aminmessi

شکارجانور قندهار/ به دام افتادن پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکا RQ170

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]دوباره سلام .میدونم که در ادامه تاپیک از طرف دوستان به داشتن قدرت تخیل زیاده از حد و داستان سرایی متهم میشم ولی اشکال نداره همه جوانب رو باید در نظر گرفت.
نمیدونم از کجا یهو داستان اسب تروا به ذهنم خطور کرد و دلشوره عجیبی گرفتم.

آقا من یه فرضیه خیلی دور از ذهن دارم ولی چون از این آمریکاییها هر چی که بگید برمیاد و نمونه های زیادیشو تو تاریخ دیدیم این فرضیه رو مطرح میکنم برای درک کردن این فرضیه هم باید بسیار فراتر از مسائل ساده پیرامونی و دم دستی نگاه کرد و بیشتر باید روی اهداف بلند مدت و شوم آمریکاییها تمرکز کنیم:
اونا یه پرنده با شباهت بسیار زیاد به RQ-170 رو ساخته اند ولی نه با تکنولوژیهای پیشرفته اون بلکه با سطح فناوریه بسیار پایین تر مثلا با آلیاژ بدنه معمولی و با سطح مقطع راداریه بسیار بیشتر از نمونه واقعی و موتوری به غیر از موتور اصلی و بدون هیچ گونه تجهیزات راداری و جاسوسیه پیشرفته و در کل چیزی فقط شبیه پهپاد اصلی یعنی یک ماکت که هیچ چیز از پرنده اصلی رو درون خودش نداره و برای القای این تفکر که این همون RQ-170 واقعی است ساخته شده.
این تفکر به راحتی میتونه به هر کشوری و هر فردی خورانده بشه چون همونطور که در خبرها آمده بود تازه کمتر از 3 سال است که اصلا دنیا از وجود چنین پهپادی باخبر شده و هیچ گونه اطلاعات و جزئیات دیگری از این پرنده منتشر نشده و دنیا کاملا از قابلیت ها و تواناییهای تکنولوژیکیه اون ناآگاهه.

در ادامه اونها این پرنده رو از روی عمد به سمت مرزهای ایران و حتی داخل فضای ایران هدایت میکنند تا ما به راحتی با توجه به اینکه عملا رادارگریز نیست اونو پیداش کنیم و به چنگش بیاریم.
حالا از این جا به بعدش آمریکاییها چه نقشه ای تو سر دارن من نمیدونم ولی شاید پای یه ویروس کامپیوتری دیگه در میون باشه و یا خدای نکرده چیزهای بدتر از اون و یا آدرس غلط دادن در مورد تکنولوژیها هم به ما و هم در نهایت به روسیه یا چین.
یا دادن اطلاعات مثلا بسیار بسیار محرمانه ولی در اصل اشتباه که ما بخواهیم با اون اطلاعات کارهایی بکنیم و پس فردا آمریکا بیاد یه جنجال بزرگ دیگه در حد 11 سپتامبر راه بندازه و بیاد بگه ایران با استفاده از فلان اطلاعات این کارها رو کرده.الانم حسابی شلوغش میکنن و اظهار نگرانی میکنن که برای همه 100% اثبات بشه که واقعا ضربه سختی خورده اند و اطلاعات مهمی رو از دست دادند.

نمونه هایی از این نوع عملیات در تاریخ رو هم تو این تاپیک میتونید پیدا کنید:

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Intelligence_operations
http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=104024

اگر خیلی علمی-تخیلی شد به بزرگیه خودتون ببخشید و جوابهای خانمان برانداز رو لطفا تو PM مطرح کنید icon_twisted[/quote]

ایده ی جالبیه
از اون جالبتر قدرت تخیل فوقالعاده قویته ( می دونستی یه روزی تمام این اختراعها که می بینیم فقط در حد آرزو و تخیل بودن ) درسته ایدت سیاسی ولی به هر حال اگه تمرکز کنی احتمالا یکی از نظریه پردازهای ایران تو آینده ی نزدیک بشی ( این آخری و کاملا جدی گفتم -می دونی که سیاست اون چیزی نیست که همه فکر می کنند دقیقا اون چیزیه که هیچ کس فکرش و نمی کنه ، شما هم دقیقا اونجوری فکر می کنی که هیچ کی فکر نمی کنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وای خدا از صفحه ۱۴ دوستان به صفحه ۲۱ رسیدن عجب زمان می گذرد و جوب چه تند آبش راه میره icon_twisted

[b]جناب اس اس[/b] اگر همون لینک ویکی رو بخونید متوجه خواهید شد اصلا این مورد نرم افزار نیستن بلکه به علت راحتی درک نرم افزار خوانده میشن.
چند مورد رو براتون رنگی می کنم تا بهتر بفهمین من چی عرض کردم اما اون موردی که شما عرض کردین رو هم اینطور هست که مثلا یه کد نوشته میشه که مخصوص مثلا هدفیابی یا مسیر یابی هست و هرجا لازم باشه اون رو سوار می کنن که دوباره کاری نکنن و ارتقا و بهینه سازی روی اون رو انجام میدن تا مجبور به طراحی و طی مراحل تولید نرم افزار و کدها از صفر نشن نه اینکه سیستم عاملی باشه و روش چیزی رو نصب کنن.
این نوشته ویکی هست که موارد مهم رو براتون رنگی می کنم بادقت بخونید متوجه میشید:

An embedded operating system is an operating system for embedded computer systems. These operating systems are designed to be compact, efficient, and reliable, forsaking [color=red]many functions that non-embedded computer operating systems [/color][color=red]provide, and which may not be used by the specialized applications they run[/color]. They are frequently also real-time operating systems, and the term RTOS is often used as a synonym for embedded operating system.

