SAEID

تحلیل و پیگیری تحولات لبنان

Recommended Posts

4 minutes قبل , alala گفت:

 

اطلاعاتی هم هست که به طرف های داخلی این محموله اشاره میکنه و از همه مهمتر محموله مواد محترقه و آتیش بازی. حالا نمیدونم تا چه حد دقیق هست.

 

محموله نیترات را گفته میشه هزینه های انبارداریش در بندر بیروت را شرکتی پرداخت میکرده که وابسته به حزب سمیر جعجع بوده و در مورد مواد محترقه هم گفته میشه مربوط به یکی از نزدیکان حریری بوده که از مدتها پیش در جشن ها و تظاهرات ها منبع تامین وسایل آتیش بازی! معترضان بوده. ولی نکته ای که هست گفته میشه دو هفته پیش صاحب کانتینرهای مواد محترقه با بهانه نمناک بودن محل نگه داری این مواد تقاضای جا به جاییشون را میده و در کمال تعجب و  بدون اینکه کسی توجه کنه مجاور انبار 12 این مواد قرار میگیرند.

حالا بعدش دیگه اگر این اطلاعات صحیح باشه، طرفی که در عمق نطنز در یک تاسیسات بسیار مهم بمب احتمالا، جاسازی میکنه براش خرابکاری یا تعبیه یک بمب که قدرت چاشنی زایی! برای 2000 تن نیترات آمونیوم را داشته باشه سخت نبوده و نیست در بیروت هزار رنگ. میشه حدس زد با توجه به استقرار روس ها در طرطوس ریسک حمله هوایی و شلیک یک پرتابه بالا بوده باشه (هرچند پهپادها و کوادها و هگزا کوپترهای انتحاری این رژیم دیدیم حالا از کجا نمیدونیم ولی تا قلب بیروت اومدند خیلی راحت قبلا هم بون شناسایی ) و این سناریو بهترین سناریو بوده باشه.

 

اگر کانتینر مواد محترقه نبود ( شاید اصلا اتش سوزی این کانتینرها برای ردگم کنی بوده و انفجار انبار 12 با همون چاشنی قوی جاسازی شده رخ داده) انفجار سرخود انبار 12 با توجه به اینکه به همین راحتی این مواد قابل انفجار نیستند کاملا شک برانگیز میشد ولی حالا همه توجهات به سمت اتیش سوزی اولیه منحرف شده و اون را علت احتمالی میدونه و اساسا قابل بررسی هم به نظر با توجه به حجم تخریبها نیست.

 

حریری دیروز اصرار داشت که پرونده تحقیق ماجرا باید به دوستان!! خارجی سپرده بشه.

بهترین حالت تحلیل اینه که ببینیم از این داستان چه کسایی سود میکنن و چه کسایی متضرر میشن . اولین نکته اینه که اقتصاد لبنان داره نابود میشه ولی دلایلش رو نمیدونم و به نفع کیه این اقتصاد ضعیف؟ جواب : ( اسراییل) چرا اسرائیل ؟ چون میخواد به اون سرزمینی که در برنامه ریزی بلند مدتشون هست برسن . حالا چرا جنگ نه ؟ چون لبنان یک کشور قانونی هست و نمیشه اشغالش کرد . حالا راهکار چیه ؟ جواب : از داخل منفجر بشه و اقتصادش ورشکسته بشه . چجوری به این هدف دست پیدا میکنه ؟ جواب : من نمیدون یعنی اطلاعاتم ناقص و کمه . اما مشخص ترین راه تحمیل هزینه مازاد و بستن گلوگاه های اقتصادیشه و این انفجار هر دو رو در بر میگیره و بعلاوه اینکه بازوی سومی هم داره و اون ضربه به حزب الله و بی اعتبار کردنش در لبنان از طریق بمباران اطلاعاتی مردمه اوونم زمانی که همه تو شک هستن . ( وجود یکی مثل علی تجزیه همیشه کمک میکنه سریع سمت توپخانه دشمن رو پیدا کنیم )

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , ldmdff گفت:

بهترین حالت تحلیل اینه که ببینیم از این داستان چه کسایی سود میکنن و چه کسایی متضرر میشن . اولین نکته اینه که اقتصاد لبنان داره نابود میشه ولی دلایلش رو نمیدونم و به نفع کیه این اقتصاد ضعیف؟ جواب : ( اسراییل) چرا اسرائیل ؟ چون میخواد به اون سرزمینی که در برنامه ریزی بلند مدتشون هست برسن . حالا چرا جنگ نه ؟ چون لبنان یک کشور قانونی هست و نمیشه اشغالش کرد . حالا راهکار چیه ؟ جواب : از داخل منفجر بشه و اقتصادش ورشکسته بشه . چجوری به این هدف دست پیدا میکنه ؟ جواب : من نمیدون یعنی اطلاعاتم ناقص و کمه . اما مشخص ترین راه تحمیل هزینه مازاد و بستن گلوگاه های اقتصادیشه و این انفجار هر دو رو در بر میگیره و بعلاوه اینکه بازوی سومی هم داره و اون ضربه به حزب الله و بی اعتبار کردنش در لبنان از طریق بمباران اطلاعاتی مردمه اوونم زمانی که همه تو شک هستن . ( وجود یکی مثل علی تجزیه همیشه کمک میکنه سریع سمت توپخانه دشمن رو پیدا کنیم )

 

حالا این فقط بخشی از ماجراست. تقریبا از هر زاویه ای که نگاه کنیم این حادثه وقتی به زمان و مکانش هم دقت میکنیم فقط و فقط به نفع اسراییل هست (چه در اهداف کوتاه مدت، چه میان مدت و چه بلند مدت) و تحلیل شد که اتفاقا به خاطر حجم جنایت که علاوه بر کشته ها و زخمی ها در حقیقت مرگ تدریجی یک ملت هم هست (با شوک ناگهانی اقتصادی) تنها و تنها از دست همین رژیم هم برمیاد. (بدون ترس از تبعاتش حتی در صورت افشا شدن اصل ماجرا که بعید هست چون انقر این وسط ابزار داره که حقیقت برای همیشه مدفون بشه)

 

ازبعد اقتصادی که در حقیقت فشارهای آمریکا را کامل میکنه بگذریم، اگر کمکی هم در این مرحله اروپا و آمریکا بکنه ( اینجا دیگه مجبوره قبول کنه لبنان هم فشار از طرف مردم هست و هم اقتصادش) میشه یک دستاویز جدای از فشار اقتصادی برای اجرای اوامر آمریکا و اروپا. از طرفی با شوک وارد شده لبنان تحمل یک تنش و جنگ جدید را نخواهد داشت و اسراییل برای مدتی به ساحل آرامش خواهد رسید و خیالش از جبهه شمال راحت میشه. در کوتاه مدت فعلا ماجرای انتقام حزب الله به بایگانی سپرده میشه و در میان مدت هم حتی شاید دستانش بسته باشه برای تلافی. در بعد ساقط کردن دولت مستقر که همین حالا هم حریری به کمک سعودیها دست به کار شده و در بعد رسانه ای هم که همزمان با پرونده حریری حملات بی مبنا به حزب الله حتی سر این ماجرایی که به کلی خودشون در جایگاه متهم هستند شدت گرفته باز.

 

خلاصه از هر زاویه ای مشخص هست که چه کسی در جایگاه منفعت برنده تمام و کمال هست و چه کسی در جایگاه ضرر کننده به طور قاطع ولی خب داشتن رسانه یعنی همین. مثل پرونده ترور حریری روز را شب و شب را روز جلوه میدن و حتی از یک قتل وحشیانه هم برای خودشون نه تنها حکم بیگناهی میگیرن بلکه مقتول را ملزم به پرداخت دیه هم میکنند در مقام مجرم! یعنی تا وقتی رسانه دارند و البته کلی مزدور دانا و مزدور جاهل برنامه هاشون را پیش میبرند.*

 

*حرف از مزدور دانا و جاهل شد: تفاوت واکنش سلبریتی جماعت ما را به دو حادثه پاریس و بیروت را دیدیم. چیزی که قبل تر هم مشخص بود ماجرا از چه قرار هست ولی در این حادثه چون اولا قرباینان دیگه شیعه و افغان و سوری و ... نبودند و اتفاقا مثل پاریس، بیروت هم شیک بود خودش را نشون داد. (قبلا سر حوادث مشابه گفته میشد افغانها که عادت دارند، اینها هم شیعه ان حکومت داره بلدش میکنه، سوریها هم که از خودشونن و ...) اینکه برخی از این افراد تنها و تنها چشمشون فقط به رسانه سعودی و لندنی است و برای همین هر مدی که از اون طرف (تفاوتی نمیکنه سیاسی باشه، اجتماعی یا فرهنگی یا هنری یا چه هشتگی باشه فقط کافیه بیبیسی و منوتو و مسی و ... ترویج بشه اینها گمان میکنند همون خط را باید پی بگیرند )  و برخی دیگشون هم اتفاقا  هک اکانت اون دلقک خبرنگار خوب نشون داد، واقعا منتظر دستور اون طرف هستند تا اجرا کنند. اگر بگه برای پرنده اکراینی هشتگ هماهنگ بزن میزنه و اگر بگه برای بیروت نزن یا چیزی نگه نمیزنه. (حالا این گفتن حتما به معنای گفتن مستقیم نیست (هرچند دیدیم بعضیاشون واقعا حتی منتظر پیام مستقیم هستند) بلکه کافیه ببینه اونها این خط را پی گرفتند پس حتما خودش را ملزم میدونه و واجب که حتما همون خط را پی بگیره )

