aminmessi

شکارجانور قندهار/ به دام افتادن پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکا RQ170

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[b]ایران با شكار پهپاد محرمانه ترین پروژه آمریكا را به چالش كشید[/b]
كارشناس نظامی صرب با اشاره به خسارت ده ها میلیارد دلاری آمریكا از شكار هواپیمای RQ-170 ، گفت: توانایی ایران در ردیابی ، كنترل و هدایت پیشرفته‌ ترین هواپیمای رادارگریز آمریكایی، محرمانه ‌ترین و پرهزینه ‌ترین پروژه هوایی آن كشور را به چالش كشید.


'میچا ژیووینوویچ' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد، افزود: تجاوز به حریم هوایی ایران توسط هواپیمای جاسوسی فوق پیشرفته آمریكا، یك تحریك نظامی و خصمانه علیه این كشور محسوب می شود و باید بر اساس قوانین بین المللی با آن برخورد شود.

وی با بیان اینكه سفارت سوئیس بعنوان حافظ منافع آمریكا در جمهوری اسلامی ایران است، گفت كه سفیر سوئیس باید به ایران تضمین های كافی برای جلوگیری از ادامه این تجاوز را ارائه كند و همزمان سازمان ملل برای پایداری صلح و ثبات منطقه و جهان، این اقدام را محكوم و مانع از تكرار اقدامات جنگ افروزانه واشنگتن شود.

وی در این راستا ادامه داد: بطور یقین علاوه بر مراكز نظامی ایران، پالایشگاه ها و مخازن نفت و گاز، فرودگاه ها و صنایع این كشور هدف هواپیمای جاسوسی 'پهپاد' آمریكا برای اقدامی جنگ افروزانه بود، اما متخصصان ایرانی با شكار آن، آمریكا را با شكست سخت نظامی و اقتصادی مواجه و استفاده از این گونه هواپیماها را برای همیشه ناكارآمد كردند.

این تحلیلگر نظامی صرب، با اشاره به ساقط شدن یك فروند از این نوع هواپیماها در سال 1999 بر فراز یوگسلاوی سابق و از رده خارج شدن كامل آن را در سال 2008 میلادی، گفت: متخصصان ایرانی با برتری تحسین برانگیز جنگ الكترونیكی ، هواپیمای فوق پیشرفته و نسل جدید رادارگریز آمریكا را نیز به راحتی از رده خارج كردند.

تحلیلگر نظامی صرب با تاكید بر اینكه سیاست حكومت واشنگتن سلطه گری ، چپاول و غارت منابع انرژی طبیعی جهان بویژه در منطقه خاورمیانه است ، از كشورهای منطقه بعنوان یك كارشناس و تحلیلگر نظامی خواست در مقابل سلطه گری، جنگ افروزی ها، شیطنت ها و تحریكات نظامی آمریكا، متحد باشند و از حریم و تمامیت ارضی كشور خود دفاع كنند.
[url=http://hse.co.ir/index.php/fa/2011-10-29-15-45-45/432-2011-12-25-17-35-51]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دم پدافند هوايي(ارتش) ايران گرم كه چندمين تعرض شيطان بزرگ رو با مشت الكترونيكي پاسخ دادند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]روس‌ها سفری به ایران داشتند تا از هواپیماهای بدون سرنشینی که توسط ایران در منطقه کردستان و مرزهای شرقی فرود آمده بود، بازدید کنند و از آن کپی‌برداری کنند که البته توانستند [color=red][size=18]نسل‌های پیشرفته این پهپادها را بسازند[/size][/color][/quote]

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :applause:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
********************

