sardar

جهان اسلام

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

نظرتان در مورد تشکیل ایالات متحده اسلامی چیست؟
یا حتی چیزی شبیه اتحادیه اروپایی :!:
البته من زیاد وارد سیاست های دولت کشورها نمی شوم ولی اگر برای 10 سال آینده این کشورها بتوانند ایالت متحده را تشکیل دهند قدرت اقتصادی و نظامی بالایی را می توانند ایجاد کنند.
مثلا برای 10 سال آینده این چند تا کشور که وضعشان بهتر از بقیه است و منابع جهان را دارا می باشند متحد شوند.( نقاط سبز پسته ای)
تصویر
و همچنین با کمک به سایر کشورهای اسلامی طی 25 سال آینده و بهبود وضعیت آنان ...
تصویر
که البته طی یک برنامه حساب شده بعد از 35 سال با توجه به افزایش جمعیت مسلمان روسیه و اکثریت شدن آن روسیه نیز به این ایالات بپیوندد و با ادغام اتحادیه آفریقا به ایالات اسلامی پس از 40 سال کل آفریقا و بخش اعظم آسیا را به زیر یک پرچم در آوریم. که مطمنا از لحاظ اقتصادی و نطامی در رتبه اول قرار خواهیم گرقت.
خب حتما می گویید چرا اینقدر خیال بافی می کنم :mrgreen:
نظرتان را بگویید؟
اگر موافق بودید در مورد سیستم های سیاسی اقتصادی آن بحث کنیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه اين يكي از اون طرحهايي است كه فقط در تئوري ميتونه تحقق پيدا كنه :lol: با اين بذر محبتي :lol: كه انگليسيها و دول استعماري در ميان مسلمين قرار دادند اين امر جز به زمان ظهور امام عصر ( عج ) تحقق پيدا نخواهد كرد . شايد كه اين جمعه بيايد شايد ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما در عمل سازماني به نام سازمان كنفرانس اسلامي داريم كه رياست آن دوره اي است متاسفانه عملا حرف چنداني در معادلات جهاني ندارد. ايجاد بانك مشترك اسلامي و ساير فعاليت هايي كه اين سازمان دارد هنوز جاي خود را پيدا نكرده است باز هم متاسفانه با توجه به دول دست نشانده عربي اين امر به اين زودي ها امكان پذير نخواهد بود. :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته نظر خودم این است که نیازی به نگرانی نسبت به کشورهای عربی نیست زیرا اکثر مردمان آن را می توان با یک جرقه علیه دولت های انگلیسی بسیج کرد فقط به یک رهبری نیاز است که مردم همراه آنان شود. در وضعیت فعلی ترکیه ایران و پاکستان بهترین گزینه ها برای ایجاد یک محور هستند که اگر صورت بگیرد به طور اتوماتیک سوریه لبنان به این محور می پیوندند.اگر چنین شود به طور حتم می توان انتظار داشت که اوضاع مصر به سمت یک انقلاب اسلامی سریع (چند ماهه احتمالا توسط اخوان المسلمین) که در مدت کمتر از 1 سال یه این محور می پیوندد.اگر چنین شود در ابتدا مرحله اول یک محور قدرتمند که شامل همه گروه از مسلمانان (شیعه و سنی) تشکیل میشود که رهبران اکثر شیعه و سنی را در بر می گیرد.همچنین می توان روی اندونزی و مالزی هم حساب کرد. در ادامه مرحله اول همان طور که اکثر رهبران جهان اسلام در این محور قرار گرفته اند مسلمانان کشورهای حوزه خلیج فارس به تبیعت از رهبران مبارزات داخلی آغاز می شود که ... که بقیه اش مشخص است. اما ترکیه مشکل ارتش آن است در حالی که اکثریت مردم خواهان حکومت اسلامی هستند ولی ارتش آن مثل جلادی اگر وزیری مسلمان سر کار آید و کاری اسلامی کند برکنار می شود ولی... ولی از وقتی که قراره به اتحادیه اروپایی متصل شود اوضاع فرق کرده و خواهد کرد. بر اساس قانون اروپا هر کشوری که قرار به این اتحادیه بپیوندد علاوه بر دموکراسی و ... ارتش نیز باید زیر دست نخست وزیر یا رییس جمهور فرماندهی آن را به عهده باید بگیرد و بیاید. یعنی الان ترکیه باید برای پیوستن به اروپا تلاش کند و همین که ارتش زیر دست عبدالله گل آمد یک زحمتی بکشد و پاکسازی کوچک و آرامی انجام دهد و بعد :( :lol: خداحافظ لاییک :lol: در مورد پاکستان هنوز نمی دانم چون خیلی پیچیده است. icon_cheesygrin ......................... سعید تو قسمت گالری سایت باید عضو شد یا نه به طور اتوماتیک با همین نام قرار داریم.؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من این اتحاد هرگز حاصل نمی شه چون اعراب شدیدا به آمریکا روی اورده اند :lol:

