mahdavi3d

فالکون سنگین شرکت اسپیس-اِکس / یکی از نیرومندترین راکت های فضایی جهان

Recommended Posts

پاسخ به پرسش‌هایی درباره پرتاب قدرتمند‌ترین راکت جهان

 

راکت فالکون هِوی یا سنگین(Falcon Heavy) راکتی کاملا جدید متعلق به شرکت اسپیس ایکس است که قرار است در تاریخ ۶ فوریه ۲۰۱۸ برای اولین‌بار به فضا پرتاب شود.

falcon-heavy.jpeg

 

با نزدیک‌تر شدن به تاریخ پرتاب این راکت، هیجان و هیاهو در میان طرفداران خبرهای فضایی بیشتر می‌شود و بخش بزرگی از این هیجان به دلیل ابعاد بزرگ فالکون هِوی است، این راکت که ساخت شرکت اسپیس‌ایکس است،‌ قدرتمند‌ترین راکت جهان است. اسپیس‌ایکس، شرکت فضایی که توانست صنعت ساخت راکت را متحول سازد، توسط ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت تسلا تاسیس شده‌است.

چرا فالکون هِوی اهمیت دارد؟

قرار است این راکت به بخشی از تاریخ پروازهای فضایی تبدیل شود. اسپیس‌ایکس ادعا می‌کند این راکت از توانایی حمل انسان به مریخ برخوردار است. همچنین فالکون هِوی قدرتمند‌ترین راکتی است که درحال حاضر در جهان فعال بوده و دومین راکت قدرتمند در تاریخ است. اولین راکت قدرتمند تاریخ راکت Saturn V ناسا بود که از آن برای فرود روی ماه در ماموریت‌های آپولو استفاده شد و در دهه ۱۹۷۰ بازنشسته شد.

180112172953-falcon-heavy-780x439.jpg

هرچه قدرت رانش یک راکت بیشتر باشد، می‌تواند در فواصل بیشتر پرواز کرده و بار بیشتری حمل کند از این رو فالکون هِوی طیف جدیدی از فرصت‌های تجاری را برای اسپیس‌ایکس ایجاد کرده‌ است که در آن علاوه بر دولت، شرکت‌های تجاری خصوصی نیز حضور خواهند داشت.

محموله چیست؟

فالکون هِوی قرار است در ماموریت آزمایشی‌اش محموله‌ای آزمایشی حمل کند و یکی از ویژه‌ترین بخش‌های این محموله خودروی قرمز تسلایی است که جزو دارایی‌های شخصی و مجموعه ایلان ماسک به شمار می‌رود. ارسال خودرو به فضا هیچ پشتوانه علمی ندارد، و تنها برای ماسک و شرکت تسلا یک نمایش تبلیغاتی خواهد بود. زمانی که از ماسک پرسیده شد چرا می‌خواهد خودرویی به ارزش ۱۰۰ هزار دلار را دور بیاندازد گفت: این تصور که قرار است یک خودرو برای همیشه در فضا شناور باشد و شاید میلیون‌ها سال بعد زمانی توسط تمدن‌های بیگانه کشف شود را دوست دارم. مقصد این ماموریت مدار مریخ است.

180124170913-falcon-heavy-tesla-roadster

زمانی که قابلیت پرواز فالکون هِوی به اثبات برسد، می‌تواند ماموریت‌های رسمی خود،‌ یعنی ارسال ماهواره‌ها و دیگر محموله‌ها به فضا را آغاز کند. در حال حاضر قراردادهایی برای ارسال سه ماهواره ارتباطاتی با توسط فالکون هِوی  بسته شده‌است. نیروی هوایی آمریکا نیز قصد دارد ماهواره‌های آب و هوایی را با کمک این راکت به مدار بفرستد.

چقدر قیمت دارد؟

قیمت هر ماموریت راکت فالکون هِوی ۹۰ میلیون دلار است،‌ یعنی ۴۵ درصد گران‌تر از فالکون ۹ که از سال ۲۰۱۲ برای تمامی ماموریت‌های رفت و برگشت شرکت اسپیس‌ایکس مورد استفاده قرار گرفته‌است. فالکون هِوی ابعادی سه برابر راکت فاکلون ۹ دارد و قدرت رانش آن نیز سه برابر بیشتر از این راکت است. با این‌همه در مقایسه با هزینه پرتاب قدرتمند‌ترین راکت کنونی جهان، راکت دلتا چهارهِوی، که هزینه هربار پرتابش ۴۰۰ میلیون دلار است، راکت فالکون هِوی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. علاوه براین فالکون هِوی قدرتی دو برابر دلتا چهار دارد.

