F14AA

ایرباس A 400M

24 ارسال ها در این موضوع

بسم الله الرحمن الرحیم


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/airbus_a400m.jpg[/img]


[color=blue]هواپیمای ترابری و نظامی دور برد می باشد که توسط 10 کشور سفارش داده شده است .

A -400 یک پروژه بین المللی است که تا کنون یک نمونه از ان تولید شده است .

متصدی های این هواپیما المان ( 60 ) , فرانسه (50) , اسپانیا (27 ) , انگلستان (27 ) و ترکیه (10 ) هستند .


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Airbus_a400m_c130j-c-17_raf.jpg[/img]


A -400 جایگزین هواپیماهای C – 130 Hercules و C – 160 Transall خواهد شد که در سال 2009 اولین نمونه ان به پرواز در امد .با این حال انتظار می رود که تحویل این هواپیما با تاخیر مواجه شود .

A - 400M دارای طراحی پیشرفته است که شامل استفاده گسترده از مواد کامپوزیت می باشد .

A - 400M از موتور های توربو پراپ TP400-D6 که کارایی بالای دارند استفاده می کند که هر کدام قدرتی بالغ بر 11000 (SHP )دارند .این موتور ها توسط EuroProp توسعه داده شدند .

یکی از دلایل انتخاب این موتور استفاده از ملخ هایی بود که با مواد کامپوزیت ساخته شدند و از مزایای استفاده از موتور توربو پراپ کاهش مصرف سوخت در سرعت های کروز و کاهش هزینه ها می باشد .

و یکی از نقاط قابل تامل این است که سرعت کروز این هواپیما بیشتر از هواپیما های ترابریی است که از موتور توربو فن استفاده می کنند .

در حمل و نقل این هواپیما می تواند تا 116 سرباز کاملا مسلح یا 66 برانکارد به همراه ملازمان یا همراهان را حمل کند .

به عنوان محموله این هواپیما می تواند تا 9 پالت استاندارد نظامی را حمل کند و همچنین قابل لود شدن در قسمت شیب دار عقب می باشد و در این حالت همزمان 54 سرباز می توانند بر روی صندلی ها بنشینند .

در ضمن می تواند به طور هم زمان دسته چتر بازان و باری را رها کند و همچنین قابلیت حمل دو نفربر زرهی 8x8 را دارد .

ماکزیمم برد در بیشترین بارگیری برابر با 3300 کیلومتر می باشد .

این هواپیما میتواند از باند های اماده نشده و زمین های که خاک نرم دارند عمل نشست و برخاست را انجام دهد و برای این کار نیز به طول باند نسبتا کوتاهی نیاز دارد .

A - 400M می تواند با تغییراتی کم به سرعت به یک سوخت رسان تاکتیکی تبدیل شود که کار تبدیل شدن به هواپیمای سوخت رسان در عرض 2 ساعت انجام می گیرد .
[/color]


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/airbus-a400m_500x400.jpg[/img]


[color=red] مشخصات :[/color]

[color=blue] تحویل اولین فروند :2009

خدمه : 3 -4 نفر

ابعاد و وزن :

طول : 45.1 متر

دهانه بال : 42.4 متر

ارتفاع :14.7 متر

طول 45.1 متر

دهانه بال 42.4 متر

ارتفاع 14.7 متر

وزن خالی :70 تن

وزن در حداکثر بار گیری :141 تن

موتور و عملکرد :

موتور :یک دستگاه TP400-D6 توربوپراپ

قدرت موتور : 4×11000 (SHP )

حداکثر سرعت : 825 کیلومتر / ساعت

سرعت کروز : 780 کیلومتر / ساعت

سقف ارتفاع پرواز :12 کیلومتر

برد در حداکثر بارگیری :3300 کیلومتر

برد بدون بارگیری :9300 کیلومتر

ظرفیت ترابری :

حداکثر وزن قابلیت حمل :37 تن

نفرات :116 سرباز کاملا مسلح

وسایل نقلیه :2 دستگاه نفر بر زرهی 8x8

ابعاد محفظه بار : 17.71x 4 x 3.85متر[/color]





[size=24] مترجمان : rezatizitizi و F 14 AA[/size]


[color=red] هرگونه برداشت از این مطلب منوط به ذکر نام مترجمان و منبع می باشد
[/color]


منبع :WWW.MILITARY - TODAY .COM

http://www.military-today.com/aircraft/airbus_a400m.htm
2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

مدیران بی زحمت منتقل کنند.

