SAEID

تحلیل و پیگیری تحولات لبنان

Recommended Posts

هم اکنون, alala گفت:

 

همینطور هست به نظر، هدف پیکان نهایتا ایران هست

 

 

توضیح دادنش بدلیل اینکه قرار هست تحلیلی در ناورد منتشر بشود خیلی سخت هست ، چون اگر کُد بدیم ، جذابیت مطلب همه از بین میرود ولی فرض محال اگر این انفجار را عمدی تحلیل کنیم ، دامنه آن به عراق و سوریه و درنهایت ایران گسترش پیدا می کند .حلقه واسط را حزب ا... در نظر بگیرید .

تحلیلگرهای اسراییلی این موارد با یک کدواژه خاصی دارند بررسی می کنند ..

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

در ادامه این گزارش آمده، دو روایت درباره انفجار شدید بیروت وجود دارد که اولی می‌گوید علت آن ۲۷۰۰ تن ماده نیترات آمونیوم مصادره شده از یک کشتی است که از شش سال قبل در انبار شماره ۱۲ بندر بیروت نگهداری می‌‎شده است.

روایت دوم می‌گوید که رژیم صهیونیستی این انبار را هدف گرفته بویژه اینکه شاهدان عینی از پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان لبنان قبل از وقوع انفجار سخن گفته‌اند.

این روزنامه لبنانی در ادامه به نقل از منابع آگاه نوشت، در گزارشی که «طونی صلیبا» رئیس دستگاه امنیت دولت به جلسه شورای دفاع ارائه داد، آمده است ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم در سال ۲۰۱۴ از یک کشتی مصادره شده است، این کشتی با پرچم مولداوی بوده و به سمت موزامبیک در حرکت بوده است. در آن زمان، مواد منفجره مذکور در این کشتی به انبار شماره ۱۲ در بندر بیروت منتقل می‌شود.

 از دیگر روایت‌های امنیتی که در شورای شورای دفاع مطرح شده این است که هنگام جوشکاری درب انبار شماره ۱۲، جرقه جوشکاری به ترقه‌های موجود در انبار رسیده و در مرحله بعد منجر به انفجار ماده نیترات آمونیاک شده است.

در این گزارش، ۱۷۵۰ تن ماده نیترات آمونیاک برابر با ۱۳۰۰ تن ماده «تی ان تی» اعلام شده است.

 

به نظرم در جهان تنها رژیمی که با خونسردی امکان چنین جنایتی را داره ( حتی ایالات متحده به خاطر سیستم سیاسی متکثرترش مجبور هست برخی ریسک ها را در اقداماتش در نظر بگیره مبنی بر افشای ماجرا و ...) تنها و تنها رژیم صهیونیستی است. نه تنها سابقه عجیب و غریب و البته تقریبا مدفون شده هزاران جنایت این رژیم علیه غیرنظامیان در طول 70 سال به طور سیستماتیک میتونه موید این مطلب باشه بلکه سیستم امنیتی و بسته و ایدئولوژیک محور این رژیم ( که به هیچ وجه با هیچ دولتی نمیشه جز دول دیکتاتوری کوچگ مقایسش کرد ) که هر جنایتی را برای بقای خودش و در هر زمان و مکان ممکنی بر علیه هر فردی از کودک گرفته تا سالمند با لاپوشانی کامل یا حتی عیان سازی وقیحانه حق خودش میدونه میتونه دلیل محکمی باشه که چه طرفی انفجرا را موجب شده با اطلاعات قبلی، حتی اگر منافعش را بزاریم کنار برای این رژیم.

 

پ ن: پنتاگون گفته شواهدی از حمله در دست نداریم و نمیدونیم ترامپ در مورد چی صحبت کرده. اگر این را بزاریم در کنار دهن لقی ترامپ که گفته بود من بلافاصله با برخی از ژنرال های ارتش (قاعدتا پنتاگون) جلسه داشتم و اونها گفتند به نظر ناشی از یک حمله هست این انفجار، شاید ناخواسته به اطلاعات دست اولی که انفجار انبار ناشی از حمله ای هوایی بوده که پنتاگون رصد کرده و در لحظات اولیه به اطلاع ترامپ رسونده اشاره کرده. ( مثل اون عکس دقیق از پد ماهواره ایرانی که بعدا سرش جنجال شد از جلسه ای که نباید ترامپ سر خود منتشر کرده بود )

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

آیا می توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد ؟ به نظر می اید لبنان نیازمند کمک عاجل است و تحلیل های نوشته شده بر این نظرند که در قبال این کمک ها باج های سنگینی هم باید پرداخت شود .

