Recommended Posts

 رئیس جدید ستاد کل ارتش اسرائیل انتخاب شد

 

معاون رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان رئیس بعدی این ستاد انتخاب خواهد شد.

یکی از مقامات ارشد امنیتی اسرائیلاعلام کرد که سرلشگر آیزنکوت، معاون رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل به عنوان رئیس بعدی ستاد کل ارتش انتخاب خواهد شد.
این منبع اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز جمعه با آیزنکوت دیدار کرد و وی را دراینخصوص مطلع ساخت. به گفته همین منبع موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز روز جمعه با آیزنکوت دیدار و گفتگو کرد.
آیزنکوت بیست و یکمین رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل خواهد بود. انتظار می‌رود یعلون امروز خبر انتصاب وی را اعلام کرده و دولت نیز فردا (یکشنبه) درباره وی تصمیم‌گیری کند.
بنی گانتز، رئیس فعلی ستاد کل نیز قصد دارد در ماه فوریه از سمت خود کناره‌گیری کند. در هفته‌های فعلی یعلون برای سمت ریاست ستاد کل با آیزنکوت و نامزد دیگر برای تصدی این پست، یایر ناوه دیدار و گفتگو کرده بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کرانه باختری هم جهنم صهیونیست‌ها خواهد شد

 

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در روزی که خیلی دور نیست، کرانه باختری به جهنمی برای امنیت صهیونیست‌ها تبدیل می‌شود و فرزندان کرانه باختری و نوار غزه به هم دست می‌دهند.

به گزارش فارس سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در گفتگوی تلویزیونی نگاه یک طی سخنانی اظهار داشت: آمریکا قادر به تامین امنیت رژیم صهیونیستی نیست زیرا تمام سرزمین فلسطین اشغالی محل تقاطع آتش حزب الله، حماس و جهاد است.

وی درخصوص تسلیح کرانه باختری نیز گفت: فلسطینیان کرانه باختری آرمان خود را کنار نخواهند گذاشت و در روزی که خیلی دور نیست کرانه باختری به جهنمی برای امنیت صهیونیست ها تبدیل می شود و فرزندان کرانه باختری و نوار غزه به هم دست می دهند.

سلامی با اشاره به پهپاد ایرانی RQ170 و واکنش آمریکایی ها اظهار داشت: این پهپاد ایرانی یک واقعیت است و بازهم مردم پرواز آن را مشاهده خواهند کرد و آن را از نزدیک لمس و شاهد نشست و پرواز آن خواهند بود.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به حوادث منطقه تصریح کرد: نمی توانیم اجازه دهیم مسلمانان در عراق، سوریه و یا لبنان بی رحمانه قتل عام شوند. نمی توانیم اجازه دهیم اتفاقات منطقه با منطق رژیم صهیونیستی جلو برود.

سلامی درخصوص انتشار تصویر سردار قاسم سلیمانی روی مجله آمریکایی، گفت: سردار سلیمانی فرمانده ای متفکر، اندیشمند، شجاع، اهل میدان، موثر، نافذ، ثابت قدم، فداکار است و همه خصوصیات منحصربفرد یک فرمانده استراتژیک را دارد و توطئه های دشمنان را بخوبی می شناسد. هرچه آمریکایی ها بنویسند نمی توانند گوشه ای از شخصیت او را بخوبی نشان دهند.

وی با بیان اینکه بسیج در اوج محاصره علمی قله های پیشرفت را فتح کرد، افزود: امروز موشک های ما می توانند هر دشمنی را در هر مکانی با هر شدتی مورد هدف قرار دهند، موشک های ساحل به دریای ما شناورهای دشمن را در عمق دریا دنبال می کنند، رادارهای ما ماهواره های دشمن را رصد می کنند، پهپادهای ما می توانند هزاران کیلومتر آن سوی مرزها حرکت دشمن را تعقیب کنند و ماهواره های ما می توانند از فضا زمین را کوچک ببیند و تصویر بفرستند، این مدل تفکر بسیجی است که می تواند مرزهای دانش را بشکند.

سلامی ادامه داد: شهید مجید شهریاری کسی بود که ما را به غنی سازی 20 درصد اورانیوم رساند و برتری سیاسی برای ما نسبت به دشمن ایجاد کرد. ما به جایی رسیدیم که دشمن گزینه نظامی را کاملا از فضای ذهن، تخیل و حتی توهمات خود هم خارج کرده است.

وی با بیان اینکه بسیجیان همه روزنه های تاکتیکی و فضاهای استراتژیک را مسدود کرده اند، اظهار داشت: در عرصه زمین، صدها گردان امام حسین(ع) بسیج آمادگی دارند سد بی پایانی در برابر تحرکات دشمن ایجاد کنند و چنان درسی به دشمن بدهند که دیگر هیچ کس فکر تهدید نکند.

سلامی همچنین با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت: جدا از بحث مذاکرات، ما باید تحولات اقتصادی و پیشرفت های آن را از فرایند سیاسی جدا کنیم. راه اصلی برون رفت یک کشور انقلابی از هیجانات سیاسی که قدرت های بزرگی ایجاد می کنند و فرایندهای ناعادلانه ای که آنها پیش روی ما می گذارند به گونة ای است که ما باید مسیر پیشرفت اقتصادی جامعه را از مسیر فرایندهای سیاسی و دیپلماتیک جدا کنیم تا دیگر تحریم برای تسلیم کردن یک ملت جزو استراتژی های دشمن قرار نگیرد.

سلامی گفت: باید همانطور که در عرصه نظامی با تولید قدرت، حق انتخاب های نظامی را از دشمن سلب کردیم، در عرصه اقتصادی نیز با اقتصاد مقاومتی به جلو برویم. گزینه نظامی که مسئولین آمریکایی آن را مطرح می کنند یک بلوف نخ نما شده است.

وی ادامه داد: بسیج می تواند استراتژی های اقتصادی دولت را با مردم پیوند بزند و در بهترین سطح، زمینه تولید را در جامعه فراهم کند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی نامه ای پیشنهاد و آمادگی بسیج در اقتصاد مقاومتی دولت را ارائه کرده که امیدواریم پاسخ های روشن و عملی دریافت کنیم.

سلامی گفت: ما باید مفروضات آمریکایی ها که فکر می کنند تحریم های آنها اقتصاد ما را تحت تأثیر قرار داده و با فرسایشی کردن این تحریم ها مردم ما تسلیم می شوند را دفن کنیم.

سلامی اظهار داشت: سپاه خود را موظف می داند که به دولت های ایران کمک کند و به دولت فعلی این کار را بیشتر انجام می دهد و آن هم به دلیل فشارهای خارجی موجود است. لذا بحث تقابل سپاه و دولت که از سوی بیگانگان مطرح می شود، عقلا، شرعا، عرفا و منطقا محکوم است و رسانه های بیگانه به دنبال این هستند که انشقاق سپاه و دولت را در ذهن مردم ایجاد کنند. باید مواظب باشیم. به همین دلیل هم دولت بسیار بیدار و هوشیار است و هم سپاه به عملیات روانی دشمن آگاه است.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران اظهار داشت: ما توازن را در میدان با دشمنان برقرار کردیم. از طرفی راهکارهای نظامی را بر روی دشمنان بسته ایم و مرزهای انقلاب را به هزاران کیلومتر آن طرفتر برده ایم.

