aminmessi

شکارجانور قندهار/ به دام افتادن پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکا RQ170

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

به این می گن هنر ، به این می گن تو دهنی زدن و دشمن رو ساکت کردن . کاشکی اونهایی که به سفارت انگلیس حمله کردند اینها رو می فهمیدند .

با کمترین هزینه بزرگترین درس رو دادیم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر می کنم بیش از اونی که آمریکایی ها ناراحت و نگران باشند باید سراغ عرب ها رفت. انگار آب سردی ریخته باشی روشون. کامنت های این برادران عرب را که می خونی می فهمی چقدر از مرحله پرت هستند. می نویسند ایران و آمریکا دستشون تو یه کاسه و این کارها رو می کنن تا عرب ها رو بترسونن و اونها بیشتر اسلحه بخرن. البته این جماعت خوش فکر نگفتن عرب ها باید از این به بعد دیگه از آمریکا سلاح نخرند چون آخر تکنولوژی آمریکایی ها رو ایران آورده پایین.
نکته بعد به الجزیره باز می گرده که هنوز هییچی نشده دارد تشکیک می کنه در سرنگونی این هواپیما! گزارش ایساف رو با تیتر تشکیک در سرنگونی هواپیما به وسیله ایران رو منتشر کرده تا شاید مرحمی بر زخمی بگذارد که از این حادثه مهم خورده است.
واقعیتش رفتم سراغ فروم عرب ها ولی دیدم درش تخته است، نمی دونم آدرسش عوض شده یا دلار نرسیده و اونها هم فروم رو بستن و رفتن ددر...
icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه پست خوب توی سایت سنترال قلابز دیدم، گفتم اینجا بذارمش، مطالب مفید و منطقی در اون هست، نویسنده اش هم جناب Persian Cat هستند:

[quote]سلام ، چند نکته درباره این خبر و مبحث به نظرم رسید که با دوستان مطرح میکنم :

نکته اول: این پهپادها از سه سیستم کنترل و هدایت استفاده میکنند :
1- ارتباط و کنترل از طریق پایگاه زمینی
2- ارتباط و کنترل از طریق ماهواره
با توجه به ماموریت میتوان از هر دو سیستم به تنهایی یا به صورت همزمان استفاده کرد و سیستم سومی که هدایت خودکار میباشد نیز در کنار این دو سیستم وجود دارد که اگر به هر دلیل ارتباط پهپاد از طریق ایستگاه زمینی یا ماهواره ای قطع شد از طریق اطلاعاتی که به پهپاد داده شده است پهپاد به صورت خودکار قادر به تعیین موقعیت خود از طریق سامانه GPS میباشد و با توجه به اطلاعات ماموریت خود که قبل از انجام ماموریت به آن داده شده است میتوانند مکان خود را شناسایی کند و در کنار آن مناطق خطر که باید از آن دور بماند ( سرزمین دشمن ،شعاع سیستم های راداری و پدافندی و ...) و مناطق بیخطر ( سرزمین خودی و موقعیت پایگاه و محل های فرود و ... ) را نیز بداند و از این طریق به سمت منطقه بیخطر برای فرود یا حداقل سقوط برای اینکه به دست دشمن نباشد حرکت کند .

اگر فرض را بر این بگذاریم که ارتباط پهپاد به دلیل مشکلات فنی با اپراتور هم از طریق ایستگاه زمینی هم از طریق ماهواره قطع شده باشد و سیستم پدافندی و جنگال قرارگاه خاتم الانبیاء نقشی در این خصوص نداشته بدون تردید پهپاد میبایست از طریق خلبان خودکار و اطلاعات پروازی قادر به شناسایی موقعیت خود از طریق GPS و حرکت به سمت پایگاه برای فرود یا سقوط یا حداقل خروج از منطقه خطر ( داخل خاک ایران) برای اینکه به دست ایران نیافتد اقدام میکرده است . ولی باور اینکه این پهپاد همزمان (1) ارتباط زمینی (2) ارتباط ماهواره ای (3) هم خلبان خودکار از کار افتاده باشد بعید به نظر میرسد .

احتمالات ممکن در این باره زیاد نیستند :
A)در بدبینانه ترین حالت ممکن برای ما نقاط روشن و مثبتی وجود دارد . اگر فرض بر این باشد که همزمان ارتباط زمینی و ماهواره و خلبان خودکار پهپاد از کار افتاده و پهپاد در ایران سقوط کرده باشد این یک امتیاز برای ایران است چرا ؟ به این دلیل ایران قادر به شناسایی پهپاد استیلث شده است ! اگر پهپاد سقوط کرده حتما قبل از سقوط توسط سیستم راداری و پیش اخطار ایران شناسایی شده است که متوجه شده اند کجا سقوط کرده است پس قرارگاه خاتم الانبیاء بر توانایی خود در زمینه شناسایی هواپیماها و پهپاد های استیلث صحه گذاشته است .

