cheka

RUSCORP ، ارتش خصوصی با طعم ک.گ.ب

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

در دهه ی اخیر و با آغاز تهاجم آمریکا به افغانستان و عراق ، شرکت های خصوصی با اختیارات ویژه و تخصص در امور نظامی و امنیتی تحت عنوان "شرکت نظامی خصوصی" (Private Military Company) و "شرکت های امنیتی خصوصی" (Private Security Company) دوره ی طلایی ظهور خود را آغاز کردند و جای خود را در در تمامی عرصه ها ، از حفاظت حرفه ای از افراد مهم تا عملیات های گسترده در مناطق جنگی و تامین امنیت کشتی های غیرنظامی در مقابل دزدی دریایی ، باز نمودند .

احتمالا همه ی ما نام شرکت خصوصی Blackwater آمریکا که به واسطه ی شرکت گسترده در عملیات های نظامی عراق و افغانستان معروف گشته را به یاد داریم ، اما در این تاپیک قصد داریم به یکی از شرکت های امنیتی خصوصی در مهد اقتصاد دولتی ، یعنی فدراسیون روسیه اشاره کنیم .

شرکت RUSCORP یک شرکت امنیتی خصوصی بین المللی است که مرکز فرماندهی آن در مسکو بوده و دارای نمایندگی های متعدد در اقصی نقاط جهان ، از جمله آمریکا ، انگلیس ، اروپا و آفریقا است که در زمینه حفاظت از تاسیسات مخصوص (خصوصا تاسیسات نفتی) ، عملیات های ویژه ، تربیت نیروهای مسلح و سرویس در امنیت اقتصادی برای مشتریان ملی و حقیقی تخصص دارد و دارای روابط گسترده با سرویس ها و سازمان های امنیتی کشورها میباشد .

نکته ی جالب در مورد این شرکت آنست که در نقشه ی نمایندگی های این شرکت ، به نظر میرسد یک نمایندگی این شرکت در کشور ایران قرار دارد!

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/map%7E0.gif[/img]

شرکت RUSCORP را در حقیقت میتوان در اصل یک شرکت امنیت اقتصادی (Business Corporation) نامید که برای حفاظت از منافع اقتصادی مشتریان خود وارد عرصه های نظامی ، امنیتی و حتی اطلاعاتی نیز شده است ! این شرکت در حوزه های اقتصادی زیر فعالیت میکند :

[b]- جمع آوری اطلاعات اقتصادی (Business Intelligence) [/b]

شرکت RUSCORP با داشتن کادری مجرب در عرصه ی جمع آوری اطلاعات ، به مشتریان خود در هر نقطه ی جهان کمک میکند تا بهترین و کاملترین اطلاعات مورد نیاز در مورد شرکای اقتصادی و استخدامی های خود داشته باشند . این شرکت همچنین کار تحلیل همه جانبه ی اطلاعات بازار برای فعالیت اقتصادی در مناطق ریسک بالا و همچنین مذاکرات سطح بالا با شرکتها و انستیتوهای دولتی را نیز انجام میدهد /

[b]- تحقیقات (Research)[/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/irtf.gif[/img]

ماموریت گروه ضربتی مستقل تحقیقات موسوم به IRTF که زیرشاخه ی شرکت RUSCORP است ، کمک به مشتریان خود در کشورهای در حال توسعه با اقتصاد انتقالی برای اطمینان از به ثمر رسیدن سرمایه گذاری خارجی و حفاظت از منافع و اعضا مشتریان در تمام در تمام مراحل فعالیت های سرمایه گذاری است . هدف اصلی این گروه ، آنالیز اطلاعات برای دادن تصویری دقیق از فعالیت های غیرقانونی رقبای اقتصادی به دولتها و آژانس های امنیتی و یافتن راهکار برای بیرون رفت از بحران است .

از جمله فعالیت های این تیم میتوان به همکاری با دولتهای چین ، سری لانکای شمالی ، افغانستان و روسیه در امر تحقیقات اشاره کرد

[b]- مدیریت پروژه (Project Management) [/b]

شاید عبارت مدیریت پروژه شما را به یاد تهیه منشور پروژه ، بررسی ریسک های اقتصادی و چیزهایی شبیه به این بیندازد ، اما "مدیریت پروژه" در RUSCORP نه ارزیابی ریسکها ، بلکه به معنای "برخورد با ریسک ها" است ، آنهم از بدترین نوع ریسک ها . پروژه های اقتصادی میتوانند با تهدیدات متنوعی مواجه شوند ، از بی ثباتی سیاسی تا تروریسم که تمام این فاکتورها مسلما بر سرمایه گذاری ها تاثیر گذار است . اما شرکت RUSCORP به مشتریان خود کمک میکند در بدترین و ناپایدارترین مناطق و شرایط ، فعالیت اقتصادی خود را ادامه دهند .

