امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

طراحی باور واقعا تو ذوق میزنه.بعد فک کنم محل قرار گرفتن موتور باید محافظت بشه تا از نظر حرارتی تابش کمتری داشته باشه.اینجوری هدف قرار دادنش راحتره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در سال 88 ایران توانست در آفریقا به یک قایق بلیدرانر دست یابد.[/quote]

ممکنه درباره چگونگی بدست آمدنش یکم توضیح بدین؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تعداد این شناورها رو باید زیادتر کرد و با بودن گرزها می تونن موثر واقع بشن.
اما باید مثل شناور گرز نوع پدافند هوایی اونها رو م ایجاد کنیم.که مجهز به موشک های استاندارد باشن.با این روش می تونیم یک سیستم دفاع هوایی متحرک و میانبرد در نزدیکی ساحل ایجاد کنیم و در واقع رینگ پدافندی خودمون رو با سیستم های کامل متحرک یک قدم جلوتر از ساحل خودی قرار بدیم.و در عین حال این شناورها می تونن در تک های گروهی و تیمی همراه ناوگروه باشن تا اونها رو از آتش هواگردهای دشمن دور کنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امیدوارم همونطور که امیر جان هم اشاره کرد به فکر تهدیدات هوایی در برابر این ناوچه باشند وگرنه همون اتفاقی که برای اوزا های عراقی افتاد بعید نیست که برای ما هم بیافته!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]در سال 88 ایران توانست در آفریقا به یک قایق بلیدرانر دست یابد.[/quote]

ممکنه درباره چگونگی بدست آمدنش یکم توضیح بدین؟[/quote]
و در مورد این هم توضیح بدین که آیا هنوز هم همون یکی موجوده یا تونستیم با استفاده از همون یک قایق تهیه شده از روش تکثیر کنیم؟ و اینکه تکثیر به تعداد زیاد از یک نوع قایق و بخصوص موتورش اون هم در حالی که یک عدد از آن موجوده واقعا امکان پذیره ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسیار عالی بود

فقط اینکه ما شناور های بی سرنشین عملیاتی داریم؟ حالا چه زیر سطحی چه سطحی؟
و دوم اینکه خواهشا از انواع دیگر شناور ها هم ک چطور تحویل نیروهای مسلح شدند خبر بگذارید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به احتمال قوی تعدادی [size=18][color=red]پرتابگر موشک دوش پرتاب مانند میثاق-1 یا 2 [/color][/size]نیز باید در این شناور موجود باشد تا در مواقع لزوم به اجرای آتش مؤثر علیه تهدیدات هوایی دشمن در ارتفاعات پائین تا متوسط بپردازد. این موشک ها می توانند اهدافی در بررد 5000 متر و ارتفاع پروازی 30 تا 4000 متر را با سرعت قابل توجه 600 متر بر ثانیه ای خود نابود کنند.

یعنی توسط شخص پرتاب میشه؟!

یا با استفاده از رادار و سامانه هست؟

-----------------------------------------------------------------
تندر در قسمت سینه یا جلوی خود از یک توپ دو لوله 30 میلیمتری AK-230 با نواخت تیر بالا [color=red[size=18]]و با هدفگیری راداری بهره مند است[/size][/color] که در بسیاری از شناورهای شرقی مورد استفاده قرار گرفته. این توپ که هر گلوله 270 گرمی آن حاوی 30 گرم مواد منفجره است، دارای نرخ شلیک 1000 تا 2000 گلوله بر دقیقه بوده و برد آن برای درگیری با اهداف هوایی بین 2500 تا 4000 متر و با شلیک منحنی 6 تا 7 کیلومتر است. بنابراین این توپ ضمن کاربرد در برابر اهداف دریایی به صورت مؤثری قابل استفاده در برابر تهدیدات هوایی نظیر هواگردهای سرنشین دار و پهپادها است.

مگه توپ هدف گیری راداری داره؟!


ببخشید بی سوادیه دیگه دوستان توضیح بده من هم بفهمم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به احتمال قوی تعدادی پرتابگر موشک دوش پرتاب مانند میثاق-1 یا 2 نیز باید در این شناور موجود باشد تا در مواقع لزوم به اجرای آتش مؤثر علیه تهدیدات هوایی دشمن در ارتفاعات پائین تا متوسط بپردازد. این موشک ها می توانند اهدافی در بررد 5000 متر و ارتفاع پروازی 30 تا 4000 متر را با سرعت قابل توجه 600 متر بر ثانیه ای خود نابود کنند.

یعنی توسط شخص پرتاب میشه؟!

