SAEID

تحلیل و پیگیری تحولات لبنان

Recommended Posts

روزنامه فرانسوی به پیامبر گرامی اسلام اهانت مستقیم کرد در لبنان 14 مارس و احزاب جنبیش و طرفدراانش به بهانه ازادی بیان ازش مستقیم و غیرمستقیم حمایت کردند، حالا تو تظاهراتی که توش کلی توهین و تهاجم بود به شیعیان یک شبکه معلوم الحال و عده ای معلوم الحالتر شعاری دادند مشخصا با عقبه معلوم و حالا شدند خونخواه همسر پیامبر گرامی. و پیراهن عثمان. با اینکه حزب الله موضعش مثل همیشه محکومیت این امر هست چون اصولا به خاطر تعهد به فتوای رهبری داره از سمت شیعیان خاص!! هر روز تهمت و توهین هم میشنوه تازه.

 

معلوم نیست خیانت یا حماقت مردم خاورمیانه است که به این روزشون گذاشته یا واقعا فرقه ای و شعبه ای از دشمنان همیشه هستند که جاهلان و کودن های هر کشور را به خودشون جذب میکنند و مثل دستمال توالت فقط ازشون استفاده میکنند.

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فشارها به لبنان تبدیل شده به یک برنامه چند وجهی. مشخصا برای ضربه به مقاومت از داخل. فشارهای اقتصادی و نابودی اقتصاد وابسته لبنان، فشارهای امنیتی و سیاسی و فشارهای نظامی ذیل ماموریت یونیفل همه و همه بعد از به نظر خودشون خنثی کردن ولو موقتی حشد در عراق حالا نوبت را رسونده به حزب الله. جالبه وقتی آدمیزاد از بیرون به ماجرا نگاه میکنه مشخص میشه چقدر تمام این اقدامات و فعالیتها و هزینه ها فقط و فقط تنها برای تثبیت و منافع یک موجودیت نامشروع دراه انجام میشه. فقط و فقط برای صهیونیستها. تعجب آوره این همه هزینه برای تثبیت موجودیت یک گروه تبهکار و اشغالگر و تلاش هماهنگ به اصطلاح جهان! در این راستا.

 

نقل قول

روزنامه لبنانی «الاخبار» در یادداشتی با عنوان «گوترش ماموریت یونیفل را تعیین کرد: جاسوسی علیه مقاومت» به تفسیر اظهارات اخیر دبیر کل سازمان ملل درباره تغییر شکل ماموریت نیروهای صلح‌بان سازمان ملل در جنوب لبنان پرداخت.

نیروهای صلح‌بان سازمان ملل بر اساس  قطعنامه ۴۲۵ و همچنین قطعنامه ۴۲۶ شورای امنیت که در مارس ۱۹۷۸ به تصویب رسید به جنوب لبنان اعزام شدند تا ضمن تایید عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از لبنان، صلح را به منطقه بازگردانده و به لبنان کمک کنند تا نفوذ خود را در این منطقه افزایش دهد.

الاخبار با اشاره به شتاب گرفتن تلاش برای تغییر مأموریت‌های یونیفیل در جنوب لبنان گفت: «در تازه ترین اتفاق، دبیرکل سازمان ملل متحد در ازای معرفی فناوری‌های جدید برای نظارت بر تحرکات مقاومت، خواهان کاهش نیروهای یونیفل شده است».

بر اساس این یادداشت، آنتونیو گوترش دو روز پیش برنامه‌هایی را که در سازمان ملل درباره وضعیت آتی نیروهای یونیفل در جنوب لبنان مطرح است، به گونه‌ای فاش کرد. گزارش مقدماتی گوترش در آستانه تمدید ماموریت نیروهای یونیفل در آگوست آتی و در شرایطی که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد تغییراتی در تعداد و نقش این نیروها هستند، خبر از مرحله خطیری در جنوب لبنان می‌دهد.

الاخبار ادامه داد: «این برای نخستین بار است که به طور رسمی درخواست کاهش نیروهای یونیفل و در ازای آن افزایش خودروهای زرهی کوچک با فناوری های بالا و تجهیزات و دوربین‌های مدرن برای نظارت بر منطقه مطرح می‌شود».

