Recommended Posts

تهدیدات آمریکا و اسرائیل، پاسخ ایران

 

در این هفته ای که گذشت هم بایدن ایران را به آزاد کردن تهدید نظامی کرده بود و هم نتانیاهو و اسرائیل تهدیداتی علیه ایران کرده بودند. 

 

رونمایی های این چند وقت(موشک قاره پیما،موشک هایپرسونیک و باور با برد 300 کیلومتر) و اتفاقات مشکوک در اسرائیل جواب نظامی ایران به این تهدیدات بوده است. 

 

همزمان هشدارهای لازم به باکو و اقلیم کردستان عراق و عربستان هم به طور دیپلماتیک و رزمایش هم داده شده

thumb_IMG_20221110_144228_711.jpg

thumb_IMG_20221110_144239_857.jpg

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با شرایط جدید ایران در حوزه هسته ای هم باید قدم های جدید ( خارج از استراتژی سابق) برداره.

 

رسانه های غربی ضد ایرانی درچند روز گذشته از احتمال همکاری هسته ای با روس ها در یک معامله خبر داده بودند که بیشتر مربوط به حوزه سوخت هسته ای و همچنین خرید اورانیوم طبیعی میشد.

 

ولی به نظر ایران میتونه حتی در همون چارچوب اعلامی ولی با استارت زدن یا رونمایی از چند پروژه در حوزه هسته ای پاسخگوی تهدیدات اخیر غرب باشه که از فاز عملی تا نظری! را اشمل شده دراین چند وقت. برای مثال رونمایی از چندین مرکز جدید زیرزمینی هسته ای در نقاط مختلف کشور پاسخ مناسبی میتونه باشه که در قدم های بعد تجهیز مرحله به مرحله اش خودش یک برگ برنده محسوب میشه. فراموش نکنیم تمامی تهدیدات صهیونیستها با اعتماد به نفس بالا به این خاطر هست که تاسیسات هسته ای ایران را خلاصه در دو مرکز میبینند و سالها برای هدف قرار دادن همین دو مرکز تمرینان بسیاری را پشت سر گذاشتند. هرچند لفاظی تهدید نظامی بیشتر برای امتیازات دیگری است ولی چون بازی را غرب عوض کرد ما هم باید بازی جدیدی پیش بگیریم.

 

هیچ چیز مثل اقدام تهاجمی دشمن را از تهاجم منصرف نمیکنه. فراموش نکنیم رویکرد دولت جدید این بود من مثل یک فرد منطقی هم مذاکرات را پیش میبرم و هم به اوضاع داخلی میرسم ولی خب توجه نکرده بود که بارها گفته شده که غرب مثل یک فرد منطقی رفتار نمیکنه بلکه رسما و صراحتا مثل یک موجود وحشی رفتار میکنه، ببینه تو اروم نشستی و یا اهسته حرکت میکنی بهت حمله خواهد کرد و تنها راه مقابل این موجود رفتار تهاجمی است ( در عرصه های مقابله ای )

 

حالا در موضوع هسته ای هم دولت باید به این باور برسه که شرایط عوض شده  غرب با اتفاقات اخیر برای خودش برگه های جدیدی ایجاد کرد از جهتی که شاید گمانش را نمیکردیم و با کارت های بازی قبل دیگه نمیشه بازی کرد. نایز به کارت های جدیدی در حوزه هسته ای هم داریم.

 

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آرزوی کارشناس اسرائیلی، تجزیه ی ایران در اغتشاشات مسلحانه

 

 افسر پیشین اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی:

 

درست است که بعضی به شبکه ایران اینترنشنال پول می‌دهند اما کار خیلی راحت‌تر از این حرف‌ها است/فقط با قاچاقچی سلاح تماس بگیرید و بگویید به اینجا و آنجا در ایران سلاح ببرد/کاملا موافق فروپاشی و تجزیه ایران هستم/اگر این اتفاق بیافتد، اسرائیل آینده خیلی خیلی بهتری خواهد داشت.

 

فیلم مصاحبه با شبکه ی صهیونیستی:

https://www.aparat.com/v/qp4lm

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امروز بعد از ظهر:

 

terrorism.jpg

 

پرنده باری با پرچم اکراین از سلیمانیه عراق بلند میشه و طی مسیری در فرودگاه عقبه اردن ( نزدیکترین مکان به فرودگاهی مربوط به رژیم صهیونیستی یعنی فرودگاه ایلات) فرود میاد. ( طبیعتا پرواز مستقیم به داخل سرزمین های اشغالی نمیتونه داشته باشه)

 

همزمان با بازی تجزیه طلبان و تروریستهای اقلیم این پرواز  از مرزهای غربی ایران حامل یا رابط چه چیزهایی است؟ ( ماموران صهیونیستها در رفت یا بازگشت؟ سلاح یا تجهیزات؟ افسران آموزشی؟ نیروهای معین و تروریستها برای آموزش و بازگشت؟ تجهیزات خرابکاری آینده در ایران؟ )

 

حقش این هست که در زمان فرود امدن این پرواز در بازگشت فرودگاه مقصد هدف قرار بگیره مثل کاری که در سوریه رقم میزنه دشمن.

 

 

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , alala گفت:

امروز 

 

حقش این هست که در زمان فرود امدن این پرواز در بازگشت فرودگاه مقصد هدف قرار بگیره مثل کاری که در سوریه رقم میزنه دشمن.