یا با استفاده از رادار و سامانه هست؟
[/quote]
شناسایی می تونه توسط سامانه های راداری شناور از فاصله دور انجام بشه اما میثاق ۱ و۲ دوش پرتاب هستن مگر اینکه پک شده باشن که ما قبلا نمونه اش رو داخل دیدیم اما دور از ذهن هست و به همون شکل دستی شلیک میشن.
[quote]
تندر در قسمت سینه یا جلوی خود از یک توپ دو لوله 30 میلیمتری AK-230 با نواخت تیر بالا [color=red]و با هدفگیری راداری بهره مند است[/color] که در بسیاری از شناورهای شرقی مورد استفاده قرار گرفته. این توپ که هر گلوله 270 گرمی آن حاوی 30 گرم مواد منفجره است، دارای نرخ شلیک 1000 تا 2000 گلوله بر دقیقه بوده و برد آن برای درگیری با اهداف هوایی بین 2500 تا 4000 متر و با شلیک منحنی 6 تا 7 کیلومتر است. بنابراین این توپ ضمن کاربرد در برابر اهداف دریایی به صورت مؤثری قابل استفاده در برابر تهدیدات هوایی نظیر هواگردهای سرنشین دار و پهپادها است.
[/quote]
اگر آخرین تصویر داخل همین تاپیک رو نگاه کنید که دو تا شناور رو از جلو که کنار هم هستن نشون میده می بینید که چیزی مثل دیش مانند روی اتاق فرمان هست اون سیستم کنترل آتش توپ هست که توانایی درگیری اتوماتیک توپ با اهداف هوایی رو سطحی حال از نوع دریایی یا زمینی و ساحلی رو میده.
اگر رادارهای این شناور بتونه هواگردی رو شناسایی کنه بقیه کار برای زدن اون در محدوده برد بر عهده این سیستم قرار می گیره و الحق و الانصاف سامانه زهر داری می تونه باشه.
روی شناورهای گرز نیروی دریایی ارتش اگر اشتباه نکنم توپ های ۷۶م م هست که در صورت لزوم میشه اونها رو به جای این توپ نصب کرد.در داخل هم تولید میشه و مشکلی در این زمینه نداریم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]در سال 88 ایران توانست در آفریقا به یک قایق بلیدرانر دست یابد.[/quote]

ممکنه درباره چگونگی بدست آمدنش یکم توضیح بدین؟[/quote]
و در مورد این هم توضیح بدین که آیا هنوز هم همون یکی موجوده یا تونستیم با استفاده از همون یک قایق تهیه شده از روش تکثیر کنیم؟ و اینکه تکثیر به تعداد زیاد از یک نوع قایق و بخصوص موتورش اون هم در حالی که یک عدد از آن موجوده واقعا امکان پذیره ؟[/quote]
ظاهرا از بازار سیاه تعدادی موتور خریداری شده و وارد کرده بودن .اما لزوما به این معنی نیست که باید همون موتور باشه و می تونه موتوری طراحی داخل ولی با توانی در اون اندازه باشه که توی کشور توان تولید این رده موتور رو داریم و در عین حال از این نوع رده موتورها از انواع کشور هاو تولید کننده میشه خرید.
از این قایق الان به طور انبوه تولید میشه و اون یکی فقط برای نمونه بود.

