komando59

برد کم موشک های هوا به هوای آمریکا نقطه قوت یا .....

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بسمه تعالی

دوستان همه مستحضر هستید که آمریکا بعد از بازنشته کردن تامکت و چند سال قبل از این اتفاق موشک های برد بلند رو از تسلیحات جنگنده هاش حذف کرد و روی به موشک میانبردی به نام آمرام آورد که در آخرین مدل که همون مدل D باشه برد اون رو به 180 کیلومتر رسونده ...!

توی همین سایت وقتی یه بحثی راجع به درگیری مثلا دو جنگنده روسی یا آمریکایی پیش میاد دوستان سریع اعلام میکنند که جنگنده روسی به دلیل داشتن مثلا آر 27 یا آر 77 برنده میدونه ، آیا آمریکایی ها عقلشون نمیرسه که موشک برد بلند درست کنن ؟

به نظر شما دلیل این کار آمریکایی ها چیه ؟

آیا تکنولوژی رادارگریزی میتونه اف 22 یا هواپیماهای رادارگریز دیگه آمریکا رو در فاصله ای از جنگنده دشمن قرار بده که موشک های برد بلند عملا اثر خودشون رو از دست بدن ؟ شاید اف 22 توسط رادارهای oth یا آواکس ها یا رادارهای پسیو یا خیلی تجهیزات دیگه قبل از بلند شدن جنگنده های خودی شناسایی بشن و عملا این خاصیت خودشون رو از دست بدن آیا بازم آمرام میتونه کارا باشه ؟

فرض دیگه ای هم هست که ممکنه آمریکا اینقدر به قدرت جنگال خودش اعتماد داشته باشه که احساس نیاز به موشک های برد بلند نکنه و ....!

در مجموع اگر مثلا دو جنگنده اف 22 از خاک امارات به قصد درگیری با جنگنده های نیروی هوایی ما بلند شن آیا به فرض شناسایی آن ها توسط رادارهای oth ، پسیو , .... و وجود فینیکس های بومی و ارتقا داده شده با هدایت ترکیبی یا وجود آر 37 یا .... با وجود آمرام شانسی در برابر جنگنده های ما دارند ؟



با تشکر
مهدی


مدیران محترم زحمت انتقال با شما ...!
[color=red]
به بخش متفرقه نیروی هوایی منتقل شد
King-kaveh[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روی به موشک میانبردی به نام آمرام آورد که در آخرین مدل که همون مدل D باشه برد اون رو به 180 کیلومتر رسونده ...!

شايد اسمش ميانبرد باشه ولي 180 كيلومتر همچين ميانبرد هم نيستا !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فرض دیگه ای هم هست که ممکنه آمریکا اینقدر به قدرت جنگال خودش اعتماد داشته باشه که احساس نیاز به موشک های برد بلند نکنه و ....! [/quote]
جنگ الکترونیک مهمترین مسئله هست و حتی از برد و سرعت هم مهمتره چراکه اگه بر فرض ( :surprised: ) یه سوخو 35 یا میگ 31 با موشک دوربرد با یک میراژ 2000 روبرو بشه و میراژ رو از فاصله دورتر هدف بگیره ولی به علت جنگ الکترونیک میراژ نتونه اونو از فاصله زیاد بزنه به ناچار باید به نبرد نزدیک ( با موشک های حرارتی و توپ)فکر کنه و حالا اگه میراژ و موشکش از سوخو و یا میگ و موشک هاشون مقاومت بیشتری در برابر جنگ الکترونیک داشته باشن اونوقت میراژ میتونه قبل از رسیدن به فاصله نزدیک با موشک های راداری میانبرد هدفشو نابود کنه!
هرکی علم بیشتری داشته باشه قوی تره ! حتی اگه شما بتونید اف 5 رو به روز کنید و سیستم های جنگ الکترونیک قوی و موشک های راداری و رادار خوب روش نصب کنید میتونید یه جنگنده با وزن چند برابر اف 5 رو منهدم کنید ! البته در صورتی که در الکترونیک قوی باشید.