 

 

سلام از آروزهامون گفتید.یعنی هر تهدیدی رو در نفطه خفه کنیم

ویرایش شده در توسط scorpion57
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

همزمان با حضور جناب رییس جمهور در منطقه جاسک و پایگاه نیروی دریایی ارتش و جاسوسی و مزاحمت پرنده شنود نیروی دریایی ایالات متحده که به نظر مرزهای منطقه شناسایی را هم رد کرده کاملا. ( لزوم داشتن رهگیرهای قدرتمند که بتونند در برابر نسل پنجم های همراه این مزاحمان لااقل برابری کنند تا حدی اینجا بیشتر حس میشه)

 

112722_11_38.jpg

112722_12_35.jpg

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تمرین هوایی آمریکا و اسرائیل برای حمله به ایران و نیروهای نیابتی آن

221130-F-XX001-002.jpeg

اف 15 استرایک ایگل و اف 16 فالکون و KC-10  نیروی هوایی نهم ایالات متحده در یک رزمایش دوجانبه با اف 35 و اف 16 نیروی هوایی اسرائیل بر فراز دریای مدیترانه شرقی شرکت کردند.

 

 این مانور بر یکپارچه سازی جنگنده ها و عملیات سوخت گیری متمرکز بود.

Screenshot_20221207_141504_com_android_c

ژنرال مایکل «اریک» کوریلا ، فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده:

 

این رزمایش دوجانبه نشان دهنده تعهد سنتکام به امنیت منطقه است.سنتکام توانایی وارد کردن سریع نیروی هوایی رزمی را در عملیات ها و تمرینات با شرکای خود نشان می دهد و توانایی ما برای انجام همین کار در همه حوزه ها به طور قاطع یک بازدارنده قدرتمند است.

 

این رزمایش اولین رزمایشی است که پیش بینی می شد از زمان تصویب بیانیه مشارکت استراتژیک آمریکا و اسرائیل در اورشلیم در اوایل سال جاری، برای بهبود توانایی هوایی دوجانبه بین نیروهای هوایی ایالات متحده و اسرائیل طراحی شده باشد.

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از تهدیدات نباید غافل بشیم.

 

در همین یک ماه اخیر ما چند اقدام را داشتیم.

 

اعلام حضور گسترده تر شهپادهای آمریکایی در خلیج فارس و دریای سرخ.

 

اعلام وزیر جنگ صهیونیستها مبنی بر یکپارچه سازی پدافند و رادارها با کشورهای عربی خلیج فارس و همچنیین گسترش فعالیتهاشون ذیل سنتکام و خوشحالی از اینکه آمریکا در این منطقه دسته بندیشون کرد چون روابط و همکاری هاشون در حوزه نظامی با کشورهای عربی هماهنگ میشه.

حضور معنادار صهیونیستها در قالب سنتکام در بحرین و امارات به شکل محسوس و نامحسوس و احتمالا در اختیار گرفتن رادارها و پدافند و همچنینی مسیر هوایی مستقیم برای حمله احتمالی یا خرابکارانه غیراعلامی! به ایران و زیرساختهاش.

 

 

  • Like 1
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اف 35 باز هم سقوط کرد

24 آذر ماه 1401 باز هم یک فروند اف 35 آمریکا سقوط کرد. این سقوط در تگزاس امریکا برای یک فروند F-35B Lighting II  رقم خورده است . در تصویر این حادثه هواپیما کاملا واژکون شده است . خلبان سالم خارج شده است.

FkCO8elWIAAAjue.jpeg

 

به نظر می رسد این حادثه در بلند شدن عمودی هواپیما و فرود سریع آن رخ داده است. دو هفته قبل هم در ژاپن یک فروند دیگر اف 35 به علت نقص در سیستم الکتریکی و فرود دچار سقوط شده بود.

در زیر تاریچه سقوط های این هواپیما تا آبان ماه 1401 آورده شده است.

13020475_0:0:0:0_600x0_80_0_0_c9ba2258b1

 

منبع 1

منبع 2

  • Like 1
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر سنتکام بعد از عضویت دادن به صهیونیستها در قدم اول داره برنامه های بعدیش را پیش میبره.

 

اعلام تشکیل گروه های ضربتی ضد توانایی های ایران در حوزه غرب آسیا و با مرکزیت سنتکام بهانه ای است برای باز کردن پای صهیونیستها به منطقه تا با هزینه اعراب علیه نقاط قوت نظامی کشور بتونه پیش بینی های لازم را انجام بده و پدافند مورد نیاز را تامین کنه ( در خاک کشورهای عربی و به هزینه اعراب و بر علیه ایران )

 

تشکیل گروه ضربتی پدافندی / تشکیل گروه ضربتی شهپادی و حالا تشکیل گروه ضربتی ( گروه 39 ) پهپادی علیه ایران یعنی برنامه سازی و محصور کردن نقاط قوت نظامی ایران به مرور برای فلج کردن این نقاط قوت و البته مهمتر از اون باز کردن پای صهیونیستها به این برنامه ها.

در حقیقت شاهد تشکیل یک ائتلاف ضدایرانی کامل با مرکزیت آمریکا و نقش آفرینی اول شخص صهیونیستها و سیاهی لشگری اعراب هستیم که بر خلاف پلن قبلی و اعلام یکباره تشکیل چنین ائتلافی تصمیم گرفته شده گویا به شکل تدریجی عناصر یک ائتلاف را شکل بدند تا نهایتا یک ارتش (ائتلاف) کامل ضد ایرانی را شکل بدند.

 

 

ایران در قدم اول باید با تمام توان مقابل کشورهایی که در حال کمک به این طرح ها هستند تهدیدات مشروع و صریح را روشن کنه.

در قدم دوم حتما پادزهر چنین گروه های ضربتی را در نظر بگیره.

در قدم سوم در مرزهای رژیم صهیونیستی و مناطق اشغالی فعالیت هاش را گسترده تر کنه.