و اما سوالات فني كه در ذهن خود بنده شكل گرفت:
ببينيد لينك ماهواره اي علي القاعده بايد پوشش مخروطي داشته باشد، يعني به صرف دريافت يك سيگنال ماهواره اي در طيف عظيم فركانس هاي موجود، اشاره نمي كند كه اين سيگنال به چه مقصدي فرستاده شده است.
براي روشن تر شدن موضوع، مثالي مي زنم: آنتن هاي فرستنده تلوزيوني در محدوده وسيعي از زاويه، به صورت همه جهت عمل مي كنند، يعني يك آنتن تلويزيوني فقط مختص گيرنده اي خاص سيگنال نمي فرستد، بلكه به همه جهت ها ارسال مي كند و يك گيرنده خاص هم مي تواند يكي از دريافت كننده ها باشد. بنابراين اگر اين سيگنال، براي استفاده دستگاه خاصي فرستاده شده باشد، هرگز قادر نخواهيم بود دستگاه مقصد را شناسايي كنيم.
مگر اين كه آنتن ارتباط ماهواره اي آمريكايي ها قادر باشد امواج ارسالي را به محدوده بسيار نازكي از زاويه محدود كند، آيا چنين چيزي عملي است؟
[/quote]

به شخصه بعید می دانم !مگر چند فرستنده وجود داشته باشد که بتوانند با پدیده تشدید ، در مکانی سیگنال را پر قدرت تر و در جایی دیگر ضعیف تر کنند .

[quote]


سوال ديگر: براي ايجاد بازخورد بين پهپاد و واحد جنگال زميني، نياز است محل دقيق پهپاد در هر لحظه دانسته شود (رادار رهگير) تا بتوان كشف كرد كه هر تركيب خاص از بيت ها چه عكس العملي را توسط پهپاد در پي دارد.
مثلا وقتي تركيب بيتي 100101010111 (در مثل مناقشه نيست) به پهپاد مي رسد پهپاد به سمت راست منحرف مي شود، خوب تا زماني كه محل دقيق پهپاد در هر لحظه دانسته نشود (معني دقيق رادار رهگير) امكان اين كه عكس العمل پهپاد مورد سنجش واقع شود، وجود نخواهد داشت. بنابراين با پذيرش اين سناريو، الان رادار رهگيري داريم كه قادر به كشف محل دقيق هواگردهاي پنهانكار (استيلث) دشمن است.
[/quote]

در مورد پهباد ها ، همیشه دو نقطه وجود دارد که می توانید مطمئن باشید سیگنالها حتما به آنجا ارسال می شود . محل برخواستن و محل فرود :applause:

شواهد برای پذیرش فرضیه شما کم است . مگر بتوانی برای سوال زیر جواب پیدا کنی :
اگر آنتن های دریافت سیگنال این قاطر پرنده رو به هواست ، چرا جنگال زمینی ؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش مشرق ، پهپاد آمریکایی RQ-170 که تا چند هفته پیش یکی از بزرگترین رازهای جهان هوانوردی بود و بسیاری نیز حتی نام آن را نمی دانستند، بعد از به زیر کشیده شدن توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به یکی از معروفترین نام ها در جهان بدل شد؛پرنده ای که به غیر از چند تصویر و چند خط توضیح مبهم درباره آن مطلبی در فضای مجازی وجود نداشت ، امروز به سوژه اول بسیاری از مجلات و پایگاه های اینترنتی تبدیل شده است.

هفته نامه Aviation Week & Space Technology در شماره منتشره در 12 دسامبر 2011 ( 21 آذر)خود به زوایای پنهانی از قابلیتهای این میهمان ناخوانده آسمان منطقه در چند سال اخیر پرداخته است.
بر اساس اطلاعات منتشره در این مجله ، این پرنده بدون سرنشین دارای مجموعه تصویر برداری پیشرفته ای با عنوان Full Motion Video است که به صورت همزمان با استفاده همزمان از چندین دوربین توانایی جستجوی منطقه ای به مساحت تقریبی 40 کیلومتر مربع را دارا می باشد.
بر اساس اطلاعاتی که قبلا منتشر شده است این پرنده در عملیاتی که منتهی به مرگ اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده شد حضور داشته است .
جدیدترین اطلاعات منتشره این مسئله را نیز روشن کرده است که پناهگاه رهبر شبکه القاعده از مدتها پیش توسط سنتینال تحت مراقبت بوده و با شناسایی هویت افراد مهمی که به این خانه رفت و آمد می کردند(توسط دوربین های پیشرفته RQ-170 ) آمریکایی ها یقین حاصل کردند که ساکن اصلی این خانه کسی جز رهبر شبکه القاعده ، اسامه بن لادن نیست.

