hosseinvahdat

ایران یا ترکیه،کدام یک در جنگ شانس بیشتری دارند؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

قصد توهین به کسی رو ندارم و الان هم همه جای ایران همینطور است همه نژادها
ولی اگر اون زمان صدام یزید کافر از تیریز حمله میکرد یک متر هم جلو نمیامد همانطور که در کرمانشاه و ایلام له شدند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر stuka
من اصولا اهل اغراق و جوگیر شدن تو حرف هام نیستم.ولی شما جوری از روحیه ی جنگندگی ترک ها حرف میزنید و با ایران مقایسه می کنید که آدم فکر میکنه نیرو های ایرانی روز اول جنگ پشت به جبهه ها کرده و فرار می کنند.توی همین جنگ 8 ساله ی ما شجاعت ها،دلاوری ها و جنگ جو هایی بودن که توی جنگ قبلی در جهان کمتر سابقه داشت.از لحاظ روحیه ی جنگندگی اگر بیشتر از ترک ها نباشیم،کمتر نیستیم.
بله کسی منکر شجاعت ترک ها نیست،ولی یادتون باشه مردم ترکیه اون طور که اعراب با شیعیان مشکل دارن،با ما مشکل ندارن.اونها هیچ وقت به طور گسترده از جنگ با یک کشور مسلمان دیگه حمایت نخواهند کرد.تا اونجایی که من دیدم و شنیدم و میدونم،مردم ترکیه نسبت به مردم ایران احساسات مثبت دارن تا منفی.

[quote]قصد توهین به کسی رو ندارم و الان هم همه جای ایران همینطور است همه نژادها
ولی اگر اون زمان صدام یزید کافر از تیریز حمله میکرد یک متر هم جلو نمیامد همانطور که در کرمانشاه و ایلام له شدند.[/quote]

کسی منکر شجاعت آذری زبان های عزیز نیست.ولی به نظر شما دلیل اینکه اوایل جنگ عراق تونست وارد خاک ایران بشه،کم کاری و فرار کردن اهالی جنوب کشور بوده؟مردم در اوایل جنگ با دست خالی و جون و دل میجنگیدن و کمبود تجهیزات در پایان منجر به سقوط بخش هایی از خوزستان شد.دوست عزیز اگر دشمن از شمالغرب هم حمله میکرد همون اتفاق میفتاد،چون در اون زمان ارتش منسجم و نیروی دفاعی کارآمد نداشتیم.

