M-ATF

راکت انداز 60 تایی زرهی ساخت ایران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

این تصویر رو در یکی از فروم های دیگهدیدم،نمی دونم این تصویر اینجا تکراریه یا نه، گفتم بذارم اگه که احیانا تکراری نباشه و بقیه ندیده باشن، یا شاید اینکه دوستان اطلاعات بیشتری داشته باشن به اشتراک بذارن:

iranian_mrls.jpg

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر نمیکنم چیز خیلی خاصی باشه ! یک راکت انداز غیر هدایت شونده با 60 تیوب که به احتمال زیاد از راکت های 122 میلیمتری گراد استفاده می کنه بر روی شاسی یک تانک تی 55 نصب شده و این تنها مزیت شنی دار بودن رو به راکت انداز اضافه میکنه که دارای خوبی ها و بدی هاییست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

طرح بسیار جالبی است.

این خودرو می تواند به خوبی نیروهای زرهی خط حمله را ساپورت کند. در صورت استفاده از راکت های ترموباریک آتشزا می توان از آن علیه کمین ها در مناطقی مثل کوهستان استفاده کرد. (مثل سیستم TOS 1 روسی) ضمن اینکه می تواند تانک ها را در خط مقدم نبرد نیز همراهی کند. (به لحاظ زرهی بودن) در مجموع ایده مفید و کارآمدی برای ما خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در رژه قبل نمونه ای از این موشک اندازهای زرهی را دیدم
همانطور که گفتن این وسایل در همراهی نیروهای پیش رونده و شکستن خط مقدم دشمن خیلی موثر است و کاربردی

در بازی Company of heroes این وسایل در جاهایی که دشمن سلاحی قدرتمند داشت یا تمرکز داشت غوغا می کرد

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تیمسار میر یونس معصوم زاده در سال 1328 در یک خانواده مذهبی در اصفهان متولد شد. تحصیلات خود را تا دبیرستان در اصفهان به پایان رساند. به دلیل علاقه ای که به مسائل دفاع از کشور به خصوص به تجهیزات نظامی اعم از توپ، تانک، هواپیما، کشتی، زیردریایی داشت،اما ارتش را انتخاب کرد. در سال 1350 از دانشکده افسری فارغ التحصیل و در واحدهای توپخانه مشغول خدمت شد. و همزمان تحصیلات دانشگاهی ادامه داد و توانست مدرک مهندسی مکانیک را از دانشگاه تهران اخذ کند.



وی می گوید: خدمتم ادامه داشت تا این که انقلاب مردم ایران به پیروزی رسید. آن زمان امیرشهید سپهبد صیاد شیرازی با درجه سرگردی خدمت می کرد، بنده هم ستوان یکم بودم. با هجوم ارتش عراق به کشور ما با یک یگان موشکی در منطقه خوزستان، مشغول دفاع از کشور شدم. افتخار دارم درمدتی که در خوزستان حضور داشتم، هم رزم مقام معظم رهبری بودم . در منطقه خوزستان به دلیل علایق مشترک بنده و مهندس چمران در ساخت تجهیزات جنگی همکاری نزدیکی داشتیم. درسال 1360 من دیدم که دشمن با انبوه تانک به واحدهای ما حمله می کند به این فکر افتادم که سلاحی بسازم تا با انبوه تانک و نفر بر مقابله کند. در این راستا یک دستگاه تانک آسیب دیده دشمن در عملیات طریق القدس را به غنیمت گرفتم. این تانک را در همان منطقه عملیاتی که واحد من بود، "د مونتاژ " و یک سیستم 60 لوله ای کاتیوشا را به آن نصب کردم .
این تانک درحال حرکت به صورت انبوه و رگبار موشک تیراندازی می کرد و تانک های دشمن را مورد هدف قرار دهد. در چندین عملیات این تانک توانست ضربات سنگینی را به واحدهای زره ای دشمن وارد کند. مهم ترین مأموریتی که این تانک انجام داد، این است که درعملیات بیت المقدس به هنگامی که خرمشهر توسط نیروهای اسلام در حال بازپس گیری بود، یک یگان زره ای دشمن در ایستگاه حسینیه که بین اهواز و خرمشهر بود، تلاش می کرد تا خودش را به جاده آسفالته برساند و از آن جا به رودخانه کارون نفوذ کرده و واحدهایی که می رفتند خرمشهر را آزاد کند، محاصره نمایند و اگر این کار را انجام می شد، خسارات و تلفات فوق العاده ای به واحدهای ما وارد کند. بنده شخصا با این توپ 60 لوله به انبوه تانک هجوم آوردم و تعداد زیادی تانک، نفربر و خودروهایی که نفرات سوار بودند، توانستم مورد اصابت قرار دهم و دشمن را در آنجا مجبور به عقب نشینی کنم و این یکی از عوامل موفقیت و پیروزی رزمندگان در فتح خرمشهر است که متأسفانه جایی بیان نشد. البته در همان سال 61 روزنامه اطلاعات، کیهان، جمهوری اسلامی راجع به این تانک و توپ 60 لوله ای مقالاتی را نوشته بودند که موجب افزایش روحیه رزمندگان بود که درداخل جبهه همچنین سلاحی ساخته شد که می تواند با یگان های تانک دشمن مقابله کند و عملیات انجام دهد.



http://www.farhangeisar.com/1388-08-18-16-14-46/402-1388-10-20-14-07-48.html
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.