SAEID

تحلیل و پیگیری تحولات لبنان

Recommended Posts

6 minutes قبل , ldmdff گفت:

باید آماده رای گیری در لبنان در مورد پیوستن به اسرائیل باشیم دیر یا زود رخ میده حزب الله هم وقتی به سیاست آلوده شد دستای خودشو بست به نوعی مسئولای مملکت ما ببینند وقتی اوضاع اقتصادی بد بشه مردم چیزی به اسم دین یا پرچم نمیشناسن میرن سمتی که بهشون 10% آرامش و آینده بهتر پیشنهاد میکنه این سیاست اسرائیل در لبنانه خاکستر کردن این کشور و اشغالش بدون یک گلوله شلیک کردن و فقط با استفاده از مسئولان فاسد خودشون

آینده ای نه چندان دور برای مملکت خودمون

 

حزب الله نماینده بخش بزرگی از مردم و شیعیان لبنان هست. نمیتونه و نمیتونست در یک کشور فرقه ای حقوق اولیه ملتش را رها کنه تا مسیحیان و سنیان به مانند گذشته در ظلم کامل چپاول کنند و هیچ حقی هم برای اداره کشور براشون قائل نباشند. با اینکه طبق امارهای غیررسمی بیشتر جمعیت متعلق به شیعیان هست ولی دخالت خارجی و دستهای منطقه ای اجازه سرشماری و احقاق حقوقشون را هم حتی نمیده. بنابراین مشارکت در اداره کشور نه تنها یک ضروری که یک وظیفه تحمیلی و اجباری است تا حقوق شیعیان تامین بشه در حداقل خودش. و به هر حال مثل همه حرکات دیگه خصوصا در کشوری مثل لبنان افات خودش را هم داره.

 

در این زمینه حزب الله شاخه نظامی خودش را اگر میخواست درگیر مسائل داخلی کنه مثل جریانی که یک بار رخ داد در عرض چند ساعت کل بیروت را میتونست به سیطره خودش در بیاره ولی میدونیم حزب الله در نهایت اخلاق گرایی هیچوقت سلاح بر روی حتی برخی مزدوران و قاتلان لبنانی نگرفته چه برسه بخواد ازش سواستفاده کنه مگر جنگ داخلی را تحمیل کنند و در مقام دفاع بخواد بربیاد.

 

حالا هم دقیقا نقشه اسراییل و البته امریکا چیزی است که شما اشاره کردید. چون مقاومت لبنان بازدارندگی حداقلی داره در مورد حمله خارجی، حالا با مزدوران داخلی و قومگرایی و فاسدان بی نظیری که در داخل لبنان وجود داره قصد دارند از درون با فتنه یا جنگ داخلی حزب الله را نابود کنند. اصولا نقشه پنهان و جدیدی هم نیست. در عراق و ایران و سوریه همه جا داره امتحان میشه و عمل میشه. اتفاقا در عراق و سوریه هم قوم گرایی و فرقه گرایی سنتی ابزار اصلی است مثل لبنان و جالبه در ایران هم چون به شکل سنتی وجود نداره حوادث اخیر نشان خوبی است که در حال شکل دادن مصنوعیش هستند.

 

تنها راه البته همچنان یافتن ابزارهای تهاجمی است. تا ضربه نخورند ادامه میدند. لاپید در کنفرانس با بلینکن و وزیر خارجه امارات با بیان اینکه من و بلینکن فرزندان بازماندگان هولوکاست(!) هستیم اشاره کرد که باید از نیروی نظامی استفاده کرد در مقابل شر و ایران هم الان هدف ماست. الان در مرحله تهدید مستقیم هستیم پس باید برای هرگونه واقعه ای اماده باشیم هرچند به روشنی مشخصه راهبرد غرب و اسراییل فروپاشی از درون هست که اتفاقا برای این ما باید پاسخ بازدارنده سخت پیدا بکنیم. انشاء الله.