[quote]بسیار عالی بود

فقط اینکه ما شناور های بی سرنشین عملیاتی داریم؟ حالا چه زیر سطحی چه سطحی؟
و دوم اینکه خواهشا از انواع دیگر شناور ها هم ک چطور تحویل نیروهای مسلح شدند خبر بگذارید[/quote]
در رزمایش شناور یامهدی که بدون سرنشین هست اقدام به مانور و شلیک راکت کرد و موفق به زدن هدف هم شد.البته یا مهدی سطحی هست تا حالا نشنیدم شناور بی سرنشین زیر سطحی هم داشته باشیم.
معمولا یکی دو نمونه از یک سلاح خاص خریداری و بعد از مدتی بومی میهش روال کار همین هست حالا روش های خاصی برای خرید و ورود به کشور انجام میدن.مثلا خرید به اسم شرکت های سوری و ثبت شده در خارج خرید با واسطه و....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر میاد فقط با دو موشک بار گذاری میشه
بعید میدونم موشک دخیره ای هم در کار باشه
روی قایق هم اثری از تجهیزات بارگذاری موشک نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به اينكه كلاس تندر چينيه مدل درياپايه سيستم اف ام-80 براي اون مناسب تر از استاندارد به نظر ميرسه اگه اساتيد درباره وزن و ابعاد اين دو سيستم اطلاع رساني كنن بهتر ميشه تصميم گرفت.
بلك-آرمي عزيز تصاوير موجود در تاپيك قديمين توي به روز رساني اخير علاوه بر ارتقاي الكترونيكي و تسليحاتي رنگ زيباي ظاهرا جاذب امواج راداري به تندرها زده شده كه ابهت اونا رو چند برابر كرده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به نظر میاد فقط با دو موشک بار گذاری میشه[/quote]
کاوه جان ۴ تا موشک نور حمل می کنه که برای این رده از شناور خیلی زیاد هم هست یعنی اگر فرضا ۴ تا قادر باشه که هر کدام سرجنگی حدودا۲۰۰ ک گ داره می تونه به راحتی با هر قادر یک شناور ۷ تا ۸ هزار تنی رو نابود کنه و با چهار تا که ناوهای بزرگ هم تاب تحمل ندارن.تعدادشم هم با توجه به جثه شناور خوب هست البته شناورهای قبلی و فکر می کنم گرزها تنها ۲ موشک بود که کمی مقداری کم بود ولی این خوبه هر چند میشه با طراحی لانچرهای چند تایی این رقم رو هم ۲ برابر کرد و به ۸ تا رسوند البته اگر پاشنه شناور تحمل این بار رو داشته باشه که اگر نداشته باشه باید مقاوم سازی بشه و در عین حال تعادل و وزن شناور رو به هم نزنه.کار سختی هست ولی خوب میشه انجامش داد به هر حال داشتن ۸ تا موشک خیلی بهتر از ۴ تاست.

[quote]بعید میدونم موشک دخیره ای هم در کار باشه.
روی قایق هم اثری از تجهیزات بارگذاری موشک نیست.[/quote]
نه موشک ذخیره نداره چون وزن موشک ها زیاده و انبار هم توی شناور نباید باشه و در عین حال بارگذاری نیاز به نیروی انسانی و وسایل داره که توی این شناور دیده نمیشه.
این شناور ساحلی هست و کلا نیاز چندانی به انبار کردن مهمات درون خودش نداره اگر فرض رو بر این بزاریم که این شناور هدفش زدن هر دو موشک به یک شناور دشمن باشه در این صورت می تونه دو هدف رو بطور بالفعل بزنه در این حالت اگر خود شناور هم نابود بشه ضربه اساسی خودش رو زده.و همین کافیه.

[quote]این شناور با جابجایی 205 تن، طول 38.6، عرض 6.8 و آبخور 2.7 متر دارای بیشینه سرعتی در حدود 65 کیلومتر بر ساعت بوده و در صورت حرکت با سرعت 55.5 کیلومتر بر ساعت به برد 1480 کیلومتر می رسد. بنابراین در صورت لزوم تندر می تواند چندین روز در آب به گشت زنی بپردازد.
[/quote]
برد این شناور رو حدودا ۱۵۰۰ ک م نوشتن و با احتساب رفت و برگشت یعنی ۷۵۰ ک م که بره و انجام ماموریت در حداکثر بردش بکنه و برگرده(مگر اینکه در میانه راه اقدام به بارگیری و سوخت گیری و مهمات از شناورهای تدارکاتی یا بندرهای دیگه بکنه.)
این یعنی این شناور نقش دفاع ساحلی و نقطه ای رو به نوعی بازی می کنه و طراحی نشده که زیاد از سواحل دور و به ماموریت های دور و دراز بره. اما بیشترین فاسله ما از سواحل جنوبی خلیج فارس حدودا ۳۵۰ ک م هست یعنی این شناور برای خدمت در دریای ایران و خلیج فارس نیازهای ما رو برآورده میکنه و می تونه بسیار زهر دار و خطرناک باشه برای دشمن .
چون با توجه به جثه کوچکش می تونه دیرتر شناسایی و در عین حال با سرعت بالاتری جابجا بشه که خودش امتیاز بزرگی برای این رده از شناورها هست.
اما باید تعداد اونها رو خیلی بیشتر کنیم در این صورت منطقه اشباع از اینها میشه و در صورت نصب سیستم هایی مثل محراب می تونن به طور مجتمع دفاع هوایی خوبی هم داشته باشن اون زمان در هم افزایی با زیر دریایی های غدیر من به عنوان یه دشمن ترجیح میدم در طرح هام کمی تجدید نظر کنم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تصاوير بيشتري از اين شناور هستش ؟
:lol:


شناورهای تندر به تعداد 10 فروند در اردیبهشت 1376 تحویل نیروی دریایی سپاه شده است

يعني فقط 10 فروند از اين شناور تو نيروي دريايي هستش ؟! يا ايران ازش كپي زده و تعدادشو بيشتر كرده ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.