سلامی افزود: شما به تحولات منطقه توجه کنید. اراده آمریکا را در کجای تحولات عراق می بینید، آیا آنها در سوریه پیروز شدند؟ آیا توانستند جلوی انقلاب بحرین را بگیرند؟ آیا توانستند اراده شان را در مذاکرات به ما تحمیل کنند؟ آیا در افغانستان موفق شدند؟ این عدم موفقیت آنها به دلیل ترویج تفکر انقلاب اسلامی در منطقه است.

جانشین فرمانده کل سپاه، گفت: ما کشوری هستیم که از درون مستحکم است و نیازمند تعلیق یا برداشتن تحریم ها برای ادامه حیات نیستیم. کشور ما اصلا شبیه کشور تحریم شده و بحران زده نیست اما اکنون شاهدیم که در انگلیس به فروشگاه های این کشور هجوم می برند که این نگران کننده است.

سلامی همچنین در خصوص تمدید مذاکرات اظهار داشت: آمریکایی ها علاقمند هستند در فضای دیپلماسی با ما حرکت کنند زیرا می دانند اگر جمهوری اسلامی را به خشم بیاورند نمی توانند حافظ منافع شان باشند. از طرفی هنوز نمی خواهند باورهای امروزی جمهوری اسلامی را بپذیرند اما در نهایت آنها باید قدرت ایران را قبول کنند.

سلامی در ادامه خاطرنشان کرد: گروه تروریستی داعش محصول تلاقی استراتژی های آمریکا، انگلیس، اسرائیل و عربستان است. شارژ مالی و تسلیحاتی این گروه توسط عربستان صورت گرفته و متأسفانه برخی کشورهای دیگر منطقه نیز فضای آموزشی در اختیار آنها گذاشتند و با باز گذاشتن مرزهایشان به آنها کمک کردند و در کل نیز آمریکایی ها آنها را کنترل می کردند. لذا این گروه تا زمانی که در مسیر خواسته های آمریکا باشد مورد حمایت آنهاست. اما زمانی که خلاف اراده آنها حرکت کنند بنای برخورد با آنها را دارد که در همین راستا دیدیم که در منطقه جلولا چندین بار به آنها کمک نظامی کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: هدف ما کمک مستشاری به کشورهای سوریه و عراق است و خود نیروهای آنها در کشورشان می جنگند. اگر در آمرلی حمایتی کردیم از شیعیانی بود که در محاصره بودند و قتل عام می شدند و می رفت تا یک فاجعه انسانی صورت بگیرد. اگر در جرف الصخر از دولت عراق حمایت کردیم به دلیل مسلمانانی بود که در محاصره بودند.

وی افزود: تعداد اهل سنتی که توسط داعش شهید شدند از شیعیان بیشتر است لذا برای ما بین مسلمانان فرقی نیست و از آنها حمایت می کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: پدیده های آمریکا ساخته در منطقه جایی ندارند. باید تا مساحت توطئه های آمریکا در منطقه کوچک است آنها را مهار کنیم.

سلامی همچنین اعلام کرد: گروه تروریستی داعش تاکنون هیچ تهدیدی برای ایران نداشته و پیشانی آنها فعلا به سمت غرب است.

http://www.tabnak.ir/fa/news/453877/%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D9%85-%D8%AC%D9%87%D9%86%D9%85-%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%B4%D8%AF

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رژیم اسرائیل 14 جنگنده اف35 از آمریکا می خرد

 

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از موافقت کمیته وزارتی این رژیم با خرید تعدادی جنگنده اف35 از واشنگتن خبر دادند.
رسانه های وابسته به رژیم صهیونیستی از موافقت کمیته موسوم به وزارت در امور ادوات با خرید تعدادی جنگنده از آمریکا خبر دادند.
منابع صهیونیستی اعلام کردند: کمیته موسوم به وزارتی اسرائیل امروز با خرید 14 جنگنده اف 35 از آمریکا مضاف بر 19 جنگنده خریداری شده قبلی موافقت کرد.
رسانه های صهیونیستی بیان کردند: قرار است با خرید 17 فروند دیگر در سالهای آینده موافقت شود.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تحریم‌های ایران افزایش یابد

 

 

لابی صهیونیستی ایپک در موضعی خصمانه ، خواستار افزایش بسیار شدید تحریم‌ها علیه ایران در پاسخ به تمدید هفت‌ماهه اخیر گفتگوهای هسته‌ای شد.
این لابی صهیونیستی که نفوذ فراوانی در کنگره دارد از آمریکا می‌خواهد تمام تحریمهای اقتصادی را که در دوران دیپلماسی تعلیق شده بود مجددا برقرار کند.
این گروه همچنین خواستار ممنوعیت صادرات نفت ایران در سراسر جهان و تحریم هرچه بیشتر صنایع ایران است.
برخی در کنگره خواستار افزایش فشار بر ایران هستند. اما تصویب هیچ تحریم جدیدی به این زودی رخ نمی‌دهد.
ایران بارها بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رای مثبت به پیوستن رژیم اسراییل به ان‌پی‌تی

۱۶۱ عضو سازمان ملل خواستار پیوستن رژیم صهیونیستی به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی شدند در این میان آمریکا و کانادا بار دیگر رای منفی دادند.

به گزارش تسنیم به نقل از سی‌بی‌سی، 161 عضو سازمان ملل طی رای‌گیری از عدم عضویت اسرائیل در پیمان منع گسترس تسلیحات هسته‌ای انتقاد کردند. 5 کشور در این رای‌گیری، رای مخالف دادند که آمریکا، کانادا از جمله این کشورها بودند.

http://www.tabnak.ir/fa/news/454635/%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%AA%D9%86-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%BE%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%DB%8C

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رای مثبت به پیوستن رژیم اسراییل به ان‌پی‌تی

۱۶۱ عضو سازمان ملل خواستار پیوستن رژیم صهیونیستی به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی شدند در این میان آمریکا و کانادا بار دیگر رای منفی دادند.

به گزارش تسنیم به نقل از سی‌بی‌سی، 161 عضو سازمان ملل طی رای‌گیری از عدم عضویت اسرائیل در پیمان منع گسترس تسلیحات هسته‌ای انتقاد کردند. 5 کشور در این رای‌گیری، رای مخالف دادند که آمریکا، کانادا از جمله این کشورها بودند.

http://www.tabnak.ir/fa/news/454635/%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%AA%D9%86-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%BE%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%DB%8C

 

 

مجمع عمومی سازمان ملل: اسرائیل باید از تسلیحات اتمی دست بکشد

 

 مجمع عمومی سازمان ملل به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را تحت حمایت کشورهای عربی تصویب کرد که بر اساس آن از اسرائیل خواسته شده تا از داشتن تسحلیات اتمی دست کشیده و تاسیسات اتمی‌اش را تحت بازدیدهای بین‌المللی قرار دهد.

