TANK

پیستولTokarev TT-33

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تصویر

ارتش سرخ شوروي در دهه 1920 ميلادي ، عملآ فاقد يك سلاح كمري نيمه اتوماتيك كارآمد بود. در آن زمان ارتش شوروي ، عمدتآ از سلاح هاي كمري مازور C96 و رولور Nagant M1895 استفاده مي كرد و به دنبال سلاحي بود تا آن را جايگزين اين دو سلاح تقريبآ قديمي كند.

تصویر

تا سال 1930 ، ارتش شوروي تپانچه هاي متفاوتي را آزمايش كرد تا نهايتآ طرح تپانچه ساخت آقاي Fedor Tokarev ، مورد پسند سران ارتش واقع گرديد. تا سال 1933 ، ارتش شوروي تعداد زيادي از اين تپانچه را آزمايش كرد تا اينكه توليد مدل بهينه سازي شده آن در سال 1934 تآييد شد. تا سال 1941 ، تعداد 600 هزار از اين قبضه با نام TT-33 ساخته و به ارتش شوروي تحويل داده شد.
تصویر

در طول جنگ ، اصلاحات اندكي بر روي اين سلاح انجام شد تا هزينه توليد آن كاهش يابد. خط توليد اين سلاح در خاك شوروي و در سال 1952 ، رسمآ تعطيل شد و سلاح 9 ميليمتري ماكاروف PM جانشين آن شد (البته ارتش شوروي تا سال 1960 و پليس شوروي تا سال 1970 ، از اين سلاح استفاده مي كردند). در دهه 1950 ، جواز ساخت اين سلاح به چند كشور عضو پيمان ورشو و ديگر هم پيمانان شوروي مانند مجارستان ، لهستان ، يوگوسلاوي ، چين و كره شمالي صادر شد. عمده تپانچه هاي ارتشي توكارف مدل TT ، در كاليبر 62/7 ميليمتر ساخته شده اند. ولي انواع صادراتي آن ، با كاليبر 9 × 19 ميليمتري و با ضامن انصراف از شليك ارائه شده اند.

تصویر

سلاح توكاروف ، يك سلاح قابل اعتماد و ساده است. برد و كشندگي آن كافي و نگهداري و نظافت آن آسان مي باشد. تنها نقطه ضعف آن ، همانا نبود ضامن انصراف از شليك در آن است. همچنين قبضه آن كمي بددست مي باشد. اين سلاح از گلنگدن با عقب نشيني كوتاه بهره مي برد.

تصویر

سيستم تغذيه فشنگ آن ، از سلاح Colt M1911 اقتباس شده تا در هزينه هاي توليد آن صرفه جويي شود. ماشه آن ، از نوع يك زمانه است و فاقد هرگونه ضامن مي باشد. چخماق و متعلقات آن به صورت يك تكه ساخته شده كه اين امر ، باز و بسته كردن و نظافت سلاح را راحت تر مي كند

تصویر
مشخصات فنی:

كاليبر: 25 × 62/7 (۶۲/7 مازور)
مكانيزم ماشه: يك مرحله اي
طول سلاح: 116 ميليمتر
وزن سلاح خالي: 910 گرم
ظرفيت خشاب: 8 تير

منبع :شبه نظامي
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر مطلب جالبی بود. فقط یه نکته اینکه لینکها رو از گوگل ، یاهو ... مستقیم نزارید چون لینک غیرمستقیم هستن و باز نمیشن! بهتر است از سایت حاوی عکس لینک رو بزارید یا هم در لینک موجود قسمت گوگل ... را حذف کنید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تشکر مطلب جالبی بود..

ممنون از محبت شما ولي ظاهرا دوستان زياد تمايل به شركت و بحث دراين گونه موضوعات ندارن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم دلیل این امر اطلاعات کم در رابطه با سلاحهای انفرادی باشد. با افزایش چنین مطالبی اطلاعات دوستان هم بیشتر شده و در بحثها شرکت خواهند کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت دردنکنه دوست من
چرا علاقه نداریم، خوبم داریم ولی به قول سریال حلقه سبز (البته اگه قسمت اولش رو دیده باشی)ترجیح می دیم شنونده باهوش باشیم :| :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين روسها اگر كمي با كلاستر كار كنند چيزي از غربيها كم نمياورند.(البته الان كمي بهتر شده اند)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.