ایستگاه بین المللی فضایی از راکت های سایوز روسیه بهره می بردند که استفاده از آن برای هر فضانورد حدودا 80 میلیون دلار هزینه دارد. حال چارلز بولدن و دیگر سیاستمداران آمریکایی قصد دارند هر چه سریع تر استقلال پیشین خود را باز یابند و فضانوردان آمریکایی را با راکت های آمریکایی روانه آسمان کنند.

سفر به Europa، ماه سیاره مشتری و تقویت سیستم پرتابی موشک ها از دیگر برنامه های ناسا برای سال آینده است.

 

http://www.engadget.com/2015/12/16/congress-will-give-nasa-nearly-20-billion-next-year/

ویرایش شده در توسط Mosip
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باسلام

شتاب در تکمیل ماژول سرنشین دار جهت سفرهای بین سیاره ای

orion-exploration-mission-1-artwork-bg.j

( عکس تزیینی است)

لایحه بودجه جدید مخارج سال آینده آژانس فضایی ناسا را تامین خواهد کرد٬ اما مقداری از آن برای درخواست های خاص صرف خواهد شد.کنگره تمایل دارد ناسا سکونت گاهی جهت اکتشافات فضایی خارج از منظومه شمسی بسازد .از ۳۵۰ میلیون دلار تعیین شده برای تحقیقات علمی مربوط به برنامه ریزی اکتشافات پیشرفته ٬ ۵۵ میلیون آن جهت تکمیل و تقویت ماژول سرنشین دار اختصاص داده شده.انتظار از ناسا این است که در مدت ۱۸۰ روز ٬ گزارشی درباره چگونگی هزینه این مبلغ و ارائه نمونه اولیه این کاوشگر تا سال ۲۰۱۸ ارائه دهد.

هم اکنون کپسول فضایی اوریون ناسا که اصلی ترین حامل سرنشین دار جهت ماموریت سفر به مریخ است ٬ گنجایش حمل شش فضانورد را جهت سفری طولانی شش ماهه داراست. مهندسان ناسا اظهار کرده اند اوریون توانایی الحاق به یک ایستگاه فضایی بزرگتر را دارد ٬ مشابه با مسیر پروازی ماژول ٬ هرچند تاکنون تنها نقشه آن انتشار یافته به امید اینکه نمونه اولیه این فضا پیما در سال ۲۰۲۰ آزمایش شود ٬ آخرین مطالبه از ناسا سرعت بخشیدن به اجرای این طرح است .

بدین منظور ناسا قراردادهای جداگانه با شرکتهایی هوافضایی بوئینگ ٬ لاکهید مارتین و اوربیتال ATK منعقده نموده جهت بیان ایده ساخت ماژول سرنشین دار سفر به اعماق فضا.مدیر ایستگاه فضایی ناسا می گوید : برنامه ما استفاده از تحقیقات علمی این شرکتها به عنوان وسیله نفوذ در جهت شکل دهی به طرحها و پس از آن رفتن به مرحله بعد است.

http://www.spacedaily.com/m/reports/Congress_to_NASA_Hurry_up_on_that_habitation_augmentation_module_999.html
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.