aminmessi

شکارجانور قندهار/ به دام افتادن پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکا RQ170

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]اگر منظورتان جاسوسي يا ديده بان بصري است به نظرم منتفي است.[/quote]

با توجه به اطلاعاتی که ما داریم نمیتونیم چیزی رو تایید کنیم یا منتفی بدونیم
هرچیزی احتمال داره
اون عکسی که در پادگان آمریکاییها در افغانستان از ریگی گرفته شد رو به یاد بیارید به قول وزیر اطلاعات این یه چشمه کوچیک از توان اطلاعاتی ماست که قابل پخشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام و تبریک دوباره

گفتم بد نیست چند تا از نظرات کاربران فروم defence.pk رو براتون بزارم باورتون میشه اینجا این بحث چهل صفحه شده ولی اون جا 47 صفحه!!

واقعا هم کاربرهای ایرانی کم نزاشتن ها خوب دفاع کردن از بر و بچ پدافند دستشون درد نکنه.

[quote]پیشنهاد میکنم عکس ها رو ببینید کار ایرانی ها خیلی درسته[/quote]

[quote]من نمیدانم آمریکایی ها احمق هستن یا ایرانی ها نابغه؟[/quote]


[quote]این کار یک سیلی بزرگ به صورت آمریکا خواهد بود،روسیه حتی برای این پهپاد فن آوری اس 400 هم به ایران می دهد[/quote]

[quote]ایران این تکنولوژی را برای سرنگون کردن اف 22 ها و اف 35 ها به کار خواهد گرفت ایران توانایی زیادی در دفاع از آسمان خود دارد[/quote]

یکی از کاربران اهل عربستان سعودی

[quote]الان در حال مهندسی معکوس آن هستند[/quote]

[quote]سیا شکست های زیادی در ایران خورده است چند روز پیش چند جاسوسش دستگیر شد حالا هم پیشرفته ترین پهپادش را از دست داده و حالا فقط می تواند از ماهواره ها علیه ایران استفاده کند
[/quote]

[quote]اگر خبر درست باشد باید به ایران تبریک گفت،رهبران پاکستان بهتر است یاد بگیرند[/quote]

[quote]این که ایران توانسته با جنگ الکترونیک این پهباد را تحت اختیار خود بگیرد برای آمریکا و اسرائیل خطرناک است[/quote]

[quote]به نظر می رسد که ایران با این کار انتقام سردار حسنی مقدم را گرفت همینطور عکس او در پس زمینه دیده می شود،کار ایران درست است.[/quote]

ببخشید اگه یه کم ترجمم نارسا بود icon_twisted
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمیدونم چی بگم به خدا.از صبح کله سحر جایی بودم که نه رادیو میتونستم گوش بدم نه تلویزیون بود نه اینترنت نه یه آدم میلیتاری باز تا رسیدم خونه قبل از اینکه از هیچ رسانه دیگه ای خبر بگیرم فوری اومدم تو سایت که عکس های این پهپاد رو دیدم یهو بغض گلومو گرفت.هر وقت تو مسابقات ورزشی ایران یه مقامی میاره و سرود ایران رو میخونن همین حالت میشم ولی این دفعه نزدیک بود گریم بگیره :mrgreen: .همیشه آرزوی سربلندیه ایران و ایرانی رو داشتم و دارم امروز بیشتر از همیشه به ایرانی بودنم افتخار میکنم شاید خیلی بیشتر از هم قطارهام.
هر جوری که این پرنده به دستمون رسیده باشه الان دیگه اصلا برام مهم نیست چون اصل مساله مهمتر از چگونگیشه.از دوستان سایت هم به خاطر دادن تئوریهای تخیلیم معذرت خواهی میکنم این ذهن لامصب رو نمیشه کنترلش کرد از این به بعد باید کمتر فیلم ببینم. icon_twisted
یه سوال هم تو ذهنمه اون 2تا برامدگیه قلمبه دو طرف موتور چی میتونه باشه؟ قسمتی از موتوره یا جای چرخها؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]هر کدومه این دوتا سیستم بودن مهم نیست ، مهم اینه که چه ESM و چه avtobaza هر دوتاشون الان به صورته عملیاتی استفاده بشن و لایه های پدافندیمون مستحکم تر شده باشه ![/quote]

آواتوبازا هم گونه ای از ESM هست ولی ایران هم نمونه هایی بسیار قدرتمند مشابه اون رو ساخته و اطلاعاتش خیلی پیش از داده های مربوط به آواتوبازا بیرون داده شده .