این پهپاد در اصل برای ماموریتهای ISR یعنی جمع آوری اطلاعات، انجام شناسایی و دیده بانی طراحی و ساخته شده است.

این مجله در مصاحبه با یک کارشناس روس در امور صنایع هوایی از قول این کارشناس ابراز امیدواری کرده است که اطلاعاتی از این پرنده به دست روسها برسد ، این کارشناس اعلام کرده است که روسها به بخش هایی از لاشه هواپیمای پنهان کار F-117 که در یوگوسلاوی سابق به سال 1999 ساقط شد دست پیدا کردند و علی رغم بدست آوردن بخش های کمی که قابلیت مطالعه داشت توانستند نتایج خوبی را برای مقابله با پنهانکار ها بدست آورند.

این مجله مشهور هوانوردی در جهان همچنین در ادامه به توضیح درباره دوربین های حمل شده توسط این پهپاد پرداخته است. بر این اساس ، این پهپاد دارای 8 دوربین الکترواپتیکال و 4 دوربین حرارتی است که می تواند برای امور مختلفی خصوصا رصد فعالیتهای موشکی به کار رود.

دوربین های الکترواپتیکال با کمک کامپیوترهای موجود توانایی ثبت تصاویری با وضوح 80 مگاپیکسل و دوربین های حرارتی این پهپاد نیز توانایی تهیه تصاویری با کیفیت 32 مگاپیکسل در هر ثانیه را دارا هستند. از این پهپاد برای رصد فعالیتهای موشکی دو کشور ایران و پاکستان نیز استفاده می شده است.
با توجه به این که این گزارش به نوعی یکی از اولین مطالب منتشر شده درباره توانایی های این پهپاد آمریکایی است که در رسانه های غربی منتشر شده است، بایستی منتظر بود تا بخش هایی دیگر نیز از توانایی این پرنده به دست خود غربی ها آشکار شود.

اما با همین اطلاعات موجود نیز مشخص می شود که هم اکنون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به دوربین هایی با کیفیت 80 مگاپیکسل دست یافته اند که می تواند تجهیزات مناسبی برای اطلاع از سطح تکنولوژی های دفاعی دشمن و نیز انجام مهندسی های معکوس بر روی آن باشد.



[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/87579/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-80-%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85]مشرق[/url]



به امید درخشش ایران و ایرانی در همه زمینه ها ... یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18][color=blue]ماجرایی‌خواندنی از هواپیمای‌آمریکایی در پاریس [/color][/size]


به گزارش مشرق به نقل از رجانیوز، نشریه فرانسوی ماریان، با يادآوري شکار پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران نوشت: «در شرایطی كه امریکا و اسرائیل در زمینه تجهیز خود به پهپادها در حال پیشرفت هستند، خبرها حاکی از این است که فرانسه از چنین سلاحی برخوردار نیست. این در حالی است که اکنون دیگر دوران دوئل های هوایی گذشته است و این روزها بیش از آنکه بر روی آموزش خلبان‌ها سرمایه گذاری شود، بر روی آموزش کارشناسان هدایت پهپادها سرمایه گذاری می‌شود.»

این نشریه فرانسوی با اشاره به عقب ماندگی فرانسه در زمینه ساخت پهپادهای جاسوسی و نظامی ادامه داد: «در این میان، اسرائیلی ها و امریکایی ها هستند که در زمینه ساخت این سلاح های جدید در حال پیشرفت هستند. مطمئنا، شرکت بزرگ هواپیماسازی داسو (Dassault) فرانسه علاوه بر ساخت هواپیماهای پیشرفته جنگی بر روی ساخت پهپادها نیز کار می کند اما روشن است که شرکت های اسرائیلی که در این زمینه بسیار پیش‌روتر هستند.»

ماریان در ادامه راهکار فرانسه برای رسیدن به این فناوری را بسیار دشوار عنوان کرده و لازمه این امر را از دست دادن استقلال نظامی فرانسه می‌داند و می‌نویسد: «با این حال، فرانسه در برابر گزینه های سختی قرار دارد: به عبارت دیگر فرانسه باید تصمیم خود را در زمینه تجهیز به پهپاد امریکایی ریپر که باعث ارتقای کیفی ارتش آن خواهد شد اما در قبال آن باید به تدریج از تلاش برای داشتن صنعت نظامی مستقل چشم پوشی کند اتخاذ کند.»