حالا دوستان در مورد هواپیماهایی که نام بردم حساس نشن و به اصل قضیه بچسبن !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنظر میرسه موشک برد بلند فینیکس و F-14 ها در تاکتیک های جنگی ارتش آمریکا جای چندانی نداشتند ، در واقع این موشک چیزی بیش از نیاز ارتش آمریکا به حساب میرفت و همونطور که در طول 30 سال خدمتش در ارتش آمریکا دیده میشه ، این جنگنده و موشک افسانه ایش در جنگهایی مثل خلیج فارس اول و دوم و Southern Watch با وجود استقرار در نبرد ، به مرز استفاده علیه تهدیدات هم نرسیدند !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موشک هایی با برد بیش از 200 کیلومتر به نظر من اصلا فایده ندارد چون امروزه جنگنده های مدرن دنیا سطح مقطع راداری حداقل 1 متر مربع دارند که این یعنی تا 200 کیلومتری شناسایی نمیشوند پس استفاده از موشک های 300 یا 400 کیلومتری برای زدند این چنین جنگنده هایی بیخود هست و امروزه با امدن نسل 5 جنگنده ها دیگه تا 150 کیلومتری هم توسط رادار های جنگنده های امروزی نیز قابل شناسایی نیستند چه برسه بخوان روش قفل کنند و ...
به نظر من برد مناسب موشک هوابه هوا 200 کیلومتر کافیست!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موشک با برد بلند وقتی بسیار خطرناک هست که دارای هدایت راداری فعال باشه
در فاصله های زیاد رادار داخلی موشک قادر به پیدا کردن اهداف نخواهد بود و به دلیل
محدودیت ها در هزینه و همچنین ابعاد رادار نمیشه برد رادار داخلی رو چندان افزایش داد
در نتیجه هواپیما باید ابتدا هدف رو با رادار خودش شناسایی کنه و بعد از هدایت موشک تا
نزدیکی های هدف رادار داخلی ادامه مسیر رو طی کنه تا این مدت میبایست هواپیما به
سمت هدف در حال حرکت باشه، در نتیجه این افزایش برد باعث اسیب پذیری هواپیما هم میشه

نکته بعدی افزایش برد موشک با عث سنگین تر شدن اون و کم شدن تعداد موشک های قابل
حمل میشه که بسیار مهم هست.

شلیک موشک در برد بلند احتمال برخورد رو کاهش میده
موشکی که از 200 کیلومتری شلیک بشه احتمال برخوردش بسیار کمتر از موشکی هست که
از 40 کیلومتری شلیک بشه
سیستم های جنگنده های امروزی دارای سیستم های هشدار دهنده هستند که بعد از تشخیص
شلیک موشک باعث میشند خلبان متوجه شده و با افزایش سرعت و گردش های سریع قفل راداری رو بشکونه

با جمع بندی همه این موارد اکثر کشورهای غربی و آمریکا به ساخت موشک هایی با قابلیت بالا و برد متوسط روی آوردند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته زمانیکه میخوایم با دو خط دفاعی یعنی پدافند و رهگیرهای دشمن همزمان در یک منطقه وارد نبرد بشیم بنظر من شلیک موشکهای دوربرد میتونه هواپیمارو از گزند پدافند دشمن دور نگه داره و در عین حال محیط رو برای رهگیرهای دشمن خطرناک کنه ...

راستی برادر کماندو شما نمیخوای یک فکری به حال این اخطار ما قبل اخراجت بکنی ...؟؟؟ بشخصه از روز اولی که وارد سایت میلیتاری شدم شمارو با این اخطار مشاهده کردم تا به امروز یکجورایی شده اواتار شما برادر عزیزم ... :surprised:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان در حقیقت برد موشک 180 کیلومتره اما شلیک باید از فاصله های نزدیک انجام بشه مثلا 40 کیلومتر تازه اگر در سرعت مناسب و ارتفاع مناسب باشند یه فاکتور کلی هم هست اینکه بگزریم از جنگال و رادارگریزی زریب برخورد موشک تو فاصله کم بیشتره تا فاصله دورتر

