mahdavi3d

بزرگترين نيروگاه حرارتي خورشيدي جهان در عربستان راه‌اندازي شد

Recommended Posts

[align=justify]
[color=darkblue]بزرگترين نيروگاه حرارتي خورشيدي جهان كه در عربستان احداث شده است، پس از شش ماه فعاليت آزمايشي مورد بهره‌برداري كامل قرار گرفت.[/color]
به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بزرگترين نيروگاه حرارتي خورشيدي جهان با همكاري موسسه تحقيقاتي AEE INTEC و شركت GREENoneTEC اتريش با بودجه 4.7 ميليون دلاري در شهر رياض احداث شده است.
انرژي اين نيروگاه با استفاده از 36 هزار متر مربع پنل خورشيدي تامين مي‌شود.
«رابرت كاندوث» مدير شركت GREENoneTEC تأكيد مي‌كند: براي اين نيروگاه صفحات خورشيدي مخصوص در كنار سيستم ارتقا يافته نصب طراحي شده‌اند كه از پنل هاي خورشيدي در مقابل توفان‌هاي شن محافظت مي‌كنند.
بيش از يك سوم پنل‌هاي خورشيدي مورد استفاده در اتحاديه اروپا، توسط محققان اتريشي طراحي و ساخته و 80 درصد محصولات اين كشور در اين حوزه به نقاط مختلف جهان صادر مي‌شود كه طي پنج سال اخير بيش از دو برابر شده است.

[color=olive] ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ [/color]
منبع: ايسنا
http://isna.ir/fa/news/91012407741/%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%D9%8A%D9%86-%D9%86%D9%8A%D8%B1%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%8A-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%8A%D8%AF%D9%8A-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86[/align]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منم شنیدم اروپا داره یک حرکت سنگین تو لیبی می کنه
قراره تا 5 سال آینده برق زیادی از صحراهای لیبی تامین کنه
( اطلاعاتم ناقصه واسه همین توضیح ندارم که بدم :evil: )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما هم دسترسی زیادی به نور خورشید داریم. باید ازاین انرژی حداکثر استفاده رو ببریم چون روی دریای نفت هم که باشیم یه روز تموم میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
افسوس و 100 افسوس که این همه بودجه و هزینه داره صرف نیروگاه هسته ای میشه و از این نعمت بیکران،رایگان،ابدی و پاک خدادادی که در اختیارمون گذاشته شده کوچکترین استفاده ای نمیشه. اگر بهتون بگم اروپاییها چقدر عاشق این آفتاب ما هستن و براش سر و دشت میشکنن باورتون نمیشه.
همون قدری که ما دنبال ابر و بارون و جنگل و سبزی و سایه هستیم و از گرما و خورشید فراری ، اونا دنبال کویرنوردی و آفتاب داغ هستن تا پوست شیربرنجی خودشون رو کمی هم شده برنزه و تیره کنن. هیچ خونه ای تو آلمان وجود نداره که شما یه پانل باتری خورشیدی توش پیدا نکنید حتی اگر شده باهاش برای فقط یک ساعت در روز یه دونه لامپ باهاش روشن کنن، این پانل ها رو خریده و نصب میکنن اون هم در اون ابر و سایه اونجا.

یه طرح خیلی عظیم هم تو اسپانیا در حال تکمیل شدن هست که فکر کنم اگر تکمیل بشه اولین خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]افسوس و 100 افسوس که این همه بودجه و هزینه داره صرف نیروگاه هسته ای میشه و از این نعمت بیکران،رایگان،ابدی و پاک خدادادی که در اختیارمون گذاشته شده کوچکترین استفاده ای نمیشه. اگر بهتون بگم اروپاییها چقدر عاشق این آفتاب ما هستن و براش سر و دشت میشکنن باورتون نمیشه. [/quote]البته نميتوان گفت كه ما هم در نيروگاه هسته‌اي خيلي هزينه كرده‌ايم زيرا فعلا تنها نيروگاه برق هسته‌اي كشور، نيروگاه 1000 مگاواتي بوشهر است. فقط همين!
البته توليد برق نيازمند تنوع توليد است و بعيد به نظر مي رسد كه تمام مصرف كشور ( اوج مصرف 42 هزار و 248 مگاوات در سال 1390 [url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=21478]منبع[/url] ) را بتوان فقط از طريق خورشيدي تامين كرد.

اما به هر حال سال گذشته خبر وعده «Silicon valley» ایرانی را داشتيم (لينك زير) كه قرار بود: {وی از احداث بزرگترین کارخانه ساخت سلول و ماژول خورشیدی در این شهرک خبر داد و گفت: ظرفیت این کارخانه ۴۰۰ مگاوات سلول خورشیدی پایه سیلیکونی و ۱۸۰ مگاوات سلول خورشیدی لایه نازک است که مجموعا ۵۸۰ مگاوات سلول خورشیدی در این کارخانه تولید می‌شود که از بزرگترین کارخانه‌های موجود در جهان است. } كه در نهايت، كاشف به عمل آمد كه شركت مربوطه، زير مجموعه امير منصور آريا (3000 ميلياردي...) بوده، و بنده اخيرا هر چه اينترنت را جستجو كردم، هيچ خبر جديدي راجع به سرنوشت آن كارخانه پيدا نكردم... :lol: :evil:
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=17164&postdays=0&postorder=asc&start=15

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.