با تشکر
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اول دستت درد نکنه عجب هیبتی داره وقتی اینارو میبینم دلم بحال کشته شده های سی 130 خودمون میسوزه اگر ناوگان ما هم نو و جدید بود و یا لا اقل قطعات نگهداری از هواگردهامونو داشتیم اینقدر شهید نمیدادیم ...

[quote]متصدی های این هواپیما المان ( 60 ) , فرانسه (50) , اسپانیا (27 ) , انگلستان (27 ) و ترکیه (10 ) هستند . [/quote]

عزیز این قسمتش نامفهومه برام ؟ این اعداد تعداد فروند سفارش داده شدست ؟
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]چرا توربوپراپ ؟[/quote]

قابل اطمینان تره برادر مهدوی جان... قند عسل ... :surprised:

مخصوصا در شرایط جنگی و باندهای خاکی و سنگلاخی راحت تر کنترل میشه
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اول دستت درد نکنه عجب هیبتی داره وقتی اینارو میبینم دلم بحال کشته شده های سی 130 خودمون میسوزه اگر ناوگان ما هم نو و جدید بود و یا لا اقل قطعات نگهداری از هواگردهامونو داشتیم اینقدر شهید نمیدادیم ...

[quote]متصدی های این هواپیما المان ( 60 ) , فرانسه (50) , اسپانیا (27 ) , انگلستان (27 ) و ترکیه (10 ) هستند . [/quote]

عزیز این قسمتش نامفهومه برام ؟ این اعداد تعداد فروند سفارش داده شدست ؟[/quote]

بله درسته اين تعداد توسط اين كشورها سفارش شده
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]چرا توربوپراپ ؟[/quote]



[color=blue] سلام داداش

از مزایای استفاده از موتور توربو پراپ کاهش مصرف سوخت در سرعت های کروز و کاهش هزینه ها می باشد .

[/color]
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون. روي دما تاثيري ندارد؟ (دوش‌پرتاب‌ها...)
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ممنون. روي دما تاثيري ندارد؟ (دوش‌پرتاب‌ها...)[/quote]

[color=blue] والا من در این مورد چیز زیادی نمی دونم که تاثیر داره یا نه ولی فکر کنم نسبت به موتورهای توربو فن تاثیری کمتری داره[/color]
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از c-5 های آمریکا خیلی کوچیکتره درسته؟؟

وقتی وزن خالی 70 تن باشه و درحالت بارگیری کامل 141 تن ، پس چرا فقط 37 تن بار میتونه حمل کنه؟؟؟
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]از c-5 های آمریکا خیلی کوچیکتره درسته؟؟

وقتی وزن خالی 70 تن باشه و درحالت بارگیری کامل 141 تن ، پس چرا فقط 37 تن بار میتونه حمل کنه؟؟؟[/quote]


سلام

اون 141 تن حداکثر وزن برخاست هست .

اشتباه تایپیه . :surprised:
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
الیان این درست هستش ؟

وزن در حداکثر بار گیری :37 تن
حداکثر وزن قابلیت حمل :141 تن

:surprised:
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]الیان این درست هستش ؟

وزن در حداکثر بار گیری :37 تن
حداکثر وزن قابلیت حمل :141 تن

:surprised:[/quote]


[color=blue] سلام

نه

حداکثر وزنی رو که می تونه بارگیری کنه 37 تن هست و وزن خالی خود هواپیما 70 تن می باشد و وزن ماکزیمم در هنگام بلند شدن 141 تن است

[/color] :mrgreen: :| icon_eek
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی از دوستان (اصلا" منظورم جناب cheka نیست !) یه مقایسه بین این پرنده و An-70 نمیزاره!!!

کدوم برتره؟؟؟
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ممنون. روي دما تاثيري ندارد؟ (دوش‌پرتاب‌ها...)[/quote]

مهدوی جان، توربوپراپها هم دارای خروجی جت هستند و سهم کمی از پیشرانش اونها ( حدود 10 درصد) از این طریق تامین میشه، بله موشکهای دوشپرتاب قادر به هدف قرار دادن این هواپیماهاهستند.
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم