SAEID

تحلیل و پیگیری تحولات لبنان

Recommended Posts

حزب الله از استراتژی بسیار جالبی استفاده کرده.

 

اگر صحبتی از انتقام زده نمیشد صهونیست ها چند روز در آماده باش نسبی قرار می گرفتند و بعد اوضاع به حالت عادی باز می گشت. اما حزب الله اعلام میکنه آماده انتقام باشید. همین اعلام به تنهایی موجب میشه صهیونیست ها در حالت آماده باش کامل قرار بگیرند و در کنار آن جو رعب و وحشت در مناطق مرزیایجاد بشه و در کنار آن هزینه های مادی و روانی و نظامی سنگینی بر دوش صهیونیست ها بیفته. حزب الله فورا انتقام نمیگیره و چند روز ماجرا را ادامه میده تا این هزینه ها بیشتر و بیشتر بشوند. تا اینجا بدون شلیک یک گلوله حزب الله چندین برابر انتقامشو گرفته. اما برای اینکه در دفعات بعدی هم بتونه از همین تاکتیک استفاده و متهم به بلوف زدن نشه باید به حرکت انجام بده و اون هم شلیک به خودرو زرهی است که حتی اگر تلفات هم نداشته باشه پیام خودشو منتقل میکنه. اما حزب الله به این هم کفایت نمیکنه. اعلام میکنه این انتقام اصلی نبود و عملیات دیگری در راه است و باز هم صهیونیست ها تا مدتی در حالت آماده باش خواهند بود با هزینه های سرسام آورش.

  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , hossein9 گفت:

حزب الله از استراتژی بسیار جالبی استفاده کرده.

 

 

مثل همیشه به یاد داشته باشیم هم اصولا داریم از مواجهه ی یک گروه کوچک در یک کشور کوچک و اون هم در یک محدوده محدود از این کشور کوچک ( اون هم نه آزاد که تحت شدیدترین تحریم های جهانی و مقابله های اطلاعاتی و جاسوسی و خرابکاری و تهدیدات نظامی و میشه گفت با دستان کاملا بسته) با یک امپراطوری! عظیم نظامی، سیاسی، اقتصادی، اطلاعاتی و رسانه ای و منابعی و حتی جغرافیایی (دست باز برای عملیات اطلاعاتی و حتی تروریستی در هر کجای جهان) و مصونیت کامل بین المللی حرف میزنیم.

 

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اسرائیل با انتشار چندین تصویر ماهواره‌ای مدعی شد حزب‌الله لبنان تاسیسات وسیعی برای تولید موشک‌های نقطه زن در لبنان ایجاد کرده است همچنین اسرائیل عنوان نموده موشک‌های تولیدی حزب‌الله از دقت ۱۰ متری برخودارند ولی به برد یا مدل این موشک‌ها اشاره‌ای ننموده است.

 

http://s3.picofile.com/file/8371356442/photo_2019_09_03_20_40_5555555555.jpg

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
20 minutes قبل , alavi373 گفت:

اسرائیل با انتشار چندین تصویر ماهواره‌ای مدعی شد حزب‌الله لبنان تاسیسات وسیعی برای تولید موشک‌های نقطه زن در لبنان ایجاد کرده است همچنین اسرائیل عنوان نموده موشک‌های تولیدی حزب‌الله از دقت ۱۰ متری برخودارند ولی به برد یا مدل این موشک‌ها اشاره‌ای ننموده است.

 

 

ارتش اسراییل چقدر فعال شده در محیط رسانه ای خصوصا فارسی زبان. شبکه نظامی ایران در لبنان را به صورت شبکه ای/درختی لو میده. تاسیسات ساخت موشک را لو میده. چطور رژیمی که راس کارش پنهان کاری و ابهام و اقدام بوده و بعدش هم بعید بود اقدامش را رسانه ای کنه حالا به جای اقدام اساس کارش را گذاشته روی افشا. خب اینطوری که اون شبکه نظامی افرادش تغییر می کنند و تاسیسات هم منتقل میشه به مکان دیگه قبل از اینکه اسیبی ببینه. البته میشه توجیه کرد وقتی امکان اقدام نظامی ندارند اینطور به مقاومت هزینه جا به جایی کارخانه و افراد را تحمیل میکنند. خب قبول، ولی این ارتش سابقا شکست ناپذیر و بدون رقیب که همیشه یکه تازی میکرد و از عواقبش هم ترسی نداشت اون ارتش قبلی دیگه نیست!

 

مستندی در مورد یکی از رزمندگان حزب الله در جنگ 33 روزه پخش میکرد تی وی، در تصور نمیگنجه توصیفات این جنگ که معمولا دسته های دو سه نفری با سلاح سبک حزب الله وارد معرکه های درگیری (چه آفندی و چه پدافندی) با گروه های معمولا بالای 15 و 16 نفره کماندوهای اسراییلی میشدند. اون هم این سمت با اخلال کامل در بیسیم و عقبه و ...  و اونور با پشتبانی کامل هوایی و توپخانه ای و راکتی و جنگال و عقبه ای و بالگردی و هلی بورن و .... واقعا آدم حتی روی کاغذ هم چنین شرایطی را ترسیم کنه به نتیجه میرسه میدان را واگذار کنه بره سنگین تره تا وارد چنین معرکه ای بشه! **

 

** من ابایی ندارم به عنوان کاربری تکراری و خسته کننده که مدام این فاصله بسیار آشکار و امکانات کاملا نابرابر و شرایط عجیب و غریب دو طرف را متذکر میشه شناخته بشم. شرایط نبردی که الان در جریان هست و سابقش مثلا در لبنان به تلاش های امام موسی صدر و شهید چمران بازمیگرده و حالا در سوریه و لبنان و منطقه و جهان جریان داره نه تنها کاملا نابرابر هست که بسیار هم ناجوانمردانه است و معمولا در اتفاقات جاری زمان حال ما در قضاوت هامون هیچ درکی نداریم از نیرویی که به تنهایی به دل دو ساختمان میزنه که در هر کدوم دو گروه کماندویی چند ده نفره با پشتیبانی کامل حضور داره و وقتی بعد از کلی مبارزه (کاملا حرفه ای) مجروح میشه و درخواست کمک میکنه و کمکی نمیرسه در بازگشتی که 3 روز طول میکشه ( چندین ساعت بیهوشی و چند دقیقه سینه خیز با پای شکسته و زانوی تیرخورده و عطش بی ابی) برای یک مسیر یک ساعته، وسط راه با پیکر دو نیروی گروه سه نفرشون مواجه میشه که در مسیر کمک بهش تا اخرین گلوله جنگیدند و زیر اتش انواع توپ و تانک به شهادت رسیدند.

 

  • Like 1
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اسرائیل إدعا در مورد تأسیسات تولید موشک های بالستیک با هدایت دقیق حزب الله لبنان در دره بقاع و ساخت ایران پایگاه نظامی جدید در سوریه
 
Israel Media (i24news) claims about Lebanon Hezbollah Precision-guided ballistic missiles production facilities in Bekaa valley, and Iran building new military base in Syria
 
https://www.youtube.com/watch?v=LMXWu1wsbUY

 

 

 

dailymotion


https://www.dailymotion.com/video/x7k0a0a

 

ویرایش شده در توسط yavarrr

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
14 hours قبل , mahdiarmy گفت:

فیلم بالا غیر قابل دسترس شده

 

dailymotion

 

 

 

https://www.dailymotion.com/video/x7jt7om

 

ویرایش شده در توسط yavarrr
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان چند روز پس از حملات اسرائیل به نقاطی در لبنان که خودش نیز آن را محکوم کرده بود، در موضعی عجیب، بشدت به حزب‌الله حمله کرد و مسئولیت تنش را بر عهده مقاومت دانست و حزب الله را «مشکل منطقه‌ای» توصیف کرد. 