اگر میبینی فینیکسهای ایران شکار دوربرد داشتن تو جنگ یکی از دلایلش مجهز نبودن جنگنده دشمن به سیستم گیرند ه هشدار راداری بوده چه برسه به جنگال


بنده تمام این شبیه سازیهارو تو dcs a-10 c انجام دادم

اگر زمین مسلح نباشد به پدافند

هر جنگندهای که اولین شلیک را انجام دهد چند درصد نبرد رو به نفع خودش پیش برده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]به نظر من يك نقطه ضعف هست!!! اما چون آمريكايي ها از تعداد كم ميگ-29 و سوخو-27 ها در اختيار كشورها خبر داشتند ديگر به خود زحمت ارتقا بر موشك هاي هوا به هوا ندادند!!! اما به نظر من ديگر اين دوران تمام شده و نسل جديد امرام 80 كيلومتر(ونه180 )برد دارد و اين يعني رقابت جديد با نسل جديد آر-77 هاي روسي[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]شايد اسمش ميانبرد باشه ولي 180 كيلومتر همچين ميانبرد هم نيستا ![/quote]

درست ميفرماييد منظورم رو بد رسوندم ، در كل منظورم اين بود كه يه موشك ميانبرد ساختند ولي ارتقاش دادند و به برد بلند رسوندند :surprised:

[quote]هرکی علم بیشتری داشته باشه قوی تره ! حتی اگه شما بتونید اف 5 رو به روز کنید و سیستم های جنگ الکترونیک قوی و موشک های راداری و رادار خوب روش نصب کنید میتونید یه جنگنده با وزن چند برابر اف 5 رو منهدم کنید ! البته در صورتی که در الکترونیک قوی باشید. [/quote]

برادر رضای عزیز منم طبق معادلات ذهنیم دقیقا جنگنده صاعقه که رادارگریز شده رو در نظر میگیرم ولی هر چی دو دو تا چهارتا انجام میدم 1 درصد احتمال برتری جنگنده ای مثل صاعقه رادارگریز حتی با موشک هایی تو مایه های آر 77 رو نمیدم چون اساسا ما اگه به فرض محال که نه بهتره بگم خیلی بعید با توجه به ابعاد صاعقه و اف 22 بتونیم رادارگریزی صاعقه رو به نزدیکی های اف 22 برسونیم بازم نه توان جنگال اف 22 رو میتونیم برای صاعقه فراهم کنیم و نه قدرت رادار یا وسایل شناساییش رو ....!

به نظر بنده فرماندهان ما کار درستی میکنند که بیخیال جنگنده شدند با اینکه علاقه وافری به جنگنده دارم ولی هیچ امیدی به ساخت جنگنده ای که بتونه تو نبردهای 3 به 1 هم اف 22 رو شکست بده ندارم ! ( end نا امیدی ، کلا نسبت به قدیم دیدم 180 درجه عوض شده ) !!!!


مگر بتونیم AWG-9 رو بومی سازی کنیم و ارتقاهای بسیاری رو روش اعمال کنیم تا بتونیم اینقدری قدرت شناسایی تامکت رو بالا ببریم که به محدوده ای برسه که بتونه قبل از اینکه اف 22 شکارش کنه موشکش رو شلیک کنه .... !


در کل به نظر من ساخت جنگنده بومی هیچ دردی رو از ما دوا نخواهد کرد مگر اینکه از جنگنده هامون به عنوان یه سکو واسه شلیک موشک استفاده کنیم !

[quote]بنظر میرسه موشک برد بلند فینیکس و F-14 ها در تاکتیک های جنگی ارتش آمریکا جای چندانی نداشتند ، در واقع این موشک چیزی بیش از نیاز ارتش آمریکا به حساب میرفت و همونطور که در طول 30 سال خدمتش در ارتش آمریکا دیده میشه ، این جنگنده و موشک افسانه ایش در جنگهایی مثل خلیج فارس اول و دوم و Southern Watch با وجود استقرار در نبرد ، به مرز استفاده علیه تهدیدات هم نرسیدند ![/quote]

برادر باید دید آیا ما میتونیم با این سلاحی ( فینیکس ) که چیزی بیش از انتظار ارتش آمریکا بود به جنگ با خود آمریکا بریم یا آمریکا چیزی رو فهمیده که کلا بیخیال این نوع موشک ها شده و زده تو کار آمرام گرچه مد نظر بنده زیاد مدل دی نیست چون همونطور که میدونید قبل از اینکه مدل دی با برد اسمی 180 کیلومتر بیاد نیروی هوایی آمریکا از آمرام های با برد متوسط استفاده میکرد ...!

