aminmessi

شکارجانور قندهار/ به دام افتادن پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکا RQ170

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران دومین کشور در حوزه فناوری‌های هواپیماهای بدون سرنشین است،گفت:
ما پهپاد رادارگریزی داریم که توانایی مداومت پروازی ده‌ها ساعته دارد.

دستیابی ایران به ساخت پهپاد رادارگریز با توانایی ده‌ها ساعت مداومت پرواز
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه که به منظور تشریح دستاورد اخیر جمهوری اسلامی ایران در کنترل هواپیمای جاسوسی آمریکا در بخش گفت‌وگوی ویژه خبری صحبت می‌کرد با بیان اینکه ایران جزء چند کشور معدود برتر جهان در حوزه فناوری‌های هواپیماهای بدون سرنشین است تصریح کرد: ما مدرنترین سیستم‌های هدایت، کنترل، اسکن و کاوش هواپیمای بدون سرنشین را در اختیار داریم.
سلامی با بیان اینکه امروز فناوری رادارگریزی در جمهوری اسلامی ایران بومی شده است تصریح کرد: در حقیقت باید گفت: کشور ما دومین کشور در حوزه فناوری‌های هواپیماهای بدون سرنشین است.

وی خاطرنشان کرد: ما هواپیمای رادارگریزی داریم که از فناوری بومی و کامل استیلز (رادار گریزی) بهره‌مند بوده و توسط دقیق‌ترین سامانه‌ها تست شده و قابلیت ده‌ها ساعت پرواز مداوم را دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در این هواپیما سیستم‌های هدایت و کنترل و نیز نرم‌افزارهای بسیار دقیقی به کار گرفته شده است.

سلامی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران پرنده‌های بدون سرنشین و دست‌پرتاب با جثه‌های کوچک و نیز هواپیماهای رادارگریز با کنترل دقیق دارد که می‌توانند بخوبی ماموریت کشف و جمع‌آوری اطلاعات را انجام دهند.

منبع :

[url]http://www.mashreghnews.ir/fa/news/84077/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%DA%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84-%D9%BE%D9%87%D9%BE%D8%A7%D8%AF-%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا اينقدر بحث ميكنيد مگه كار خداست ك نشه عوضش كرد خب كدينگ قوي داره بالاخره باز ميشه ديگه.
درضمن هنوز خودباوريمون كمه

واقع بيني خونه البته اگه بدبيني نشه

آقايان هك كردن كار ايرانيهاست
هك هم ك نكرده باشن تونستن رهگيري و شناسايي ك كنن اين خودش يه دنياست
ولي من مطمئنم هكش كردن
آفرين بر غيور مردان مسلح ايران زمين

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]سردار گفت که این غنیمت به کسی داده نمیشه ! که به نظر من شامل روس ها و چینی ها هم میشه [/quote]

سردار به این صراحت نگفتن و جای فرار هم گذاشتن به قولی سیاستمدارانه حرف زدند
کاملا هم منطقی است
شاید بشود با بعضی از قسمت ها در حالت تحقیقات مشترک و یا اجازه بررسی محدود از چین و روسیه وسایل دیگر را گرفت
این ها دیگر هنر و فن تجارت و صنعت است که مسئولان نظامی با شرایط های موجود در هر زمان تصمیم می گیرند

اما نکته اصلیش ترساندن آمریکایی ها از دیدن این تکنولوژی توسط چین و روسیه بود و به نحوی این در رفتن از جواب از صدتا جواب برای آمریکا بدتر بود[/quote][quote]


سلام دوست گرامی

منظور بنده اینه که با توجه به گفته های سردار این پهپاد از ایران خارج نمیشه که مثلاً برا تحقیقات ببرن روسیه یا چین والا من هم بر این باورم که بدلیل تکنولوژی بالای این پهپاد ممکنه از مستشاران نظامی چین ، روسیه کمک بگیرن !