 

پ ن: نکته مهمتر از خود این گروه های ضربت بهانه ای است که با این گروه ها پای صهیونیستها را به شکل پایگاه سازی و ابزار دادن دارند چراغ خاموش در منطقه تثبیت میکنند. روز موعود تمام این زیرساختها که در حال حاضر صهیونیستها به شکل مشارکتی در اون حضور دارند در اختیار صهیونیستها خواهد بود برای اقدام علیه ایران.

 

 

  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: هر کشوری مبدا تهاجم به ایران شود حتی اگر اعلام بی‌اطلاعی کند آن مبدا هم مورد تهاجم قرار خواهد گرفت.

 

به نظرم سردار باید کلمه "مسیر" را هم اضافه میکردند. هر کشوری که مبدا و مسیر تهاجم به ایران باشد. البته به نظرم منظور همین بوده ولی بهتره تاکید بشه که تفاوتی نمیکنه کشوری مبدا باشه یا مسیر حمله و بعد بگه اطلاعی نداشتم و ناغافل از مسیر هوایی / دریایی / زمینی! من حمله ای شد، برای ما اون کشور در قدم اول حمله است قبل از شلیک موشک های متوسط برد!

 

پ ن: و نکته دیگه اینکه باید کم کم خرابکاری و ترور هم اضافه بشه اونم با توجه به رژیم شمالی هوابرداشته! در سرزمین های اشغالی قفقاز!

 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

در ۷ دی ماه، بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم اسرائیل طی سخنرانی در مراسم فارغ التحصیلی خلبانان نیروی هوایی این رژیم خطاب به خلبانان گفت: در دو تا سه سال دیگر، ممکن است شما در آسمان به سمت شرق پرواز کرده و در حمله به سایت‌های هسته‌ای در ایران شرکت کنید.

 

(تحولات جهان اسلام)

 

حالا چرا حتما به سمت شرق؟! چرا دو تا سه سال؟ یعنی ممکن نیست به سمت جنوب پرواز کنند؟! یا مثلا در عرض یک تا دو هفته دیگه حمله کنند؟! اینطوری گول نمیخوریم(!) واضح تر بگو. اسم و نوع جنگنده و خلبان و مسیر پرواز و نوع موشک های حمل شده و ساعت و دقیقه حمله و ... ( نخست وزیر سابقتون هم میگه که روابط با عربستان قریب الوقوع هست دیگه)

 

حالا توصیه اینه اول کار به بچه هاتون روحیه بدید نه تضعیف روحیه و عملیاتی را هم خواستید انجام بدید دیگه فریادش نزنید و وعده نسیه ندید. انجامش بدید.

 

  • Like 2
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

در ادامه این گزارش آمده است: کوریلا و کارکنانش با آگاهی از این موضوع در یک سال گذشته مسیر جدیدی را پیش‌نویس کرده‌اند که به دنبال پیوند دادن دفاع هوایی منطقه با فناوری اسرائیل برای خنثی‌سازی تهدیدهای پهپادی و موشکی تهران است. در عین حال، با استفاده از اهرم اختیارات جدید کنگره، حسگرهای تجاری بدون سرنشین ساخت آمریکا مرتبط با هوش مصنوعی برای نظارت بر آبراه‌ها، آسمان‌ها و مسیرهای قاچاق صحرایی معرفی می‌شود. 

 

هنوز هم تمام این برنامه ها در حقیقت پوششی محسوب میشند که تا جای ممکن پای صهیونیستها را در جداره مرزهای ایران در پوشش تجهیزات نظام اعراب باز بشه توسط سنتکام و به نوعی در شکل کلی تمام ابزارهای نظامی اعراب به کنترل رژیم صهیونیستی دربیاد. در حقیقت ما ظاهری از ابزارها و تسلیحات داریم که برای اعراب هست ولی در باطن کنترل و راهبریش با صهیونیستها هست و در جهت منافع صهیونیستها ولی با این عنوان که برای حفاظت از اعراب ( و البته با پول اعراب) تهیه و مستقر شدند. اینطور صهیونیستها از نظر نظامی در مرزهای ایران بدون سر و صدا مستقر میشند.

 

سنسورهایی هم که نام میبرند و نمونه هاییش را در شهپادها دیدیم به همین ترتیب هست تا دست های ایران برای کمک به متحدینش را قطع کنند از طرف دیگه.

 

نقل قول

پایگاه خبری آمریکایی «المانیتور» در گزارشی به تلاش سنتکام (فرماندهی مرکزی نیروهای تروریست آمریکا در منطقه) برای روی آوردن به مدل جدید به منظور ایجاد بازدارندگی در مقابل ایران پرداخته است. 

در این گزارش به نشست ماه اکتبر مایکل اریک کوریلا فرمانده سنتکام با حضور مدیران مایکروسافت، گوگل و بلو اُریجین (شرکت آمریکایی خصوصی فعال در زمینه هوافضا) اشاره و ادعا شده که وی در این نشست با بهترین ایده از سوی یک گروهبان جوان مواجه می‌شود. طبق این گزارش، «گروهبان میکی ریو از گارد ملی ماساچوست برنامه کامپیوتری خود را که شبیه‌سازی برای آموزش سربازان به منظور پاسخگویی به حملات پهپادی بود، تدوین کرده بود».

 

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حمله به کشتی اسرائیلی با شاهد 136

1676663759043~01.jpg

رسانه‌های اسرائیل می‌گویند هفته گذشته یک کشتی باری به نام CAMPO SQUARE توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران در خلیج عمان مورد هدف حمله پهپاد انتحاری شاهد قرار گرفته که این کشتی متعلق به یک سرمایه‌دار اسرائیلی می‌باشد.

