FLANKER

تاپیک جامع بررسی ارتش پاکستان ( خبر، تحلیل ، گزارش )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

اسلام آباد، 5 بهمن، خبرگزاری «نووستی»/ پاکستان با موفقیت موشک بالستیکی "شاهین-1" که توان حمل کلاهک هسته ای را دارد را پرتاب کرد. این موشک قابلیت انهدام اهداف با دقت بسیار بالا در فاصله 700 کیلومتری را دارد. تلویزیون پاکستان به نقل از منابع ارتش گزارش داد که این اولین پرتاب آزمایشی موشکی در پاکستان طی سال جاری محسوب می شود. ویژگی این موشک جدید در آنست که سکوی پرتاب آن بر روی قطار سوار می شود. ژنرال کیانی فرمانده کل قوای ارتش پاکستان در مراسم پرتاب موشک حضور داشت و به طراحان این پرتاب موفقیت آمیز را تبریک گفت. به گزارش رسانه های گروهی این پرتاب ها بخشی از برنامه دولتی مدرنیزه کردن تسلیحات موشکی است که بخش مهم آن به موشک های خانواده "هتف" مربوط می شود ....................................................................... تو اين بگيروببندا و ترورا اينا چه حوصله اي دارن موشكم ازمايش ميكنن!!!! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 31 فروردین، خبرگزاری «نووستی»/ پاکستان روز شنبه موشک بالستیک شاهین-2 را آزمود که می تواند مسافتی طولانی را پیموده و مهمات هسته ای نیز حمله کند. این مطلب را آسوشیتدپرس به نقل از اعلامیه فرماندهی نظامی پاکستان خبر داد.

پیشتر اسلام آباد اطلاع داده بود که پرتاب هایی آزمایشی برای موشک های برد متوسط و کوتاه انجام داده است.

موشک شاهین-2 که می تواند در فاصله دو هزار کیلومتری به هدف اصابت کند، از یکی از میدان های نظامی کشور که نام آن گفته نشده است، پرتاب شد.

در ماه فوریه پاکستان موشک هایی با برد متوسط و نزدیک (تا 1.3 هزار کیلومتر) را با موفقیت پرتاب کرده بود که می توانند مجهز به مهمات هسته ای شوند. در آن زمان ژنرال کیانی فرمانده ارتش پاکستان نگرانی درباره امکان استفاده از فناوری های پیشرفته نظامی توسط افراط گرایان را رد کرده و اعلام نمود که تمامی ذخایر هسته ای پاکستان بطور مطمئن نگهداری می شوند.

هند و پاکستان در سال 1998 سلاح هسته ای را آزمودند. این دو کشور سه بار با یکدیگر جنگیده اند. هم اکنون روابط بین هند و پاکستان به روال عادی بازمی گردد

جالبه كشوري كه نميتونه امنيت داخلي خودش رو تامين كنه پشت سر هم موشك ازمايش مي كنه !!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی با سلام ارتش پاکستان درباره هرگونه تهاجم نظاميان آمريکا به خاک آن کشور هشدار داد. به گزارش واحد مرکزي خبر از اسلام آباد ؛ فرمانده نيروي زميني ارتش پاکستان ديشب در بيانيه اي اعلام کرد: ارتش پاکستان مسوول محافظت از مرزها و حمله به تروريستها و عناصر شرور در خاک اين کشور است بنابراين هيچ نيروي خارجي حق حمله به خاک پاکستان را ندارد. در اين بيانيه به نقل از ژنرال اشفاق پرويز کياني فرمانده نيروي زميني ارتش پاکستان آمده است: ارتش پاکستان به هر قيمتي از استقلال و تماميت ارضي خود دفاع خواهد کرد. فرمانده نيروي زميني ارتش پاکستان همچنين گفته است که هيچ گونه توافقنامه نظامي بين پاکستان و آمريکا در زمينه مشروعيت دادن حملات موشکي نيروهاي آمريکايي مستقر در خاک افغانستان به خاک پاکستان امضا نشده است. اين بيانيه زماني منتشر مي شود که ديروز دريا سالار مايکل مولن رييس ستاد مشترک نيروهاي نظامي آمريکا با حضور در کنگره گفته بود که به منظور پيروزي در جنگ با طالبان و القاعده در افغانستان ، نيروهاي آمريکايي مي توانند به مناطق قبايلي پاکستان حمله کنند. گفتني است حملات موشکي و خودسرانه آمريکا به خاک پاکستان که به کشته شدن دهها تن از شهروندان اين کشور منجر شده خشم مقامات دولت پاکستان را برانگيخته است . پيش از اين سيد يوسف رضا گيلاني با محکوم کردن اين گونه حملات گفته بود ، حملات خودسرانه نيروهاي آمريکايي به خاک پاکستان نه تنها هيچ کمکي به بهبود اوضاع نخواهد کرد بلکه اوضاع منطقه را پيچيده خواهد کرد . هفته گذشته نيز وزارت امورخارجه پاکستان با فرا خواندن سفير آمريکا به اين وزارتخانه تهاجم نيروهاي آمريکايي به خاک پاکستان و کشتار بيست تن از شهروندان اين کشور بدست نظاميان آمريکايي را محکوم کرد . منبع: واحد مرکزی خبر /پنجشنبه 21 شهريورماه 1387-10:39

