IRGCAF

تاپیک جامع بررسی نسخه های رزمی هواگرد ایران-140 (ترابری تاکتیکی / ای وکس /گشت دریایی/ الینت)

Recommended Posts

امیر خلبان سید محمد علوی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاع و امنیت مشرق، پیمودن مسافت بیشتر را از فاکتورهای مهم بررسی امکانات یک پرنده گشت دریایی دانست و افزود: صنایع دفاعی توانسته با افزایش میزان سوخت هواپیمای جدید گشت دریایی قابلیت مانور در مسافت های دورتر را مهیا کند.
علوی افزود: در حال حاضر نیز نیروی هوایی ارتش دارای هواپیماهای گشت دریایی است و در ماموریت ها نیز از این هواگردها استفاده می کند ولی احساس نیاز شد تا هواپیماهایی به روز و بومی همانند ایران 140 وارد ناوگان هوایی گشت دریایی شود.
وی با موفق خواندن صنایع دفاعی در تولید هواپیماهای جدید و نصب تجیهزات مدرن و پیشرفته در آنها گفت: با به کارگیری تجهیزات پیشرفته شناسایی و مداومت بالای پروازی این مدل از ایران 140، قدرت شناسایی نیروی هوایی ارتش در مسافت های دور دریایی افزایش می یابد.
معاون عملیات نیروی هوایی ارتش مهمترین ویژگی این هواگردهای جدید را مداومت پروازی دانست و گفت: هواپیمای جدید از قابلیت های بارریزی، مهمات ریزی و شناسایی بهتر برخوردار است و دارای تمام خصوصیاتی است که یک هواپیمای مدرن گشت دریایی باید دارا باشد.
سردار وحیدی چندی پیش با اعلام خبر تولید هواپیمای گشت دریایی از تحویل این هواگرد به نهاجا در آینده نزدیک خبر داده و گفته بود: این محصول می تواند با مداومت بالای پروازی و با داشتن زیر سیستمهای اپتیکی و راداری حوزه های مورد نظر را مورد تعقیب قرار دهد و نسبت به گشت شناسایی، در منطقه مورد نظر نیروهای مسلح عمل کند.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/65749

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]
امیر علوی اعلام کرد:

4 ویژگی هواپیمای جدید گشت دریایی ایران
[/align]
معاون عملیات نیروی هوایی ارتش مهمترین ویژگی هواپیمای جدید گشت دریایی را مداومت پروازی بیشتر عنوان کرد و افزود: هواپیمای جدید دارای تمام خصوصیاتی است که یک هواپیمای مدرن گشت دریایی باید دارا باشد.
امیر خلبان سید محمد علوی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاع و امنیت مشرق،[fade] پیمودن مسافت بیشتر را از فاکتورهای مهم بررسی امکانات یک پرنده گشت دریایی دانست و افزود: صنایع دفاعی توانسته با افزایش میزان سوخت هواپیمای جدید گشت دریایی قابلیت مانور در مسافت های دورتر را مهیا کند.
[/fade]
علوی افزود: در حال حاضر نیز نیروی هوایی ارتش دارای هواپیماهای گشت دریایی است و در ماموریت ها نیز از این هواگردها استفاده می کند ولی احساس نیاز شد تا هواپیماهایی به روز و بومی همانند ایران 140 وارد ناوگان هوایی گشت دریایی شود.

[fade]وی با موفق خواندن صنایع دفاعی در تولید هواپیماهای جدید و نصب تجیهزات مدرن و پیشرفته در آنها گفت: با به کارگیری تجهیزات پیشرفته شناسایی و مداومت بالای پروازی این مدل از ایران 140، قدرت شناسایی نیروی هوایی ارتش در مسافت های دور دریایی افزایش می یابد.
[/fade]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/92238_149.jpg[/img]