این نشریه با يادآوري در اختيار نداشتن تکنولوژی ساخت پهپاد در اروپا تنها گزینه پیش روی فرانسه را استفاده از تکنولوژی امریکایی به بهای از دست دادن استقلال نظامی فرانسه عنوان کرده و می‌نویسد: «در حال حاضر، کشورهای اروپایی حتی یک فروند پهپاد نیز ندارند و این در حالی است که در قبال آن، باید به تدریج از تلاش برای داشتن صنعت نظامی مستقل چشم پوشی کنند.»

این نشریه، قیمت هر فروند پهپاد را صدها میلیون یورو عنوان کرده و مي‌افزايد که هر مدل هواپیمای بدون سرنشین فرانسوی 50 تا 75 درصد گران‌تر از مدل امریکایی تمام می شود.

ماریان سپس به بررسی امکان ساخت مستقل این پهپاد توسط دو شرکت فرانسوی "داسو" و "هوا و فضای اروپا" می‌پردازد و می‌نویسد: «شرکت هوا و فضای اروپا به صنایع ترکیه نزدیک شده است اما باید گفت که به هیچ وجه نمی توان به ترکیه اردوغان اعتماد کرد. ترکیه عضو اتحادیه اروپا نیست و با توجه به مسئولیت ناشناسی اردوغان نمی توان سلاحی تا این حد حساس را در اختیار ترکیه قرار داد.» اين نشريه ادامه می‌دهد: «لازم به ذکر است به این ترتیب مسیر استقلال در این زمینه مسیری بسیار طولانی است. به این ترتیب بدون دفاع اروپایی و تسلیحات مشترک به نظر می‌رسد اروپایی‌ها محکوم به وابستگی به دانش فنی امریکا هستند.»

نویسنده نشریه ماریان، این ها را مسائل مهمی می‌داند که نامزدهای ریاست جمهوری فرانسه باید به آن‎ها بپردازند. شکار پهپاد فوق پیشرفته جاسوسی امریکا توسط ایران آن‌قدر پر اهمیت است که محافل نظامی فرانسه، در اختیار داشتن یا نداشتن آن را به صورت مستقیم با استقلال یا وابستگی نظامی این کشور مرتبط می‌دانند. این موضوع برای فرانسه به قدری حائز اهمیت است که تلاش وزیر دفاع اسبق فرانسه تنها برای لمس کردن یکی از نمونه‌های ضعیف‌تر پهپاد جاسوسی امریکا موسوم به F117 در نمایشگاهی در حومه پاریس و ممانعت افسر امریکایی از این اقدام، برای مدتی روابط دیپلماتیک فرانسه و امریکا را با بحران روبرو کرد.
[color=green]
ممانعت مأمور امریکایی از لمس کردن F117 توسط ورزیر دفاع فرانسه در حومه پاریس![/color]

[color=blue]امریکا برای اولین بار در سال 1992 نسل قبلی پهپاد جاسوسی خود موسوم به F117 را در نمایشگاهی نظامی در شهری در حومه پاریس موسوم به بورژه در معرض دید قرار داد.

اما نکته جالب آنجا بود که حفاظت از این پهپاد و لو نرفتن فرمول‌های مرتبط با آن به قدری برای امریکا اهمیت داشت که تنها یک بازدید کننده موفق به بازدید ازآن شد و این بازدید کننده کسی نبود جز وزیر دفاع وقت فرانسه.

امریکا محوطه سوله مانند بزرگی را که این پهپاد در آن قرار داشت به عنوان خاک امریکا اعلام کرده و با زنجیر و لوازم مختلف حفاظتی آن را محدود کرد.

این درحالی بود که تنها وزیر وقت دفاع فرانسه توانست از این حفاظ عبور کرده و به نزدیکی پهپاد F117 برسد. در همین حال در شرایطی که وی قصد داشت بدنه این پهپاد را لمس کند، افسر امریکایی حاضر در کنار این پهپاد، به دلیل احتمال نمونه برداری از آلیاژ بدنه پهپاد بواسطه انگشتر وزیر دفاع، دست وزیر دفاع فرانسه را گرفته و مانع از لمس بدنه هواپیما توسط وی شد!