rocket_A.jpg

چرا تا این اندازه ارزان؟

اسپیس‌ایکس می‌گوید با استفاده از قطعات قابل استفاده مجدد می‌تواند هزینه پرتاب‌هایش را تا حد قابل رقابتی با دیگر راکت‌ها کاهش دهد. اسپیس‌ایکس تنها شرکت سازنده راکت در جهان است که می‌تواند بوستر راکت خود را به زمین بازگرداند و حتی قرار است در این پرواز آزمایشی،‌ دو بوستر که در پرتاب‌های پیشین استفاده شده،‌ به کار گرفته شوند و اسپیس‌ایکس وعده داده تمامی آنها را باری دیگر به زمین باز می‌گرداند. این دو بوستر در پایگاه فضایی کندی فرود خواهند آمد و بوستر سوم روی یک سکوی شناور کنترل از راه دور.

راکت پرواز خواهد کرد؟

اسپیس ایکس زمان نسبتا زیادی را به آماده‌سازی این پرتاب اختصاص داده‌ است. این شرکت در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که راکت در سال ۲۰۱۳ آماده خواهد بود اما این هدف به تدریج به ۲۰۱۷ کشیده شد و اکنون شرکت زمان پرتاب را ۶ فوریه ۲۰۱۸ اعلام کرده‌ است.

اما با وجود آماده‌سازی‌های دقیق،‌ همیشه احتمال وقوع حادثه وجود دارد. ماسک خود می‌گوید برای پرتاب این راکت، ‌۲۷ موتور مداری باید همزمان آغاز به کار کنند از این رو احتمال بروز نقص فنی بسیار بالا می‌رود، کاری که آزمایش آن روی زمین بسیار دشوار است از این رو احتمال اینکه راکت بهدرستی عمل نکند بسیار بالاست.

اگر منفجر شود…

درصورتی که فالکون هِوی روی سکوی پرتاب منفجر شود،‌ علاوه بر نابودی تسلای سه ماسک و دود و آتش عظیمی که به پا خواهد شد،‌سکوی پرتاب نیز نابود می‌شود،‌ درست مانند واقعه پیشین انفجار راکت اسپیس ایکس در سپتامبر ۲۰۱۶ که منجر به نابودی سکوی پرتاب کیپ کاناورال شد. قرار است این‌بار این پرتاب از سکوی مشهور ۳۹A مجتمع پرتاب مرکز فضایی کندی انجام شود، پرتاب‌های تاریخی ماموریت‌های آپولو و شاتل‌های ناسا از این سکو انجام گرفته‌اند. اسپیس ایکس امکان تماشای آنلاین این پرتاب تاریخی را از طریق این لینک فراهم کرده‌ است.

برگرفته از  همشهری و بیگ بنگ / منبع: cnn.com

ویرایش شده در توسط Mosip
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

موفقیت فالکون سنگین نقطه عطفی در صنعت فضایی

 

Falcon-Heavy_01.jpg

 

راکت فالکون سنگین (Falcon Heavy) کمپانی اسپیس‌ایکس قدرتمند‌ترین سامانه پرتابی روی زمین، نخستین ساعت بامداد چهارشنبه 18 بهمن ماه به وقت تهران، با غرشی سهمگین اتمسفر زمین را درنوردید.

 3 بوستر قدرتمند با قابلیت بازیابی این راکت را به سوی مرز‌های فضا روانه کردند. خودروی "تسلا رودستر" ایلان ماسک مدیرعامل محبوب این کمپانی محموله این موشک بود که مطابق برنامه قرار بود در مداری به دور خورشید در نزدیکی مریخ جای گیرد. موشک‌ فالکون هوی که با استفاده از ۲۷ موتور موشک فالکون ۹ توسعه یافته است، قریب به ۷۰ متر طول دارد و قابلیت حمل ۶۴ تن محموله‌ را دارد.

فالکون هوی هم اندازه یک ساختمان ۲۳ طبقه است. یکی از نگرانی‌های ماسک در جریان این آزمایش این بود که مبادا موتور این غول هوانوردی در برابر فشار عظیمی که به آن وارد می‌شود دچار انفجار شود. در جریان این پرتاب نیروی معادل ۱۸00 تن تی‌ان‌تی بر این موشک وارد آمد. (معادل ۴ میلیون پوند تی‌ان‌تی). این موشک از سکوی پرتاب ۳۹A در مرکز فضایی کندی با موفقیت پرتاب شد.

