aaa84

سلول های مهندسی شده برای جستجو و قتل HIV در بافت های زنده

Recommended Posts

دانشمندان با روش مهندسی ژنتیک در موش ها توانسته اند از سلول های بنیادی، گلبول های سفید مهندسی شده ای تولید کنند که توانایی شناسایی و کشتن سلول های آلوده به ویروس HIV را داشته باشند. به بهانه این کار بر آن شدیم تا توضیحی راجع به چگونگی عملکرد ویروس HIV و علت خاص بودن درمان جدید، ارائه دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

ما اکنون درمان قطعی برای HIV نداریم. مشکل اصلی در درمان HIV این است که تقریبا تمام داروهای موجود فقط توانایی از بین بردن ویروس های داخل خون را دارند. اما همیشه بخشی از ویروس ها خود را داخل سلول های بدن پنهان می کنند، جایی که دست داروهای فعلی به آنجا نمی رسد. به همین دلیل این داروها باید مادام العمر مصرف شوند. به محض قطع دارو، هر لحظه احتمال دارد یکی از آن ویروس های داخل سلول، وارد خون شود و دوباره بیماری عود کند.

پس برای درمان کامل بیماری باید سلول های آلوده به ویروس را نیز از بین برد. مدتها است که می دانیم دسته ای از گلبول های سفید بدن توانایی شناسایی و کشتن سلول های آلوده به ویروس را دارند. مشکل اینجا است که بدن انسان به اندازه کافی از این گلبول ها ندارد تا بتواند به طور کامل ویروس را ریشه کن کند.
حال، خبر خوب این است که دانشمندان دانشگاه UCLA موفق به تولید این گلبول های سفید شده اند که سلول های لنفوسیت T سیتوتوکسیک CD8 نام دارند. آن هم از طریق مهندسی ژنتیک و با استفاده از سلول های بنیادی. با تزریق تعداد فراوان این سلول ها به موجود زنده آلوده به HIV، می توان او را به طور کامل درمان کرد.
در پروژه های پیشین محققان سلول های T را از اشخاص مبتلا به HIV استخراج و تخلیص می کردند. سپس گیرنده را از سلول هاجدا و تکثیر می کردند. گیرنده یکی از اجزای سطح سلول است که بوسیله آن، ویروس یا سلول های آلوده به ویروس را شناسایی می کند. سپس این گیرنده ها را به سلول های بنیادی تزریق کرده و آنها را داخل تیموس انسانی قرار می دادند تا به لنفوسیت T تبدیل شوند. عملا با این کار، آنها CD8 هایی مجهز به گیرنده های شناساگر ویروس HIV می ساختند. (مرحبا به این فکر ناب). در تحقیقات پیشین تا اینجا پیش رفته بودند، اما سلول ها را به موجودات آلوده به HIV تزریق نکرده بودند. کاری که در تحقیق حاضر انجام دادند.
همه سلول های بدن از یکسری سلول های بنیادی یکسان بوجود می آیند. به عبارت دیگر سلول های بنیادی توانایی به بلوغ رسیدن و تبدیل شدن به هر یک از سلول های تخصص یافته بدن (مثلا سلول های عصبی یا عضلانی) را دارند. اما این روند یک طرفه است و تقریبا نمی توان از سلول های تخصص یافته به سلول بنیادی رسید. سلول های بنیادی در مغز استخوان و خصوصا بند ناف یافت می شوند.
در این تحقیق دانشمندان این سلول های T تخصصی برای ویروس HIV را به موش های انسانی شده (humanized mice) آلوده به HIV تزریق کردند. موش های انسانی شده به موش های آزمایشگاهی ای گفته می شوند که توسط مهندسی ژنتیک دارای ژن ها، سلول ها و بافت های انسانی هستند. دو تا شش هفته بعد نمونه هایی از خون محیطی، پلاسما و احشای بدن این موش ها گرفته شد. آزمایش ها نشان داد نه تنها ویروس های HIV کاهش یافته بود، بلکه تعداد CD4 ها نیز افزایش یافته بود. (کاهش CD4 ها مهمترین مشکل بیماران HIV مثبت است.)
