hosseinvahdat

ایران یا ترکیه،کدام یک در جنگ شانس بیشتری دارند؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دوستان قدرت جنگ چریکی سپاه رو فراموش کردن گویا.کافیه چند نمونه از کارایی که حزب الله سر سربازهای اسراییلی آورد رو ایران سر ارتش کلاسیک و با تجهیزات ترکیه در بیاره.این کار کافیه تا روحیه ی یه تیپ زرهی و یا لشگر کلا از بین بره.اون هم توی مناطق کوهستانی شمال غرب.
ببینید یه گروهک(PKK) چه جوری ارتش ترکیه رو بازیچه خودش کرده.کلی با اف-16 و انواع و اقسام موشک بمب بارانشون می کنن آخرش هم تلفات قابل توجهی میدن.اگه به نیروی هوایی باشه که عربستان از ترکیه هم تجهیزاتش پیشرفته تره.همه چی فقط تجهیزات نیست.قدرت ایمان و روحیه و تجربه (که ما خوبش رو هم داریم) خیلی مهمتره.
البته شکی نیست که ایران هم ضربه میبینه.ولی چنین جنگی برای اقتصاد صنعتی و توریستی ترکیه یک فاجعه خواهد بود.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از قدرت هوایی ایران همین رو بگم که در جنگ ایران-عراق شهید شیرودری و 3-4 نفر دیگه ، 3 لشکر زرهی عراق رو کوبوندند ، حالا فقط هی همه چیز رو در تجهیزات بدونید، تجهزات مهم هست ولی خیلی چیز های دیگه ای هم داریم ، نظیر تاکتیک ، اراده و ...

در ضمن وقتی مقابله با آمریکا همسطح خواهد بود دیگه ترکیه که جای خود داره .

برای از پا در آوردن ترکیه ، مناطق تورسیتیش رو بزنیم کافیه .... حتی مسجد استانبول ! ( که دیگه تو فیلماشون نشون ندن ، مثل برج میلاد ما :cry: )
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]از قدرت هوایی ایران همین رو بگم که در جنگ ایران-عراق شهید شیرودری و 3-4 نفر دیگه ، 3 لشکر زرهی عراق رو کوبوندند[/quote]

خوب اين بيشتر بخاطر اين بود که ايران از آخرين فناوري نظامي اون روز دنيا استفاده ميکرد. خلبان ها در بهترين مراکز آموزشي دنيا با صرف هزينه هاي گزاف آموزش ديده بودند و نيروي هوايي و هوانيروز ايران به مدد اين آموزش ها و فناوري پيشرفته تر آمريکايي نسبت به روسي که عراق داشت اون بلا رو سر عراق آوردند. متاسفانه بايد بگم اف شانزده هاي بروز ترکيه در صورت جنگ با ايران با حريفاني که سي سال از بازنشتگيشون ميگذره روبرو ميشند و مسلما اف پنج مسلح به مسلسل و موشک سايدوانديور نسل دهه هفتاد و فانتوم و حتي ميگ ها حريف ضعيفي خواهند بود!


[quote]گه به نیروی هوایی باشه که عربستان از ترکیه هم تجهیزاتش پیشرفته تره.همه چی فقط تجهیزات نیست.قدرت ایمان و روحیه و تجربه (که ما خوبش رو هم داریم) خیلی مهمتره. [/quote]

ترکيه عربستان و اعراب با روحيه ضعيف نظامي نيست!
در منطقه کسي به روحيه جنگندگي ارتش ترکيه نيست حتي ايراني ها!
اصولا اين کار توي روحشون هست!
در زمينه تاکتيک هم فرماندهان ارتش ترکيه که با بالاترين استانداردهاي ناتو و همچنين نظم آهنين ارتش ترکيه کسب مدارج ميکنند هزاران کيلومتر از ارتش هاي عرب و حتي قويترين اونها که صدام زمان جنگ باشه سر هستند!
در مورد روحيه جنگندگي ارتش ترکيه همين بس که در زمان جنگ کره نيروي هاي اين
کشور به همراه ساير نيروهاي ناتو به منطقه اعزام شدند در يک عقب نشيني وقتي سربازان غربي فرار ميکردند سربازان ترکيه پست خود رو رها نکرده و همه کشته شدند!
اصلا و ابدا ترکيه و ارتش اون رو با اعراب مقايسه نکنيد !
ترکيه همان کشوري هست که وقتي کسي به سربازي ميره فاميل براش جشن ميگيرند و افتخار بزرگي براي فاميل هست که کسي از اونها به سربازي يا بقول خودشون عسکري رفته!
مقايسه کنيد با ايران که الان بيشتر سرشکستگي داره!
مردم ترکيه هم همان کساني هستند که زماني که وضيف اقتصادي ترکيه خوب نبود و ارتش قصد خريد هواپيماهاي جديد رو داشت زنان طلا و جواهر خودشو رو فروختند تا هزينه تامين بشه! اصلا با ارتش هاي تشتکي و فاميلي عربستان و امارات کويت و حتي سوريه مقايسه نکنيد!
در ضمن در صورت جنگ هم علاوه بره روحيه ملي گرايي و جنگندگي که ترک ها دارند,روحيه مذهبي هم اضافه خواهد شد (جنگ با کفار شيعه و رافضي)
بر خلاف دولت سکولار اکثريت مردم ترکيه بشدت مذهبي هستند! خلاصه اصلا اين کشور از لحاظ روحيه و معنوي کم بيار نيست!