[fade]معاون عملیات نیروی هوایی ارتش مهمترین ویژگی این هواگردهای جدید را مداومت پروازی دانست و گفت: هواپیمای جدید از قابلیت های بارریزی، مهمات ریزی و شناسایی بهتر برخوردار است و دارای تمام خصوصیاتی است که یک هواپیمای مدرن گشت دریایی باید دارا باشد.[/fade]

سردار وحیدی چندی پیش با اعلام خبر تولید هواپیمای گشت دریایی از تحویل این هواگرد به نهاجا در آینده نزدیک خبر داده و گفته بود: این محصول می تواند با مداومت بالای پروازی و با داشتن زیر سیستمهای اپتیکی و راداری حوزه های مورد نظر را مورد تعقیب قرار دهد و نسبت به گشت شناسایی، در منطقه مورد نظر نیروهای مسلح عمل کند.

[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/65749]منبع[/url]

مدیران محترم...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]تاپیک تکراریه
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=17477


قفل شد
LAST-WAR[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امیر خلبان سید محمد علوی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاع و امنیت مشرق، پیمودن مسافت بیشتر را از فاکتورهای مهم بررسی امکانات یک پرنده گشت دریایی دانست و افزود: صنایع دفاعی توانسته با افزایش میزان سوخت هواپیمای جدید گشت دریایی قابلیت مانور در مسافت های دورتر را مهیا کند.

علوی افزود: در حال حاضر نیز نیروی هوایی ارتش دارای هواپیماهای گشت دریایی است و در ماموریت ها نیز از این هواگردها استفاده می کند ولی احساس نیاز شد تا هواپیماهایی به روز و بومی همانند ایران 140 وارد ناوگان هوایی گشت دریایی شود.

وی با موفق خواندن صنایع دفاعی در تولید هواپیماهای جدید و نصب تجیهزات مدرن و پیشرفته در آنها گفت: با به کارگیری تجهیزات پیشرفته شناسایی و مداومت بالای پروازی این مدل از ایران 140، قدرت شناسایی نیروی هوایی ارتش در مسافت های دور دریایی افزایش می یابد.
[img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/6/18/92238_149.jpg[/img]
معاون عملیات نیروی هوایی ارتش مهمترین ویژگی این هواگردهای جدید را مداومت پروازی دانست و گفت: هواپیمای جدید از قابلیت های بارریزی، مهمات ریزی و شناسایی بهتر برخوردار است و دارای تمام خصوصیاتی است که یک هواپیمای مدرن گشت دریایی باید دارا باشد.

سردار وحیدی چندی پیش با اعلام خبر تولید هواپیمای گشت دریایی از تحویل این هواگرد به نهاجا در آینده نزدیک خبر داده و گفته بود: این محصول می تواند با مداومت بالای پروازی و با داشتن زیر سیستمهای اپتیکی و راداری حوزه های مورد نظر را مورد تعقیب قرار دهد و نسبت به گشت شناسایی، در منطقه مورد نظر نیروهای مسلح عمل کند.


[color=darkblue]تکراریه
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=17477


قفل شد
LAST-WAR[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نبايد تسليحات داشته باشه. چون بيشتر به عنوان شناسايي دريايي استفاده ميشه. به محض اطلاع از مسلح بودن هدف قرار ميگيره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میتونید تو این تاپیک اطلاعات بیشتری از این هواپیما کسب کنید(نمونه دریایی ایران 140)
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=13554

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گزارش مشرق از یک توانمندی افتخار آمیز دیگر
تجهیز پرنده های ایران به «چشمان عقاب» +عکس
كاربرد این سامانه نصب بر انواع پرنده هاي با و بدون سرنشين، نصب بر انواع شناورها و وسايل متحرك شناسائي به عنوان ابزار شناسایی و مراقبت هوايي و دريايي است. همچنین استفاده جهت لينك با سلاح و همراستايي با آن که روی بالگرد بل209 کبرا با موفقیت آ‍زمايش شده است و هدفگیری برای شليك در روز و شب باHelmet (کلاه پرواز خلبان) و قابلیت استفاده به عنوان سر جستجوگر(seeker) تصويري موشك نیز از جمله قابلیت های این سامانه است.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، آگاهی از موقعیت در صحنه نبرد از دیرباز یکی از مهمترین نیازهای پیشبرد عملیات بوده و امروزه روش های متعددی برای کسب اطلاعات لازم توسعه داده شده است. یکی از این راه ها بکارگیری وسایل پروازی به عنوان سکوی متحرک تصویربرداری است. اینکار به مرور باعث بوجود آمدن سامانه هایی برای تصویربرداری هرچه بهتر شده است که در اینجا به یک نوع از این تجهیزات اشاره می کنیم.