[quote]موشک هایی با برد بیش از 200 کیلومتر به نظر من اصلا فایده ندارد چون امروزه جنگنده های مدرن دنیا سطح مقطع راداری حداقل 1 متر مربع دارند که این یعنی تا 200 کیلومتری شناسایی نمیشوند پس استفاده از موشک های 300 یا 400 کیلومتری برای زدند این چنین جنگنده هایی بیخود هست و امروزه با امدن نسل 5 جنگنده ها دیگه تا 150 کیلومتری هم توسط رادار های جنگنده های امروزی نیز قابل شناسایی نیستند چه برسه بخوان روش قفل کنند و ...
به نظر من برد مناسب موشک هوابه هوا 200 کیلومتر کافیست![/quote]

برادر عزیز اومدیم و ما این جنگنده رادارگریز رو از فواصل دورتر با رادارهای پسیو یا .... شناسایی کردیم آیا بازم موشک 400 ک . م بدرد نمیخوره ؟ در هر صورت بحث من سر کارامدی این موشک های برد بلند هست ؟!

[quote]موشک با برد بلند وقتی بسیار خطرناک هست که دارای هدایت راداری فعال باشه
در فاصله های زیاد رادار داخلی موشک قادر به پیدا کردن اهداف نخواهد بود و به دلیل
محدودیت ها در هزینه و همچنین ابعاد رادار نمیشه برد رادار داخلی رو چندان افزایش داد
در نتیجه هواپیما باید ابتدا هدف رو با رادار خودش شناسایی کنه و بعد از هدایت موشک تا
نزدیکی های هدف رادار داخلی ادامه مسیر رو طی کنه تا این مدت میبایست هواپیما به
سمت هدف در حال حرکت باشه، در نتیجه این افزایش برد باعث اسیب پذیری هواپیما هم میشه [/quote]

کاوه جان اگه شما موشک های با قابلیت راداری فعال رو موثر میدونید میشه روی آسیب پذیر شدن هواپیما هم بحث کرد مثلا اگه آر 172 اگه از 400 کیلومتری به سمت اف 22 با سرعت 4 ماخ شلیک بشه و هواپیما هم با همون راستا با مینیمم سرعت حرکت کنه بازم فکر نکنم هواپیمایی که موشک رو شلیک کرده در محدود برد آمرام دی قرار بگیره ( تا لحظه برخورد موشک آر 172 ) اگرم قرار بگیره بعد از برخورد یا ناموفق بودن موشک میتونه در خلاف جهت با نهایت سرعت حرکت کنه و خودش رو از جنگ موشک آمرام دربیاره ...!

مصداق بارز هواپیمای میگ 31 !

[quote]نکته بعدی افزایش برد موشک با عث سنگین تر شدن اون و کم شدن تعداد موشک های قابل
حمل میشه که بسیار مهم هست. [/quote]

برادر اگر واقعا موشک برد بلند موثر باشه ، میشه به جای 6 تا 4 تا برد ولی به شرط اینکه موثر باشن ...!
فکر نکنم زیادم بد باشه ... !


[quote]سیستم های جنگنده های امروزی دارای سیستم های هشدار دهنده هستند که بعد از تشخیص
شلیک موشک باعث میشند خلبان متوجه شده و با افزایش سرعت و گردش های سریع قفل راداری رو بشکونه [/quote]

اگه ما مثلا یه جنگنده رادارگریز رو به واسطه 1100 عامل مثل انواع رادارها و ..... در برد 400 کیلومتری کشف کردیم اونوقت ما عملا محدوده هدف رو داریم و نیاز به قفل راداری نداریم و میتونیم موشک رو به اون محدوده شلیک کنیم و به وسیله همون وسایل شناسایی موقعیت های جدید هدف رو دوباره پیدا کنیم و به موشک منتقل کنیم اینجوری هواپیمای دشمن تا زمانی که موشک در محدوده برد سیستم های حرارتیش قرار نگیره و توسط اونها شناسایی نشه عملا هواپیمای دشمن تا حد نسبتا خوبی غافلگیر شده ...!