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که ظهر امروز (پنجشنبه) وارد لبنان شد، در ابتدای ورود خود اعلام کرد، لبنان تنها نیست.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، وی ضمن ابراز امیدواری درباره ارائه کمک‌های بین‌المللی برای لبنان، ادامه داد: لبنان با بحران سیاسی و اقتصادی روبه‌روست و نیاز به کمک فوری دارد.

رئیس‌جمهور فرانسه تصریح کرد، اگر اصلاحات لازم در لبنان انجام نشود، رنج این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

 

نقل قول

ته این ماجرا به خلع سلاح حزب الله میرسه*

 

تازه چند هفته بود که وزیر خارجه فرانسه  با پیام تسلیم لبنان ( مثل مورد ایران به عنوان بازوی پلیس خوب ایالات متحده طوریکه فشار و تحریم و اخم از طرف آمریکاست و بعد پیام دوستی و بیا حالا به حرف کدخدا گوش کن اوضاعت درست بشه و ما خیرت را میخوایم از طرف فرانسه) رفت بیروت و لبنان مقاومت کرد در برابرش، حالا وقیحانه وسط یک ماجرای انسانی و فاجعه، رییسش اومده بر روی تل خرابی ها و کشته ها ایستاده و داره گروکشی میکنه.

 

نمیدونم برای ما و برخی سیاستمدارانمون درس شد یا نه ولی از ماجرای خون های آلوده و لانه تروریسم منافقین و رجوی ها بودن فرانسه درس نگرفتیم و شد نقش پلیس بدش در برجام و تحمیلهای فراتز از خواست ایالات متحده حتی و بعد هم بازی اینستکس و مذاکره با ترامپ و این وسط در این سالها ما تنها کاری که کردیم فربه کردن پژو و رنو و صنایع فرانسه بود.  کاش این روحیه تاریخی خودباختگی ایران و ایرانی ها (شاید از اواخر قاجار بیشتر) یک بار برای همیشه خصوصا در برابر اروپایی و ها و اصولا غرب درمان میشد.

 

*توطئه ترور حریری به خروج سوریه از لبنان منجر شد، بعید نیست این هم در راستای همون باشه. خصوصا که مردم لبنان الان در شوک هستند و غرب را هم به چشم دایه (واقعی) مهربان تر از مادر میبینند.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شتاب زده نظر دادن، پیش داوری کردن و مقصر دانستن بقیه عوامل جزیی از اشتباهات ما میتونن باشن.

اینکه براساس شنیده ها بخواهیم سخنی بگیم یا بر اون اساس نظریه ای ارائه کنیم، میتونه ما رو گمراه کنه.

 

دوستان در استاتوس و این تاپیک زیاد اسم ترقه میارن.

لطفا لینک بزارید. مصاحبه، سند یا مدرکی. اینطوری که نمیشه براساس شایعه ساعات اولیه، در حال حاضر سخن گفت!!

کجا به طور رسمی اعلام شده انفجار مواد محترقه باعث شروع آتش سوزی بوده؟

 

 

محل حادثه انبار شماره 12 بندر بیروت بوده.

تصاویر به طور کامل گویای آنچه رخ داد، هستند

مکان استقرار تیم آتش نشانی که محل اعزام شدند هم در این تصویر و فیلم میتونید ببینید..

normal_w12.jpgthumb_w12-4.jpg

 

 normal_w12-2.jpg normal_w12-3.jpg


thumb_w12-5.jpg

 

 

انبار شماره 12 محل دپو نیترات آمونیوم بوده. حالا دوستان گفتن از سال 2013 این مکان محل دپو بوده.

بازم باید صبر کرد، اطلاعات فعلی هنوز هم کامل نیستن.

این فیلم ها و زاویه دید ببنید حتما. هر صدا و تصویری مربوط به ترقه نیست.