به امید درخشش ایران و ایرانی در همه زمینه ها ... یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يه هفته مسافرت بودم دير رسيدم به سايت ! icon_twisted
فقط ميتونم بعد از تبريك و تشكر و شاخ در اوردم و اين جور چيزا بگم كه ، اين كار تا حالا در هيچ جاي دنيا با اين مشخصات سابقه نداشته !
فكر كنم اولين باري هست كه در تاريخ هوانوردي نظامي ثبت ميشه !
فكر كنم چند سالي بايد صبر كنيم تا جزيياتش كمي مشخص بشه ! و بشه در موردش نظر داد !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
سلام دوست گرامی

منظور بنده اینه که با توجه به گفته های سردار این پهپاد از ایران خارج نمیشه که مثلاً برا تحقیقات ببرن روسیه یا چین والا من هم بر این باورم که بدلیل تکنولوژی بالای این پهپاد ممکنه از مستشاران نظامی چین ، روسیه کمک بگیرن !
[/quote]

يعني ك ايران اينقدر بد بخت شده؟!
شده باشه 10 سال طول بكشه كپي برداري كنن اين كارو نميكنن ك ب كام چين روسيه باشه
غيرت ايراني اجازه چنين كاري رو نخواهد داد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فکر می کنم هر چی جلوتر می ریم باید از فکر اخلال جی ئی اس بیایم بیرون و بیشتر روی سنریوی هک تمرکز کنیم.
در هر حال وضع هر بار داره بدتر میشه برای امریکاییها.[/quote]
بله . صحبت هاي جناب علم الهدي هم در باره ي مركز نوادا و حمله ي ويروسي اين مطلبو تاييد ميكنه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بی نظیر بود سردار کلا تکنولوژی غرب رو به سخره گرفت حتی گفت قبلا هم پهپادهایی رو زدیم اما چون تکنولوژی پایینی داشته رسانه ایش نکردیم icon_twisted :mrgreen: برعکس نظر دوستان به نظرم حرف های جالبی از نظر تکنولوژی ما و این هواپیما زدند که به این سادگی نباد ازش گذشت... یکم واقع بینی می خواد نه خود کم بینی icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا دمشون گرم با این کارای توپی که انجام دادند. واقعا باید رو پهباد سرمایه گذاری بشه چون یه تکنولوژی جدید هست و به موقع روش سرمایه گذاری کردیم و روند خوبی هم داشته وبه جاهای خوبی رسیدیم. باید قابلیت حمل سلاح های خوب رو بهشون اضافه کنیم و اگه بشه بتونیم قابلیت شلیک موشک هوا به هوا رو بهشون بدیم و مانور پذیرشون کنیم. :mrgreen: icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایران حتی این هواپیما رو نه به روسای بی همه چیز میده نه به چینیای بی همه چیز تر خودش مهندسی معکوس میزنه مگه عقلشو از دست داده این کا رو بکنه ,آخرین مدله هواپیما رو بده به اون نامردا که واسمون از روش بسازن مگه خودمن اینجوریییم icon_cheesygrin خودمون میسازیم تازه بعدشم کای میتونیم ازشوون امتیاز بگیریییم icon_twisted :mrgreen: icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]دوستان نظرشون راجع به اون خطوط قمزی که کشیدم چیه؟ :mrgreen:
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/RQ-170-5%7E0.JPG[/img]

[size=7]راهنماییتون میکنم،پهپادمون سالم سالمه،رو پای خودشم وایساده[/size] icon_twisted[/quote]
ایول عرفان عجب نکته ای گرفتی !
ارابه سالمه ... سالمه !
‏ ‏
صحبت های سردار سلامی را از دست ندهید !

پی نوشت : سردار چقدر کلاس میگذارند برای آمریکایی ها ! دمت گرم ![/quote]

روی پای خودش نایستاده.ارتفاع این هواپیما وقتی ارابه فرودش باز باشه،یک متر و هشتاد و چهار سانته(نزدیک 2 متر)،توی این عکس که سردار کنارش ایستاده،ارتفاع پهپاد کمتر از قد سرداره،اگر فرض کنیم که ارابه فرود بازه، سردار حاجی زاده باید 2 متری قد داشته باشه...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمالا چرخها آسیب دیدن. محفظه چرخه بازه و ظاهرا درهاش هم کنده شده یا بازش کردن. البته کلا خیلی مهم نیست icon_twisted فعلا از جلز و ولز اونوریا لذت ببریم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=olive]یک روزنامه صهیونیستی:[/color]
[color=red][b]فرود پهباد در ایران مصیبت بی‌سابقه جاسوسی برای آمریکا بود[/b][/color]
خبرگزاری فارس: یک روزنامه صهیونیستی فرود پهباد جاسوسی آمریکا در ایران را مصیبت بی‌سابقه اطلاعاتی آمریکا در ایران خواند و ابعاد خسارت‌های آمریکا از این اتفاق مهم را بررسی کرد.

