Recommended Posts

ادبيات درمانده صهيونيست‌ها درمقابل ايران
به گزارش مشرق ، کیهان در ستون ویژه های خود نوشت :

انتصاب «بندر» نشانه وضعيت بحراني استخبارات سـعودي است
انتصاب بندر بن سلطان به رياست سازمان استخبارات (امنيت) رژيم عربستان به جاي امير مقرن بن عبدالعزيز، نشانه شكست همه جانبه اين سازمان است.
روزنامه لبناني الاخبار با انتشار اين تحليل، از قول يك منبع آگاه از درون خاندان سلطنتي عربستان كه اين روزها با عنوان مستعار «مجتهد» در حال افشاي اسرار و اتفاقات جاري در درون خانواده سلطنتي در تويتر است، نوشت: «دستگاه امنيتي عربستان در مصر، عراق، ايران و حتي قضاياي ساده حكومتي مثل امور مرتبط با خانواده سلطنتي شكست خورده است. گزارشي به دست پادشاه رسيده كه نشان مي دهد افراد نظامي و غيرنظامي اي در نهادهاي امنيتي به كار گرفته شده اند كه مقرن هيچ آگاهي و شناختي از آنها ندارد، مقرن فقط با زنها و مشروبات الكلي سرگرم است. گفته مي شود او به طور كامل امور سازمان امنيت را به رئيس دفتر خود، الحواس سپرده و آن قدر به او اختيارات داده بود كه حتي اختياراتش از صلاحيت هاي عبدالعزيز بن بندر نيز بيشتر شده است. جايگاه عبدالعزيز تا آن اندازه ضعيف شده كه نمي تواند به طرف هاي ديگر دستوري صادر كند مگر از طريق الحواس كه خود را همه جا فردي غيروابسته به آل سعود معرفي مي كند.»
اين گزارش حاكي است: كاركنان سازمان امنيت از بسياري از مزايا و حقوق خود كه در زمان امير نايف به آنها داده مي شد، محروم مانده اند. يكي از اين افراد مي گويد «تركي فيصل آدم جدي و ميهن پرستي بود اگرچه اموال زيادي را دزديد، نواف هم كريم بود و از لحاظ مادي خيلي به كاركنان مي رسيد اما مقرن نه كريم بود، نه جدي و نه ميهن پرست.»
گفته مي شود سفرهاي اخير مقام هاي ارشد آمريكايي از جمله ديويد پترائوس، رئيس سازمان امنيت آمريكا، سي آي اي به عربستان نقش بسزايي در تغييرات ايجاد شده داشته است. اخيرا تصاوير بسياري در رسانه هاي عربستان از بندر با مقام هاي آمريكايي منتشر شده بود. برخي از تحليلگران مي گويند اين نشان مي دهد آمريكايي ها تا چه اندازه به بندر تمايل داشته و به او اعتماد دارند. همچنين گفته مي شود كه انتصاب بندر نشان از آغاز تغييرات جديد در حكومت عربستان است.
الاخبار نوشت: بندر چهره عادي اي نزد شاهزادگان عربستاني محسوب نمي شود. وي فردي است كه روابط بسيار نزديكي با آمريكايي ها داشته و بيش از 23 سال سفير عربستان در آمريكا بوده است، يعني از سال 1983 تا .2005 اين دوران از آن بابت مهم است كه وي در طول اين دوره شاهد تحولات بزرگي در عرصه سياست بين الملل بود كه عربستان در تمامي آنها نقشي موثر و مهم داشته است. در طول اين مدت جنگ هاي خليج فارس اول و دوم يعني جنگ ايران و عراق و حمله رژيم بعث به كويت رخ داد، همچنين حملات 11 سپتامبر، حمله غرب به افغانستان و حمله آمريكا به عراق رخ دادند كه در تمامي آنها بندر سردمدار اداره امور كشورش در عرصه ديپلماتيك بود. به ويژه روابط بسيار نزديكي با بازهاي آمريكايي از جمله خاندان جورج بوش، رئيس جمهوري سابق آمريكا و ديك چني، معاون سابق رئيس جمهوري اين كشور داشته است. دوران حضور او در سفارت عربستان در آمريكا از نگاه بسياري از تحليلگران نقطه عطفي در روابط آمريكا و عربستان محسوب مي شود. زماني كه بندر بن سلطان توانست روابط نزديكي با لابي صهيونيست هاي آمريكا، آيپك برقرار كند و رابط آنها با رياض شود.
بندر سابقه رياست بر شوراي امنيت ملي عربستان و سازمان امنيت را نيز داشته است.
يادآور مي شود مشورت هاي غلط امثال بندربن سلطان به دولت بوش باعث ارتكاب خبط هاي تاريخي و استراتژيك بي سابقه در عراق و افغانستان شد و از اين جهت وي نيز در به بار آوردن افتضاحات بزرگ دست كمي از مقرن ندارد.

ويچه وله: اصلاح طلبان اين طرف كه مي آيند برانداز مي شوند
سردبير كلاهبردار روزنامه آفتاب يزد، اصلاح طلبان را فاقد پرنسيب و اصول توصيف كرد. مجتبي واحدي با اين همه درباره بي صداقتي هايش كه ساليان سال خود را اصلاح طلب وفادار به نظام و قانون اساسي جا زده بود، توضيحي ارائه نكرد.
مشاور كروبي طي چند سال گذشته و پس از فرار از كشور براي آن كه خود را به محافل غربي گران تر بفروشد، مدعي شده بود سخنگوي كروبي است اما اخيراً اعلام كرد كه با دوره رهبري امام خميني و حتي اصل حكومت ديني مسئله دارد و از كروبي جدا مي شود.
واحدي در مصاحبه با دويچه وله با اين سؤال مواجه شدكه «اين گمانه براي بسياري مطرح است كه افراد تا وقتي داخل ايران هستند به اصلاح طلبي معتقدند ولي به محض اينكه از ايران خارج مي شوند، تبديل به منتقد قانون اساسي جمهوري اسلامي و به اصطلاح «دوران طلايي امام» و «گفتمان اصلاح طلبانه» مي شوند. علت اين قضيه چيست؟» اما بدون آن كه توضيح روشني ارائه دهد موضع منافقانه امثال موسوي را به چالش كشيد و گفت: اجراي بدون تنازل قانون اساسي يعني تأكيد بر اصل 57 كه همه قوا را زير نظر رهبري مي داند و رهبري براي خود اين حق را قائل است كه تصميمات مجلس، دولت و قوه قضائيه را وتو كند و اين مستند به قانون اساسي است. يعني هركس قانون اساسي را قبول داشته باشد بايد اين مورد را هم قبول داشته باشد.
وي سپس با تخطئه اصلاح طلبان گفت: كساني كه الان در مورد انتخابات صحبت مي كنند، يعني اين كه مي خواهند جنبش سبز و ادعاي اصلي اش را زير پا بگذارند و بروند با حاكميت كنار بيايند و مي خواهند رئيس جمهوري انتخاب كنند كه آقاي خاتمي در سال 1382 به صراحت گفته است «فقط يك تداركات چي است». اين نشان مي دهد كه ما پرنسيبي نداريم. آقاي خاتمي نشان مي دهد پرنسيبي ندارد، فقط به دنبال بازگشت به حاكميت به هر قيمتي است. يكي از دلايلي كه جنبش دچار رخوت و ركود شد، همين دوپهلوگويي ها و دوپهلو عمل كردن هاي افرادي است كه از يك طرف ادعاي تقلب در انتخابات مي كنند و از طرف ديگر مي خواهند در انتخابات شركت كنند.
واحدي همچنين در مصاحبه با روز آن لاين گفته است: هركس بخواهد تن به انتخابات بدهد ايرادي ندارد اما اگر بخواهد ادعاي همراهي با جنبش سبز را داشته باشد كه ادعاي تقلب داشته، اين نوعي فريبكاري است.
وي اضافه كرد: آقاي خاتمي مي گويد نشانه هايي از تغيير مي بيند. بهتر است او صريحاً و خيلي واضح اين نشانه هايي را كه از آن صحبت مي كند نام ببرد. اين طور نيست كه آي كيو ايشان 1500 است و بقيه زير .100 آقاي خاتمي مي گفت رئيس جمهور تداركاتچي است و حجاريان گفت حاجب الدوله است. حالا چه چيزي فرق كرده است. من به موقع درباره اين فريبكارها روشنگري مي كنم.


انتخابات بهانه بود اصل نظام نشانه بود
يكي از عناصر فراري ضد انقلاب مدعي است موسوي و كروبي به خواست خود در حصر رفتند تا در معرض اعتراض مخالفان قرار نگيرند.
اميرعباس فخر آور مدت ها با تيم تندروي نومحافظه كاران در دولت بوش همكاري داشت و مدتي است كه مسئوليت پاكسازي VOA را در كنار مدير آمريكايي آن بر عهده گرفته است. با اين حال برخي گروه هاي اپوزيسيون وي را نفوذي جمهوري اسلامي مي دانند و از جمله به بازگشت برادر نامبرده به ايران يا برخي اخراجي ها در صداي آمريكا استناد مي كنند.
فخرآور در وبلاگ خود (سبزنامه) بر ماهيت برانداز فتنه سبز تصريح كرد و نوشت: كساني از تغيير رژيم مي ترسند و سعي مي كنند ديگران را به بيراهه ببرند. همان ها كه مي گويند جنبش سبز از «راي من كو؟» شروع شد با كتمان حقيقت و لفاظي، جنبشي دگرگون ساز را جنبش اصلاحي خوانده و رهبران اصلاحي براي جنبش تراشيدند، همانها، جنبش را با توسل به جمله جعلي «جنبش سبز از راي من كو؟ شروع شد» جنبشي اصلاحي معرفي كردند اما راي من كو، بهانه آغاز بود نه دليل آغاز آن.
وي امثال موسوي و كروبي را « سران بهانه اي جنبش» معرفي كرد و نوشت: «منظور از سران بهانه اي، افرادي چون ميرحسين موسوي و كروبي و ديگر اصلاح طلبان ميباشند چرا كه آنان فقط بهانه بودند و اصل نظام نشانه. نه اصلاحات، مدنظر بود و نه سران آنها، سران جنبش بودند. موسوي و كروبي به خانه هاي امني خزيده و سكوت اختيار كردند. قبلا نوشته و گفته ام و بار ديگر تكرار ميكنم كه حبس خانگي موسوي و كروبي، خودخواسته بود تا با مطالبات مواجه نشوند. آنها جنبش سبز را به وسعت يك اقيانوس اما به عمق يك استخر ميخواستند».
فخر آور ادعا كرد: آنها كه مدارا با رژيم اسلامي را در دستور كار قرار داده و مدارا و مماشات را به جاي مبارزه قالب مي كنند، همانها در جلسات و كنفرانس هاي خود با فرستادگان و سفراي رژيم كه به نام اصلاح طلبان در خارج كشور ساكن شده اند، جلسه پشت جلسه و كنفرانس پشت كنفرانس برگزار مي كنند، جلسات و كنفرانس هايي كه به كار بردن واژه سرنگوني در آنها ممنوع است.
گفته مي شود فخر آور با همين مواضع راديكال و تندرو مآبانه بارها توانسته مراكز آمريكايي فعال در حوزه براندازي را سر كيسه كند.