این اقدام امریکا عصبانیت شدید فرانسه را به‌دنبال داشت به نحوی که برای مدتی موجب تنش در روابط فرانسه و امریکا شد. و این در حالی است که به‌دست آوردن لاشه F117 توسط چین در همان سال‌ها و بدنبال سقوط یک نمونه از این هواپیما، موجب شد تا چین با مهندسی معکوس آن بتواند به دومین قدرت نظامی جهان را که فناوری ساخت پهپاد جاسوسی و نظامی را دارد، تبدیل شود.

به نظر می‌رسد غنیمت به‌دست آمده توسط جوانان پدافند هوایی کشور که به مراتب پیشرفته‌تر از F117 است، یک برد استراتژیک برای ایران در عرصه سیاسی، نظامی و استراتژیک است که در آینده ابعاد بیشتر و جدیدتری از آن روشن خواهد شد.[/color]

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/87725/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C%E2%80%8C%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C%E2%80%8C%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام به دوستان امروز یک پهباد دیگه در جنوب ایالت پکتیا سقوط کرده کسی میدونه از چه نوعی هستش !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]امریکا برای اولین بار در سال 1992 نسل قبلی پهپاد جاسوسی خود موسوم به F117 را در نمایشگاهی نظامی در شهری در حومه پاریس موسوم به بورژه در معرض دید قرار داد. [/quote]

عجب پس نایت هاوک هم پهپاد بود و ما خبر نداشتیم :applause: پس حتما اون یارو خلبانه که میشست پشت رولش برای خالی نبودن عریضه این کارو میکرده.
من تو درپیت بودن و بی سوادیه مشرق نیوز شک نداشتم ولی با این حرفشون دیگه 100% مطمئن شدم که هیچ ایده ای در مورد مسائل نظامی ندارن.آخه یکی هم نیست که این خبرها رو نظارت کنه و اگه مثلا اشتباه با منبع خارجی بود اصلاحش کنه.آبروی هر چی خبرگزاریه ایرانیه اینا بردن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پرس تی وی خبر داد:

نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از سقوط یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در افغانستان خبر دادند.

این هواپیما از نوع هواپیمای شناسایی و جاسوسی بوده که در جنوب شرقی افغانستان در ولایت پکتیا سقوط کرده است.

نیروهای ناتو با صدور بیانیه‌ای این اتفاق را تایید، اما اعلام کردند که این هواپیما به علت نقص فنی فرود آمده است.

ساکنان محلی خبر دادند که نیروهای آمریکایی محل سقوط این هواپیما را محاصره کرده‌اند و به افراد اجازه ورود به آنجا داده نمی‌شود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته است که اعضای مسلح این گروه این هواپیما را در منطقه احمد آباد در پکتیا ساقط کرده‌اند.

این گروه همچنین مدعی شده است که چندین هواپیما و بالگرد ناتو را در چند ماه گذشته در مناطق مختلف افغانستان ساقط کرده است.

لینک خبر :
[url]http://www.tabnak.ir/fa/news/214270/%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7-%D9%BE%D9%87%D9%BE%D8%A7%D8%AF-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام به همه بچه هاي اكتيو و پسيو سايت محترم ميليتاري. يه مدتيه كه ما زده بوديم تو كار پنهان كاري كه راداراي سايت ميليتاري مارو كشف كردن و بعد از هشدار مام اكتيو شديم.
تبريك عرض ميكنم اين موفقيت فوق العاده رو به نيروهاي نظامي ايران عزيز .
يكي از دوستان بزرگوار بياد و براي همه در يه توضيح مفصل بگه كه اجزاي گران بهايي كه ما ميتونيم از اين پهپاد دوست داشتني مهندسي معكوس كنيم چيا هستن.و به نظر شما پهپاد سفره ماهي چه جايگاهي در كنار اين پهپاد داره. و از از چند جنبه مهم در پهپاد ها آر كيو 170 رو با ساير پهپاد هاي دوست داشتني آمريكا مقايسه كنه. و اينكه با توجه به قدرت ايران در بحث مهندسي معكوس به نظر دوستان كي ميتونيم از قبل اين غنيمت با ارزش سود رساني كنيم به صنعت نظامي كشور.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا واقعا سیستمهای مربوط به پهپاد امریکاییها الان حدود یک ماهه دچار توهم شده! :applause: هر روز یه پهپاد میره با مخ روی زمین....به نظرم خبری هست! :rose:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به اون مصاحبه اخبار شبكه دو كه گفته شد ، ما پهبادهاي رادارگريز با مداومت پروازی بالا داریم و یا دومین کشور در صنعت پهبادیم , ..... ، و توانایی هایی که از نیروهای مسلحمون دیدیم یا همون رادار آرایه فازی و موتوری که در نمایشگاه ..... ، و خبرهایی که یکی از دوستان به من رسیده [color=red]ما در ساخت آر کیو 170 مشکل عدیده ای نداریم جز همون دوربین هاش [/color]که نیاز به کار زیادی داره که انشاالله اون هم ....!