بنده به شخصه جنگ با تمام اعراب يا آمريکا و اسراييل رو به جنگ با ترکيه ترجيح ميدم!


در صورت جنگ ما صدمات بيشتري در ميدان جنگ ميخوريم. هيچ يک از دو کشور هم توان پيشروي در داخل خاک ديگري رو نداره....
در صورتي که جنگي کوتاه در بگيره برد کفه ترازو به نفع ترکيه سنگين هست!
منتها در صورت ادامه و فرسايشي شدن جنگ کفه به سمت ايران سنگين ميشه چرا که اقتصاد ايران بر صادرات نفت متکي هست. ترکيه قادر به وارد ساختن ضربه اساسي به تاسيسات و اسکلهاي نفتي ايران که صدها کيلومتر دورتر در جنوب هست نيست حتي با وجود برتري هوايي بيشتر!
منتها تنها برخورد يک موشک ايراني در هرماه به شهرهاي توريستي ترکيه بيشتر درآمد ارزي اين کشور رو که از توريسم هست نابود ميکنه....
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب stuka در مورد آموزش این رو باد آور میشم که یکی از فرماندهان نیروی هوایی در رزمایش چندماه پیش گفت که ما که آمریکا آموزش دیدیم با بچه هایی که الان آموزش دادیم هیچ فرقی ندارند این از بعد آموزش ولی از لحاظ تجهیزات رو قبول داریم ، باید یه فکری به حال خودمون بکنیم ...

"در منطقه کسي به روحيه جنگندگي ارتش ترکيه نيست حتي ايراني ها! "

WTF
میشه بگی توی جنگ جوونای ما از ایثار و جنگندگی چی کم گذاشتند که این حرف رو میزنی؟
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]میشه بگی توی جنگ جوونای ما از ایثار و جنگندگی چی کم گذاشتند که این حرف رو میزنی؟[/quote]

کسي نگفت روحيه ايراني ضعيف هست!
منتها ترکيه اگر از ما بيشتر نباشه اصلا کمتر نيست! اين رو تاريخ ميگه!
متاسفانه ديد خيلي از ايراني ها نسبت به ترکيه در همين حد آنتاليا و کوش آداسي و ابراهيم تاتلس و شوهاي ترکيه هست که مي بينند و فکر مي کنند اينها همه مطربند! منتها واقعيت جامعه اصلي ترکيه بسيار جدا هست...... مردم بسيار ملي گرا با روحيه جنگ جويي و البته مذهبي!
در هر صورت اينها با ارتش اعراب شکم گنده و يهودي هاي محتاط ترسو در اسراييل که تا يک موشک ميخوره گريشون مي گيره بسيار فرق ميکنند و جامعه کاملا آمادگي دادن چند صد هزار نفر کشته رو داره و روحيهش تضعيف نميشه!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در منطقه کسي به روحيه جنگندگي ارتش ترکيه نيست حتي ايراني ها!

هرطور می خوندی یعنی ما کمتریم ، حالا شد یه چیزی :cry:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت همه دوستان .
در ابتدا خدا کنه همچین اتفاقی نیفته اما اگر بیفته...
در نیروی هوایی درسته که ترکیه از نظر تجهیزات چند سر و گردن از ایران بالا تره ولی
نیروی هوایی ما تجربه جنگ هشت ساله و عملیات های زیادی رو داره و از طرفی به نظر من در جنگ در مقابل ترکیه نباید از F4 و F5 استفاده بشه چون شانس این پرنده در مقابل اف 16 خیلی کم هست.و ما باید از اف 14 و میگ 29 و در بمباران از سوخو 24 و در پشتیبانی از سوخو 24 از میراز اف 1.

در بخش نیروی زمینی من چیزی زیادی سرم نمیشه ولی فکر کنم توان نیروی زمینی در ارتش و سپاه خیلی بیشتر از ترکیه است.

در اخر هم من شانس ایران رو بیشتر می دونم اگر دولت های غربی به ترکیه همانند عراق کمک نکنند.