icon_wink از آنجا که احتمال از کار افتادن سه حالت بالا یعنی قطع ارتباط زمینی و ماهواره ای و خلبان خودکار اگر نگوییم غیر ممکن است ولی بسیار ضعیف است پس حتی اگر ایران قادر نبوده از طریق جنگال ارتباط زمینی و ماهواره ای پهپاد را با مرکز کنترل قطع کند پس بی شک توانسته پهپاد استیلث را شناسایی و سرنگون کند که همین شناسایی و سرنگونی پهپاد بر توانایی راهبردی ایران در زمینه مقابله با پرنده پنهانکار گواه است . حتی اگر فرض بگیریم سیستم محرکه پهپاد هم مشکل پیدا کرده و منجر به سقوط آن شده باز هم در نفس شناسایی آن و توانایی ایران در این زمینه خللی وارد نمیشود .

C) دوستانی که در زمینه الکترونیک و ناوبری هوایی اطلاعاتی دارند قطعآ مستحضر هستند در جنگال امکان ایجاد پارازیت و اخلال برای قطع ارتباط پرنده با مرکز کنترل وجود دارد ولی امکان اینکه بتوان ارتباط یک پهپاد پیشرفته را با مرکز کنترل قطع کرد و کنترل آن را به صورتی در دست گرفت که به توان آنرا هدایت کرد و در یکی از پایگاه فرود آورد اگر نگوییم غیر ممکن ولی نزدیک به آن است مثالی که میتوان زد کنترل های مادر دستگاه الکترونیکی موجود در بازار است در بهترین حالات میتوان از 80 دستور تنها 5 یا 6 دستور کلی از قبیل روشن و خاموش کردن یا تغییر کانال و تنظیم صدا میتوانند انجام دهند و از نظر منطقی قابل پذیرش نیست این پهپاد پیشرفته با مرکز کنترل پیشرفته تری که دارد بتوان کنترل کرد و هدایت آنرا را در دست گرفت و هرگونه که خواست به آن فرمان داد .
در این مورد با توجه به نوع وظیفه این پهپاد که جمع آوری اطلاعات در زمینه آزمایشات موشکی،هسته ای،دورسنجی و جاسوسی میباشد با وجود امکان ارسال همزمان اطلاعات (Real Time) معمولا برای رعایت هر چه بیشتر اصول حفاظتی و جلوگیری از شناسایی پهپاد از طریق ارتباط رادیویی یا ماهواره ای که برای کنترل پهپاد یا ارسال اطلاعات استفاده میشود از خلبان خودکار استفاده میکنند تا هیچگونه امواجی توسط سیستم های Detector کشف نشده و موجب شناسایی پهپاد نگردد و بعد از بازگشت به پایگاه اطلاعاتش را استخراج میشود و در صورت بروز هرگونه مشکل امکان ارتباط با مرکز کنترل از طریق ایستگاه زمینی یا ماهواره ای فراهم میباشد .
D) از آنجا که درصد اینکه فرض بگیریم همزمان ارتباط زمینی و ماهواره ای و خلبان خودکار پهپاد با دچار مشکل شده است بسیار کم است میتوانیم ادعا کنیم قطع امر ایران قادر به شناسایی پهپاد های و هواپیماهای استیلث میباشد اگر قادر نبود از کجا متوجه حضور آن میشد تا اقدام به جنگال یا هدف قرار دادن آن نماید ؟ در ادامه میتوانیم مدعی شویم شاید ایران از طریق جنگال موفق به قطع ارتباط پهپاد با مرکز شده باشد ( هم ارتباط زمینی و هم ماهواره ای) که در این صورت کار بسیار بزرگی را انجام داده است یا حتی میتوان مدعی شد ایران توانایی از کار انداختن سیستم GPS در محدوده پروازی پهپاد شده تا خلبان خودکار قادر به کنترل پهپاد نباشد و ارتباط زمینی و ماهواره هم بر اثر جنگال با مرکز کنترل قطع شده و پهپاد سرگردان و بی هدف در پرواز بوده و ایران با هدف قرار ندادن آن که به آسیب و سقوط ناگهانی و از بین رفتن آن منجر میشده صبر نموده تا سوخت آن تمام شود و با از کار افتادن نیروی محرکه با سرعت کمتر( نسبت به هدق قرار دادن و از بین رفتن قسمت هایی از پهپاد و کم کردن ناگهانی ارتفاع) به زمین نزدیک شده و با کمترین خسارت در اختیار ایران قرار بگیرد ... در هر صورت این هم یک فرض محتمل است .

نکته دوم : در خبر اولیه به نقل از فارس از قول یک مقام نظامی گفته شده است در هنگام تجاوز محدود به مناطق شرقی ولی در اخبار بعدی خبرگذاری های داخلی یا خارجی برای آب و تاب دادن آن گفته اند در قم و فردو هدف قرار گرفته که مناطق مرکزی است میتوان در این زمینه قضاوت نود منطقه فردو و قم ساخته ذهن خبرنگاران و خبرگذاری هاست و قریب به یقین صحت ندارد و همان مناطق شرقی خبرگذاری فارس صحیح است .