به گفته دانشمندان، این نتایج نشان می دهد سلول های T مذکور به احشای بدن موش ها رفته و به خوبی سلول های آلوده را شناسایی کرده و می کشند. البته این را هم بدانید که ویروس HIV آنقدرها هم بی دست و پا نیست و به مرور زمان قیافه خود را عوض می کند (mutate). با توجه به اینکه سرعت این تغییر چهره ویروس در موش ها کمتر از انسان ها است، ممکن است نیاز باشد چندین نوع سلول T با گیرنده ها مختلف ساخته شود تا جواب گوی درمان در انسان باشد. اما هر چه که هست، اکنون دیگر محققان گیرنده هایی دارند که دقیقا ویروس های HIV را هدف قرار می دهد.
اما داستان گلبول ها و ویروس ها چیست؟
گلبول های سفید به دسته های متفاوتی تقسیم می شوند. گروهی از آنها لنفوسیت (سیت = سلول) نامیده می شوند. لنفوسیت ها به دو دسته تقسیم می شوند. گروهی در مغز استخوان به بلوغ می رسند و B (مخفف Bone marrow) گفته می شوند و گروهی در تیموس که T (مخفف Thymus) نامیده می شوند.
لنفوسیت های B از طریق ترشح پادتن (پادزهر) عمل ایمنی شان را انجام می دهند. لنفوسیت های T باز هم (بر حسب گیرنده هایی که روی سطح شان است) به چند گروه تقسیم می شوند. دو گروه مهم شان CD4 و CD8 هستند. CD4 ها در واقع مدیر تمامی گلبول های سفید بوده و می توانند دستور دهند سایر گلبول های سفید بدن به چه محلی اعزام شوند. به آنها لنفوسیت های کمکی (T Helper) نیز می گویند.
مثلا اگر کف دست تان بریده شود و میکروب ها از این طریق وارد بدن شوند، CD4 هایی که در آنجا وجود دارند، وجود میکروب ها را حس کرده و مواد شیمیایی آزاد می کنند، تمامی گروه های گلبول های سفید را به این محل فرا خوانده و جنگی میکروسکوپی به راه می اندازند که معمولا به پیروزی گلبول های سفید و نابودی میکروب ها می انجامد. مگر آنکه میکروب HIV باشد که «زور آن پر زور باشد».
حالا که این قدر تخصصی گفتیم این را هم بدانید که زمانی که HIV وارد بدن می شود، داخل گلبول های سفید رفته و در آنجا تکثیر می شود. آن قدر تکثیر می شود که سلول را می ترکاند و ویروس هایی که از سلول ترکیده شده آزاد می شوند، سراغ سایر گلبول های سفید رفته و بیماری ادامه می یابد. ویروس HIV به خودی خود انسان را نمی کشد. بلکه مشکل اصلی این است که این ویروس ها با ترکاندن سلول های CD4 مدیر، عملا کل گلبول های سفید را از کار انداخته، نابود می کنند و تعداد آنها را به شدت کاهش می دهند. با کاهش این سلول ها مقاومت بدن در برابر سایر عفونت ها (که در انسان های عادی به لطف CD4 درمان می شوند) کاهش می یابد و این عفونت ها است که انسان مبتلا را از پای در می آورد.

CD8 ها دسته دیگری از لنفوسیت ها هستند که کارشان درست است، راست راست توی خون حرکت کرده و شخصا به کشتن میکروب ها یا سلول های آلوده به میکروب می پردازند. به همین دلیل آنها را سیتوتوکسیک (سیت = سلول و توکسیک = کشنده) یا کشنده سلول ها می خوانند. این سلول ها جزو معدود سلول هایی هستند که زورشان به ویروس پر زوری چون HIV هم می رسد و می توانند این ویروس را نیز بکشند.
و در پایان اینکه اسکات جی کیچن رئیس این محققین می گوید: «ما اعتقاد داریم این مطالعه پایه درمان واقعی افراد HIV مثبت است و امیدواریم بتوانیم راهی برای ریشه کنی کامل ویروس از بدن این بیماران پیدا کنیم.»