راستی کسی از دوستان می دونه ترکیه در نیروی زمینی از چه تانک هایی استفاده می کنه؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]راستی کسی از دوستان می دونه ترکیه در نیروی زمینی از چه تانک هایی استفاده می کنه؟؟؟[/quote]


Leopard 2A4
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Leo2A4-KMW-01.jpg[/img]
البته ارتقا يافته توسط صنايع آسلسان

Leopard 1
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Leopard_1_main_battle_tank_Turkish_Army_Turkey_001.jpg[/img]
و باز هم ارتقا يافته

M60T
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/sabra1.jpg[/img]
ارتقا به استاندارد تانک صبرای اسرائیل


کلا در بحث [b]تجهیزات زرهی[/b] ترکیه نسبت به ایران برتری دارد این موضوع کاملا مشخص است!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در مورد آموزش این رو باد آور میشم که یکی از فرماندهان نیروی هوایی در رزمایش چندماه پیش گفت که ما که آمریکا آموزش دیدیم با بچه هایی که الان آموزش دادیم هیچ فرقی ندارند این از بعد آموزش ولی از لحاظ تجهیزات رو قبول داریم ، باید یه فکری به حال خودمون بکنیم ... [/quote]

اتفاقا فرق دارد...

اون زمان 30 تا 40 سال پیش بود و آموزش های پروازی در حال حاضر به صورت اساسی دگرگون شده است و دیگه نمیشه با اون سیستم خلبانان رو آموزش داد البته نه که نشه ! کارایی کمتری خواهد داشت.

اما شما ساعات پروازی خلبانان در اون زمان و الان رو مقایسه کنید متوجه خواهید شد که در آن زمان یکی به دلیل بهترین آموزش ها و دیگری ساعات پروازی بالا خلبانان ما جزو بهترین خلبانان جهان بودند و حتی خلبانانی داشتیم که ساعات پروازی آن ها بیشتر از استاندارد ناتو یعنی 300 ساعت پرواز در سال بود ! ولی حالا به دلیل ضعف و کهنگی تجهیزات عملا ساعات پروازی خلبانان به صورت چشمگیری کم شده و این روی مهارت اون ها هم تاثیر بسزایی میزاره..

ولی در آن سو ترکیه که از یک سو عضو ناتوست و طبق قانون باید از استاندارهای ناتو پیروی کند..در این زمینه بهترین و مدرنترین آموزش ها به خلبانان ترک داده می شود(لابد در کیفیت آموزش های هوایی ناتو شکی دارید؟!).علاوه بر آموزش به روز و مدرن خلبانان دارای ساعت پروازی به مراتب بیشتری نسبت به خلبانان ایرانی هستند..(300 ساعت پرواز در سال)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
،قط 1 سوال: یعنی از نظر شما 1 فرمانده ارتش چرت میگه؟!
در ضمن شبیه ساز های الکترونیکی که به صورت 99% واقعی حالات پرواز رو شبیه سازی می کنند رو هم در نظر بگیرید .... ( حتی افزایش و کاهش فشار هم در این اتاقک های آموزش انجام میشه .... پس ...)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعضی دوستان خیلی جالب فکر میکنند
ما چند موشک قاره پیما!!!!میتونیم پرتاب کنیم؟وخیلی چیزهای دیگر که میگید.
اونوقت آمریکا وامیسته نگاه میکنه؟
سود بودن ایران وشاخه شونه کشیدنشون برا همدیگر خیلی بیشتر از جنگه وگرنه حمله میکردند.
روزگار سیاست بازیهای کثیف و بهر کشیدن از احساسات و اعتقادات و... است در همه جای دنیا.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بدون کمک ناتو ما شانس بیشتری برای پیروزی داریم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]برای از پا در آوردن ترکیه ، مناطق تورسیتیش رو بزنیم کافیه .... حتی مسجد استانبول ! ( که دیگه تو فیلماشون نشون ندن ، مثل برج میلاد ما [/quote]
لطفا جوگیر نشید! :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقای عزیز لطفا نگران پان ترکیست های شهر ما نباشید اینها عده بسیار کمی هستن و مطمئن باشید اگه یه تیری از طرف ترکیه به ایران شلیک بشه خودشون دشمن قسم خورده ی ترکیه میشن خطر ترکیه نظامی نیست بالکه سیاسی دارن مثل قطری ها سیایست انگلیس رو پیش می گیرن اما از لحاظ قدرت نظامی 100 در 100 از ما سرترن منطقی باشین واحساسی فکر نکنین ازلحاظ زمینی هم یه کمی از ما عقبن اگه جنگ بشه ناتو پشت ترکیه در میاد اینجاست که پوست مارو می کنن در کل مطما باشین جنگی نمی شه البته دوستان گفتن منم می گم ترکیه عربها نیستن و خیلی جنگ جو تر و بی رحم ترن وای به حال تبریز اگه چنین جنگی بشه اون وقت می فهمیم که اهوازی ها تو جنگ چی کشیدن البته بهتون قول میدم چنین جنگی اتفاق نمی افته حالا ببین چی گفتم خطر عربستان خیلی بیشتره البته تا زمانی قیمت نفت بالاست خیالتون راحت جنگ این دو کشور قیمت نفت رو منفجر می کنه چه ربطی داره عربستان به ترکیه خودم نمی دونم جاش اینجا نبود :cry: icon_rolleyes
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.