فیلم های مربوط به انفجار تیانجین سال ۲۰۱۵ هم مرور کنید (3 انفجار پی در پی)

 

آخرین ویدئو آتش نشان ها
https://www.aparat.com/v/w9cuT
پیش از انفجار، پشت بام  - نمای روبروی انبار شماره 12
https://www.aparat.com/v/CQeJD
فیلم کامل حادثه، انفجار اول و دوم (این فیلم حتما ببنید)
https://www.aparat.com/v/9tcZA
نمای 1
https://www.aparat.com/v/9ZpxL
نمای 2
https://www.aparat.com/v/bgQYJ

 

شب حادثه هم بنده گفتم دلیل انفجار نیترات آمونیوم بوده. حتی طرف لبنانی همان ساعات اذعان کرد. (لینک خبر ساعت 22:17)

اما دوستان براساس خبرهای یکسری کانال تلگرامی (متاسفانه آن کانال ها عادت کردن به کپی پیست اخبار از یکدیگر) میگفتن عامل اصلی و شروع حادثه ترقه بوده و اصلا قبول نداشتن..

normal_w12-0.jpg

 

 

علت این حادثه بخاطر وسعت تخریب و همچنین زیان جانی و مالی، شاید هیچ وقت مشخص نشه

این نوع رویکرد اگر رخ بده، مسبوق به سابقه بوده و جای تعجب نخواهد داشت..

 

فقط امیدوارم طی روزهای آتی باران از آسمان بیروت نبارد.

کاش ساکنین مدتی محل رو ترک میکردن..

 

 

On 12 August 2015, a series of explosions killed 173 people, according to official reports, and injured hundreds of others at a container storage station at the Port of Tianjin

When the first rains after the initial explosions arrived on August 18th, white chemical foam covered the streets. Citizens complained of burning sensations and rashes on sensitive skin regions after coming into contact with rain droplets. However, meteorologists and health experts sought to reassure the public that the rain was not directly harmful to health, whilst the Environment Protection Board advised against exposure to the rain due to traces of cyanide dust reacting with water

https://en.wikipedia.org/wiki/2015_Tianjin_explosions

 

ویرایش شده در توسط shirazz
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنظر میرسد باید بررسی کرد انفجار بیروت و تغییر  مسئول میز ایران  در وزارت خارجه امریکا  آیا بخشی از پلن هشت هفته ای  ترامپ هست!!؟  ....  

 

https://www.shahrekhabar.com/political/159500154024629

ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این فیلم هم با عنوان برخورد موشک به بندر بیروت از دید دوربین حرارتی در حال انتشاره که بعید میدونم صحت داشته باشه 

 

http://s11.picofile.com/file/8405035234/StickerVideo.mp4.html

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لبنان کشوریه که از دیرباز تحت نفوذ فرانسه بوده و به نوعی حیاط خلوت این کشور محسوب میشده . با رفتن ظاهری استعمارگران از این دست کشورها، مرده ریگ شوم اونها ایجاد ترکیبی از جمعیت بود که به نوبه خود سبب بروز طغیان و به طور غیر مستقیم باز شدن دوباره پای اونها به این سرزمین ها نظیر لبنان و فلسطین و اردن و ... میشد. در لبنان با با جمعیت متنوعی از مسیحی تا مسلمان و مسلمان شیعه و سنی و  مذهبی یا لاییک و سکولار و قسمتی از این نیروها تمایل عجیبی به غرب و حتی اسرائیل داشتند و دارند و

  • در راس اونها کتائب یا همون فالانژها بودند و ... این نیروها به همراه سنی ها و... احزاب 14 مارس رو که براساس یک خیمه بزرگ سیاسی شروع به کار کردند رو در بر می گیره.
  • در نقطه مقابل ائتلاف 8 مارس و نیروهای حزب الله و جنبش امل قرار دارند و متحدینش.
  • یه عده حزب متفرقه این وسط قرار دارند که با توجه به ذائقه جامعه به این سو یا آن سو کشیده میشن.

خود مردمان لبنان هم با توجه به شرایط به مانند خیلی کشورهای دیگر مدتی به جریانی توجه می کنند  و بعد از اون دلسرد میشن. لبنان بعد فواد سینیوره که تمام قد تحت حمایت غرب بود مدتهاست به بن بست رسیده چون اولا از طرف احزاب 14 مارس بجز هیاهو و استفاده از آب گل آلود تز و برنامه ای برای اداره کشور وجود نداره و احزاب 8 مارس هم زورشون نمیرسه. هیج وقت هم بین این دو با توجه به تضا مرام سیاسی نمیشه ائتلاف یا صلحی برقرار باشه همچنین وقتی سیاستمدار ترسو و فاسدی به مانند سعد حریری ویترین سیاستمداران لبنانی میشه معلومه عاقبت خوشی در انتظار لبنان نخواهد بود. این دو دستگی طوری شده عملا حریری و یارانش به وابسته بودن به رژیم سعودی و غرب افتخار می کنند. مگر چاره ای پیدا شه وگرنه لبنان کم کم داره به شرایط سوریه نزدیک میشه چون اون درآمد عراق رو نداره و از نظر بودجه هم به مشکل بر خورده، از طرفی متانت سید حسن نصراله قابل ستایشه ولی لبنان فاقد پدری با دیدی عالی و راهگشا به مانند امام موسی صدره ( که اگه زنده است برقرار باشه و اگر شهید شه روحش قرین رحمت الهی).