 

کشتی مزبور با نام CAMPO SQUARE متعلق به شرکت کشتیرانی «زودیاک» تحت مالکیت «ایال عوفر» بوده و بنا بر ادعای منابع صهیونیستی این حمله تلفات جانی به همراه نداشته است.

 

1676663763322~01.jpg

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی خبر داده اند که این حمله یک حمله تلافی جویانه از سوی ایران بوده است.

 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 2
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دیدگاه کانال تلگرلمی نزدیک به اتاق فکر امیر عبدلهیان

 

دریای عمان و خلیج فارس خط قرمز ایران 

ساعاتی پیش یک نفتکش اسرائیلی در دریای عمان هدف حمله پهپاد ناشناس که اسرائیلی ها مدعی هستند متعلق به ایران است قرار گرفت .

ظاهرا این نفتکش متعلق به ایال عوفر میلیاردر اسرائیلی است .

در این خصوص چند نکته می توان ذکر کرد ؛

۱-اسرائیل پس از عملیات بزرگ قدس و برای تحت الشعاع قرار دادن ناتوانی دولت نتانیاهو در تامین امنیت صهیونیست ها، ۲ اقدام تبلیغاتی در اصفهان و بوکمال انجام داد‌.

 

در اصفهان عوامل وابسته به این رژیم بوسیله کوادکوپتر به یک مرکز تحقیقاتی حمله کردند که البته ناکام ماند ؛ همچنین در بوکمال به کاروان کالاهای مصرفی و غذایی متعلق به تجار سوری حمله کردند که آنهم دستاوردی مهم برای صهیونیست ها محسوب نمی شد. (به شخصه اقدام بو کمال 

با توجه به اعلام رسمی وزارت اطلاعات ایران مبنی بر دخیل بودن صهیونیست ها در رخداد تروریستی اصفهان، پیش بینی می شد که علیه اهداف اسرائیلی در آینده نزدیک حملاتی صورت گیرد.

۲- خط قرمز ایران حضور صهیونیست ها به هر نحوی از انحاء در اطراف مرزهایش و دریاهای خلیج فارس و عمان است و به کرات در این خصوص از طریق واسطه ها به مقامات اسرائیلی هشدار داده شده بود.

 

۳-  براساس اعلام منابع خبری، حمله از طریق پهپاد ارزان قیمت تاکتیکی انجام شده اما اثرات آن بر طرف اسرائیلی راهبردی است زیرا این رژیم روی حضور در خلیج فارس و مبادلات تجاری با عرب های این شاخاب ، حساب ویژه ای باز کرده بود اما تاکنون حتی نتوانسته یک کشتی یا نفتکش حامل محموله را به سلامت به مقصد برساند و بازگردد.(با این قسمت چندان موافق نیستم حتما اسرائیل کشتی هایی را عبور داده است)

۴-اسرائیل به دلیل تنگناهای ژئوپلیتیکی که دارد، عمده تجارتش از طریق دریا انجام میشود ولی با توجه به پیشرفت های پهپادی دشمنان اسرائیل ، به نظر می رسد به راحتی میتوان تجارت دریایی این رژیم را دچار اختلال کرد بدون آنکه مبداء شلیک مشخص باشد.( این مهمترین بخش پاسخهاست کاری که از اسرائیل یاد گرفتیم همه میدونن حمله اصفهان کار اسرائیله اما خودش رسما نمیگه ایرانم به جای هارت پورت الکی میزنه گردنم نمیگیره) 

برای نمونه در چند ماه پیش ، یک پهپاد که از یمن برخاسته بود به یک نفتکش اسرائیلی حمله کرد و ناخدای آن را کشت و ضربه ای سنگین به حیثیت سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی وارد ساخت.

 

۵-با توجه به ضعف نیروی دریایی اسرائیل و کوچک بودن آن و محدود بودن حوزه عملیاتی آن به دریاهای سرخ و مدیترانه، این رژیم هیچ راهی برای تامین امنیت ناوگان تجاری خود در کوتاه مدت ندارد و کشورهای دیگر در محاسبات خود برای تجارت با این رژیم تجدید نظر خواهند کرد و هزینه مراوده اقتصادی با تجار اسرائیلی افزایش خواهد یافت.

 

۶- ایران به گفته مقامات سیاسی و نظامی این کشور، در سالهای اخیر از راهبرد صبر استراتژیک خارج شده و به هر گونه اقدام تروریستی اسرائیل با قاطعیت پاسخ خواهد داد .(تغییر تاکتیک حمله غیر مستقیم و غیر قابل پیگیری بجای صبر استراژیک )

 

۷-قابلیت های پهپادی محور مقاومت بسیار بالاست و در عراق، یمن ، لبنان ، سوریه و ایران زرادخانه های گسترده ای از هواپیماهای بدون سرنشین ایجاد شده که در هر لحظه می تواند حالت عملیاتی به خود بگیرد و همین امر یک چالش بزرگ برای آمریکا و متحدانش در منطقه است، زیرا این تسلیحات پرنده در شمار دهها هزار فروند در سازمان رزم محور مقاومت حضور دارند و بسیار دقیق ، مخرب و ارزان قیمت اند و ایضا مبداء شلیک آنها به راحتی قابل تشخیص نیست.(پاسخ ارزان فاقد مبدا دقیق )

 

در واقع تاکتیک ایران درمقابل  اسرائیل در ایجاد توازن وحشت  است اگر یادتون باشه درگذشته هرجا به ما حمله می شد ما پشت تریبون رفته و قمپز در می کردیم که فلان و فلان میکنیم و.....