در این قطعنامه که با 161 رای موافق و پنج رای مخالف تصویب شده، آمده است، اسرائیل تنها طرف در خاورمیانه است که جزو معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی نیست.
این قطعنامه از اسرائیل خواست تا بدون تعلل بیشتر به این معاهده بپیوندد، تسلیحات اتمی خود را توسعه و یا تولید نکرده و از کشورهای دیگر نیز خریداری نکند، از داشتن تسلیحات اتمی دست بکشد و تاسیسات اتمی‌اش را تحت حفاظت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل قرار دهد.
آمریکا، کانادا، پالائو و میکرونزی به همراه اسرائیل با این قطعنامه مخالفت کرده در حالی که 18 کشور رای ممتنع دادند.
گمان تقریبا قطعی این است که اسرائیل تسلیحات اتمی دارد اما این رژیم همواره از تایید این مساله امتناع کرده است.
این قطعنامه که از سوی مصر ارائه شده، منعکس‌کننده تلاش‌های مشابه کشورهای عربی است که در نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل که سپتامبر سال جاری میلادی در وین برگزار شد، آغاز شد. در آن زمان اسرائیل از کشورهای عربی به خاطر "متزلزل کردن مذاکرات" با دست گذاشتن بر روی مساله "تشکیل کشور یهود" در صحنه‌های بین‌المللی انتقاد کرد.
این قطعنامه سازمان ملل تحت عنوان «خطر گسترش تسلیحات اتمی در خاورمیانه» با هدف تشکیل یک منطقه عاری از تسلیحات اتمی در خاورمیانه ارائه شده و از اینکه تلاش‌های تحت حمایت آمریکا برای برگزاری مذاکرات در سال 2012 میلادی بی‌نتیجه ماند، ابراز تاسف کرده است.
این در حالی است که هیات اسرائیل در سازمان ملل هنوز درباره تصویب این قطعنامه اظهارنظری نکرده است.
اسرائیل بارها گفته است که باید به برنامه صلح کامل فلسطین و اسرائیل پیش از تشکیل منطقه‌ای عاری از تسلیحات کشتار جمعی در خاورمیانه رسیدگی شود. اسرائیل همچنین مدعی است که برنامه اتمی ایران یک تهدید منطقه‌ای واقعی محسوب می‌شود! این در حالی است که ایران داشتن چنین هدفی را رد کرده است.
قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل از نظر قانونی الزام‌آور نیست اما از نظر اخلاقی بسیار تاثیرگذار است چراکه مجمع عمومی تنها هیاتی است که تمامی 193 کشورعضو سازمان ملل در آن حضور دارند.
رابرت وود، نماینده آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این برنامه از اساس اولیه عدالت و تعادل برخوردار نیست. این قطعنامه خودش را به ابراز نگرانی نسبت به فعالیت‌های یک طرف محدود می‌کند.                    
وی افزود: آمریکا به تلاش‌های خود برای ایجاد یک خاورمیانه بدون تسلیحات کشتار جمعی ادامه خواهد داد اما چنین قطعنامه‌هایی تنها دورنماهای پیشرفت را متزلزل می‌کنند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ذخایر تسلیحاتی امریکا در اختیار صهیونیستها

 

 

کنگره امریکا ه قانونی را به تصویب رساند که هدف از آن تقویت روابط دفاعی این کشور با رژیم صهیونیستی است.
مجلس نمایندگان امریکا، رژیم صهیونیستی را شریک راهبردی مهمی برای این کشور توصیف و به اتفاق آرا قانونی را تصویب کرد که پیشتر به تصویب مجلس سنا رسیده بود.
بر اساس این گزارش، تصویب این قانون ، راه را برای افزایش تسلیحات امریکا در اسرائیل باز می کند.
با تصویب قانون جدید، مقادیری تسلیحات به ارزش 200 میلیون دلار به انبار اسلحه امریکا در خاورمیانه افزوده خواهد شد تا ارزش کلی آن به یک میلیارد و 800 میلیون دلار برسد.
تابستان گذشته، رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه، از این تسلیحات استفاده کرد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 وزارت خزانه داری امریکا دستورالعمل تحریم های ایران را منتشر کرد

 

دولت آمریکا به منظور کاهش تحریم های طرح مشترک اقدام ، عبارت «خدمات مرتبط» را به منظور در بر گرفتن هر خدمت ضروری -از جمله هر خدمت بیمه، حمل و نقل یا مالی- برای هر حادثه عادی برای فعالیتی که در طرح مشترک اقدام به آن پرداخته شده باشد، مشروط به اینکه چنین خدماتی شامل افراد معرفی شده در «فهرست افراد و اتباع تحریم شده» (SDN) اداره کنترل دارایی های خارجی(OFAC) خزانه داری آمریکا نباشد، تفسیر می کند.

وزرات خزانه داری آمریکا گزارشی تحت عنوان راهنمایی مربوط به اقدامات لازم برای کاهش موقتی و مشخص تحریم های ایران برای اجرای طرح اقدام مشترک که در نوامبر 2013 میان گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران برسر ان توافق شد وتا سی ام ژوئن 2015 تمدید شد منتشر کرد.
این اقدام خصمانه در حالی صورت می گیرد که براساس گزارش رسمی دولت آمریکا اعلام کرد که میزان آورده نقدی توافق ژنو برای ایران، بسیار کمتر از آن چیزی بوده که در ابتدا تخمین زده می شد. بنابراین گزارش ایران به واسطه تعلیق تحریم خودروسازی و پتروشیمی تنها 378 میلیون دلار افزایش درآمد داشته، که این رقم 15درصد رقم 2.5 میلیارد دلاری است که کاخ سفید پیش بینی می کرد ایران درآمد داشته باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

محاکمه چینی متهم به صدور تجهیزات اتمی به ایران

 

 

یک مرد چینی به اتهام تلاش برای صدور غیرقانونی تجهیزات اتمی به ایران به زودی در آمریکا محاکمه می شود.

سی های چنگ متهم است که تجهیزاتی را به طور غیرقانونی از آمریکا به ایران صادر کرده است که می توان از آنها در بخش اتمی این کشور استفاده کرد.
این مرد چینی که به تازگی به شهر بوستون در آمریکا منتقل شده است اوایل سال جاری در انگلیس بازداشت شد.
وی متهم به توطئه صادرات غیرقانونی کالاهای آمریکایی به ایران و قاچاق است.
در کیفرخواست چنگ آمده است که وی با تاسیس شرکت های غیرقانونی در چین اقدام به وارد کردن حسگرهای اندازه گیری فشار از شرکت ام.کی.اس آمریکا کرده است.
از این تجهیزات می توان در بخش های مختلف ازجمله در ساخت سانتریفیوژهایی که می توانند اورانیوم طبیعی را به اورانیوم غنی شده تبدیل کنند، استفاده کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عفو بين الملل رژيم صهيونيستي را به ارتکاب جنايات جنگي متهم کرد

 

 