انصافا بعضی وقت ها در حق اهالی جنوب کشور به خصوص خوزستان (که من هم یکی از اونها باشم) کم لطفی هایی میشه که آدم واقعا غصش میگیره.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به عکس هایی از تجهیزات زمینی ترکیه فکر نکنم نیروی زمینیمون هم قوی تر باشه اگر ضعیفتر نباشد...
به نظرم نیروی زمینی و هوایی به نسبت ضعیفتری داریم ولی طبق نظرسنجی بالا که صورت گرفته برنده ی جنگ ما خواهیم بود و دلیلش هم به همون دلیلی که در جنگ با امریکا و ناتو برنده خواهیم بود! :cry:
جنگ چریکی بیشتر برای امریکا و ناتو هست نه در برابر کشوری مثل ترکیه... قبول دارم از لحاظ تجهیزات از ما برتر هست ولی این برتری در ان حدی نیست که بتونه کشور مارو اشغال کنه که ما به جنگ چریکی روی بیاریم!!!
اگر احساسی برخورد نکنیم در کل ترکیه از ما قوی تره ولی نه در اون حدی که بتونه مارو اشغال کنه...
ولی اگر میشد مقایسه ی دقیقی(تجهیزات) داشت خیلی بهتر میشد...! icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیرو هوایی ترکیه خیلی از نیرو هوایی ما سرتره اگه فقط یه لحظه بدون تعصب فکر کنیم اونا کلی اف-16 به روز دارن خلبانانی که تحت استاندارد های ناتو اموزش دیدن ما یه مشت هواپیما ماله 30 ساله پیش با خلبانانی که البته دلیرن اما اموزش هایی با کیفیت پایین تر
نیرو زمینی هم به نظر من ترکیه قوی تره چون بر خلاف دوستان من نمیتونم قبول کنم پان ترک هایی که تو ورزشگاه ها زوزه میکشن پرچم ترکیه رو میچرخونن وقتی جنگ بشه برای ایران بجنگن از طرفی روحیه جنگی ترک ها خیلی زیاده من زن عموم ترکه پسر عموم اینجا معافی گرفت اما چون می خواست ترکیه زندگی کنه مجبور شد ترکیه بره سربازی با اینکه آسم داشت و همه فامیل مادریش پزشک بودن اساسا معنای معافی گرفتن و خدمت نرفتن رو درک نمیکردن رفت خدمت از نظم ارتش ترکیه و اموزش هاش همین قدر کافیه که بگم اومده بود ایران اصلا هیکلش شبیه کماندو ها شده بود نظم ارتش ترکیه رو وحشتناک توصیف می کرد اینو بزارین کنار نظم واحد های سپاه و ارتش ما!! از نظر ناوگان زرهی هم که قطعا ترکیه با داشتن لئوپارد و ام 60 های به روز شده توسط اسرائیل از ما خیلی سرتره
سامانه دفاع موشکی هم که برتری مطلق ما در سامانه های موشکی رو تا حدی تحت شعاع قرار میده
و اما مزیت های ما یکیش اینه که حداقل 20 درصد ترکیه کردن و با کرد ها در ترکیه مثه حیوون برخورد میشه و اکثر این جمعیت در شرق ترکیه هستن و ما میتونیم از این نیرو استفاده کنیم
مزیت دوم ما هم جنگ 8 ساله که به همه دنیا نشون دادیم که به این راحتی ها از حقمون کوتاه نمی اییم و تا تهش ایستادیم این موضوع یه رعب و وحشتی از جنگ با ایران در دل همسایه هامون ایجاد میکنه یه جنگ طولانی به هر حال اسیب هایی رو برای هر 2 طرف ایحاد میکنه
البته قطعا جنگی بین ما و ترکیه در نمی گیره اما من شخصا ترکیه رو برنده میدونم
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنگ ایران و ترکیه در حال حاضر متحمل نیست ولی چون این تاپیک بررسی قدرت دوکشورهست ایرادی نداره!
من فقط جنگ ایران و ترکیه رو برسی میکنم و ناتو رو مستقیما دخالت نمیدم.

نیروی هوایی ترکیه از نیروی هوایی ما بروزتره و هواپیماهای جدیدتری داره ولی اگه نیروی هوایی ما قطعات لازم برای چند سال جنگ رو داشته باشه میتونه این نیرو رو تقریبا مهارکنه ! در مورد نیروی هوایی ما اطلاعات زیادی در دسترس نیست ولی اگه بتونن موشک های روسی رو بر روی اف 5 و اف 4 نصب کنن اونوقت میتونن در مقابل اف 16 هم بایستن هرچند ممکنه تلفات هم بدن مثل اف 14 در مقابل میراژ اف 1 عراق به هرحال دارایی ما همیناست و اگه فقط جنگ بین دو کشور اتفاق بیفته ایران میتونه میگ 29 ها و اف 14 ها رو در پایگاه تبریز و همدان مستقر کنه و هواپیماها و هلی کوپترهای خودی رو پشتیبانی کنه همچنین برای نیروی هوایی بمب های های دورایستا و بمبهای هدایت لیزری تولید شده و در صورت پشتیبانی میتونن به ترکیه هم نفوذ کنن و عملیات انجام بدن!

نیروی زمینی ترکیه هم به گفته دوستان باید حریف قدری باشه ولی این نیرو تو جنگ کوهستانی در بین ارتش و سپاه و بسیج گرفتار میشه و ایران سلاح های ضد زره و ضد نفر خوبی برای این روزها تولید کرده مثل موشک های ضد زره توفان 2 و 5 و صاعقه 2 و... و گاتلینگ اخگر و نارنجک انداز 40 میلیمتری (به صورت مسلسل) و گلوله های هدایت شونده 155 میلیمتری و انواع راکت ها و البته هوانیروز رو نباید فراموش کرد!

نیروی موشکی ترکیه چیز مهمی محسوب نمیشه ولی ترکیه میتونه هنگام جنگ از کشورهای روسیه و سایر تولید کننده های موشک مثل چین موشک های دوربرد تر خریداری کنه مثل ایران که هنگام جنگ 8 سال فقط چند تا موشک بالستیک داشت!اما سپاه پاسداران ایران طیف وسیعی از راکتها و موشکهای بالستیک رو داره که ازش اطلاع دارید.