سکوهای تصویربرداری هوایی با توجه به استقرار بر روی هواگردها با مشکلات ناشی از تأثیر شرایط پروازی بر روی تصاویر ارسالی روبرو هستند. از اینرو تلاش های زیادی برای رفع این مشکلات شده است. بکارگیری پایدارسازهای ژیروسکوپی برای مستهلک کردن حرکت های ناخواسته وارد شونده به سامانه یکی از روشهای مؤثر است که سامانه های امروزی به آنها مجهز هستند. البته در نمونه های دریایی این سامانه های الکترواپتیکی نیز از این روش بهره برداری شده است.

با اضافه کردن امکاناتی که فناوری تحلیل تصویر در اختیار انسان قرار می دهد قابلیت های سکوهای تصویربرداری هوایی بسیار افزایش می یابد از جمله توانایی تشخیص خودکار اهداف تعریف شده و ردگیری اهداف ثابت و متحرک که این سامانه ها را به وسایل بسیار ارزشمندی تبدیل کرده است. همچنین کمک به هدفگیری سلاح ها و جهت گیری دوربین و سکو با توجه به حرکت های سر و حتی چشم کاربر نیز از امکانات نمونه های پیشرفته این سامانه ها است.

برای بررسی تأثیرات این سامانه در پرواز بالگرد در مأموریت شناسایی می توان به آسودگی بیشتر خلبان برای اجرای مانورهای پروازی با توجه به قفل کردن دوربین سامانه بر روی هدف و همچنین پوشش دادن منطقه وسیعتری با توجه به قابلیت زوم دوربین ها اشاره کرد. در پهپادها نیز در صورت ورود پرنده به جریانات جوی نامطلوب چنین سامانه ای باعث می شود تا کمترین تأثیرات و لرزش ها به دوربین منتقل شده و کیفیت مطلوب تصویر برداری حفظ شود. همچنین با قفل کردن دوربین سامانه بر روی منطقه یا هدف خاصی پرنده دارنده آن می تواند به تغییر مسیر در صورت لزوم اقدام کرده و یا در صورت ضرورت به پرواز در مسیر خاصی از بابت زیر نظر بودن هدف نگرانی نداشته باشد.

این ویژگی شاید در هواگردهایی مانند ایران-140 دریایی بسیار مفید باشد و حتماً نمونه ای از این سامانه ها را در هواپیمای مذکور خواهیم دید. چند نمونه از سامانه های پایدار شده در کشورمان ساخته شده است که از نظر قابلیتها و مشخصات عملکردی کاملاً با نمونه های خارجی قابل مقایسه هستند.در تصویر زیر یک سکوی پایدار شده ساخت شرکت های خارجی و تصویر گرفته شده از نمونه نصب شونده بر روی ادوات سطحی از آن را مشاهده می کنیم که تشخیص اهداف و قفل کردن روی یکی از آنها مشخص است.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/8/9/106380_203.jpg

در معرفی نمونه های داخلی ابتدا با سامانه ای که با نام «EOG» معرفی شده است آشنا می شویم. «EOG» يك سامانه پايدار شده ژيروسكوپي با دو محور پايداري است كه در مدل هاي مختلف طراحي و ساخته شده و بر روي بالگردهاي متعددي از جمله بل209 و 214 و 205، شينوك، ميل171 و ... و پرنده هاي بدون سرنشين مانند ابابيل نصب شده است.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/8/9/106379_887.jpg