اما این سامانه ها فقط شنود رو انجام میدن ! و کارهای دیگر مثل رمزگشایی ، کپی ، ارسال و اخلال با خود شماست ...
پس نباید اینقدر سنگ تجهیزات روسی رو به سینه زد .
بلکه باید به این اطلاعات بخوبی توجه کرد ... :

سرهنگ قلی‌زاده در گفتگو با فارس:
[quote]
سامانه مدرن فریب و هدایت موشکهای دشمن بزودی عملیاتی میشود

خبرگزاری فارس: معاون قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به یکی از دستاوردهای مهم این قرارگاه در عرصه مقابله با موشک های مهاجم گفت: با ایجاد اختلال در منبع دریافت اطلاعات موشک میتوانیم آن را به سمت نقطه دلخواه خود هدایت کنیم.


سرهنگ محرم قلی‌‌زاده معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در تبیین مسئولیت این معاونت و تشریح جنگ الکترونیک گفت: مجموعه مدیریت بر امواج الکترومغناطیس مهمترین وظیفه جنگ الکترونیک است که طی آن هر کدام از طرفین جنگ بتوانند مدیریت و اشراف بهتری بر طیف امواج الکترومغناطیس داشته باشند، در نهایت پیروز میدان نبرد خواهند بود.

قلی‌زاده افزود: این مدیریت بر امواج الکترومغناطیس در 3 محور اصلی حمله الکترونیک، دفاع الکترونیک و پشتیبانی الکترونیک مطرح می‌شود که حمله الکترونیک به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که می‌توان از طریق آنها با سامانه‌های مهاجم دشمن چه موشکی، چه هواپیمای بدون سرنشین و چه سامانه‌های مکان‌یاب مقابله کرد که در این حوزه، پدافند هوایی کشور با کمک دانشگاه‌ها، مراکز علمی و صنایع بومی اقدامات خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد:‌ در حوزه دفاع الکترونیک نیز باید سامانه‌های پدافندی طوری تجهیز شوند که بیشترین پایداری را در محیط‌های جنگ الکترونیک داشته باشند چرا که در هنگامه این نبرد تنها چیزی که شلیک می شود، امواج الکترومغناطیس است و عمل نکردن دستگاه‌ها حتی برای چند دقیقه می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بار آورد.

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به جنگ دوم عراق اظهار داشت: نیروهای آمریکایی در این جنگ با استفاده از همین امواج الکترومغناطیس بود که توانستند سامانه‌های گیرنده عراق را از کار انداخته و از این طریق به اهداف خود برسند.

قلی‌زاده افزود: در حوزه دفاع الکترونیک باید سامانه‌های ما از قبیل سامانه‌های پدافندی و راداری آنقدر مجهز باشند که بتوانند با حملات الکترونیک دشمن بهترین مقابله را داشته باشند.
[color=blue]
* مقابله با تمامی فرکانس‌ها در نقاط صفر مرزی و فراتر از آن

وی در خصوص حوزه سوم یعنی پشتیبانی الکترونیکی نیز اظهار داشت: این حوزه شامل شناسایی تمام فرکانس‌هایی است که در مناطق صفر مرزی و یا فراتر از مرزها وجود دارند که باتوجه به سامانه‌های بومی و پیشرفته در پدافند هوایی می‌توانیم به خوبی این فرکانسها و تحرکات ناشی از سامانه‌های دشمن در نقاط صفر مرزی و فراتر از آن را شناسایی و برای مقابله با آنها برنامه‌ریزی کنیم.[/color]

[b] * مقابله فیزیکی با پهپادهای دشمن در دستورکار همیشگی قرارگاه[/b]

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به تلاش دشمن برای استفاده از سامانه‌هایی نظیر هواپیماهای بدون سرنشین برای شناسایی مناطق حساس کشورمان تأکید کرد: تمام تحرکات این هواپیماها در کنترل ما بوده و با استفاده از سامانه‌های اخلالگر می‌توانیم علاوه بر ایجاد اختلال در عملکرد آنها در مسائلی مانند نقشه‌برداری و شناسایی، صدمات فیزیکی نیز به آنها وارد کنیم که این امر در دستور دائمی قرارگاه پدافند هوایی قرار دارد.