گوترش گفته است که خودروهای زرهی یونیفل به درد مناطق شلوغ، خیابان‌ها و مناطق کوهستانی نمی‌خورند، آنها نیازمند خودروهای کوچکتر و تاکتیکی و از جمله هواپیماهای شناسایی هستند.

الاخبار نوشت: «پیشنهادهای اخیر گوترش برای بالا بردن سطح نظارت بر تحرکات مقاومت و همچنین کنار کشیدن نظامیان اروپایی از صحنه‌های عملیات و درگیری احتمالی است .دبیر کل سازمان ملل همچنین خواهان ترمیم مقرهای یونیفل و تجهیز آن با فناوری‌های مدرن برای جمع آوری داده‌ها و تحلیل آن و استفاده از دوربین‌های حرارتی و هواپیماهای شناسایی است تا نظارت بر منطقه عملیات و خط آبی گسترش یابد».

به نوشته الاخبار ایجاد این تغییرات، یونیفل را به یک دستگاه شناسایی فنی-بشری عظیم مبدل می‌کند که همه تحرکات در جنوب لبنان را زیر نظر دارد و محدودیت‌های شدیدی را بر کار مقاومت تا کیلومترها مانده به مرز با سرزمین‌های اشغالی اعمال می‌کند

 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

وزیر کشور لبنان از بازداشت چهار نفر با چند میلیون دلار در یک هواپیمایی ترکیه‌ای خبر داد و گفت، دستورات برای تنش‌های داخلی در لبنان از ترکیه و از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌رسد.

 

جالبه نقش پررنگ و مستقیم ترکیه در اشوبهای چند هفته پیش لبنان هم به طور رسمی اعلام شده بود ( که نوک توطئه ها و پول پاشیهاش هم ضد حزب الله هست ) ولی اینکه اردوغان جایی مثل لبنان هم اینطور مستقیم ورود کرده هم میتونه از همون برنامه پادشاهی اردوغان بر کل مناطق عربی ناشی بشه و البته از اون جدی تر کینه اش از حزب الله. هم به خاطر تمام نقشش در سوریه و نقش برآب کردن اون رویای نهایی اردوغان و هم ( چون این اواخر تشدید شده فتنه اردوغان در لبنان ) اون نبرد بزرگ سراقب که نیروهای ویژه حزب الله، سراقب را در آخرین لحظات (قبل از اتش بسی که اردوغان داشت میرفت روسیه چونه بزنه) و در حالیکه کاملا ترکیه و تروریستها و ارتش اردوغان دست برتر را داشتند و پیشروی های بزرگی را رقم میزدند و روسیه هم کنار کشیده بود و پهپادها و زرهی و توپخانه ترکیه هم حمایت کامل داشت از نیروهای متعدد زمینی تروریستها همراه ارتش ترکیه، بازپس گرفتند و شد نقطه شروع مذاکرات. همه میدونیم سراقب در اون مقطع چه اهمیتی داشت هم برای اتوبان ام-5 و هم مذاکراتی که البته اردوغان به شدت هم درش تحقیر شد (شاید اگر سراقب دستش بود یکجور دیگه نتایج رقم میخورد )

 

هرچند اردوغان بعد کشته شدن سرابازنش حرصش را در سوریه هم روی نیروهای حزب الله ناجوانمردانه خالی کرده بود ولی حزب الله به هر حال با محدودیتها پاسخش را در سراقب داد جوانمردانه و حالا اردوغان با چمدان های پول و به قول اون روزنامه سعودی "خوشگلهای لبنانی" در لبنان با فتنه کثیف (توهین به همسر پیامبر (ص) و ویران کردن مراکز تجاری بخش سنی نشین و انتسابش به طرفدراان حزب الله ) پیکان را گرفته به سمت شیعیان لبنان و حزب الله. البته مثل همیشه در همکاری کامل با سفارت آمریکا و رفقای متحدش.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آژیرهای خطر در سرزمین‌های اشغالی همچنان فعال هستند