نکته سوم: یک سایت مصری سعی در خبری به نقل از مقامات ایرانی که به سادگی میتوان دروغ آن را متوجه شد اولا مدعی فرود آمدن پهپاد در یکی از فرودگاه های ایران شده که با توضیحات بالا قطعا این موضوع صحت ندارد و جایی دیگر مدعی شده آمریکایی ها میخواستند هواپیما را منفجر کنند که این منفجر کردن هم بیشتر شبیه سناریوهای فیلمهای هالیوود است تنها حالت ممکن امکانات و برنامه های در پهپاد پیش بینی میشود که در مواقع لزوم با فعال نمودن آنها کدهای مخربی به نرم افزار داده میشود که کلیه اطلاعات جمع اوری شده و اطلاعات راهبری و هدایت پهپاد توسط این کدهای مخرب نابود میشود تا از دست یابی و بازگشایی این اطلاعات جلوگیری شود که این مورد هم نرم افزاری است و هیچگونه ارتباطی به سخت افزار پهپاد ندارد در بهترین حالت ممکن آمریکایی ها فرضت فعال کردن کدهای مخرب نرم افزاری از طریق دادن فرمان به پهپاد داشتند و یا شاید پهپاد خود به صورت خودکار این کدها را فعال نموده است . اگر کدها تخریب فعال شده باشند باز هم سخت افزار هر چند آسیب دیده پهپاد بزرگترین دستاورد برای ایران و یک شکست نظامی سنیگن برای ایالات متحده است که مجبور به متقبل شدن هزینه بسیار تغییر سخت افزاری و نرم افزاری این گونه سیستم ها در کنار از دست دادن زمان زیاد میباشد .

نکته سوم : آیساف همانگونه که انتظار میرفت مدعی شده پهپاد از کنترل خارج شده است و سقوط کرده و ایران کاری نکرده ! ایرادی ندارد شما درست میگویید همین که پهپاد دست ایران است برای ما کافی است ! در ضمن با زبان بی زبانی گفته ایران توانایی شناسایی پرنده های استیلث دارد ، اگر نداشت از کجا متوجه حضور و سقوط آن در خاک خود میشد ؟

نکته چهارم : با توجه به این موارد میتوان پیش بینی در مورد اخبار آینده داشت ایالات متحده روند انفعالی در پی میگیرد یعنی نه تائید میکند و نه تکذیب و همین مورد اخیر هم آیساف (نیروی های بین المللی) نه خود ایالات متحده تا پوششی باشد که بگویند این موضوع مهم نیست . اگر ایالات متحده شخصا اعلام نظر میکرد هم موضوع اهمین بیشتری در افکار عمومی پیدا میکرد و هم جنبه جاسوسی کردن از ایران و برنامه های هسته ای و نظامی ایران به صورت غیر مستقیم تائید میشد .

[color=red][b]متحمل است عکس یا فیلمی از این پهپاد از سوی ایران در آینده نزدیک و میانمدت منتشر نخواهد شد تا ایالات متحده قادر به برآورد میزان صحت و آسیب پهپادی که در دست ایران است نباشد و از این طریق مجبور به در نظر گرفتن حداکثر احتیاط که نتیجه آن حداکثر تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری است گردد . [/b][/color]

والله اعلم[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]محضر با سعادت دوستانی که احساس می کنند کسب کنترل این بی سرنشین ها ممکن نیست[/b]

این خبر رو الجزیره چند وقت پیش در مورد آلوده شدن مرکز فرماندهی پرنده های بی سرنشین ایالات متحده در پایگاه کریج نوادا به یک نوع ویروس خاص جاسوسی کار کرد ... خبر برون رفت بسیار کمی داشت یعنی فقط الجزیره و یه رسانه امریکایی ( به نقل از مقامات عالی رتبه امریکایی کار کرده بودند) ... نکته اینجاست که در پایان این خبر می بینید امریکایی ها هنوز از شر این ویروس خلاص نشده بودند:

[URL=http://up98.org/][img]http://up98.org/upload/server1/01/z/dmjp6puc79z4hr68gbld.jpg[/img][/URL]

[align=left]
Analysts say that the keystroke logging virus could allow hackers to monitor activities of drone operators [EPA]
The US military's unmanned Predator and Reaper drones are continuing to fly remote missions overseas despite a computer virus that has infected their US-based cockpits.

Government officials are still investigating whether the virus is benign, and how it managed to infect the heavily protected computer systems at Creech Air Force Base in Nevada, where US military pilots remotely fly the planes on their missions over Iraq, Afghanistan and elsewhere.

"Something is going on, but it has not had any impact on the missions overseas," said a source, who was not authorized to speak publicly.

Armed tactical unmanned planes have become an increasingly valuable tool used by the US military to track and attack individuals and small groups overseas, but the virus underscores the vulnerability of such systems to attacks on the computer networks used to fly them from great distances.