در کنار این ، میتوان به فعالیت های دیگر از جمله مدیریت بحران در مواقع اضطراری نیز اشاره کرد . از جمله ی عملیات های زیرمجموعه این بخش میتوان به حفاظت از تاسیسات گازی و نفتی ، تامین امنیت دریایی (کشتی ها و بنادر) ، حفاظت و ریکاوری از دارایی ها ، برخورد با گروگانگیری و حمایت های بشردوستانه اشاره کرد .

در سال 2009 ، دولت نیجریه (ششمین صادر کننده ی نفت جهان) برای مقابله با دزدی نفتی شورشیان این کشور از تاسیسات گازی و نفتی (که توان صادراتی کشور را 30% کاهش داده بود) قراردادی جهت ارتقا و تامین امنیت تاسیسات نفتی شرکت ملی نفت این کشور (از جمله 6000 کیلومتر خط لوله ) با شرکت RUSCORP به امضا رساند ، این قرارداد همزمان با یک قرارداد دیگر 2.2 میلیارد دلاری دولت نیجریه با شرکت Gazprom برای ارتقا بخش نفت و گاز خود بود .

[b]- سرویس های یکپارچه (Integrated services): [/b]

وظیفه ی این بخش شرکت ، کنترل ، نگهداری حفاظت از تاسیسات نفتی و گازی برای مشتریان دولتی و خصوصی خود است . بخش RIS از زبده ترین متخصصان صنعتی تشکیل شده که تاسیسات نفتی و گازی مشتریان خود را با بالاترین کیفیت حفاظت و نگهداری میکنند .

[b]- پروژه های ویژه (Special Projects:[/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/sptf.gif[/img]

گروه ضربتی عملیات های ویژه شرکت RUSCORP موسوم به SPTF با هدف انجام پروژه های عملیاتی مربوط به حمایت از فعالیت های اقتصادی در مناطق با ریسک بالا ، تشکیل شد . این گروه با قابلیت استقرار در محل سریع (Rapid Deployment) آماده ی انجام سرویس و کمک در زمینه تحقیقات و در مواقع ضروری ، برخورد با تهدیدات نظامی - امنیتی علیه جان شهروندان روسی و تمامی مشتریان خود است .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/big_117.jpg[/img]

افغانستان

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/big_186.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/big_143.jpg[/img]

عراق- 2006

شرکت RUSCORP همچنین اقدام به تاسیس یک مرکز تربیت ضدتروریستی خصوصی موسوم به برای تربیت نیروهای اعمال قانون و نیروهای امنیتی خود برای عملیات در مناطق با خطر بالا نموده است ، هرچند از این مرکز برای تربیت نیروهای امنیتی روسی دیگر شرکتها نیز استفاده میشود و قادر به ارایه انواع آموزشها از جمله آموزش های ضدتروریستی ، استفاده از تسلیحات ، آموزش جنگ روانی و عملیات های تاکتیکی است .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/_gif-.gif[/img]

از جمله خدمات ارایه شده توسط گروه ضربتی SPTF میتوان به حفاظت فیزیکی از افراد مهم ، کاروان ها و مکانها ، نظارت و عملیات های شناسایی ، حفاظت هوایی و دریایی ، جمع آوری مین و برپانمودن مرکز حفاظت امنیتی و حفاظت فیزیکی ظرف 24 ساعت اشاره نمود.

[b]قلب ها و ذهن ها[/b]

علاوه بر برخوردهای قهر آمیز ، شرکت RUSCORP بیشتر در کشورهایی حضور دارد که در طول یا بعد از یک اقدام نظامی بوده اند ، این شرکت آمادگی فراهم کردن حمایت های اجتماعی به جوامع جنگ زده و ارتباط موثر با سازمان های دولتی و محلی برای ارتقا سطح اجتماعی این جوامع را دارد .