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
30 minutes قبل , zed گفت:

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

آیا می توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد ؟ به نظر می اید لبنان نیازمند کمک عاجل است و تحلیل های نوشته شده بر این نظرند که در قبال این کمک ها باج های سنگینی هم باید پرداخت شود .

سلام

متاسفانه به نظر اقدامات دشمن حساب شده است. ایران در وضعیت اقتصادی مطلوبی نیست که بتونه کمک موثری کنه. در مقابل اتفاقا این نگرانی وجود داره فرانسه و برخی کشورهای عربی ( با بازی پشت پرده آمریکا ) وارد این کارزار بشند (همونطور که مکرون به عنوان یکی از نخستین افراد وارد شد ) و بیروت را با کمک های کنترل شده هر چه بیشتر وابسته به اوامر خودشون کنند. ملاحظات و مداخلات در لبنان طوری هست که همین کمکهای ابتدایی ما را هم به نظر با اکراه و تاخیر اندازی درش قصد دارند به حاشیه ببرند و ایران جز کشورهایی که در صحنه کمک های خصوصا حالا فوری دیده بشه محسوب نشه. ( با تاخیر در اجازه پرواز و انتقال کمکها و ...) - در مقابل ترکها مثل همیشه احتمالا با یک نمایش وسیع در کنار فرانسه و برخی کشورهای عربی خصوصا با رسانه های پرتعدادشون همه چیز را در اختیار خواهند گرفت.

 

یکی از تبعات این انفجار همین مدیون شدن دولت نوپای لبنان در مقابل غرب هست و منطقه. ( در سفر وزیر خارجه فرانسه نخست وزیر لبنان در مواجهه با زیاده خواهی ها و دخالتهاش گویا موضع محکمی اتخاذ کرده بود که استعفای وزیر خارجه لبنان هم به همین دلیل گمانه زنی شد، ولی حالا با وابستگی شدید دولت لبنان برای جبران بحران رخ داده معلوم نیست که غرب چه طور سوار ماجرا خواهد شد)

 

هرچند اگر در کوتاه مدت بنادر لبنان نتونند خلا بندر بیروت را پر کنند شاید سوریه با تمام مشکلات بتونه بخشی از مشکلات لبنان را (با توجه به محصور بودن لبنان و نیاز شدیدش به واردات ) حل کنه با کمک ایران و این راه خوبی است برای کمک به لبنان. ( نه نمایشی بلکه موثر تا از این بحران عبور کنه، هرچند قطعا سنگ اندازیهای خارجی و حتما داخلی به شدت جلوی کمک سوریه خواهند ایستاد)

 

پ ن: گاهی برای برخی سوالها هم پاسخی وجود نداره. در حالیکه بسیاری از سران کشورها از لحظات اولیه با رییس جمهور و نخست وزیر لبنان تماس تلفنی برقرار کردند و پیشنهاد کمک دادند ولی با توجه به رابطه خاص ما با لبنان هنوز هیچ تماسی از طرف رییس جمهور با سران لبنان برقرار نشده و نهایتا ظریف امروز یک تماس با وزیر خارجه لبنان داشته. در حالیکه از دیروز تا حالا اردوغان و نخست وزیر عراق و ده ها نفر دیگه تلفنی با سران لبنان ارتباط گرفتند و برخی کمکهاشون را هم ارسال کردند. کلا یک نوع دیلی و تاخیر خونسردانه! در رفتارهای ایران دیده میشه در چند سال اخیر.

 

پ ن2: گویا بندر بیروت توسط حسن قرطیم از نزدیکان حریری اداره میشده و محموله هم گفته میشه از محموله های سعودی برای مخالفان بشار اسد بوده ( هرچند در مورد مقصد کشتی اقوال گوناگونی است) و دستور توقیف را هم که سیستم قضایی لبنان داده به خاطرا ختلافات شرکا. یعنی هر طور نگاه میکنی چه در مورد عامل محموله، چه دستگاه انبار کننده و چه ضبط کننده همه تقصیرها متوجه حریری و رفقای سعودیش هست و البته اسراییل هم به عنوان مسئول اصلی احتمالی دلیل انفجار خصوصا با چیزی که ترامپ پروند، اونوقت العربیه سعودی به شدت داره به حزب الله بدون هیچ دلیلی و با خیر جعلی به نقل از اداره اطلاعات! آمریکا حمله میکنه در یک جمله ساده بدون هیچ سندی که آمریکا گفته حزب الله مسئول هست و تمام!