سازمان عفو بین الملل روز سه شنبه رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایات جنگی در عملیات تابستان امسال موسوم به «صخره سخت» متهم و اعلام کرد در این زمینه باید تحقیقاتی انجام شود.
این سازمان غیردولتی فعال در زمینه دفاع از حقوق بشر تصریح کرد تخریب چهار ساختمان چندین طبقه ، طی چهار روز آخر این عملیات نقض حقوق بشر بین المللی است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، فیلیپ لوتر مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل اعلام کرد :«تمام اطلاعاتی که ما دراختیار داریم نشان می دهد این تخریب ها در مقیاس گسترده به طور عمدی و بدون توجیه نظامی انجام شده است. اقدامات و سخنان نظامیان اسراییل در آن زمان نشان می دهد این حملات تنبیه جمعی برای ساکنان غزه و از بین بردن دارایی های آنها بوده است.»
امدادگران فلسطینی اعلام کردند در حمله اخیر اسراییل به غزه حدود 2200 فلسطینی شهید شدند که بیشتر آنها غیر نظامی بودند. همچنین 67 نظامی اسراییلی و شش غیر نظامی نیز کشته شدند.
این مقام عفو بین الملل افزود:«جنایات جنگی باید به طور مستقل و بی طرفانه بررسی و عاملان آن در چارچوب روندی عادلانه محاکمه شوند.»
مقامات اسراییلی تا کنون به این موضوع واکنش نشان نداده اند. عفو بین الملل خواستار ورود گروه های مدافع حقوق بشر به غزه است و اینکه یک کمیسیون از سازمان ملل متحد بتواند «بدون هیچ مانعی در این مورد تحقیق کند.»
یک سخنگوی وزارت امور خارجه اسراییل گفت:«اسراییل از همکاری با کمیسیون تحقیق به علت خصومت این کمیسیون علیه اسراییل خودداری می کند.»
ارتش اسراییل تحقیقات جنایی داخلی را در مورد اشتباهات احتمالی نظامیانش در حمله اخیر به نوار غزه ، به ویژه حمله به یک مدرسه سازمان ملل متحد که آوارگان از آن استفاده می کردند و براثر آن 15 نفر نیز کشته شدند و همچنین بمباران یک پلاژ که به کشته شدن چهار کودک منجر شد، آغاز کرده است.
شورای امنیت سازمان متحد نیز به نوبه خود کمیسیونی برای تحقیق در مورد «تمام موارد نقض حقوق بین الملل » در سرزمین های فلسطینی به ویژه در غزه در زمان جنگ اخیر تشکیل داده است.
به گفته عفو بین الملل در عملیات اخیر اسراییل علیه غزه که از 8 ژوئیه تا 26 اوت ادامه داشت مرکز تجاری شهرداری رفح که شامل تعدادی مغازه ، یک کلینیک درمانی و دفاتر اداری بود و معیشت صد ها خانواده از آنجا تامین می شد، تخریب شد.
عفو بین الملل افزود:«اسراییل می گوید یکی از ساختمان های تخریب شده مرکز فرماندهی حماس بوده و در یکی دیگر از این ساختمان ها نیز تجهیزات مربوط به نظامیان فلسطینی وجود داشته است. با وجود این اسراییل باید از روش هایی استفاده کند که صدمه به غیر نظامیان و خسارت به اموال آنان را به حداقل برساند.»
این منبع خاطر نشان کرد ساکنان کمی پیش از حمله از آن مطلع شدند و از زمان لازم برای نجات جان و مال خویش برخوردار نبودند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 آمریکا: اسرائیل را به دلیل شهرک‌سازی‌ها تحریم نمی‌کنیم

 

 در پی انتشار خبری از سوی روزنامه هاآرتص مبنی بر قصد آمریکا برای اعمال تحریم علیه رژیم صهیونیستی به دلیل شهرک‌سازی‌هایش، دولت آمریکا این مساله را تکذیب کرد.

"جن ساکی"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این خبر که هفته گذشته در روزنامه عبری‌زبان هاآرتص منتشر شد، گفت: اخبار و اطلاعات روزنامه‌ها مبنی بر این که ما قصد اعمال تحریم علیه اسرائیل را داریم، هیچ پایه و اساسی ندارد.
پیشتر کاخ سفید و همچنین وزارت خارجه آمریکا این خبر را تکذیب کرده بودند.
این روزنامه که این اطلاعات را به نقل از یکی از مسوولان بلندپایه رژیم صهیونیستی آورد، صراحتا از اصطلاح تحریم استفاده نکرد، بلکه از انجام "اقداماتی موثر" علیه شهرک‌سازی‌ها سخن گفت.
ساکی ضمن تاکید بر اینکه شهرک‌سازی‌ها غیرقانونی است و با منافع رژیم صهیونیستی مغایرت دارد، تصریح کرد: ما به دلایل مختلفی علیه برخی از کشورها تحریم‌هایی را اعمال می‌کنیم، اما در حال حاضر در مورد اسرائیل چنین قصدی نداریم؛ چرا که اسرائیل شریک مهمی برای ما است.
خبری که هفته گذشته توسط روزنامه هاآرتص منتشر شد، خشم حامیان رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا از جمله مارک کرک، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا را برانگیخت.
کرک در بیانیه‌ای عنوان داشت: دولت آمریکا نه‌تنها اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بعید می‌داند، بلکه به نظر می‌رسد که قصد دارد تحریم‌هایی را علیه هم‌پیمان اصلی خود، اسرائیل اعمال کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 تمدید نظارت آمریکا بر بانک انگلیسی به بهانه همکاری با ایران

 

 دادستان‌های آمریکایی با این ادعا که بانک انگلیسی استاندارد چارترد ممکن است بواسطه همکاری با ایران، نقض تحریم‌های تجاری بیشتری از آنچه در توافق سال 2012 مشخص شده بود را مرتکب شده باشد، نظارت بر فعالیت این بانک را به مدت سه سال دیگر تمدید کردند.

بلومبرگ در گزارشی نوشت: طبق اظهارات تنظیم شده در دادگاه فدرال واشنگتن، اطلاعات جدید نشان می‌دهند احتمال می‌رود این بانک پس از سال 2007 به طور غیرقانونی مبادلات دلاری برای مشتریان حقیقی و حقوقی در کشورهای تحت تحریم آمریکا انجام داده باشد.
دادستان‌های آمریکایی گفته اند بیش از 3.7 میلیون سند و صدها مکالمه تلفنی انجام گرفته از سوی استاندارد چارترد در لندن تجزیه و تحلیل شده تا مشخص شود آیا تخلفی واقعا صورت گرفته است یا نه و آیا این تخلفات آگاهانه صورت گرفته است یا خیر.
توافق سال 2012 که تحت آن استاندارد چارترد موافقت کرد 327 میلیون دلار پرداخت کند، مربوط به فعالیتهای این بانک در فاصله سال 2001 تا 2007 بود و نظارت دولتی بر فعالیت استاندارد چارترد تحت این توافق قرار بود امروز به پایان برسد.
تمدید مدت نظارت نشان می‌دهد استاندارد چارترد با مجازات احتمالی به دلیل نقض قانون تحریم آمریکا روبرو است.
این بانک با درخواست تمدید موافقت کرده و در این تحقیقات همکاری می‌کند و ملزم خواهد بود مونیتور مستقل را برای اطمینان از رعایت برنامه تحریم‌های اقتصادی آمریکا نگه دارد.
بر اساس این گزارش، استاندارد چارترد در اوت سال 2012 موافقت کرد برای پایان دادن به تحقیقات دپارتمان خدمات مالی نیویورک مربوط به نقض تحریمهای ایران 340 میلیون دلار پرداخت کند و در اوت سال 2014 موافقت کرد به این دپارتمان 300 میلیون دلار دیگر برای گزارش نکردن مبادلات مشکوک که در توافق سال 2012 الزامی شده بود، پرداخت کند.
این بانک ناچار است از محدودیت‌های آمریکا برای همکاری با ایران اطاعت کنند زیرا مبادلات دلاری را از طریق سیستم مالی این کشور انجام می‌دهد و تحت نظارت مقامات بانک مرکزی آمریکا قرار دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 نیروی دریایی آمریکا سیستم سلاح لیزری در خلیج فارس مستقر کرد

 