اینجوری این سیستم های هشدار قفل راداری هم قابلیت خودشون رو از دست میدن ...!

البته نمیدونم تا چه حدی فرضیاتم درسته ؟؟؟؟؟!


[quote]البته زمانیکه میخوایم با دو خط دفاعی یعنی پدافند و رهگیرهای دشمن همزمان در یک منطقه وارد نبرد بشیم بنظر من شلیک موشکهای دوربرد میتونه هواپیمارو از گزند پدافند دشمن دور نگه داره و در عین حال محیط رو برای رهگیرهای دشمن خطرناک کنه ... [/quote]

داداش درست متوجه حرفتون نشدم ؟؟؟!

[quote]راستی برادر کماندو شما نمیخوای یک فکری به حال این اخطار ما قبل اخراجت بکنی ...؟؟؟ بشخصه از روز اولی که وارد سایت میلیتاری شدم شمارو با این اخطار مشاهده کردم تا به امروز یکجورایی شده اواتار شما برادر عزیزم ...[/quote]

من به دلیل بچگی و کم تجربگی دوستان زیادی رو ناراحت کردم و کلا زیاد جنجال به پا کردم اینم یادگاری اون دورانه در هر صورت امیدوارم دوستانی که از بنده خاطره بدی دارن و بنده در حقشون بدی کردم بنده رو حلال کنن :mrgreen:

ابراهیم خان میخواست برش داره ولی نمیدونم چی شد ، البته اگرم برش دارن درخواست میدم برش گردونن ...!


از همه دوستان به خاطر اینکه در بحث شرکت کردند ممنونم :|

میخوام کمتر از مستر گرین استفاده کنم ، نمیشه دیگه ...! icon_eek :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]برادر رضای عزیز منم طبق معادلات ذهنیم دقیقا جنگنده صاعقه که رادارگریز شده رو در نظر میگیرم ولی هر چی دو دو تا چهارتا انجام میدم 1 درصد احتمال برتری جنگنده ای مثل صاعقه رادارگریز حتی با موشک هایی تو مایه های آر 77 رو نمیدم چون اساسا ما اگه به فرض محال که نه بهتره بگم خیلی بعید با توجه به ابعاد صاعقه و اف 22 بتونیم رادارگریزی صاعقه رو به نزدیکی های اف 22 برسونیم بازم نه توان جنگال اف 22 رو میتونیم برای صاعقه فراهم کنیم و نه قدرت رادار یا وسایل شناساییش رو ....![/quote]

بحث اصلی در مورد نیروی هوایی ما نیست و اون حرف من کلی بود !
آمریکا اگه به جای هواپیماهای امروزیش اف 5 داشت باز هم برای ما تهدید بود چرا که آواکس ها میتونستن ضعف رادار اف 5 رو پوشش بدن! همونطور که رادار زمینی ما در زمان جنگ تونست اف 5 رو به سوی میگ 25( وزن سوخت داخلی میگ 25 شاید از حداکثر وزن برخواست اف 5 هم بیشتر باشه!!!) هدایت کنه و در موقعیت مناسب قرارش بده تا اف 5 بتونه میگ 25 رو بزنه!

مسئله اصلی اینه که هواپیمای دفاع کننده از پشتیبانیه رادارهای زمینی( رادارهای VHF و در آیندهOTH) برخورداره و میتونه موقعیت هواپیمای رادارگریز رو( با دقت قابل قبول) آنلاین داشته باشه ولی اینجا مسئله اصلی جنگ الکترونیکه ! اگه شما سیستم های ارتباطی (دیتا لینک) امنی داشته باشید میتونید موقعیت هواپیمای رادارگریز رو به موشک میان بردی مثل آر 27 حرارتی بدید تا به نزدیکی هدف بره و در نهایت جستجوگر خود موشک هدف رو کشف کنه و درنهایت هواپیمای دشمن رو نابود کنه! رادارهای وی اچ اف و oth هم انگار چند کیلومتر بیشتر خطا ندارن که به نظرم مهم نیست!