 فرآیند پرتاب فالکون هوی موفقیت‌آمیز بود؛ دو بوستر مرحله‌ی نخست این راکت لحظاتی پس از پرتاب، به‌درستی از آن جدا شدند و با موفقیت به سطح زمین فرود آمدند. این دو بوستر در میانه‌ی مسیر از راکت جدا شدند و به کیپ کاناورال بازگشتند با موفقیت، همزمان و در نمایی تحسین برانگیز با فاصله‌ی 300 متری از یک‌دیگر روی دو جایگاه فرود 1 و  2 فرود آمدند.

SpaceX-Falcon-Heavy-Launch-2.jpg

بوستر مرکزی راکت نیز پس جدایش برای بازیابی و فرود مسیر سکوی فرود دریایی که در نزدیکی پایگاه پرتاب بود در پیش گرفت ولی در فرود ناموفق بود. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس در این باره گفت:

«به نظر می‌رسد که پیشران مرکزی وظیفه خود را تا جای ممکن به درستی انجام داده و تنها در فرود به مشکل خورده است. واضح است که پیشران مرکزی بر روی کشتی بدون سرنشین فرود نیامد. ما به دنبال بررسی این موضوع هستیم. سوخت پیشران مرکزی برای فرود به اتمام رسیده، به همین دلیل به نظر می‌رسد با سرعت تقریبی ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت در حدود ۱۰۰ متری کشتی افتاده است.»

پرتاب راکت غول‌پیکر فالکون هوی، چندین بار به‌تعویق افتاده بود؛ ضمن اینکه دو شکست فالکون ۹ و مشکلات پیش‌آمده به‌دنبال آن نیز برنامه‌ی پرتاب راکت قدرتمند اسپیس‌ایکس را بیش از پیش مختل کرد. ایلان ماسک نیز پیش‌تر اعلام کرد که مهندسی و ساخت این راکت به‌میزان غیرقابل انتظاری دشوار است:

«ساخت فالکون هوی بیش از آنچه تصور می‌کردیم، دشوار بود. در ابتدا ساده به‌نظر می‌رسید: اتصال دو بوستر استیج ابتدایی تا چه حد می‌تواند دشوار باشد؟ اما در ادامه نوع بارگذاری تغییر پیدا کرد، وضعیت آیرودینامیکی تغییر پیدا کرد.»

thumb_Falcon-Heavy.jpg

نخستین مأموریت پرتاب فالکون هوی صرفا برای ارزیابی توانایی این راکت در انجام وظیفه‌ی خود جهت قرار دادن محموله‌ها در مدار انجام شد؛ از این رو، نخستین محموله‌ی آن خودروی ایلان ماسک بود. سال گذشته ماسک اعلام کرد که نخستین محموله‌ی فالکون هوی، احمقانه‌ترین ایده‌ای خواهد بود که به ذهن وی خطور خواهد کرد و بدین ترتیب، رودستر تسلا برای انجام این کار انتخاب شد.

خودروی الکتریکی ماسک دارای یک سرنشین مصنوعی به نام “مرد ستاره‌ای” (Starman) است که جدیدترین لباس فضانوردی کمپانی اسپیس ایکس را به تن دارداست. همچنین یک سری دوربین در این خودرو کارگذاشته شده است. ماسک در این خصوص می‌گوید :

«اگر همه چیز به خوبی پیش برود و دوربین‌ها با موفقیت به کار خود مشغول شوند، نماهایی حماسی به ارمغان خواهد آمد.»

ایلان ماسک این عکس را در اینستاگرامش از تسلا رودستر برفراز استرالیا منتشر کرد

Tesla-roadster-in-space_2.jpg

 خبرها حاکی از این است که موشکی که خودرو تسلا رودستر را حمل می کند، این مسیر را از دست داده و تسلا را در مداری به سمت کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری می برد. البته مشخص نیست که دقیقا چه سرنوشتی در انتظار این خودرو است، اما این احتمال نیز وجود دارد که خودرو اسیر گرانش سیاره مریخ شود. دانشمندان سیاره‌ای بزودی مدار دقیق آن را اعلام می کنند.

