greeneye

آیا انسان واقعا بر روی ماه قدم نهاد؟ + فیلم و عکس

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام
به نظر من هم امکان نداشته که اون زمان کسی بتونه بره ماه و برگرده
الانش هم سخته وگرنه چینی ها الان اونجا بودن چون تننولوزی الان اونها مطمئنا از تکنولوژ اون زمان آمریکا خیلی بالاتر
به هر حال
با این مختصات فضانوردان در ماه رو از گوگل میتونید ببینید
20° 5'49.31"N
30°31'44.54"E

این مختصات رو حتما ببینید
20° 9'35.29"N
30°46'46.74"E

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب آقای مهدوی ، از اظهاراتتون مشخصه که مطالعه ی چندانی درباره ی ایرادات مطرح شده به پروژه ی آپولو نداشته اید ! (تعجب میکنم چطور میتونید اشکالات وارده رو با این قطعیت رد کنید در حالیکه مطالعه ای نسبت بهش نداشتید ) کتابهایی که در این باره نوشته شده اند اصلا توسط روسها نوشته نشده ! بلکه خود آمریکایی ها و بعضا حتی کارمندان سابق خود ناسا یا شرکتهای اقماریش دست به طرح چنین ایراداتی به برنامه ی آپولو زده اند .

آیا کتابهایی مثل Moon Hoax یا Did we go to moon ساخته ی ذهن روسهاست ؟! آیا افرادی مثل Bill kaysing (کارمند شرکت Rocketdyne ، تولید کننده ی موتورهای N1 برای فضاپیمای Saturn) یا ویلیام برایان روس بودند ؟! دوستان بیاید یکم واقع بین باشیم ! در مورد کمربند ون آلن هم اصلا بحث جسارت نیست ! هر موجود زنده ای که تو معرض این مقدار عظیم از ذرات پرانرژی و رادیواکتیو بادهای خورشیدی قرار بگیره مرگش حتمیه ! جهت اطلاعتون عرض کنم ما حتی برای همین ایستگاه فضایی ISS و تلسکوپ هابل هم نمیتونیم به میزان لازم حفاظت در برابر ذرات پرانرژی کمربند ون آلن تامین کنیم ، حالا 50 سال پیش ، یدفعه دوستان تو یه سفینه ی با عرض 5 متر تا فاصله 60000 کیلومتری زمین و زیر تشعشع مستقیم بادهای خورشیدی قرار میگیرند و تازه زنده هم میمونن ؟

اصلا یکی از مشکلات اصلی روسها که نتونستند آدم بفرستند ماه همین کمربند ون آلن هست که هنوز هم الان قضیه اش حل نشده ، چه برسه به اونموقع ! من برای روشن تر شدن بحث ، مستنداتی که در این مورد جمع آوری کردم رو در قسمت پایین برای دوستان قرار دادم ، امیدوارم مفید واقع بشه

..................................................................................................................................................................................................................................................
کمربند تشعشعی ون آلن که زمین رو احاطه کرده و در فاصله ی 100 تا 60000 کیلومتری زمین کشیده شده ، متشکل از ذرات پرانرژی ساطع شده بر اثر بادهای خورشیدی و تابش های کیهانی است که در میدان مغناطیسی زمین گیر افتاده اند ، در واقع کمربند ون آلن ، زمین و ساکنانش رو از تشعشعات و ذرات پرانرژی حفظ میکنه و همونطور که واضح هست از کمربند ون آلن به بالا ، فضا مملو از همین ذرات پرانرژی هست که از خورشید و دیگر ستارگان ساطع میشه .

کمربند ون آلن در واقع متشکل از همان میدان مغناطیسی دور کره ی زمین هست که این میدان مغناطیسی با منحرف کردن و گیر انداختن ذرات پرانرژی تشعشعات ، از رسیدن این اشعه های مرگبار به زمین جلوگیری میکنه . یعنی وقتی شما از کمربند ون آلن خارج شدید در واقع از سپر حفاظتی تشعشعات زمین خارج شدید و از اون لحظه به بعد بطور مداوم مورد بمباران ذرات پرانرژی اشعه های کیهانی قرار خواهید گرفت .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/app-f-f2.jpg[/img]

در اینجا من اول این موضوع تشعشع ها رو با جوابیه ی خود ناسا (که در لینک شما هم اشاره ای بهش شده) و بعد با توجه به اطلاعات موجود (که جوابیه ناسا رو تا حدودی نقض میکنه) مقایسه میکنم .

- بررسی با جوابیه ناسا : ناسا در گزارش خودش اعلام کرده میزان جذب تشعشعات رادیواکتیو توسط بدن فضانوردان آمریکایی در جریان سفر به ماه "کمتر" از Rem 5 بوده (5 Rem حداکثر میزان جذب تشعشع رادیواکتیو برای کارکنان تاسیسات اتمی در طول مدت یک سال هست که توسط آژانس انرژی اتمی تعیین شده)

(http://lsda.jsc.nasa.gov/books/apollo/S2ch3.htm)

اگر حرف ناسا را قبول کنیم و مقدار جذب تشعشعات توسط فضانوردان تقریبا 5 Rem باشد . این یعنی به اقرار خود ناسا فضانوردان در طول یک سفر به ماه تقریبا به اندازه ی یک سال کارمندان تاسیسات هسته ای ، تشعشع جذب میکند . اگر به این مقدار ، میزان جذب تشعشع 2.6 Rem توسط انسان روی کره ی زمین و فعالیتهای رادیواکتیو درون بدن را اضافه کنیم به عدد 7.6 Rem میرسیم که از استاندارد آژانس بالاتر است .

(http://www.fas.org/spp/military/docops/usaf/2020/app-f.htm)

- بررسی بدون جوابیه ناسا : با توضیحات گفته شده ، محرز هست که در فاصله ی 380 هزار کیلومتری بین کره زمین و ماه ، از فاصله ی 100 کیلومتری زمین (شروع کمربند ون آلن) بدن فضانورد از ارتفاع 100 کیلومتری به بالا بطور مداوم تحت بمباران ذرات پرانرژی و تشعشعات یونی ناشی از اشعه های کیهانی و بادهای خورشیدی قرار خواهد گرفت . طبق مقاله ی FAS ، در چنین شرایطی و با حداقل فعالیت خورشیدی (بدون درنظر گرفتن انفجارهای خورشیدی) ، با یک سپر آلومینیومی 0.1 گرم بر سانتی مترمربعی ، بدن فضانورد سالیانه 3000000 rem (روزانه 8200 rem) تشعشع جذب میکند که بسیار بیشتر از مقدار لازم برای مرگ فرد است ! با استفاده از یک سپر آلومینیومی 0.5 گرم بر سانتی مترمربعی ، در شرایط مشابه بدن فضانورد سالیانه 550 rem تشعشع جذب میکند .

حال با اضافه کردن تشعشعات ناشی از انفجارهای خورشیدی (Flare) که تشعشع تقریبی کم توان ترین آنها 25 Rem است و با در نظر گرفتن 15 انفجار خورشیدی در یک شبانه روز ، بدن فضانورد حتی با سپر 0.5 گرم بر سانتی مترمربعی ، چیزی حدود 380 rem تشعشع در روز جذب میکند ! (توجه داشته باشید حداکثر مقدار مجاز جذب تشعشع توسط آژانس انرژی اتمی 5 Rem در سال بود)

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/app-f-f1.jpg[/img]

حالا برای اینکه متوجه بشید تکنولوژی انسان (نه حتی فقط ایالات متحده ، بلکه تمام غولهای صنعت فضایی جهان) حتی همین الانشم برای حفاظت در مقابل تشعشعات قدرتمند این کمربند ناتوان هست یک مثال زنده براتون میزنم ، ایستگاه فضایی بین المللی !

همونطور که میدونید ، ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) در فاصله ی تقریبا 354 کیلومتری زمین (خیلی پایینتر از لبه ی بیرونی کمربند ون آلن) مستقر هست و در ابتدای کار از سپرهای آلومینیومی متداول که در ماهواره ها و دیگر سفینه های بدون سرنشین استفاده میشد ، برای حفاظت از تشعشعات استفاده میکرد . اما بررسی های انجام شده نشان میداد استفاده از عناصر سنگین مثل آلومینیوم برای سپر تشعشعی خود باعث ایجاد یک تشعشع ثانویه و آزاد شدن نوترون در هنگام برخورد ذرات پرانرژی تشعشع به سپر آلومینیوم میشود ! این بررسی ها نشان داد هرچه سپر تشعشعی آلومینیومی ضخیم تر باشد این مقدار تشعشع ثانویه بیشتر خواهد شد .

(پی نوشت : گزارش بالا اثبات میکند که در زمان پروژه های آپولو حتی در صورت استفاده از سپرهای ضخیم از جنس فلزات سنگین (آلومینیوم و سرب) برای حفاظت از جان فضانوردان ، این سپرها با برخورد ذرات پرانرژی ، با تولید تششعش ثانویه و آزاد کردن نوترون ، بیشتر بدن فضانوردان را در معرض تشعشع قرار میداده است !)

به دنبال این گزارش ، ناسا و سازمان فضایی روسیه تصمیم گرفتند علاوه بر سپر آلومینیومی نصب شده ، یک لایه حفاظتی از جنس پلی اتیلن (CnHn) به مدول های ایستگاه فضایی بین المللی اضافه کنند . پلی اتیلن دارای عدد اتمی کمتر بوده و پایدارتر است و نتیجتا در اثر برخورد ذرات پرانرژی کیهانی ، تشعشع ثانویه کمتری دارد . اولین مدول مجهز به این لایه حفاظتی ، مدول سرویس Zvezda بود .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/554px-View_of_the_bottom_of_Zvezda.jpg[/img]

[i]مدول Zvezda در وسط تصویر که از راست به مدول Zarya و از چپ به سفینه ی Soyuz متصل شده است[/i]

استفاده از این لایه ی حفاظتی جدید موثر واقع شد ، اما نه انقدر که ناسا و روسیه امیدوار بودند . گزارش سال 2002 نشان میدهد میزان جذب تشعشع توسط فضانوردان با استفاده از تکنولوژی جدید به یک میلی سیورت در روز کاهش یافته ، اما همین مقدار نیز باز بسیار زیاد است . 1 میلی سیورت مقدار جذب تشعشعی است که یک انسان روی زمین در طول یک سال جذب میکند . این میزان یعنی 3 ماه بودن در چنین شرایطی (برای فضانوردان) ریسک سرطان را تا یک دهم میزان ریسک سرطان برای سیگاری ها افزایش دهد .

شاید شما فکر کنید این میزان ریسک قابل چشم پوشی است . در حقیقت برای یک ماموریت چند ماهه ی ایستگاه فضایی هم بله ، همین گونه است . اما این موضوع نشان میدهد که حتی امروز هم تکنولوژی بشر به جایی نرسیده که بتواند انسان را به سفرهای خارج از کمربند حفاظت تشعشعی ون آلن بفرستد . در این مورد ، مارکو دورانته از دانشگاه ناپل ایتالیا میگوید "اگر با تکنولوژی امروز (2002) 2 نفر را به مریخ بفرستید ، یک نفر بر اثر سرطان خواهد مرد !"

http://www.spacetoday.net/Summary/1262
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11542778

حالا این بحث برای تکنولوژی 10 سال پیش انسان هست ، حساب کنید ببینید 50-60 سال پیش اصلا توانایی همچین کاری تو دنیا (نه فقط ایالات متحده) وجود داشته یا نه
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جناب آقای مهدوی ، از اظهاراتتون مشخصه که مطالعه ی چندانی درباره ی[b] ایرادات مطرح شده[/b] به پروژه ی آپولو نداشته اید ! (تعجب میکنم چطور میتونید [b]اشکالات وارده[/b] رو با این قطعیت رد کنید در حالیکه مطالعه ای نسبت بهش نداشتید ) [/quote]ایراد؟ اشکال؟
به نظرم بسیار مفید خواهد بود اگر فضای بحث را روشن کنیم، بحث بر سر یک موقعیت پیوسته و کیفی (اصطلاحا خاکستری) نیست، بلکه هدف بحث کاملا کوانتایز شده (صفر و یکی) و مشخص است: "آیا انسان واقعا بر روی ماه قدم نهاد؟" پاسخ این سوال دو حالت بیشتر ندارد: آری ویا خیر. بنابراین اگر شواهدی وجود دارد که انسان بر ماه قدم نهاده است، دیگر مجالی برای ایراد و اشکال باقی نمی ماند.
آیا شخصی به نام دکتر ورنر فون براون وجود خارجی داشت یا خیر؟ پاسخ این سوال کاملا روشن است.
آیا پرتابگر و ایستگاه پرتاب ساترن5 وجود خارجی داشت یا خیر؟ ایضا پاسخ روشن است.
و...
آیا صدها محققی که روی سنگ و خاک بازگردانده شده از ماه کار تحقیقاتی کردند و می کنند، بوق تشریف دارند!
آیا عکس های LRO از سایت های فرود در ماه، ایضا..!
و...
حالا خوبه آرمسترانگ خودش هنوز زنده است!

جناب cheka اگر روسها فرضا برای سوالی پاسخی نیافتند دلیل نمی شود دیگران هم نیابند، همانطور که عکس این قضیه هم صادق است، فرضا اگر آمریکایی ها نمی توانند چیزی شبیه اشکوال بسازند دلیل نمی شود که اشکوال وجود خارجی نداشته باشد.
---------------------------

در مورد تشعشعات کیهانی عارضم که باید بگردید و اشکال استدلال مطروحه را پیدا کنید، نه این که از آن به عنوان ابزاری برای انکار سایر شواهد مسلم سفر به ماه استفاده کنید.
دقیقا مثل این می ماند که بنده بگویم جذر عدد 1- ، عدد موهومی i می شود و شما با اتکا به مجموعه اعداد حقیقی که اعداد منفی جذر ندارند، درصدد انکار حرف بنده باشید!
---------------------------

لینک زیر را یکی از دوستان برایم ارسال کردند که از ایشان تشکر می کنم، (برای سایر دوستان که خیلی به قضیه مشکوک هستند. به عنوان یک جوابیه در نظر بگیرید...)
http://science.nasa.gov/science-news/science-at-nasa/2001/ast23feb_2/
  • Upvote 2
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شما از روی اینکه یک موشک ساترن در روز فلان به فضا پرتاب شد نتیجه گرفتید که به ماه رسیدن !؟ وجود و پرتاب یک موشک به هیچ عنوان دلیل عقلانی ای برای اثبات اینکه فضانوردهای آمریکایی به ماه رسیدند نیست ! شما چند دقیقه ی اول این پرتاب رو فوقش با چشم غیرمسلح ببینید ! بعدش چی ؟ عکسهایی که ناسا منتشر کرده ، سنگهایی که ناسا فقط از پشت ویترین به دنیا نشون داده ... مسلمه که صحنه گردان اصلی برای توجیه کارش مستندات و شواهدی هم بتراشه !

یکی از دوستان در یک سایت دیگه خیلی حرف جالبی راجع به این مورد میزد ، میگفت ناسا در پاسخش به ادعای جعلی بودن پروژه یک جمله ای داره که میگه "بر فرض دروغ بودن این ماجرا باز نمیتوان ناسا و ایالات متحده را متهم به جرمی کرد چرا که این دروغ آسیبی به کسی وارد نکرده است! این جمله ، اونهم از زبان ناسا خودش بیانگر همه چی هست...

به هر حال بنده اطلاعاتم رو برای دوستانی که مورد این قضیه شبهه داشتند و علاقه مند به کسب اطلاع بیشتر بودند عرض کردم ، شما که یا از الهامات الهی بهره برده اید یا خودتون جز فضانوردان پروژه آپولو هستید که چنین با قطعیت (که بوی تعصب هم داره) در مورد حقیقت داشتن سفر به ماه حرف میزنید و نیازی به این بحثها ندارید ! امیدوار هم نیستم که این بحث با شما به نتیجه ای برسه چون اصلا منطق بنده و شما باهم همخوانی نداره .

در ضمن یکبار دیگه هم این موضوع رو ذکر میکنم که تئوری توطئه ی پروژه ی سفر به ماه بیش از اون که توسط روسها بهش پرداخته بشه توسط خود آمریکایی ها و بالاخص افرادی که در پروژه ی آپولو درگیر بوده اند (و مسلما از بنده و شما بیشتر در این مورد اطلاع دارند) پرداخته شده
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از چکا برای اطلاعات در مورد کمربند ون آلن


با توجه به شکل عبور با کمک مدار های موجود و بصورت قوسی ممکن است، از سوی دیگر سخت بودن دلیل بر محال بودن نیست
اما واقعیت این است که روی این موارد که بحث مطلق نیست نمی توان نتیجه گرفت