 

  • Like 3
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سیدحسن نصرالله: 100 هزار نیروی آموزش دیده داریم

 

سیدحسن نصرالله که پس از جنایت هفته گذشته مزدوران وابسته به سمیر جعجع (حقوق بگیران سفارت عربستان و پادگان سفارت امریکا در بیروت) سخنرانی می‌کرد، در یکی از بی‌سابقه‌ترین سخنرانی‌های خود بسیار محکم جدی خطاب به مزدور خودفروخته سازمان‌های جنایتکار موساد و سیا از او خواست تا آدم باشد و سر جایش بنشیند. 

 

القوات درباره قدرت حزب‌الله سخت در اشتباه است؛ حزب‌الله اشاره کند، ۱۰۰ هزار نیروی رزمنده آماده دارد؛ [سر جایت] بنشین و مؤدب باش!

 

 این حرف رئیس حزب القوات که حزب الله الان از سازمان آزادی‌بخش فلسطین هم ضعیف‌تر است، «خطای بزرگی» است 

 

 حزب‌الله در طول تاریخ خود هیچ گاه مثل امروز قدرتمند نبوده است. تو اشتباه می‌کنی [آقای جعجع]. 

 

 حزب القوات سخت در اشتباه است. فقط درباره تعداد نیروهای حزب‌الله بخواهم بگویم، می‌گویم، فقط کافی است اشاره شود تا ۱۰۰ هزار نیروی رزمنده را ببینی

 

 ما حساب و کتابمان درست است. اشتباه نکنید و عاقلانه سر جایتان بنشینید و مؤدب باشید و عبرت بگیرید 

 

 حکومت لبنان باید مقابل این جنایتکار خونریز را بگیرد تا جنگ داخلی در لبنان راه نیندازد

 

 ما برای نخستین بار شمار نیروهای رزمنده خود را اعلام کردیم؛ نه برای تهدید، بلکه برای جلوگیری از جنگ داخلی

 

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 13 شهریور 1398 در 10:46 , MR9 گفت:

دستهای بلندتر برای مقاومت

قابلیتهای افزون تر برای واحدهای ضد زره  حزب ا... لبنان

 

9-4-2019_10-35-02_AM.jpg

 

تابستان 2006 ، برای طرفهای درگیر در شمال سرزمین های اشغالی و جنوب لبنان ، زمان بسیار حساسی بشمار می آمد . به اعتقاد بخش مهمی از ناظران نظامی ، یک گروه کوچک شبه نظامی شیعه در برابر واحدهای آموزش دیده IDF یکی از معدود موفقیتهای نظامی اعراب پس از شکستهای پی درپی  از سال 1948 ( به استثنای بیلان  ارتش مصر در جنگ 1973 )   را به ثبت رساندند که در تاریخ پرفراز و نشیب نظامی اعراب ، تنها نقطه روشنی است که دیده میشود  . این موفقیت بلحاظ نظامی ، بدان دلیل پر اهمیت محسوب میشود که با تلفات نسبی واحدهای زرهی ارتش اسراییل ( بعنوان رکن اصلی نبرد زمینی ) بخصوص علیرغم بکارگیری تانکهای اصلی میدان نبرد مرکاوا-3 و مرکاوا-4 که در گذشته غیر قابل دفاع تبلیغ می شد ، همراه گردید .

با این پیشینه تاریخی ، تبادل آتش میان واحدهای ضد زره حزب ا... لبنان  و واحدهای ارتش اسرائیل در هفته نخست سپتامبر 2019 که گفته میشود یک نفربر زرهی IDF در جریان آن هدف قرار گرفته ، بار دیگر اهمیت تقابل تاریخی میان تسلیحات ضد زره  حزب ا... و قابلیتهای زرهی چشمگیر IDF را  در نزد تحلیلگران نظامی ، برجسته نمود .در این میان ، مهمترین سلاح ضد تانک حزب ا... در جنگ 2006 ، موشکهای 9M113 کورنت ، محصول صنایع نظامی روسیه  بشمار میرفت  که  با بیلان ثبت شده در این درگیری ها ، موفقیتی بسیار بزرگ برای سیستم روسی و افزون تر نمودن سطح تهدیدات بر علیه  تجهیزات زرهی ناتو در حوزه قابلیتهای بقاء در میدان نبرد فراهم آورد .