استارمن و ماه

Tesla-roadster-in-space.jpg

 

اسپیس ایکس در سال جاری میلادی، فالکون هوی را برای انجام چند مأموریت دیگر نیز پرتاب خواهد کرد. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این راکت در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، ماهواره‌ی ارتباطی عربستان سعودی موسوم به Arabsat 6A را پرتاب خواهد کرد. سپس احتمالا در ماه جولای جهت دریافت گواهی برای انجام مأموریت‌های امنیت ملی، محموله‌ای آزمایشی را برای نیروی هوایی ایالات متحده پرتاب خواهد کرد. در نهایت، دو ماهواره‌ی ارتباطی دیگر برای Inmarsat و Viasat توسط راکت غول‌پیکر اسپیس ایکس در مدار قرار خواهد گرفت.

ماسک پیش از این گفته بود که پرتاب موشک فالکون هوی آغازی خواهد بود بر سیستمی قدرتمند و قابل انعطاف که از نظر قدرت با موشک تاریخ‌ساز ساترن ۵ (Saturn V) برابری می‌کند:

«ما قادر هستیم این موشک را به هر سطحی از عملکرد که هرکس بخواهد برسانیم. در این صورت می‌توان با افزودن دو بوستر جانبی دیگر یک فالکون فوق هوی (Falcon Super Heavy) ساخت که نیروی پرتاب را به بیش از ۹ میلیون پوند افزایش خواهد داد.»

 

پیش‌بینی‌ها بر آن است تا در سالیان آینده مشتریان بسیاری، از جمله ناسا برای این سیستم نوین پرتاب اسپیس‌ایکس به صف بیایستند. با موفقیت در پرتاب و بکارگیری فالکون هوی این نوید داده میشود که مرزهای کاوش در فضا گسترش یافته و سیاره سرخ از هر زمانی برای انسان دست یافتنی تر است.

Falcon-Heavy_04.jpg

thumb_Falcon-Heavy_02.jpg thumb_Falcon-Heavy_03.jpg

thumb_Falcon-Heavy_05.jpg thumb_SpaceX-Falcon-Heavy-Launch-1.jpg

 

ویدئو این پرتاب بارگزاری شده توسط سایت بیگ بنگ  https://www.aparat.com/v/wbiBT

http://www.spacex.com/falcon-heavy

https://www.space.com/39607-spacex-falcon-heavy-first-test-flight-launch.html

https://www.theverge.com/2018/2/6/16971200/spacex-falcon-heavy-launch-success-roadster-orbit-elon-musk

https://www.sciencealert.com/spacex-falcon-heavy-launch-success-elon-musk-tesla-roadster-mars

بخشی از این نوشتار برگرفته از سایت زومیت می باشد.

برای مطالعه بیشتر در مورد سرنوشت استارمن و تسلا رودستر به این آدرس بروید.

ویرایش شده در توسط Mosip

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 hours قبل , Mosip گفت:

موفقیت فالکون سنگین نقطه عطفی در صنعت فضایی

 

Falcon-Heavy_01.jpg

 

راکت فالکون سنگین (Falcon Heavy) کمپانی اسپیس‌ایکس قدرتمند‌ترین سامانه پرتابی روی زمین، نخستین ساعت بامداد چهارشنبه 18 بهمن ماه به وقت تهران، با غرشی سهمگین اتمسفر زمین را درنوردید.

 3 بوستر قدرتمند با قابلیت بازیابی این راکت را به سوی مرز‌های فضا روانه کردند. خودروی "تسلا رودستر" ایلان ماسک مدیرعامل محبوب این کمپانی محموله این موشک بود که مطابق برنامه قرار بود در مداری به دور خورشید در نزدیکی مریخ جای گیرد. موشک‌ فالکون هوی که با استفاده از ۲۷ موتور موشک فالکون ۹ توسعه یافته است، قریب به ۷۰ متر طول دارد و قابلیت حمل ۶۴ تن محموله‌ را دارد.

فالکون هوی هم اندازه یک ساختمان ۲۳ طبقه است. یکی از نگرانی‌های ماسک در جریان این آزمایش این بود که مبادا موتور این غول هوانوردی در برابر فشار عظیمی که به آن وارد می‌شود دچار انفجار شود. در جریان این پرتاب نیروی معادل ۱۸00 تن تی‌ان‌تی بر این موشک وارد آمد. (معادل ۴ میلیون پوند تی‌ان‌تی). این موشک از سکوی پرتاب ۳۹A در مرکز فضایی کندی با موفقیت پرتاب شد.