Rob Densmore, former US navy airman, told Al Jazeera that the infection was a common keystroke logging virus - which registers the keystrokes pilots use to control the unmanned drones from afar.

"It has to have a point of access, so we know that thumb drives - basically USB drives - are used to upload navigational information, guidance information to Predator and Reaper drones.

"And if there's a way somehow that that information, or that thumb drive, can come into contact with a network or with the internet, that's where the danger is because that basically means that information can be carried across from the Reaper drones."

Caution raised

Analysts say that the keystroke logging virus, in theory, could allow hackers to monitor activities of drone operators.

Wired magazine, which broke the story on Friday, said the problem was first detected nearly two weeks ago by the US military's Host-Based Security System, but there were no confirmed incidents of classified information being lost or sent to an outside source.

Military network security specialists said it remained unclear whether the virus was intentional and how far it had spread, but they were certain it had infected Creech's classified and unclassified machines.

The virus has also resisted multiple efforts to remove it from the base's computer systems.

"We keep wiping it off, and it keeps coming back," a source familiar with the network infection told the magazine.

As a precautionary measure, military drone units at other US Air Force bases have been instructed to stop using them.

"It's getting a lot of attention," Wired's sourc said. "But no one's panicking. Yet."

Successful missions

The US military and intelligence communities have used Predator and Reaper drones, built by privately held General Atomics in San Diego, to carry out increasingly precise attacks on top al-Qaeda officials and other US targets in Pakistan, Afghanistan and Yemen.

Densmore explained: "This is essentially sitting in a trailer, an air-conditioned trailer, on the base where you are isolated from kind of the rest of the base, but you have access to all of the live feeds to the UAV, to the unmanned aerial vehicle, so you're in complete control.

"You stay in that cockpit, so to speak, with support for the entire time that the mission is flying."

Last week, US officials confirmed that Anwar al-Awlaki, an American-born cleric linked to al-Qaeda, was killed in a CIA drone strike in Yemen.

In August, al-Qaeda's second-in-command, Atiyah abd al-Rahman was killed in a drone strike in northwest Pakistan.

Ilyas Kashmiri, an alleged leader of both al-Qaeda and one of its Pakistan-based affiliates, was killed in a suspected US drone strike in June.

The US military has achieved its goal of flying 60 combat air patrols overseas with the unmanned planes, according to one US defence officia[/align]l.[align=left]


لینک: http://www.aljazeera.com/news/americas/2011/10/201110816388104988.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نظرتون درباره ارتباط این اتفاق و این سیستمی که چند وقت پیش خبرش رو دادن چیه؟

[quote]معاون قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا:
[color=red][b]سامانه‌ فريب و هدايت موشكهاي دشمن به‌زودي عملياتي مي‌شود[/b][/color]
[color=darkblue][b]با ایجاد اختلال در منبع اصلی دریافت امواج موشکهای مهاجم می‌توانیم اطلاعات مورد نظر خودمان را برای آن تعریف کنیم تا مسیر موشک به سمت نقطه دلخواه ما تغییر ‌پیدا کند.[/b][/color]
معاون قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به یکی از دستاوردهای مهم این قرارگاه در عرصه مقابله با موشک های مهاجم گفت: «با ایجاد اختلال در منبع دریافت اطلاعات موشک می توانیم آن را به سمت نقطه دلخواه خود هدایت کنیم.»

به گزارش گرداب، سرهنگ "محرم قلی‌‌زاده"، معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا‌صلوات‌الله‌علیه در تبیین مسئولیت این معاونت و تشریح جنگ الکترونیک گفت: «مجموعه مدیریت بر امواج الکترومغناطیس مهمترین وظیفه جنگ الکترونیک است که طی آن هر کدام از طرفین جنگ بتوانند مدیریت و اشراف بهتری بر طیف امواج الکترومغناطیس داشته باشند و در نهایت پیروز میدان نبرد خواهند بود.»

قلی‌زاده افزود: «این مدیریت بر امواج الکترومغناطیس در 3 محور اصلی حمله الکترونیک، دفاع الکترونیک و پشتیبانی الکترونیک مطرح می‌شود که حمله الکترونیک به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که می‌توان از طریق آنها با سامانه‌های مهاجم دشمن چه موشکی، چه هواپیمای بدون سرنشین و چه سامانه‌های مکان‌یاب مقابله کرد که در این حوزه، پدافند هوایی کشور با کمک دانشگاه‌ها، مراکز علمی و صنایع بومی اقدامات خوبی انجام داده است.»

وی ادامه داد:‌ «در حوزه دفاع الکترونیک نیز باید سامانه‌های پدافندی طوری تجهیز شوند که بیشترین پایداری را در محیط‌های جنگ الکترونیک داشته باشند چرا که در هنگامه این نبرد تنها چیزی که شلیک می شود، امواج الکترومغناطیس است و عمل نکردن دستگاه‌ها حتی برای چند دقیقه می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بار آورد.»