منابع خبری نزدیک به حزب الله لبنان: در جریان عملیات بعدازظهر امروز ۵ نظامی رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیدند و ۱۳ نفر نیز مجروح شدند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

گزارش‌های تأییدنشده حاکی از شلیک موشک‌های ضدزره از سمت لبنان به نیروهای صهیونیست حکایت دارد.
ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان مناطق نزدیک به مرز با لبنان خواسته از خانه‌های خود خارج نشوند.
الجزیره می‌گوید ارتش رژیم صهیونیستی در حال شلیک گلوله توپ در اطراف منطقه «رویسات العلم» در «کفرشوبا» است.
العربیه گزارش دادT پس از تبادل آتش با حزب‌الله، رژیم صهیونیستی نیروی پشتیبان به منطقه اعزام کرده است.
نتانیاهو در واکنشی زودهنگام به درگیری مرزی گفت، آنچه در مرز با لبنان جریان دارد حادثه امنیتی ساده‌ای نیست.

نتانیاهو: لبنان و حزب‌الله در قبال هرگونه حمله علیه اسرائیل مسئول خواهند بود

بنا بر برخی گزارش ها، حزب‌الله با یک فروند موشک «کورنت» یک خودرو نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده که برخی منابع نیز گفته‌اند تانک بوده است

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 حمله توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به یک منزل مسکونی در لبنانی

آخرین گزارش‌ها حکایت از آن دارد که ارتش رژیم صهیونیستی از شهرک نشینان خواسته است که در خانه‌های خود بمانند.
رسانه های عبری: در محل حادثه امنیتی که در جبل الشیخ صورت پذیرفت حجم وسیعی دود مشاهده می‌شود.
شبکه الجزیره از شنیده شدن صدای انفجارهایی در نزدیکی مرز لبنان-فلسطین اشغالی خبر داد. بنا بر گزارش این شبکه ارتش رژیم صهیونیستی در حال شلیک گلوله توپ در اطراف منطقه «رویسات العلم» در «کفرشوبا» است.
از طرفی گزارش شده که نتانیاهو و بنی گانتز، نخست وزیر و وزیر دفاع رژیم صهیونیستی نیز برای برگزاری نشستی فوری محل کار خود را ترک کردند.

 

 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حزب الله: شلیک‌ها تنها از یک سو بود آن هم دشمن ترسو، نگران و مشوش؛ هیچ گونه درگیری یا آتش‌گشودنی از سوی مقاومت اسلامی در حوادث امروز تا به این لحظه روی نداده است

بیانیه حزب الله لبنان:
 هر آنچه رسانه های دشمن درباره خنثی کردن یک عملیات نفوذ از خاک لبنان به فلسطین ادعا می کنند نادرست است.
ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره کشته و زخمی شدن اعضای مقاومت دروغ است.
هیچ گونه درگیری در حوادث امروز از جانب مقاومت روی نداده است.
واکنش ما به شهادت علی محسن حتمی در اطراف فرودگاه دمشق در آینده حتمی خواهد بود.
آنگونه که به نظر می رسد وحشت ارتش اسرائیل و شهرک نشین‌های آن در مرز لبنان و حالت آماده‌باش و نگرانی شدید از واکنش مقاومت به جنایت دشمن که منجر به شهادت برادر مجاهد «علی محسن» کامل شد و نیز ناتوانی کامل آن در شناخت اهداف مقاومت، تمام این عوامل باعث شده تا دشمن هم از لحاظ میدانی هم و از لحاظ رسانه ای آشفته عمل کند. 
بمباران روستا و هدف قرار گرفتن یک خانه غیرنظامی به هیچ وجه قابل تحمل نخواهد بود.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عصر امروز انفجار مهیبی در بیروت اتفاق افتاده. گفته شده این انفجار در بندر رخ داده.