گزارشهای موجود نشاندهنده آن است که حزب ا... لبنان علیرغم تلاشهای متعدد ، موفق نشده بود تا بطور مستقیم به این تجهیزات دسترسی یابد ، به همین دلیل ، طرف سومی ( سوریه ) برای تحویل این سامانه ها در نظر گرفته شد . تاثیر حضور این سلاح در میدان نبرد ، تا آنجا بود که  پس ازپایان درگیریها ، اسرائیل فشار قابل توجهی رابر مسکو برای توقف یا محدود نمودن صادرات این سیستم ها اعمال نمود تا حزب ا... قابلیت ذخیره سازی زرادخانه موجود یا دسترسی به مهمات پیشرفته تری نظیر KORNET-EM را در اختیار نداشته باشد .صرفا" برای میلیتاری /مترجم : MR9

 

 

 

چگونگی دست یابی حزب ا... به سامانه ضد زره کورنت از زبان سید حسن نصرا...

 

 

 

 

  • Like 8
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 دبیرکل حزب‌الله لبنان: موشک‌هایمان به سمت میدان «کاریش» نشانه رفته
IMG_20220917_131111_400.jpg
 سید حسن نصرالله در سخنرانی روز اربعین: لبنان در مقابل یک فرصت طلایی است تا با برداشت منابع خود در بستر دریا، بحران‌های اقتصادی، معیشتی و اصلی خود را از میان بردارد.

 اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را تا قبل از اینکه لبنان به حقوق خود برسد، نمی‌دهیم.

 آغاز استخراج گاز از میدان کاریش خط قرمز ماست. تهدیدات دشمن هیچ تأثیری بر ما ندارد. چشممان بر کاریش است و موشک‌هایمان به سمت میدان کاریش نشانه رفته است.

 تنها امید لبنانی‌ها، فلسطینی‌ها و سوری‌ها برای دست‌یابی به خاک، نفت، گاز و کرامتشان، مقاومت است.
 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 3
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چندتا خبرگذاری مدعی توافق لبنان با اسرائیل بر سر میدان گازی کاریش شدند.به نظرم تا موقع اعلام رسمی لبنان(و حزب الله) باید صبر کرد

  • Like 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد پس از مشورت و رایزنی با نخست‌وزیر و رئیس پارلمان این کشور، نسخه نهایی توافق مرزی با اسرائیل را پذیرفته است. ما میدان نفتی قانا را به صورت کامل به دست آوردیم. لبنان با این توافق به هیچ عنوان وارد مسیر عادی‌سازی نشده است.

ما تضمین‌هایی از آمریکا و فرانسه برای از سرگیری فعالیت‌های نفتی در آب‌های لبنان دریافت کردیم.

 

https://www.asriran.com/fa/news/861804/موافقت-لبنان-با-نسخه-نهایی-توافق-مرزی-با-اسرائیل

  • Like 2
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , oldmagina گفت:

رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد پس از مشورت و رایزنی با نخست‌وزیر و رئیس پارلمان این کشور، نسخه نهایی توافق مرزی با اسرائیل را پذیرفته است. ما میدان نفتی قانا را به صورت کامل به دست آوردیم. لبنان با این توافق به هیچ عنوان وارد مسیر عادی‌سازی نشده است.

ما تضمین‌هایی از آمریکا و فرانسه برای از سرگیری فعالیت‌های نفتی در آب‌های لبنان دریافت کردیم.