دفتر تحقیقات نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور با موفقیت توانسته است برای نخستین بار یک سیستم سلاح لیزری را بر روی یک فروند کشتی در خلیج فارس مستقر و راه اندازی کند.
دفتر تحقیقات نیروی دریایی آمریکا تاکید کرد: محققان اعلام می کنند که پیشرفت های فنی حاصل شده در زمینه سیستم سلاح لیزری در نهایت نه تنها به نفع نیروی دریایی آمریکا و ناوگان کشتی های جنگی این کشور خواهد بود بلکه کمک زیادی به سیستم های تسلیحاتی هوایی و زمینی ارتش آمریکا خواهد کرد.
این سیستم سلاح لیزری قادر است تا انواع اهداف از قایق های کوچک گرفته تا پهپادها را شناسایی و منهدم کند. این سیستم سلاح لیزری طی ماه های سپتامبر و نوامبر در خلیج فارس مورد آزمایش قرار گرفته است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

   استراتژي آمريكا براي مهار توان موشكي ايران

در شرایط فعلی که قیمت نفت رو به کاهش است، بهترین فرصت است که به ایران گفته شود علاوه بر آن که توسعه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما مخاطرات فراوانی به دنبال دارد، به نفع ایران است که به جای سرمایه‌گذاری برای توسعه توان موشکی، بودجه خود را صرف توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و بخش‌های اجتماعی و محیط زیست کند خصوصا آن که ایران در این بخش‌ها عقب‌ماندگی زیادی دارد.
 
به گزارش مشرق، موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن در گزارشی، مهمترین مانع بر سر حصول توافق جامع هسته‌ای را موشک‌های بالستیک ایران اعلام کرده است.
 
این موسسه مدعی شده که ایران‌ هم‌اکنون بزرگترین زرادخانه راکت‌ها و موشک‌های بالستیک را در سطح منطقه دارد. همچنین ایران تنها کشوری در منطقه خاورمیانه و در نزدیکی رژیم صهیونیستی است که دارای فناوری پرتاب ماهواره‌ است.
 
این موسسه همچنین از وجود دستگاه‌ها و نیروی انسانی متخصص و متبحر ایران در حوزه موشکی خبر داده که در نتیجه بیش از یک دهه تلاش مستمر در این حوزه به دست آمده است.
موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن معتقد است به علت هزینه‌های فراوانی که ایران برای توسعه توان موشکی به خرج داده و پیشرفت‌هایی که به دست آورده، طبیعی است این کشور به راحتی برنامه توسعه موشکی خود را متوقف نکند، اما می‌توان با اعمال فشار سبب توقف توسعه توان موشکی و شفاف‌سازی ایران در این حوزه شد.
 
موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن در ادامه گزارش خود به تشریح پیشرفت‌های ایران در حوزه موشکی پرداخته و راهکار موثر در مهار توان موشکی ایران را استفاده از فرصت مذاکرات هسته‌ای دانسته است.
 
این اندیشکده آمریکایی با اذعان به اینکه بحث هسته‌ای محور مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 است، اما پیگیری موضوع موشکی به صورت خصوصی و در حاشیه مذاکرات را توصیه کرده است.
 
موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن معتقد است با توجه به قدرت گرفتن جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا به زودی مسئله موشکی ایران مورد مداقه بیشتری در آمریکا قرار خواهد گرفت، بنابراین باید مذاکره‌کنندگان ایرانی را قانع کرد که اکنون فرصت آن است که در موضوعاتی فراتر از هسته‌ای وارد مذاکره شوند، یعنی مسئله موشکی، خصوصا آن که فضای مذاکرات بین دوطرف به نوعی همدلانه است.
 
موسسه مذکور قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل را سند حقوقی ضرورت توقف برنامه موشک بالستیک ایران دانسته و راهکار پیشنهادی خود برای برداشتن یک گام در اجرای این قطعنامه را جداسازی سیستم پرتاب ماهواره ایران از بخش نظامی عنوان کرده است.
 
این موسسه توصیه کرده که باید ایران را قانع کرد که برنامه سیستم پرتاب ماهواره خود را به طور کاملا قابل بازرسی و راستی‌آزمایی به بخش مصارف غیرنظامی انتقال دهد. در مقابل، طرف غربی هم به ایران وعده ارائه کمک در بخش‌های پیشرفته کاوش فضایی بدهد.
 
دیگر راهکار پیشنهادی موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن این است که طرف غربی ضمن ارج نهادن بر سقف 2000 کیلومتری که خود ایران برای بُرد موشک‌های خود قرار داده، محدودیت‌هایی برای آزمایش‌های موشکی ایران اعمال شود. این محدودیت‌ها باید کاملا از سوی نیروهای نظامی ایران اعمال شود و آنها از انجام آزمایش‌های مخفیانه موشک‌ها نیز پرهیز کنند. در مقابل، طرف غربی می‌تواند با واسطه بخش خلع سلاح سازمان ملل وارد مذاکرات جدی با ایران درباره رسیدن به یک پیمان منطقه‌ای در مورد ایجاد محدودیت‌های موشکی شود. ایران همچنین می‌تواند به عضویت معاهده‌های جهانی همچون رژیم کنترل فناوری موشکی (MTCR) و معاهده لاهه در مورد جلوگيري از گسترش موشك هاي بالستيك (HCoC) درآید.
 
موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن در پایان تاکید کرده که در شرایط فعلی باید تمرکز بین‌المللی بر ایجاد یک رژیم کنترلی قابل قبول بر فعالیت‌های موشکی ایران باشد.
 
این موسسه ادعا کرده این حقیقت که ایران با ادامه روند فعلی می‌تواند طی یک دهه آینده بُرد موشک‌های بالستیک خود را به حداکثر برساند، خطری است که باید به طور جدی به آن نگریست و به جای اتخاذ سیاست‌هایی که این روند پیشرفت را به تاخیر بیاندازد، باید سیاست‌هایی در پیش گرفت که به طور اساسی توان موشکی ایران مهار شود.
 
موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن همچنین به طور غیرمستقیم از توطئه سیاسی پشت پرده کاهش قیمت نفت پرده برداشته و نوشته است:در شرایط فعلی که قیمت نفت رو به کاهش است، بهترین فرصت است که به ایران گفته شود علاوه بر آن که توسعه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما مخاطرات فراوانی به دنبال دارد، به نفع ایران است که به جای سرمایه‌گذاری برای توسعه توان موشکی، بودجه خود را صرف توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و بخش‌های اجتماعی و محیط زیست کند خصوصا آن که ایران در این بخش‌ها عقب‌ماندگی زیادی دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام یه نکته ای چند روزه فکرمو مشغول کرده گفتم تو این تاپیک با شما دوستان درمیون بزارم .

چند صباحیست در آمریکا مشکلات اجتماعی بالا گرفته که با قتل دو جوان سیاه پوست آغاز شد و به راهپیماییهای خشونت آمیز کشید و داشت ادامه پیدا میکرد به طوری که چهره کشور آمریکا رو به عنوان نماد آزادی زیر سئوال بد در جهان و آرایش این ظاهر عوام فریب از بین داشت میرفت و بعد بمب یهو از یه جا این اسناد طبقه بندی شده 10 الی 15 ساله افتاد رو میز سنا و بعد همه گفتن وای اینا تو دنیا زندان مخصوص سازمان سیا داشتن ( البته همه میدونستن ) وای اینا زندانیارو شکنجه میکردن ( البته باز همه میدونستن ) و انقدر این دانستها رو پر رنگ کردن تو بوقو کرنا کردن انداختن گردن اون بوش که یه جا داره استرحتو ماهیگیری میکنه وچه و چه و چه تا اینکه تظاهرات فرگسنو شلوغیهارو زیر بار خبری این اخبار تکراری که همه میدونستن و فقط تکرار کردن دفن کردن .