 

ویدئوهای انفجار:

 

https://www.aparat.com/v/2zA1a

 

https://www.aparat.com/v/HSOL3

 

https://www.aparat.com/v/aYLOJ

 

https://www.aparat.com/v/BAdX6

 

https://www.aparat.com/v/VOYc9

 

ویرایش ۱:

 

https://www.aparat.com/v/MRGJE

 

https://www.aparat.com/v/ct1Fj

 

https://www.aparat.com/v/goCvV

 

ویرایش ۲:

 

https://www.aparat.com/v/oZvEq

 

https://www.aparat.com/v/JEoZA

 

https://www.aparat.com/v/nzQ6i

 

ویرایش ۳:

 

https://www.aparat.com/v/7ym69

 

ویرایش ۴:

 

https://www.aparat.com/v/sPd3L

 

https://www.aparat.com/v/w4c6u

 

ویرایش ۵:

 

https://www.aparat.com/v/JMQi4

 

https://www.aparat.com/v/E3sdM

 

https://www.aparat.com/v/klYRE

ویرایش شده در توسط eshqali
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اول از هر چیزی بهتر است از حدس های احساسی دوری کنیم و به سمت تحلیل علمی ، همتراز با سطح انجمن بریم .

 

شواهد زیادی در دسترس نیست اما با توجه به فیلم های فضای مجازی دسته کم ۲ انفجار بزرگ رخ داده .

 

در انفجار اول سطح انفجار در سطح یک انبار ترقه و وسایل آتش بازی بوده و به سهولت اثار آتش بازی رو میتونیم در فیلم ها تماشا کنیم .

 

در انفجار دومی حجم انفجار بسیار بالا هست و به حدی که همگی ما رو به یاد انفجارات اتمی انداخته ، لذا بدون شک این انفجار جنبه ی نظامی دارد وگرنه این حجم از مواد اشتعال زا و منفجره رو در بندر و در شهر نگهداری و انبار نخواهند کرد 

 

فرضیه ای مبنی بر  انبار سوخت بودن مطرح هست که به اعتقاد بنده انفجار حاصل از انبار سوخت اولا دود سیاهی خواهد داشت دوما همراه با شعله ی آتش هست نه به این شکل که اتفاق افتاده و دود قهوه ای رنگی که پخش شده .

 

این تمام اطلاعات بنده تا الان هست و لطفا دوستان برای ثبت در تاریخچه ی انجمن این تاپیک را همراهی کنند ، ممنون

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
20 minutes قبل , aminf14 گفت:

ماهیت این جسمی که در کلیپ روش تاکید میشه معلوم نیست. به موشک که نمی خوره

انفجار بیروت

فکر نکنم چیز خاصی باشه، به نظر پرنده میرسید.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر میرسه محموله 50 تنی آمونیوم نیترات و دلیل انفجار بدون خدشه باشه. ولی چند نکته وجود داره:

 

آمونیوم نیترات قدرت انفجاری بالایی داره ولی در مقابل بر خلاف سایر مواد منفجره برای انفجار نیاز به محرک قوی تری داره و اصولا جزء مواد منفجره ایمن در حالت عادی قرار میگیره. از این رو میشه حدس زد که انفجار کانتینرهایی که ادعا میشه حامل مواد محترقه بوده میتونسته از عوامل واکنش کانتینرهای این محموله باشه ولی خب چند سوال پیش میاد:

 

انبارداری این حجم از این مواد در بندر طی این چند سال خب احتمالا به سمع و نظر همه رسیده بوده! حالا اب این اوصاف چه کسی کانتینرهای مواد محترقه را نزدیک یا کنار این محموله تخلیه کرده بوده؟ آیا حدس سختی نیست که بگیم فرضا اگر نگهداری محموله نیترات آمونیوم یک نقص اداری بوده (اگر یک توطئه هدفمند برای روز مبادا نبوده باشه یعنی اصرار یک گروه داخلی برای حفظ یک بمب قوی در یک مکان ویژه) ولی آیا انتقال کانتینر مواد محترقه یا بهتره بگیم چاشنی کانتینر امونیوم نیترات به کنارش هم اتفاقی بوده؟

 

انتقال کانتینرهای مواد محترقه و اتش سوزیشون میتونه برای ردگم کنی بوده باشه. و انفجار حاصل یک حمله خارجی به منظور اهداف خاص بوده باشه.