 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
17 hours قبل , shirazz گفت:

دوستان در استاتوس و این تاپیک زیاد اسم ترقه میارن.

لطفا لینک بزارید. مصاحبه، سند یا مدرکی. اینطوری که نمیشه براساس شایعه ساعات اولیه، در حال حاضر سخن گفت!!

کجا به طور رسمی اعلام شده انفجار مواد محترقه باعث شروع آتش سوزی بوده؟

 

 

خب دلایلی وجود داره برای این گمانه زنی جز اون اخبار اولیه و شایعات.

 

همه میدونیم امونیوم نیترات برای انفجار نیاز به یک چاشنی یا شبه چاشنی قوی داره. از طرفی آتش سوزی هم باید یک دلیلی براش وجود داشته باشه. در برخی تصاویر انفجارهایی در اتش سوزی اول دیده میشه که دقیقا شبیه ترقه هستند یا مواد اتش بازی و تمام گمانه زنی های دوستان که صحبت از ترقه یا مواد اتیش بازی میکنند بر این مبنا هست که ابتدا کانتیرهایی (نه انبار، بلکه حالا یا یک دپوی کوچک یا یک دپوی بزرگ کنار یا حتی داخل بخشی از انبار 12 ) که حاوی مواد محترقه بودند به علت خاصیت سریع الاشتعال بودن ( آمونیوم نیترات به همین سادگی دچار اتش سوزی نمیشه بر اثر مثلا گرما یا جرقه جوشکاری یا هر چیز دیگه ای احتمالا ) دچار اتش سوزی شدند حالا طی حادثه ای (یا خرابکاری) و اتش سوزی از این بخش شروع شده و به مرور افزایش پیدا کرده ( اگر برای اتش نشان های لبنانی حداقل عقلی قائل باشیم باید توجه کنیم احتمالا حضورشون بیخ گوش محل برای جلوگیری از نشت اتش و ایجاد فاجعه بوده و اگر فرمانده میدان اتش سوزی خود انبار نیترات را اطلاع داشته که باید شروع میکرده اول تخلیه ی محل نه اینکه بایسته انبار بمب اتم را خاموش کنه چون در صورت سرایت اتش به این انبار از لحاظ فنی با اون حجم از اتشی که میبینیم (که ما حدس میزنیم در ابتدا همون کانتینرهای احتمالی مواد محترقه بوده ) قاعدتا باید حساب میکرده که هر آن احتمال رخداد فاجعه وجود داره مگر اینکه داشته تلاش میکرده تا از سرایت اتش جلوگیری کنه قبل از فاجعه که مثل ماجرای پلاسکوی ما غافلگیر شده. (فرقش اینه در پلاسکو احتمال ویرانی کامل ساختمان چندان قابل پیش بینی نبوده ولی انبار  کاملا مشخص بوده وضعش چه طور هست)

 

حالا اصلا مواد محترقه نه، یک بار پارچه یا یک بار علوفه یا یک بار پنبه فرقی نمیکنه* ولی مبدا اتش سوزی مشکوک هست هنوز. از دوستان مطلع تر شاید باشند کسانیکه که به ما بگند مواد امونیوم نیترات قابلیت اشتعال تدریجی داره یا خیر؟ ( چیزی که ما میبینیم حداقل چند ده دقیقه ای اتش سوزی ادامه داشته تا انفجار اول رخ داد که موجب انفجار اصلی شد متعاقبش( دقیقا مثل یک چاشنی برای این حجم از امونیوم نیترات)

 