قلی‌زاده با اشاره به استقرار کامل سامانه‌های پدافند هوایی در سرتاسر مرزهای کشور مأموریت اصلی آنها را شناسایی، رهگیری و انهدام تمامی پرنده‌های ناشناسی دانست که قصد ورود به فضای کشور را دارند و گفت:‌ در این حوزه، سامانه‌های راداری اکتیو و پسیو ما به طور دائم مشغول انجام مأموریت هستند.
[b]
* تغییر در هدایت موشک‌های دشمن به سمت اهداف مورد نظر

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به نقش اخلالگرها در میدان نبرد الکترونیک اشاره کرد و گفت: زمانی که یک موشک فرمان‌پذیر از سوی دشمن شلیک می‌شود نمی‌توان با سامانه‌های اخلالگر آن را نابود کرد بلکه می‌توان مسیر آن را به نحوی منحرف کرد که خاصیت نقطه‌زنی را از دست بدهد.

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در این خصوص به یک دستاورد مهم اشاره کرد و افزود: پروژه‌ای در دست داریم که در واقع یک قدم جلوتر از اخلال، یعنی "فریب" سامانه‌های مهاجم است.

قلی‌‌زاده اضافه کرد: در این مرحله با ایجاد اختلال در منبع اصلی دریافت امواج موشکهای مهاجم می‌توانیم اطلاعات مورد نظر خودمان را برای آن تعریف کنیم تا مسیر موشک به سمت نقطه دلخواه ما تغییر ‌پیدا کند.

وی با بیان اینکه این سامانه پدافندی به زودی به سیستم پدافند هوایی کشور اضافه خواهد شد، افزود: با این کار می‌توانیم علاوه بر عدم اصابت موشک به نقطه A کاری کنیم که موشک به سمت نقطه B که مدنظر ماست، اصابت کند.
[/b]
* برقراری امنیت کامل در لایه‌های ارتباطی

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در ادامه به اهمیت ایجاد امنیت در سامانه‌های ارتباطاتی اشاره کرد و گفت: ‌برای این منظور چند لایه امن در نظر گرفته شده که هرکدام از این لایه‌ها می‌تواند به عنوان پشتیبان، در صورت از کار افتادن لایه‌ای دیگر، اقدام کند.

قلی‌زاده ادامه داد:‌ البته علاوه بر اینها ارتباطات زیرزمینی و فیبری نیز در دستور کار است که جزو لایه‌های بسیار امن و غیرقابل اختلال محسوب می‌شود و امروز سراسر میهن عزیزمان تحت پوشش فیبر نوری قرار دارد.

* استفاده از شبیه‌سازهای مدرن در مباحث تست و آموزش جنگ الکترونیک

وی در خصوص جدیدترین دستاوردهای پدافند هوایی، به ساخت شبیه‌ساز جنگ الکترونیک اشاره کرد و گفت: این شبیه‌ساز که حاصل همکاری با صنایع داخلی کشور است، آمادگی افسران نگهداری و عملیاتی در محیط‌های جنگ الکترونیک در فضای مجازی را تقویت می‌کند که یکی از مهمترین دستاوردهای ما در خصوص شبیه‌سازی است.

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: از دیگر دستاوردهای ما می‌توان به تستر سامانه‌های پدافندی در محیط‌های جنگ الکترونیک اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توان به صورت میدانی یک شبکه جنگ الکترونیک ایجاد کرد تا بتوانیم از طریق آن میزان پایداری سامانه‌ها را ارزیابی کنیم.