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با اشاره به جنگ دوم عراق اظهار داشت: «نیروهای آمریکایی در این جنگ با استفاده از همین امواج الکترومغناطیس بود که توانستند سامانه‌های گیرنده عراق را از کار انداخته و از این طریق به اهداف خود برسند.»

قلی‌زاده افزود: «در حوزه دفاع الکترونیک باید سامانه‌های ما از قبیل سامانه‌های پدافندی و راداری آنقدر مجهز باشند که بتوانند با حملات الکترونیک دشمن بهترین مقابله را داشته باشند.»

وی در خصوص حوزه سوم یعنی پشتیبانی الکترونیکی نیز اظهار داشت: «این حوزه شامل شناسایی تمام فرکانس‌هایی است که در مناطق صفر مرزی و یا فراتر از مرزها وجود دارند که باتوجه به سامانه‌های بومی و پیشرفته در پدافند هوایی می‌توانیم به خوبی این فرکانسها و تحرکات ناشی از سامانه‌های دشمن در نقاط صفر مرزی و فراتر از آن را شناسایی و برای مقابله با آنها برنامه‌ریزی کنیم.»

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاصلوات‌الله‌علیه با اشاره به تلاش دشمن برای استفاده از سامانه‌هایی نظیر هواپیماهای بدون سرنشین برای شناسایی مناطق حساس کشورمان تأکید کرد: «تمام تحرکات این هواپیماها در کنترل ما بوده و با استفاده از سامانه‌های اخلالگر می‌توانیم علاوه بر ایجاد اختلال در عملکرد آنها در مسائلی مانند نقشه‌برداری و شناسایی، صدمات فیزیکی نیز به آنها وارد کنیم که این امر در دستور دائمی قرارگاه پدافند هوایی قرار دارد.»

قلی‌زاده با اشاره به استقرار کامل سامانه‌های پدافند هوایی در سرتاسر مرزهای کشور مأموریت اصلی آنها را شناسایی، رهگیری و انهدام تمامی پرنده‌های ناشناسی دانست که قصد ورود به فضای کشور را دارند و گفت:‌ «در این حوزه، سامانه‌های راداری اکتیو و پسیو ما به طور دائم مشغول انجام مأموریت هستند.»

وی به نقش اخلالگرها در میدان نبرد الکترونیک اشاره کرد و گفت: «زمانی که یک موشک فرمان‌پذیر از سوی دشمن شلیک می‌شود نمی‌توان با سامانه‌های اخلالگر آن را نابود کرد بلکه می‌توان مسیر آن را به نحوی منحرف کرد که خاصیت نقطه‌زنی را از دست بدهد.»

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در این خصوص به یک دستاورد مهم اشاره کرد و افزود: «پروژه‌ای در دست داریم که در واقع یک قدم جلوتر از اخلال، یعنی "فریب" سامانه‌های مهاجم است.»

قلی‌‌زاده اضافه کرد: «در این مرحله با ایجاد اختلال در منبع اصلی دریافت امواج موشکهای مهاجم می‌توانیم اطلاعات مورد نظر خودمان را برای آن تعریف کنیم تا مسیر موشک به سمت نقطه دلخواه ما تغییر ‌پیدا کند.»

وی با بیان اینکه این سامانه پدافندی به زودی به سیستم پدافند هوایی کشور اضافه خواهد شد، افزود: «با این کار می‌توانیم علاوه بر عدم اصابت موشک به نقطه A کاری کنیم که موشک به سمت نقطه B که مدنظر ماست، اصابت کند.»

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در ادامه به اهمیت ایجاد امنیت در سامانه‌های ارتباطاتی اشاره کرد و گفت: ‌«برای این منظور چند لایه امن در نظر گرفته شده که هرکدام از این لایه‌ها می‌تواند به عنوان پشتیبان، در صورت از کار افتادن لایه‌ای دیگر، اقدام کند.»

قلی‌زاده ادامه داد:‌ «البته علاوه بر اینها ارتباطات زیرزمینی و فیبری نیز در دستور کار است که جزء لایه‌های بسیار امن و غیرقابل اختلال محسوب می‌شود و امروز سراسر میهن عزیزمان تحت پوشش فیبر نوری قرار دارد.»

وی در خصوص جدیدترین دستاوردهای پدافند هوایی، به ساخت شبیه‌ساز جنگ الکترونیک اشاره کرد و گفت: «این شبیه‌ساز که حاصل همکاری با صنایع داخلی کشور است، آمادگی افسران نگهداری و عملیاتی در محیط‌های جنگ الکترونیک در فضای مجازی را تقویت می‌کند که یکی از مهمترین دستاوردهای ما در خصوص شبیه‌سازی است.»

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا افزود: «از دیگر دستاوردهای ما می‌توان به تستر سامانه‌های پدافندی در محیط‌های جنگ الکترونیک اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توان به صورت میدانی یک شبکه جنگ الکترونیک ایجاد کرد تا بتوانیم از طریق آن میزان پایداری سامانه‌ها را ارزیابی کنیم.»

