امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]تصاوير بيشتري از اين شناور هستش ؟
:lol:


شناورهای تندر به تعداد 10 فروند در اردیبهشت 1376 تحویل نیروی دریایی سپاه شده است

يعني فقط 10 فروند از اين شناور تو نيروي دريايي هستش ؟! يا ايران ازش كپي زده و تعدادشو بيشتر كرده ؟[/quote]
۱۰۰درصد ایان الان در حال تولید اینها هست و تعداد خیلی باید بیشتر از این ده تا باشه چون الان خلیج فارس و تنگه هرمز عملا با سپاه هست و این شناور در کنار ذوالفقار ، آذرخش که قایق های سبکی هستن تقریبا ستون فقرات نیروی دریایی سپاه هست که مطمینا برای پوشش محدوده ای به این بزرگی باید تعداد خیلی بیشتری در اختیار داشته باشن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا اینو ببینید.


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10196/227949_216.jpg[/img]



منو به یاد کاتالینا می اندازه.



کاتالینا

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10084/PBY_Catalina_landing.jpg[/img]


:lol: :lol: :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا علی اشتباه نکنید! این دو تا اصلا به هم نمی خورند شما سطح مقطع راداریشون رو محاسبه کن بعد تفاوت را احساس کنید :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote]آقا علی اشتباه نکنید! این دو تا اصلا به هم نمی خورند شما سطح مقطع راداریشون رو محاسبه کن بعد تفاوت را احساس کنید :lol:[/quote]
برادر جان سخن من بیشتر از باب مزاح بود.

والا کاتالینا متعلق به ج ج 2 اصلا قابل مقایسه با این نیست.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اتفاقا ما هم از روی مزاح عرض کردیم :lol: آیا این مستر گرین نشاندهنده ی این موضوع نبود؟ :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يعني مزخرف ترين سلاحي كه ممكن بود روي يه شناوري مثل بليدرانر نصب بشه ، همين شبه ميني كاتيووشاي هست ، كه الان شاهدش هستيم ! حيف اون تكنولوژي و طراحي و موتور و اون عمليات خريد و انتقالش !
همين ؟ اين همه زور زديم كه مثل يه قايق عاشورا بره بقل ناو دشمن واسته راكت هدايت ناپذير شليك كنه ؟

حالا بشينيم تا كي يكي پيدا شه اونو ورداره يه چيز ديگه بذاره روش !
خوب مگه عجله داشتين ؟ اول يه سلاخ خوب براش دست و پا ميكردين ،‌ بعد نمايش ميدادين !
بعضيا انگاري حولن !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قربون مهندسی معکوس ایران برم که دست همه رو از پشت شش قفله کردی میره قایق می خره مسلح می کنه میزاره علیه کشورهای دشمن ایران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]دو دوست عزیز Waffen-SS و DR_CHAMRAN

هر جنگ افزاری را به منظور خاص خودشون ساخته اند. شاید در نگاه اول این گونه قایق ها ناکارآمد و قدیمی به نظر برسند ، اما وقتی تعداد آنها زیاد باشند و در سطح دریا منتشر باشند ، در این صورت مقابله با آنها بسیار بسیار دشوار است. فرض کنید 200 دستگاه از این قایق ها در منطقه موجود باشند. 50 دستگاه از آنها مجهز به موشک هایی مثل استینگر و یا موارد مشابه باشند و مابقی مسلح به همین راکت های 107 میلیمتری باشند. در این صورت چنین ترکیبی برای هر گروه شناوری می تواند کاملا خطرناک باشد و مقابله با آنها نیز بسیار دشوارتر خواهد بود. ضمن اینکه همین راکت های 107 میلیمتری هم در صورت شلیک انبوه می توانند حجم آتش بسیار بیشتری نسبت به موشک های هدایت شونده ایجاد کنند.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]در سال 88 ایران توانست در آفریقا به یک قایق بلیدرانر دست یابد.[/quote]

ممکنه درباره چگونگی بدست آمدنش یکم توضیح بدین؟[/quote]
و در مورد این هم توضیح بدین که آیا هنوز هم همون یکی موجوده یا تونستیم با استفاده از همون یک قایق تهیه شده از روش تکثیر کنیم؟ و اینکه تکثیر به تعداد زیاد از یک نوع قایق و بخصوص موتورش اون هم در حالی که یک عدد از آن موجوده واقعا امکان پذیره ؟[/quote]

سلام مگه عکسا رو ندیدی؟ اونا نمونه های ساخت داخلش بودند دیگه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Waffen-SS عزیز در دنیای تکنولوژی امروی فناوریهای نو به صورت ماژول ساخته میشن یعنی اینکه در هر زمان میشه یک پکیج خاص رو جایی نصب و یا بازش کرد .
در قدیم فرایند مهندسی کلی بود یعنی اینکه یک قایق مسلح رو از همون ابتدا با تمام موارد مورد نظر می ساختن اما الان یک شناور تعریف می کنن که توانایی انجام ماموریت های مختلف رو داشته باشه .
این روند در تمام زمینه ها دیده میشه مثلا شما نگاه کنید نفربری طراحی میشه که پلتفرم یکی هست ولی انواع شناسایی و مراقبت ، فرماندهی ، آمبولانس ، پشتیبانی نزدیک نیروهای خودی، حامل خمپاره و.... از اون تولید میشه و در عین حال تبدیل نوع مراقبت به مثلا نوع خمپاره انداز لزومه اش نیازمندی به نصب چند پکیج هست.

با این تفاسیر فقط کافی است که با توجه به اعمال حفاظت شدیدی بنا بر لزومه داخلی به برخی اخبار و اطلاعات ناقص توجه کنیم تا بفهمیم چه چیزهایی در جریان هست مثلا ایران از چند سال پیش در حال توسعه رده های موشک دریایی سریعتر و در عین حال در اوزان مختلف هست .
فرضا ما از قبل نصر رو در اختیار داشتیم ولی موشک ظفر همون وظیفه رو در همون برد داره انجام میده سوال این هست این کار چه دلیلی داره؟
دلیل به این بر می گرده که شاید رده ای شناور طراحی شده که نیازمند به سلاحی کوچکتر و سبکتر از نصر است و.....

حال با این تفاسیر باید برای شما روشن باشه که در زمان درگیری دور از ذهن نیست که یک بلید رانر با داشتن ۲ موشک ظفر وارد میدان بشه و به سرعت ضربه بزنه و از منطقه درگیری دور بشه و....
از طرفی خود توانایی های شناور رو باید در نظر بگیرید مثلا شاید بلید رانر با همون اندازه و هیکل به عنوان یک قایق اسپرت و مسابقه ای قایقی سریع باشه اما با قرار گرفتن ۲ موشک یا راکت های ۱۰۷ و به هم خوردن آیرودینامیک و وضعیت ظاهری اون در مقاومت با هوا و حرکت و فشار هوا و باد و.... آیا با وزن سنگین چند صد کیلویی و یا حتی چند تنی تسلیحات باز همون قایق چابک اولیه خواهد بود که تنها مجبور به حمل سکاندار خودش بود؟
یا نه باید اندازه اون رو بزرگتر کرد .خوب اگر باید بزرگتر بشه آیا نباید موتور بزرگتر و قویتر بشه و آیا توان داخلی و خارجی اون هست آیا به صرفه هست و....
می بینید که با یک نگاه صرف نمیشه یک موضوع رو رد یا اثبات کرد و نیاز به سنجیدن تمام جوانب امر هست.

همونطوری که استاد بزرگ ما جناب علی فرمودن برای هر ماموریتی هم سلاح مخصوص اون طراحی میشه اصولا شاید بلید رانر رو اصلا برای زدن ناو جنگی در نظر نگرفته باشن و وظیفه کنترل کشتی های تجاری و...رو داشته باشه و یا نه به عنوان قایق شناسایی به سسرعت وارد منطقه مشکوکی شده و اطلاات تاکتیکی دشمن رو به واحدهای سطحی و موشکی خودی بده در این صورت اون ناوگان عملا تبدیل به یک تکه آهن پاره خواهد شد چراکه زدن بلید رانر شاید کار راحتی نباشه و از طرفی شناسایی اون هم ممکن نباشه ولی بعد از لحظاتی سیل موشک های هوایی و دریایی و اژدرها متوجه یک ناوگان شده که به هیچ وجه جلوگیری از آسیب امکانپذیر نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.