واقعن خیلی این آمریکا ...... تشیف داره کاری کرد که حتی تلویزیون نیم بند خودمونم بیخیال فرگوسن بشه و فکر کنه یه خبر بهتر پیدا کرده و با اون میتونه پته آمریکارو بریزه رو آب ولی از حق نگزریم اونا زرنگترن

ویرایش شده در توسط ldmdff
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
    • توسط Phantom3
      موشکDelilah یک موشک الکترو اپتیکال می باشد که در اسرائیل و توسط صنایع نظامی این رژیم (IMI) به منظور هدف قرار دادن اهداف متحرک و غیر متحرک ساخته شده است.موشک Delilah نام سری موشک های گوناگون اسرائیل می باشد که توسط IMI ساخته شده اند.این موشک در اصل به عنوان یک تله هوایی ساخته شده بود، اما در دهه 1990 نوع تهاجمی و ضربتی از این موشک عرضه شد که توسط F-16 ها و F-4E های آپگرید شده ، که نقش جنگنده های هجومی را ایفا می کردند ، استفاده می شد.نوع ضد رادار این موشک از نوع هواپرتاب می باشد. این گونه از نیمه دهه 60 میلادی وارد خدمت شد. وظیفه این نمونه یافتن سایت های راداری در هنگامی بود که این رادار ها در حال کار بودند و با این کار آنها را یافته و نابود می کرد.

      Delilah-1
      این گونه از نوع هواپرتاب می باشد و در رده موشک های کروز قرار می گیرد . این موشک دارای یک موتور توربو جت بود و این موتور توربوجت به آن این امکان را می داد تا با درنگ کردن درست به خوبی هدف قرار دادن اهداف متحرک ، اهداف با استتار بسیار خوب را نیز مورد هدف قرار دهد.که این ویژگی این موشک را به یک موشک ایده آل برای نابودی سایت های سام تبدیل کرده است.این موشک دارای بردی برابر 150 کیلومتر است و توانایی نابود اهداف ، چه دریایی و چه زمینی را دارد.هدایت خودکار به کار رفته درآن به خوبی سیستم های هدایتی INS/GPS می باشد که به موشک امکان انجام ماموریت های خود اتکا را می دهد.این موشک توانایی تطبیق با سرهای جنگی گوناگون را دارد و نیز می تواند توسط بسیاری از هواگرد ها حمل شود.این موشک توانایی شلیک از هواگردها ، بالگردها یا لانچر های زمینی را دارد. اندازه جمع و جور این موشک به آن این امکان را می دهد که توسط بالگردهای سیکورسکی UH-60A و SH-60B حمل شود.این موشک سر جنگی کوچک ولی موثر حمل می کند که به آن امکان هدف قرار دادن و نابودی اهداف با کمترین خطر را می دهد.این موشک نخستین بار توسط اسرائیل در جولای و آگوست 2006 ، یعنی درجنگ با لبنان، استفاده شد.این موشک در این جنگ توسط F-16D پرتاب می شد.



       
       
       
      Delilah-2
      این موشک با سرمایه گزاری چین درحال توسعه و ساخت توسط اسرائیل می باشد .این موشک از موتور Bet Shemesh Sorek 4 استفاده می کند که تراستی معادل 800 پوند ایجاد می کند. این ویژگی به موشک این امکان را می دهد که برد بیشتر و سر جنگی بزرگتری داشته باشد.




      Delilah-GL
      این موشک یک موشک زمین پرتاب می باشد که در اصل نوع تغییر یافته موشک کروز Delilah است و بردی معادل 250 کیلومتر دارد که ممکن است برد واقعی آن نباشد ، یعنی امکان دارد این موشک بردی بیش از 300 کیلومتر داشته باشد .
      این موشک با سر انفجاری متعارف 30 کیلوگرمی مسلح می شود اما توانایی حمل انواع دیگری را نیز دارد. این موشک توسط GPS هدایت می شود و توانایی گشت در منطقه جنگی را قبل از تایید هدف دارد.

      مترجم :Phantom3
      استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام مترجم و لینک به سایت Military.ir مجاز می باشد.
    • توسط farmandekoll
      F-117 نایت هاوک (شاهین تاریکی) نخستین هواپیمای عملیاتی است که به منظور استفاده از فناوری پنهانکاری طراحی شد. طراحی منحصر بفرد این هواپیمای تک سرنشینه تواناییهای استثنایی را به این هواپیمای تهاجمی می افزاید. اندازه این هواپیما در حدود F-15 ایگل می باشد که دو موتور توربو فن F404 که هرکدام نیرویی معادل 48 کیلو نیوتون (10800 پوند) ایجاد می کنند دارد. هم چنین دارای کنترل با سیم می باشد. قابلیت سوختگیری هوایی برد نایت هاوک را افزوده و آن را به یک سلاح بازدارنده و ترساننده ی ایالات متحده تبدیل کرده است. توانایی حمل انواع سلاح ها با سیستمهای ناوبری و حمله یکپارچه و سیستمهای الکترونیک پروازی ( اویونیک) موثر بودن این هواپیما را در عملیات مختلف اثبات می کند و بار کاری خلبان را کم می کند. کشیدن نقشه های با جزییات ریز برای عملیات روی نقاط با پدافند سنگین و قوی با استفاده از سیستم طراحی نقشه خودکار به ارزشهای این هواپیمای منحصر بفرد می افزاید.اولین F-117 در سال 1982 تحویل داده شد و آخرین تحویل در سال 1990 بود. تصمیم تولید F-117 در سال 1978 گرفته شد. اولین پرواز آن در سال 1981 انجام شد.

      جزییات :


      وظیفه : هواپیمای تهاجمی پنهانکار

      سازنده : لاکهید

      استفاده کننده : نیروی هوایی ایالات متحده

      موتور : دو موتور توربو فن بدون پس سوز F404-GE-F1D2 با قدرت 48 کیلو نیوتن (10800پوند)

      ابعاد : طول 10.08 متر، ارتفاع 3.78 متر، دهنه بال 13.20 متر

      اوزان: وزن خالی آن 13.381 کیلوگرم برآورد شده است، حداکثر وزن برخاست 13.814 کیلوگرم

      اجرا : حداکثر سرعت 0.98 ماخ یا 1040 کیلومتر بر ساعت(656 مایل بر ساعت)، سقف پرواز 15.240 متر برآورد شده است ( 50000 پا)

      سلاحها : تا 2268 کیلوگرم (5000 پوند) انواع بمب های هدایت شونده، موشکهای هوا به زمین، موشکهای زد رادار یا موشکهای هوا به هوای AIM-9 که در یک جایگاه درونی حمل می شوند.