نمونه های مختلف ایرانی

از ويژگي های آن می توان به بهره گيري از فناوري DIRECT DRIVE و ژيروسكوپ هاي بسيار دقيق اشاره کرد که دقت پايداري بالايي را حاصل نموده است. قابليت نصب دوربين هاي حرارتي سرد شونده و فاصله ياب ليزري eye safe و بکارگيري ردگير تصويري قدرتمند TR-SHZ، که آن هم از محصولات صنایع داخلی است از ويژگي هاي منحصر به فرد اين سامانه به شمار می رود. همچنين از پايدارسازي تصويري هم علاوه بر پايدارسازي ژيروسكوپي استفاده مي شود.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/8/9/106376_417.jpg

سامانه اپتیکی پایدار شده زیر بدنه بالگرد هجومی کبرا

به گزارش مشرق، كاربرد این سامانه نصب بر انواع پرنده هاي با و بدون سرنشين، نصب بر انواع شناورها و وسايل متحرك شناسائي به عنوان ابزار شناسایی و مراقبت هوايي و دريايي است. همچنین استفاده جهت لينك با سلاح و همراستايي با آن که روی بالگرد بل209 کبرا با موفقیت آ‍زمايش شده است و هدفگیری برای شليك در روز و شب باHelmet (کلاه پرواز خلبان) و قابلیت استفاده به عنوان سر جستجوگر(seeker) تصويري موشك نیز از جمله قابلیت های این سامانه است. مکانیابی اهداف، ردگیری خودکار اهداف و ارتباط با نمایشگر نقشه متحرک از دیگر قابلیت های آن است.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/8/9/106375_689.jpg

سامانه اپتیکی هماهنگ شده با کلاه خلبان بالگرد

در زمینه مشخصات فني آن می توان به پايداري ژيروسكوپي با دقت بالا در دو محور، قابليت نصب ماژولار دوربين هاي حرارتي سردشونده و غير سردشونده و فاصله ياب ليزري، جرم 15 تا 40 کیلو گرم بسته به امکانات اضافی و نوع دوربين، قطر کمتر از 450 میلیمتر و محدوده حركت 360 درجه افقي پيوسته و 220 درجه عمودي اشاره کرد.

سکوی هوایی پایدارشده ژیرسکوپی عقاب1
این سامانه یک مجموعه 300 میلیمتری کوچک از وسیله معرفی شده است که در دو محور به صورت ژیروسکوپی پایدار شده و پایداری تصویری بهتر از 0.5 میلی رادیان دارد و برای بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین در مأموریت نظارت بر مرز و میدان نبرد، شناسایی و جستجو و نجات به کار می آید. این سامانه یک دوربین پرقدرت با لنزی با قابلیت زوم نزدیک به 30 برابر را با یک دوربین جلونگر فروسرخ و یک مسافت یاب لیزری بکار می گیرد تا سامانه ای با کارکرد دوگانه روزانه و شبانه بوجود آید.

تصاویر معمولی و فروسرخ در نمایشگر نصب شده در کابین نمایش داده می شوند. نمادهای لازم برای استفاده بهتر از تصاویر در عملیات توسط یک پردازشگر سازنده این نمادها بر روی تصاویر قرار داده می شود.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/8/9/106378_596.jpg

یک نمونه از سامانه های ایرانی که با دسته جهت دهی می شود

ویژگی های اصلی این سامانه نظارت روزانه و شبانه با کارایی بالا، حرکت 360 درجه در افق، جرم کم 15 تا 40 کیلوگرم، ارتباط داده ای با سامانه کنترل آتش، توانایی بهسازی تصویر، قابلیت تطبیق دادن تصاویر، توانایی ردیابی اهداف است.

از قابلیت های دیگر آن باید پردازشگر تصویر، ارسال بیدرنگ تصاویر به ایستگاه زمینی، ارسال و دریافت داده ها و ثبت کننده دیجیتال تصاویر و مسافت یاب لیزری تا برد حدود 20 کیلومتر را نام ببریم.