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

                                                                     مرور حوادث دردناک دیروز
                                   
 عصر تاریک و دردناک بیروت، انفجار های متعدد بیروت را لرزاد



                                                                       locator-250.png

انفجاری هایی در عصر سه شنبه در بیروت رخ داد که سبب تخریب  ساختمان ها آسیب رساندن به بیمارستان ها و خرد کردن شیشه ها در چندین کیلومتری محل انفجار شد.
متاسفانه مرگ  دستکم  100 نفر بر اثر این حادثه دردناک  تایید شده.

شوک انفجاری از محل انفجار با سرعت فراصوت به سمت محله های پر تراکم مسکونی و منطقه های تجاری در مرکز شهر تاخت.  تصاویر حاکی از تخریب یا آسیب رسیدن شدید به ساختمان های اطراف محل انفجار است. 
                              satmap-1050_copy.jpg
انفجار دوم از سری انفجار های بیروت حتی در قبرس در 240 کیلومتری قابل شنیدن بود و شیشه های شکسته شده و آوار در 3 کیلومتری محل حادثه قابل مشاهده بود، منطقه ای که 750,000 سکنه را در خود جای میده.
                          radius-Artboard_1.jpg
                          
 
9000 نفر در نزدیکی انفجار ( کمتر از 1 کیلومتری ) زندگی می کرده اند... در حال متاسفانه حاضر سرنوشت خیلی از این ساکنین مشخص نیست.
طبق گفته مسئولین محلی به نظر میرسد که این حادثه دردناک با انفجار 2700 تن آمونیوم نیترات که ماده ای با قدرت انفجاری بالا هست به وقوع پیوسته باشد. این محموله به نظر میرسه که در سال 2014 مصادره و در بندر دپو و ذخیره شده بود. تصاویر پانارومایی بعد از انفجار حاکی از آتش سوزی های گسترده در بندر بیروت هست. 

چند تا نکته ( مترجم ) :
1. به نظر میرسه که مقدار زیادی گندم از دست رفته باشه.
2. باید دید این محموله که میگن مصادره شده از کجا منشا میگیره.
3. متاسفانه 27000 تن آمونیوم نیترات  معادل 1.134 کیلوتن TNT هست که خود اندازه انفجار های هسته ای تاکتیکی کوچک است ولی احتمالا قدرت انفجاری تئوریک به دست نیومده و انفجار به صورت یکدست و پیوسته صورت نگرفته خدا رو شکر.
4. در تصاویر و فیلم ها انفجار های مقدماتی بسیار زیادی دیده میشه که باید دید منشا این ها چه بوده و اینکه در انبار های بندری در کنار آمونیوم نیترات چه چیزهایی ذخیره می شده و...
5. خود انبار شماره 12 بندر بیروت رو هم باید تحقیقاتی در رابطه باهاش انجام بشه، مالک، میزان جای ذخیره سازی و ... 
6. انفجار به صورت فریم به فریم

نکته مهم: تا الان در تحلیل ها بیشتر به چگونگی و ماهیت انفجار تاکید و برسی شده، چرایی آن و پیامد های آن هم حتما باید برسی بشود، این واقعه میتونه نقطه عطف دیگری در خاورمیانه جنگ زده ما باشد.
به شیوه ای که این انفجار برسی میشه و داستان ( Narrative ) ارائه میشه باید توجه کرد زیرا هم میتونه به ما سرنخ هایی بده هم باید با هشیاری تمام قدم برداریم در ماه های آینده.