 فرآیند پرتاب فالکون هوی موفقیت‌آمیز بود؛ دو بوستر مرحله‌ی نخست این راکت لحظاتی پس از پرتاب، به‌درستی از آن جدا شدند و با موفقیت به سطح زمین فرود آمدند. این دو بوستر در میانه‌ی مسیر از راکت جدا شدند و به کیپ کاناورال بازگشتند با موفقیت، همزمان و در نمایی تحسین برانگیز با فاصله‌ی 300 متری از یک‌دیگر روی دو جایگاه فرود 1 و  2 فرود آمدند.

SpaceX-Falcon-Heavy-Launch-2.jpg

بوستر مرکزی راکت نیز پس جدایش برای بازیابی و فرود مسیر سکوی فرود دریایی که در نزدیکی پایگاه پرتاب بود در پیش گرفت ولی در فرود ناموفق بود. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس در این باره گفت:

«به نظر می‌رسد که پیشران مرکزی وظیفه خود را تا جای ممکن به درستی انجام داده و تنها در فرود به مشکل خورده است. واضح است که پیشران مرکزی بر روی کشتی بدون سرنشین فرود نیامد. ما به دنبال بررسی این موضوع هستیم. سوخت پیشران مرکزی برای فرود به اتمام رسیده، به همین دلیل به نظر می‌رسد با سرعت تقریبی ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت در حدود ۱۰۰ متری کشتی افتاده است.»

پرتاب راکت غول‌پیکر فالکون هوی، چندین بار به‌تعویق افتاده بود؛ ضمن اینکه دو شکست فالکون ۹ و مشکلات پیش‌آمده به‌دنبال آن نیز برنامه‌ی پرتاب راکت قدرتمند اسپیس‌ایکس را بیش از پیش مختل کرد. ایلان ماسک نیز پیش‌تر اعلام کرد که مهندسی و ساخت این راکت به‌میزان غیرقابل انتظاری دشوار است:

«ساخت فالکون هوی بیش از آنچه تصور می‌کردیم، دشوار بود. در ابتدا ساده به‌نظر می‌رسید: اتصال دو بوستر استیج ابتدایی تا چه حد می‌تواند دشوار باشد؟ اما در ادامه نوع بارگذاری تغییر پیدا کرد، وضعیت آیرودینامیکی تغییر پیدا کرد.»

thumb_Falcon-Heavy.jpg

نخستین مأموریت پرتاب فالکون هوی صرفا برای ارزیابی توانایی این راکت در انجام وظیفه‌ی خود جهت قرار دادن محموله‌ها در مدار انجام شد؛ از این رو، نخستین محموله‌ی آن خودروی ایلان ماسک بود. سال گذشته ماسک اعلام کرد که نخستین محموله‌ی فالکون هوی، احمقانه‌ترین ایده‌ای خواهد بود که به ذهن وی خطور خواهد کرد و بدین ترتیب، رودستر تسلا برای انجام این کار انتخاب شد.

خودروی الکتریکی ماسک دارای یک سرنشین مصنوعی به نام “مرد ستاره‌ای” (Starman) است که جدیدترین لباس فضانوردی کمپانی اسپیس ایکس را به تن دارداست. همچنین یک سری دوربین در این خودرو کارگذاشته شده است. ماسک در این خصوص می‌گوید :

«اگر همه چیز به خوبی پیش برود و دوربین‌ها با موفقیت به کار خود مشغول شوند، نماهایی حماسی به ارمغان خواهد آمد.»

ایلان ماسک این عکس را در اینستاگرامش از تسلا رودستر برفراز استرالیا منتشر کرد

Tesla-roadster-in-space_2.jpg

 خبرها حاکی از این است که موشکی که خودرو تسلا رودستر را حمل می کند، این مسیر را از دست داده و تسلا را در مداری به سمت کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری می برد. البته مشخص نیست که دقیقا چه سرنوشتی در انتظار این خودرو است، اما این احتمال نیز وجود دارد که خودرو اسیر گرانش سیاره مریخ شود. دانشمندان سیاره‌ای بزودی مدار دقیق آن را اعلام می کنند.