ادبيات مستأصل صهيونيست ها در مقابل ايران
استيصال رژيم صهيونيستي در مقابل جمهوري اسلامي باعث تشديد اختلافات در ميان مقامات تل آويو شده است.
روز گذشته بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل گفت تحريم ها تا امروز آن نتيجه اي را كه اميدوار بوديم بر ايران بگذارد، به همراه نداشته است.
نتانياهو گفت: اسرائيل با پنج چالش دفاعي اصلي مواجه است كه مهم ترين آن، برنامه اتمي ايران است. او همچنين ابراز تاسف كرد كه تحريم ايران تاكنون نتيجه قابل توجهي به همراه نداشته است. به گفته وي تهديدهاي سايبري، خطر موشكي، خطر مرزها و بالاخره خطر انباشته شدن سلاح هاي متعارف در منطقه، چهار چالش ديگر هستند.
نتانياهو گفت كه ساخت ديوار امنيتي به طول 250كيلومتر در مرز مصر، با اين كه هنوز تمام نشده اما نتايج مثبتي را همراه داشته است.
وي تصريح كرد: تحريم ها شكست خورده و نتوانسته برنامه هسته اي ايران را متوقف كند.
همزمان شائول موفاز معاون مستعفي نتانياهو ضمن مخالفت با هرگونه درگيري نظامي با ايران گفت ما در حزب كاديما ماجراجويي عليه ايران را تاييد نمي كنيم.
موفاز رهبر حزب مخالف كاديما، پيش از اين به عنوان وزير دفاع و رئيس ستاد كل فرماندهي ارتش اسرائيل فعاليت كرده است. او دو ماه پيش با نتانياهو ائتلاف كرد و به عنوان معاون نخست وزير به كابينه پيوست اما هفته گذشته عمر اين ائتلاف به سر آمد و موفاز از دولت جدا شد.
به گزارش رويتر، موفاز در بيان علت مخالفت خود با اقدام نظامي در مقابل ايران گفت: ما هيچ ماجراجويي را در زمينه عمليات نظامي كه آينده پسران و دخترانمان و آينده شهروندان اسرائيل را به خطر بياندازد تاييد نمي كنيم.
نظرسنجي ها در اسرائيل هم نشان مي دهند كه اكثريت صهيونيست ها مخالف هرگونه اقدام نظامي انفرادي تل آويو عليه ايران هستند.
شايان ذكر است دو ماه پيش نشريه فايننشال تايمز در تحليلي نوشت: تهديد اسرائيل به حمله عليه ايران بزرگترين بلوف قرن است.
پاتريك كاكبرن در اين تحليل خاطرنشان كرده بود: «نتانياهو تنها يك هنر دارد و آن خالي بندي است. 40 سال است كه اسرائيل در هيچ جنگي پيروز نشده است. ماجراجويي طولاني مدت اسرائيل در لبنان كه در سال 1982 آغاز شد، 20 سال بعد با عقب نشيني و تحقير به پايان رسيد. در سال 2006، بمباران هاي يك ماهه ارتش اسرائيل نتوانست حزب الله لبنان را از مواضع خود در نزديكي مرزها بيرون براند. با اين تفاسير، آيا بمباران هاي اسرائيل بر ضد تاسيسات هسته اي ايران كه زير زمين قرار گرفته اند، موفق خواهد بود يا نه؟» اسرائيل نمي خواهد با ايران درگير شود. قدرت نظامي اين رژيم كمتر از آن چيزي است كه كشورهاي ديگر جهان تصورش را مي كنند. جنگ 2006 لبنان نشان داد كه قواي نظامي اسرائيل در تمام سطوح ناشايسته و بي ظرفيت هستند.