سایر تصاویر قابل توجه:

                                                            05lebanon-briefing-1sub-mobileMasterAt3x.jpg
beirut_4_port_panorama-2000_x2.png
                                         XHPSSS7KRBG6BORCNTPNIU6OL4.jpg
                                                                                         807159.JPG

مترجم : @AM4
استفاده با ذکر منبع Military.ir بلامانع است.
منبع: New York Times

ویرایش شده در توسط AM4
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , alala گفت:

سلام

متاسفانه به نظر اقدامات دشمن حساب شده است. ایران در وضعیت اقتصادی مطلوبی نیست که بتونه کمک موثری کنه. در مقابل اتفاقا این نگرانی وجود داره فرانسه و برخی کشورهای عربی ( با بازی پشت پرده آمریکا ) وارد این کارزار بشند (همونطور که مکرون به عنوان یکی از نخستین افراد وارد شد ) و بیروت را با کمک های کنترل شده هر چه بیشتر وابسته به اوامر خودشون کنند. ملاحظات و مداخلات در لبنان طوری هست که همین کمکهای ابتدایی ما را هم به نظر با اکراه و تاخیر اندازی درش قصد دارند به حاشیه ببرند و ایران جز کشورهایی که در صحنه کمک های خصوصا حالا فوری دیده بشه محسوب نشه. ( با تاخیر در اجازه پرواز و انتقال کمکها و ...) - در مقابل ترکها مثل همیشه احتمالا با یک نمایش وسیع در کنار فرانسه و برخی کشورهای عربی خصوصا با رسانه های پرتعدادشون همه چیز را در اختیار خواهند گرفت.

ما اکثر اوقات با دولت لبنان روابط گرم و نزدیکی نداشتیم که الان بخوایم اون وسط دل کسی رو به دست بیاریم یا افرادی رو مدیون خود کنیم و کمک های ما متمرکز بر حزب الله بود.

در راستای جبران این صدمه بزرگ و مصدومین بسیار باید اجازه داد در این مورد همون فرانسه و ترکیه و دیگرانی که توان مالی و جیب پر دارند هزینه کنند (حتی اگر خالصانه نباشه) به دور از سیاست بازی و منفعت طلبی.

ویرایش شده در توسط zAa9
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پاس گل به حریف  در محوطه جریمه 

 

 

12352233_649.jpg

 

 

مدتی قبل تصمیم گرفته بودم  درباره هدف قرار  گرفتن یکی از مراکز هماهنگی  بین نیروها در سوریه  و شهادت  یکی از اعضای حزب الله  مطلبی بنویسیم ولی خوب راستش حال وحوصله نداشتم و  هنوز هم ندارم ...... 

 

 

وضعیت تقابل بین حزب الله و اسرائیل  بصورتی پیش میرفت  که عملا به بن بست رسیده بود  چرا که هر دو طرف بدنبال جنگ نبودند به دلایل متعدد  ولی باید توازن موجود را هم حفظ میکردن  ومشکل هم از اینجا شروع می شود  اگر دوستان کمی به عقب  برگردند و گذشته نه چندان دور  را مرور کنند  به یاد خواهند اورد که اخرین تقابل بین حزب الله  که باشلیک موشک هدایت شونده  به یک خودروی رباتیک اسرائیل  به کجا ختم شد  والبته این حرکت اسرائیل تصادفی نبود بلکه یک بازی خوانی از نحوه واکنش حزب الله  به  اینگونه حملات  بود .

 

اما در این مرحله  امکان اجرای چنین نقشه ای نبود  و از طرفی حزب الله عجله ای برای واکنش سریع نداشت  وهرچه زمان می گذشت  به نفع حزب الله و به ضرر اسرائیل بود  چرا که  اماده نگه داشت نیروها  در این وضعیت فرسایشی  و شیوع کرونا  از یک طرف و مشکلات اقتصادی سیاسی  که دولت  نتانیاهو- بنی گانتز  با  آن روبرو است  لزوم پایان دادن هرچه سریع تر  به این بازی موش گربه را  امری ضروی می نمود .

 

 

با اعلام حزب الله  مبتی بر اینکه  سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله  روز چهار شنبه  هفته ی جاری  سخنرانی خواهدداشت  شمارش معکوس  برای یک اتفاق هم شروع شد چرا که  طبق روال هر  زمان که چنین در گیری هایی پیش می امد  معمولا حزب الله قبل از شروع  سخنرانی سید دست به کار میشدند  و راستش بنده منتظر  اجرای چنین برنامه ای از طرف حزب الله در این بازه ی زمانی بودم  ولی گویا  این بار هم  اسرائیل پیش دستی کرد و اصطلاحا یک خرگوش از  کلاه خارج کرد  و ضربه گیج کننده و بهت اور  مورد نظر خودش رو وارد کرد  ( البته این صرفا یک تحلیل و همراه با  کمی حس ششم هست )  حالا دیگر اسرائیل  در گوشه نشسته  و نظاره گر   وضعیت بحران  زده  ی لبنان  است در هر صورت  اگر حزب الله از  مخازن آمونیوم حیفا خبر دارد  مطمئن باشید   اسرائیل هم از مخازن نیترات بندر بیروت  با  خبر بوده است این یک پاس گل به  حریف فرصت طلب  بود که هزینه زیادی به ما تحمیل کرد و با توجه به شدت خرابی تا مدتی طولانی بر لبنان  و منطقه تاثیر  خواهد گذاشت  حالا باید بررسی کرد ما ازاین نوع پاس گل ها چقدر به حریفان داده ایم  ودر آینده خواهیم داد