لطفا روی چیز دیگری بحث کنید یا وارد بحث موشک های ضد تانک شوید.



ارسال پستهای متوالی مجاز نمیباشد.
SAEID

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به به عجب بازي استراتژيك باحالي :lol: جان من سردار جون اين بازي تخيلي از كجا خريدي :(
آخه جان من كدوم اتحاد ما مسلمونا اكه همديگه رو نكشيم هنر كرديم :lol: بعد شما دم از اتحاد ميزنيد اونهم با وهابيهاي عربستان يا چرا دور بريم همين طالبان عزيز بغل گوشمون كه نمايندگانشون در سيستان قصابي باز كردند.
تركيه خوب شد حرف از تركيه به ميون اومد اگه به نتايج انتخاباتي تركيه توحه كنيد مي بينيد 65 در صد مردم به احزاب اسلامگرا(اون هم از نوع خيلي خيلي خيلي رقيقش) راي دادند و مابقي برادراي مسلمانمون توي تركيه مي خوان سر به تن مسلمونا نباشه.....
يا اتحاد با پاكستان icon_cheesygrin :( :( شماها دوستان از همه بهتر مي دونيد كه وهابيت مركزش عربستانه اما شايد ندونيد(كه احتمالش خيلي كمه) بيشتر لشكريان و پياده نظام اين سفاكان در كشور دوست و برادرمون پاكستان هستند واز چنان جايگاه مردمي برخوردارند كه ارتش و دولت پاكستان براي دست به اب رفتن :( هم بايد از اونها اجازه بگيرند
به قول اقا مسطفي زياده عرضي نيست!!!!!!!!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
'تضعیف موقعیت آمریکا و نقش موثر ایران در جهان'

شورای ملی اطلاعات: قدرت آمریکا تضعیف می شود
یک نهاد تحقیقاتی آمریکایی پیش بینی کرده است که ممکن است موقعیت جهانی این کشور در خلال دو دهه آینده تضعیف شود در حالیکه ایران می تواند به نقشی موثر در صحنه بین المللی دست یابد.

شورای ملی اطلاعات آمریکا در گزارشی پیرامون روند بلند مدت تحولات اقتصادی و سیاسی جهان نوشته است که با ظهور قدرت های اقتصادی جدید مانند چین و هند احتمال دارد طی چند دهه آینده، موقعیت اقتصادی، نظامی و سیاسی ایالات متحده در صحنه بین المللی تضعیف شود.

شورای ملی اطلاعات آمریکا نهاد تحقیقاتی وابسته به جامعه اطلاعاتی ایالات متحده، متشکل از سازمان های اطلاعاتی این کشور است و عمدتا در زمینه پژوهش در مورد تحولات میان مدت و بلند مدت فعالیت دارد.

موضوع اصلی گزارش اخیر این شورا تحت عنوان "روند جهانی تا سال 2025"، به پیش بینی تحولات آمریکا در خلال دو دهه آینده اختصاص دارد و بخش هایی نیز به آینده نگری در مورد شمار دیگری از کشورها اختصاص یافته است.

ایران

[color=green]از جمله، در این گزارش آمده است که این احتمال وجود دارد که در خلال دو دهه آینده، سه کشور جدید به صف قدرت های عمده جهانی بپیوندند که عبارتند از[ ایران، ترکیه و اندونزی، که هر سه، مسلمان و غیر عرب هستند.[/color]


در مورد ایران، نویسندگان گزارش معتقدند که هرگاه در این کشور اصلاحات سیاسی و اقتصادی لازم صورت بگیرد و محیط مناسبی برای سرمایه گذاری فراهم آید، چنین تحولی می تواند باعث تغییرات اساسی "در نحوه نگرش جهانیان نسبت به این کشور و همچنین برداشت ایرانیان از خود شود."