الحریری در گفت‌وگو با شبکه «آمریکایی «سی‌ان‌بی‌سی» مدعی شد: حزب‌الله فقط مشکل لبنان نیست بلکه مشکلی منطقه‌ای است که باید حل شود؛ حزب‌الله می‌تواند به دلایل منطقه‌ای آتش یا جنگی به پا کند که برای لبنان نیست اما این جنبش، دولت را اداره نمی‌کند.

نقل قول

وی درباره اقدام حزب‌الله در منهدم کردن یک خودروی زرهی صهیونیستی در پاسخ به تجاوزات اخیر تل‌آویو گفت: من با حزب‌الله در این اقدامات موافق نیستم. لبنان و دولتش مسؤولیت تبعات حملات اخیر حزب‌الله به اراضی اسرائیلی را تحمل نخواهند کرد؛ اسرائیل تلاش می‌کند این سناریو را تبلیغ کند و بگوید لبنان مسؤول همه آنچیزی است که رخ می‌دهد، این به وضوح در اظهارات نتانیاهو دیده می‌شود.

نقل قول

الحریری به قدرت حزب‌الله اذعان کرد و ادامه داد: این مشکل یا اشتباه من نیست که حزب‌الله تا به این حد قوی شده است، اما اینکه به من بگویند حزب‌الله دولت را اداره می‌کند، قبول ندارم و می‌گویم ما دولت را اداره می‌کنیم.

نخست‌وزیر لبنان تصریح کرد: من شخصی عملگرا هستم، حد و مرز خود را می‌دانم؛ مرزهای این منطقه را هم می‍شناسم اگر ما افرادی جدی در مسأله حزب‌الله داشتیم کارهای زیادی در 10 یا 15 یا 20 یا 30 سال قبل انجام داده بودند.

نقل قول

الحریری درباره تحریم‌های اخیر آمریکا علیه یکی از بانک‌های لبنان گفت: درک می‌کنم که آمریکا بانک لبنانی «جمال ترست» را تحریم کرده زیرا این بانک فعالیت‌های مالی حزب‌الله را تسهیل می‌کرده است. امکان تحریم اینگونه بانک‌ها را باید به دلیل آنچه در قبال اموال حزب‌الله انجام می دهند، پیش‌بینی کرد و من با هر سازمان مالی که با قواعد آمریکا یا اروپا مخالفت می‌کند، موافق نیستم.

 

این فردی است که دربست بله قربان گوی سعودی هایی است که تازه بله قربان گوی ایالات متحده است در بسیاری زمینه ها و دو خط اخر ( که به نظر میرسه نظر نتانیاهو باشه!! نه نظر نخست وزیر لبنانی که داره علیه منافع نهادهاش تحریم اعمال میشه) نشون میده که حزب الله به ظاهر در کشور خودش ولی در باطن در قلب دشمن مجبور هست خودش را سازمان بده بر علیه دشمن واقعیش اون ور مرزها.

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

صحبت های پمپئو در خصوص اینکه دولت لبنان باید تاسیسات موشکی دقیق حزب الله رو نابود کنه دقیقا مشخص کرد که نمایش تصاویر توسط اسرائیل با چه نیتی بوده است 

اولین نظرات بیانگر این بود که اسرائیل چگونه روش خود را عوض کرده و به جای زدن تاسیسات عکس می فرستد 

ولی اکنون سناریوی قدیمی رو می بینیم که در حال احیا شدن هست 

جنگ از طریق نیروهای مخالف داخلی، مشابه جنگ داخلی لبنان 

 

متاسفانه دشمن با جدیت پای کار اومده و به نابودی کمتر راضی نمیشه 

در چنین شرایطی درایت لازمه 

از یک سو باید تمام قد نشان داده بشه که برای هرگونه حمله آماده هستیم و در جواب منتظر نمی مانیم 