قلی‌زاده به ارتقاء سامانه‌های اخلالگر باندهای مختلف نیز به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای پدافند هوایی اشاره کرد و افزود: «با این دستاوردها نه تنها ما در حوزه جنگ الکترونیک خودکفا شده‌ایم بلکه می‌توانیم با همت صنایع داخلی و تلاش متخصصان در حوزه پدافند هوایی بهترین تجهیزات را به بهترین نحو به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم.»

وی با اشاره به همکاری مثبت و سازنده پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با دانشگاه‌ها، صنایع دفاعی و بخش خصوصی گفت: «در حوزه جنگ الکترونیک این همکاری‌ها به بهترین شکل ممکن در حال انجام است که از طریق آن به دستاوردهای بی‌نظیری در این حوزه دست یافته‌ایم.»

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاصلوات‌الله‌علیه در خصوص چشم‌انداز این حوزه برای برنامه‌های آتی افزود: «ما قصد داریم تا تمامی تحرکات غیر بشری را از سطح زمین تا جایی که ماهواره‌ها حرکت می‌کنند، در فضای کشورمان کنترل کنیم که به زودی به این توانمندی دست پیدا خواهیم کرد.»

قلی‌زاده طیف فرکانس را مانند اوج پرواز دانست و تصریح کرد: «همانطور که هرچه ارتفاع پرواز بالاتر رود، اشراف به پایین بیشتر خواهد شد، در حوزه فرکانس نیز به همین صورت است و ما در حال حاضر تولیدات بومی خود را از نیم مگاهرتز تا 40مگاهرتز افزایش دادیم که در گذشته این میزان بسیار کمتر بود و ما برای آینده نیز مقادیر بسیار بالاتری را برنامه ریزی کرده‌ایم چرا که هرچه فرکانس ما بیشتر باشد قدرت مانور و بازیگردانی ما نیز افزایش خواهد یافت.»

وی در پایان موضوع جنگ الکترونیک را یک مبحث جوان و نوپا در نیروهای مسلح دانست و افزود: «طبیعتا وقتی موضوع استقلال مناطق پدافندی مطرح می‌شود این استقلال شامل حوزه جنگ الکترونیک نیز خواهد شد.»
معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: «‌طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، یگان‌های مستقل جنگ الکترونیک در مناطق پدافندی در حال شکل گیری است تا آنها نیز بتوانند به صورت مستقل با پدیده‌ها و تهدیدهای مختلف برخورد و مقابله کنند.»[/quote]

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900608000748

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
M-ATF جان! چیز جالبی بود.... واقعا ما چرا این جور اخبار رو هیچوقت نمیبینیم؟!(چون فکر میکنیم جنگ روانی هستن!)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان من خودم 100 تا صلوات نذر کردم برای شکر، شما هم یه کاری برای شکر این قضیه انجام بدین. واقعا کار بزرگیه و باید خسته نباشید گفت. چه تونسته باشن کامل کنترلش رو به دست بگیرن چه فقط ساقطش کرده باشن. حتی اگه خودش هم سقوط کرده باشه (که خیلی بعیده) بازم این که الان سالم دست ماست خیلی مهمه. به شدت منتظر عکس و فیلم هستم. به نظرم نباید بیشتر توی انتشار عکس و فیلم از این قضیه تعلل کنن. کل فرومهای خارجی هم تشنه عکس هستن.

دست تمام کسایی که توی این کار نقش داشتن درد نکنه. کل افکار آمریکا و متحداشون رو ریختن به هم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر از جناب M-ATF كه صحبت هاي مرحوم سرهنگ محرم قلی‌‌زاده را قرار دادند.
اين مصاحبه ايشان مربوط به 26 شهريور امسال (1390) است.
فكر مي كنم ديگر شك و ترديدي درباره موضوعاتي كه بيان كرده بودند باقي نمانده باشد.