قلی‌زاده به ارتقاء سامانه‌های اخلالگر باندهای مختلف نیز به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای پدافند هوایی اشاره کرد و افزود: با این دستاوردها نه تنها ما در حوزه جنگ الکترونیک خودکفا شده‌ایم بلکه می‌توانیم با همت صنایع داخلی و تلاش متخصصان در حوزه پدافند هوایی بهترین تجهیزات را به بهترین نحو به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم.

وی با اشاره به همکاری مثبت و سازنده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با دانشگاه‌ها، صنایع دفاعی و بخش خصوصی گفت: در حوزه جنگ الکترونیک این همکاری‌ها به بهترین شکل ممکن در حال انجام است که از طریق آن به دستاوردهای بی‌نظیری در این حوزه دست یافته‌ایم.

* تمام تحرکات در قلمرو ماهواره ها را رصد خواهیم کرد

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در خصوص چشم‌انداز این حوزه برای برنامه‌های آتی افزود: ما قصد داریم تا تمامی تحرکات غیربشری را از سطح زمین تا جایی که ماهواره‌ها حرکت می‌کنند، در فضای کشورمان کنترل کنیم که به زودی به این توانمندی دست پیدا خواهیم کرد.

قلی‌زاده طیف فرکانس را مانند اوج پرواز دانست و تصریح کرد: همانطور که هرچه ارتفاع پرواز بالاتر رود، اشراف به پایین بیشتر خواهد شد، در حوزه فرکانس نیز به همین صورت است و ما در حال حاضر تولیدات بومی خود را از نیم مگاهرتز تا 40مگاهرتز افزایش دادیم که در گذشته این میزان بسیار کمتر بود و ما برای آینده نیز مقادیر بسیار بالاتری را برنامه ریزی کرده‌ایم چرا که هرچه فرکانس ما بیشتر باشد قدرت مانور و بازیگردانی ما نیز افزایش خواهد یافت.

* تشکیل یگانهای مستقل جنگ الکترونیک در مناطق پدافندی

وی در پایان موضوع جنگ الکترونیک را یک مبحث جوان و نوپا در نیروهای مسلح دانست و افزود: طبیعتا وقتی موضوع استقلال مناطق پدافندی مطرح می‌شود این استقلال شامل حوزه جنگ الکترونیک نیز خواهد شد.

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: ‌طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، یگان‌های مستقل جنگ الکترونیک در مناطق پدافندی در حال شکل گیری است تا آنها نیز بتوانند به صورت مستقل با پدیده‌ها و تهدیدهای مختلف برخورد و مقابله کنند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900608000748[/quote]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان یکی بره جواب این احمقو بده!
[url]http://www.***/170-t83185-156.html[/url]
حالم داره بهم میخوره از این ادمای کثیف! یارو به اسم محمد1985 اومده میگه یه چوپون پیدا کرده این پهپاد رو و ایران نقشی درش نداشته! و بعد سه روز پیداش کرده... امریکا هم خودش تصمیم گرفته که حمله نکنه....این اقا من تو چهار سال گذشته ندیدم که توی سنترال کلابز یه پست بده که ضد ایرانی نباشه! و البته چند روز بود که بدجوری توی لاک رفته بودن ( با بعضی از دوستان توی سنترال که سیستم ضد موشکی تاد رو در حد خدا بالا بردند!) این اقایون!! icon_twisted :mrgreen: من نمیدونستم چطوری میخوان بیان پاسخ بدن... که بالاخره این اقا اومد و این اراجیف رو بهم بافت!!! این چیزا حالمو بهم میزنه... :cry: icon_eek icon_eek icon_cheesygrin icon_cheesygrin[/quote]
بگذار لااقل اینها به امریکا دلداری بدهند !
خدا به مدیران سایت ما عزت بدهد که رو سایت و کاربران نظارت دارند تا همچنین افتضاحی تو سایتمون نباشه!

طرف نمیدونه جنگ الکترونیک چیه آمده پست داده که یک چوپان پیداش کرده است ! big_grin

جناب آرمانی خبر پدافند جدید را بگذارید برای موقعی که سایت تو لک است و با اون خبر باز مثل این روزها سایت پربازدید شود !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين موفقيت بزرگ را به تمامي دست اندركاران سيستم دفاعي كشور تبريك مي گويم...
انشالله چنين توفيقاتي باز هم تكرار بشوند...
با انتشار اين تصاوير و ويديوها تمامي شك و شبهه ها برطرف شد.
بازهم تبريك مي گويم.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]نمیدونم چی بگم به خدا.از صبح کله سحر جایی بودم که نه رادیو میتونستم گوش بدم نه تلویزیون بود نه اینترنت نه یه آدم میلیتاری باز تا رسیدم خونه قبل از اینکه از هیچ رسانه دیگه ای خبر بگیرم فوری اومدم تو سایت که عکس های این پهپاد رو دیدم یهو بغض گلومو گرفت.هر وقت تو مسابقات ورزشی ایران یه مقامی میاره و سرود ایران رو میخونن همین حالت میشم ولی این دفعه نزدیک بود گریم بگیره :mrgreen: .همیشه آرزوی سربلندیه ایران و ایرانی رو داشتم و دارم امروز بیشتر از همیشه به ایرانی بودنم افتخار میکنم شاید خیلی بیشتر از هم قطارهام.
هر جوری که این پرنده به دستمون رسیده باشه الان دیگه اصلا برام مهم نیست چون اصل مساله مهمتر از چگونگیشه.از دوستان سایت هم به خاطر دادن تئوریهای تخیلیم معذرت خواهی میکنم این ذهن لامصب رو نمیشه کنترلش کرد از این به بعد باید کمتر فیلم ببینم. icon_twisted
یه سوال هم تو ذهنمه اون 2تا برامدگیه قلمبه دو طرف موتور چی میتونه باشه؟ قسمتی از موتوره یا جای چرخها؟[/quote]

منم این پیروزی غرور افرین رو تبریک میگم!

برامدگیه دو طرف موتور گیرندهای امواج ماهواره ای هستند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]نمیدونم چی بگم به خدا.از صبح کله سحر جایی بودم که نه رادیو میتونستم گوش بدم نه تلویزیون بود نه اینترنت نه یه آدم میلیتاری باز تا رسیدم خونه قبل از اینکه از هیچ رسانه دیگه ای خبر بگیرم فوری اومدم تو سایت که عکس های این پهپاد رو دیدم یهو بغض گلومو گرفت.هر وقت تو مسابقات ورزشی ایران یه مقامی میاره و سرود ایران رو میخونن همین حالت میشم ولی این دفعه نزدیک بود گریم بگیره :mrgreen: .همیشه آرزوی سربلندیه ایران و ایرانی رو داشتم و دارم امروز بیشتر از همیشه به ایرانی بودنم افتخار میکنم شاید خیلی بیشتر از هم قطارهام.
هر جوری که این پرنده به دستمون رسیده باشه الان دیگه اصلا برام مهم نیست چون اصل مساله مهمتر از چگونگیشه.از دوستان سایت هم به خاطر دادن تئوریهای تخیلیم معذرت خواهی میکنم این ذهن لامصب رو نمیشه کنترلش کرد از این به بعد باید کمتر فیلم ببینم. icon_twisted
یه سوال هم تو ذهنمه اون 2تا برامدگیه قلمبه دو طرف موتور چی میتونه باشه؟ قسمتی از موتوره یا جای چرخها؟[/quote][quote]


تو فیلم صدا و سیما گفت که محل قرارگیری تجهیزات ماهواره ای بنام satcom می باشد !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
طرف نمیدونه جنگ الکترونیک چیه آمده پست داده که یک چوپان پیداش کرده است !
[/quote]
باشه اين تئوري هم قبوله icon_twisted
به شرط اينكه قبول كنن اين هواپيماي آخرين مدلشون اينقدر قراضه بوده كه خراب شده و افتاده ، اونم سالم نه تيكه تيكه شده :mrgreen:)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]یه سوال هم تو ذهنمه اون 2تا برامدگیه قلمبه دو طرف موتور چی میتونه باشه؟ قسمتی از موتوره یا جای چرخها؟[/quote]