 

==================================

 

حالا به پشت پرده بپردازیم:

 

این انفجار از هر زاویه ای که نگاه میکنیم ( دقیقا مثل ترور رفیق حریری ولی این بار کامل و بدون هیچ خدشه ای ) به نقع آمریکا و صهیونیستها و تا حدی جناح 14 مارس محسوب میشه بدین ترتیب که:

 

1.آمریکا با فشار تحریمها و قانون سزار تقریبا لبنان را به لبه پرتگاه برده بود از لحاظ اقتصادی ولی همچنان نیاز به یک تمام کننده داشت. نابودی بندری که بیش از 70 درصد واردات لبنان را تامین میکرد یعنی یک فاجعه اقتصادی برای لبنان.

2.اسراییل با آماده باشی که گویا تمومی نداشت منتظر واکنش مقاومت بود، حالا مقاومت حتی از نظر اخلاقی هم نمیتونه عملیاتی داشته باشه چون متهم میشه (خصوصا اگر اسراییل پاسخ بده) توجهی به رنج مردم آسیب دیده لبنان نداشته و نداره و به فکر انتقام خودش هست. اصولا این رژیم با این انفجار به یک مجموعه اهداف چند گانه رسید.

3.آسیب های این انفجار و برنامه ریزی زمان اون با توجه به اطلاعات دشمن میتونه حتی آثار تروریستی هدفمند روی اعضای مقاومت داشته بوده باشه! باید امیدوار بود از اعضای مقاومت افرادی آسیب جدی نیدیده باشند در کنار سایر مردم لبنان.

4. شوک وارده به لبنان، دولت و در نتیجه مردم لبنان جبهه مقاومت لبنان را تا حدودی از معادلات فعلا خارج میتونه بکنه ( خزش تدریجی خنثی سازی بازوهای مقاومت در کشورهای مختلف از عراق و سوریه گرفته تا منطقه را در نظر بگیریم، مقاومت لبنان هرچند فشار اقتصادی شدید مشکلاتی را براش ایجاد کرده بود ولی همچنان برای اسراییل خطرناک ترین عنصر بود در معادلات منطقه که راه حل نظامی هم این رژیم براش ندشات و بازدارندگی نسبی موجب شده بود امکان عملیات نظامی مستقیم در لبنان را هم نداشته باشه و این برای یک رژیم خونخوار مهاجم که هر طور دلش بخواد و کاملا استثنا از کل جهان عمل میکنه قابل تحمل نبود)

5.جناح 14 مارس که برای سرنگونی دولت و یک بهانه جدید ضد مقاومت میشگت هم که مثل همیشه موج سواری روی رنج و خون مردم براش مثل یک هدیه میمونه و مشخص هست چه مسیری را در پیش خواهد گرفت و از رکود اصطلاحا خارج میشه!

 

6. حالا تمام این موارد را بزارید کنار اطمینان دشمن از قدرت رسانه ایش ( صدها رسانه غربی، عربی، لبنانی و منطقه ای همگی ضد مقاومت و مقاومت لبنان ) و آتشی که از همین حالا (پرحجم تر از ترور حریری که منجر به خروج سوریه شد از لبنان و فشارهای بعدش ) ضد مقاومت فرو میریزه و مضحک اینکه مثل همیشه در جاییکه همه آسیب ها ضد مقاومت هست ولی با جادوی رسانه حتی از این ماجرا هم باز بر علیه مقاومت استفاده میشه و قربانی در جای متهم نشانده میشه.

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , alala گفت:

حالا به پشت پرده بپردازیم:

 

بسم ا...

 

همه چیز الان دارد "رو" بازی می شود

 

به قول شعارهایی  که چند سال پیش در کف خیابان داده میشد ، لبنان بهانه است ، جمهوری اسلامی نشانه است ..

 

گری سیک استاد دانشگاه کلمبیا در حوزه  خاورمیانه و  ویژه ایران و عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا جمله جالبی دارد

 

" ..... نگرانی من این است که ایرانی ها به این نتیجه برسند که لازم نیست چندان نگران باشند و این خطرناک هست " ....