برای پیدا کردن دلیل قاطع باید با شواهد بحث کرد، شواهدی که انکارش سخت باشد
در این مورد من برای اطمینان تصاویری که با تلسکوپ از ماه گرفته شده است و بازمانده تجهیزات سفر به ماه را نشان می دهد می توان استدلال نمود
من شنیدم عکسی موجود است اما بصورت سطحی که سرچ کردم پیدا نکردم حال دوستان اگر پیدا کردند لطف کنند ضمیمه کنند
حالا خودم بیشتر می گردم

من چند مستند در مورد رفتن دیدم که اصولش درست بود اما همیشه مشکل در جزئیات پیدا می شود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
cheka جان اگه ممكنه قضيه رو از جوانب صحنه سازي تحليل كن

همون پرتاب موشك و تماشاگران و كاركنان و طراحي كنندگان

و .....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از شما برادر بزرگوار cheka بابت تحلیلتان تشکر می نمایم و باشد که دیگران هم یاد بگیرند هرچند با منطقی که بنده مشاهده کردم امیدی نمی بینم پ
س بهتر است اینگونه جواب داد که :
در ان سال امریکا نه یک بار بلکه چند بار این کار را انجام داد !!!! icon_smile

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درباره عکس های گرفته شده از تجهیزات مانده از 40 سال پیش از سفر به ماه دو مطلب پیدا کردم
که البته عکس ها مهمتر است. دوستان نظری دهند

http://aftabnews.ir/vgldno0fnyt0sfh..ayy262lf.html

http://www.khabaronline.ir/detail/13044

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان در گوگل ارث حتما ماه و عکسهایی که از راهپیمایی روی ماه قرار داده ببینند تا به مشکوک بودن سفر به ماه پی ببرند
ضمنا فیلم پیاده شدن از سفینه رو در زیر گذاشتم ، حتما ببینید:
http://www.aparat.com/v/239ee30f96fc782f36bac875ea2c17dc182014

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب!
والا حوصله جروبحث بر سر موضوعي كه ربطي نه به من و نه به ديگران نداره ندارم.باز همينو ميگم كه اگه 25 ميليارد دلار اونم در سال 1962 صرف يه پروژّه بشه ماه كه هيچ بيشتر از اون هم ميشه پيشروي كرد.ايالات متحده تا حالا چندين كاوشگر فوق پيشرفته به مريخ فرستاده(يكيش كه ساخته دكتر ..... ايرانيه)مريخ چندين برابر دورتر از ماه هست.پس اين ميتونه رفتن به ماه رو ثابت كنه.دوم اينكه نه روسها و نه چيني ها فعلا فناوري 50 سال پيش آمريكا براي سفر به ماه رو هنوز به دست نياوردن و به علاوه آمريكا به هدف خودش رسيد.
دوستان عزيز وقتي يكبار از خاك ماه نمونه برداري كردن و به اين نتيجه رسيدن كه خالي از حيات هست مگه بيكارن يا پولشون زياديه كه براي چندين بار به ماه برن.هدف آمريكا خرد كردن شوروي و ادعاي اون در مورد يكه تازي در مورد فضا بود كه موفق هم شد.الان براي آمريكا رفتن به مريخ مهمه نه رفتن به ماه.روسا و ژاپن و چين تو سرشونه كه به ماه برن.ولي نه فناوريشو دارن و نه پول سرمايه گذاري روي اين كار(روسيه سال 2022 قراره به ماه بره كه اون موقع آمريكا به مريخ رفته).
فعلا ناسا در حال بررسي ساخت كپسول زيستي در مريخه كه انسان رو چند صد روز زنده نگه داره نه دوباره رفتن به ماه رو كه هيچ منفعت سياسي و اقتصادي نداره.
(يادتون نره كه پس از رفتن انسان به ماه اقتصاد آمريكا رو به توسعه خيلي عجيبي رفت!)