از بن بست تحريم ها نمي شود راهي براي توقف ايران پيدا كرد
«تحريم هاي آمريكا عليه ايران پر از رخنه و نقاط ضعف است».
نشريه آمريكايي كامنتري در ارزيابي تحريم هاي ضد ايراني نوشت: اين تحريم ها آن قدر آميخته به نقاط ضعف هستند كه حتي نتوانستند مانعي بر سر برنامه هاي نفتي ايران ايجاد كنند چه رسد به اينكه ايران را وادار به عقب نشيني و توقف برنامه هسته اي كنند.
كامنتري تصريح كرد: همانطور كه اوايل ماه جاري ميلادي وال استريت ژورنال گزارش داد «تحريم هاي فلج كننده» غرب، نتوانست شركت انرژي ايراني را از شركت در مزايده پالايشگاه نفت فرانسوي بازدارد. شركت خصوصي «گروه توسعه انرژي تدبير» ايران اين اجازه را دارد كه در مزايده پالايشگاه «پتيت كورنه» كه به پاريس سوخت عرضه مي كند، شركت كند. براساس گزارش ژورنال اين شركت نزديك به 10درصد انرژي كشور را تامين مي كند.
اين نشريه معتقد است: با وجود آنكه محدوديت هاي مالي كه بر معامله با ايران و بانك مركزي اعمال شده، مديريت تدبير بر اين پالايشگاه را با پيچيدگي هايي روبرو مي كند اما دولت فرانسه كه از مدافعان سرسخت تحريم ها است، مانع اجراي اين مزايده نشده است. در شرايطي كه اين معامله را در مقايسه با معافيت هايي كه دولت اوباما به چين و هند براي خريد نفت ايران داده، نمي توان چندان چشمگير دانست اما اين امر يك نشانه ديگر از گريزهاي بي شمار از تحريم ها است و باعث مي شود ايرانيان باور داشته باشند كه با صبر و تحمل تحريم ها پايان مي يابند.
تحليلگر كامنتري مي نويسد:ايراني ها معتقدند دولت اوباما و كشورهاي اروپايي كه تحريم ها را اعمال كرده اند، به زودي از تلاش خود خسته مي شوند و شكوفايي تجارت ايران به زودي به شكل سابق درمي آيد.
اين نشريه آمريكايي در پايان تصريح كرد: از بن بست تحريم ها نمي توان راهي به سوي توقف ايران و برنامه هسته اي آن پيدا كرد.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/139835/ادبيات-درمانده-صهيونيست‌ها-درمقابل-ايران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رامنی:باید علیه احمدی نژاد شکایت کنیم
میت رامنی کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا گفت: تعامل نظامی با مسئله هسته ای ایران، گزینه ای است که کمترین تمایل به آن وجود دارد اما اگر همه گزینه های دیگر شکست بخورند، باید اقدام نظامی را بررسی کرد و برای آن آمادگی داشت.
به گزارش مشرق، عصرایران به نقل از روزنامه الدیار چاپ بیروت نوشت: رامنی این سخنان را در مصاحبه با دو روزنامه اسرائیلی هاآرتص و اسرائیل هایوم و قبل از انجام سفر به تل آویو انجام داده بود.
رامنی شب گذشته (شنبه شب) در ادامه سفر دوره ای اش از بریتانیا وارد اسرائیل شد.
هدف از این سفر تقویت جایگاه رامنی در زمینه سیاست خارجی در رقابت های آینده ریاست جمهوری در مقابل باراک اوباما در روز ششم نوامبر آینده است.
رامنی و نتانیاهو دو دوست قدیمی هستند.
یکی از دو کاندیدای اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه داد: جلوگیری از تبدیل ایران به کشور هسته ای، موضوع حیاتی است. ایران هسته ای، جهان، آمریکا و اسرائیل را در معرض خطر قرار می دهد. وجود ایران هسته ای به معنی قرار گرفتن مواد خطرناک در دستان حزب الله و دیگر گروه هاست.
وی در پاسخ به سؤالی درباره واکنش آمریکا به حمله احتمالی اسرائیل به ایران هم گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل باید در راستای منافع دولت خود، فعالیت کند.
رامنی با اعلام تعهد به "اجتناب از رویارویی های علنی با اسرائیل در صحنه بین الملل" اظهار داشت: رفتار با اسرائیل باید رفتار با یک "هم پیمان" باشد. نباید شاهد اعلام محکومیت یا تقبیح علنی و بین المللی اسرائیل از سوی آمریکا باشیم.بدین ترتیب همسایگان اسرائیل شامل کشورهای دوست و غیردوست ،خواهند دانست که ما در کنار شما ایستاده ایم. این موضوع مهم است که پایبندی آمریکا به اسرائیل، شفاف باشد.
این سناتور برجسته کنگره آمریکا همچنین در پاسخ به روزنامه هاآرتص وعده داد: در صورت پیروزی در انتخابات هر آنچه را که برای منع ایران از دست یابی به سلاح هسته ای نیاز باشد، انجام خواهم داد. گزینه نظامی در برابر ایران دارای کمترین جذابیت است ولی نباید به هیچ وجه، این گزینه از روی میز ، برداشته شود.
باید از احمدی نژاد شکایت کنیم!
در همین باره سایت عرب 48 هم نوشت:
رامنی در مصاحبه با هاآرتص گفته است: پنج سال پیش در کنفرانس هرتسلیا به هفت گامی که باید برای منع هسته ای شدن ایران برداشت اشاره کردم. از جمله این گام ها ، اعمال تحریم هایی برای فلج کردن اقتصاد ایران، ارائه شکایت علیه احمدی نژاد به اتهام تحریک برای نابودی یک ملت، حمایت از صداهای شورش در داخل ایران و توسعه گزینه های نظامی قابل اعتماد به عنوان آخرین راه حل است. امروز هم معتقدم انجام این اقدامات، ضروری هستند.
فقط یک توافق با ایران معتبر خواهد بود
"دان سینور" دستیار رامنی در امور امنیت ملی در گفت و گو با خبرنگاران در داخل هواپیمای حامل رامنی در سفر به اسرائیل تصریح کرد: رامنی معتقد است نباید در برابر غنی سازی اورانیوم ایران هیچ تسامحی به کار برد. تهدید به استفاده از قدرت نظامی باید در نظر رهبران ایران، معتبر باشد. تنها توافق ممکن با ایران ، توقف کامل غنی سازی است و نه چیز دیگر.
وی درباره حمله یک جانبه اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران ، به خبرنگاران گفت: رامنی معتقد است توسعه توانمندی های سلاح هسته ای توسط ایران ، تهدیدی برای موجودیت اسرائیل و تهدیدی برای آمریکاست.
تشکر اسرائیل از کمک 70 میلیون دلاری اوباما
در همین ارتباط اقدام اخیر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در ارائه کمک نظامی به ارزش 70 میلیون دلاری به اسرائیل، با استقبال این رژیم روبه رو شد.
ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل در این باره گفت: این اقدام بیانگر حمایت همیشگی دولت و کنگره آمریکا از امنیت اسرائیل است.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/141063/رامنیباید-علیه-احمدی-نژاد-شکایت-کنیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دادخواست جدید ایران علیه آمریكا و اروپا
رییس مركز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری از آماده‌سازی دادخواست جدیدی علیه آمریكا و اروپا كه تحریم‌های خارج از شورای امنیت سازمان ملل علیه كشورمان وضع كرده‌اند خبر داد و گفت: این دادخواست را به زودی ثبت و پیگیری می‌كنیم.
به گزارش مشرق، مجید جعفرزاده در گفت‌وگو با ایرنا با تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای استیفای حقوق جمهوری اسلامی ایران در دعاوی بین‌المللی، اولویت نخست این مركز در راستای حمایت از منافع ملت را مقابله با اقدامات خصمانه قدرت‌های بزرگ در اعمال تدابیر محدودكننده و دفع تحریم‌های یك و چندجانبه از سوی دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی بیان كرد.
وی، مصالحه نزدیك به 2 هزار و 500 پرونده از مجموع چهارهزار پرونده علیه ایران به نفع كشورمان، وصول تقریباً 2/2 میلیارد دلار از طرف آمریكایی، استرداد و تملك میزان قابل توجهی از اموال را از جمله مهمترین اقدامات انجام شده از سوی این مركز طی سال‌های اخیر برشمرد كه از طریق دیوان داوری دعاوی ایران‏‏ـ آمریكا انجام شده است.
مشروح گفت‌وگو با 'مجید جعفرزاده' رییس مركز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری و 'ابراهیم محمدی ماجد' قائم مقام این مركز به شرح ذیل است:
*** آقای دكتر جعفرزاده، مركز امور حقوقی بین‌المللی در چه سالی تاسیس و فعالیت خود را آغاز كرد؟
_ متعاقب امضای بیانیه الجزایر در سال 1359، نیاز مبرم دستگاه‌های مملكتی به آشنایی بیشتر با مباحث حقوق بین‌الملل و داوری و لزوم هدایت دعاوی كه دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان‌ها و موسسه‌های ایرانی یكی از طرفین آن در مراجع بین‌المللی بودند، تاسیس نهادی را ایجاب می‌كرد كه در عین انجام مطالعات و تحقیقات كارشناسانه در زمینه حقوق بین‌الملل از تمام ظرفیت‌های موجود برای مدیریت دعاوی بین‌المللی مربوطه استفاده كند.
براین اساس ایجاد مركز امور حقوقی بین‌المللی كه پیش از این دفتر خدمات حقوقی بین‏المللی نامیده می‌شد، به نوعی پاسخ به این نیاز تلقی می‌شود.
این مركز از زمان تاسیس تاكنون به عنوان عالی‌ترین مشاور حقوقی دولت در حوزه حقوق بین‌الملل با كمك نیروهای متخصص در داخل و خارج از كشور(دفاتر مركز در هلند و فرانسه) در محورهای مختلفی وظایف خود را انجام می‌دهد.
*** این مركز در چه زمینه‌هایی فعالیت می‌كند و تاكنون به چه موفقیت‌هایی دست یافته است؟
_ یكی از فعالیت‌های مهم این مركز، تصدی و هدایت دعاوی بین‌المللی له و علیه دولت جمهوری اسلامی ایران و اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی است.
به طور كلی دعاوی تحت نظارت این مركز به دو بخش «دعاوی مربوط به بیانیه الجزایر» و «دعاوی خارج از بیانیه» تقسیم می‌شود.
چهار هزار پرونده تحت تصدی این مركز مربوط به دعاوی بیانیه الجزایر بوده است كه علیه دولت‌های ایران و ایالات متحده و دستگاه‌های دولتی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی اقامه شده كه بخش زیادی از آن به نفع جمهوری اسلامی ایران رد شده است.
این موفقیت بزرگ به همراه وصول 2/2 میلیارد دلار از طرف آمریكایی و بازگشت میزان قابل توجهی از اموال منقول، سهام و اموال غیرمنقول به مالكیت طرف ایرانی به موجب احكام ترافعی و سازشی، در نتیجه فعالیت‌های مؤثر و مناسب دولت ایران است.
در دعاوی خارج از بیانیه الجزایر، تاكنون بیش از یك هزار پرونده در كشورهای مختلف آمریكایی، اروپایی، آسیایی و آفریقایی مورد پیگیری قرار گرفته كه میزان خواسته هر یك از آنها بین چندصد هزار دلار تا چند میلیارد دلار متفاوت و متنوع است.
در بیشتر این دعاوی دستگاه‌های دولتی ازجمله وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها یا شركت‌های دولتی یا شاكی بوده‌اند و یا مورد شكایت واقع شده‌اند.
در این بخش از دعاوی، همكاری و تعامل مركز بیشتر در پرونده‌هایی است كه متعلق به چند وزارتخانه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان سرمایه‌گذاری و كمك‌های فنی و اقتصادی، بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران، بانك ملی و سایر بانك‌های دولتی است.
در حال حاضر در دعاوی خارج از بیانیه الجزایر، چند پرونده مهم همچون «كرسنت» و «یو.بی.ای.ایی» (بلوكه شدن پول‌های ایران در یك بانك ایتالیایی) و «تركسل» مطرح است. همچنین به تازگی پرونده «بوتاش» (نفت و گاز) نیز كه پیش از این مطرح شده بود بار دیگر علیه دولت مطرح شده است. در پرونده كرسنت، داوری در مرجع داوری «آی.سی.سی» تعیین شده و در حال رسیدگی است.
*** آیا این مركز در بحث تحریم كشورمان، اقداماتی انجام داده است؟
_ آنچه در حال حاضر در اولویت و دستور كار مركز در راستای حمایت از منافع ملی قرار دارد، بحث مقابله با اقدامات خصمانه قدرت‌های بزرگ در اعمال تدابیر محدودكننده و دفع تحریم‌های یكجانبه و چندجانبه از سوی دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی است. دراین خصوص مركز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری برای مقابله با تحریم‌ها و خنثی كردن اقدامات قدرت‌های بزرگ علیه كشورمان اقدامات مختلفی انجام داده است.
از جمله این اقدامات اطلاع‌رسانی سریع و به موقع درباره آخرین تصمیم‌های شورای اتحادیه اروپا و دولت آمریكا، برگزاری جلسه‌های توجیهی، تخصصی ارایه مشاوره به شركت‌های دولتی و خصوصی درباره چگونگی اعتراض و طرح دعوی برای ابطال تصمیم‌های یاد شده است.
به تازگی نیز موفق شدیم تصمیم اتحادیه اروپا در تحریم «شركت كالای نفت» را توسط دیوان عدالت اروپایی نقض كرده و این شركت را از فهرست تحریم‌ها خارج كنیم. دادگاه حتی در این زمینه اتحادیه اروپا را به پرداخت هزینه‌های دادرسی به طرف ایرانی این پرونده نیز محكوم كرد.
البته نكته‏ای را نیز متذكر شوم و آن اینكه در برخی موارد كه پول‌های ایران در خارج از كشور بلوكه می‏شود، با موفقیت در دعاوی مربوط به این پرونده‌ها، نه تنها این پول را همراه با سود مدتی كه بلوكه بوده پس می‌گیریم بلكه خسارت ماندن پول نیز از آنها گرفته می‌شود.
** آغاز رسیدگی به دعاوی ایران علیه آمریكا
طی سه دهه اخیر، جمهوری اسلامی ایران پاسخگوی دعاوی مطرح شده از سوی آمریكا علیه كشورمان در دیوان داوری دعاوی ایران ـ آمریكا بوده است اما اكنون نوبت رسیدگی به دعاوی ایران علیه آمریكا شده و به علاوه دولت ایران بیش از 24 دادخواست علیه تحریم‌های اتحادیه اروپا در دادگاه عدالت اروپایی به ثبت رسانده است.
در مجموع 17 پرونده عمده در دیوان داوری دعاوی ایران و آمریكا در قالب بیانیه الجزایر در حال رسیدگی است كه از مهترین این پرونده‌ها می‌توان به پرونده‏های الف/30 و ب/61 و ب/1 اشاره كرد.
همچنین در حال آماده‌سازی دادخواست جدیدی علیه دخالت‌های اخیر آمریكا و تحریم‌های فراتر از شورای امنیت سازمان ملل علیه كشورمان هستیم كه كشورهای آمریكا و اروپایی وضع كردند.
این دادخواست براساس موازین بین‏‏المللی به زودی ثبت و پیگیری می‏شود.
*** نوع قضاوت داوران حاضر در «دیوان داوری دعاوی ایران و آمریكا در لاهه» به چه نحوی است؟‌ آیا از دعاوی آمریكا علیه كشورمان جانبداری می‌كنند؟
_ در سال 1388 كه وارد این مركز شدم، داوران ایران در دیوان داوری ایران و آمریكا در اعتراض به رویه دیوان در صدور رای استعفا داده بودند. آنها قضاوت داوران حاضر در دیوان را عادلانه نمی‌دانستند از این رو باید سه داور جدید به دیوان معرفی می‌كردیم.
براین اساس با فراخوان و گزینش از میان 98 استاد دانشگاه، سه داور ایرانی انتخاب شدند. البته در انتخاب این داوران بدون توجه به جناح‌بندی‏های سیاسی، صرفاً بحث‏های علمی، تخصصی و حرفه‌ای و اعتقاد به نظام مطرح بود و با این ملاحظات منافع ملی را مورد توجه قرار دادیم.