[quote]
در همین کامپیوتر ساده خودمون یه برنامه وب نوشته میشه مثلا فقط روی مرورگر IE جواب میده چون ناسازگاره برنامه ای که برای ویندوز نوشته میشه روی لینوکس قابل اجرا نیست (مگر سیستم های خاصی)
اونقت چطور دونستیم سخت افزار ارتباطی با اون رو بسازیم فقط نرم افزار که نیست کسانی که با مدار کار کرده باشن و میکرو پروگرم کرده باشن می دونن برای هر دکمه برای هر عمل یه اسم داره حالا اینو در یک پهباد پیشرفته در نظر بگیرید
شما فقط با بستر نرم افزاری و سخت افزاری خود اون پهباد می تونید اونو کنترل کنید با توجه به این که در کار های نظامی کشور ها از پروتکل های استاندارد استفاده نمی کنن
مثلا با سخت افزار و نرم افزار روسی میشه یه پهباد آمریکایی رو که اصلا با هم ست نیستن کنترل کرد اصلا ارتباط به هم میدن کد اعمال با هم جور هستن نه!!!! واقعا این حرف ها خنده داره
تازه همه اینا در صورتی که اونو با یه ریموت کنترل کرده باشن که نکردن اون به وسیله ماهواره کنترل میشه نه ریموتی در افغانستان بلکه از آمریکا
----------------------
یه مثالی براتون بزنم تا خیالتون راحت بشه : در جلوگیری از هک یکی از ابزار ها اینه که هکر مهاجم تا حالا نرم افزار های روی سیستم شما رو نمدیده باشه و مثلا شما از یک سیستم عامل ساخت خودتون استفاده کنید هکر مهاجم اصلا نمی تونه شما رو هک کنه چون اصلا نرم افزار شما رو نداره که به اشکالات نرم افزاری شما پی ببره حالا ما هم اصلا اون سیستم در اختیار نداریم که اون کنترل کنیم حتی اگه این پهباد را مهندسی معکوس کنیم عینشو بسازیم اصلا خودشو بسازیم[/quote]
شايد نياز نباشد به ساختار برنامه هايي كه روي سخت افزار پهپاد نصب هستند دسترسي وجود داشته باشد، چه برسد به سخت افزار!
كافي است به پرنده به عنوان يك بلوك (مثل جعبه سياه) نگاه كنيم. مهم نيست كه داخل جعبه چه چيزي وجود داشته باشد. ورودي مي دهيم، خروجي مي گيريم. خروجي را تحليل مي كنيم و يك بازخورد (فيدبك) ايجاد مي كنيم.
البته اين فقط يكي از احتمالات است و شايد غلط باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به این می گن هنر ، به این می گن تو دهنی زدن و دشمن رو ساکت کردن . کاشکی اونهایی که به سفارت انگلیس حمله کردند اینها رو می فهمیدند .

با کمترین هزینه بزرگترین درس رو دادیم .[/quote]




احسنت به این میگن عرض اندام درست حسابی و باکلاس که تبعات مثبتی هم داره نه اون کار که...................

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمیدونم چرا بعضیها اینقدر بدبین هستن؟؟؟

میخایین دستتون بگیریم ببریمتون از نزدیک نشونتون بدیم؟

خداشکر...خبرخیلی مسرت بخشی بود...یاد اون تایپیک بمب های سنگرشکن افتادم

اکثر دوستان معلوم الحال میگفتن نمیشه با B2 درگیر شد..میگفتن اصلا قابل شناسایی نیست

میگفتن سطح مقطع کم....از این جورچیزا داره!!

حالا بادیدن این اتفاق.این شکار بچه های پدافند اتفاقی یا سقوط یا هرچیز دیگه جلوه میکنن

نمیدونم به شماها باید چی گفت...همون قضیه سنگ پا قزوین

یکی میگفت با موشک یا توپ زدنش..اونطور دیگه چیزی ازش نمی موند مرد خدا

به قول دوستان تیکه بزرگه گوشش بود اونم سقوط از اون ارتفاع

خلاصه دست بچه های پدافند درد نکنه خدا خیرتون بده..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من هر چند اگه عکس نشون بدن خیلی خوشحال میشیم اما اگه نشون هم ندن خیلی اتفاقی نمیافته.
راستی آمریکایی ها هم که گفتن بن لادن رو کشتن مگه عکس و فیلم درست حسابی نشون دادن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام به دوستان اين بهترين خبري كه تا كنون در اين سايت منتشر شده من اين پيروزي رو به همه دوستان تبريك ميگم اميدوارم باز هم از اين خبرهاي خوب در آينده داشته باشيم ضمنا دست آورد اين خبر يعني اينكه تا اطلاع ثانوي از حمله هوايي دشمنان اين آب و خاك خبري نيست ! بازهم به همه مجددا تبريك عرض ميكنم با تشكر از همه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موتور این بی سرنشین [color=red]42 کیلو نیوتن [/color]قدرت داره که درصورت کپی میتونه درمقابل موتور های موجود یک انقلاب فن آوری باشه چون موتور های موجود ما مثل موتورصاعقه 22 کیلونیوتن قدرت دارند و این یعنی امکان حمل بار محمول نزدیک به دوبرابر - اگر همین پهپاد رو باطراحی جدید دوموتوره کنیم میتونه خودش یک بمب افکن استراتژیک بشه
قیمت این پهپاد6 میلیون دلار اعلام شده که نشان از وجود حجم بالای تکنولوژی پیشرفته توش هست
حتی سیستم شناسائی اون هم بی نظیره و میتونه تو ارتفاع بالا با دقت بسیار زیاد هدف زمینی رو ببینه که دراین صورت ما به سیستم شناسائی فوق پیشرفته روز هم دست یافتیم
درباره احتمالات دوستان که عمدا تو این پهپاد با فرض امکان سقوط تکنولوژیهای سطح بالا بکار نمیره به شدت مخالفم چون تا حالا تو این نمونه با توجه به تمهیدات بسیار زیاد درطی 5 سال پیش هیچ موردی رخ نداده و حتی فکرشو هم نمیکردند که پهپاد سالم به دست کسی برسه [size=18][/size]