به گزارش فارس، روزنامه اسرائیل الیوم در گزارشی به قلم "آهارون لویدوت" با اشاره به شکست های عملیاتی آمریکا در ایران نوشت که آمریکا هیچ شانسی برای عملیات در ایران نداشته است، کمتر از سی سال قبل عملیات خط آبی برای آزاد کردن گروگان های سفارت آمریکا در ایران که از سوی دانشجویان پیرو خط امام انجام شده بود و محمود احمدی نژاد یکی از این دانشجویان بود، با شکست سختی مواجه شد، بالگردهایی که برای آزاد کردن عناصر سفارت به ایران اعزام شده بودند، مجهز به فیلتر غبار برای موتورهای خود نبودند و به همین علت بدون دخالت ایرانی ها در هوای غبار آلود به یکدیگر برخورد کرده و عملیات شکست خورد.

در اواسط جنگ خلیج نیز آمریکا شکست دیگری را از ایران متحمل شد و یکی از هواپیماهای مسافربری ایران را هدف حمله موشکی قرار داده و تمامی سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند، الان نیز شکست دیگری بر آمریکا وارد شده و هواپیمای فوق پیشرفته جاسوسی این کشور از نوع "آر کیو 170 " در ایران بدون برخورد فرود آمده و به دست ایرانی ها افتاده است.

نمایش هواپیمای سنتاینل به صورت سالم مشخص کرد که این هواپیما سقوط نکرده، بلکه ایرانی ها کنترل آن را در دست گرفته و آن را فرود آورده اند. این سوال سختی است که آمریکایی ها باید برای خود مطرح کنند: چگونه این اتفاق افتاده است؟ چگونه می توان کنترل هواپیمای پیشرفته ای از این نوع را که باید در برابر هر گونه تلاش برای تسلط بر آن مقاوم باشد، در دست گرفت؟ از ناحیه عملیات جاسوسی باید گفت که این روز سیاهی برای آمریکا بود.

بر اساس این گزارش سنتاینل پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی آمریکا بود، مأموریت این هواپیما نیز به احتمال قوی جمع آوری اطلاعات از تاسیسات هسته ای ایران برای حمله احتمالی به آن است، در این صورت ضرر این اتفاق دو برابر است، چرا که اسرار این هواپیما و قدرت های جاسوسی پیشرفته و فوق محرمانه آمریکا نیز در اختیار ایران قرار گرفته است.

این روزنامه صهیونیستی می افزاید که ایرانی ها به این نکته اشاره کرده اند که از طریق مهندسی معکوس خواهند توانست تکنولوژی پیشرفته این هواپیما را در دست بگیرند، آنها در این راه شرکای جدی چون روسیه و چین را نیز در اختیار خواهند داشت.

اسرائیل الیوم در پایان تصریح کرد: این ضربه اطلاعاتی می تواند از این هم دردناکتر باشد، کشف دستگاه های ردیابی و تعیین توانمندیهای بالای جاسوسی و اهداف این هواپیما می تواند خسارت های میدانی بسیار زیاد و بی سابقه ای را به فعالیت های جاسوسی آمریکا در ایران وارد کند.

[color=red]

لینک خبر ارسالی خود رو بگذارید .

تکرار نشود !

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][color=darkred]1.[/color][/b] [b]سردار اشاره كردند كه سيستم هدايت پهپاد علاوه بر جي‌پي‌اس، سه سيستم دیسمک، ترکام و آی‌ان‌اس را نيز شامل مي شود.
بنابراين اخلال جي‌پي‌اس به تنهايي منتفي است.[/b]
[quote][color=blue]جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: این پرنده همزمان با این سیستم[b] هدایت از طریق ۳ سیستم هدایتی و کنترلی دیگر به نام‌های دیسمک، ترکام و آی‌ان‌اس[/b] هدایت می‌شود. یکی از این سیستم‌ها براساس تطبیق ارتفاع وسیله پرنده با توپولوژی زمین و دریافت اطلاعات واقعی از ارتفاع پرنده نسبت به اطلاعات برنامه‌ریزی شده در رایانه سیستم‌های هدایت کنترل استفاده می‌کند و موقعیت خود را ترسیم می‌کند و حرکتش را براساس برنامه‌ریزی انجام می‌دهد. یکی دیگر از این سیستم‌ها براساس تصاویر دریافتی از پرنده و تطابق آن با تصاویر کامپیوتری آن را هدایت می‌کند و سیستم دیگر براساس شتاب‌سنج‌هایی است که با گرفتن انتگرال دوگانه از شتاب موقعیت جسم پرنده در شرایط واقعی تعیین می‌شود و نسبت به موقعیتی در رایانه آن جسم پرنده تعبیه شده انحرافاتش اندازه‌گیری می‌‌شود و این به سیستم هدایت کنترل بازخورد داده می‌شود و او خودش را اصلاح می‌کند.