    • توسط onin
      در ۲۵ فوريه ۵(۱۹۲۵ اسفند ۱۳۰۴) اولين خلبان ايراني كه كلنل احمدخان نخجوان نام داشت يك هواپيماي برژت -۱۹ را با پرچم و نشان ايران از فرانسه به پايگاه قلعه مرغي تهران پرواز داد. كلنل نخجوان در فرانسه دوره ديده بود و فقط ۲۰۰ ساعت پرواز داشت. بدين ترتيب در اين تاريخ اولين هواپيماي نيروي هوايي ايران با خلباني يك ايراني مرزهاي بين المللي را درنورديد و به فضاي پروازي ايران رسيد. در اين زمان ديگر خلبانان ايراني تحت نظارت يك استاد خلبان آلماني به نام «شفر» در ايران دوره مي ديدند. خريد هواپيما قسمت آسان كار بود. آموزش خلبانان براي پرواز كردن با آنها، نفرات پشتيباني زميني براي نگهداري و تعمير آنها و ساختن فرودگاه ها قسمت سخت كار بود كه زمان هم مي برد. در همين دوره زماني نيروي هوايي ايران از قالب يك اداره كوچك در ستاد فرماندهي ارتش خارج شده و به يك نيروي جداگانه تبديل شده بود كه «نيروي هوايي ارتش شاهنشاهي ايران» نام گرفته بود؛ اولين فرمانده نيروي هوايي ايران هم كسي نبود به جز كلنل احمدخان نخجوان. در سال ۱۹۲۴ (۱۳۰۳) اولين گروه از دانشجويان دوره خلباني و تكنسين پرواز به روسيه و فرانسه فرستاده شدند. بعدها در سال ۱۹۲۹ (۱۳۰۸) ايران ۱۵ خلبان داشت كه شش نفر از آنها در مدرسه پرواز ايستر فرانسه و ۹ نفر ديگر در مدرسه پرواز سباستوپول روسيه آموزش خلباني ديده بودند. در اين سال IIAF مخفف Imperial Iranian Air Force داراي ۳۳ فروند هواپيما از ۹ مدل مختلف بود. طي ۱۵ سال به يعني تا آغاز جنگ جهاني دوم بيش از ۳۰۰ هواپيما از ۱۸ مدل مختلف در اختيارنيروي هوايي ايران بود. در همان زمان هشت پايگاه هوايي كه مدارس آموزش خلباني و يك مركز آموزش تعميرات و نگهداري را شامل مي شدند ساخته شده بود. يك كارخانه مونتاژ هواپيما به نام «شهباز» هم ساخته شده بود كه قادر بود سه مدل مختلف هواپيما را مونتاژ كند. در سال ۱۹۴۱ (سوم شهريور ۱۳۲۰) بي طرفي ايران در جنگ جهاني دوم نقض شد و نيروهاي هوايي و دريايي انگليس و روسيه از شمال و جنوب به ايران حمله كردند. نيروي هوايي جوان ايران كه به تازگي به ساختن ساختارهاي اساسي خود مشغول شده بود، تحت هيچ شرايطي توانايي رويارويي با اين نيروي عظيم و توانمند را نداشت. با اين وجود تعدادي از پرسنل جوان اين نيرو تصميم به مقابله با بيگانه گرفتند و با كنترل پادگان قلعه مرغي دو هواپيما از اين پادگان به خلباني سروان وثيق و استوار شوشتري كه با شليك ضدهوايي مواجه شده و به ناچار آسمان تهران را ترك كردند. نيروهاي ائتلاف انگليس و روسيه كنترل دو پايگاه هوايي ايران را در دست گرفتند. آنها به ترتيب در مهرآباد و قلعه مرغي مستقر شدند. از نيروي هوايي جوان ايران تقريباً هيچ چيز باقي نماند. پس از پايان جنگ ارتش بريتانيا ايران را ترك گفت اما ارتش روسيه از ترك ايران سر باز مي زد و كنترل شمال ايران را در اختيار داشت. سه ماه پس از اين اتفاق نيروهاي سرخ روسيه ايران را ترك گفتند. پس از اين نيروي هوايي ايران هميشه به عنوان نيروي برتر در خاورميانه شناخته مي شود. موقعيت استراتژيك ايران توسط آمريكا ناديده گرفته نشد و آمريكا از اوايل دهه ۱۹۶۰ شروع به فروش تعداد زيادي از هواپيماهاي پيشرفته خود به ايران كرد. در سال ۱۹۶۵ ميلادي ايران اولين هواپيماجت خود با نام اف - ۸۴ جي جت ثاندر دريافت كرد. در سال ۱۹۶۵ هواپيماهاي اف-۵ فريدم توسط ايران خريداري شدند و به دنبال آن در سال ۱۹۶۸ اف-۴ فانتوم هم به ايران فروخته شد. در سال ۱۹۷۰ ايران داراي قوي ترين نيروي نظامي در منطقه بود. قبول فروش هواپيماهاي فوق پيشرفته اف-۱۴ اي تام كت به همراه موشك هاي پيشرفته اي آي ام - ۵۴ فينيكس از سوي آمريكا به ايران نشان دهنده روابط بسيار گرم بين ايران و آمريكا بود. در پي وقوع انقلاب اسلامي در سال ۱۹۷۹ دكترين و استراتژي نظامي ايران تغيير يافت و ايران ديگر به خريد تسليحات پيشرفته و گرانقيمت علاقه نشان نداد و همين باعث ايجاد نوعي تغيير قدرت در منطقه شد. ايران ديگر نه تنها دوست صميمي آمريكا نبود، كه به خاطر سياست هاي امپرياليستي و ضد انساني آمريكايي به دشمن اصلي آن تبديل شد. آمريكا و ديگر كشورهاي غربي تحريمي نظامي عليه ايران اتخاذ كردند. كمك هاي آمريكا قطع شده بود و نيروي هوايي ايران از فرار و بركناري افسران زمان شاه رنج مي برد كه همين امر به پايين آمدن سطح سرويس دهي در نيروي هوايي منجر شده بود. به دليل تحريم تسليحاتي ايران و نرسيدن قطعات مورد نياز، آمار عملياتي نيروي هوايي ايران سريعاً رو به كاهش بود. پس از انقلاب نيروي هوايي به «نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران» كه خود ارتشيان به آن «نهاجا» مي گويند تغيير نام داد. نام انگليسي آن هم Islamic Republic of Iran Air Force است كه به اختصار IRIAF خوانده مي شود. در همين اوضاع و احوال عراق با مناسب يافتن فرصت درصدد برآمد تا با حمله به ايران قسمت هاي وسيعي از خاك ايران را ضميمه قلمرو خود كند؛ به همين خاطر در ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ (۳۱ شهريور ۱۳۵۹) با يورشي عظيم به خاك ايران از طريق هوا، زمين و دريا جنگ تحميلي هشت ساله را عليه ايران آغاز كرد. جنگ با حمله هوايي نيروهاي عراقي به شش پايگاه نيروي هوايي ايران و چهار پادگان آغاز شد و همزمان چند لشكر و تيپ مستقل عراق در چهار محور از طول ۷۰۰ كيلومتر مرز مشترك با ايران به عمق خاك ايران يورش بردند. اولين حمله هوايي عراق چندان موفقيت آميز نبود. دلايل آن را مي توان به برنامه ريزي ناكافي و نادرست عمليات، نداشتن اطلاعات كافي از اهداف و استفاده نامناسب از بمب هاي جي پي(بمب هايي كه هدف خاصي ندارند و براي انهدام كلي به كار مي روند) برشمرد. در مهرآباد يك هواپيماي اف-۴ اي در هنگام جابه جايي براي در امان ماندن از حملات دشمن دچار سانحه شد و از همدان هم گزارش هايي در مورد خسارت يك