درباره این که تا دیده نشه کسی باور نمیکنه - کافی بود موضوع از طرف آمریکا تکذیب بشه - همین که آمریکا اعلام کرده یک هفته است اونو ازدست داده یعنی تایید - به نظرم بنا نبود الان اعلام کنند منتها با کم لطفی دانشجویان در ملتهب کردن فضای جهانی و تو این شرایط تعطیلی و احتمال شیطنت تو تاسوعا و عاشورا نیروهای امنیتی به این نتیجه رسیدند برای مشغول کردن اذهان دشمن الان بهترین موقع است چون احتمال یک شیطنت تو ادامه قضیه سفارت میرفت- همون که جناب worior هم اشاره کرده بودند
توی رسانه های خارجی هم به اینکه با این خبر قضیه سفارت انگلیس به حاشیه میره (لااقل افت میکنه ) اشاره شده است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته موتور این هواپیما برای جنگنده های مورد نظر ما مناسب نیست ،چرا که این یک موتور با نسبت جریان کنار گذر بالاست و این یعنی سرعت پائین و توان بالا.
تصور می کنم پس سوز هم نداشته باشه.

پس اگه قرار باشه از این موتور برای جنگنده ها مون ( که نیاز حال حاضر ما بیشتر یک رهگیر هست) استفاده کنیم، باید در این موتور تغییراتی ایجاد بشه.

ولی خوب گویا بالاترین نسبت نیروی پیشرانش به وزن و همچنین کمترین مصرف سوخت ویژه رو در بین این کلاس موتور داره. همچنین هزینه تعمیر نگهداری پائینی هم داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][size=18]کنفرانس« بن 2» تحت تاثیر شکار هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی [/size][/color]
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به همراه بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد و حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان کنفرانس افغانستان را افتتاح خواهند کرد ، اما سرنگونی هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا بر این کنفرانس سایه افکنده است

سرویس بین الملل - خبر سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی توسط ایران، اجلاس« بن2» را تحت الشعاع خود قرار داده است .

به گزارش«تابناک» ، «رویترز» گزارش داده است که اجلاس «بن 2» که برای نشان دادن حمایت کشورهای دنیا از روند احیای افغانستان در آلمان تشکیل شده است ، ممکن است تحت الشعاع سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی قرار بگیرد.

بر اساس این گزارش، در هفته گذشته حمله آمریکایی ها به یک پاسگاه در پاکستان و کشتن حدود 24 سرباز پاکستانی باعث شد که مقامات پاکستان در اعتراض به این تجاوز گسترده، شرکت در کنفرانس «بن 2 » را تحریم کنند ، پاکستان از جمله کشور هایی است که حمایت آن ، برای ایجاد ثبات در افغانستان ضروری است.

اکنون ایران هم اعلام کرده است که هواپیمای سرنگون شده آمریکایی از افغانستان برای جاسوسی و شناسایی وارد حریم هوایی ایران شده است . همین کافی است که ایران هم نقش سازنده خودرا در افغانستان به دلیل این تجاوز ایفا نکند .

یکی از مقامات افغانستان گفته است که شناسایی و سرنگونی این هواپیما در زمان بدی اتفاق افتاده است و امیدوارم بر کنفرانس «بن 2 » و بر نقش سازنده ایران تاثیر نگذارد .

حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان در اجلاس «بن2» خواستار افزایش حمایت مالی کشورها به افغانستان و تداوم حضور نیروهای نظامی خارجی در افغانستان تا سال 2024 خواهد شد . وی این درخواست را در گفتگو با نشریه آلمانی «اشپیگل» بیان کرده است . این در حالی است که بناست نیروهای خارجی سال 2014 از افغانستان خارج شوند.

لازم به ذکر است که نمایندگان ده‌ها کشور مختلف و سازمان‌های بین‌المللی روز دوشنبه (۵ دسامبر / ۱۴ آذر) مذاکرات خود را در مورد آینده افغانستان در شهر بن آلمان آغاز خواهند کرد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به همراه بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد و حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان کنفرانس افغانستان را افتتاح خواهند کرد. مذاکرت حدود هزار شرکت کننده در کنفرانس افغانستان در مورد آینده این کشور، روند آشتی در این سرزمین، دوره انتقالی تا خروج نیروهای نظامی بین‌المللی تا سال ۲۰۱۴ و اجرای اهداف پس از خروج این نیروها خواهد بود. آلمان میزبان این کنفرانس است و ریاست آن را افغانستان بر عهده دارد.

منبع: icon_wink
http://www.tabnak.ir/fa/news/208240/کنفرانس-بن-2-تحت-تاثیر-شکار-هواپیمای-بدون-سرنشین-آمریکایی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.