* البته همچنان به نظر اتش سوزی نمیتونه چاشنی تلقی بشه به خودی خود، یک شوک اگر فرض کنیم نیاز بوده این شوک ممکنه بر اثر انفجار یک کپسول فرضا در میان اتش سوزی رخ داده باشه یا یک بسته انفجاری میان اتش سوزی. واقعا نیاز به یک متخصص انفجار هست برای گمانه زنی صحیح. میشه تصور کرد انفجار اول ( تمام فیلمها از وسط اتش سوزی شروع میشند و ما همچنان ابتدای ماجرا را نمیدونیم دقیقا جز اینکه مسئولان عنوان میکنند اتش نشانی برای اطفای یک حریق اعزام شده بوده که دلیلش مشخص نیست که خودش میتونسته یک انفجار کوچک تر بوده باشه ) به عنوان چاشنی انفجار دوم و اصلی عمل کرده که عقلانی هم هست و برای اون حجم از مواد چاشنی مناسبی بوده و تقریبا به یکباره تمام مواد انبار را مثل یک بمب به عنوان چاشنیش عمل کرده. ( هر چند باز مثلا احتمالا یک متخصص بهتر میتونه توضیح بده دلیل اون چند ثانیه وقفه چی بود بین انفجار اول و دوم، طبیعی است و شرایط همینطور اقتضا میکرده؟ یا یک چیزی این وسط باز هم گم هست؟ )

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

‏انفجار لبنان اغاز یک سناریو بزرگ علیه حزب‌الله است

سیدحسن دریکی از سخنرانی‌های سال گذشته این توطئه را برملا کرد و گفت ادعا میکنند حزب‌الله از بندر بیروت برای ورود سلاح و مهمات استفاده می‌کند، من با صراحت نفی می‌کنم این موضوع را و میگویم این مقدمه‌ای برای رسیدن به هدفی که درجنگ ۳۳ به آن دست نیافته‌اند

 

http://s10.picofile.com/file/8405052600/4_5866249423037663435.mp4.html

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
44 minutes قبل , alavi373 گفت:

‏انفجار لبنان اغاز یک سناریو بزرگ علیه حزب‌الله است

سیدحسن دریکی از سخنرانی‌های سال گذشته این توطئه را برملا کرد و گفت ادعا میکنند حزب‌الله از بندر بیروت برای ورود سلاح و مهمات استفاده می‌کند، من با صراحت نفی می‌کنم این موضوع را و میگویم این مقدمه‌ای برای رسیدن به هدفی که درجنگ ۳۳ به آن دست نیافته‌اند

 

http://s10.picofile.com/file/8405052600/4_5866249423037663435.mp4.html

 

والله حزب الله رو به عنوان بازوی امنیتی ج.ا می خواهند بزنند ... مسئولین ج.ا هم به امید انتخابات آمریکا نشستند ... پس تا انتخابات آمریکا تمامی سناریوها چیده می شه و هر کی رئیس جمهوری آمریکا بشه با خیال راحت این پلن رو ادامه می ده تا به پیروزی برسه و یک افتخار راحت به نام خودش ثبت کنه ...

 

 

پس غرب با برنامه باید بنا به جبر و حکمت الهی در این فقره پیروز بشه چون تلاش کردند ، برنامه ریختن و اقدام کردند .

 

پشتوانه وضع فعلیشون هم  اون وزیر یا سیاستمدارشون هست که باید بابت هر سنت یا یورو داراییش جوابگو باشه ...

  • Like 1
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, alavi373 گفت:

‏انفجار لبنان اغاز یک سناریو بزرگ علیه حزب‌الله است

سیدحسن دریکی از سخنرانی‌های سال گذشته این توطئه را برملا کرد و گفت ادعا میکنند حزب‌الله از بندر بیروت برای ورود سلاح و مهمات استفاده می‌کند، من با صراحت نفی می‌کنم این موضوع را و میگویم این مقدمه‌ای برای رسیدن به هدفی که درجنگ ۳۳ به آن دست نیافته‌اند

 

http://s10.picofile.com/file/8405052600/4_5866249423037663435.mp4.html

 

حتی وزیر کشور سابق لبنان که مخالف سرسخت حزب الله هم هست اعتراف کرد که حزب الله تا به حال حتی یک فشنگ هم از طریق بندر یا فرودگاه بیروت وارد لبنان نکرده چون اصلا مدیریت این دو مجموعه در دستان مخالفینش و همچنین نظارت کامل امریکا بر اونها امکانش را نمیزاره ولی خب همون جمعیتی که از دیروز از مکرونی که به وضوح گویا در مستعمرش سخنرانی میکنه و تعیین و تکلیف میکنه که لبنان چه کار باید بکنه یا نکنه به عنوان نجات دهنده و قدیس! لبنان یاد کردند و میکنند ( جناح ها و مسیحیان و سیاستمداران و ... ) براشون مگه واقعیت اهمیتی هم داره؟ فعلا منطقه به جهل خود مردمانش و فریب و توطئه دشمن به دستان خودش مثل مهره ای جامد یک بازی شده که دارند بازیش میدند.