 

حالا مخاطبی که دوست دارد تحلیل کند ، این جمله را مبناء قرار بدهد برای بررسی وضعیت

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 minutes قبل , MR9 گفت:

 

بسم ا...

 

پشت پرد

 

به قول شعارهایی  که چند سال پیش در کف خیابان داده میشد ، لبنان بهانه است ، جمهوری اسلامی نشانه است ..

 

 

همینطور هست به نظر، هدف پیکان نهایتا ایران هست و تنها در حال خنثی سازی بازوهای ایران هستند برای خسارات کمتر اگر برخورد مستقیمی صورت گرفت. حالا باید در تاپیک تهاجمات بررسی بشه ولی به نظرم اگر ایران به این نتیجه رسید که این رای قطعی هست و نهایتا هدف در یک بازه زمانی کوتاه مدت و معین چنین هست باید با یک تصمیم مناسب لااقل حرکت ابتدایی را انجام بده تا حداقل زمین بازی را خودش چیده باشه. ( اگر اقدامات و ابزارهای دیگه ای برای قطع این روند نمیتونه فراهم کنه )

 

==================================================

 

انفجار شوربختانه در زمان بدی هم اتفاق افتاد. زمان شلوغی هم در بندر و هم خصوصا بیروت.

از طرفی دامنه خسارات بسیار بیشتر از تصاویر هست گویا و موج انفجار حداقل تا 15 مایلی منتشر شده.

 

یک نکته شباهت موج انفجار با موج انتحاری های سوریه و عراق هست. به نظر اونها هم از ماده مشابهی برای بالا بردن قدرت انفجار ( حالا از طریق کودهای شیمیایی در ظاهر ) استفاده میکردند که در چندین مورد حتی رنگ شعله و خاکسترهای انفجار هم به همین رنگ قهوه ای و ... بود.

و از طرفی میشه حدس زد لااقل در یک قطاع سیلوهای گندم مانع از تاثیرگذاری شدید انفجار در بخشی شدند و شاید نجات دهنده ی افراد متعددی و جلوگیری از خسارات به برخی خانه ها و تاسیسات.

 

حالا جدای از تمام اصل ماجرا، فرع ماجرا توجه به انبار داری و توجه به حساسیت هاست. خصوصا برای کشورهایی که در معرض خرابکاری و تهاجم هستند باید حواسشون باشه علاوه بر صنایع نظامی، برخی صنایع حساس هم در کجا و چگونه استقرار یافتند و برخی مواد چه طور انبار میشند و انتقال می یابند. چند وقت پیش در یک مثال ساده قسمتی از بازار رنگ و مواد شیمیایی از بازار تهران منتقل به یک شهرک خارج از مرکز شهر شد دقیقا به همین دلیل که در صورت وقوع رخدادی خودش یک تهاجم نظامی میتونه تلقی بشه از حیث تخریب و اثرگذاری جانی. یا اینکه مجموعه بیدگنه دیگه در همون منطقه بازسازی نشد شاید به این دلیل بود که از ابتدا هم جای مناسبی برای این کار نبود. ( شاید به خاطر گسترش شهر در این مکان محصور شده بود ولی تفاوتی نمیکنه )

 

حالا استفاده از بنادر و فرودگاه ها و باراندازهای خاص و ویژه که تمام ملاحظات پدافند غیرعامل درشون رعایت شده برای جا به جایی برخی موارد و مواد و تجهیزات خاص شاید ضروری جلوه کنه که مثلا بندر رجایی و امام و بنادر شمال بنادر مناسبی مثلا برای کودهای شیمیایی و مواد شیمیایی و اشتعال زای با حجم بالا برای جا به جایی نیستند و بهتر هست با توجه به پتانسیل خوب کشور در وسعت خط ساحلی بنادر ویژه در نقاط خاص و با تراکم کمتر برای این امور در نظر گرفته بشه. (حادثه که هیچوقت خبر نمیکنه بماند خرابکاری و دشمن و ...)

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.