براساس این گزارش، تغییرات بنیادین سیاسی در ایران زمینه ساز بهره برداری موثر از "[color=red]ظرفیت های بالقوه طبقه متوسط تحصیلکرده و در مواردی سکولار[/color]" و در نتیجه، دستیابی این کشور به رشد اقتصادی و موقعیتی تاثیر گذار در سطح جهانی خواهد شد.

برگرفته از سایت بی بی سی

[color=darkblue]حالا من مانده ام که چرا تصور مبکنند که قشر تحصیل کرده با سکولار در ارتباط است؟!(فراموش کرده اند که اسلام با مسیحیت تفاوت دارد)
همچنین تصور میکنم مصر شانس اول هم در آفریقا و هم در میان اعراب را دارد.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون سردار جان. این تاپیک هم از اون تاپیکهای قدیمی و جالب هست! icon_cheesygrin

در بین کشورهای اسلامی غیر عرب درست پیش بینی کردند و ایران و ترکیه و اندونزی به اضافه کشورهایی چون پاکستان و تایلند و مالزی البته با احتمال کمتر در آینده تبدیل به قطبهایی از چندین قطب اقتصادی و نظامی و صنعتی جهان خواهند شد. در بین اعراب نیز سه کشور مصر و عربستان و عراق و بیشتر از همه عراق پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ منطقه ای و تاثیرگذار در سطح جهانی را دارد و یکی از دلایل اشغال این کشور جلوگیری از همین موضوع میباشد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته جمعیت هم یک شاخص بالقوه برای توسعه و مبدل شدن به قطب محسوب می شود که مصر دارای آن است.در مورد اوضاع سیاسی مصر و ترکیه میشه امیدار بود که حداقل از شر سکولارهای دیکتاتور تا سالهای آتی رها شوند.خوشبختانه با آمدن اینترنت و دسترسی آسان به کتاب ها و تفکرات اسلامی و از بین رفتن محدودیت های قبلی زمینه اسلام گرایی روز به روز افزایش پیدا می کند.اوضاع اقتصادی جهان هم باعث پس روی آمریکا در جهان و در پی آن صهیونیسم خواهند بود.
خارج از بحث سیاسی

تصور کنید در سال 2030 .....
کشوری با جمعیت 1.5 میلیارد و تولید ناخالص 20 هزار دلار»
در کنترل داشتن منابع حیاتی جهان
کنترل بر رگ های حیاتی جهان
تحت نفوذ بودن کشورهای همچون هند . روسیه و قاره آفریقا از سوی این امپراطوری نوظهور
با فناوری مورد قبول

فکر نکنم در طول تاریخ تکرار شده باشد :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

sardar,
اشتباه نکن تشکیل یک امپراطوری در انحصار یک قوم و نژاد ممکن نیست!

اگر قرار بر گرفتن و انضمام کشورهای دیگر به خاک ایران باشد ما به کشورگشایی و غارت دیگر ملل متهم شده و این گسترش مرزها نه تنها سودی به حال اسلام نخواهد داشت بلکه در نهایت همین اسلام افراطی گردن ما را خواهد زد!