[quote]
به هر حال بنده اطلاعاتم رو برای دوستانی که مورد این قضیه شبهه داشتند و علاقه مند به کسب اطلاع بیشتر بودند عرض کردم ، شما که یا از الهامات الهی بهره برده اید یا خودتون جز فضانوردان پروژه آپولو هستید که چنین با قطعیت (که بوی تعصب هم داره) در مورد حقیقت داشتن سفر به ماه حرف میزنید و نیازی به این بحثها ندارید ! امیدوار هم نیستم که این بحث با شما به نتیجه ای برسه چون اصلا منطق بنده و شما باهم همخوانی نداره .
[/quote]
جناب چكا اينجور با كنايه حرف زدن اصلاْ جالب نيست و طرف رو ناراحت و مثل خودت جوابتو ميده.ما داريم بحث ميكنيم نه اينكه افكار و طرز تفكر خودمون رو به زور به هم منتقل كنيم كه بعدش وقتي يكي جواب داد ما بيايم و با كنايه جوابشو بديم.اين بنده خدا هم اصلا تعصبي نداره!تعصب به چي؟بنده اگر ميگم انسان به ماه رفته واقعا ايمان دارم كه رفته.حالا شما بيايد بگيد كه مثلا به من وحي شده.پروژه اي كه ميليارد ها دلار خرجش شده و هدفش فقط رفتن به ماه بوده به نظرت دور از ذهنه.خود روسها يه كاوشگر با 300 ميليون دلار ساختن و به قول خودشون از آخرين فناوري ها استفاده كردن و بيشترين سرمايه گزاريشون تو اين كار بود تو فضا گم شد.حالا فرض كن ناسا 250 ميليارد دلار صرف رفتن به ماه بكنه.ايا نميشه باز به ماه رفت.فناوري روسها همين مقدار عقبه كه تراشه ها شو از شركتهاي آمريكايي و ژاپني ميخره.پس چه برسه به اون موقع.
هم بنده و هم اكثر دوستان اين رو ميدونيم كه فعلا روسيه و چين خيلي از فرانسه عقبترن چه برسه به آمريكا.ايا اين حرف بنده بوي تعصب و طرفداري از آمريكا داره يا خود واقعيته كه نميتونيم قبولش كنيم؟به نظرت درسته كه بنده بگم كه چون شما هميشه اخبار دست اول در مورد روسها رو تو سايت مياريد بگم شما تعصب روسها رو ميكشيد؟دوست عزيز كسي رو به تعصب متهم نكن ما همه برادريم و مسلمان.بنده براي شما خيلي احترام قاپلم چون حداقل با توجه به پستهاي شما كلي اطلاعاتم بالا رفته.
حالا بعضي از دوستان موافقن خوب باشن بعضي مخالفن خوب باشن. icon_smile
نه مخالفا ميتونن موافق هارو توجيه كنن و نه موافقين.(به همين خاطر رپيس ناسا گفته كه اين دروغ براي آمريكا خوب بوده :rose: )
  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راستي يه نكته خيلي جالب در مورد فناوري.يه تراشه اينتل رو به چيني ها بديد اگه بعد از 100 سال تونستن از ساختارش سر در بيارن......................ديگه يعني هيچ.
فناوري ساخت يه تراشه نه تنها در انحصار آمريكا بللكه در انحصار شركتهاي اينتل و اي ام دي هست.رسيدن به فناوري ساخت تراشه براي كشوري مثل خودمون حداقل 40 سال زمان ميبره.و براي كشورهايي مثل روسيه و چين شايد 30 سال!
بله دوستان عزيز فناوري كه ميگن بعني اين.جدا اين جالبه بدونيد كه نه تنها كشورهاي ديگه دنيا فناوري ساخت ريز تراشه محاسباتي رو ندارن حالا خود شركتهاي آمريكايي ميخوان براي اتصالات در يك تراشه از فناوري اپتيكي استفاده كنن(ميدونيد يعني چي!)
دوستان عزيز جدا از اينكه ما دشمن آمريكا هستيم بايد اين رو در نظر بگيريم كه جامعه آمريكا بيشترين خدمت رو به علم كرده.بنده ميگم مرگ بر آمريكا و صهيونيسم ولي نميگم مرگ بر مردان علم آمريكا كه بعضي هاشون هم ايراني هستن.
  • Upvote 1
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب نپتون

تعریف فرد متعصب (حداقل برای بنده) کسی هست که مستندات و اطلاعات موجود رو با حرفهای غیرمنطقی توجیه میکنه و طوری حرف میزنن انگار علم مطلق دارند ! نه بنده نه شما نه جناب مهدوی علم مطلق نداریم (حداقل خودمو میدونم که ندارم icon_smile ) پس در مورد هیچی نمیتونیم مطلقا نظر بدیم ، نه من میتونم مطلقا بگم آمریکا به ماه نرفته ، نه شما میتونی مطلقا ادعا کنی به ماه رفته ... یه سری اطلاعات محدودی داریم و میخوایم روش بحث کنیم ، حالا اگر کسی این وسط بخواهد با مغلطه اطلاعات مستدل رو خط بطلان بکشه و بطور مطلق از چیزی دفاع کنه اسمش میشه متعصب .