[b]پرسنل[/b]

شرکت RUScorp دارای پرسنل آموزش دیده و مجربی استکه همانطور که از وظایف شرکت واضح است ، دارای تخصص های گسترده ، از تخصص های اجتماعی گرفته تا صنعتی و نظامی-امنیتی هستند . پرسنل امنیتی این کشور معمولا از میان افسران امنیتی و انتظامی روسیه انتخاب میشوند ، اما از سراسر جهان از جمله اروپا و امریکا نیز افرادی در این شرکت فعالیت دارند . تمامی پرسنل شرکت RUSCORP در طول استخدام ملزم به پشت سر گذاشتن دوره های رانندگی حرفه ای و ایضایی ، توانایی های پزشکی اولیه ، آگاهی تاکتیکی (Tactical Awarness) ، استفاده از تسلیحات ویژه ، جنگ روانی و دوره های پیش و پس از استقرار هستند .

منبع : http://www.ruscorp.net/
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=4&ved=0CEIQFjAD&url=http%3A%2F%2Fresearch.icsecurities.com%2Fprivatecontent%2FAfrican%2520Markets%2520Today%2520-%252030072009.pdf&ei=k_mKT-PbDdHAswaViZHoCw&usg=AFQjCNHxOWkH6DxlVQxZ3CoWdTjA4yPg0A

[color=red]مترجم و گردآورنده : Cheka

اختصاصی میلیتاری / کپی از مقاله با ذکر نام میلیتاری و گرد آورنده بلا مانع است [/color]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شرکت ها و موسسات غیر انتفاعی فعالیت های گسترده ای در کلیه امور نظامی شروع کردند
امروز به یک ویدئو تبلیغاتی و سایتش برخورد کردم که مربوط به یک اکادمی برای اموزش های اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی بود
در همه ابعاد یک جاسوس تربیت میکنن و همه اموزش های لازم و به دانشجو هاش میده.

http://www.spy-academy.com/

راستی دست شما هم درد نکنه مقاله خیلی خوبی بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون بخاطر زحمتی که برای اطلاعاتتون! اما یه سوال : در مورد اینکه این شرکت تو کجا ایران فعالیت داره و بخاطر چی هستش ، چیزی میدونید؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ممنون بخاطر زحمتی که برای اطلاعاتتون! اما یه سوال : در مورد اینکه این شرکت تو کجا ایران فعالیت داره و بخاطر چی هستش ، چیزی میدونید؟[/quote]

بنظر بنده این شرکت به احتمال قوی بخاطر سرویس هایی که برای تاسیسات نفتی و گازی تامین میکنه اینجاست (بیاد بیارید یکی از اهداف اصلی تروریستها ، خصوصا در غرب کشور همواره تاسیسات نفتی و خطوط لوله ی گاز و نفت ما بوده) یا خدمات امنیتی-اطلاعاتی مثل حفاظت فیزیکی و ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بنظر بنده این شرکت به احتمال قوی بخاطر سرویس هایی که برای تاسیسات نفتی و گازی تامین میکنه اینجاست (بیاد بیارید یکی از اهداف اصلی تروریستها ، خصوصا در غرب کشور همواره تاسیسات نفتی و خطوط لوله ی گاز و نفت ما بوده) یا خدمات امنیتی-اطلاعاتی مثل حفاظت فیزیکی و ...[/quote]

فکر نکنم برای تاسیسات نفتی حضور فیزیکی داشته باشند و باتوجه به حضور حراست قوی شرکت نفت آنها تنها در سطح مشاور می توانند همکاری کنند ولی من فعالیت شرکت روسی در زمینه نفت و امنیت در خوزستان ندیده ام

فکر کنم اگر بحثی است برای حفظ و حراست از کارکنان روس مقیم در ایران و مشاوره در زمینه های امنیتی و تجربه های حفاظتی باشد
و اگر هم مشاوره ای بدهند منطقا به نیرو های حفاظت سپاه و اطلاعات باشد که بعد از تایید توسط مقامات زیربط به حراست های وزارت خانه ها و شرکت های تابعه فرستاده می شود یا در دوره های آموزش بیان می گردد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از چکای عزیز بابت تاپیک خوب و مفیدش . نکته جالب اینه که در عراق نیروهای امریکایی در عملیات های مختلف در یگانهای خودشون کماندوهای روسی هم داشته اند ! نیروهایی که قبلا عضو Spetnaz روسیه بوده اند . در عراق فعالیت های شرکت های خصوصی نظامی روسی بیشتر از افغانستان است . اگر هم در افغنستان فعالیتی دارند بیشتر روس ها بصورت نیروی به استخدام در امده شرکت های غربی می باشند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.