 

جالبه سخنگوی ارتش صهیونیستها قبلا در توییتی یکی از اهدافشون را بندر بیروت اعلام کرده بود در جنگ آتی به همین بهانه دروغین.

 

و این هم توییت وزیر جنگشون تنها دو روز بعد از حادثه مشکوک بندر بیروت:

نقل قول

سازمان‌های تروریستی اگر تا کنون درک نکرده‌اند، باید بفهمند کسانی که اسرائیل را می‌آزمایند، به شدت متحمل آسیب خواهند شد.

 

به کلمات تاکنون و به شدت دقت کنیم.

 

تمام اتفاقات حداقل دو سال گذشته که ترور سردار نقطه اوجش بود به نظر برنامه ای صهیونیستی بود که با حضور ترامپ امکان پیاده سازیش فراهم شد و قدم به قدم پیش میره تا وقتی که مقاومت راهی پیدا کنه این زنجیره برنامه ریزی شده را طوری قطع کنه. هرچند به نظر برنامه صهیونیستها در شکل طبیعیش دو جه داره: 1.برنامه طبق پیش بینی و عدم تحرک مقاومت پیش میره. 2.در صورت اقدام مقاومت گزینه جنگ هم در این مرحله با حضور ترامپ نهایتا بد تلقی نمیشه.

باید خارج از محوطه! فکر کرد. چیزی که در برنامه ریزیهاشون پیش بینی نکرده باشند و تغییر دهنده بازی باشه.

 

پ ن: تمام حواشی رسانه ای و امنیتی و سیاسی را هم در راستای همین برنامه و پلن بزرگ ببینیم، هوک استعفا میکنه و بعد ناگهان چند مشاور امنیت ملی سابق همزمان با روی کار اومدن یک مهره تندرو ادعا میکنند ترامپ به ما گفته بود برنامه حمله به ایران را یک روزه آماده کنید و کلی مانور رسانه ای روش که ترامپ خیلی خطرناکه و اصلا پیش بینی پذیر نیست و ...

 

برای تحلیل و نتیجه گرفتن نیاز به تامل خیلی خیلی بیشتری هست.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, Ghalam گفت:

 

والله حزب الله رو به عنوان بازوی امنیتی ج.ا می خواهند بزنند ... مسئولین ج.ا هم به امید انتخابات آمریکا نشستند ... پس تا انتخابات آمریکا تمامی سناریوها چیده می شه و هر کی رئیس جمهوری آمریکا بشه با خیال راحت این پلن رو ادامه می ده تا به پیروزی برسه و یک افتخار راحت به نام خودش ثبت کنه ...

 

 

پس غرب با برنامه باید بنا به جبر و حکمت الهی در این فقره پیروز بشه چون تلاش کردند ، برنامه ریختن و اقدام کردند .

 

پشتوانه وضع فعلیشون هم  اون وزیر یا سیاستمدارشون هست که باید بابت هر سنت یا یورو داراییش جوابگو باشه ...

 

دوست عزیز جوری صحبت می کنید که انگار جمهوری اسلامی از کمک به حزب الله مضایقه کرده ؟

دقیقاً جمهوری اسلامی باید چیکار میکرد که نکرده ؟ کمک مالی که تا جایی که تونسته کرده از نظر مستشاری و کمک تسلیحاتی که هم وضعیت مشخصه

در شرایطی که خودمون و مردم خودمون تحت شدیدترین فشارها و تحریم ها هستیم باز هم کمک ها قطع نشده است ، اگر دولت همراهی نکرده ولی قاطبه نظام هیچ وقت دست از کمک نکشیده

 

ولی مسئله اینجاست که یه جایی دیگه زور شما نمیرسه ، طرف مقابل را انگار خیلی دست کم گرفتید ؟!

 

------------------------

 

نظر بنده این هست که ما در آستانه یک  جنگ  قرار داریم و اتفاقت یکی دو سال اخیر را باید از این زاویه ببینیم ، اتفاقی که نتیجه اش این ها شده:

 

تضعیف شدید اعتماد مردم به حکومت و نتیجه اون مشارکت 40 درصدی(که به نظر من شاید کمتر هم باشه) و روز به روز بعد از انتخابات وضعیت اعتماد مردم به حکومت به مراتب بدتر هم شده و شاید بتونیم بگیم در پایین ترین سطح خودش باشه

قطع شدن نوبه ای بازوهای مقاومت که با ترور سردار سلیمانی استارت دومینو اش خورده شد و بعد هم قضایای عراق و حالا لبنان

 

به نظر من مسئولین هم فهمیده اند که الان در آسیب پذیر ترین موقعیت قرار داریم و دمیدن در آتش بورس و همچنین قرارداد 25 ساله با چین را هم باید در همین راستا ببینیم ...