فرآیند انتخاب داوران نزدیك به 4 ماه زمان برد اما به دلیل اینكه داوران با استفاده از تمام پتانسیل‌های موجود در كشور انتخاب شدند، داوران متعهد، متخصص و خوبی هستند. این سه داور آقایان دكتر نیكبخت از استادان خوب دانشگاه‌، دكتر سیفی از استادان بنام حقوق و دكتر عابدیان استاد دانشگاه و قاضی دادگستری هستند. عملكرد آنها بسیارخوب ارزیابی می‏شود به طوری كه نتایج بسیار مطلوبی به نفع كشورمان داشته است.
داوران انتخاب شده آگاه به مسایل روز هستند و با همكاران بین‌المللی خود در سطح دنیا تعامل مناسب و خوبی دارند.
تركیب داوران در دیوان دعاوی داوری ایران ـ آمریكا در داوری لاهه به این صورت است كه سه داور از سوی جمهوری اسلامی ایران و سه داور نیز از سوی آمریكا انتخاب می‌شوند. سه داور وسط نیز در صورت عدم توافق دولتین توسط مقام ناصب (كه در حال حاضر رییس سابق دیوان عالی كشور هلند است) انتخاب می‌شوند.
در این دور برای نخستین بار داوران ما به جای آنكه برای انتخاب سه داور وسط ، به مقام ناصب مراجعه كنند، با سه دور مذاكره با داوران آمریكایی توانستند در انتخاب دو داور وسط ، به جمع‌بندی مشترك برسند.
نظر به اینكه خواهان دعاوی مطرح رسیدگی در «دیوان داوری دعاوی ایران ـ آمریكا» در لاهه جمهوری اسلامی ایران است، از این رو دراین دوره زمانی باید بیشتر و بهتر از گذشته در انتخاب داوران دقت كنیم زیرا طی بیش از 27 سال گذشته، اغلب در مقام پاسخگویی به دعاوی آمریكا بوده‏ایم.
*** آقای جعفرزاده، این مركز به جز اقدامات مطرح شده، چه كمك‌ها و خدماتی به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای فعالیت برون مرزی ارایه می‌دهد؟
_ این مركز خدمات مشاوره‌ای در قالب بررسی‌های حقوقی مقدماتی درباره موضوع‌ها و مشكلات دستگاه‌های اجرایی، معاضدت حقوقی به دستگاه‌های اجرایی درباره قابلیت یا عدم قابلیت اقامه دعوا و نحوه دفاع در برابر دعاوی مطروحه علیه هریك از این دستگاه‌ها ارایه می‌دهد.
همچنین خدمات دیگری نظیر شناسایی مرجع ذیصلاح برای طرح دعاوی، معرفی و استخدام وكلای خارجی مجاز به حضور در دادگاه‌های سایر كشورها و مشاوره‌های حقوقی به نهادهای سیاستگذار در امور حقوقی كشور توسط این مركز ارایه می‏شود.
همكاری برای جمع‌آوری ادله و اسناد مورد نیاز، نظارت بر عملكرد وكلای خارجی، تكمیل و اصلاح لوایح و دادخواست‌هایی كه جهت ثبت در محاكم سایر كشورها و دیوان‌های بین‌المللی آماده می‌شود، كنترل صورت حساب‌های وكلا درباره شرح خدمات ارایه شده، اتخاذ تدابیر احتیاطی برای شناسایی و اجرای احكام دادگاه‌های ایران در خارج از كشور و پیشگیری از توقیف اموال و دارایی‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی در سایر كشورها و اخذ نظریه‌های حقوقی از حقوقدانان و وكلای خارجی برجسته و ارایه این نظرات به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها مربوطه برای پیگیری فعالیت‌های خود، از جمله خدمات فنی و حقوقی این مركز است.
«نظارت بر انعقاد قراردادهای بین‌المللی و مناقصه‌ها و مزایده‌های بین‌المللی» نیز از دیگر خدمات این مركز است.
مركز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری در اجرای بخشنامه معاون اول رییس جمهوری تلاش كرده با توجه به تجربیات و سوابقی كه در جریان دعاوی تحت تصدی خود پیش از این به صورت موردی به دست آورده، مشاوره‌هایی را به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها و شركت‌های دولتی و خصوصی ارایه ‌دهد.
با این حال، بر قراردادهای دولتی نظارت داریم و این نظارت در دولت نهم و دهم بیشتر شده است. ما ضمن مشاوره، سعی كرده‏ایم نظارت جدی بر قراردادهای خارجی و دعاوی خارجی دستگاه‌ها داشته باشیم.
به طور كلی، قبل از امضای قرارداد میان یك وزارتخانه و یا دستگاه دولتی با طرف خارجی، این قرارداد به این مركز ارایه می‌شود تا بعد از بررسی، نظر خود را برای انعقاد قرارداد به آنها ارایه دهیم.
همچنین به سازمان‌های غیردولتی و حتی افراد تبعه ایرانی در خارج از كشور كه دچار مشكلات حقوقی و قضایی می‌شوند نیز مشاوره می‌دهیم.
«خدمات مشاوره‌ای برای تصویب قوانین و الحاق به معاهدات بین‌المللی» نیز از دیگر خدمات این مركز است. اقداماتی كه در این زمینه صورت می‌گیرد شامل: بررسی آثار و لوازم تصویب و الحاق جمهوری اسلامی ایران به كنوانسیون‌های بین‌المللی، بررسی مفاد موافقتنامه‌های بین‌المللی در بخش‌های مختلف و پیشنهاد موافقتنامه‌های الگو و احیانا وضع قوانین داخلی برای اجرای مفاد موافقتنامه منعقده و طرح لوایح بین‌المللی در مجلس شورای اسلامی است.
مركز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری خدماتی در بخش آموزشی و تحقیقاتی نیز ارایه می‌دهد.
با توجه به نقش مهم آموزش و تحقیقات در اعتلای سطح تخصصی كارشناسان علاقمند به حیطه دعاوی بین‌المللی، در سال‌های اخیر، این مركز با هدف «پیوند مبانی نظری و مسایل عملی مطروحه در دعاوی بین‌المللی» ، «روزآمدسازی و ترویج ادبیات حقوق بین‌الملل در كشور» ، «تقویت آموزش‌های آكادمیك به پشتوانه قضایا و مباحث علمی، پاسخگویی به نیازهای واحدهای حقوقی دستگاه‌های اجرایی» و «حمایت از پژوهش‌های حقوقی بین‌المللی» مبادرت به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌هایی همچون تاسیس كتابخانه تخصصی و برگزاری سلسله همایش‌های تخصصی كرده است.
با توجه به فعالیت‌هایی كه در طول سه دهه در مركز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری برای هدایت دعاوی بین ا‌لمللی شده، كتابخانه مستقر در مركز، به عنوان یكی از غنی‌ترین كتابخانه‌های تخصصی ایران در حوزه مباحث مربوط به حقوق بین‌الملل است كه دسترسی به آخرین ژورنال‌های حقوقی و منابع منحصر به فرد مباحث دعاوی و داوری‌های بین‌المللی را برای عموم علاقه‌مندان و دانشجویان كارشناسی ارشد و دكترا فراهم كرده است.
انتشار مجله حقوقی بین‌المللی مشتمل بر مباحث حقوقی و داوری‌های بین‌المللی به عنوان نخستین نشریه تخصصی در حوزه حقوق بین‌الملل از دیگر اقدامات این مركز است و در كنار آن انتشار جلد نخست گزارش آرای دیوان دعاوی داوری ایران و آمریكا و تدوین یكی از منحصربفردترین مجموعه‌های حقوقی بین‌المللی ـ مربوط به گزارش آرای دیوان ـ از دیگر فعالیت‌های این مركز است.
به دنبال انتشار كتاب «حقوق ایران به زبان انگلیسی» نیز هستیم. زیرا مشكلی از گذشته اهل فن و وكلا و حقوقدانان بین المللی با آن مواجه‌اند كه آن «عدم وجود یك كتاب یا فرهنگ حقوقی ـ تشریحی در زمینه مباحث مختلف حقوق داخلی به زبان انگلیسی» است. براین اساس با بررسی‌های انجام شده، كار تدوین یك اثر نفیس و منحصربفرد در این خصوص شروع شده كه امید می‌رود تا اواسط سال آینده منتشر شود.
انتشار این كتاب، سبب فراهم آوردن بستری برای آشنایی خارجیان با حقوق داخلی ایران و در نتیجه تاثیر شگرف در تصحیح دیدگاه صاحبنظران و وكلای بین المللی خواهد داشت.
پایگاه اطلاع‌رسانی مركز امور حقوقی بین‌المللی به آدرس اینترنتی www.cila.ir نیز برای انتشار اخبار مربوط به دعاوی و داوری‌های بین‌المللی مربوط به ایران راه‌اندازی شده كه توانسته است نیاز بخش وسیعی از حقوقدانان و صاحبنظران عرصه حقوق بین‌الملل را برطرف سازد.
*** با توجه به حملات سایبری كه طی چند ماه اخیر به شركت‌های نفتی و برخی سازمان‌های دولتی صورت گرفته، آیا تاكنون اقدامی برای شكایت از طرف‌های خارجی مرتبط با این حملات انجام شده است؟
_ تاكنون هیچ دستگاهی در این زمینه به این مركز مراجعه نكرده است هرچند ما با توجه به داشتن متخصصانی در این رشته‌ها، برای طرح شكایت در محاكم بین‌المللی آمادگی داریم.
درخصوص حمله سایبری به شركت نفت به وزیر نفت اعلام آمادگی كردم كه قرار شد بعد از تكمیل مدارك، برای رسیدگی این مساله به ما مراجعه كنند.
بطوركلی از مسوولان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی تقاضا دارم كه در همه موارد حقوقی بین‌المللی كه برای آنها پیش می‌آید و یا مبتلا هستند، حتماً به این مركز كه تخصص 30 ساله در مسایل حقوقی بین‌المللی دارد، اطلاع دهند.
ما در همه حال آماده ارائه مشاوره و كمك به آنها هستیم. حتی آماده كمك به افراد خصوصی هستیم كه در راستای تحریم یا بحث‌ دخالت‌های آمریكا در امور داخلی و خصوصی آنها در كشورهای دیگر به بهانه خرید كالای دومنظوره بازداشت می‌شوند.
به طور نمونه می‌توان به موضوع یكی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف كه به بهانه خرید كالای دومنظوره در آمریكا بازداشت شد،‌ اشاره كرد. وی مدت كمی در زندان بود و با اقدامات انجام شده، زندان ایشان به حبس خانگی تبدیل شد تا مراحل دادگاه را طی كند.
به هرحال ماده‏ایم در صورت لزوم وارد شویم تا بتوانیم در چند ماه آینده وی را به طرق قانونی آزاد كنیم و به كشور برگردانیم.
*** دلایل عدم رسانه‌ای شدن پرونده‌ها و دفاعیات موفق ایران در دادگاه‌ها
'ابراهیم محمدی‌ماجد'، قایم مقام مركز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری نیز در این گفت‌وگو به تشریح برخی دعاوی آمریكا علیه منافع جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
وی گفت:‌ طی سال‌های اخیر تعداد زیادی پرونده دراروپا و آمریكا علیه كشورمان مطرح شده كه همچنان در حال رسیدگی است. در این پرونده‌ها اتباع آمریكایی علیه اموال و دارایی‌های بانك‌های ایرانی و اموال كشورمان در آمریكا و اروپا اقدام و اقامه دعوا كرده‌اند.
وی یادآورشد: ‌طی سال‌های اخیر در دادگاه‌های آمریكایی آرایی علیه كشورمان صادر شده و برای اجرا به دادگاه‌های اروپایی ارجاع می‌شوند تا از این طریق بتوانند اموال دولت ایران را توقیف كنند، اما با اقدامات انجام شده از سوی این مركز و وكلای خارجی، تاكنون مانع از برداشت یك سنت از دارایی‌ و اموال كشورمان در خارج از كشور شده‏ایم.
محمدی‌ماجد خاطرنشان كرد: هرچند آنها اموالی از كشورمان را توقیف كرده‌اند اما با دفاعیات انجام شده دردادگاه‌های آمریكایی، اموال و دارایی‌هایی كه اتباع امریكایی مدعی شده بودند تا آنها را توقیف كنند و ادعاهای مربوط به آن از سوی دادگاه رد شده است و یا به نفع ایران، اموال آزاد شد.
وی افزود: با امضای بیانیه الجزایر، بسیاری از دعاوی كه شهروندان آمریكایی در دادگاه‌های این كشور علیه دولت ایران مطرح كرده بودند، در دیوان داوری دعاوی ایران ـ آمریكا مصالحه شده است؛ ضمن آنكه به موجب همین مصالحه و آرای مبتنی بر آن، این دعاوی در دیوان مختومه و دولت آمریكا پاسخگوی این شكایت‌ها شد. با این حال دولت آمریكا شامل كنگره، رییس جمهوری و صهیونیست‌ها اجازه نمی‌دهند سیستم قضایی این كشور مستقل عمل كند بطوری كه كنگره قانون تصویب و به سیستم قضایی تكلیف می‌كند كه اموال ایران را بلوكه كند.
به گفته قائم مقام مركز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری، این برنامه‌ای است كه آنها از سال‌های گذشته همزمان با تحریم علیه كشورمان شروع كرده‌اند اما خوشبختانه تاكنون نتوانسته‌اند در دعاوی كه اتباع آمریكایی با ادعاهای واهی علیه منافع كشورمان مطرح می‏كنند، موفق شوند.
وی با یادآوری اینكه تاكنون اقدامات بسیار خوبی در برابر دادخواست‌ها و دعواهای مطرح شده علیه كشورمان صورت گرفته كه نتایج بسیار خوبی نیز برای منافع ملی كشورمان به همراه داشته است، افزود: در شرایط كنونی، رسانه‌ای شدن موضوع پرونده‌ها و چگونگی دفاع ایران از این پرونده‌ها از سوی این مركز و وكلای بین‌المللی ـ كه سبب صیانت ازاموال و دارایی‌هایی كشورمان در خارج از كشور ‌شده است ـ اثرات منفی برای منافع ملی دارد؛ از این رو نمی‌توانیم جزئیات این پرونده‌ها و موفقیت‌های كسب شده را تبلیغ و اطلاع‌رسانی كنیم.
** آرای دادگاه‌های آمریكا در خارج از این كشور قابلیت اجرا ندارد
'حسین طبایی' معاونت دعاوی مركز امور حقوقی بین المللی ریاست جمهوری نیز در این گفت‌وگو به تعدادی از موفقیت‌های حاصله در پرونده‌های مطرح شده علیه كشورمان در دادگاه‌ها اشاره كرد و گفت: در یك پرونده كه علیه دارایی‌های كشورمان در ایتالیا مطرح بود، یك میلیارد دلار از بانك ملی نزدیك به سه سال بلوكه شده بود كه با دفاعیات جمهوری اسلامی ایران، چندماه پیش با صدور رای به نفع ایران، این مبلغ از توقیف خارج شد.
وی ادامه داد: در پرونده توقیف اشیای عتیقه ایران در آمریكا نیز دادگاه بدوی رای به توقیف همه اموال داد اما در محكمه بالاتر، رای دادگاه بدوی شكسته و اعلام شد این اشیاء متعلق به ایران است و قابل بازداشت و توقیف نیست. البته این رای هنوز نهایی نشده است.
به گفته وی، پرونده‌ای نیز از سال 1364 در دیوان داوری دعاوی ایران ـ آمریكا مطرح بود. خواهان آمریكایی در این كشور به خاطر سهام و اموالی كه مدعی بود در ایران مصادره شده اقامه دعوا كرد. آنها سود و بهره مركب این سهام را نیز مطالبه كرده‌ بودند اما با تجدید نظر در رای دادگاه، ایران به پرداخت این سهام با بهره ساده به مبلغ حدود 56 میلیون دلار محكوم شد.
طبایی افزود: با برگزاری جلسات مذاكره با طرف آمریكایی، این رقم به 21 میلیون دلار كاهش یافت. این موفقیت طی یكسال اخیر حاصل شده است.
وی خاطرنشان كرد: احكام به اصطلاح ضد تروریستی نیز علیه كشورمان در دادگاه‌های آمریكا اقامه شده است اما با توجه به سیاست اتخاذ شده، آراء محاكم آمریكا در خارج از این كشور قابلیت اجرا ندارد.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/140964/دادخواست-جدید-ایران-علیه-آمریكا-و-اروپا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اعتراف نتانیاهو از شکست تحریم‌های ایران
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعتراف کرد تحریمهای ضدایرانی غرب برای توقف برنامه هسته ای این کشور بی تاثیر بوده است. نتانیاهو در دیدار با "میت رامنی" رقیب "باراک اوباما" در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا بر لزوم اقدام جدی برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران تاکید کرد.
به گزارش مشرق، مهر به نقل از جروزالم پست نوشت: "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی تهدیدآمیز بودن برنامه هسته ای ایران شد.
وی در دیدار با "میت رامنی" رقیب "باراک اوباما" در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا بر لزوم اقدام جدی برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران تاکید کرد.