فروند اف-۴ رسيد. اولين عمليات هوايي ايران در پاسخ اين حمله و بلافاصله پس از آن در خاك عراق موفقيت آميز بود. در اين عمليات چهار فروند هواپيماي اف-۴ به پايگاه دريايي الشعبيه در نزديكي بندر ام القصر حمله بردند. اين چهار فروند هواپيما كه ۴۵۰ كيلوگرم بمب بر سر اين پايگاه ريختند عمليات خود را از پايگاه بوشهر شروع كردند. در ميان اهداف چندباطري موشك ضد كشتي وجود داشت. اين عمليات تلافي جويانه نيروي هوايي ايران به قدري سريع بود كه خط پدافند عراق در طول مسير پرواز دچار غافلگيري شده بود. روز بعد در عملياتي غيرقابل باور ۱۴۰ فروند از جنگنده ها و جنگنده بمب افكن هاي ايران به ويژه اف-۴ و اف-۵هاي پايگاه هاي بوشهر، همدان و تبريز توانستند با نفوذ خود به خاك عراق تلفات سنگيني به پايگاه ها و تاسيسات نظامي عراق وارد كنند. در اولين روزهاي جنگ چندين حمله هوايي ديگر به تاسيسات نظامي عراق از قبيل ام القصر انجام شد. در يكي از اين حملات دو فروند اف-۴ كه هر كدام شش بمب جي پي ۳۴۰ كيلوگرمي حمل مي كردند به تاسيسات نظامي دريايي و كشتي هاي موشك انداز عراق حمله بردند. در حدود ۲۰ دقيقه بعد يك فروند هواپيماي آر اف-۴ اي عكس هاي شناسايي از منطقه گرفت كه نشان مي داد كشتي ها و تاسيسات بندري دچار صدمات و خسارات سنگيني شده اند. تاكتيك كلي در طول انجام چنين عمليات هايي رسيدن به هدف از راههاي مختلف، انجام يك پاپ -آپ بيش از رسيدن به هدف و شيرجه زدن روي هدف براي انهدام آن است. در هنگام بازگشت دو اف-۴ يكي از آنها توسط يك موشك سام مورد اصابت قرار گرفت كه باعث آسيب ديدن برخي از سيستم هاي آن شد اما همچنان مي توانست پرواز كند. اما آتش خاموش كن ها كار نكردند و بال راست - محل اصابت موشك - آتش گرفت. باند فرود نزديك ترين پايگاه هوايي هم به دليل هجوم اوليه ارتش عراق براي فرود مناسب نبود و به همين خاطر مجبور به فرود در يك باند ناآماده با سرعت بالا شد. چرخ ها تركيدند و هواپيما در حالي كه سرنشينان آن اجكت كرده بودند از انتهاي باند خارج شد. بعدها اين هواپيما با تعويض بال و ديگر تعميرات دوباره به جنگنده هاي مورد استفاده در جنگ پيوست. اين تعويض بال كه اولين بار در ايران انجام مي شد را مي توان نقطه آغاز انجام كارهاي غيرممكن در نيروي هوايي دانست. در اولين ماههاي جنگ «نهاجا» تلاش هاي خود را به جلوگيري پيشرفت نيروي زميني ارتش عراق معطوف كرده بود. جنگنده هاي ايراني براي اين كار با استفاده از راكت هاي ضد زره دانه به دانه تانك ها و زره پوش هاي عراق را شكار مي كردند و حتي گاهي اوقات تا ارتفاع سه تا چهار متر زمين هم پايين مي آمدند. در مقابل عراق هم از هواپيماهاي ميگ-۲۱ و ميگ-۲۳ براي پوشش نيروي زميني خود استفاده مي كرد كه اين پوشش به ناچار منجر به درگيري هوايي بين ايران و عراق مي شد كه مي توان پيروزي هاي ايران در اين زمينه را بيشتر از عراق دانست. مخصوصاً در اوايل جنگ كه آنها در مقابل هواپيماهاي اف-۱۴ ايران توانايي انجام هيچ عملي را نداشتند كه در اواخر جنگ با خريد ميراژ اف-۱ از فرانسه توانستند كمي جنگ هاي هوايي را متعادل كنند. جنگ تحميلي عليه ايران علاوه بر خسارات و تلفات جانبي بسيار، دستاوردهاي ارزنده اي براي نيروي هوايي ايران داشت. نيروي هوايي در اين هشت سال توانست به تكنولوژي ساخت بسياري از قطعات مورد نياز خود دست يابد و در برخي موارد به خودكفايي برسد.
    • توسط onin
      http://www.pinetreeline.org/planes/B-52-10.jpg هواپیمای بمب افکن B-52، بمب افکنی دور برد و در کلاس سنگین وزن است که می تواند گونه های مختلفی از ماموریت ها را به انجام برساند. این هواپیما قادر به پرواز در سرعت های بسیار بالا، البته زیر سرعت صوت و در ارتفاع بالغ بر 50,000 پا پرواز بوده و توانایی حمل بمب های هسته ای یا اتمی و همچنین بمب های معمولی را نیز دارد. http://www.saceliteguard.com/images/B-52 H dropping M-117 750 pound bombs.jpg هواپیمای بی 52 برای مدت بیش از 35 سال تنها بمب افکن دارای سرنشین سنگین وزن ایالات متحده بوده است. این بمب افکن، قادر به پرتاب و شلیک بیشتر سلاح های موجود است و حتی بدین صورت، بیم آن می رود که پس از به روز ساختن سیستم های اویانیکی و پیشرانه ها و دیگر قمست های آن، این هواپیما تا سال 2045 نیز در خدمت باشد. البته این بمب افکن آمریکایی را BUFF که مخفف عبارت Big Ugly Fat Fellow و به معنای مرد چاق گنده زشت است، نیز می نامند. اولین مدل هواپیمای بی 52 در سال 1954، اولین پرواز خود را انجام داده و مدل B آن نیز در سال 1955 وارد خدمت گشت. به طور کلی 744 بمب افکن بی 52 ساخته شده و آخرین گونه آن نیز که مدل H نامیده می شود، در سال 1962 تحویل شد. این بمب افکن استراتژیکی، دارای بردی برابر با 14,162 کیلومتر است که از این رو، هواپیمایی میان قاره ای یا کانتیننتال گفته می شود. البته این برد، در حالت بدون سوخت گیری هوا به هوا اندازه گیری شده است، و در غیر این صورت، برد این هواپیما، با سوخت گیری هوا به هوا می تواند نا محدود باشد. در این هواپیما، از مدل جی به بعد تغییراتی در شکل بدنه مانند کوتاه تر شدن سکان عمودی یا همان پایدار کننده عمودی آن داده شد. http://www.militarypictures.info/d/294-3/B-52.jpg این بمب افکن سنگین ساخت شرکت بوئینگ بوده و از هشت موتور توربوفن پرات اند ویتنی TF-33 هر یک با قدرت کشش بیش از 7000 کیلوگرم بهره می برد. بالاترین سرعتی که این هواپیما قادر به دستیابی به آن است، حدود 0/8 ماخ بوده که معادل 650 مایل بر ساعت نیز می باشد. هدایت این هواپیمای بمب افکن بر عهده 5 خدمه بوده که سیستم صندلی خدمه ها، از توانایی اجکت یا پرتاب کردن در مواقع خطر نیز برخودار است. لازم به ذکر است که قیمت تمام شده این هواپیمای غول پیکر، حدود هفتاد و چهار میلیون دلار می باشد.
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.