در ادامه این گفت‌وگو سلامی اظهار داشت: همه این وسایل هدایت و کنترل در این پرنده از دقت‌های فوق‌العاده بالایی برخوردارند و [b]اگر یکی از آنها عمل نکند سیستم پشتیبان دیگری آن را هدایت می‌کند تا پروازش را از روز مسیرهای از پیش تعیین شده هدایت کند[/color][/b] [/quote]


[b][color=darkred]2.[/color][/b][b] اين پهپاد به سيستم "خود انهدامي" مجهز بوده است و هر اقدام غير حرفه اي و حساب نشده براي انحراف آن موجب نابودي پهپاد مي شود.[/b]
[quote][color=blue]و اگر همه این سیستم‌ها به دلیلی از کار بیفتد که امری غیرممکن است و جسم پرنده از محدوده مورد نظر خارج شود این وسیله به صورت خودکار منفجر می‌شود تا قطعات آن در اختیار کشور هدف قرار نگیرد.[/color][/quote]


[b][color=darkred]3.[/color] [/b][b]سردار به رادرگريزي اين پرنده اشاره كردند، اما به شيوه كشف آن اشاره اي نكردند بنابراين اين موضوع كماكان باز و به صورت معما باقي مي ماند.[/b]
[quote][b][color=blue]وی با بیان اینکه این پرنده تا ارتفاع 45 هزار پا می‌تواند اوج بگیرد تاکید کرد: با توجه به این شرایط و اینکه این پرنده از فناوری‌های مخفی‌سازی استفاده می‌کند و رادارها نمی‌توانند آن را کشف کنند چطور ممکن است از کنترل خارج شود و سالم به روی زمین بنشیند. پذیرش این موضوع امکانپذیر نیست که بدون غلبه فناورانه این امر صورت گرفته باشد.[/color][/b][/quote]


[b][color=darkred]4.[/color] [/b][b]ايشان به صورت كاملا واضح به ديكد و رمزگشايي لينك ارتباطي پهپاد اشاره كردند.[/b]
[quote][color=blue]یک پرنده بدون سرنشین که تصاویری از سطح زمین و یا هر پارامتر فیزیکی و یا هندسی را که دریافت می‌کند آن را از طریق امواج منتشر می‌کند و [b]هر پایگاه زمینی که بدون رمز و منطق آن دستگاه غلبه کند می‌تواند اطلاعات پرنده را دریافت کند. این فناوری امروز برای دانشمندان عرصه دفاعی و نظامی ما یک فناوری دست‌یافتنی‌، ساده و در اختیار است[/b] و پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای در این حوزه داریم و آثارش را دیده‌ایم.[/color][/quote]