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه اينكه با دخالت هاي نظامي آمريكا موافق باشم اما اين كشور پاكستان از روزي كه انگليس پير با جدا كردن بخشي ا ز هند به رغم مخالفتهاي محكم علماي اسلامي هند و جدا كردن بخشي از بلوچستان ما تشكيل شده جز تروريسم و دردسر هيچ چيز نداشته است .مصداق عيني آن حملات گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي و سپس فرار آنها به داخل خاك كشور!!!!پاكستان و پناه گرفتن در آنجا است .بر پايه اطلاعات منتشر شده اين جنايت پيشه دد منش از ترس حمله واحدهاي رزمي ايران از مناطق هم مرز با ايران در پاكستان به منطقه قبايلي در ايالت وزيرستان شمالي گريخته و گروگان هاي نيروي انتظامي را هم در آن منطقه كه مجاور مرز افغانستان است نگاه مي دارد . ايالت وزيرستان شمالي منطقه اي است كه در آن دولتي وجود ندارد و در اماكن عمومي انواع مواد مخدر و سلاح فروخته مي شود.حال شما بايد به اين مردك تروريست ورور يعني فرمانده نيروي زميني پاكستان بگوييد كه تاكنون چند صد بار ايران از شما درخواست كمك براي انهدام و دستگيري تروريست ها و يا حتي عمليات مشترك نيروهاي ايراني-پاكستاني را كرده و دولت!!!!پاكستان درخواست ما را بي پاسخ گذارده است .!!!!!حال اگر ايران عملياتي انجام دهد دولت پاكستان حق اعتراض ندارد!!! اينجانب هر نوع حمله اي به ايالت وزيرستان شمالي را مايه مباهات ميدانم و متاسفم براي تلويزيون دولتي ايران كه با پخش صحنه هاي غم انگيز با آن تروريست ها همدردي مي كند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارتش و سیاستمداران پاکستان مال این حرفها نیستند! شاید در مناطق قبایلی خود مردم کاری انجام دهند. دومین کشور اسلامی را کردند نوکر و مستعمره کفار انگلیس و امریکا ، خودشان به امریکا اجازه هر کاری را داده اند ، حالا هم زر زیادی می زنند.این حرفها فقط بخاطر خوش کردن دل مردم مسلمان پاکستان برای همراهی با دولت جدید است و اینکه به مردم بگویند مشرف رفت و شرایط تغییر کرده دیگه نوکر امریکا نیستیم! یک روز آمریکا زیر پای انگلیس را خالی کرد و مشرف را آورد حالا هم انگلیس زیر پای امریکا را خالی کرد زرداری را آورد سر کار.خدا لعنت کند امریکا و انگلیس و سیاستمداران وابسته پاکستان را که 160 میلیون مسلمان را به چه روزی انداخته اند. خدا لعنت کند محمد رضا پهلوی بی مسئولیت لافزن بی اراده را که وقتی پاکستان تشکیل شد ، سران این کشور آمدند پیش محمد رضا پهلوی و گفتند کشور پاکستان اصالت ندارد و از شاه خواشتند که با اتحاد با ایران و زیر نام و پرچم ایران زندگی کنند و هیچ مشکلی هم نه از نظر مذهبی و نه زبانی نداشتند(فقط فکرش را بکنید که ایران بدون هیچ جنگ و خونریزی به مرزهای دوران نادرشاه برمی گشت! ) اما شاه مگر بدون اجازه انگلیس و امریکا می توانست کاری انجام دهد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گفتني است حملات موشکي و خودسرانه آمريکا به خاک پاکستان که به کشته شدن دهها تن
از شهروندان اين کشور منجر شده خشم مقامات دولت پاکستان را برانگيخته است .
پيش از اين سيد يوسف رضا گيلاني با محکوم کردن اين گونه حملات گفته بود ، حملات خودسرانه نيروهاي آمريکايي به خاک پاکستان نه تنها هيچ کمکي به بهبود اوضاع نخواهد
کرد بلکه اوضاع منطقه را پيچيده خواهد کرد .
هفته گذشته نيز وزارت امورخارجه پاکستان با فرا خواندن سفير آمريکا به اين وزارتخانه تهاجم نيروهاي آمريکايي به خاک پاکستان و کشتار بيست تن از شهروندان اين کشور بدست نظاميان آمريکايي را محکوم کرد .