 

درپایان سال 2020  پر از حوادث نمادین هست  6 اوت  سالگرد حمله اتمی  به هیروشیما   شاید این انفجار   یک تلاقی  تصادفی نباشد ...

  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ghiam: "رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که ارتش این رژیم عملیات تخلیه مواد منفجره و خطرناک را از بندر حیفا آغاز کرده است. این عملیات درحالی آغاز شده است که بعد از ظهر روز گذشته یک انفجار مهیب در بندر بیروت به وقوع پیوست."

 

اینم سر نخ!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بعضی از صحبت ها، انسان به فکر فرو میبره که اینگونه نظرات از کجا نشات میگیرن. بگذریم!

 

===================================================

تصاویر Maxar از بندر بیروت (پیش از حادثه ، پس از حادثه)

 

normal_b1.jpg normal_b2.jpg

 

 

https://twitter.com/Maxar/status/129102126873776537

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر

نخستین محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حاوی ۹۵ تن مواد غذایی و دارویی به همراه یک بیمارستان صحرایی آماده برای خدمات‌رسانی به مجروحان و حادثه دیدگان از انفجار هولناک بندر بیروت، به لبنان ارسال شد. (99/05/15)

 

normal_IMG-20200805-WA0047.jpg normal_747-2.jpg normal_IMG-20200805-WA0056.jpg

 

در مرحله نخست ارسال این محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر برای آسیب دیدگان و متاثرین از انفجار عصر سه شنبه ۱۴ مرداد ۹۹ در بیروت، بیشترین داروهایی که ارسال می شود شامل داروهای سوختگی، تروما، شکستگی و نظایر آن است.

 

بنابراین گزارش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پس از اعلام آمادگی برای ارسال کمک های فوری دارویی و غذایی، تیم پزشکی و درمانی نیز برای کمک به مجروحان یک تیم ۳۷ نفره پزشکی هلال‌احمر شامل متخصصین عمومی، ارتوپد، بیهوشی و اتاق عمل، اطفال، مغز و اعصاب، متخصص پرستاری، کارشناس اتاق عمل و کارشناس بیمارستان صحرایی به لبنان اعزام کرد.

 

 

ویرایش شده در توسط shirazz
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
13 hours قبل , AM4 گفت:

2. باید دید این محموله که میگن مصادره شده از کجا منشا میگیره.

اطلاعاتی به دست اومده که از این قراره:

محموله 2750 تنی آمونیوم نیترات در گرجستان توسط شرکتی به نام Rustavi Azot به نظر میاد که تولید شده باشه این شرکت سالانه صدها هزار تن کود شیمیایی تولید میکنه و مدیر کارخانه گفته که نمیتونه به قطع تایید یا رد بکنه که این محموله توسط این شرکت تولید شده یا خیر چونکه از  زمان تولید و فروش مدیریت و صاحب کارخونه عوض شده و اینکه یک بیانیه رسمی در این زمینه داده خواهد شد. به دوتا نکته هم اشاره کرده، یک اینکه نگران پروپاگاندا و پخش اطلاعات نادرست توسط روسیه است دولت گرجستان و این شرکت و دوم اینکه سفارش این محموله مراحل عادی رو طی کرده بود و به صورت قانونی ثبت شده بود و مشکلی وجود نداشت.

این محموله شیوه رسیدنش به بیروت دوتا سناریو و داستان وجود داره در حال حاضر.