نتانیاهو در عین حال با بیان این که باید در مورد اقدامات ضدایرانی غرب در مورد ایران صادق بود اعتراف کرد: تحریمهای انجام گرفته تا کنون نتوانسته حتی یک ذره مانع از فعالیت هسته ای ایران شود.

"میت رامنی" امروز یکشنبه دیدار خود از بیت المقدس را آغاز کرده و در نخستین برنامه با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. وی قرار است پس از دیدار با "شیمون پرز" و "شائول موفاز" رئیس و رهبر اپوزیسیون این رژیم به دیدار "سلام فیاض" نخست وزیر دولت انتصابی تشکیلات خودگردان فلسطین برود.
به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست یکی از مشاوران فرماندار سابق ماساچوست مدعی شده در صورت انتخاب وی به ریاست جمهوری آمریکا، احتمال حمایت واشنگتن از اقدام نظامی تل آویو علیه ایران وجود دارد.

این در حالی است که چهارمین سفر رامنی به سرزمین های اشغالی با هدف جلب آرای طرفداران رژیم صهیونیستی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارزیابی می شود. گفتنی است رامنی ظهر دوشنبه در ادامه سفر اروپایی خود برای دیدار با مقامات لهستان راهی این کشور خواهد شد.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/141261/اعتراف-نتانیاهو-از-شکست-تحریم‌های-ایران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برگ برتر ايران در قبال تحريم‌ها
نشريه اينترنتي برلين اومشاو، در مقاله‌اي با عنوان " آب‌راه هرمز در تاريخ : گزينه‌هاي ايران" با اشاره به تحريم‌هاي نفتي عليه ايران گفت: آنها به يك خودكشي مالي دست زده‌اند و اقدام آنها پيش از آن كه نيروي اراده ايران را به زانو در آورد، به پيامدهاي ناگواري منجر خواهد شد.
به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، در اين مقاله آمده است: جورج سانتايانا (فيلسوف آمريكايي اوايل قرن بيستم) اين جمله حكيمانه را گفته است كه : «آنهايي كه گذشته را به فراموشي مي‌سپارند ، محكوم هستند آن را تكرار كنند» . آمريكا و متحدان غربي‌اش كه در دهة 1950 تحريم نفتي عليه ايران را با اجرا گذاشته بودند ، اكنون بدون اين كه از تاريخ درسي بگيرند، آن را تكرار مي كنند. اتحاد غرب تحت رهبري آمريكا تاريخ را به فراموشي سپرده است. اما ايران آن را فراموش نكرده است ، ايران وقتي تحت رهبري سياستمدار ملي گرا محمد مصدق تصميم به ملي كردن صنعت نفت گرفت ، ناوگان سلطنتي انگليس صادرات نفتي ايران را بلوكه كرد تا با اعمال زور مانع از اين اقدام گردد.
انگليسي‌ها براي اين كه از تلاش‌هاي ملي گرايانه ايران انتقام بگيرند و اين كشور را مجازات كنند ، تحريم جهاني نفت ايران را موجب شدند. ايران طي دهة 1950 از آن قدرت كارآمد نظامي برخوردار نبود كه درمقابل تحريم نفتي از خود دفاع كند و هدف از مسدود كردن راه دريايي اين بود كه با ضربه وارد كردن به اقتصاد ايران سياست براندازي حكومت را به اجرا بگذارند.
حوادث متعاقب آن را نيويورك تـايمز در مقاله‌اي چنين تـوجيه كرد كه اگر كشور نفت‌خيزي در جهان سوم از فرط ملي‌گرايي مجنون شود، تاواني كه بايد بپردازد خيلي سنگين خواهد بود» . ايران ياد گرفت كه استقلال و ملي‌گرايي به قدرت نظامي / تاكتيكي و اراده مصمم نياز دارند. متحدان غربي كه تحت رهبري آمريكا گرد هم آمده و تحريم نفتي ايران را به راه انداخته اند پيامدهاي سال 1950 را از ياد برده‌اند. ايران در عوض طرحي قانوني را در مجلس بررسي كرده كه به موجب آن مي‌تواند مانع از انتقال نفت از طريق آب‌هاي متعلق به ايران – يعني تنگة هرمز – به كشورهايي شود كه ايران را مورد تحريم قرار داده اند.
ارائة اين لايحه بي دليل نيست و برخلاف تحريم نفتي سال‌هاي 1950 نشان مي دهد كه تهران ورق‌هاي بهتري در دست دارد و تنها اين كشور نيست كه بايد به تنهايي تاوان تحريم‌ها را بپردازد . در كنوانسيون حقوق دريايي شماره 1982 سازمان ملل چنين آمده است كه كشتي‌ها حق عبور مسالمت جويانه را دارند و كشورهاي ساحلي حق ندارند راه را بر آنان ببندند. گرچه ايران اين معاهده را امضا كرده ، ولي آن را مورد تصويب مجلس قرار نداده و در نتيجه مجبور به اجراي آن نيست . اما حتي اگر هم تصويب نشدن اين امضا مد نظر قرار نگيرد ، باز هم يك كشور ساحلي طبق كنوانسيون حقوق دريايي طبق مقررات بين‌المللي حق آن را دارد كه مانع از عبور كشتي هايي شود كه «صلح ، نظم و امنيت» او را به خطر اندازند، چرا كه در چنين وضعيتي مسلم است كه اين كشتي ها مقاصد «مسالمت جويانه» ندارند.
حتي اگر هم ايران تنها قصد آن كند كه با استفاده ار حق كنترل هر نفتكشي كه از تنگة هرمز عبور مي‌كند عبور آنها را بـه تأخير اندازد ، اين بـازرسي‌ها و تـعلل‌هايي كه بـه اين دليل صورت مي‌پذيرد ، بر قيمت نفت خواهد افزود . در حالي كه بالا رفتن قيمت نفت به نفع ايران و ساير كشورهاي توليد كننده نفت تمام مي
‌شوند . اقتصاد اروپا كه هم اكنون نيز به بحران افتاده است ، با بي‌ثباتي بيشتري مواجه خواهد شد. گرچه اتحاد غرب تحت رهبري آمريكا بـا اعزام كشتي هاي جنگي خود به خليج فارس بـه رجز خوانـي پـرداخته‌اند ، ولي مانوري كه واشنگتن چند سال پيش تحت عنوان «Millenium Challenge 2002» انجام داد و 250 ميليون دلار هم بـابت آن خرج كرد ، بر نـاتواني آنها در پيروزي بـر ايران صحه نهاد .
آمريكا بـا درس نگرفتن از اين آزمون و اعزام كشتي‌هاي جنگي بيشتر خود بحران‌ساز مي‌شون. با اعزام ناوگان‌ها اين خطر ايجاد مي شود كه برخلاف بحران موشكي كوبا ، نيروها در خليج فارس به دو رهبر محدود نمي‌شوند كه بتوانند با يكديگر ارتباط برقرار كنند و نگذارند اوضاع از كنترل خارج شود. پيامدهاي يك چنين بحران احتمالي فقط در منطقه باقي نمي‌ماند. اگر اين نكته در نظر گرفته شود كه روزي 17 ميليون بشكه نفت ، يعني 25% از كل نفت صادر شده در جهان ، از آب‌راه هرمز مي‌گذرد ، بايد گفت كه بروز هر سانحه‌اي در اين آب‌راه عواقب وخيمي براي اقتصاد جهاني خواهد داشت . برخلاف آمريكا كه روزانه تنها 1/1 ميليون از اين نفت را وارد مي‌كند، قسمت اعظم آن نصيب اروپا مي‌شود .
بايد از خود بپرسيم چرا آمريكا از «متحدان اروپايي» اش توقع دارد كه با كنار گذاردن منافع ملي خود و با بايكوت كردن نفت صادراتي ايران خطر مسدود شدن راه نفتكش‌ها توسط ايران و بالا رفتن قيمت نفت را به جان بخرند ؟ در اينجا هم تاريخ به ما كمك مي‌كند. برخلاف تصور عمومي ، اين آمريكاست كه هميشه از نفت به عنوان حربه عليه كشورهاي توليد كننده آن استفاده كرده است. نمونه آن فشاري است كه واشنگتن در دهة 1930 به انگليس وارد كرد تا شركت‌هاي آمريكايي را در قراردادهـاي نفتي خود در خاورميانه شريك كند.
آمريـكا پس از جنگ دوم جهاني موازين Red Line Agreement متعلق به سال 1928 را زير پا گذاشت و انگليسي‌ها و فرانسوي‌ها را از آن بيرون انداخت. آمريكا در سال 1956 به انگليس و فرانسه فهماند كه اگر هر چه سريع‌تر با خروج از مصر موافقت نكنند ، جلوي صدور نفت به اروپا را خواهند گرفت. آمريكايي‌ها با سقوط پرزيدنت جمال عبدالناصر مخالفتي نداشتند ، اما پرزيدنت دوايت آيزنهاور مي‌گفت : «اگر آنها سريع عمل كرده بودند ، ما هم با آنها مخالفت نمي‌كرديم» . ممكن است كه رهبر آن كشورهاي اروپاي غربي خود را در برابر گروه فشارهاي ويژه‌اي مانند لابي طرفدار اسرائيل مسوول احساس كنند – همانطور كه در آمريكا هم وضع به همين منوال است و با اين كه شايد فكر مي كنند ايران مجبور نخواهد شد شدت عمل به خرج بدهد و با عدم تصويب لايحه قانوني در مجلس ، راه عبور نفت را باز نگاه خواهد داشت .
علت هر چه باشد ، آنها به يك خودكشي مالي دست زده‌اند و اقدام آنها پيش از آن كه نيروي اراده ايران را به زانو در آورد، به پيامدهاي ناگواري منجر خواهد شد.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/141699/برگ-برتر-ايران-در-قبال-تحريم‌ها

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
توافق جدید در کنگره برای تحریم ایران
تیمی از مجلس سنا و نمایندگان آمریکا در مذاکرات خود بر ادامه فشارهای اقتصادی و تحریم ایران توافق کردند.
به گزارش مشرق، مهر به نقل از فاکس نیوز نوشت: مذاکره کنندگان مجلس نمایندگان و سنای آمریکا روز دوشنبه توافق کردند تا دور جدید تحریم‌های علیه ایران اعمال شود.
در این مذاکرات شرکت کنندگان بر هدف قرار دادن بخش انرژی، کشتیرانی، و بخش های بیمه ای در کنار اقدامات تنبیهی توافق کردند.
هدف از این تحریم‌ها خارج کردن برنامه هسته ای ایران از مسیر اصلی خود عنوان شده است. مسیری که آمریکا مدعی است در انتهای آن ایران ممکن است به بمب اتمی دست یابد و یا در "آستانه" هسته ای شدن قرار بگیرد.
قانونگذاران همچنین توافق کردند که اقدامات تنبیهی موجود را از طریق رای گیری که اوایل روز چهارشنبه صورت خواهد گرفت توسعه دهند.
خانم راس لتینن، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و از اعضای گروه فشار (لابی) اسرائیل می گوید: این لایحه پیام روشنی را به رژیم ایران خواهد فرستاد و این پیام نشان خواهد داد که ایالات متحده برای ممانعت از پیشبرد برنامه هسته ای ایران از طریق اعمال تحریم‌ها "متعهد" است.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/141962/توافق-جدید-در-کنگره-برای-تحریم-ایران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رامنی: ایران تهدید شماره یک آمریکاست
نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر شفاف بودن موضع خود در برابر ایران افزود: مواضع من در برابر ایران تغییر نکرده است.
به گزارش مشرق به نقل از مهر، میت رامنی که با سی‌ان‌ان. گفتگو می کرد، افزود: موضع من در قبال ایران به همان اندازه موضع اوباما در این باره شفاف است.
وی افزود: اوباما گفته من گفته ام ایران اتمی قابل پذیرش نیست و برداشت وی از سخنان من این بود که اگر تمامی دیگر گزینه ها شکست بخورد نباید گزینه نظامی اجرا شود. اما گفته من بدان معنی است که اگر تمامی گزینه ها از جمله گزینه دیپلماتیک ، سیاسی و اقتصادی شکست بخورد، آنگاه گزینه نظامی یکی از گزینه هایی است که برای رئیس جمهوری آمریکا در دسترس خواهد بود.
وی درباره این خبر که گفته شد رامنی از اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران حمایت خواهد کرد، گفت: من اعلام کردم که به حق اسرائیل برای دفاع از خود احترام خواهم گذاشت.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره انتقاد نکردن از سیاست خارجی اوباما در سفر شش روزه اش به بیرون از آمریکا گفت: من نمی خواهم سیاست خارجی را در بیرون از خاک آمریکا نقد کنم و نمی خواهم چیزی متفاوتی از آنچه که در داخل گفته می شود باشم.
نامزد جمهوری خواهها همچنین در خصوص تحریم ایران نیز خاطر نشان کرد: فکر نمی کنم که تحریم های فعلی علیه ایران به اندازه کافی "تنبیه کننده" باشند.
وی درباره مواضع قبلی خود در مورد روسیه که در ماه گذشته این کشور را دشمن ژئوپولیتیک شماره یک آمریکا نامیده بود، گفت: این مربوط به زمانی است که روسیه در سازمان ملل علیه آمریکا رای می دهد. این بدان معنی نیست که آنها یک دشمن و کشور متخاصم و تهدید شماره یک برای امنیت ملی آمریکا هستند. به نظر من ایران تهدید شماره یک برای امنیت ملی آمریکاست.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/142021/رامنی-ایران-تهدید-شماره-یک-آمریکاست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]دوستان بد نیست اگه نگاهی به این لینک هم بندازید[/right]
[right][url="http://www.irinn.ir/web/guest/home?p_p_id=101_INSTANCE_jXGx&p_p_lifecycle=0&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-3&p_p_col_count=3&_101_INSTANCE_jXGx_struts_action=%2Ftagged_content%2Fview_content&_101_INSTANCE_jXGx_redirect=%2Fweb%2Fguest%2Fhome&_101_INSTANCE_jXGx_assetId=1531003&_101_INSTANCE_jXGx_title=%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7+%D8%A7%D8%B2+%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%AA%DB%8C%DA%A9+%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%AD%D8%A7%D9%85+%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86+%D8%AF%D8%B1+%D8%AE%D9%84%DB%8C%D8%AC+%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3"]http://www.irinn.ir/web/guest/home?p_p_id=101_INSTANCE_jXGx&p_p_lifecycle=0&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-3&p_p_col_count=3&_101_INSTANCE_jXGx_struts_action=%2Ftagged_content%2Fview_content&_101_INSTANCE_jXGx_redirect=%2Fweb%2Fguest%2Fhome&_101_INSTANCE_jXGx_assetId=1531003&_101_INSTANCE_jXGx_title=%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7+%D8%A7%D8%B2+%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%AA%DB%8C%DA%A9+%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%AD%D8%A7%D9%85+%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86+%D8%AF%D8%B1+%D8%AE%D9%84%DB%8C%D8%AC+%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3[/url][/right]