آقای مهدوی میگن "مطلقا" هیچ اشکالی به پروژه ی آپولو وارد نیست ، اما در مورد بحث کمربند ون آلن دفاعی نداشتند ، حالا شما هم هرچقدر بحث پول خرج شده روی این پروژه رو بیاری وسط باز نمیتونید بوسیله ی اون قضیه کمربند ذرات انرژی رو انکار و توجیه کنید ! اگر هم بدون توجه به این موضوع و اطلاعات موجود باز به درستی پروژه ایمان داشته باشید شما هم متعصب هستید اما اگر مایل به بحث منطقی هستید میتونیم روی این قضیه باهم بحث کنیم

یه بنده خدایی میگفت تو یه بحث منطقی شما یا باید نسبت به نظری که اول بحث داشتی اطمینانت تقویت بشه یا تضعیف بشه ، اگر همچین اتفاقی نیافته اصلا بحث منطقی صورت نگرفته ...

در ضمن ، در بحث تراشه ها در تاپیک های مرتبطی که در همین فروم و اکثر با جناب مهدوی بحث داشتیم ، به این نکته اشاره کردم که پردازنده ها و تراشه های نظامی هم اکنون در کشورهای دیگه از جمله کشورهای اروپایی هم ساخته میشه ، اما فقط با کاربردهای محدود و نظامی ، نه تجاری اونطور که اینتل و AMD تولید میکنند .
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس ایمان داشتن میشه تعصب!(بیخیال تعصب چون اینجور بحث کردن فایده نداره)
در مورد تراشه های نظامی تا اونجا که اطلاع دارم تمامی تسلیحات نظامی از از شرکتهای آی بی ام و اینتل و ای ام دی سفارش میدن.خود روسها هم از فرانسوی های کمک میگیرن و به طور کل کل دنیا از شرکتهای تراشه سازی آمریکا.
جناب چکا الان آیا فرانسوی ها و روسها قادر به تولید تراشه بودن میتونستن دنیا رو قبضه کنن.
بنده با قاطعیت و سند میگم جز شرکتهای تراشه سازی مرتبط با شرکتهای آمریکایی هیچ شرکتی قادر به تولید تراشه نیست.
الان همین دارپا رو روبات سگ بزرگ سرمایه گذاری کرده که روباتش داره از سی پی یو اینتل استفاده میکنه.اونم پنتیوم یک.بالاخره دارپا که همه میدونیم در صنعت فناوری نظامی تو جهان حرف اول رو میزنه(اینو شک دارید).حالا کدوم صنعت نظامی برای کدوم تسلیحات داره تراشه بومی تولید میکنه icon_smile
وقتی تو یک کنفرانس در روسیه وقتی رئیس وقت شرکت دل به مسخره میگه که میخوان رو صنعت فناوری روسیه کار کنن و پوتین بهش برمیخوره و میگه ما خودمون در آینده کامپیوتر میسازیم.چطور میشه اینا برای تسلیحات خودشون تراشه بومی میسازن(پردازشگر محاسباتی)
مگر در تمامی تسلیحات آمریکایی و فرانسوی و روسی و چینی از تراشه های ای ام دی و اینتل استفاده نمیشه.
اگر منظورتون از پردازشگر مجموعه ای از دیودها و ترانزیستورهای در اندازه بزرگ هست که کلا بله ایران هم تراشه میسازه.ولی اگه منظورتون تراشه مثل تراشهای تجاری هست باید بگم با استناد کامل میگم غیر از شرکتهای آمریکایی هیچ شرکت دیگه ای قادر یه ساخت تراشه نیست(این تخصصمه).
(اگر از روسیه و فرانسه مثال میزنم به خاطر اینه که بیشتر در اروپا این دوتا رو تو صنعت هوافضا و نظامی قبول دارم)
  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.