[b][color=darkred]5.[/color] [/b][b]سطح فناوري ايران در زمينه پهپاد بسيار بالاتر از آن چيزي است كه تاكنون تصور مي شد. و وجود اين پهپاد براي صنايع دفاعي ما آنچنان غير عادي و هيجان برانگيز نيست.[/b]
[quote][color=blue]ما در خصوص فناوری پرنده‌های بدون سرنشین جزء چند کشور معدود برتر جهان هستیم و مدرن‌ترین پرنده‌های بدون سرنشین و هدایت و کنترل و اسکن و کاوشگر آنها را داریم. ما پرنده‌هایی داریم که کاملا رادارگریز هستند.[/color][/quote][quote][color=blue][b]ما دومین کشور دارای فناوری‌ پرنده‌های بدون سرنشین در جهان هستیم [/b]و دارای پرنده‌ای هستیم که از فناوری کامل استیلز بهره‌مند است و توسط دقیق‌ترین رادارها تست شده است.[/color][/quote][quote][color=blue] [b]این پرنده و پرنده‌های دیگر ما می‌توانند ده‌ها ساعت بصورت مداوم پرواز کنند [/b]و سیستم‌های هدایت و کنترل دقیقی دارند. ما دارای آرایه متنوع از پرنده‌های بدون سرنشین از جثه کوچک دست‌پرتاب گرفته تا پرنده‌های دوربرد و رادارگریز دارای سیستم جمع‌آوری و کشف اطلاعات پیشرفته هستیم.[/color][/quote][quote][color=blue] [b]این پرنده‌ آمریکایی که اخیرا به دست آورده‌ایم خیلی فاصله زیادی با فناوری‌های ما در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین ندارد.[/b][/color] [/quote]
[quote][color=blue]فاصله ما با آمریکا و رژیم صهیونیستی و دیگر کشورها اینقدر نیست که دستیابی به این پرونده یک آرزو برای ما بوده باشد. البته این یک پیروزی و موضوعی عادی برای ما به حساب می‌آید.[/color][/quote][quote][color=blue]سلامی بااشاره به دستاوردهای ایران در عرصه جنگ الکترونیک و مقابله با پرنده‌های بدون سرنشین تاکید کرد عبور از مرز اینگونه فناوری‌ها امروز برای ما یک امر طبیعی است[/color] [/quote][quote][color=blue]قبلا هم پرنده‌های بدون سرنشین ولی در کلاسهای پایین‌تری که ارزش افزوده خاصی نداشتند در دریا و نقاط مرزی ما سرنگون شده‌اند ولی به دلیل اینکه این هواپیماها بسیار پائین‌تر از سطح تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین ما بوده‌اند آنها را رسانه‌ای نکردیم و البته بعضا توسط برخی فرماندهان ما اعلام شده‌اند.[/color][/quote]*************************
[b]
نتيجه گيري بنده از سخنان سردار اين است كه ما در لبه فناوري پهپاد قرار داريم و كاملا به اين فناوري مسلط هستيم. و پهپاد آمريكايي با دانش و اشراف كامل، به صورت كامل و قطعي و در تمام زير سيستمها هك شده است.
البته به نظرم جزئيات چگونگي اين كار، مقوله اي بسيار حرفه اي و دانشگاهي است كه شايد دانشجويان مقاطع بالا (در سطح دكتري) رشته هايي مثل مخابرات، الكترونيك، نرم افزار، رياضي و ... قادر به درك كامل آن باشند.[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]
سلام دوست گرامی

منظور بنده اینه که با توجه به گفته های سردار این پهپاد از ایران خارج نمیشه که مثلاً برا تحقیقات ببرن روسیه یا چین والا من هم بر این باورم که بدلیل تکنولوژی بالای این پهپاد ممکنه از مستشاران نظامی چین ، روسیه کمک بگیرن !
[/quote]

يعني ك ايران اينقدر بد بخت شده؟!
شده باشه 10 سال طول بكشه كپي برداري كنن اين كارو نميكنن ك ب كام چين روسيه باشه
غيرت ايراني اجازه چنين كاري رو نخواهد داد[/quote][quote]


سلام جناب کوروش کبیر
نه عزیز دلم ایران بدبخت نشده !
بحث سر توافق نامه های امنیتی که بین دو کشور امضاء میشه !
بحث سر تحریم های اخیری که بر علیه ما انجام شده ! چون ما برای توسعه برخی صنایع نیاز به سرمایه گذاری خارجی داریم من جمله انرژی !
بحث سر وقایع خاورمیانه من جمله سوریه است !
بحث سر ماجرای انرژِی هسته ای ماست !

خیلی از این مسایل که اگه کنار هم بذارین باعث میشه دو کشور روس و چین فشار مضاعف سیاسی به ما بیارن تا به اطلاعات این پهپاد حتی ناچیز دسترسی پیدا کنن !

من هم مثل شما خیلی دلم میخواد بدون مزاحمت مهندسی معکوس این پرنده انجام بشه !
ولی کار از کار گذشته و ماجرا رسانه ای شده حتی ممکنه برزیل هم بخواد در قبال سرمایه گذاری در صنایع انرژی ایران بخوان به این پهپاد دسترسی پیدا کنن !
ماجرا سر معامله این پهپاد هس !


به امید درخشش ایران و ایرانی در همه زمینه ها ... یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا باید به کل دنیا باج بدیم؟
نمیشه مستقیم با خوده امریکا معامله کنیم؟
بهتر نیست این؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.