 

https://www.asriran.com/fa/news/861804/موافقت-لبنان-با-نسخه-نهایی-توافق-مرزی-با-اسرائیل

 

حالا فارغ از جزییات و البته فشارهای غرب به لبنان و همچنین خیانت بخش بزرگی از داخلی های لبنان به نفع دشمن صهیونیستی ولی تاریخ لااقل قضاوت خواهد کرد در سمت درستش که اگر سلاح مقاومت نبود صهیونیستها و غرب ( که از ترس تهدید مقاومت به همین مقدار از حقوق لبنان هم رضایت دادند) منابع گازی لبنان که هیچ بلکه کل لبنان را هم تا حالا ده ها بار تصرف کرده بودند. لااقل برخی از مردم غیرمتعصب لبنان منصفانه قضاوت خواهند کرد که تنها و تنها و تنها تهدیدات سید حسن نصرالله بود که منجر به استیفای بخشی از حقوق لبنان شد والا اگر کار به نخست وزیر سرسپرده و رییس جمهور مردد و جامعه واداده لبنانی (بخش غربگرا و فرقه گرا) بود، صهیونیستها بیخ گوش بندر بیروت هم گاز استخراج میکردند چه برسه در مخازن مشترکی که البته متعلق به فلسطینیهاست و فعلا غصب شده.

 

و البته که اگر کشور و سیاسیون پشت مقاومت لبنان و سید حسن نصرالله بودند این مقدار که سهله، مقاومت لبنان حتی بیش از حقوق لبنان را هم میتونست استیفا کنه ولی خب همیشه ی تاریخ خیانت و سرسپردگی به دشمن خارجی توسط داخلیون هست که بزرگترین ضربات را به یک کشور زده و میزنه در جنگ ها و صلح ها.

 

 

  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بر اساس لاین ۲۳ هست و احتمالا استراتژی این هست که از همین یک سوم اسرائیل گاز را استخراج میکند و اجازه به استخراج طرف لبنانی نمیدهد. ۱۰ سال بعد نیز سودددهی استخراج تمام میشود و تمام.

تهدیدها بر روی کاریش بود نه دو سوم قانا.

ویرایش شده در توسط bmosavi
  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تهدیدها روی کاریش صراحتا اعلام شده بودبرای تایید توافقی است که دولت لبنان در مذاکرات به اون برسه. مقاومت اعلام کرده بود مذاکرات را به دولت لبنان واگذار میکنه و تا وقتی دولت لبنان تایید نکنه اجازه استخراج از میدان کاریش را نمیده و این روال همیشه مقاومت بوده که دولت لبنان را در عرصه حقوقی و بین الملل برای جلوگیری از آشفتگی و از هم گسیختگی کشور حمایت کنه ولو تصمیماتش به ضرر خودش باشه. و در این مورد هم همین اتفاق افتاد و حالا همه به خیانت و سرسپردگی دولت لبنان آگاهیم و میدونیم اگر به دولت لبنان بود الان منابع گاز که سهله کل جنوب لبنان را هم بخشیده بود رفته بود به دستور و ترس از این و آن و در این مورد هم مطمئنا با فشارهای آمریکا حقوق حداکثری خودش و مردمش را مطالبه نکرده و نخواهد کرد.

 

در مورد توافق هم به صراحت اشاره شده که اصولا دولت لبنان رضایتش به مرزهای حداقلی روی این بوده که دولت آمریکا موافقت کنه طرف لبنانی اساسا امکان برداشت منابع از سمت خودش داشته باشه ( که قبلا به خاطر عدم تعیین خطوط و فشارهای امریکا و تحریم های وضع شده عملا هیچ شرکتی وارد این موضوع نمیشد و طرف لبنانی حتی اگر منابع گازی غصب شده فلسطینیان توسط صهیونیستها را هم داشت باز عملا استخراجی نمیتونست داشته باشه) و طبیعتا اگر این اتفاق نیفته و دولت لبنان اشاره کنه، تهدیدات سید حسن نصرالله میتونه جنبه اجرایی به خودش بگیره.

 

در فریبکاری آمریکا به نفع صهیونیستها مشخصا یک بچه شش ساله هم تردید نداره در مذاکرات اخیر ولی انتخاب دولت لبنان بوده نهایتا و ماجرا همچنان ادامه خواهد داشت.

 

  • Like 2
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 مستند جاسوس بیروت : شولا کوهن جاسوس‌موساد‌که‌در بیروت‌به‌دام افتاد .