ولی اگر بخواهیم فقط به اسم ایران کشورگشایی کنیم همین گربه شکل کوچک را هم از دست خواهیم داد! امیدورام هرگز به چنین خود بزرگ بینی و نژاد پرستی ای دچار نشویم که اگر شدیم نتیجه از الان واضح است. فروپاشی ایران و احتمالا حذف نام آن از تاریخ!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا سعید شما دیگه چرا؟!
من و نژاد پرستی :mrgreen:
منظور من این بود که با توجه به جمعیت بالای مسلمانان در سال 2030 در کشورهایی همچون روسیه و هند به طور حتم تحت کنترل سرزمین [size=18]دارالاسلام [/size] خواهد بود تا وقتی که با رسیدن جمعیت مسلمان آن به بالای 70 درصد به سرزمین اسلامی بپیوندند.(بر اساس آمارهای ارایه شده گفتم که جمعیت مسیحی روسیه روز به روز کوچکتر ولی زادولد جمعیت مسلمان و پیوستن روزافزون اسلاوها به اسلام باعث رشد چشمگیر اسلام در روسیه شده است)
در مورد ولایت فقیه مورد نظر در ایران فقط مورد قبول شیعیان 12 امامی است(در مورد اسماعیلی ها و زیدی ها اطلاعی ندارم ولی با توجه به اعتقاداتشان فکر نکنم مورد قبولشان باشد)
در حال حاضر در اهل تشیع رهبر توسط علما دینی منتخب مردم(خبرگان) تشکیل میشود و در اهل سنت در صورت تشکیل حکومت اسلامی در کشوری با اکثریت اهل سنت(مثل مصر و ترکیه یا پاکستان) رهبر(یا به عبارت خلیفه آن) توسط منتخبین مردمی نخبه مسلمان(رهبران دینی و روشنفکران مسلمان و نخبگان سیاسی و اقتصادی و...) صورت می پذیرید.که البته رهبر آن به طور حتم دارای علم فقه خواهد بود(در اهل سنت یکی از شرایط رهبری داشتن علم فقه است).
یعنی هم زمان یک رهبر از اهل تشیع و یک رهبر نیز از اهل تسنن
که من فکر نمی کنم این دو تا را بتوان جمع کرد :lol: به همین دلیل احتمال دارد:
تشکیل حکومت مشترک به شیوه ایالات متحده
شاید شورایی متشکل از همه مذاهب اسلامی به همراه نخبگان سرزمین اسلامی مسولیت رهبری را بر عهده بگیرد و یک نفر را به هم به طور نمادین رهبر انتخاب کنند.
شاید هم...
(شاید ها زیاد است)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شما رو نگفتم بهرام جان منظورم کلی بود که بعضی دوستان با آب و تاب از امپراطوری ایرانی حرف میزنن ولی نمیدونن که این تفکر باعث نابودی همه ما میشه و دیگه ایرانی نخواهیم داشت که امپراطوری شود!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایده جهان اسلام، ایالات متحده اسلامی و از این قبیل از دیر باز بین مسلمانانی که هویت اسلامی خود رو بر هر چیزی ترجیح میدن مطرح بوده، اما این که تا چه حد در دسترس هست حرف دیگه ایه.

اول باید دید چه مقدار از جمعیت این مناطق واقعا از چنین ایده ای حمایت میکنن، چه تعداد بطور قابل قبول خودشون رو مقید به اسلام میدونن، چه میزان هویت اسلامی خودشون رو به هر چیز دیگه مقدم میدونن، میزان آگاهی و توانایی های علمی و اعتقادی در بین این افراد چقدره، چه امکاناتی بطور واقعی در دسترس دارن (گذشته از اینکه در آینده چی بشه و یا چه منابعی دارن ولی در دست بیگانگانه) و...

اینا زیر بنای این تفکره، هر چه تعداد مسلمانان معتقد بیشتر، میزان نفوذ هویت اسلامی بالاتر، افراد توانا از نظر علمی و فنی بیشتر و بر امکانات و منابع مسلط تر باشن و از این قبیل احتمال چنین رویدادی بالاتره.

همه اینا رو که بررسی کنی، حتی با بررسی ساده متوجه میشی که متاسفانه در این دوران و با این شرایط امکان چنین رویدادی بسیار پایین هست. بیشتر به دلیل اینکه افراد مناسب برای تحقق این امر کمن و این به این معنیه که میزان نفوذ اسلام عمیق و نه سطحی در بین مردم این مناطق بسیار کمه، و بقولی بیشتر دچار روزمرگی هستیم و خبری از آرمانخواهی در بین ما مسلمانها نیست.

یه نگاه به کشور خودمون بنداز، حال و روز جوونا رو ببین، ببین چی تو مغزشونه؟
به کشورهای اسلامی دیگه نیگا کن، ببین در مقابل جنایت های این صهیونیستا و آمریکاییها چه اقداماتی انجام میدن؟
در مقابل تجاوز آمریکا به کشورهای اسلامی عراق و افغانستان چه واکنشی نشون دادن؟
چرا خاکشون رو برای حمله در اختیار آمریکا قرار دادن؟
این همه سرمایه گذاری در کشورهای اشغالگر انجام دادن، این همه در بانکهای آمریکا در حالیکه از بحران و مشکلات مختلف رنج میبردن انجام دادن،
با این تفکرات حاکم و با این افراد نالایق چطور میشه ایالات متحده اسلامی تشکیل داد؟

خلاصه ببخشید، من فکر میکنم حال و روز ما مسلمانها متاسفانه چندان تعریفی نداره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.