اما الان امکان ندارد کوچکترین حرکتی از سوی اسرائیل صورت گیرد و ما با ضربه سخت با ان رو به رو نشویم 

حالا ممکن است این حرکت از حمله اسرائیل قوی تر یا ضعیف تر باشد اما پاسخ قطعی است این حرکت پس شهادت شهید فخری زاده شروع شد وعملا ادامه دارد این تاکتیکو از حزب الله یاد گرفتیم که تقریبا هیچ حرکت اسرائیلو بی پاسخ نمیگذارد

دیگر چیزی به نام در مکان و زمان مناسب که هیچ وقت زمان و مکان آن نمیرسید وجود ندارد و هر حمله با چند روش مختلف پاسخ داده می شود از موشک های حماس و مقاومت فلسطین تا حمله به کشتی های متعلق به اسرائیل

 

عملا این موارد به اسرائیل گوشزد میکند مسیر ش را به سمت ما کج نکند

 

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
    • توسط Phantom3
      موشکDelilah یک موشک الکترو اپتیکال می باشد که در اسرائیل و توسط صنایع نظامی این رژیم (IMI) به منظور هدف قرار دادن اهداف متحرک و غیر متحرک ساخته شده است.موشک Delilah نام سری موشک های گوناگون اسرائیل می باشد که توسط IMI ساخته شده اند.این موشک در اصل به عنوان یک تله هوایی ساخته شده بود، اما در دهه 1990 نوع تهاجمی و ضربتی از این موشک عرضه شد که توسط F-16 ها و F-4E های آپگرید شده ، که نقش جنگنده های هجومی را ایفا می کردند ، استفاده می شد.نوع ضد رادار این موشک از نوع هواپرتاب می باشد. این گونه از نیمه دهه 60 میلادی وارد خدمت شد. وظیفه این نمونه یافتن سایت های راداری در هنگامی بود که این رادار ها در حال کار بودند و با این کار آنها را یافته و نابود می کرد.

      Delilah-1
      این گونه از نوع هواپرتاب می باشد و در رده موشک های کروز قرار می گیرد . این موشک دارای یک موتور توربو جت بود و این موتور توربوجت به آن این امکان را می داد تا با درنگ کردن درست به خوبی هدف قرار دادن اهداف متحرک ، اهداف با استتار بسیار خوب را نیز مورد هدف قرار دهد.که این ویژگی این موشک را به یک موشک ایده آل برای نابودی سایت های سام تبدیل کرده است.این موشک دارای بردی برابر 150 کیلومتر است و توانایی نابود اهداف ، چه دریایی و چه زمینی را دارد.هدایت خودکار به کار رفته درآن به خوبی سیستم های هدایتی INS/GPS می باشد که به موشک امکان انجام ماموریت های خود اتکا را می دهد.این موشک توانایی تطبیق با سرهای جنگی گوناگون را دارد و نیز می تواند توسط بسیاری از هواگرد ها حمل شود.این موشک توانایی شلیک از هواگردها ، بالگردها یا لانچر های زمینی را دارد. اندازه جمع و جور این موشک به آن این امکان را می دهد که توسط بالگردهای سیکورسکی UH-60A و SH-60B حمل شود.این موشک سر جنگی کوچک ولی موثر حمل می کند که به آن امکان هدف قرار دادن و نابودی اهداف با کمترین خطر را می دهد.این موشک نخستین بار توسط اسرائیل در جولای و آگوست 2006 ، یعنی درجنگ با لبنان، استفاده شد.این موشک در این جنگ توسط F-16D پرتاب می شد.



       
       
       
      Delilah-2
      این موشک با سرمایه گزاری چین درحال توسعه و ساخت توسط اسرائیل می باشد .این موشک از موتور Bet Shemesh Sorek 4 استفاده می کند که تراستی معادل 800 پوند ایجاد می کند. این ویژگی به موشک این امکان را می دهد که برد بیشتر و سر جنگی بزرگتری داشته باشد.




      Delilah-GL
      این موشک یک موشک زمین پرتاب می باشد که در اصل نوع تغییر یافته موشک کروز Delilah است و بردی معادل 250 کیلومتر دارد که ممکن است برد واقعی آن نباشد ، یعنی امکان دارد این موشک بردی بیش از 300 کیلومتر داشته باشد .
      این موشک با سر انفجاری متعارف 30 کیلوگرمی مسلح می شود اما توانایی حمل انواع دیگری را نیز دارد. این موشک توسط GPS هدایت می شود و توانایی گشت در منطقه جنگی را قبل از تایید هدف دارد.

      مترجم :Phantom3
      استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام مترجم و لینک به سایت Military.ir مجاز می باشد.
    • توسط farmandekoll
      F-117 نایت هاوک (شاهین تاریکی) نخستین هواپیمای عملیاتی است که به منظور استفاده از فناوری پنهانکاری طراحی شد. طراحی منحصر بفرد این هواپیمای تک سرنشینه تواناییهای استثنایی را به این هواپیمای تهاجمی می افزاید. اندازه این هواپیما در حدود F-15 ایگل می باشد که دو موتور توربو فن F404 که هرکدام نیرویی معادل 48 کیلو نیوتون (10800 پوند) ایجاد می کنند دارد. هم چنین دارای کنترل با سیم می باشد. قابلیت سوختگیری هوایی برد نایت هاوک را افزوده و آن را به یک سلاح بازدارنده و ترساننده ی ایالات متحده تبدیل کرده است. توانایی حمل انواع سلاح ها با سیستمهای ناوبری و حمله یکپارچه و سیستمهای الکترونیک پروازی ( اویونیک) موثر بودن این هواپیما را در عملیات مختلف اثبات می کند و بار کاری خلبان را کم می کند. کشیدن نقشه های با جزییات ریز برای عملیات روی نقاط با پدافند سنگین و قوی با استفاده از سیستم طراحی نقشه خودکار به ارزشهای این هواپیمای منحصر بفرد می افزاید.اولین F-117 در سال 1982 تحویل داده شد و آخرین تحویل در سال 1990 بود. تصمیم تولید F-117 در سال 1978 گرفته شد. اولین پرواز آن در سال 1981 انجام شد.