نیروی دریایی ترکیه » ترکیه با ما مرز آبی نداره ولی چون این کشور عضو ناتو هست در صورت جنگ احتمالا میتونه ناوهاشو به دریای عمان و خلیج فارس ارسال کنه و در این صورت ناتو هم احتمالا پشتیبانیش میکنه چون این جنگ براش سود آوره !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][size=18]در صورت جسارت تركيه به ايران ما كردها كردستان تركيه را ضميمه خاك ايران ميكنيم و تقاص خون دهها هزار كرد و 1.5 ميليون ارمني كه به جرم ترك نبودن به دست پانتركها كشتار شدند را خواهيم ستاند و بايد در چنين نبردي از استعداد كردستانايراني در عراق هم استفاده كرد.[/size][/color]
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در صورت وقوع جنگ بین ترکیه و ایران که البته نا متحمله تقریبا کل دشمنان ما پشت ترکیه درمیان و کمک مالی و نظامی و اطلاعاتیش میکنن و حتی ممکنه اعراب پول جنگ رو پرداخت کنن وتسلیحات رایگان در اختیار ترکیه قرار بدن و همچنین بودجه ترکیه رو تامین کنن پس نباید تصور کرد که این جنگ جنگ کوتاه مدته!

ترکیه کشوری هست که مرز مشترکش با ما حدود یک سوم مرز مشترک عراق با ماست پس نیروی هواییش نمیتونه به شهرهای جنوب غرب ما حمله کنه و محدوده جولانش به شمال غرب محدود میشه و جنگنده های ترکیه برای نفوذ به تهران باید از بین سه پایگاه تبریز و همدان و تهران و پدافند های بین راه بگذرن که خیلی سخته و اینکه احتمالا توان راداری بالفعل(یعنی رادارهای ساخته شده جدید به نیرو ها تحویل داده شده باشن) ما نسبت به زمان جنگ 8 ساله زیادتر شده و امروز ما توان ساخت موشکهای ضد هوایی رو هم داریم و در حال طراحی و ساخت سیستم باور 373 هستیم ,در کل همه اینا باعث میشه تا نیروی هوایی ترکیه نتونه به عمق خاک ما برسه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر چنين جنگي رخ دهد بدون احتساب نيروهاي ناتو تركها آسيب زيادي خواهند ديد
1. محدوديت منطقه نبرد از لحاظ وسعت
2.كوهستاني بودن منطقه
3.وجود نيروهاي هوادار ايران در مرزهاي كردستان (عراق سوريه و تركيه)
4. با احتساب نا كار آمدي نيروي هوايي ما در مقابل نيروي هوايي تركيه بدليل كوهستاني بودن منطقه مي توان شبكه چند لايه از پدافند در منطقه ايجاد كرد كه نيروي هوايي تركيه ابتكار عمل را از دست بدهد
5.نيروهاي زرهي تركيه قطعا در سرزمين كوهستاني ابتكار عمل چنداني نخواهند داشت و ابتكار عمل عمدتا با توپخانه هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نميدونم بعضي از دوستان در نيروي هوايي هستند يا نميدونم از كجا ساعات پروازي خلبانان ما رو ميدونن ، ولی من چند وقت پیش در سایت مصاحبه ای از یکی از امرای ارتش گذاشتم که خبر از بومی سازی اسپارو ، سایدوایندر ، آرچر و آلامو میداد ، بقیش بماند ...!

در قدرت جنگ الکترونیک و پدافندی ما هم با توجه به گرفته سنتینل فکر نکنم شکی وجود داشته باشه ...!

تازه پهپادهای مسلح به موشک هوا به هوا و ..... یادتون نره .....!

هوانیروزم که .....! :cry:

خبر آواکس و گشت دریایی کردن ایران 140 که تحویلشون همین پاییز امسال بود ( به گفته سردار وحیدی ) هم یادتون نره ...!

[size=18]بازم ترکیه برندس ؟؟؟؟؟[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان به نظرتون نباید تو اینجور مقایسه ها قدرت جنگ سایبری دو طرف درنظر گرفت
اگه اشتباه نکنم تو این حوزه ما قدرت بیشتری داریم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

[size=18]بازم ترکیه برندس ؟؟؟؟؟[/size][/quote]

شاید کسی چه میدونه
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منتظر حضور داش مهدی (komando59) بودم . :cry:

واقع بین بودن در مورد قدرت نظامی همسایگانمون چیز خوبیه که در بین کاربران سایت رایج شده و کاملا جا افتاده .