محکوم کرد حالا چی شد این محکوم کردن ها چه فایده ای داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آخه مساله اصلي اينه كه پاكستان يك بازي دوجانبه ميكنه هم به امريكا نياز داره و هم نميخواد به طالبان و القاعده و كلا نيروهاي جهادي كه توي مناطق قبيله اي هستند سرشاخ بشه. اين آخرين گزارشي هم كه توي همين چند روز منتشر شده ميگه حتي مناطقي كه گاها پاكستان اعلام ميكنه توي اونجا بر عليه نيروهاي قبيله اي عمليات ميكنه حتي يك تانك و سرباز هم نيست و گاها هم به خونه هاي خالي حمله ميكنن و ميگن عمليات كرديم بر عليه اين نيروها. با طالبان توي مناطق قبيله اي معاهده صلح امضا ميكنن كه ما با شما كاري نداريم به شرط اينكه شما به نيروهاي دولتي حمله نكنيد! حالا ديگه اين طالبان هر جا برن ديگه رفتن! فرقي نداره! البته طبيعي هست چون بالاخره طالبان خودشون زمان اون بوتو درست كردن!!!!! اما اين وسط به پول و كمك مالي و نظامي امريكا براي به اصطلاح مبارزه با تروريسم نيازمند هستند پس هم آوازي هم ميكنند كه بتونن اين كمك ها دريافت كنن. امريكا هم خب ميبينه كه پاكستان چه جوري قصور ميكنه طبيعتا ميخواد خودش اقدام و حالا ميگه ديگه ما صبر نميكنيم كه اين نيروهاي تروريست بيان و وارد افغانستان بشن و بعد باهاشون مبارزه كنيم حالا ميخوايم بريم سراغ محل هاي امنشون و مقرهاشون و قبل از اين كه حمله كنن از بين ببريمشون! شخصا فكر ميكنم توي اين يك مورد هر بلايي سر ژاكستان بياد حقشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببینید من نمی خوام از آمریکا طرفداری کنم! بیشتر دوستان این سایت شاید بدونند که 99% پست هایی که من می زنم ضد آمریکایی ولی به نظر من این کار آمریکا درسته! وقتی که دولت پاکستان عرضه مبارزه با تروریست ها رو نداره و در عوض با اونها همکاری هم می کنه! و تروریست ها به راحتی بین مرزها رفت و آمد می کنند باید حق رو به آمریکا داد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كاملا درسته نه خودشون جلوي تروريستا رو ميگيرن نه ميخان اجازه بدن بقيه اين كارو بكنن نميشه كه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه در تحلیل اوضاع حاکم بر پاکستان مدعی شد که این کشور دو هفته تا سقوط فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، ژنرال "دیودید پتریوس" در نشستی محرمانه با ارائه گزارشی به مقامات و فرماندهان ارتش آمریکا با اعلام این مطلب گفت : اوضاع پاستان کاملا نگران کننده است و برای نجات این کشور باید اقدامات اساسی انجام داد.

فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه در ادامه توانایی دولت پاکستان برای غلبه بر طالبان را مورد تردید قرار داد.

شبکه خبری فاکس نیوز با انتشار این مطلب گزارش داد که پتریوس خواهان انجام عملیات گسترده علیه طالبان ظرف دو هفته آینده است.

به گزارش فاکس نیوز، پتریوس این گزارش را در جلسه محرمانه با کنگره در اختیار قانونگذاران آمریکا قرار داده است.

این در حالی است که برخی از مقامات آمریکایی معتقدند که ارتش پاکستان توانایی غلبه بر طالبان را دارد.

در همین رابطه در هفته گذتشه و با شدت گرفتن فعالیت طالبان در پاکستان، "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا به اسلام آباد هشدار داد درصورتی که پاکستان به صورت جدی با طالبان مقابله نکند، آمریکا خود برای این کار وارد عمل می شود.

از سوی دیگر در هفته گذشته خبرهایی درباره آموزش نظامیان پاکستانی از سوی آمریکا برای مقابله جدی تر با طالبان منتشر شده بود.

تحریکات آمریکا در حالی انجام می شود که ارتش پاکستان از ابتدای هفته گذشته حملات پردامنه ای را علیه پاکستان آغاز کرده و در مدت یک هفته دست کم 250 نفر از نیروهای طالبان کشته شده اند.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=870965

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
اين آمريكاييا دنباله بهونه ميگردن جه پاشونو تو منطقه سفت تر كنن
اگه ارتش پاكستان نتونه از پس طالبان بر بياد پس چه جوري مي خواد با هند بجنگه؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعید نیست...

اخه از سال قبل ترور بوتو گفته شد امریکا وساه پاکستان نقشه کشیده به خصوص که دو سه بار پاکستان از ما حمایت کرد و.. بعدم بوتو اومد و... خلاصه اینکه نقشه کشیده بود تا اینکه بعد ترور بوتو گفه شد امریکا میخواد کودتا بکنه تو پاکستان تا تجزیه بشه و....

به هر صورت اوضاع پاکستان خوب نیست و نخواهد بود....

ممنون از خبر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام
اين آمريكاييا دنباله بهونه ميگردن جه پاشونو تو منطقه سفت تر كنن
اگه ارتش پاكستان نتونه از پس طالبان بر بياد پس چه جوري مي خواد با هند بجنگه؟؟؟[/quote]

هند يك نيروي خارجيه كلاسيكه براي پاكستان
اما طالبان از سوي خيلي از وهابي هاي تندرو در پاكستان كه مدارس ديني دارند حمايت و تبليغ و ترويج ميشوند كه اونها هم از عربستان تغذيه ي مالي...
و اينكه توي دستگاه هاي امنيتي و ارتش خود پاكستان هم عده اي هستند كه هرچند طرفدار طالبان نيستند ..اما دشمني اي هم باهاشون ندارند و در برخي موارد كمك و حمايت اشون ميكنن.
پرويز مشرف كه همزمان هم فرمانده كل ارتش و رييس جمهور پاكستان بود وقتي خواست كمي باهاشون در بيفته.. اونها اقدام به مثل كردند. حالا تكليف دولت غير نظامي زرداري كه تازه به اونها اجازه داده در برخي مناطق قوانين خودشون رو اجرا كنند كه ديگه تكليف اش معلومه.
قدرت گرفتن طالبان براي ايران از همه ي دشمنايي كه داره تا الان بدتره..ايران بايد اتفاقات رو دنبال كنه و نقش كليدي اي هم در افغانستان و شايد هم در پاكستان عليه طالبان ايفا كنه.
چيزي كه براي من جالبه اينه كه همين پترايوسي كه ميگه ممكنه تا 2 هفته ديگه سقوط كنه دولت اونجا.. با اطمينان ميگن كه خيالشون از امنيت زرادخانه ي اتمي پاكستان راحت راحته!!!
معلوم نيست قضيه چيه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]واسه اینکه مطمئنا هردولتی بیاد نوکر امریکاست.. خیالش راحته[/quote]
يعني اصلا امكانش نيست كه دست طالبان بيفته؟! :x

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.