Recommended Posts

بر 9 آذر 1396 در 01:25 , aminjabbary گفت:

با توجه به تحولات اخير  ظهور عربستان به عنوان يك قدرت منطقه اي طي دهه ي اخير و تجهيز اون براي مقابله با ايران و توازن قوا در منطقه باعث نوعي جنگ سرد بين كشور هاي خاورميانه شده ؛مصداق اينو ميتونيم در كنش هاي سياسي و نظامي بين ايران و عربستان؛قطر و عربستان؛لبنان و عربستان؛لبنان و اسراييل...ودر اين بين ايران و عربستان دو قطب اين جنگ سرد هستند و رقابتي تسليحاتي و سياسي به وجود امده كه تا حدودي ايران عقب افتاده..............              نكته اي كه وجود داره اينه كه عربستان ميخاد نقشش رو در منطقه پررنگ تر بكنه و جاه طلبي هاش و تاثيرش به خوبي احساس ميشه كما اينكه طي يك سال گذشته در با كشورهاي ايران و قطر و لبنان و ...تنش هايي داشته و باعث ايجاد بحران شده.

حالا ايران بايد بتونه قدرت عربستان رو محدود بكنه و جلوي نفوذ اون و تفكر وهابيت رو در منطقه بگيره ؛اولين راه افزايش قدرت نظامي با خريدهاي تسليحاتي از روسيه هس كه چشم آب نميخوره با اين ذودجه فعلي چيزي دستمون بياد ؛استفاده از ظرفيت شيعيان عربستان و نوعي تجهيز اونها يا حداقل خط دهي به اونا و گسترش شورش ها داخل عربستان باعث فرو پاشي اون خواهد بود بنده خطر اعراب را كه كينه اي ديرينه نسبت به ايران و ايراني دارند شديدا حس ميكنم و اي كاش كه از خواب خرگوشي بيدار بشيم

سلام ، متاسفانه دیدگاه شما ایراد داره !؟ از قدیم الایام هر کشوری که حکامش عقل داشتن و برای کشورشون ارزش قائل بودن ، به محض اینکه توان مالی و اقتصادی لازم رو پیدا می کردن ، دست به تجهیز و به روزرسانی و افزایش قدرت نظامی کشورشون می کردن ... اینکه فکر می کنیم بر اساس یک توطئه عربستان رو تجهیز کردن یک خیال باطلی هست ... تا زمانی که عربستان خودش نخواست که تجهیز بشه و خودش خرج نکرد ، هیچ تجهیزاتی بهش ارسال نشد ... اینکه یک جنگنده رو با قیمتی بیش از قیمت جهانیش به عربستان فروختن بیشتر این سیگنال رو می رسونه که چندان راضی به مجهز بودن عربستان نیستن ...

 

در ضمن ، عربستان هم داره همون راه جمهوری اسلامی رو می ره ... چطور عزیزان مسئول به خودشون حق می دهند که در کشورهای عربی و با اکثریت اهل سنت ، نفوذ کنند ولی برای عربستان و ترکیه چنین حقی قائل نیستند !؟ مگه بازار خودروی ایران هست که انحصارش رو می خواهند !؟

 

بودجه برای تجهیز ارتش و سپاه هست ولی خب تا سیاست « سرباز 18 ساله » و « هر کی طرفدار منه باید از سفره ی انقلاب بخوره » وهیچ بهبودی رو شاهد نخواهیم بود ...

وگرنه همانطور که گفتم با دو فقره اختلاس 3000 میلیاردی سال 90 و 8000 میلیاردی سال 1395 ، می شد 120 جنگنده ی سوخو 30 رو خرید ( تازه من قیمت رو 50 میلیون دلار حساب کرده بودم ) ....

چطور برای دزدی و اختلاس پول هست ، ولی برای مردم و امنیت کشور و تجهیز نیروهای نظامی ،  پول نیست !؟

 

 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قطر قرارداد 12 جنگنده رافال دیگر را با ماکرون امضاء کرد

قطر روز پنجشنبه قراردادهایی تجاری و نظامی به ارزش دوازده میلیارد یورو با فرانسه به امضاء رساند.

براساس این قراردادها فرانسه دستکم ۱۲ جنگنده و ۵۰ هواپیمای ایرباس به قطر خواهد فروخت. این توافقات در جریان سفر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به قطر به امضاء رسید.

بنا به اعلام مقامات فرانسوی قطر ۵۰ هواپیمای ایرباس A321 (ای ۳۲۱) به ارزش پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خریداری خواهد کرد.

دوحه در حالی قرارداد خرید ۱۲ جنگنده از پاریس را به امضاء رساند که پیش از این در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز ۲۴ جنگنده از فرانسه خریداری کرده بود.

فرانسه و قطر همچنین در بیانیه ای راهبردی بر لزوم مبارزه با «تروریسم» و حمایت مالی از آن و «افراط گرایی» تاکید کردند.

قراردادهای تجاری و نظامی فرانسه با قطر در حالی به امضاء رسید که دوحه طی ماه های گذشته روابط پرتنشی با عربستان، بحرین، امارات متحده عربی و مصر داشته است. این کشور ها از روز پنج ژوئن (۱۵ خرداد) روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده اند.

این کشورها قطر را به حمایت از گروههای «تروریستی» و نزدکی به ایران متهم کرده اند. دوحه این اتهامات را رد کرده است.

------------------------------------------------------

خبر برای دو روز پیشه ولی بهتره مورد توجه و بحث قرار بگیره

عربستان و امارات ائتلاف نظامی تشکیل می‌دهند

امارات عربی متحده روز سه‌شنبه از تشکیل ائتلاف جدیدی با عربستان سعودی، جدای از شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس (GCC) خبر داد؛ ائتلافی که می‌تواند حیات این شورا را بویژه پس از بحران قطر، تحت الشعاع قرار دهد.

اعلامیۀ وزارت خارجۀ امارات متحده دربارۀ تشکیل این کمیته، تنها ساعاتی قبل از آغاز نشست شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس در کویت منتشر شد. در این اعلامیه آمده است که تشکیل این «کمیتۀ مشترک همکاری» به تایید شیخ خلیفه بن زايد آل نهيان، حاکم امارات رسیده است.

عربستان سعودی تا کنون به این خبر واکنشی نشان نداده است.

بنا بر این اعلامیه، ریاض و ابوظبی در چهارچوب این کمیتۀ جدید با یکدیگر در موضوعات نظامی، سیاسی، اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی و دیگر موضوعات مرتبط با منافع مشترک دو کشور همکاری خواهند کرد.

امارات عربی متحده و عربستان سعودی در سالهای اخیر روابط بسیار نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند که یکی از موارد آن همکاری نزدیک و مشترک در جنگ یمن بوده است.

این اعتقاد وجود دارد که محمد بن زاید آل نیهان، ولیعهد ابوظبی نیز رابطه بسیار نزدیکی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دارد.

هنوز مشخص نیست که این اقدام چه تاثیری بر نشست شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس، متشکل از شش کشور عربستان، بحرین، امارات، قطر، عمان، کویت خواهد گذاشت.

در این بیانیه مشخص نشده است که آیا دیگر کشورهای عربی حاشیۀ خلیج فارس نیز به این کمیتۀ همکاری مشترک دعوت خواهند شد یا خیر.

http://fa.euronews.com/2017/12/05/uae-formed-a-new-military-partnership-with-saudi-arabia

 

14 hours قبل , pyaghoubi گفت:

بدون شرح: http://image-store.slidesharecdn.com/430d5cd2-7a8a-4f71-aa5b-0c67fed97abf-original.jpeg

 

و کاملا بدون شرح!!!!

سایت! و درخواست برای فضانورد شدن!!!

افق ۲۰۳۵ امارات در صنعت فضایی

آژانس فضایی امارات متحده عربی اولین سند فضایی ملی این کشور را بطور رسمی منتشر کرد تا مبنایی برای مدیریت و پیش‏برد برنامه های فضایی این شیخ نشین کوچک حاشیه جنوبی خلیج فارس باشد.

در این سند علاوه بر پروژه ها و برنامه های توسعه ای به مباحث مرتبط با جنبه های حقوقی نیز پرداخته شده است. افق این برنامه بسیار بلندمدت است و حتی حوزه توریسم فضایی را نیز پوشش می دهد.مسئولان ارشد دولت امارات انتشار این سند و به ویژه پرداختن به جنبه های حقوقی را گامی مهم در توسعه همکاریهای بین المللی این کشور با شرکای اروپایی و آمریکایی در حوزه فناوی فضایی قلمداد می کنند. در این سند تصریح شده که ورود به عرصه فناوری فضایی و سرمایه گذاری در آن با هدف تقویت بنیه صنعتی فناورانه امارات صورت گرفته و انتظار می رود دستاوردهای این حوزه موجب تقویت توان این کشور در بخشهای دیگر صنعت و فناوری پیشرفته شود. تدوین این سند راهبردی با کمک بخش خصوصی و موسسه های آکادمیک بیش از دو سال به طول انجامیده است. یکی از اولویتهای مورد تاکید در این سند افزایش تعداد متخصصان فضایی امارات است.

در این راستا هماهنگی لازم با دانشگاه های این کشور انجام شده تا نیروی انسانی لازم با مهارت مورد نیاز منطبق بر استانداردهای بین المللی تربیت شوند. تاکنون دانشگاه نیویورک (واحد ابوظبی)، دانشگاه شارجه، دانشگاه خلیفه، دانشگاه زاید، موسسه علم و فناوری مصدر، دانشگاه امارات و دانشگاه آمریکایی شارجه تفاهم نامه های جداگانه ای با آژانس فضایی امارات به امضاء رسانده اند تا در تامین نیروی انسانی متخصص در راستای سند راهبرد فضایی ملی این کشور مشارکت داشته باشند. افق این سند تا ۲۰۳۵ را پوشش می دهد و قرار است هر پنج سال یک بازبینی شود.

این سند هنوز برای دسترسی عموم بر روی سایت آژانس فضایی امارات متحده قرار نگرفته است اما بخش هایی از آن که توسط رسانه ها به انتشار رسیده به این شرح می باشد:

  • مقدمه ای که به بیان تاریخچه ی فعالیت های فضایی این کشور در زمینه های فضا، نجوم و ناوبری می پردازد
  • فراخوانی برای تقویت همکاری بین دولت و بخش خصوصی و گسترش همکاری های بین المللی طبق قوانین و ضوابط موجود
  • انجام ماموریت های جدید فضایی برای افزایش دانش و اطلاعات در این زمینه
  • توسعه ی تکنولوژی ها و ظرفیت های ملی و نوآوری
  • پشتیبانی از فعالیت های فضایی تجاری و دولتی
  • حصول اطمینان از اجرای موفق و درست سند فضایی

آژانس فضایی امارات متحده ی عربی در سال 2014 تاسیس شد و تا به حال در تعدادی از فعالیت ها، سرمایه گذاری ها و ایتکارات در حوزه ی فضا شرکت داشته است اما فعالیت های فضایی امارات به قبل از تاسیس این سازمان برمی گردد. از جمله این فعالیت ها می توان به پرتاب دو ماهواره ی YahSat 1A و YahSat 1B ساخت EADS ، ماهواره های Thuraya 1,2,3 ساخت بوئینگ و DubaiSat-1 و DubaiSat-2 ساخت مرکز تحقیقات ماهواره ای کره ی جنوبی Satrec اشاره کرد. ماهواره های مذکور در مجموع حدودا 5.5 میلیارد دلار برای این دولت هزینه داشته است. برنامه های فضایی دیگر این کشور شامل افتتاح مرکز تحقیقات فضایی العین در سال 2015، ماموریت مرکز فضایی بن راشد برای ارسال فضاپیما به مریخ تا سال 2020 و ایجاد رشته ی علوم فضایی پیشرفته برای اولین بار در خاورمیانه در انستیتو علوم و تکنولوژی Masdar می باشد.

--------------------------------------

امارات متحده عربی در مسیر ارسال کاوشگر به مریخ

آژانس فضایی امارات عربی متحده و آژانس فضایی روسیه (روس کاسموس) قصد دارند یک کمیته فنی مشترک برای اجرای طرح های فضایی تشکیل دهند

ویرایش شده در توسط Mosip
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عربستان سعودی قصد داره رزمایشی تحت عنوان سپر خلیج(فارس) رو در آب های خلیج فارس با حضور 23 کشور از جمله مصر و ترکیه و پاکستان اجرا کنه .

تصویر

ویدیو ورود کاروان نظامی ترکیه به پایگاه ملک عبدالعزیز - لینک

ویدیو ورود کاروان نظامی مصر به پایگاه ملک عبدالعزیز - لینک

طرف نصف کشور های دنیا رو با دلار خریده بعد به ایرانی ها میگه هیتلر خاورمیانه ...

 

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نمایندگان کشورهای آمریکا، عربستان سعودی، امارات، بحرین، کویت، قطر، عمان و کویت روز دوشنبه در ریاض نشستی مقدماتی برای تشکیل «ائتلاف استراتژیک خاورمیانه» تشکیل دادند؛ ائتلافی که در رسانه‌ها به «ناتو عربی» معروف شده است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) سه‌شنبه شب گزارش کرد که این نشست روز دوشنبه برگزار شده. واس توضیح داد، ریاست هیأت عربستان سعودی در این نشست را «طلال بن عبدالله العتیبی» مشاور نظامی محمد بن سلمان ولی عهد سعودی بر عهده داشت.

واس همچنین مدعی شده است که این نشست گامی مهم برای آغاز «ناتو عربی» است که «هدف آن گسترش ثبات و امنیت در منطقه و تمامی جهان خواهد بود».

طبق این گزارش، این نشست مقدماتی برای تشکیل ناتو عربی، یکی از نتایج نشست مشترک آمریکا و کشورهای عربی و اسلامی در ریاض در تاریخ 21 می 2017 است؛ اولین سفر خارجی دونالد ترامپ به منطقه پس از تکیه بر صندلی ریاست جمهوری آمریکا.

در این تاریخ 50 کشور عربی و اسلامی با حضور دونالد ترامپ در ریاض گرد هم آمدند و موضوع ایران یکی از اصلی‌ترین محورهای این نشست بود و پیشنهاد تشکیل ائتلاف موسوم به «ناتوی عربی» نیز برای اولین بار در این نشست با هدف عمده مقابله با ایران مطرح شد هرچند پس از آن صرفا در حد یک پیشنهاد باقی ماند.

جلسه روز دوشنبه که در سطح مقامات نظامی برگزار شد، در حالی است که جلسات کشورهای عربی با آمریکا علیه ایران در مدت اخیر افزایش یافته است. ششم فروردین نیز عربستان سعودی میزبان جلسه کارگروه منطقه‌ای مرکز موسوم به «مقابله با تأمین مالی تروریسم» با تمرکز بر ایران بود. در این نشست نیز نماینده آمریکا و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس -عربستان سعودی، امارات، کویت، بحرین، قطر و عُمان- حضور داشتند.

در همین راستا عربستان سعودی و بحرین تنها کشورهای عربی هستند که از اقدام وزارت خارجه آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به گرمی استقبال کرده‌اند.

 

فارس

 

پ ن: به نظر آمریکا دنبال یک پیمانکار قوی در منطقه است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گزارشی 100 صفحه ای  از اندیشکده iiss در خصوص اطلاعات شناسایی در منطقه

 

ISR & THE GULF: AN ASSESSMENT

 

دانلود

 

منبع

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کرونا.. رویترز: دبی در حال آماده سازی برای ضرر مالی است
 

 

 رویترز  در گزارشی خود گفته است كه امارات دبی در حال آماده سازی برای یك ضررسنگین مالی است ، در زمانی كه ویروس كرونا  بخش گردشگری را نیز مبتلا کرده است و بخش گردشگری حدود 11٪ از تولید ناخالص داخلی امارات را تشکیل می دهد.

رویترز اضافه كرد كه ویروس كرونا ضربه ای دردناك به دبی "یكی از جذاب ترین شهرها برای بازدیدكنندگان در جهان" وارد کرده است  به دلیل  اینکه برخی از هتل ها درهای خود را بستند ،و میزان اشغال در هتل های دیگر به پایین ترین 10٪ رسیده است.


 در این گزارش به نقل از تحلیلگران و منابع مالی اظهار داشت: این بیماری همه گیر می تواند دولت را وادار کند که به دنبال یک بسته نجات مشابه آنچه که توسط ابوظبی پس از  بحران مالی در سال 2009 ارائه شده بود ،گردد.

همچنین به نقل از یک مدیر در یکی از معروف ترین هتل های دبی ، "ما انتظار داریم که اوقات دشوار برای ماه ها ادامه یابد ، احتمالاً کل سال 2020".

براساس گزارش رویترز ، شورای جهانگردی و جهانگردی اعلام كرد كه دبی سومین شهر جذاب جهان برای هزینه مستقیم گردشگری بین المللی با هزینه 28 میلیارد دلار در سال 2019 بود. دولت گفت كه سال گذشته بیش از 16 میلیون گردشگر از این شهر بازدید كردند. 

 

شیوع این بیماری همچنین نمایشگاه جهانی 2020 را که دبی از ماه اکتبر برای میزبانی آن خود را آماده می کند ، به خطر می اندازد. این نمایشگاه با هدف جذب بیست میلیون گردشگر برگزار می شود.

شرکت هواپیمایی امارات که متعلق به دولت امارات است ، پروازهای مسافری را حتی قبل از تصمیم گیری این کشور در روز سه شنبه ، به جز پروازهای تخلیه ، به حالت تعلیق درآورد.    
 
جیمز سوانستون ، اقتصاددان  متخصص در خاورمیانه و شمال آفریقا  گفت: اگر این اقدامات (با هدف مبارزه با ویروس) حدود سه یا چهار ماه ادامه یابد ... از 5٪ تا 6٪ از تولید ناخالص داخلی دبی کسر می شوند. .

وی افزود: دبی حساس ترین اقتصاد در خاورمیانه به محدودیت های مسافرتی ناشی از ویروس کرونا است و ممکن است شرکت های دولتی مجبور شوند به بازسازی بدهی متوسل شوند یا از  ابوظبی درخواست کمک کنند.

کاپیتال اکونومیست  تخمین می زند که بار بدهی دبی تقریباً 135 میلیارد دلار (125٪ از تولید ناخالص) است ، با سررسید تقریبا نیمی از آن قبل از پایان سال 2024.

سال گذشته ابوظبی برای دومین بار تسهیلات وام ده میلیارد دلاری را که در جریان بحران  جهانی باعث  سقوط بازار املاک دبی شده بود را تمدید کرد.
 
 
منبع :
==================================
 
برادر عزیز ، در بروزرسانی ، چندین مرتبه تذکر داده شد که تاقبل از دریافت اکانت ، لطفا" تصاویر را بصورت لینک قرار بدید /// MR9
 
ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كرونا به حاكمان عربستان رسید.....  ده ها نفر از آنها مبتلا  شدند و پادشاه سعودی  خود را در جزیره ای  معزول  كرد
 

 

 

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که ویروس کرونا به خانواده حاکم در عربستان سعودی رسیده و ده ها تن از آنها را به این ویروس آلوده کرده است ، گزارش نیویورک تایمز حاکی از آن است که 150 عضو خانواده سلطنتی عربستان سعودی به Covid-19  آلوده شده اند ، و این که شاهزاده ریاض فیصل بن بندر بن عبدالعزیز آل سعود از جمله افراد مبتلا بوده است ، و وی هم اکنون تحت مراقبت های ویژه قرار دارد.

این روزنامه همچنین افزود که پزشکان بیمارستان تخصصی King Faisal ، که در آن اعضای خانواده حاکم تحت معالجه قرار میگیرد ، در معرض هشدار اماده باش قرار گرفتند و از آنها خواسته شد که خود را آماده  جهت پذیرش مقامات عالی رتبه  شوند.

براساس نامه ای که اداره بیمارستان به پزشکان ارسال کرده است ، و نیویورک تایمز گفته است که آن را دیده است ، حدود 500 تخت بیمارستان آماده شده و از پرسنل آن خواسته می شود هر چه سریعتر بیماران موجود را تخلیه کنند تا هر چه سریعتر فضای لازم برای معالجه اعضای خانواده سلطنتی فراهم شود.

این روزنامه فاش کرد که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی پس از شیوع این بیماری  خود را در یک کاخ در جزیره ای در دریای سرخ نزدیک جده مستقر شده است و اینکه ولیعهد وی محمد بن سلمان و برخی وزیران نیز خود را در منطقه ای دور افتاده در نزدیکی دریای سرخ منزوی کرده اند.  

 

منبع: 

 

https://www.aljazeera.net/news/politics/2020/4/8/كورونا-فرح-بووهان-وإجراءات-بمصر-وأردوغان-يستعرض-إمكانيات-بلاده-لمواجهة

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کانادا قرار منع صادرات اسلحه به عربستان سعودی را لغو می کند

 

 

دولت کانادا اعلام کرده است که تصمیم گرفته است  صادرات تسلیحاتی به عربستان سعودی را که بطور موقت  متوقف  کرده بود  مجدداً  این قرارداد به ارزش 10 میلیارد دلار را که به  فروش خودروهای زرهی تولید شده توسط جنرال دینامیک به ریاض رافعال نماید.

رویترز گزارش داد كه فرانسوا فیلیپ شامپین  (Francois Philippe Champaign)  وزیر امور خارجه در بیانیه ای اعلام كرد كه "تغییرات قابل توجه" در این قرارداد باعث می شود هزاران شغل در شعبه كانادایی شركت آمریكایی كه وسایل نقلیه را می سازد است  حفظ كند.

خبرگزاری آناتولی  به نقل از وزیر خارجه کانادا  گفت: اگر کانادا دریابد که عربستان سعودی از این وسایل نقلیه برای مقاصد اعلام شده استفاده نمی کند ، می تواند مجوزها را بدون جریمه به تعویق اندازد یا فسخ کند. 

 

وزیر امور خارجه در بیانیه خود افزود: لغو این قرارداد می تواند منجر به میلیاردها دلار  جریمه علیه دولت کانادا و تهدید شغل هزاران کانادایی شود.

وی توضیح داد که به لطف این "تغییرات " ، اگر  کانادا صدور "مجوزهای صادراتی در آینده" را دیر هنگام و یا به دلیل نقض تضمین های استفاده از سلاح لغو  نماید مجبور به پرداخت جریمه نخواهد شد.

وی همچنین گفت ، اسلحه ها  صادر نمی شوند اگر خطر قابل توجهی وجود داشته باشد که از آنها برای ارتکاب یا تسهیل نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه ، حقوق بین الملل حقوق بشر یا خشونت جدی مبتنی بر مسائل اجتماعی  از ان  استفاده شود.
 
 
وی افزود: پس از اتمام بررسی مجوزهای صادراتی به عربستان سعودی که توسط مقامات وزارت امور بین الملل  در کانادا - از جمله موارد مرتبط با این معامله انجام شده است - آنها اکنون بررسی پرونده های مجوز را بصورت موردی انجام داده اند تا از مطابقت با الزامات قانونی فوق الذکر اطمینان حاصل کنند.

قابل توجه است که نخست وزیر کانادا ، جاستین ترودو برای اولین بار در دسامبر سال 2018 فاش کرد که دولت وی به دنبال راهی برای خروج از معامله اسلحه چند میلیارد دلاری با عربستان سعودی ، پس از وخیم شدن روابط دو کشور است.

مخالفان سیاسی در آن زمان بر لزوم ابطال توافق نامه جنرال دینامیک که توسط دولت محافظه کار قبلی انجام شده بود ، اصرار داشتند و به قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی و مشارکت عربستان سعودی در جنگ یمن اشاره میکردند.
 
در تاریخ 17 دسامبر سال 2018 ، شعبه کانادایی شرکت دفاعی آمریکایی جنرال دینامیکس درباره پیامدهای فسخ قرارداد تأمین اسلحه برای عربستان سعودی هشدار داده بود.

این شرکت اظهار داشت که فسخ این قرارداد تأثیر منفی قابل توجهی بر بخش دفاعی کانادا خواهد داشت.

این توافق نامه که در سال 2014 منعقد شد و مربوط به 928 وسیله نقلیه زره پوش سبک بود ، امابعدا به 742 وسیله نقلیه کاهش یافت -  و این معامله بزرگترین قرارداد  فروش اسلحه در تاریخ کانادا می باشد ، و اعلامیه دولت کانادا نشان دهنده تغییر سیاست ترودو در مقابل عربستان  است.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایران یک نفتکش حامل پرچم هنگ کنگ   ، را توقیف  و سپس آن را آزاد کرد

 

 

 

لندن (رویترز) - منابع امنیتی دریایی روز چهارشنبه گفتند كه ایران یک کشتی  ،  حامل پرچم هنگ كنگ را  برای  مدتی کوتاه توقیف كرد و پس از ان اجازه حرکت به کشتی داده شد. این اتفاق زمانی افتاد که قایق های سریع این  کشتی را  که درحال حرکت به سمت خلیج عمان بود به سمت  ابهای ایران هدایت  کردند

این منابع گفتند  این کشتی حامل شیمیایی به  نام " SC تایپه"  روز سه شنبه هنگام متوقف شدن در آبهای بین المللی حرکت  میکرد.

شرکت امنیتی دریانوردی انگلیس ، Ambre Intelligence گفت: "این کشتی در 48 مایل دریایی فوجیره  توسط چهار قایق حامل  از گارد ساحلی ایران متوقف شد."

 به خدمه کشتی دستور پایین آوردن نردبان را دادند و سپس  سوار کشتی شدند. این کشتی بعداً به کوه مبارک در ایران هدایت شد اما بعد از مدت کوتاهی رها شد و اکنون امنیت کشتی و خدمه آنها تأیید شده است.

دو منبع دیگر به امنیت دریایی گفتند که این تانکر برای مدت کوتاهی در ایران توقیف شده بود قبل از اینکه مجدداً  به آن اجازه حرکت داده شود.

اتحاد بین المللی امنیت دریانوردی به رهبری انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که "افراد مسلح" سوار یک تانکر در حال حرکت با پرچم هونگ کنگ شده بودند و به سمت آبهای ایران هدایت کردند بدون آنکه هویت مردان  مسلح را شناسایی کنند.

ائتلاف اظهار داشت كه تماس اضطرابي از كشتي دريافت نكرده است و "تهديد فوري براي آزادي حركت کشتیرانی در منطقه تشخيص نداده است."

 مقامات ایران و هنگ کنگ برای توضیح درباره حادثه در دسترس نبودند  . همچنین  شرکت SC Shipping ، که مالک این کشتی  است و  مستقر در سنگاپور می باشد در این مورد اظهار نظری نکرد.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وال استریت ژورنال: بزودی بازار آمریکا با نفت "تقریبا مجانی" عربستان  سعودی غرق  خواهد شد
 

 

 

 

ناوگان تانکرهای پر از نفت عربستان به آرامی راه خود را به ساحل آمریکا  می رسانند و  که  وضعیت افزایش تاریخی عرضه نفت خام در ایالات متحده را بدتر می کند.

وال استریت ژورنال گزارش داد نفت خام عربستان سعودی که هفت برابر مقدار دریافت شده در سواحل خلیج فارس از این کشور است ، در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ، بخش نفت آمریکا را تهدید می کند و گفت که ظرفیت ذخیره سازی به سرعت در حال کاهش است و قیمت ها در مناطق استخراج " نفت شیل"  در حال کاهش است.  فشار  بر حفاری  چاه ها از تگزاس تا داكوتای شمالی برای بسته شدن زیاد است.

مارک بابا ، رئیس پیشین شرکت توسعه منابع قاره (
Continental Resources Development   ) گفت: "بخش نفت آمریکا در کوتاه مدت با مشکل  شدید روبرو خواهد شد."

زمانی که عربستان سعودی در حال دنبال کردن راهبردی برای افزایش تولید برای کاهش قیمت ها و افزایش سهم خود در بازارهای اصلی بود ، این تانکرها در مارس و اوایل آوریل با قیمت بسیار پایین بارگیری شدند.

قرار است حدود 20 تانکر با 40 میلیون بشکه نفت خام وارد بنادر لوئیزیانا و تگزاس شود که برخی از آنها قرار است اواخر ماه مه به تگزاس و لوئیزیانا وارد شوند.

سناتور کوین کرامر از داکوتای شمالی گفت که وی ناامید شده است که عربستان سعودی فعلاً بازار ایالات متحده را با نفت خام ارزان قیمت از بین می برد.

کرک ادواردز ، رئیس شرکت نفتی تگزاس نفت( Latigo Petroleum) ، درباره جدی بودن اوضاع هشدار داد و گفت: "کشتی ها می آیند ، اما هیچ کس در این باره کاری انجام نمی دهد."   
 
منبع: 
 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

طبق ادعاها :

از بعد از نماز صبح تا حالا ، صداهای انفجار ، درگیری از منطقه ی الوکیر قطر به گوش می رسه .

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Al_Wukair

 

الوُکَیر در نزدیکی دوحه قرار دارد .

 

اگر کودتایی در قطر باشه ، احتمالا کار کار آمریکا و سعودی هاست که می خواهند پیش از درگیری مستقیم با ایران ، خیالشون از قطر و درز  اطلاعات از قطر به ایران ، راحت باشه و یا مثلا قطر به صورت رسمی درخواست عدم استفاده از خاکش علیه ایران رو نده .

ویرایش شده در توسط Ghalam
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط MR9
      آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قدس 
       

       
      آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد
       
       
      پی نوشت :
       
      1- تاپیک جدید اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران با مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
      2- لینک تاپیک نخست در بند ذیل
      2- اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.