[url=http://www.hitna.ir/7628-fa.html]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر خيلي خوبي بود. ممنون.
اميدوارم با تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام مي‌شود، اين ويروس به پايان دوران حكمرانيش برسد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تحقیق نویدبخشی محسوب میشه که در موسسه مطالعات ایدز UCLA (دانشگاه کالیفرنیا- لوس آنجلس) انجام شده این آقای دکتر Kitchen هم یکی از اعضای تمام وقت دانشکده پزشکی David Gaffen (دیوید گافن) همین دانشگاهه. UCLA یکی از معتبرترین مراکز تحقیقات پزشکی جهان بشمار میاد. لینک اصلی صفحه درج این خبر در بخش سلامت وب سایت UCLA :
http://health.universityofcalifornia.edu/2012/04/12/engineering-stem-cells-to-fight-hiv/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ویروس ایدز یک ویروس دست ساز بشر است که با هدف نامعلومی تولید شده است.همه ما بازیچه دست یانکی ها شده ایم.این هم که گفته میشه راه درمان آن کشف شده است مال زمان حال نیست بلکه سالها قبل راه درمان آن کشف شده و حالا بیان میشه.
لینک زیر رو بخونید:
[url]http://shargh.us/article/scinse/180-1389-01-09-13-19-27/5320-%D9%85%D9%86%D8%B4%D8%A3-%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%B2%D8%9B-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%87%E2%80%8F-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%86%D8%A7%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%87%E2%80%8F-%D9%87%D8%A7.html[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ویروس ایدز یک ویروس دست ساز بشر است که با هدف نامعلومی تولید شده است.همه ما بازیچه دست یانکی ها شده ایم.این هم که گفته میشه راه درمان آن کشف شده است مال زمان حال نیست بلکه سالها قبل راه درمان آن کشف شده و حالا بیان میشه.
لینک زیر رو بخونید:
[url]http://shargh.us/article/scinse/180-1389-01-09-13-19-27/5320-%D9%85%D9%86%D8%B4%D8%A3-%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%B2%D8%9B-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%87%E2%80%8F-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%86%D8%A7%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%87%E2%80%8F-%D9%87%D8%A7.html[/url][/quote]در لينكي كه قرار داده ايد،صرفا گفته كه يك احتمال اين است كه دست‌ساز بشر باشد... و نه بيشتر!
در مورد درمان هم در منبع مد نظر شما، اشاره‌اي نشده است. اگر منبع ديگري داريد ارائه كنيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
در لينكي كه قرار داده ايد،صرفا گفته كه يك احتمال اين است كه دست‌ساز بشر باشد... و نه بيشتر!
در مورد درمان هم در منبع مد نظر شما، اشاره‌اي نشده است. اگر منبع ديگري داريد ارائه كنيد.[/quote]
mahdavi 3d عزیزم درسته که در متن تمام احتمالات گفته شده ولی به این قسمت توجه کنید: (در 26 اکتبر 1986، نشریه ساندى اکسپرس در صفحه نخست خود با چاپ مقاله‏اى با عنوان «ویروس ایدز در آزمایشگاه‏هاى پنهانى تولید شده است»، پرده از این راز گشود. در این مقاله، پزشک برجسته و سرشناس، دکتر «جان سیل» و پروفسور «یاکوب سیگال» مدیر بازنشسته مؤسسه زیست‏شناسى دانشگاه برلین، استدلال نمودند که ویروس ایدز باید ویروسى ساخته دست بشر باشد. همچنین دکتر «آلان کانت ول» در دو کتاب مستدل و علمى خود با عناوین «ایدز و پزشکان مرگ» (1988) و «خون عجیب» (1993) به شرح جزئیات و واقعیات این نظریه پرداخت و همین کتاب دوم وى بود که جایزه کتاب «بنجامین فرانکلین» را در سال 1994 به خود اختصاص داد. به دنبال آن بود که «ویلیام کمپ‏بل داگلاس» پزشک برگزیده انجمن ملى سلامت آمریکا در سال 1985، به طور مفصل و موشکافانه به نحوه شکل‏گیرى و گسترش این ویروس پرداخت و [b]اثبات نمود[/b] که این ویروس باید ساخته دست دانشمندان فعال در آزمایشگاه‏هاى ارتش آمریکا در منطقه «فرت دتریک» در ایالت مریلند باشد.)