 

و در چنین شرایطی متاسفانه مسئولین کشور ما هنوز دچار تیم و باند بازی خودشون هستند و به جای اینکه به فکر تقویت بنیه داخلی و پایگاه اجتماعی حکومت و در کنار مردم باشند مشغول صاف کردن بدهی شان با کسانی هستند که وام دار آنها هستند ... برای مثال اقدامات مجلس و ق.ق در یکی دو ماه اخیر را ببینید مثلا انتصاب آقای مهرداد.ب با آن همه حرف و حدیث و مدارکی که علیه اش بود آن هم توسط انقلابی ترین مجلس ! که این کار حتی به اعتماد عده کثیری از ارزشی هایی که عامل روی کار آمدن این مجلس هستند هم ضربه زده و این دست اقدامات ...

 

یادمون نره که یکی از اصلی ترین دلایل شکست ساسانیان در مقابل اعراب خالی شدن پایگاه اجتماعی اونها بود و عدم پشتیبانی مردم از حکومت ساسانیان ...

 

رهبر انقلاب 24 آذر 87 :

حوادث گوناگون عالم نخواهد توانست این درخت تناور را تکان بدهد، که آن روزی که یک نهال بود، نتوانستند از جا درش بیاورند، امروز تبدیل شده به یک درخت تناور و ریشه‌دار. جمهوری اسلامی را نمیتوانند تکان بدهند. ما باید خودمان مراقب باشیم که از درون پوک نشویم؛ از درون پوسیده نشویم.

انحراف در هدفها، در آرمانها، در جهتگیریها را باید مراقبت کرد که پیش نیاید. و این چیزی است که ما در طول این سالهای طولانی - بخصوص بعد از جنگ و بعد از رحلت امام - درگیرش بودیم؛ جزو درگیریهای اساسی در این دو دهه‌ی گذشته، یکی همین بوده. تلاشهای زیادی شده است برای اینکه جمهوری اسلامی را از روح و معنای خودش خارج کنند.

اگر جمهوری اسلامی دچار شاه سلطان حسین‌ها بشود، دچار مدیران و مسئولانی بشود که جرأت و جسارت ندارند؛ در خود احساس قدرت نمیکنند، در مردم خودشان احساس توانائی و قدرت نمیکنند، کار جمهوری اسلامی تمام خواهد بود.

 

ویرایش شده در توسط Dezchilds
  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
30 minutes قبل , Dezchilds گفت:

 

دوست عزیز جوری صحبت می کنید که انگار جمهوری اسلامی از کمک به حزب الله مضایقه کرده ؟

 

نظر بنده این هست که ما در آستانه یک  جنگ  قرار داریم و اتفاقت یکی دو سال اخیر را باید از این زاویه ببینیم ، اتفاقی که نتیجه اش این ها شده:

 

 

برادر بنده ، همانطور که گفتی مشکل ج.ا داخلی هست ... زمانی که یک حکومت از داخل ضعیف می شه ، دیگه همه بهش حمله می برند ... ج.ا و تمام بازوهای منطقه ای ش به خاطر فساد و اختلاس و ضعف داخلی که ناشی از تکبر و آز و طمع سیاستگذاران ج.ا هست ، دیر یا زود سقوط می کنند ... سخنی هست که حکومت با کفر می ماند ولی با ظلم نمی ماند ...

 

ج.ا با گردن کشی و حرف مفت زدن ، باعث یک جبهه شدن تمامی مخالفانش شد در حالی که حقیقت وجودیش رو در امثال نجفی و خاوری و داماد وزرا و معاونین قوا می بینید و در حد در افتادن با یک قدرت منطقه ای در حد ترکیه یا پاکستان هم نیست چه برسه با کل دنیای غربی و نظم جهانی موجود ...

 

  • Like 3
  • Upvote 2
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هارتز اسراییل در خبری اعلام کرده که ارتش اسراییل یک پهپاد خودی را به اشتباه بر فراط جولان سرنگون کرده با تصور این که پهپاد از خاک لبنان وارد شده بود 
گفته میشود درگیری هفته پیش در مرز لبنان هم در واقع در اثر اشتباه و درگیری با نیروهای خودی ارتش اسراییل بوده 
 

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.