[right]این هم لینک منبع اصلی خبر[/right]
[right][url="http://www.washingtonpost.com/world/national-security/iran-bolsters-retaliation-capability-in-gulf-experts-say/2012/07/26/gJQAQuFUCX_story.html"]http://www.washingtonpost.com/world/national-security/iran-bolsters-retaliation-capability-in-gulf-experts-say/2012/07/26/gJQAQuFUCX_story.html[/url][/right]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نتانیاهو یک گام عقب نشست
نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی امروز اعلام کرد که هنوز تصمیمی در مورد حمله به ایران نگرفته است.
به گزارش مشرق، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی امروز در مصاحبه با کانال 2 تلویزیون اسرائیل عنوان کرد که هنوز تصمیمی برای حمله به ایران نگرفته است.
او همچنین عنوان کرده است، زمانی که بحث تهدید ایران مطرح می‌شود، اسرائیل نمی‌تواند روی هیچ‌کس دیگر حساب کند.
وی در برابر این گفته که "بنی گانتز" فرمانده ستاد مشترک ارتش اسرائیل با حمله یکجانبه به ایران مخالف است، عنوان کرد که این یک "گزارش غیرمسئولانه" است.
هرچند که او به نحوی بر وجود اختلاف میان سران رژیم‌صهیونیستی صحه گذارده و اعلام کرده است که این مقامات سیاسی هستند که تصمیم می‌گیرند و مقامات اجرایی تنها باید تصمیمات را اجرا کنند
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/142111/نتانیاهو-یک-گام-عقب-نشست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اعتراف باراک به ناکارآمدی تحریم‌های ایران
ایهود باراک، وزیر جنگ اسرائیل گفت که احتمال بسیار کمی وجود دارد تحریم‌ها ایران را مجبور به متوقف کردن برنامه هسته‌ای خود کنند.
به گزارش مشرق، فارس به نقل از اسوشیتدپرس نوشت: پانتا این سخنان را در خارج از شهر اشکلون در جنوب فلسطین اشغالی و در حالی که یک سیستم ضدموشکی "گنبد آهنین" پشت سرش قرار داشت، ابراز کرد.
رئیس پنتاگون مستمرا تکرار کرد که استفاده از همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی بر ضد ایران بر روی میز قرار دارند اگر تحریم‌ها و دیپلماسی سرانجام با شکست مواجه شوند.
وی ابراز امیدواری کرده که ایران مذاکرات را به عنوان بهترین راه برای خروج از بحران ببیند اما اگر ایران به تلاش برای دست‌یابی به "سلاح هسته‌ای" ادامه دهد، آمریکا آماده‌ است کاری کند که تضمینی بر عدم حدوث این اتفاق باشد.
ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل نیز که در کنار پانتا ایستاده بود گفت که احتمال بسیار کمی وجود دارد که تحریم‌ها ایران را مجبور به متوقف کردن برنامه هسته‌ای خود کنند.
باراک مدعی شد که اسرائیل با صبر برای دیپلماسی و تحریم چیزهایی را از دست می‌دهد چرا که ایران به جمع‌آوری بیشتر اورانیوم غنی‌شده مشغول است.
ایهود باراک در مراسم استقبال از پانتا ابراز داشت: "روابط دفاعی بین اسرائیل و ایالات متحده قوی‌تر و محکم‌تر از هستند و این بیش از همه به خاطر توست، لئون."
پانتا هم گفت: "ما دوست هستیم، شریک هستیم، و همان‌طور که وزیر دفاع [اسرائیل] گفت، دارای بهترین روابط دفاعی در طول تاریخ خود هستیم..."
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/142408/اعتراف-باراک-به-ناکارآمدی-تحریم‌های-ایران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ترس آمریکا از تکروی اسرائیل مقابل ایران
یک روزنامه آلمانی با تاکید بر اینکه آمریکا همچنان بر راهکار دیپلماسی در موضوع هسته ای ایران تاکید داشته و نگران تکروی اسرائیل در اقدام نظامی علیه تهران است از بالا گرفتن اختلافات واشنگتن و تل آویو در چگونگی رویارویی با برنامه هسته ای کشورمان خبر داد.
به گزارش مشرق به نقل از مهر، روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در مطلبی از وحشت آمریکا درباره تکروی اسرائیل در رویارویی با برنامه هسته ای ایران خبر داده و نوشته است وزیر دفاع آمریکا بعد از دیدار اخیر خود با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نخست وزیر این رژیم هشدار واضحی را به تهران درباره پیشبرد برنامه هسته ای داده و تاکید کرد که آمریکا با تمام ابزار ایران را از ساخت یک به زعم خود بمب اتمی بازخواهد داشت.
اما همزمان این مسئله نیز آشکار شد که آمریکاییها هنوز راههای دیپلماسی را به عنوان راه حلی برای مناقشات هسته ای با ایران باز می بینند.
این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: اختلافات بین این دو متحد( رژیم صهیونیستی و آمریکا) برای یافتن راهکار مناسب برای رویارویی با برنامه هسته ای ایران در هفته های گذشته افزایش پیدا کرده است و به یک سری سفرهای دیپلماتیک گسترده مقامات آمریکایی در سطوح مختلف به سرزمینهای اشغالی انجامیده است.
بعد از سفر وزیر امور خارجه آمریکا و مشاور امنیتی اوباما حالا نوبت به وزیر دفاع این کشور "پانتا" رسیده است که به سرزمینهای اشغالی سفر کند با این هدف و درخواست که اسرائیل را از یک تکروی نظامی علیه ایران باز دارند.
البته "پانتا" چندین بار اعتراف کرده است که قطعنامه تا به حال هنوز هیچ تغییر محسوسی در سیاستهای هسته ای ایران ایجاد نکرده است. اما وی قبل از سفر به سرزمینهای اشغالی همچنین یکبار دیگر بر آمادگی مذاکره با ایران تاکید کرده بود.
همزمان رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن قطعنامه جدیدی را علیه بخشهای مالی و انرژی ایران اعلام کرده و در کنگره نیز درباره یک بسته جدید اقدامات تنبیهی علیه تهران مذاکره می شود.
زوددویچه در ادامه نوشت: در اسرائیل راهکار قطعنامه نه تنها به عنوان روشی بی فایده، بلکه خطرناک ارزیابی می شود؛ به ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ایران به این ترتیب زمان لازم برای پیشبرد برنامه هسته ای خود را به دست می آورد. نتانیاهو نیز در مراسم خوشامد گویی به پانتا این سرزنش را به وی وارد کرد که نه قطعنامه و نه دیپلماسی هیچ تاثیر و نفوذی بر برنامه هسته ای ایران نخواهد داشت.
این روزنامه آلمانی همچنین تصریح کرد: واشنگتن برای اینکه اسرائیل را حداقل تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اقدام نظامی علیه ایران باز دارد، به طور مرتب به آمادگی برای اقدام نظامی علیه تهران تاکید می کند. پانتا نیز درسفر خود به سرزمینهای اشغالی به صورت دقیق می خواست شریک گفتگوی صهیونیستی خود را در جریان تصمیمات آمریکا برای حمله احتمالی علیه ایران قرار دهد.
نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت: دولت اوباما در این راستا تحت فشارهای روزافزون رقیب جمهوریخواه خود در مبارزات انتخاباتی هم قرار دارد. رامنی در دیدار اخیر خود از اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) ایران را شدیدا مورد تهدید قرار داد. مشاور خاورمیانه ای وی به رامنی اجازه داد تا اعلام کند که همچنین به تکروی اسرائیل در قبال تهران هم احترام می گذارد.
زوددویچه در بخش دیگری از این مطلب به سخنان اخیر نتانیاهو اشاره کرد که اظهار داشته بود، ایران می خواهد ما را نابود کند و من نمی گذارم این اتفاق بیفتد.در جایی که سرنوشت رژیم صهیونیستی در میان است ما به کس دیگری اعتماد نمی کنیم.
این روزنامه افد این پیغام آتشین نخست وزیر رژیم صهیونیستی نه تنها به واشنگتن بلکه متوجه داخل هم می شد. نشریه یدیعوت آحارونت چند روز پیش در گزارشی نوشته بود که رهبری سازمانها و دستگاههای امنیتی رژیم صهیونیستی هر گونه تکروی اسرائیل علیه ایران را رد می کنند.
اما نتانیاهو این گزارشها را غیر مسئولانه نامیده و اعلام کرده است که در اسرائیل این دولت است که تصمیم می گیرد و ارگانهای دیگر باید آن را اجرایی کنند.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/142715/ترس-آمریکا-از-تکروی-اسرائیل-مقابل-ایران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من اصلا لازم نیس گنبد دیمونا رو زد,این همه اورانیوم ذخیره واسه چیه!بمب کثیف جواب خوبیه,دقت انچنانیم نمیخواد! ^_^

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right][url="http://www.khabaronline.ir/detail/233098/politics/military"]http://www.khabaronl...litics/military[/url][/right]

[right]http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1665268[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انتقاد نماینده‌کنگره آمریکا ازتحریمهای ایران
نماینده کنگره آمریکا از تحریمهای جدید سنا و کنگره آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد و آن را اقدامی جنگی علیه ایران خواند.
به گزارش مشرق، مهر به نقل از سایت "کاپیتال کالمن" نوشت: "ران پل" نماینده کنگره آمریکا لایحه اخیر سنا و کنگره آمریکا در خصوص اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران را مورد انتقاد قرار داده و آن را "اقدامی جنگی علیه ایران" خواند.
ران پل روز چهارشنبه در کنگره آمریکا در مخالفت با لایحه جدید تحریمهای ایران صحبت کرد و گفت: معتقدم که ایران یک تهدید نیست و تحریمهای جدید می تواند سبب بروز یک درگیری نظامی با ایران شود که این به معنی این است که آمریکا بار دیگر می خواهد بر طبل جنگ بکوبد.
هفته گذشته مقامات آمریکایی در ادامه خصومت ورزی هایشان علیه ایران و با هدف متوقف کردن برنامه هسته ای ایران دور جدیدی از تحریم ها را علیه ایران به تصویب رساندند که بخش های انرژی، کشتیرانی و مالی ایران را هدف قرار می دهد.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/143110/انتقاد-نماینده‌کنگره-آمریکا-ازتحریمهای-ایران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موساد علیه سیا؛ سیا علیه موساد
آمریکا و رژیم صهیونیستی، دو متحد قدیمی برای نخستین بار علنی به جان یکدیگر افتاده‌اند و هر یک دیگری را به جاسوسی علیه خود متهم می‌کند.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، در حالی که سیاستمداران آمریکایی همواره دست دوستی و اتحاد خود را به سوی اسرائیل دراز می‌کنند و در عین حال خود را مکلف به تامین منافع این رژیم می‌دانند، سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) اسرائیل را بزرگترین تهدید ضداطلاعاتی واشنگتن اعلام کرد!

اعلام چنین موضع‌گیری نادری از سوی مقامات جاسوسی آمریکا علیه اسرائیل بر اساس اتفاقات و حوادثی صورت گرفته که برخی مقامات سابق و فعلی سازمان سیا آن را نخستین بار در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس علنی کردند. در یکی از این موارد سرپرست ماموران اطلاعاتی سیا در تل‌آویو متوجه می‌شود تجهیزاتی که از آن‌ها از تل‌آویو برای ارتباط گرفتن با دفتر سیا در "ویرجینیا" استفاده ‌می‌کرده، مخفیانه دستکاری شده است. این واقعه را 3 تن از ماموران ارشد و سابق آژانس‌ اطلاعاتی آمریکا شرح داده‌اند. یکی دیگر از افسران سیا در اسرائیل گفته، در خانه او شکسته شده بود و فرد یا افرادی وارد منزل او شده بودند، هرچند چیزی به سرقت نرفته بود. این امر نشان می‌دهد سیا حتی در اسرائیل که دوست آمریکا به شمار می‌آید، در معرض مراقبت و پایش قرار دارد.
علاوه بر این موارد که در آن‌ها از خانه ماموران سیا جاسوسی شده بود، گزارش‌هایی از جاسوسی‌های مجرمانه ماموران اسرائیلی علیه افسران سیا وجود داشته است. در یکی از این موارد اسرائیل متهم به کشته شدن یک جاسوس مهم سیا در دوره جورج بوش شده است.
اسرائیل؛ متحدی خرابکار آمریکا
این وقایع نشان‌دهنده واقعیتی است که بسیار شناخته‌شده است اما کمتر درباره آن بحث شده؛ اینکه با وجود روابط پنهانی بین آمریکا و نزدیکترین متحدش در خاورمیانه و با وجود بیانیه‌هایی که مقامات و سیاستمداران آمریکایی در آنها دوستی خود با اسرائیل را ابراز می‌کنند، مقامات امنیت ملی آمریکا اسرائیل را به عنوان متحدی خرابکار و تهدیدی ضداطلاعاتی واقعی به شمار می‌آورند.
با توجه به تکرار اتفاقاتی از این دست بود که مقامات جاسوسی آمریکا اعلام کردند سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل تحت عنوان «موساد» و سرویس اطلاعات داخلی آن با نام «شین بت»، سعی دارند اسرار ضد اطلاعات آمریکا را سرقت کنند. همین موضوع موجب شد «بخش شرق نزدیک سیا» که نظارت و رصد عملیات جاسوسی سراسر خاورمیانه را برعهده دارد، اسرائیل را مهمترین تهدید ضد اطلاعاتی آمریکا تلقی کند.
جاسوسان آمریکایی اسرائیل
البته بی‌اعتمادی میان آمریکا و اسرائیل سابقه طولانی دارد. در سال 1987، جان پلارد، یک تحلیلگر اطلاعاتی نیروی دریایی آمریکا به جرم جاسوسی برای اسرائیل به حبس ابد محکوم شد. سال 2006 نیز یک تحلیلگر سابق وزارت دفاع آمریکا برای ارائه اطلاعات طبقه بندی شده به یک دیپلمات اسرائیلی و دو نفر از اعضای لابی طرفدار اسرائیل به 12 سال زندان محکوم شد. چند سال پیش نیز دو افسر زن سیا به دلیل تماس با اسرائیلی‌ها از کار برکنار شدند که البته یکی از این زنان ارتباط با وزارت خارجه اسرائیل را پذیرفته بود.
نکته اینکه اسرائیل با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و در عین حال،‌ با دسترسی کامل به عالی رتبه ترین اعضای دولت آمریکا در ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی، توانایی فراوانی برای نظارت بر هم پیمان خود یعنی آمریکا را دارد.
از این روست که به رغم روابط نزدیک آمریکا با اسرائیل، انگلیس، استرالیا، کانادا و نیوزیلند از معتمدان واشنگتن به شمار می‌آیند و نه تل‌آویو چراکه این 5 کشور توافق کرده‌اند در حالی که با هم اطلاعات حساس را داد و ستد می‌کنند، علیه یکدیگر جاسوسی نکنند.
جالب اینکه انتشار این خبر دو واکنش کاملا متفاوت از مقامات اسرائیلی به همراه داشت. نخستین آن مربوط به «لیر وینتراب»، یکی از سخنگویان اسرائیل در واشنگتن بود که از روابط بسیار نزدیک میان اسرائیل و آمریکا سخن گفت و اظهار داشت: "آژانس‌های اطلاعات و امنیت اسرائیل همکاری نزدیک، گسترده و مداومی را با همتایان آمریکایی خود دارد. آن‌ها شرکای ما در مواجه با بسیاری از چالش‌های دوجانبه هستند."
وی با بیان این مطلب مدعی شد: "هر حدس و گمان دیگری در این رابطه بی‌پایه و در تضاد با روح و عمل همکاری‌های امنیتی میان دو طرف است."
تهدید اسرائیل به افشاگری علیه آمریکا
اما بر خلاف این سخنگوی رژیم صهیونیستی، یکی از نمایندگان کنست (مجلس قانونگذاری رژیم صهیونیستی) آمریکا را به پرده برداشتن از فعالیت‌های جاسوسی سیا در اسرائیل تهدید کرد.
«آریه الداد»، در نشست کمیته نظارتی کنست که در رابطه با پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه آزادی «جاناتان پلارد» برگزار شده بود، عنوان کرد: "در صورتی که آمریکا نهایتا تا 6 نوامبر یعنی زمان برگزاری انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا در مجازات حبس ابد پلارد تخفیفی ندهد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل باید از فعالیت‌های جاسوسی آمریکا در اسرائیل، پرده بردارد. پلارد، تحلیلگر اطلاعاتی نیروی دریایی آمریکا در سال 1987 به جرم جاسوسی برای اسرائیل به حبس ابد محکوم شده است.