و از یک سو حواسمان باشد که ما آغاز گر جنگ نباشیم ( نه شلیک اولین گلوله بلکه اجازه به رشد اختلافات داخلی)

 

مشکلی که در پاسخ به اسرائیل هست از سمت سوریه و عراق هست 

به شخصه فکر می کنم باید تلفات گیری و بمب های جاده ای برای آمریکایی ها باید اغاز بشه 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, arminheidari گفت:

صحبت های پمپئو در خصوص اینکه دولت لبنان باید تاسیسات موشکی دقیق حزب الله رو نابود کنه دقیقا مشخص کرد که نمایش تصاویر توسط اسرائیل با چه نیتی بوده است 

 

 

هرچند خبر بعیدی نیست ولی منبعش چون دبکا بوده باید منتظر سورس دیگه ای براش بود. اصولا واژگان خبر نشون میده که نمیتونه درست باشه چون دولت لبنان قدرتی برای بازدید از این مراکز هم نداره چه برسه به نابودیشون، البته دولت که سهله حتی اسراییل هم جرات تعرض نداره و برای همین به عکس متوسل شده (هر چند بهره برداری های جانبی و فضاسازی خب توسط این رژیم انجام میگیره طبیعتا)

 

ماجرا از اینجا اغاز میشه که حزب الله تا قبل این تاسیسات در بقاع، بهانه های امریکا و صهیونیستها را که عکسی منتشر میکردند و میگفتند موشک تولید میشه در لبنان را اجازه میداد که نیروهای امنیتی دولتی بازدید کنند از مراکز تا بهانه گرفته بشه ولی قوتی دید این تبدیل به یک بازی ادامه دار شده قبول درخواست بازدید از این مراکز را متوقف کرد این بار و برای همین ارتش عبری شروع کرد عکس بازی! عمومی.

نکته اینجاست اگر ارتش عبری میتونست و جرات حمله را داشت به این بازی متوسل نمیشد ولی چون میدونه حمله مساوی است با پاسخ موشکی پس فعلا داره از جهات دیگه فشار میاره چون مستقیم خودش نمیتونه عمل کنه. مهم تثبیت معادله پاسخ توسط حزب الله است حتی اگر در پاسخی کیفیت تلفات یکسان نباشه.

 

در مورد ما و ایمیج ست اسراییلی و انتشار تصاویر در بوکمال که ایران داره انبار مهمات میسازه یا اینکه در تی فور در حال گسترش تاسیسات نظامی هستند هم که احتمال حمله میره اگر ما واقعا داریم اینطور علنی انبار روبنایی و تاسیسات میسازیم که قاعدتا با پیشرفت اوضاع تا این حد خطرناک و حملات و تهاجمات پی در پی اقتصادی و سیاسی و امنیتی امریکا به ما و اسراییل به بازوان منطقه ای ما (با همکاری امریکا) اون راهبرد رودربایسی و پنهان سازی اقدامات را یکبار برای همیشه باید در این مقطع کنار بزاریم و مثلا رسما با اعلام پایگاه های نظامی (موقت و مستشاری) در سوریه (مثل چک پوینتهای ترکها) و ارسال نیروهای رسمی (حتی ارتش) این حضور را علنی و رسمی کنیم و مثل ماجرای گلوبال هاوک (که یک تصمیم قطعا حیاتی بود) تحلیل کنیم اگر حمله ای صورت گرفت چه پاسخی بدیم و ایا انتظار حملات دیگه دشمن را خواهیم داشت یا خیر؟

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
34 minutes قبل , alala گفت:

 