از قسمت قرمز حرفام ، 99.999999999999999999999999% مطمئنم ! :applause:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با توجه به اون مصاحبه اخبار شبكه دو كه گفته شد ، ما پهبادهاي رادارگريز با مداومت پروازی بالا داریم و یا دومین کشور در صنعت پهبادیم , ..... ، و توانایی هایی که از نیروهای مسلحمون دیدیم یا همون رادار آرایه فازی و موتوری که در نمایشگاه ..... ، و خبرهایی که یکی از دوستان به من رسیده [color=red]ما در ساخت آر کیو 170 مشکل عدیده ای نداریم جز همون دوربین هاش [/color]که نیاز به کار زیادی داره که انشاالله اون هم ....!

از قسمت قرمز حرفام ، 99.999999999999999999999999% مطمئنم ! :applause:[/quote]

برادر جان
این که ایران روی پهباد سرمایه گذاری کرده و واقعا هم به جای خوبی رسیده درست. اما این که شما میگین خیلی ساده انگارانست:
1- موتور: ما کجا میتونیم موتور این بنده خدا رو داشته باشیم. سالهاست که توی مواردی مثل متالوژی چنین موتورهایی موندیم و ساده ترین موتورها رو الان برای صنایع نظامیمون از بازار سیاه تهیه میکنیم.
2-سنسورها : این هم از مشکلات بلند مدت صنایع ماست، هر چند سنسورها انواع مختلف دارن اما باز هم متاسفانه ما در تولید بسیاری از سنسورهای مورد نیاز برای یه همچنین چیزی مشکلات عدیده داریم.
3- رادار: ما چند ساله توی رادارهای زمین پایه تجربه کسب کردیم اما هنوز در حد تولید رادارهای پیشرفته سبک برای هواپیما های جنگنده حتی نیستیم چه برسه برای یه همچین کوچولویی! اونم رادارهای AESA پیشرفته ای که روی این بابا سواره
4- الکترونیک: ما همچنان جزو کشورهایی که خطوط تولید پیشرفته و به روز ویفر سیلیکونی دارن نیستم و مجبوریم این قطعات رو از بازار سیاه تهیه کنیم که این روش هم سخت و گرون قیمته هم نامطمئن. این رو هم در نظر داشته باشین که برخی از این پردازنده ها فقط توی اراضی اشغالی تولید میشن! (البته اینطور نیست که کلا جایگزین نداشته باشن) اون هم به لطف خط تولیدی که اینتل سالها قبل توی بندر هیفا (جایی که اصلا مناسب نیست برای یه همچین خط تولیدی) احداث کرد.
.
.
اینها در حد معلومات من بود و بنابراینها من فکر میکنم ما خیلی چیزها میتونیم از RQ170 یاد بگیریم و خیلی چیزها هم نمیتونیم! سالهاست که موتور F14 به تعداد زیاد داریم اما هنوز نتونستیم کپی کنیم. حتی رادار F14 رو توی کپی کردنش مشکل داریم. تکنولوژی 60 سال پیش. برای این کارها زیرساختهای صنعتی باید قوی بشه نه فقط نظامی. تا موقعی که الکترونیک، متالوژی، شیمی و .. مناسبی نداشته باشیم این حرفها رو خیلی باور نکنین.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.