این یعنی اینکه ویروس ایدز رو یانکی ها ایجاد کردن و مسلمه که تا روش درمانش رو هم نداشته باشن اقدام به انتشارش نمیکنن.اگه یادتون باشه مایکل جردن بسکتبالیست معروف NBA مبتلا به ایدز شد و به طرز عجیبی بهبود پیدا کرد.
موفق باشید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنده اطلاعات بيشتري در اين زمينه ندارم. دوستاني كه در اين زمينه تخصص دارند بايد نظر بدهند.
جناب samavat به هر حال ممنون كه مطرح كرديد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان عزیزم
چند روزی بود که تمایل داشتم چند کلمه ای در قالب یک پست مختصر در این تاپیک بنویسم اما ...
ترجیح دادم دو کتاب اوریژینال رو به شما معرفی کنم، دو مأخذ که اولی نماد «نقد تئوری های توطئه در خصوص ایدز» و دومی «سمبل منبع محکم ترین شواهد و ادله در خصوص مصنوع بشر بودن عوامل بیماری زایی مانندویروس مولد ایدز و ویروس مرگبار ابولاست»؛ متاسفانه هیچ یک از دو کتاب در بازار ایران یافت نمیشه اگر توفیقی دست داد و عمری باقی بود سعی میکنم با گفتگو با یکی از کتابفروشی های پایتخت زمینه سفارش eBook این دو کتاب رو فراهم و به محضر سروران میلیتاریست تقدیم کنم.
نام اولین کتاب هست: Denying AIDS: Conspiracy Theories, Pseudoscience, and Human Tragedy به قلم دکتر سِت ک. کالیچمن (Dr. Seth C. Kalichman) از انتشارات Springer (اشپرینگر)
و
دومین کتاب نام اش هست: Emerging Viruses: AIDS & Ebola -- Nature, Accident or Intentional? به قلم دکتر لئونارد هوروویتز (Dr. Leonard Horowitz) از انتشارات Tetrahedron (گروه انتشاراتی Tetrahedron)

امیدوارم اگر در بدست آوردن eBook این دو منبع موفق شدم و این دو متن در اختیار دوستان عزیزم قرار گرفت، سروران عزیز خودشون مطالعه و آنالیز کنن.
البته مقالاتی هم در این خصوص در دست هست که به موقع خودش همین جا تقدیم می کنم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جناب samavat به هر حال ممنون كه مطرح كرديد.[/quote]
خواهش میکنم.منم منتظر مقاله پاتروت عزیز میمونم.:evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام به دوستان عزیزم
1) لینک دانلود مقاله ای که به قلم آقای مارک هی وود (Mark Heywood) یکی از مسئولین سازمان غیر دولتی AIDS Law project (ظاهرا یکی از سازمان هاییه که همکاری تنگاتنگی با UNAIDS یا همون دفتر کنترل ایدز سازمان ملل متحد داره)
مضمون متن طرح استدلالات و استنباط های انکارکنندگان روایت رایج از بیماری ایدز، نقد (و حمله) به ایده هایی که انکارکنندگان روایت رسمی از خاستگاه، ظهور و بروز بیماری ایدز در دهه اخیر مطرح کردن.
این متن 30 صفحه ای در نشریه (احتمالا داخلی) Development Update (نشریه ای که محوریت محتوای اون رو اطلاعات و تحلیل های توسعه انسانی تشکیل میده)
عنوان مقاله هست: «بهای انکار»
http://parsaspace.com/files/9836154884/4-The_Price_of_Denial-Mark_Heywood.pdf.html

2) لینک دانلود بیانیه (اعلام موضع) رسمی انجمن ایدز کانادا (ماه می 2001) با موضوع پاسخگویی به اظهارات انکارکنندگان ارتباط پاتولوژیک (بیماری زایی) میان ویروس HIV و بیماری ایدز
مقاله ممکنه تا حدودی تند و با لحنی تهاجمی نگاشته شده باشه
http://parsaspace.com/files/4836154884/Responding_to_HIV_Denialists_En_Red.pdf.html

...

اما برای اینکه جانب انصاف رو رعایت کرده باشم دو متن: یک مقاله علمی (که البته بلادرنگ با واکنش تند و صریح مجله علمی معتبر Nature روبرو شد که لینک این صفحه خبر تحلیلی Nature رو تقدیم دوستان خواهم کرد) به قلم Peter Duseberg (پیتر دوزبرگ؛ که تقریبا دو دهه است آنچه رو که اغلب همکارانش به مثابه واقعیت ایدز پذیرفتن رد می کنه؛ ایشون یک میکروب شناس در دانشگاه کالیفرنیا- برکلی هستش و از سال 1986 بر این ایده پافشاری می کنه که ایدز حاصل یک سلسله تست های مخفیانه نظامی و تزریق نوع یا انواعی از سموم بیولوژیک - شیمیاییه؛ این هم وب سایت دکتر دوزبرگ برای علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر: www.duseberg.com) و دومین متن هم یک صفحه PDF هست که من دقیقا منشاء اون رو نمی دونم ولی حدس می زنم در یک به اصطلاح کتابچه مرور سالانه یا دو سالانه خلاصه مقالات (به اصطلاح Abstract و به اینجور کتابچه های مرجع هم می گن: Annals of ... مثلا: Annals of micrbiology البته الان این قسم مآخذ بصورت آنلاین هم در دسترس مشترکین قرار داده میشه)
در متن دوم، دو چکیده مقاله بچشم می خوره که خلاصه بالایی مربوط به کار آقای دکتر دوزبرگ و همکارانشون هست (همون مقاله علمی که عرض شد) و متن پائین کار چند نفر از کارشناسان وزارت بهداشت ایتالیاست (کار آقای دوزبرگ و همکارانشون هم در مجله معتبر وزارت بهداشت ایتالیا منتشر شد چرا که اغلب مجلات معتبر جهانی از پذیرش مقاله ایشون و همکارانشون خودداری کردن) در متن دوم ظاهرا بنحوی کار آقای دوزبرگ تائید میشه ...

1) لینک دانلود مقاله علمی دکتر دوزبرگ و همکارانش:
http://parsaspace.com/files/3836154884/2009_D_et_al._MED_HYPOTHESES.pdf.html

لینک صفحه خبر Nature که پاسخی انتقادی به همین مقاله داده:
http://www.nature.com/news/paper-denying-hiv-aids-link-secures-publication-1.9737

2) لینک دانلود متن حاوی دو چکیده که عرض شد:
http://parsaspace.com/files/1836154884/WITHDRAWN_summary.pdf.html


لطفا در نظر داشته باشید که آقای هی وود یک متخصص نیست بلکه در واقع یک فعال ایدز هستش که برای گسترش حقوق بهداشتی و اجتماعی بیماران مبتلا به ایدز تلاش می کنه البته در پایان متنی که ایشون نوشته میشه منابع بیشتری رو پیدا کرد.

در ضمن می تونید برای بررسی بیشتر جدال بی پایان دانشمندان حامی و نافی روایت رسمی و رایج از ایدز (خاستگاه، پیدایش، ظهور و گسترش و ...) به این صفحه مراجعه بفرمائید:
http://www.physics.smu.edu/pseudo/AIDS/
این صفحه در حقیقت یکی از page های وب سایت گروه فیزیک دانشگاه Southern Methodist University واقع در دالاس (تگزاس، ایالات متحده) است که دانشگاهی خصوصی با حدود 11000 دانشجوئه. همونطور که از نام این دانشگاه هم برمیاد (واژه methodist به دو مفهوم پیرو مذهب پروتستان و همچنین ملتزم به روشی ویژه (که اغلب روشمندی دیندارانه یا مذهبی از اون ایفاد میشه] هستش) در حقیقت بیشتر یک دانشگاه تحت نفوذ فرقه های مذهبی ساکن در ایالات جنوبی (مهم و تاثیرگذار) آمریکاست.

چنانچه عمری باقی بود، باز هم با مقالات بیشتر در این مورد در خدمت سروران میلیتاریست خواهم بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان عزیزم
چند روزی بود که تمایل داشتم چند کلمه ای در قالب یک پست مختصر در این تاپیک بنویسم اما ...
ترجیح دادم دو کتاب اوریژینال رو به شما معرفی کنم، دو مأخذ که اولی نماد «نقد تئوری های توطئه در خصوص ایدز» و دومی «سمبل منبع محکم ترین شواهد و ادله در خصوص مصنوع بشر بودن عوامل بیماری زایی مانندویروس مولد ایدز و ویروس مرگبار ابولاست»؛ متاسفانه هیچ یک از دو کتاب در بازار ایران یافت نمیشه اگر توفیقی دست داد و عمری باقی بود سعی میکنم با گفتگو با یکی از کتابفروشی های پایتخت زمینه سفارش eBook این دو کتاب رو فراهم و به محضر سروران میلیتاریست تقدیم کنم.
نام اولین کتاب هست: Denying AIDS: Conspiracy Theories, Pseudoscience, and Human Tragedy به قلم دکتر سِت ک. کالیچمن (Dr. Seth C. Kalichman) از انتشارات Springer (اشپرینگر)
و
دومین کتاب نام اش هست: Emerging Viruses: AIDS & Ebola -- Nature, Accident or Intentional? به قلم دکتر لئونارد هوروویتز (Dr. Leonard Horowitz) از انتشارات Tetrahedron (گروه انتشاراتی Tetrahedron)

امیدوارم اگر در بدست آوردن eBook این دو منبع موفق شدم و این دو متن در اختیار دوستان عزیزم قرار گرفت، سروران عزیز خودشون مطالعه و آنالیز کنن.
البته مقالاتی هم در این خصوص در دست هست که به موقع خودش همین جا تقدیم می کنم.[/quote]

در سایتهای ئی بوک رایگان هم نبود؟
مثل این :
[url=http://ebookee.org/Denying-AIDS-Conspiracy-Theories-Pseudoscience-and-Human-Tragedy_219701.html]ئی بوکی[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ضمن ادای احترام به نظرات جناب پاتریوت و سماوات و تشکر از منابعی که در اختیار گذاشتن ، میخوام برداشت شخصی خودم از داستان ایدز رو بیان کنم. به نظر من این سناریوی ساخته شدن ویروس ایدز به دست پژوهشگران نظامی آمریکا یکی دیگه از همون سلسله اقداماتی هست که پایه ها و بنیان تئوری توطئه رو هر چه بیشتر تقویت میکنه و هیچ مبنای علمی دقیق و اثبات شده ای نداره. مطرح کردن این قسم مسائل که معتقدم هرگز اثبات نخواهند شد فقط و فقط یک دستاورد داره و اون هم بزرگ شدن و نیرومند جلوه دادن پدیدآورنده اون داستان ها در اذهان عمومی.

شما فکر میکنید مردم گوشه گوشه دنیا وقتی میشنوند که فلان ویروس یا بهمان چیز تو دنیا به دست آمریکا یا گروه هایی در اون کشور ساخته شده اولین چیزی که به ذهن مردم خطور میکنه و متبادر میشه چیه؟؟ خیلیا ممکنه بگن اولش مردم کلی فحش و بد و بیراه نثار اونا میکنن و میگن آخرالزمونه رسیده و فلان فلان شده های بی همه چیز ببین دست به چه کارایی میزنن تو کار خدا هم دخالت میکنن. ولی بلافاصله بعدش آنچنان هیبت و ترسی از عاملان این وقایع در ضمیر ناخود آگاه مردم عام شکل میگیره که قدرت و اثربخشی اون از 1000 تا جنگ و سلاح و توپ و تانک بیشتره.

اینجوری سازندگان تئوری های توطئه به همه اهداف خودشون که همانا ترسناک تر جلوه دادن هیمنه خودشون هست ، بدون صرف کوچکترین هزینه و تلاشی دست پیدا میکنند.

تا حالا توجه کردین چرا این جور نظریات( منظور موضوعاتی هست که از انجام شدنش به دست انسان و دست های پشت پرده بوده) درباره موضوعاتی بزرگ که در کانون توجه افکار عمومی قرار داره بیان میشه؟؟
منظور خودم رو ساده تر بگم مثلا چرا هیچ وقت نشنیدیم بگن ویروس جنون گاوی یا سارس به دست انسان و با هدفی خاص ساخته شده؟؟ به نظر من دلیلش اینه که ویروس ایدز مهمترین ترس و واهمه بشر امروزی در زمینه سلامت خودش و بقای زندگیش در دنیای امروز هست. و بیماری های دیگه این جایگاه ترسناک و عاملیت روانی قوی رو در میان جامعه جهانی ندارند.