هرچند خبر بعیدی نیست ولی منبعش چون دبکا بوده باید منتظر سورس دیگه ای براش بود. اصولا واژگان خبر نشون میده که نمیتونه درست باشه چون دولت لبنان قدرتی برای بازدید از این مراکز هم نداره چه برسه به نابودیشون، البته دولت که سهله حتی اسراییل هم جرات تعرض نداره و برای همین به عکس متوسل شده (هر چند بهره برداری های جانبی و فضاسازی خب توسط این رژیم انجام میگیره طبیعتا)

 

ماجرا از اینجا اغاز میشه که حزب الله تا قبل این تاسیسات در بقاع، بهانه های امریکا و صهیونیستها را که عکسی منتشر میکردند و میگفتند موشک تولید میشه در لبنان را اجازه میداد که نیروهای امنیتی دولتی بازدید کنند از مراکز تا بهانه گرفته بشه ولی قوتی دید این تبدیل به یک بازی ادامه دار شده قبول درخواست بازدید از این مراکز را متوقف کرد این بار و برای همین ارتش عبری شروع کرد عکس بازی! عمومی.

نکته اینجاست اگر ارتش عبری میتونست و جرات حمله را داشت به این بازی متوسل نمیشد ولی چون میدونه حمله مساوی است با پاسخ موشکی پس فعلا داره از جهات دیگه فشار میاره چون مستقیم خودش نمیتونه عمل کنه. مهم تثبیت معادله پاسخ توسط حزب الله است حتی اگر در پاسخی کیفیت تلفات یکسان نباشه.

 

در مورد ما و ایمیج ست اسراییلی و انتشار تصاویر در بوکمال که ایران داره انبار مهمات میسازه یا اینکه در تی فور در حال گسترش تاسیسات نظامی هستند هم که احتمال حمله میره اگر ما واقعا داریم اینطور علنی انبار روبنایی و تاسیسات میسازیم که قاعدتا با پیشرفت اوضاع تا این حد خطرناک و حملات و تهاجمات پی در پی اقتصادی و سیاسی و امنیتی امریکا به ما و اسراییل به بازوان منطقه ای ما (با همکاری امریکا) اون راهبرد رودربایسی و پنهان سازی اقدامات را یکبار برای همیشه باید در این مقطع کنار بزاریم و مثلا رسما با اعلام پایگاه های نظامی (موقت و مستشاری) در سوریه (مثل چک پوینتهای ترکها) و ارسال نیروهای رسمی (حتی ارتش) این حضور را علنی و رسمی کنیم و مثل ماجرای گلوبال هاوک (که یک تصمیم قطعا حیاتی بود) تحلیل کنیم اگر حمله ای صورت گرفت چه پاسخی بدیم و ایا انتظار حملات دیگه دشمن را خواهیم داشت یا خیر؟

 

یکی از نکاتی که خیلی از تفسیرها رو با مشکل روبرو کرده 

رفتار متفاوت در سوریه و لبنان هست 

در سوریه و لبنان ریشه داستان ایران هست پس چطور در سمت حزب الله اینقدر توان قوی می بینیم و در سوریه اینقدر ضعف عملکردی 

اولین برداشت متفاوت بودن اهداف هست 

لبنان به تثبیت رسیده و سوریه در حال آماده شدن 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جدای از متفاوت بودن اهداف نحوه تعامل حزب الله و بشار اسد با ایران متفاوته .حزب الله یکی از بازوهای قدرتمند و متحد تمام عیاره ولی چه بشار اسد و چه قبلش پدرش حافظ اسد اگرچه همیشه به صورت متحد ایران بودند ولی جدای از استقلال در تصمیم گیری اشتراکات در اهداف و ذهنیات دو  سیاستگذاری در طی سالها در نوسان و گاهی در تضاد با هم بوده که این تضاد و تفاوت ها ناشی تفاوت رویه حاکم بر دو کشور ایران و سوریه است.  سوریه از کمک ایران استقبال کرده و خیلی مواقع به خصوص در هشت سال دفاع مقدس به ایران کمک های شایانی کرده ولی این به معنی یکسان بودن اهداف و رویکردهای این دو نیست.