      جزییات :


      وظیفه : هواپیمای تهاجمی پنهانکار

      سازنده : لاکهید

      استفاده کننده : نیروی هوایی ایالات متحده

      موتور : دو موتور توربو فن بدون پس سوز F404-GE-F1D2 با قدرت 48 کیلو نیوتن (10800پوند)

      ابعاد : طول 10.08 متر، ارتفاع 3.78 متر، دهنه بال 13.20 متر

      اوزان: وزن خالی آن 13.381 کیلوگرم برآورد شده است، حداکثر وزن برخاست 13.814 کیلوگرم

      اجرا : حداکثر سرعت 0.98 ماخ یا 1040 کیلومتر بر ساعت(656 مایل بر ساعت)، سقف پرواز 15.240 متر برآورد شده است ( 50000 پا)

      سلاحها : تا 2268 کیلوگرم (5000 پوند) انواع بمب های هدایت شونده، موشکهای هوا به زمین، موشکهای زد رادار یا موشکهای هوا به هوای AIM-9 که در یک جایگاه درونی حمل می شوند.




    • توسط onin
      در ۲۵ فوريه ۵(۱۹۲۵ اسفند ۱۳۰۴) اولين خلبان ايراني كه كلنل احمدخان نخجوان نام داشت يك هواپيماي برژت -۱۹ را با پرچم و نشان ايران از فرانسه به پايگاه قلعه مرغي تهران پرواز داد. كلنل نخجوان در فرانسه دوره ديده بود و فقط ۲۰۰ ساعت پرواز داشت. بدين ترتيب در اين تاريخ اولين هواپيماي نيروي هوايي ايران با خلباني يك ايراني مرزهاي بين المللي را درنورديد و به فضاي پروازي ايران رسيد. در اين زمان ديگر خلبانان ايراني تحت نظارت يك استاد خلبان آلماني به نام «شفر» در ايران دوره مي ديدند. خريد هواپيما قسمت آسان كار بود. آموزش خلبانان براي پرواز كردن با آنها، نفرات پشتيباني زميني براي نگهداري و تعمير آنها و ساختن فرودگاه ها قسمت سخت كار بود كه زمان هم مي برد. در همين دوره زماني نيروي هوايي ايران از قالب يك اداره كوچك در ستاد فرماندهي ارتش خارج شده و به يك نيروي جداگانه تبديل شده بود كه «نيروي هوايي ارتش شاهنشاهي ايران» نام گرفته بود؛ اولين فرمانده نيروي هوايي ايران هم كسي نبود به جز كلنل احمدخان نخجوان. در سال ۱۹۲۴ (۱۳۰۳) اولين گروه از دانشجويان دوره خلباني و تكنسين پرواز به روسيه و فرانسه فرستاده شدند. بعدها در سال ۱۹۲۹ (۱۳۰۸) ايران ۱۵ خلبان داشت كه شش نفر از آنها در مدرسه پرواز ايستر فرانسه و ۹ نفر ديگر در مدرسه پرواز سباستوپول روسيه آموزش خلباني ديده بودند. در اين سال IIAF مخفف Imperial Iranian Air Force داراي ۳۳ فروند هواپيما از ۹ مدل مختلف بود. طي ۱۵ سال به يعني تا آغاز جنگ جهاني دوم بيش از ۳۰۰ هواپيما از ۱۸ مدل مختلف در اختيارنيروي هوايي ايران بود. در همان زمان هشت پايگاه هوايي كه مدارس آموزش خلباني و يك مركز آموزش تعميرات و نگهداري را شامل مي شدند ساخته شده بود. يك كارخانه مونتاژ هواپيما به نام «شهباز» هم ساخته شده بود كه قادر بود سه مدل مختلف هواپيما را مونتاژ كند. در سال ۱۹۴۱ (سوم شهريور ۱۳۲۰) بي طرفي ايران در جنگ جهاني دوم نقض شد و نيروهاي هوايي و دريايي انگليس و روسيه از شمال و جنوب به ايران حمله كردند. نيروي هوايي جوان ايران كه به تازگي به ساختن ساختارهاي اساسي خود مشغول شده بود، تحت هيچ شرايطي توانايي رويارويي با اين نيروي عظيم و توانمند را نداشت. با اين وجود تعدادي از پرسنل جوان اين نيرو تصميم به مقابله با بيگانه گرفتند و با كنترل پادگان قلعه مرغي دو هواپيما از اين پادگان به خلباني سروان وثيق و استوار شوشتري كه با شليك ضدهوايي مواجه شده و به ناچار آسمان تهران را ترك كردند. نيروهاي ائتلاف انگليس و روسيه كنترل دو پايگاه هوايي ايران را در دست گرفتند. آنها به ترتيب در مهرآباد و قلعه مرغي مستقر شدند. از نيروي هوايي جوان ايران تقريباً هيچ چيز باقي نماند. پس از پايان جنگ ارتش بريتانيا ايران را ترك گفت اما ارتش روسيه از ترك ايران سر باز مي زد و كنترل شمال ايران را در اختيار داشت. سه ماه پس از اين اتفاق نيروهاي سرخ روسيه ايران را ترك گفتند. پس از اين نيروي هوايي ايران هميشه به عنوان نيروي برتر در خاورميانه شناخته مي شود. موقعيت استراتژيك ايران توسط آمريكا ناديده گرفته نشد و آمريكا از اوايل دهه ۱۹۶۰ شروع به فروش تعداد زيادي از هواپيماهاي پيشرفته خود به ايران كرد. در سال ۱۹۶۵ ميلادي ايران اولين هواپيماجت خود با نام اف - ۸۴ جي جت ثاندر دريافت كرد. در سال ۱۹۶۵ هواپيماهاي اف-۵ فريدم توسط ايران خريداري شدند و به دنبال آن در سال ۱۹۶۸ اف-۴ فانتوم هم به ايران فروخته شد. در سال ۱۹۷۰ ايران داراي قوي ترين نيروي نظامي در منطقه بود. قبول فروش هواپيماهاي فوق پيشرفته اف-۱۴ اي تام كت به همراه موشك هاي پيشرفته اي آي ام - ۵۴ فينيكس از سوي آمريكا به ايران نشان دهنده روابط بسيار گرم بين ايران و آمريكا بود. در پي وقوع انقلاب اسلامي در سال ۱۹۷۹ دكترين و استراتژي نظامي ايران تغيير يافت و ايران ديگر به خريد تسليحات پيشرفته و گرانقيمت علاقه نشان نداد و همين باعث ايجاد نوعي تغيير قدرت در منطقه شد. ايران ديگر نه تنها دوست صميمي آمريكا نبود، كه به خاطر سياست هاي امپرياليستي و ضد انساني آمريكايي به دشمن اصلي آن تبديل شد. آمريكا و ديگر كشورهاي غربي تحريمي نظامي عليه ايران اتخاذ كردند. كمك هاي آمريكا قطع شده بود و نيروي هوايي ايران از فرار و بركناري افسران زمان شاه رنج مي برد كه همين امر به پايين آمدن سطح سرويس دهي در نيروي هوايي منجر شده بود. به دليل تحريم تسليحاتي ايران و نرسيدن قطعات مورد نياز، آمار عملياتي نيروي هوايي ايران سريعاً رو به كاهش بود. پس از انقلاب نيروي هوايي به «نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران» كه خود ارتشيان به آن «نهاجا» مي گويند تغيير نام داد. نام انگليسي آن هم Islamic Republic of Iran Air Force است كه به اختصار IRIAF خوانده مي شود. در همين اوضاع و احوال عراق با مناسب يافتن فرصت درصدد برآمد تا با حمله به ايران قسمت هاي وسيعي از خاك ايران را ضميمه قلمرو خود كند؛ به همين خاطر در ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ (۳۱ شهريور ۱۳۵۹) با يورشي عظيم به خاك ايران از طريق هوا، زمين و دريا جنگ تحميلي هشت ساله را عليه ايران آغاز كرد. جنگ با حمله هوايي نيروهاي عراقي به شش پايگاه نيروي هوايي ايران و چهار پادگان آغاز شد و همزمان چند لشكر و تيپ مستقل عراق در چهار محور از طول ۷۰۰ كيلومتر مرز مشترك با ايران به عمق خاك ايران يورش بردند. اولين حمله هوايي عراق چندان موفقيت آميز نبود. دلايل آن را مي توان به برنامه ريزي ناكافي و نادرست عمليات، نداشتن اطلاعات كافي از اهداف و استفاده نامناسب از بمب هاي جي پي(بمب هايي كه هدف خاصي ندارند و براي انهدام كلي به كار مي روند) برشمرد. در مهرآباد يك هواپيماي اف-۴ اي در هنگام جابه جايي براي در امان ماندن از حملات دشمن دچار سانحه شد و از همدان هم گزارش هايي در مورد خسارت يك فروند اف-۴ رسيد. اولين عمليات هوايي ايران در پاسخ اين حمله و بلافاصله پس از آن در خاك عراق موفقيت آميز بود. در اين عمليات چهار فروند هواپيماي اف-۴ به پايگاه دريايي الشعبيه در نزديكي بندر ام القصر حمله بردند. اين چهار فروند هواپيما كه ۴۵۰ كيلوگرم بمب بر سر اين پايگاه ريختند عمليات خود را از پايگاه بوشهر شروع كردند. در ميان اهداف چندباطري موشك ضد كشتي وجود داشت. اين عمليات تلافي جويانه نيروي هوايي ايران به قدري سريع بود كه خط پدافند عراق در طول مسير پرواز دچار غافلگيري شده بود. روز بعد در عملياتي غيرقابل باور ۱۴۰ فروند از جنگنده ها و جنگنده بمب افكن هاي ايران به ويژه اف-۴ و اف-۵هاي پايگاه هاي بوشهر، همدان و تبريز توانستند با نفوذ خود به خاك عراق تلفات سنگيني به پايگاه ها و تاسيسات نظامي عراق وارد كنند. در اولين روزهاي جنگ چندين حمله هوايي ديگر به تاسيسات نظامي عراق از قبيل ام القصر انجام شد. در يكي از اين حملات دو فروند اف-۴ كه هر كدام شش بمب جي پي ۳۴۰ كيلوگرمي حمل مي كردند به تاسيسات نظامي دريايي و كشتي هاي موشك انداز عراق حمله بردند. در حدود ۲۰ دقيقه بعد يك فروند هواپيماي آر اف-۴ اي عكس هاي شناسايي از منطقه گرفت كه نشان مي داد كشتي ها و تاسيسات بندري دچار صدمات و خسارات سنگيني شده اند. تاكتيك كلي در طول انجام چنين عمليات هايي رسيدن به هدف از راههاي مختلف، انجام يك پاپ -آپ بيش از رسيدن به هدف و شيرجه زدن روي هدف براي انهدام آن است. در هنگام بازگشت دو اف-۴ يكي از آنها توسط يك موشك سام مورد اصابت قرار گرفت كه باعث آسيب ديدن برخي از سيستم هاي آن شد اما همچنان مي توانست پرواز كند. اما آتش خاموش