 

مستند جاسوس بیروت در مورد زندگی شولا کوهن، جاسوس موساد با نام رمز مروارید است که اواخر دهه ۱۹۴۰ تا اوایل ۱۹۶۰ در بیروت برای رژیم اسرائیل جاسوسی کرده و امکان مهاجرت غیرقانونی یهودی‌ها به فلسطین را فراهم می‌کرد. او سرانجام در اثر تحقیقات سازمان اطلاعاتی لبنان موسوم به دفتر دوم شناسایی و بازداشت شد.

 

بهمراه ویدئو

 

لینک از سایت تابناک :

 

https://www.tabnak.ir/fa/news/1164384/جاسوس-موساد-که-در-بیروت-به-دام-افتاد

  • Like 4
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خب ناامن سازی و اغتشاش به خوبی جلو میرود. حالا یک مقدار هوشیار باشند دوستان گرامی. یک اشوب اجتماعی به احتمال میریزند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
32 minutes قبل , bmosavi گفت:

خب ناامن سازی و اغتشاش به خوبی جلو میرود. حالا یک مقدار هوشیار باشند دوستان گرامی. یک اشوب اجتماعی به احتمال میریزند.

 

واقعا تو لبنان با حضور  رفقایی مثل جعجع و آفتاب پرستانی مثل جنبلاط و امثال حریری ها که به هر حال در موعد خودش یکی میشند مثل بقیه ( و این در سایه بودن موقتی شان صرفا جنگ قدرت هست و در اهداف هیچ تغییری حاصل نشده) و انبوه جوانانی که به حکم غریزه! غرب افسار بر گردشنون انداخته و میندازه خیلی راحت در کشورهای مختلف، اینکه تا همین حالا هم آشوب و جنگ داخلی دیگری رخ نداده از معجزات صبر و بردابرای و هوشمندی حزب الله هست که با مظلومیت و کوتاه اومدن مدام همچنان تعادل لبنان را حفظ کرده.

 

بماند دوپینگ هایی چون تحریم های اقتصادی مستقیم آمریکا، فشارهای اقتصادی، خرابکاری و ترورها و حمایت های همه جانبه ی سایر کشورهای غربی و عربی.

 

به هر حال هیچ تعادلی تا ابد پایدار نیست و روزی به هم خواهد ریخت، شاید بشه به تاخیرش انداخت ولی خب هر جایی و هر زمانی باید انتظار فرجام را کشید. مهم اینه براش آماده بود و به وعده الهی مطمئن که: وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ.

  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , alala گفت:

 

واقعا تو لبنان با حضور  رفقایی مثل جعجع و آفتاب پرستانی مثل جنبلاط و امثال حریری ها که به هر حال در موعد خودش یکی میشند مثل بقیه ( و این در سایه بودن موقتی شان صرفا جنگ قدرت هست و در اهداف هیچ تغییری حاصل نشده) و انبوه جوانانی که به حکم غریزه! غرب افسار بر گردشنون انداخته و میندازه خیلی راحت در کشورهای مختلف، اینکه تا همین حالا هم آشوب و جنگ داخلی دیگری رخ نداده از معجزات صبر و بردابرای و هوشمندی حزب الله هست که با مظلومیت و کوتاه اومدن مدام همچنان تعادل لبنان را حفظ کرده.

 

بماند دوپینگ هایی چون تحریم های اقتصادی مستقیم آمریکا، فشارهای اقتصادی، خرابکاری و ترورها و حمایت های همه جانبه ی سایر کشورهای غربی و عربی.

 

به هر حال هیچ تعادلی تا ابد پایدار نیست و روزی به هم خواهد ریخت، شاید بشه به تاخیرش انداخت ولی خب هر جایی و هر زمانی باید انتظار فرجام را کشید. مهم اینه براش آماده بود و به وعده الهی مطمئن که: وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ.

 این سیر از یک و نیم ماه قبل شدید شده. امروز نیز خاموشیها که یک ناامنی روانی ایجاد کرده و میکند. جعجع نیز به علت واژگونی ان کامیون دارد جار میزند

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.