استارمن و ماه

Tesla-roadster-in-space.jpg

 

اسپیس ایکس در سال جاری میلادی، فالکون هوی را برای انجام چند مأموریت دیگر نیز پرتاب خواهد کرد. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این راکت در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، ماهواره‌ی ارتباطی عربستان سعودی موسوم به Arabsat 6A را پرتاب خواهد کرد. سپس احتمالا در ماه جولای جهت دریافت گواهی برای انجام مأموریت‌های امنیت ملی، محموله‌ای آزمایشی را برای نیروی هوایی ایالات متحده پرتاب خواهد کرد. در نهایت، دو ماهواره‌ی ارتباطی دیگر برای Inmarsat و Viasat توسط راکت غول‌پیکر اسپیس ایکس در مدار قرار خواهد گرفت.

ماسک پیش از این گفته بود که پرتاب موشک فالکون هوی آغازی خواهد بود بر سیستمی قدرتمند و قابل انعطاف که از نظر قدرت با موشک تاریخ‌ساز ساترن ۵ (Saturn V) برابری می‌کند:

«ما قادر هستیم این موشک را به هر سطحی از عملکرد که هرکس بخواهد برسانیم. در این صورت می‌توان با افزودن دو بوستر جانبی دیگر یک فالکون فوق هوی (Falcon Super Heavy) ساخت که نیروی پرتاب را به بیش از ۹ میلیون پوند افزایش خواهد داد.»

 

پیش‌بینی‌ها بر آن است تا در سالیان آینده مشتریان بسیاری، از جمله ناسا برای این سیستم نوین پرتاب اسپیس‌ایکس به صف بیایستند. با موفقیت در پرتاب و بکارگیری فالکون هوی این نوید داده میشود که مرزهای کاوش در فضا گسترش یافته و سیاره سرخ از هر زمانی برای انسان دست یافتنی تر است.

Falcon-Heavy_04.jpg

thumb_Falcon-Heavy_02.jpg thumb_Falcon-Heavy_03.jpg

thumb_Falcon-Heavy_05.jpg thumb_SpaceX-Falcon-Heavy-Launch-1.jpg

 

ویدئو این پرتاب بارگزاری شده توسط سایت بیگ بنگ  https://www.aparat.com/v/wbiBT

http://www.spacex.com/falcon-heavy

https://www.space.com/39607-spacex-falcon-heavy-first-test-flight-launch.html

https://www.theverge.com/2018/2/6/16971200/spacex-falcon-heavy-launch-success-roadster-orbit-elon-musk

https://www.sciencealert.com/spacex-falcon-heavy-launch-success-elon-musk-tesla-roadster-mars

بخشی از این نوشتار برگرفته از سایت زومیت می باشد.

برای مطالعه بیشتر در مورد سرنوشت استارمن و تسلا رودستر به این آدرس بروید.

متشکر پست بسیار عالی گذاشتید. اگه میشه پستی در مورد لباس فضانوردی اسپیس ایکس هم قراربدید ممنون میشم بنظر نسبت به لباسی که در حال حاضر استفاده میشه سبکتره و ازادی عمل بیشتری هم به فضانورد میده. منو یاد طرحی میندازه که ناسا برای پروژه کلونی مریخ انتخاب کرده میندازه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10 hours قبل , mahdimousavi گفت:

متشکر پست بسیار عالی گذاشتید. اگه میشه پستی در مورد لباس فضانوردی اسپیس ایکس هم قراربدید ممنون میشم بنظر نسبت به لباسی که در حال حاضر استفاده میشه سبکتره و ازادی عمل بیشتری هم به فضانورد میده. منو یاد طرحی میندازه که ناسا برای پروژه کلونی مریخ انتخاب کرده میندازه

لطف دارید دوست عزیز؛ حتما، در آینده که جزئیات فنی بیشتری از لباس اسپیس ایکس اعلام بشه مطلبی قرار میدم

بطور کلی بخاطر هدف قرار گرفتن مریخ و کلونی سازی این سیاره در صنعت فضایی امروز حتی لباس های جدید هم بیشتر با نگاه به کاربرد آنها برای محیط مریخ طراحی شده لباس ها سبکتر شده اند و طبق گفته شما آزادی عمل بیشتری در اختیار فضانوردان قرار میدهند اینطور کاوش و کار روزانه برای فرایند سکونت موقت (در این مورد حتی پوشیدن لباس بیش از 12 ساعت تا 18 ساعت در روز برآورد شده) بر روی سیاره سرخ انرژی کمتری از مریخ نشینان آتی خواهد گرفت.

علی الحساب این پست ارزشمند جناب ناصر در مورد لباس های نسل جدید فضانوردی شرکت بوئینگ

http://www.military.ir/forums/topic/30018-%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c%db%8c/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.