mahdavi3d

گوگل رسما Google Drive را معرفی کرد

Recommended Posts

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=darkblue]سرانجام پس از روزها حدس و گمان درباره سرویس خدمات ابری گوگل، این شرکت Google Drive را معرفی کرد. گوگل درایو، خدمات جدیدی از گوگل است که از طریق ادغام با سرویس Google Docs، امکان ذخیره‌سازی، مشاهده، ویرایش و به‌اشتراک گذاری انواع فایل‌ها را در فضایی امن و به‌طور رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.[/color]
گوگل با ارائه ۵ گیگابایت فضای رایگان از طریق Google Drive، از این پس به شما این اجازه را می‌دهد تا به‌طور زنده روی فایل‌های موجود در Google Docs کار کنید و آن‌ها را به شکل ساده‌تری با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات خود را روی هر نوع فایلی (شامل تصویر، ویدیو، پی‌دی‌اف و غیره)، اضافه نمایید.
یکی دیگر از ویژگی‌های گوگل درایو قابلیت برچسب‌گذاری روی فایل‌هاست تا از طریق آن، امکان جستجوی ساده‌تر فایل‌ها برای‌تان فراهم شود.
همچنین گوگل درایو با داشتن تکنولوژی OCR می‌تواند متون موجود داخل فایل‌های اسکن شده متنی (مانند روزنامه و کتاب‌ها) را در نتایج جستجو از طریق کلید واژه‌های جستجو شده به شما نمایش دهد. در واقع شما قادر خواهید بود تا متن موجود داخل کتاب‌های اسکن شده خود را نیز جستجو نمایید.
این سرویس با داشتن اپلیکیشن‌های مخصوص ویندوز، مک و سیستم‌عامل اندروید برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، امکان دسترسی به فایل‌های‌تان را از هر مکانی به شما خواهد داد. گوگل اپلیکیشن مخصوص iOS را نیز در آینده‌ای نزدیک برای کاربران این پلتفرم تولید خواهد کرد.
در صورتی که به بیش از ۵ گیگابایت فضا برای درایو گوگلی خود نیاز داشته باشید می‌توانید با پرداخت هزینه، حجم آن‌را به ۲۵ گیگابایت، ۱۰۰ گیگابایت و یا حتی ۱ ترابایت افزایش دهید.
یکی دیگر از نکات قابل توجه، امکان مشاهده بیش از ۳۰ نوع فایل به‌طور مستقیم از طریق سرویس گوگل درایو است. بنابر این شما به‌سادگی خواهید توانست فایل‌هایی نظیر فتوشاپ، Illustrator و ویدیوهای HD را به‌طور مستقیم در مرورگر خود باز کنید.
در حال حاضر با مراجعه به صفحه اصلی گوگل درایو می‌توانید درخواست استفاده از این سرویس را به گوگل ارسال کنید. پس از فعال شدن حساب گوگل درایو، سرویس Docs نیز از طریق صفحه گوگل درایو شما قابل دسترس خواهد بود و به‌نظر می‌رسد، گوگل با این کار قصد تغییر برند سرویس قبلی خود را در سر دارد.

صبح امروز نیز، مایکروسافت، امکانات جدیدی نظیر ارائه اپلیکیشن‌های ویندوز و مک را به سرویس ابری SkyDrive اضافه کرده بود. تا پیش از این، بسیاری از کاربران بر این عقیده بودند که ارائه خدمات ابری از طرف گوگل، زنگ خطری برای Dropbox خواهد بود اما حالا به‌نظر می‌رسد گوگل قصد دنبال کردن هدف دیگری را داشته باشد.

[color=olive]۹ اردیبهشت ۱۳۹۱[/color]
منبع: هيتنا
[url="http://www.hitna.ir/7826-fa.html"]http://www.hitna.ir/7826-fa.html[/url][/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]پشتيباني گوگل درايو از زبان فارسي[/color][/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]گوگل با اضافه کردن ۱۸ زبان جدید به اپلیکیشن وب “گوگل درایو” تعداد زبان های مورد پشتیبانی آن را به ۶۵ رسانده است.[/color]
این ۱۸ زبان جدید که زبان باسکی، چینی (هنگ کنگی)، استونیایی، فرانسوی (کانادا)، مالزیایی، فارسی، اسپانیش (امریکای لاتین) و اوردو نیز در میان شان هستند، حالا علاوه بر درایو، گوگل داکس، شیتس و اسلایدز و فرومز را هم شامل می شوند.
برای تغییر زبان در درایو می توانید با استفاده از آیکون چرخ دنده در بالا وارد بخش settings شده و در قسمت Language زبان فارسی را انتخاب کنید تا محیط درایو به فارسی تبدیل شود. همچنین برای تغییر گوگل درایو برای موبایل، باید در بخش settings مربوط به زبان دستگاه، تنظیمات را تغییر دهید.
گوگل می گوید همه این ۱۸ زبان جدید در زمینه چک کردن املای کلمات هم پشتیبانی می شوند و همچنین قول داده که به طور پیوسته به افزایش امکانات سرویس های آنلاین خود ادامه دهد.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۰۱ تير ۱۳۹۲[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://hitna.ir/fa/news/10905/%D9%BE%D8%B4%D8%AA%D9%8A%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%8A-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%8A%D9%88-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D9%8A"]هیتنا[/url][/font][/size]

[color=#ee82ee][i][size=1][font=tahoma,geneva,sans-serif]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم، تاپيك بالا بيايد.[/font][/size][/i][/color]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.