جنگ الکترونیک و مقاومت در برابر جنگ الکترونیک دشمن مهمترین مسئله برای ماست و خود من بر خلاف بعضی از دوستان آرزوی ساخت جنگنده نسل 5 ندارم و اعتقاد دارم که رادارگریزی پایدار نمی مونه و نباید بیخود تو این بخش سرمایه گذاری کرد! بلکه همون هواپیماهای نسل چهار و نیم برای ما کافیه!

[quote]میخوام کمتر از مستر گرین استفاده کنم ، نمیشه دیگه ...! :surprised: :mrgreen:[/quote]

فقط یه بار از این استفاده کن![img]http://pretticons.com/s/i/5f09912f.gif[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر کوماندو جان منظورم شلیک کن و فراموش کن هست ! یعنی اگر پدافند دشمن تا 150 کیلومتر رو پوشش میده و هواپیمای رهگیر ما موشک هوا به هوایی در اختیار داره که برای هواگردهای دشمن در برد 200 کیلومتر هم خطر ایجاد میکنه ... ما میتونیم بجای فرستادن جنگنده به منطقه خطر و خط پدافند شکارهای شیرینی از دشمن بگیریم در صورتیکه اگر موشک ما دور برد نباشه حتما باید وارد خط پدافند دشمن بشیم و هواپیمای ما هم در خطر قرار میگیره ...

اگر صحبتهام ایراد داشت به بزرگواری خودتون ببخشید چون من هنوز کلاس اولم و حالا حالا ها راه داریم تا مثل اساتید سایت اطلاعات نظامیم زیاد بشه ... :mrgreen:

ان شالله بجای اخطار ماقبل اخراج یک مدال افتخار بگیری تا دوستانت از دیدنش لذت ببرن داداشی :surprised:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اگه ما مثلا یه جنگنده رادارگریز رو به واسطه 1100 عامل مثل انواع رادارها و ..... در برد 400 کیلومتری کشف کردیم اونوقت ما عملا محدوده هدف رو داریم و نیاز به قفل راداری نداریم و میتونیم موشک رو به اون محدوده شلیک کنیم و به وسیله همون وسایل شناسایی موقعیت های جدید هدف رو دوباره پیدا کنیم و به موشک منتقل کنیم اینجوری هواپیمای دشمن تا زمانی که موشک در محدوده برد سیستم های حرارتیش قرار نگیره و توسط اونها شناسایی نشه عملا هواپیمای دشمن تا حد نسبتا خوبی غافلگیر شده ...!

اینجوری این سیستم های هشدار قفل راداری هم قابلیت خودشون رو از دست میدن ...!

البته نمیدونم تا چه حدی فرضیاتم درسته ؟؟؟؟؟! [/quote]

البته باید مشخص بشه که بر اساس موضوع تاپیک بحث در مورد نیروی هوایی آمریکا هست و یا به صورت کلی میخوایم موشک های برد بلند رو بررسی کنیم.