كن ها كار نكردند و بال راست - محل اصابت موشك - آتش گرفت. باند فرود نزديك ترين پايگاه هوايي هم به دليل هجوم اوليه ارتش عراق براي فرود مناسب نبود و به همين خاطر مجبور به فرود در يك باند ناآماده با سرعت بالا شد. چرخ ها تركيدند و هواپيما در حالي كه سرنشينان آن اجكت كرده بودند از انتهاي باند خارج شد. بعدها اين هواپيما با تعويض بال و ديگر تعميرات دوباره به جنگنده هاي مورد استفاده در جنگ پيوست. اين تعويض بال كه اولين بار در ايران انجام مي شد را مي توان نقطه آغاز انجام كارهاي غيرممكن در نيروي هوايي دانست. در اولين ماههاي جنگ «نهاجا» تلاش هاي خود را به جلوگيري پيشرفت نيروي زميني ارتش عراق معطوف كرده بود. جنگنده هاي ايراني براي اين كار با استفاده از راكت هاي ضد زره دانه به دانه تانك ها و زره پوش هاي عراق را شكار مي كردند و حتي گاهي اوقات تا ارتفاع سه تا چهار متر زمين هم پايين مي آمدند. در مقابل عراق هم از هواپيماهاي ميگ-۲۱ و ميگ-۲۳ براي پوشش نيروي زميني خود استفاده مي كرد كه اين پوشش به ناچار منجر به درگيري هوايي بين ايران و عراق مي شد كه مي توان پيروزي هاي ايران در اين زمينه را بيشتر از عراق دانست. مخصوصاً در اوايل جنگ كه آنها در مقابل هواپيماهاي اف-۱۴ ايران توانايي انجام هيچ عملي را نداشتند كه در اواخر جنگ با خريد ميراژ اف-۱ از فرانسه توانستند كمي جنگ هاي هوايي را متعادل كنند. جنگ تحميلي عليه ايران علاوه بر خسارات و تلفات جانبي بسيار، دستاوردهاي ارزنده اي براي نيروي هوايي ايران داشت. نيروي هوايي در اين هشت سال توانست به تكنولوژي ساخت بسياري از قطعات مورد نياز خود دست يابد و در برخي موارد به خودكفايي برسد.
    • توسط onin
      http://www.pinetreeline.org/planes/B-52-10.jpg هواپیمای بمب افکن B-52، بمب افکنی دور برد و در کلاس سنگین وزن است که می تواند گونه های مختلفی از ماموریت ها را به انجام برساند. این هواپیما قادر به پرواز در سرعت های بسیار بالا، البته زیر سرعت صوت و در ارتفاع بالغ بر 50,000 پا پرواز بوده و توانایی حمل بمب های هسته ای یا اتمی و همچنین بمب های معمولی را نیز دارد. http://www.saceliteguard.com/images/B-52 H dropping M-117 750 pound bombs.jpg هواپیمای بی 52 برای مدت بیش از 35 سال تنها بمب افکن دارای سرنشین سنگین وزن ایالات متحده بوده است. این بمب افکن، قادر به پرتاب و شلیک بیشتر سلاح های موجود است و حتی بدین صورت، بیم آن می رود که پس از به روز ساختن سیستم های اویانیکی و پیشرانه ها و دیگر قمست های آن، این هواپیما تا سال 2045 نیز در خدمت باشد. البته این بمب افکن آمریکایی را BUFF که مخفف عبارت Big Ugly Fat Fellow و به معنای مرد چاق گنده زشت است، نیز می نامند. اولین مدل هواپیمای بی 52 در سال 1954، اولین پرواز خود را انجام داده و مدل B آن نیز در سال 1955 وارد خدمت گشت. به طور کلی 744 بمب افکن بی 52 ساخته شده و آخرین گونه آن نیز که مدل H نامیده می شود، در سال 1962 تحویل شد. این بمب افکن استراتژیکی، دارای بردی برابر با 14,162 کیلومتر است که از این رو، هواپیمایی میان قاره ای یا کانتیننتال گفته می شود. البته این برد، در حالت بدون سوخت گیری هوا به هوا اندازه گیری شده است، و در غیر این صورت، برد این هواپیما، با سوخت گیری هوا به هوا می تواند نا محدود باشد. در این هواپیما، از مدل جی به بعد تغییراتی در شکل بدنه مانند کوتاه تر شدن سکان عمودی یا همان پایدار کننده عمودی آن داده شد. http://www.militarypictures.info/d/294-3/B-52.jpg این بمب افکن سنگین ساخت شرکت بوئینگ بوده و از هشت موتور توربوفن پرات اند ویتنی TF-33 هر یک با قدرت کشش بیش از 7000 کیلوگرم بهره می برد. بالاترین سرعتی که این هواپیما قادر به دستیابی به آن است، حدود 0/8 ماخ بوده که معادل 650 مایل بر ساعت نیز می باشد. هدایت این هواپیمای بمب افکن بر عهده 5 خدمه بوده که سیستم صندلی خدمه ها، از توانایی اجکت یا پرتاب کردن در مواقع خطر نیز برخودار است. لازم به ذکر است که قیمت تمام شده این هواپیمای غول پیکر، حدود هفتاد و چهار میلیون دلار می باشد.
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.