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Like 2
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
6 hours قبل , arminheidari گفت:

 

یکی از نکاتی که خیلی از تفسیرها رو با مشکل روبرو کرده 

رفتار متفاوت در سوریه و لبنان هست 

 

 

به نظرم تنها و تنها عامل بازدارندگی است عامل اصلی و بس که باعث شده معادله پاسخ متقابل جا بیفته برای دشمن.

در سوریه مشخصا هنوز نه این حد از بازدارندگی وجود داره(کمیت موشکها) در مراکز پراکنده، نه زیرساختهای مشابه حزب الله در لبنان(مراکز و خطوط ارتباطی و ...) و نه مناطقی که مثل مناطق حزب الله ابتکار و آزادی عمل وجود داشته باشه درشون تا بشه این زیرساختها را ایجاد کرد.

یکی از مهمترین عوامل مورد نیاز در سوریه در اختیار داشتن مناطقی است که یک ابتکار عمل نسبی برای ساکنین و نیروهای نظامیشون وجود داشته باشه در وهله اول به صورت متمرکز نه جزیره ای. در سوریه به راحتی با وضعیت فعلی میشد راه طی شده برای حزب الله را طی کرد در زمان بسیار کمتری ولی فورس زمانی است که باعث شده کمی فشرده تر و آشکارتر باشه و برنامه ها و برای همین دشمن بتونه بعضا ادعای مقابله کنه با بخشی از اقدامات احتمالی.

 

یکی از مهمترین عواملی که امریکا در تنف و شمال شرق سوریه و حتی ادلب اجازه تثبیت اوضاع را نمیده برای این هست که بر خلاف لبنان اگر در سوریه نیرویی مثل حزب الله شکل بگیره دیگه مثل دولت لبنان لااقل در کوتاه مدت دشمنی آشکاری با این نیرو وجود نخواهد داشت و شاید کمکی بهش نکنه ولی مانع جدی هم براش نخواهد بود (بر خلاف دولت لبنان که از دشمن صهیونیستی بدتر هست) - از طرف مردمی هم به هر حال بخش بزرگی از معارضین سوریه با جنگ مسلحانه و همدستی با تروریستها پرونده مخالفت صلح امیز را با دولت را بستند و حالا مناطق در اختیار دولت یکدست تر هست. و مهمتر از همه هنوز یک بحث دشمنی معتبر وجود داره برای سوری ها چون جولان در اشغال صهیونیستهاست و نبرد و درگیری با این رژیم یک گزینه است ولو خاموش.

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

ایران مصاحبه شبکه۳ با رهبر حزب الله لبنان/ معادله نصر قسمت اول

 

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=IZsup4YHaN0

 

ویرایش شده در توسط yavarrr
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در چند روز گذشته به دنبال کاهش ارزش پول ملی لبنان،  شهر ها و خیابان‌های این کشور کوچک در غرب آسیا شاهد التهاب و تظاهرات‌های خیابانی بود. در روز گذشته اخباری مبنی بر پرداخت ۱۶ میلیون دلار توسط سعد حریری نخست وزیر این کشور به یک مدل افریقا جنوبی در اخبار آمد.

از جو حاکم بر رسانه می‌توان برداشت سعودی‌ها که چند سال پیش در پی ربایش سعد حریری وی را مجبور به استعفا کرده بودن، اینبار با نقشهٔ جدید برگشتن. باید انتظار التهاب بیشتر در فضای سیاسی اجتماعی لبنان را در چند روز آینده داشت.

 

منابع خبر

https://www.telegraph.co.uk/news/2019/10/01/lebanese-prime-minister-paid-16-million-south-african-bikini/
https://www.reuters.com/article/us-lebanon-protests/protests-flare-in-lebanon-over-dire-economic-conditions-idUSKBN1WE0DD

 

ویرایش شده در توسط farhad29
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.