1. کشتی MV Rhosus که 1900 تن وزن داره و ثبت شده در کشور مولداوی هست در سال 2013  از بندر باتومی به مقصد موزامبیک به راه میافته. در مدیترانه و اواسط راه صاحب کشتی شخصی به نام Igor Grechushkin که همکنون در قبرس زندگی میکنه دستور پهلو گیری در بندر بیروت رو میده و به کاپیتان کشتی دستور میده ماشین آلات سنگین بارگیری کنه و محموله اصلی را یا در بیروت بزاره یا ماشین الات رو در کنار محموله اصلی بارگیری کنه ( دو تا ورژن وجود داره ) و کاپیتان اعتراض میکنه که کشتی جای نداره و به صورت فیزیکی این درخواست غیر ممکنه.
حالا به دلیل عدم پرداخت حقوق خدمه ( 8 تا اوکراینی - 1 یا 2 تا روسی ) اعتصاب می کنند و بندر لبنان هم که هزینه هاش پرداخت نشده کشتی و محموله را مصادره میکنه و پس از رسیدگی دادگاه مسائل اضطراری به خدمه اجازه بازگشت به کشورشون داده میشه بعد یک مدت طولانی.


2. در ورژن دوم کشتی در مدیترانه و نزدیکی لبنان مشکل فنی ( موتورخانه ) پیدا میکنه و در بیروت پهلو میگیره. پس از بازرسی کشتی توسط ( PSC ( Port State Control. کشتی غیر قابل دریانوردی اعلام میشه و اجازه عزیمت به کشتی داده نمیشه، صاحب کشتی  Igor Grechushkin هم اعلام ورشکستگی میکنه و خدمه در بندر بیروت به اصطلاحی ول میشن، پس از رسیدگی دادگاه و پس گذشت چندین ماه به خدمه اجازه بازگشت به کشورشون داده میشه و محموله مصادره میشه و تا قبل از انفجار هم چندین بار انگار میخواستن لبنانی ها از دست این محموله ناخواسته راحت بشن! و بعد اون اتفاق غم انگیز...

حالا این داستان و ( Narrative ) داره کنش میگیره و رسانه های مختلف ازش استفاده کردن باید دید به کجا پیش میره، کلا خیلی بو داره قضیه ولی امکان حادثه بودن هم خط نخورده هنوز هرچند خیلی احتمالش کمه :| ... !

                                                                                                           0?e=2159024400&v=beta&t=q83Vff39RbMD7lcd
                                                                                                                     کارخونه ای که گفته میشه سازنده هست

                                           information_items_7870.jpg 
                                                                                                              ایگور آقا هستن ایشون :| 


                                                  RHOSUS.jpg
                                                                                                                    کشتی Rhosus

a65cae62-4a62-4e1f-8b78-45735fed3f3e_w10
                                                                                                                کاپیتان کشتی


منابع: 

https://www.codastory.com/disinformation/ammonium-nitrate-beirut-georgia/
2. https://siberiantimes.com/other/others/news/first-pictures-emerge-of-a-russian-businessman-whose-ammonium-nitrate-cargo-detonated-in-the-port-of-beirut/

مترجم : @AM4
استفاده با ذکر منبع Military.ir بلامانع است.


  

 
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برنامه ریزی طولانی جهت انجام انفجارهای بیروت انجام شده

شاید از خود سال 2014به عنوان یک برگ برنده برا زمانی که حزب الله تحت فشار قرار بگیرد

وگرنه چرا از سال 2014فکری برای این مواد نشده یعنی گمرک لبنان اجازه داده 6 سال برخی از سوله هاش اشغال باشه

یا چرا مواد محترقه باید در نزدیکی این سوله نگه داری شود

فکر کنم روزولت گفته بود در دنیای سیاست هیچ چیز اتفاقی نیست

البته نیترات آمونیوم بارها باعث انفجار و تخریب شده

 

 

ویرایش شده در توسط majid363
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دستیار بازرس: ویادوکسیک و سینت‌مری در عرض یک هفته! تصادفیه؟

 

سربازرس فینچ: وقتی به اندازه‌ همه مدتی که من بازپرس بودم توی این شغل باشی، دیگه به تصادف اعتقاد نخواهی داشت.

 

سربازرس فینچ، وی برای انتقام

 

 

ویرایش شده در توسط jarmenkill
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

سیاست رژيم صهیونیستی در تقابل با حزب الله تاکنون بر مبنای اختلاف و جدا سازی میان جمعیت شیعه و سنی و مسیحی لبنان بوده است . اگر نقش این رژیم در این حادثه مشخص شود باید آن را به انتقام گیری از کل لبنان تعبیر کرد که نشان می دهد امید آنها به تمایز بین گروه های مختلف لبنانی از بین رفته است و از سوی دیگر همین حادثه منجر به بروز همدلی و اتحاد ملی بین لبنانی ها خواهد شد .