اما انگار از اون طرف بوم افتادیم . بعضی از دوستان چنان از قدرت ترکیه و روحیه جنگندگی و تجهیزاتشون حرف میزنن و ما رو از پیش بازنده میدونن که آدم حیرت میکنه .

معلومه دوستان حتی خاطرات جنگ تحمیلی و رشادات های جوانانمون که حتی کمتر از سیزده سال هم بینشون بود رو حتی ورق هم نزدن . و مثال از جنگ کره میزنن .

بعضی برتریهایی که به ترکها داده شد حتی فرماندهان خود ترکیه هم باورش ندارن اونوقت ما . . . !

واقع بین بودن چیزه خوبیه اما بدبین بودن اصلا .
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]منتظر حضور داش مهدی (komando59) بودم . Mr. Green

واقع بین بودن در مورد قدرت نظامی همسایگانمون چیز خوبیه که در بین کاربران سایت رایج شده و کاملا جا افتاده .

اما انگار از اون طرف بوم افتادیم . بعضی از دوستان چنان از قدرت ترکیه و روحیه جنگندگی و تجهیزاتشون حرف میزنن و ما رو از پیش بازنده میدونن که آدم حیرت میکنه .

معلومه دوستان حتی خاطرات جنگ تحمیلی و رشادات های جوانانمون که حتی کمتر از سیزده سال هم بینشون بود رو حتی ورق هم نزدن . و مثال از جنگ کره میزنن .

بعضی برتریهایی که به ترکها داده شد حتی فرماندهان خود ترکیه هم باورش ندارن اونوقت ما . . . !

واقع بین بودن چیزه خوبیه اما بدبین بودن اصلا .
[/quote]
بژِی اسی گیان{زنده باشی اسی جون} :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ترکیه و ایران به هم نیاز دارن و تا این نیاز وجود داره جنگی در نخواهد گرفت. ما در عین این که رقیب استراتژیک هستیم منافع مشترک استراتژیک زیادی هم داریم.
دوستان به موضوع انرژی و صادرات ایران به این کشور اشاره نکردند. ضمن این که علاوه بر قطع صادرات انرژی ایران به این کشور، شاه راه های انرژی جهانی در هر دو کشور در صورت درگیری می تونه آسیب جدی ببینه لذا حتی اگر این دو کشور بخوان با هم بجنگن احتمالا بقیه نمیذارن.
اما به صورت نیابتی ممکنه دو کشور با هم مچ بندازن یا وارد درگیری اطلاعاتی و سیاسی بشن. وقتی دو کشور قدرت زیادی داشته باشن و کارت های زیادی برای بازی کردن در دستشون باشه، هیچ وقت دنبال گزینه ی نظامی نمیرن. هنگامی کار به گزینه ی نظامی میرسه که یک عدم تعادل شدید در قدرت ایجاد شده باشه. در صورت عدم تعادل هست که یا کشور قوی برای کسب منفعت بیشتر طمع می کنه و یا کشور ضعیف تر هیچ راه دیگه ای برای کسب حق خودش غیر از جنگ نمی بینه.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]نميدونم بعضي از دوستان در نيروي هوايي هستند يا نميدونم از كجا ساعات پروازي خلبانان ما رو ميدونن ، ولی من چند وقت پیش در سایت مصاحبه ای از یکی از امرای ارتش گذاشتم که خبر از بومی سازی اسپارو ، سایدوایندر ، آرچر و آلامو میداد ، بقیش بماند ...!
[/quote]

چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است..!

لابد شما هم فرمانده ستاد نیروهای مسلح هستید که خبر از تولید فالانکس و جنگنده رادارگریز و...میدید!!

اگه میشه اون مصاحبه رو بدید ما هم مستفیض بشیم...

[quote]
تازه پهپادهای مسلح به موشک هوا به هوا و ..... یادتون نره .....!
[/quote]

کدام پهپاد مسلح به موشک های هوا به هوا ؟!

[quote]

خبر آواکس و گشت دریایی کردن ایران 140 که تحویلشون همین پاییز امسال بود ( به گفته سردار وحیدی ) هم یادتون نره ...!
[/quote]

فعلا که گشت دریاییه و خبری از آواکس نیست ! گشت دریایی با ترکیه به چه دردمون میخوره ؟

---------------------------
بنده اصلا پیش بینی جنگ رو نکردم فقط خواستم کمی از داشته های اون ها هم بگم که دوستان بدونند همچین هم دست خالی نیستن! چنین جنگی نتیجه ای غیر قابل پیش بینی خواهد داشت...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.