سیستمی که شما پیشنهاد دادین میتونه خیلی مفید باشه البته استفاده از دیتا لینک بین رادارهای زمینی و موشک علاوه بر این که باعث آسیب پذیری در جنگ الکترونیک میشه موقعیت فرستنده و رادار رو هم میتونه لو بده
نکته بعدی وابسته شدن نیروی هوایی به عملکرد رادارهای زمینی هست که شاید برای یک کشور مدافع مثل ایران مشکلی نباشه اما در مورد آمریکا که اکثرا این کشور در حال تهاجم هست نمیتونه به رادارهای زمینی تکیه کنه در نتیجه این وظیفه میتونه به آواکس ها منتقل بشه، به عبارتی شما با این سیستم لانچر پدافند زمینی رو به هوا منتقل کردید. آیا به نظرتون در شرایط کلی کار مناسبی هست؟! میشه به عنوان یک قابلیت مثیت ازش استفاه کرد، اما اگر کارایی سیستم فقط به رادار های زمینی بستگی داشته باشه همون بهتر که پرتاب موشک هم از زمین انجام بشه
موشک های برد بلند به نظر من برای کشورهای مدافع و دارای نیروی هوایی ضعیف تر از نظر تعداد گزینه مناسبی است. اما برای آمریکا با کنترلی که در صحنه نبرد داره یک نوع هزینه بدون افزایش کارایی متناسب با اون هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من فک میکنم دلیلی داشته ک برد کم دارند، شاید هدف و برنمه برای جنگ های نزدیک دارن[/quote]

برادر بحث ما هم همينه كه چه نقشه اي واسه ما چيدن ....؟؟!

[quote]مسئله اصلی اینه که هواپیمای دفاع کننده از پشتیبانیه رادارهای زمینی( رادارهای VHF و در آیندهOTH) برخورداره و میتونه موقعیت هواپیمای رادارگریز رو( با دقت قابل قبول) آنلاین داشته باشه ولی اینجا مسئله اصلی جنگ الکترونیکه ! اگه شما سیستم های ارتباطی (دیتا لینک) امنی داشته باشید میتونید موقعیت هواپیمای رادارگریز رو به موشک میان بردی مثل آر 27 حرارتی بدید تا به نزدیکی هدف بره و در نهایت جستجوگر خود موشک هدف رو کشف کنه و درنهایت هواپیمای دشمن رو نابود کنه! رادارهای وی اچ اف و oth هم انگار چند کیلومتر بیشتر خطا ندارن که به نظرم مهم نیست! [/quote]

با توجه به حرف هاي شما و فرضيات ذهني خودم ، به نظرم ما هر چه که بسازیم بازم توسط رادارها ، آواکس ها و ... دشمن کشف میشه پس چه بهتر که هواپیمایی مثل تامکت داشته باشیم که بتونیم مهمات و تجهیزات بیشتری رو برای درگیری حمل کنیم ... ، چون در نهایت رادارگریزی در مقابل کشوری مثل افغانستان بدرد میخوره نه آمریکا ..؟!! گرچه جنگنده نسل 4.5 که حداقل مسائل پنهانکاری توش رعایت شده باشه واسه مقابله با کشوری مثل پاکستان بدرد میخوره ..!

در ضمن فکر می کنم دقت رادارهای oth هم در حد چند کیلومتر نباشه ، احتمالا کمتر هست ...!
مثلا 200 -300 متر ..!
[img]http://pretticons.com/s/i/5f09912f.gif[/img][/quote]
( اینم به خاطر شما )

[quote]برادر کوماندو جان منظورم شلیک کن و فراموش کن هست ! یعنی اگر پدافند دشمن تا 150 کیلومتر رو پوشش میده و هواپیمای رهگیر ما موشک هوا به هوایی در اختیار داره که برای هواگردهای دشمن در برد 200 کیلومتر هم خطر ایجاد میکنه ... ما میتونیم بجای فرستادن جنگنده به منطقه خطر و خط پدافند شکارهای شیرینی از دشمن بگیریم در صورتیکه اگر موشک ما دور برد نباشه حتما باید وارد خط پدافند دشمن بشیم و هواپیمای ما هم در خطر قرار میگیره ... [/quote]


داداش به نظر من اون هواپیمایی که دفاع نقطه ای انجام میده هم که نمیاد بالای سر پدافند قرار بگیره اینقدر میره عقب که عملا ما برای زدن اون با پدافند درگیر بشیم و اگه از پس پدافند بر اومدیم تازه به هواپیمای دشمن برسیم یا میتونن هر دو با هم وارد عمل شن که .....! واویلا !


[quote]ان شالله بجای اخطار ماقبل اخراج یک مدال افتخار بگیری تا دوستانت از دیدنش لذت ببرن داداشی [/quote]

مخلصتم داداش ! بیشتر از این آبمون نکن ...