او در واکنش به گزارش آسوشیتدپرس درباره جاسوسی موساد از سیا، به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی سیا در تل‌آویو اشاره کرد و به این ترتیب مشخص شد این دو متحد دیرین به رغم تاکید بر تعهد خود به دفاع از منافع یکدیگر، برای نیل به اهداف خود، قول و قرارهایشان را نیز زیر پا می‌گذارند.
این نماینده کنست گفته است: "اگر اوباما نیاز خود به رای و پول یهودیان آمریکایی را بفهمد، ‌این امید وجود خواهد داشت که او، پلارد را تا ماه نوامبر آزاد کند. اما در غیر این صورت، اسرائیل باید پرده را بیندازد. آن‌ها عنوان می‌کنند که یکی از مشکلات پلارد این است که دولت‌ها از دوستان خود جاسوسی نمی‌کنند. وقت آن رسیده تا با صدای بلند بگوییم که سیا در آن آپارتمان چه می‌کند و روی بام سفارت آمریکا در تل‌آویو چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. آن‌ها در حال جاسوسی از یک دوست هستند."
در شرایطی که ورود اسرائیل به خانه‌های عوامل سیا در تل‌آویو ادامه دارد و موارد جاسوسی صهیونیست‌ها علیه واشنگتن بر بی‌اعتمادی‌ها می‌افزاید، آمریکا همچنان حجم فراوانی پول به اسرائیل سرازیر می‌کند و رئیس جمهور آمریکا از "تعهدی غیر متزلزل در قبال اسرائیل" سخن می‌گوید. به نظر می‌رسد با توجه به همین تعهد است که باراک اوباما چند روز پیش قول داد برای کمک به اسرائیل جهت ساخت سیستم دفاع موشکی کوتاه برد، 70 میلیون دلار در قالب کمک نظامی در اختیار تل‌آویو قرار می‌دهد.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/143199/موساد-علیه-سیا-سیا-علیه-موساد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
    • توسط Phantom3
      موشکDelilah یک موشک الکترو اپتیکال می باشد که در اسرائیل و توسط صنایع نظامی این رژیم (IMI) به منظور هدف قرار دادن اهداف متحرک و غیر متحرک ساخته شده است.موشک Delilah نام سری موشک های گوناگون اسرائیل می باشد که توسط IMI ساخته شده اند.این موشک در اصل به عنوان یک تله هوایی ساخته شده بود، اما در دهه 1990 نوع تهاجمی و ضربتی از این موشک عرضه شد که توسط F-16 ها و F-4E های آپگرید شده ، که نقش جنگنده های هجومی را ایفا می کردند ، استفاده می شد.نوع ضد رادار این موشک از نوع هواپرتاب می باشد. این گونه از نیمه دهه 60 میلادی وارد خدمت شد. وظیفه این نمونه یافتن سایت های راداری در هنگامی بود که این رادار ها در حال کار بودند و با این کار آنها را یافته و نابود می کرد.

      Delilah-1
      این گونه از نوع هواپرتاب می باشد و در رده موشک های کروز قرار می گیرد . این موشک دارای یک موتور توربو جت بود و این موتور توربوجت به آن این امکان را می داد تا با درنگ کردن درست به خوبی هدف قرار دادن اهداف متحرک ، اهداف با استتار بسیار خوب را نیز مورد هدف قرار دهد.که این ویژگی این موشک را به یک موشک ایده آل برای نابودی سایت های سام تبدیل کرده است.این موشک دارای بردی برابر 150 کیلومتر است و توانایی نابود اهداف ، چه دریایی و چه زمینی را دارد.هدایت خودکار به کار رفته درآن به خوبی سیستم های هدایتی INS/GPS می باشد که به موشک امکان انجام ماموریت های خود اتکا را می دهد.این موشک توانایی تطبیق با سرهای جنگی گوناگون را دارد و نیز می تواند توسط بسیاری از هواگرد ها حمل شود.این موشک توانایی شلیک از هواگردها ، بالگردها یا لانچر های زمینی را دارد. اندازه جمع و جور این موشک به آن این امکان را می دهد که توسط بالگردهای سیکورسکی UH-60A و SH-60B حمل شود.این موشک سر جنگی کوچک ولی موثر حمل می کند که به آن امکان هدف قرار دادن و نابودی اهداف با کمترین خطر را می دهد.این موشک نخستین بار توسط اسرائیل در جولای و آگوست 2006 ، یعنی درجنگ با لبنان، استفاده شد.این موشک در این جنگ توسط F-16D پرتاب می شد.



       
       
       
      Delilah-2
      این موشک با سرمایه گزاری چین درحال توسعه و ساخت توسط اسرائیل می باشد .این موشک از موتور Bet Shemesh Sorek 4 استفاده می کند که تراستی معادل 800 پوند ایجاد می کند. این ویژگی به موشک این امکان را می دهد که برد بیشتر و سر جنگی بزرگتری داشته باشد.




      Delilah-GL
      این موشک یک موشک زمین پرتاب می باشد که در اصل نوع تغییر یافته موشک کروز Delilah است و بردی معادل 250 کیلومتر دارد که ممکن است برد واقعی آن نباشد ، یعنی امکان دارد این موشک بردی بیش از 300 کیلومتر داشته باشد .
      این موشک با سر انفجاری متعارف 30 کیلوگرمی مسلح می شود اما توانایی حمل انواع دیگری را نیز دارد. این موشک توسط GPS هدایت می شود و توانایی گشت در منطقه جنگی را قبل از تایید هدف دارد.

      مترجم :Phantom3
      استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام مترجم و لینک به سایت Military.ir مجاز می باشد.
    • توسط farmandekoll
      F-117 نایت هاوک (شاهین تاریکی) نخستین هواپیمای عملیاتی است که به منظور استفاده از فناوری پنهانکاری طراحی شد. طراحی منحصر بفرد این هواپیمای تک سرنشینه تواناییهای استثنایی را به این هواپیمای تهاجمی می افزاید. اندازه این هواپیما در حدود F-15 ایگل می باشد که دو موتور توربو فن F404 که هرکدام نیرویی معادل 48 کیلو نیوتون (10800 پوند) ایجاد می کنند دارد. هم چنین دارای کنترل با سیم می باشد. قابلیت سوختگیری هوایی برد نایت هاوک را افزوده و آن را به یک سلاح بازدارنده و ترساننده ی ایالات متحده تبدیل کرده است. توانایی حمل انواع سلاح ها با سیستمهای ناوبری و حمله یکپارچه و سیستمهای الکترونیک پروازی ( اویونیک) موثر بودن این هواپیما را در عملیات مختلف اثبات می کند و بار کاری خلبان را کم می کند. کشیدن نقشه های با جزییات ریز برای عملیات روی نقاط با پدافند سنگین و قوی با استفاده از سیستم طراحی نقشه خودکار به ارزشهای این هواپیمای منحصر بفرد می افزاید.اولین F-117 در سال 1982 تحویل داده شد و آخرین تحویل در سال 1990 بود. تصمیم تولید F-117 در سال 1978 گرفته شد. اولین پرواز آن در سال 1981 انجام شد.

      جزییات :


      وظیفه : هواپیمای تهاجمی پنهانکار

      سازنده : لاکهید

      استفاده کننده : نیروی هوایی ایالات متحده

      موتور : دو موتور توربو فن بدون پس سوز F404-GE-F1D2 با قدرت 48 کیلو نیوتن (10800پوند)

      ابعاد : طول 10.08 متر، ارتفاع 3.78 متر، دهنه بال 13.20 متر

      اوزان: وزن خالی آن 13.381 کیلوگرم برآورد شده است، حداکثر وزن برخاست 13.814 کیلوگرم

      اجرا : حداکثر سرعت 0.98 ماخ یا 1040 کیلومتر بر ساعت(656 مایل بر ساعت)، سقف پرواز 15.240 متر برآورد شده است ( 50000 پا)

      سلاحها : تا 2268 کیلوگرم (5000 پوند) انواع بمب های هدایت شونده، موشکهای هوا به زمین، موشکهای زد رادار یا موشکهای هوا به هوای AIM-9 که در یک جایگاه درونی حمل می شوند.