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 hours قبل , AM4 گفت:

اطلاعاتی به دست اومده که از این قراره                                                      

 

 

اطلاعاتی هم هست که به طرف های داخلی این محموله اشاره میکنه و از همه مهمتر محموله مواد محترقه و آتیش بازی. حالا نمیدونم تا چه حد دقیق هست.

 

محموله نیترات را گفته میشه هزینه های انبارداریش در بندر بیروت را شرکتی پرداخت میکرده که وابسته به حزب سمیر جعجع بوده و در مورد مواد محترقه هم گفته میشه مربوط به یکی از نزدیکان حریری بوده که از مدتها پیش در جشن ها و تظاهرات ها منبع تامین وسایل آتیش بازی! معترضان بوده. ولی نکته ای که هست گفته میشه دو هفته پیش صاحب کانتینرهای مواد محترقه با بهانه نمناک بودن محل نگه داری این مواد تقاضای جا به جاییشون را میده و در کمال تعجب و  بدون اینکه کسی توجه کنه مجاور انبار 12 این مواد قرار میگیرند.

حالا بعدش دیگه اگر این اطلاعات صحیح باشه، طرفی که در عمق نطنز در یک تاسیسات بسیار مهم بمب احتمالا، جاسازی میکنه براش خرابکاری یا تعبیه یک بمب که قدرت چاشنی زایی! برای 2000 تن نیترات آمونیوم را داشته باشه سخت نبوده و نیست در بیروت هزار رنگ. میشه حدس زد با توجه به استقرار روس ها در طرطوس ریسک حمله هوایی و شلیک یک پرتابه بالا بوده باشه (هرچند پهپادها و کوادها و هگزا کوپترهای انتحاری این رژیم دیدیم حالا از کجا نمیدونیم ولی تا قلب بیروت اومدند خیلی راحت قبلا هم بون شناسایی ) و این سناریو بهترین سناریو بوده باشه.

 

اگر کانتینر مواد محترقه نبود ( شاید اصلا اتش سوزی این کانتینرها برای ردگم کنی بوده و انفجار انبار 12 با همون چاشنی قوی جاسازی شده رخ داده) انفجار سرخود انبار 12 با توجه به اینکه به همین راحتی این مواد قابل انفجار نیستند کاملا شک برانگیز میشد ولی حالا همه توجهات به سمت اتیش سوزی اولیه منحرف شده و اون را علت احتمالی میدونه و اساسا قابل بررسی هم به نظر با توجه به حجم تخریبها نیست.

 

حریری دیروز اصرار داشت که پرونده تحقیق ماجرا باید به دوستان!! خارجی سپرده بشه.

 

پ ن: یک فیلم جدید از یکی از بالکن های بسیار نزدیک (شاید نزدیکترین مکان مسکونی مشرف بر بندر که بوضوح انبار را نشون میده ) منتشر شده که در ابتدا همون اتیش سوزی معمولی و دود زیاد و انفجار ترقه هاست و زن و مرد هم طبیعی در مورد اتیش سوزی حرف میزنند و فیلم میگیرند. مدتی که میگذره ابتدا یک صدایی شنیده میشه شبیه صدای پرواز یک جنگنده ( معلوم نیست به خاطر تاخیر صدای پیش انفجار انبار هست یا واقعا یک جنگنده ) و بعد یک انفجار نسبتا بزرگ رخ میده که خب قابل توجه هست و فیلم بردار هم به شدت میترسه و دستپاچه میشه و همچنان تحت تاثیر همین انفجار و شوکش هست ولی انفجار طوری نیست که موجش یا خودش درگیرشون کنه، لحظاتی میگذره و با فاصله به نظر انفجار اصلی رخ میده که دیگه اصلا همه چیز ویران و پرتاب میشه و در ادامه از سرنوشت فیلم بردار هم چیزی مشخص نیست.

 

صدای شنیده شده چی بوده در صحنه؟ منشا انفجار اول در حالیکه اتش سوزی و انفجار ترقه ها طبیعی در جریان بود چی بوده؟ چرا انفجار دوم و به نظر اصلی ( اگر انفجار اول به عنوان چاشنی عمل کرده ) با فاصله معناداری رخ داد از انفجار اول؟

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.