فکر کنم برای ارتباط ماهواره ای است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستانی که می تونن از ف ... تر رد شن می تونن اصل مقاله هاآرتز رو که درش از قول کارشناسان آمریکایی گفته شده بود که ایرانیها هواپیما رو قطعه قطعه کردن رو پیدا کنن و متنش رو بذارن؟[/quote]
هاآرتص فقط خبر رو نقل کرده و تصاویر را نمایش داده:

http://www.haaretz.com/news/middle-east/iran-state-television-displays-downed-u-s-surveillance-drone-1.400377

بخش جالبش نظرات خوانندگانش هست. تا الان نظر زیر بیشتر رای مثبت رو از خوانندگان صهیونیست گرفته:
[code]
How the Iranians managed to bring this bird down undamaged is beyond belief. The US "stealth drone" program is now officially DED.China and Russia will be partying tonight in Tehran with the massive information they'll be getting from this machine.Forget about B2 and F35..They're now useless in Iranian airspace..Israel shouldn't even think about using F15/16s as they'll appear bright red on the mullah's radar screen... [/code]

icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شدیدا مشعوفم !!!!!
تبریک .... امریکا در این قضیه کیش و کلا... مات شد الان چیزی که به دنبالش هستن توجیه و فرافکنی ( ماست مالیزاسیون موضوع ) هست
دوستان اگر در فروم های خارجی عکس یا مطلب قرار میدید با واتر مارک یا به نقل از فروم خودمون بگذارید ...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اعتدال: ایران هسته ای- مقام های مطلع در تهران تاکید می کنند درخواست امریکا برای باز پس گیری هواپیمای بودن کاملا مضحک و بی معناست و ایران هرگز هواپیمای RQ170 را نه به امریکا و نه به هیچ طرف دیگری تحویل نخواهد داد.



برخی منابع غربی روز سه شنبه خبر دادند دولت امریکا از طریق سفارت سوییس در تهران از ایران خواسته است هواپیمای امریکایی را که موفق به کنترل و تصاحب آن شده به امریکا تحویل بدهد آن هم با این بهانه که این هواپیما به عنوان بخشی از ماموریت های ایساف (نیروهای بین المللی تحت فرماندهی ناتو) در افغانستان در حال فعالیت بوده و بنابراین ایران طبق قطعنامه های سازمان ملل حق اقدام علیه آن را نداشته است.



کارشناسانی که «ایران هسته ای» در تهران با آنها گفت وگو کرده می گویند به 2 دلیل چنین درخواستی کاملا بی معنا و خنده دار است.



1- نخستین دلیل آن است که همانطور که روزنامه نیویورک تایمز در روز 14 آذر 190 گزارش داده هواپیمای RQ170 حتی از کنترل ارتش امریکا هم خارج بوده و صرفا در اختیار سازمان سیا قرار دارد بنابراین مسخره است که ادعا شود هواپیمایی که حتی پنتاگون به آن دسترسی ندارد، در حال انجام ماموریت برای ایساف بوده است. اطلاعات موجود در اختیار «ایران هسته ای» هم نشان می دهد که از این نوع هواپیما تنها 4 فروند در پایگاهی در قندهار مستقر است که صرفا تحت فرمان سازمان سیا عمل می کند و نه دولت افغانستان، نه ایساف و نه حتی پنتاگون اجازه هیچگونه دسترسی به آن را ندارند.



2- دلیل دوم آن است که هواپیمای RQ170 در حالی در چنگال ابزارهای جنگ الکترونیک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته که در عمق حدود 300 کیلومتری خاک ایران قرار داشته و بنا به اعتراف منابع غربی مشغول عملیات جاسوسی و عکس برداری از درون خاک جمهوری اسلامی ایران بوده است. از آنجا که کاملا مسخره است که کسی بتواند ادعا کند نفوذ به عمق خاک ایران و انجام عملیات سطح بالای جاسوسی بخشی از وظایف و ماموریت های نیروهای ایساف در افغانستان است، بنابراین روشن است که این هواپیما در حال انجام ماموریت برای مرجعی غیر از ایساف بوده است.