    • توسط onin
      در ۲۵ فوريه ۵(۱۹۲۵ اسفند ۱۳۰۴) اولين خلبان ايراني كه كلنل احمدخان نخجوان نام داشت يك هواپيماي برژت -۱۹ را با پرچم و نشان ايران از فرانسه به پايگاه قلعه مرغي تهران پرواز داد. كلنل نخجوان در فرانسه دوره ديده بود و فقط ۲۰۰ ساعت پرواز داشت. بدين ترتيب در اين تاريخ اولين هواپيماي نيروي هوايي ايران با خلباني يك ايراني مرزهاي بين المللي را درنورديد و به فضاي پروازي ايران رسيد. در اين زمان ديگر خلبانان ايراني تحت نظارت يك استاد خلبان آلماني به نام «شفر» در ايران دوره مي ديدند. خريد هواپيما قسمت آسان كار بود. آموزش خلبانان براي پرواز كردن با آنها، نفرات پشتيباني زميني براي نگهداري و تعمير آنها و ساختن فرودگاه ها قسمت سخت كار بود كه زمان هم مي برد. در همين دوره زماني نيروي هوايي ايران از قالب يك اداره كوچك در ستاد فرماندهي ارتش خارج شده و به يك نيروي جداگانه تبديل شده بود كه «نيروي هوايي ارتش شاهنشاهي ايران» نام گرفته بود؛ اولين فرمانده نيروي هوايي ايران هم كسي نبود به جز كلنل احمدخان نخجوان. در سال ۱۹۲۴ (۱۳۰۳) اولين گروه از دانشجويان دوره خلباني و تكنسين پرواز به روسيه و فرانسه فرستاده شدند. بعدها در سال ۱۹۲۹ (۱۳۰۸) ايران ۱۵ خلبان داشت كه شش نفر از آنها در مدرسه پرواز ايستر فرانسه و ۹ نفر ديگر در مدرسه پرواز سباستوپول روسيه آموزش خلباني ديده بودند. در اين سال IIAF مخفف Imperial Iranian Air Force داراي ۳۳ فروند هواپيما از ۹ مدل مختلف بود. طي ۱۵ سال به يعني تا آغاز جنگ جهاني دوم بيش از ۳۰۰ هواپيما از ۱۸ مدل مختلف در اختيارنيروي هوايي ايران بود. در همان زمان هشت پايگاه هوايي كه مدارس آموزش خلباني و يك مركز آموزش تعميرات و نگهداري را شامل مي شدند ساخته شده بود. يك كارخانه مونتاژ هواپيما به نام «شهباز» هم ساخته شده بود كه قادر بود سه مدل مختلف هواپيما را مونتاژ كند. در سال ۱۹۴۱ (سوم شهريور ۱۳۲۰) بي طرفي ايران در جنگ جهاني دوم نقض شد و نيروهاي هوايي و دريايي انگليس و روسيه از شمال و جنوب به ايران حمله كردند. نيروي هوايي جوان ايران كه به تازگي به ساختن ساختارهاي اساسي خود مشغول شده بود، تحت هيچ شرايطي توانايي رويارويي با اين نيروي عظيم و توانمند را نداشت. با اين وجود تعدادي از پرسنل جوان اين نيرو تصميم به مقابله با بيگانه گرفتند و با كنترل پادگان قلعه مرغي دو هواپيما از اين پادگان به خلباني سروان وثيق و استوار شوشتري كه با شليك ضدهوايي مواجه شده و به ناچار آسمان تهران را ترك كردند. نيروهاي ائتلاف انگليس و روسيه كنترل دو پايگاه هوايي ايران را در دست گرفتند. آنها به ترتيب در مهرآباد و قلعه مرغي مستقر شدند. از نيروي هوايي جوان ايران تقريباً هيچ چيز باقي نماند. پس از پايان جنگ ارتش بريتانيا ايران را ترك گفت اما ارتش روسيه از ترك ايران سر باز مي زد و كنترل شمال ايران را در اختيار داشت. سه ماه پس از اين اتفاق نيروهاي سرخ روسيه ايران را ترك گفتند. پس از اين نيروي هوايي ايران هميشه به عنوان نيروي برتر در خاورميانه شناخته مي شود. موقعيت استراتژيك ايران توسط آمريكا ناديده گرفته نشد و آمريكا از اوايل دهه ۱۹۶۰ شروع به فروش تعداد زيادي از هواپيماهاي پيشرفته خود به ايران كرد. در سال ۱۹۶۵ ميلادي ايران اولين هواپيماجت خود با نام اف - ۸۴ جي جت ثاندر دريافت كرد. در سال ۱۹۶۵ هواپيماهاي اف-۵ فريدم توسط ايران خريداري شدند و به دنبال آن در سال ۱۹۶۸ اف-۴ فانتوم هم به ايران فروخته شد. در سال ۱۹۷۰ ايران داراي قوي ترين نيروي نظامي در منطقه بود. قبول فروش هواپيماهاي فوق پيشرفته اف-۱۴ اي تام كت به همراه موشك هاي پيشرفته اي آي ام - ۵۴ فينيكس از سوي آمريكا به ايران نشان دهنده روابط بسيار گرم بين ايران و آمريكا بود. در پي وقوع انقلاب اسلامي در سال ۱۹۷۹ دكترين و استراتژي نظامي ايران تغيير يافت و ايران ديگر به خريد تسليحات پيشرفته و گرانقيمت علاقه نشان نداد و همين باعث ايجاد نوعي تغيير قدرت در منطقه شد. ايران ديگر نه تنها دوست صميمي آمريكا نبود، كه به خاطر سياست هاي امپرياليستي و ضد انساني آمريكايي به دشمن اصلي آن تبديل شد. آمريكا و ديگر كشورهاي غربي تحريمي نظامي عليه ايران اتخاذ كردند. كمك هاي آمريكا قطع شده بود و نيروي هوايي ايران از فرار و بركناري افسران زمان شاه رنج مي برد كه همين امر به پايين آمدن سطح سرويس دهي در نيروي هوايي منجر شده بود. به دليل تحريم تسليحاتي ايران و نرسيدن قطعات مورد نياز، آمار عملياتي نيروي هوايي ايران سريعاً رو به كاهش بود. پس از انقلاب نيروي هوايي به «نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران» كه خود ارتشيان به آن «نهاجا» مي گويند تغيير نام داد. نام انگليسي آن هم Islamic Republic of Iran Air Force است كه به اختصار IRIAF خوانده مي شود. در همين اوضاع و احوال عراق با مناسب يافتن فرصت درصدد برآمد تا با حمله به ايران قسمت هاي وسيعي از خاك ايران را ضميمه قلمرو خود كند؛ به همين خاطر در ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ (۳۱ شهريور ۱۳۵۹) با يورشي عظيم به خاك ايران از طريق هوا، زمين و دريا جنگ تحميلي هشت ساله را عليه ايران آغاز كرد. جنگ با حمله هوايي نيروهاي عراقي به شش پايگاه نيروي هوايي ايران و چهار پادگان آغاز شد و همزمان چند لشكر و تيپ مستقل عراق در چهار محور از طول ۷۰۰ كيلومتر مرز مشترك با ايران به عمق خاك ايران يورش بردند. اولين حمله هوايي عراق چندان موفقيت آميز نبود. دلايل آن را مي توان به برنامه ريزي ناكافي و نادرست عمليات، نداشتن اطلاعات كافي از اهداف و استفاده نامناسب از بمب هاي جي پي(بمب هايي كه هدف خاصي ندارند و براي انهدام كلي به كار مي روند) برشمرد. در مهرآباد يك هواپيماي اف-۴ اي در هنگام جابه جايي براي در امان ماندن از حملات دشمن دچار سانحه شد و از همدان هم گزارش هايي در مورد خسارت يك فروند اف-۴ رسيد. اولين عمليات هوايي ايران در پاسخ اين حمله و بلافاصله پس از آن در خاك عراق موفقيت آميز بود. در اين عمليات چهار فروند هواپيماي اف-۴ به پايگاه دريايي الشعبيه در نزديكي بندر ام القصر حمله بردند. اين چهار فروند هواپيما كه ۴۵۰ كيلوگرم بمب بر سر اين پايگاه ريختند عمليات خود را از پايگاه بوشهر شروع كردند. در ميان اهداف چندباطري موشك ضد كشتي وجود داشت. اين عمليات تلافي جويانه نيروي هوايي ايران به قدري سريع بود كه خط پدافند عراق در طول مسير پرواز دچار غافلگيري شده بود. روز بعد در عملياتي غيرقابل باور ۱۴۰ فروند از جنگنده ها و جنگنده بمب افكن هاي ايران به ويژه اف-۴ و اف-۵هاي پايگاه هاي بوشهر، همدان و تبريز توانستند با نفوذ خود به خاك عراق تلفات سنگيني به پايگاه ها و تاسيسات نظامي عراق وارد كنند. در اولين روزهاي جنگ چندين حمله هوايي ديگر به تاسيسات نظامي عراق از قبيل ام القصر انجام شد. در يكي از اين حملات دو فروند اف-۴ كه هر كدام شش بمب جي پي ۳۴۰ كيلوگرمي حمل مي كردند به تاسيسات نظامي دريايي و كشتي هاي موشك انداز عراق حمله بردند. در حدود ۲۰ دقيقه بعد يك فروند هواپيماي آر اف-۴ اي عكس هاي شناسايي از منطقه گرفت كه نشان مي داد كشتي ها و تاسيسات بندري دچار صدمات و خسارات سنگيني شده اند. تاكتيك كلي در طول انجام چنين عمليات هايي رسيدن به هدف از راههاي مختلف، انجام يك پاپ -آپ بيش از رسيدن به هدف و شيرجه زدن روي هدف براي انهدام آن است. در هنگام بازگشت دو اف-۴ يكي از آنها توسط يك موشك سام مورد اصابت قرار گرفت كه باعث آسيب ديدن برخي از سيستم هاي آن شد اما همچنان مي توانست پرواز كند. اما آتش خاموش كن ها كار نكردند و بال راست - محل اصابت موشك - آتش گرفت. باند فرود نزديك ترين پايگاه هوايي هم به دليل هجوم اوليه ارتش عراق براي فرود مناسب نبود و به همين خاطر مجبور به فرود در يك باند ناآماده با سرعت بالا شد. چرخ ها تركيدند و هواپيما در حالي كه سرنشينان آن اجكت كرده بودند از انتهاي باند خارج شد. بعدها اين هواپيما با تعويض بال و ديگر تعميرات دوباره به جنگنده هاي مورد استفاده در جنگ پيوست. اين تعويض بال كه اولين بار در ايران انجام مي شد را مي توان نقطه آغاز انجام كارهاي غيرممكن در نيروي هوايي دانست. در اولين ماههاي جنگ «نهاجا» تلاش هاي خود را به جلوگيري پيشرفت نيروي زميني ارتش عراق معطوف كرده بود. جنگنده هاي ايراني براي اين كار با استفاده از راكت هاي ضد زره دانه به دانه تانك ها و زره پوش هاي عراق را شكار مي كردند و حتي گاهي اوقات تا ارتفاع سه تا چهار متر زمين هم پايين مي آمدند. در مقابل عراق هم از هواپيماهاي ميگ-۲۱ و ميگ-۲۳ براي پوشش نيروي زميني خود استفاده مي كرد كه اين پوشش به ناچار منجر به درگيري هوايي بين ايران و عراق مي شد كه مي توان پيروزي هاي ايران در اين زمينه را بيشتر از عراق دانست. مخصوصاً در اوايل جنگ كه آنها در مقابل هواپيماهاي اف-۱۴ ايران توانايي انجام هيچ عملي را نداشتند كه در اواخر جنگ با خريد ميراژ اف-۱ از فرانسه توانستند كمي جنگ هاي هوايي را متعادل كنند. جنگ تحميلي عليه ايران علاوه بر خسارات و تلفات جانبي بسيار، دستاوردهاي ارزنده اي براي نيروي هوايي ايران داشت. نيروي هوايي در اين هشت سال توانست به تكنولوژي ساخت بسياري از قطعات مورد نياز خود دست يابد و در برخي موارد به خودكفايي برسد.
    • توسط onin
      http://www.pinetreeline.org/planes/B-52-10.jpg هواپیمای بمب افکن B-52، بمب افکنی دور برد و در کلاس سنگین وزن است که می تواند گونه های مختلفی از ماموریت ها را به انجام برساند. این هواپیما قادر به پرواز در سرعت های بسیار بالا، البته زیر سرعت صوت و در ارتفاع بالغ بر 50,000 پا پرواز بوده و توانایی حمل بمب های هسته ای یا اتمی و همچنین بمب های معمولی را نیز دارد. http://www.saceliteguard.com/images/B-52 H dropping M-117 750 pound bombs.jpg هواپیمای بی 52 برای مدت بیش از 35 سال تنها بمب افکن دارای سرنشین سنگین وزن ایالات متحده بوده است. این بمب افکن، قادر به پرتاب و شلیک بیشتر سلاح های موجود است و حتی بدین صورت، بیم آن می رود که پس از به روز ساختن سیستم های اویانیکی و پیشرانه ها و دیگر قمست های آن، این هواپیما تا سال 2045 نیز در خدمت باشد. البته این بمب افکن آمریکایی را BUFF که مخفف عبارت Big Ugly Fat Fellow و به معنای مرد چاق گنده زشت است، نیز می نامند. اولین مدل هواپیمای بی 52 در سال 1954، اولین پرواز خود را انجام داده و مدل B آن نیز در سال 1955 وارد خدمت گشت. به طور کلی 744 بمب افکن بی 52 ساخته شده و آخرین گونه آن نیز که مدل H نامیده می شود، در سال 1962 تحویل شد. این بمب افکن استراتژیکی، دارای بردی برابر با 14,162 کیلومتر است که از این رو، هواپیمایی میان قاره ای یا کانتیننتال گفته می شود. البته این برد، در حالت بدون سوخت گیری هوا به هوا اندازه گیری شده است، و در غیر این صورت، برد این هواپیما، با سوخت گیری هوا به هوا می تواند نا محدود باشد. در این هواپیما، از مدل جی به بعد تغییراتی در شکل بدنه مانند کوتاه تر شدن سکان عمودی یا همان پایدار کننده عمودی آن داده شد. http://www.militarypictures.info/d/294-3/B-52.jpg این بمب افکن سنگین ساخت شرکت بوئینگ بوده و از هشت موتور توربوفن پرات اند ویتنی TF-33 هر یک با قدرت کشش بیش از 7000 کیلوگرم بهره می برد. بالاترین سرعتی که این هواپیما قادر به دستیابی به آن است، حدود 0/8 ماخ بوده که معادل 650 مایل بر ساعت نیز می باشد. هدایت این هواپیمای بمب افکن بر عهده 5 خدمه بوده که سیستم صندلی خدمه ها، از توانایی اجکت یا پرتاب کردن در مواقع خطر نیز برخودار است. لازم به ذکر است که قیمت تمام شده این هواپیمای غول پیکر، حدود هفتاد و چهار میلیون دلار می باشد.
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.