اگه داش اسی تو سایت بود یه چهارتا تیکه بارم میکرد واسه این حرفت ! :surprised:

ويرايش :

كاوه جان شرمنده وقتي پست دادي داشتم مينوشتم !

[quote]البته باید مشخص بشه که بر اساس موضوع تاپیک بحث در مورد نیروی هوایی آمریکا هست و یا به صورت کلی میخوایم موشک های برد بلند رو بررسی کنیم.[/quote]

داداش فكر كنم هر دو تاش يكيه چون عملا موشك هاي برد بلند رو چه ما و چه روسيه بايد در مقابل آمريكا به كار ببريم ..!

[quote]سیستمی که شما پیشنهاد دادین میتونه خیلی مفید باشه البته استفاده از دیتا لینک بین رادارهای زمینی و موشک علاوه بر این که باعث آسیب پذیری در جنگ الکترونیک میشه موقعیت فرستنده و رادار رو هم میتونه لو بده
نکته بعدی وابسته شدن نیروی هوایی به عملکرد رادارهای زمینی هست که شاید برای یک کشور مدافع مثل ایران مشکلی نباشه اما در مورد آمریکا که اکثرا این کشور در حال تهاجم هست نمیتونه به رادارهای زمینی تکیه کنه در نتیجه این وظیفه میتونه به آواکس ها منتقل بشه، به عبارتی شما با این سیستم لانچر پدافند زمینی رو به هوا منتقل کردید. آیا به نظرتون در شرایط کلی کار مناسبی هست؟! میشه به عنوان یک قابلیت مثیت ازش استفاه کرد، اما اگر کارایی سیستم فقط به رادار های زمینی بستگی داشته باشه همون بهتر که پرتاب موشک هم از زمین انجام بشه
موشک های برد بلند به نظر من برای کشورهای مدافع و دارای نیروی هوایی ضعیف تر از نظر تعداد گزینه مناسبی است. اما برای آمریکا با کنترلی که در صحنه نبرد داره یک نوع هزینه بدون افزایش کارایی متناسب با اون هست.[/quote]

خب داداش براي مسئله لو رفتن محل رادار بازم ميشه از چند فرستنده با فاصله از رادار مركزي كه مثلا با فيبر نوري لينك شدن استفاده كرد ولي براي جنگ الكترونيك چيزي به ذهنم نميرسه !!!!
در ضمن اگه ما بخواييم يه موشك با برد 400 كيلومتر رو از زمين شليك كنيم فكر كنم بايد چه چيزي در حد اس 400 طراحي كنيم كه فكر نكنم بتونيم ..!
در ضمن این لانچر متحرک میتونه هزینه های ما رو کمتر کنه چون میتونیم یه فضای بسیار زیاد رو با چند تا هواپیما پوشش بدیم و فقط در زمانی جنگنده ها بلند شن که قرار بر درگیری باشه ...!

خب اگه واقعا بتونيم بحث دفاع در مقابل جنگ الكترونيك رو در ديتا لينك بين رادار زميني و هواپيما درست كنيم ميشه اميدوار بود كه طرح خوبي باشه !

در كل به نظر شما ما چه كاري ميتونيم روي رادار تامكت انجام بديم تا حداكثر كارايي در مقابل جنگنده هاي پنهانكار رو داشته باشه و اين كارايي چه برد شناسايي رو براي ما فراهم ميكنه ...
در بحث كارآمدي براي آمريكا نظر من اينه كه با توجه به اینکه ممکنه ما تو مرتفع کردن مشکلاتمون تو بحث جنگ الکترونیک یه کارایی بکنیم اونوقته که ما میمونیم و پرنده های آمریکایی که میتونیم دورتر از اونها شلیک رو انجام بدیم و پس از برخورد یا اصلا منحرف شدن موشک در بریم در هر صورت دست برتر با ماست و اونم شلیک موشک در فاصله ی بیشتره و اینجوری میتونیم مشکلات جدی رو برای آمریکا به وجود بیاریم که این مشکل اونها تنها با موشک برد بلند مرتفع میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.