منابع آگاه در تهران می گویند نحوه رفتار هواپیمای RQ170 کاملا خصمانه و خلاف تمام مقرارات بین المللی بوده که خواستار احترام کشورها به مرزهای بین المللی کشورهای عضو سازمان ملل است و بنابراین ایران به لحاظ موازین حقوق بین الملل کاملا حق دارد ماموریت این هواپیما را به عنوان یک «رفتار خصمانه» در نظر گرفته و آن در اختیار خود نگهدارد و حتی اقدام به مقابله به مثل کند.


http://etedaal.ir/news/18281/default.aspx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اعتدال: ایران هسته ای- مقام های مطلع در تهران تاکید می کنند درخواست امریکا برای باز پس گیری هواپیمای بودن کاملا مضحک و بی معناست و ایران هرگز هواپیمای RQ170 را نه به امریکا و نه به هیچ طرف دیگری تحویل نخواهد داد.



برخی منابع غربی روز سه شنبه خبر دادند دولت امریکا از طریق سفارت سوییس در تهران از ایران خواسته است هواپیمای امریکایی را که موفق به کنترل و تصاحب آن شده به امریکا تحویل بدهد آن هم با این بهانه که این هواپیما به عنوان بخشی از ماموریت های ایساف (نیروهای بین المللی تحت فرماندهی ناتو) در افغانستان در حال فعالیت بوده و بنابراین ایران طبق قطعنامه های سازمان ملل حق اقدام علیه آن را نداشته است.



کارشناسانی که «ایران هسته ای» در تهران با آنها گفت وگو کرده می گویند به 2 دلیل چنین درخواستی کاملا بی معنا و خنده دار است.



1- نخستین دلیل آن است که همانطور که روزنامه نیویورک تایمز در روز 14 آذر 190 گزارش داده هواپیمای RQ170 حتی از کنترل ارتش امریکا هم خارج بوده و صرفا در اختیار سازمان سیا قرار دارد بنابراین مسخره است که ادعا شود هواپیمایی که حتی پنتاگون به آن دسترسی ندارد، در حال انجام ماموریت برای ایساف بوده است. اطلاعات موجود در اختیار «ایران هسته ای» هم نشان می دهد که از این نوع هواپیما تنها 4 فروند در پایگاهی در قندهار مستقر است که صرفا تحت فرمان سازمان سیا عمل می کند و نه دولت افغانستان، نه ایساف و نه حتی پنتاگون اجازه هیچگونه دسترسی به آن را ندارند.



2- دلیل دوم آن است که هواپیمای RQ170 در حالی در چنگال ابزارهای جنگ الکترونیک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته که در عمق حدود 300 کیلومتری خاک ایران قرار داشته و بنا به اعتراف منابع غربی مشغول عملیات جاسوسی و عکس برداری از درون خاک جمهوری اسلامی ایران بوده است. از آنجا که کاملا مسخره است که کسی بتواند ادعا کند نفوذ به عمق خاک ایران و انجام عملیات سطح بالای جاسوسی بخشی از وظایف و ماموریت های نیروهای ایساف در افغانستان است، بنابراین روشن است که این هواپیما در حال انجام ماموریت برای مرجعی غیر از ایساف بوده است.



منابع آگاه در تهران می گویند نحوه رفتار هواپیمای RQ170 کاملا خصمانه و خلاف تمام مقرارات بین المللی بوده که خواستار احترام کشورها به مرزهای بین المللی کشورهای عضو سازمان ملل است و بنابراین ایران به لحاظ موازین حقوق بین الملل کاملا حق دارد ماموریت این هواپیما را به عنوان یک «رفتار خصمانه» در نظر گرفته و آن در اختیار خود نگهدارد و حتی اقدام به مقابله به مثل کند.


http://etedaal.ir/news/18281/default.aspx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باسلام به همه بچه های میلیتاری اللخصوص سربازان آقا امام زمان که دل همه مارو خوشحال کردند.
انشااله بیشتر از این خبرها بشنویم.شکر و سپاس خدای بزرگ رو که یارویاور حق هستش.شکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.