مثلا اگر قرار بود گروهی یا سازمانی مخفی و پشت پرده در 1000 سال پیش جنگی روانی به نفع خودش و با مطرح کردن یکی از همین تئوری های توطئه در زمینه بیماریها آغاز کنه مسلما به سراغ مهلک ترین و مرموز ترین عامل بیماری زای اون دوران مثلا وبا یا تیفوس یا سل میرفت. چون باعث جلب حداکثر توجه مردم جهان به خودش میشد.

در کل هیچ اعتقادی به ساخته شدن این ویروس و یا بیماریهای مشابه از این نوع ، به دست هیولاهای ساختگی ذهن همون کسانی که بیشترین سود رو از مطرح شدنش میبرند، ندارم.
به محققان و دانشمندانی که خالصانه و از روی نیات انسان دوستانه در هر نقطه از کره زمین و با هر نوع عقیده ای قدمی سازنده و مثبت برای درمان این بیماری بر میدارند خسته نباشید میگم و ازشون تشکر میکنم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام به دوستان عزیزم
از بذل توجه سروران ارجمندم به این موضوع تشکر میکنم
برادر خوبم جناب Lord-Soldier
این لینک زمانی که کلیک کنید درگام بعدی وارد فاز پرداخت مبلغی جزیی میشه که این کار برای حقیر میسر نبود.
در حال مذاکره با یکی از دوستان هستم و امیدوارم بتونم فایل اوریژینال رو بدست بیارم.

برادر بزرگوار و نکته سنج من جناب ILLUMINATOR
عرض میشه خدمت شما که مطالبی رو که فرمودید بسته به «سوژه» می تونه صحت داشته باشه یا نداشته باشه. واقعیت اینه که سرمایه گذاری کلان و سیستماتیک برای گسترش و به روز سازی جنگ افزارهای بیولوژیک از سابقه ای نیم قرنی برخورداره و این امور حتی گاه و بی گاه بطور رسمی اعلام یا به اون مباهات شده (به پروپاگاندای بلوک های غرب و شرق طی دوران جنگ سرد رجوع بفرمایید) و هم اینکه همونطور که شما فرمودید «دقیقا» به مثابه یک سلاح سیاسی و روانی علیه ملل هدف مورد استفاده قرار گرفتن که تئوری های توطئه علمی نما یا همون افسانه سرایی های علمی در باب برخی از این سوژه های معاصر می تونه بخشی از این تلاش های سخیف باشه. با این حال، اگر بطور خاص موضوعی مانند خاستگاه و شیوع ایدز رو بررسی کنیم واقعیت اینه که دلایلی که برخی منابع متقن تر و علمی تر انکارگرا طرح می کنن اونقدرها مورد پذیرش مجامع علمی معتبر جهان نیست. گو اینکه، صرف این واقعیت که حتی ویروس HIV و سندرم ناشی از آلودگی به این ویروس نوعی مهندسی نظامی بیولوژیکه اصل ماجرا رو تغییر نمیده و باید دست به تلاش های علمی و کلینیکی گسترده ای برای حل این معضل روز بشر زد همون گونه که می باید «علاوه بر و موازی با پیگرد قانونی و مجازات تک تک عوامل تولید و تحویل جنگ افزارهای شیمیایی به رژیم بعثی» حتما به درمان و توسعه و نوآوری در تکنیک های درمان بالینی مجروحین شیمیایی و روش های مبارزه و پیشگیری در مقابل چنین نمادهای جنون ... بشری پرداخت. باز هم در همین تاپیک اگر عمری باقی بود در خدمت سروران میلیتاریست خواهم بود.

باید از جناب Lord-Soldier تشکر ویژه کنم برای اینکه حس سرچ بنده رو تقویت کردن و بالاخره یکی از این دو کتاب رو یافتم

این هم لینک دانلود کتاب Emerging Viruses: AIDS & Ebola: Nature, Accident or Intentional?

http://parsaspace.com/files/9564154884/Emerging_Viruses-Aids_amp_Ebola_-_By_Leanard_Horowitz.pdf.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.