این سامانه توانایی دوران 100- تا 120+ درجه در بلندا، دمای کاری 20- تا 55+ درجه سانتیگراد، زوم اپتیکال 26 و زوم دیجیتال 12 برابر و کنترلی ساده برای دوربین داشته و امکان بکارگیری نمایشگرهای 5.8 تا 17 اینچی همراه آن وجود دارد.

نمونه دیگری از این نوع سامانه ها نیز با قطر 250 میلیمتر و جرم 13 تا 18 کیلوگرم، مسافت یابی لیزری 80 تا 10هزار متر و و برخی مشخصات یکسان با نمونه های معرفی شده در بالا که احتمالاً به دلیل استفاده از دوربین مشابه است توسط بخش خصوص تولید شده.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/8/9/106377_248.jpg

نمونه تولید شده در بخش خصوصی

بهره گیری از چنین سامانه هایی خصوصاً با قابلیت های افزوده در زمینه هدف گیری و ارتباط با سامانه کنترل آتش بر روی بالگردهای پرتعداد کشورمان علاوه بر هواپیماهای بدون سرنشین به افزایش قابل توجه کارایی این ناوگان و توانایی اجرای مأموریت های متنوع در شرایط مختلف انجامیده است که حاصل تلاش متخصصان داخلی کشور و عزم آنان برای دستیابی به بهترین سامانه ها است.

[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/76360/تجهیز-پرنده-های-ایران-به-چشمان-عقاب-عکس]منبع[/url]


[color=orange]
تصاویر به لینک تبدیل شد.!

منتقل شد به اخبار نظامی

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

[align=center]سردار وحیدی خبر داد[/align]
[align=center]رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال[/align]


[align=center]13901026000139_PhotoA.jpg[/align]
خبرگزاری فارس: وزیر دفاع با بیان اینکه هواپیماهای جدید گشت دریایی در حال تولید است، گفت: امیدواریم بتوانیم در یک فرصت مناسب که شاید هم زمان با دهه مبارک فجر باشد، این هواپیماها را رونمایی کنیم.


به گزارش خبرگزای فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تولید هواپیماهای جدید گشت دریایی در صنایع دفاعی اظهار داشت: هواپیماهای گشت دریایی در حال تولید است و اقدامات و کارشناسی‌های مربوط به آنها انجام شده است و امیدواریم بتوانیم در یک فرصت مناسب که شاید هم زمان با دهه مبارک فجر باشد، این هواپیماها را رونمایی کنیم.

وی افزود: این محصول جدید می تواند با مداومت بالای پروازی و با داشتن زیرسیستم‌های اپتیکی و راداری، حوزه‌های مورد نظر را تعقیب کرده و برای گشت شناسایی در منطقه مورد نظر نیروهای مسلح کاربرد داشته باشد.

وحیدی، قابلیت بارریزی، مهمات‌ریزی و شناسایی دقیق را از دیگر ویژگی‌های این هواپیماهای جدید دانست و گفت: این هاپیماها دارای تمام خصوصیات یک هواپیمای مدرن گشت دریایی هستند.



منبع

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یعنی ایران 140 دریایی بلاخره رونمایی میشه؟ خدا را شکر.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

توليد!

اينش برام جالبه! يعنى به استقلال كافى براى ساخت و نصب تجهيزات لازم براى اين تيپ هواپيماها رسيديم؟!
ميشه به همين ترتيب يك هواپيماى گشت زمينى(يعنى آواكسى كه زمين رو پويش كنه)
بسازيم براى مرزهاى شرقى مون!

هواپيماى پايه به نظرتون چيه؟ فوكرهاى قبلى با سامانه هاى نوين؟ ايران140 ؟ اوريون؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر خوشحال کننده ای است! احتمال زیاد از هواپیمای ایران 140 (آنتونوف 140 اوکراین) استفاده شده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من احتمال داره an-158 هواپيماي پايه باشه(البته احتمالش كم هست).

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.