An [color=red]important difference between most embedded operating systems and desktop operating[/color] systems is that the application, including the operating system, is usually statically linked together into a single executable image. Unlike a desktop operating system, [color=red]the embedded operating system does not load and execute applications[/color][1]. This means that the [color=orange]system is only able to run a single application[/color].
[color=red][/color]

مخصوصا بخش آخر یعنی اینکه کدهای قبلی با کارکرد خاص و برای عملی خاص و لفظ سیستم عامل قابل تعریف فنی برای این مورد رو نداره فقط لفظی هست نه فنی و تکنیکی.اینم باز بخشی از همون لینک:
These operating systems are [color=red]specially designed[/color] to deal with [color=red]limited processing power,size and memory constrains[/color].

در بخش لیست سیستم های عامل اگر توجه می کردید نوشته شده Personal digital assistants (PDAs) و در داخل لیست اگر با دقت توجه می کردید که هر کدوم تعدادی کد نوشته شده هست برای کار مشخصی مثل کنترل صفحه لمسی ،نرم افزارهای آماده موبایل و کنترل نوت بوک و پی دی ای و.... حتی توی اونها سیستم عامل سیمبیان هم هست که دقیقا یک سیستم عامل هست نه به معنای واقعی تعریف مهندسی نرم افزار کامپیوتر یک نرم افزار امبدد و حتی ام اس دادس و....
اصولا بین اون امبددی که بنده عرض کردم و اینی که شما گفتین و لینک دادین اختلاف از زمین تا آسمان هست بجز همون موردی که عرض کردم و اون اینکه کدها و بسته های آمده ای مثل این از قبل هست در صنایع نظامی که مثلا تولید شده برای هدایت ، کنترل ، تعادل و.... که از لحاظ معنای لفظی همینی هست که در این لیست اومده ولی از نظر فنی امبدد به معنای مهندسی اون هست.
گفتم لفظ امبدد باعث اشتباه شما شده ولی برای اینکه باز بحث رو کش ندین شما رو ارجاع میدم به کتاب programing languages design and implementation که مرجع هست و دقیقا می تونید معنای فنی امبدد رو از نظر فنی و تفاوت اون با این لینک ها ببینید.

البته فکر می کنم بر می گرده به تخصص یا مطالعه شما در حوزه میکروکنترل و الکترونیک به همین دلیل زیاد با مباحث نرم افزار آشنا نیستین.یا حداقل شاید من اشتباه برداشت می کنم که پیاپیش معذرت خواهی می کنم.

[b]mjb جان[/b] من معادلات دیگه مثل وزن هواگرد و اصطکاک و... رو مطر نکردم و صرفا منظورم این بود که دوستان متوجه باشن با ارتفاع پروازی این هواگرد و وزن اون که با طول بال ۲۰ متر منطقا باید چند تن باشه (حالا وزن سوخت رو در نظر نگیریم که می تونه از امریکا تا اینجا رو پرواز کنه).
در ضمن دوست عزیز آنتی وار اشاره ی خوبی داشتن هواگردهایی که گلاید می کنن معمولا شکل اونها جوری هست که سکان عمودی دارن و همچنین مرکز ثقل اونها بال بزرگ هست برای همین گلاید می تونن بکن هر چند اگر سرعت از مقدار خاصی پایین بیاد دیگه گلاید نمی تونن بکنن و سقوط حتمی هست.
اما هواگردهای دلتا بال و بال پرنده به شدتی اعوجاج و تکان و ناپایداری دارن که تنها با سیستم کامپیوتری متعادل میشن مثلا تایفون اگر این سیستم خاموش بشه گفته میشه هیچ خلبانی توان هدایت و کنترلش رو نداره .
حال این موضوع در مورد بال پرنده ها بسیار بدتر هست و به علت شکل خاص به محش از کار افتادن سیستم اونها و یا مشکل فنی برعکس بقیه هواپیماهای طراحی عادی که ممکنه دور خودشون ملعق بزنن یا گلاید کنن یا دلتا نه تنها دور خودش نمی گرده بلکه دقیقا سر هواگرد میاد پایین و به طرف پایین شیرجه میره و به دلیل آیرودینامیکی بودن بدنه و شکل خاصشون سرعت سقوط اونها از هواپیماهای عادی هم بیشتر هست و مثل یه پیکان می خوره به زمین.
حال با این تفاسیر می بینید که خراب شدن و سقوط و سالم موندن این هواگرد تنها شبیه جک هست چراکه اگر حتی چتر و بالشتک هم داشته باشه نیاز به فعال بودن سیستم ها هست که ظاهرا خودشون میگن نبوده.

به هر حال این مورد رو در زمانی میشه قبول کرد که ارتفاع پروازی هواگرد پایین تر از یکی دو کیلومتر بوده باشه که فکر نمی کنم در شرق کشور با اون دشت باز این کار رو کرده باشن و با عقل جود در نمیاد.

تقریبا دوستان ابتدا ما رو می زنن بعد همه بر می گردن به موضوعی که من مطرح کردم و اون هم در پست صفحه ۱۱ نوشته بودم.

[b]جناب پاکر[/b] عزیز محتمل ترین راه ممکن همین هست و می بینید که توی همین چند صفحه اخیر هم دوستان پس از گشتی مفصل باز دارن همین روش روپیش می کشن در حالی که من در پست صفحه ۱۱ کامل شرح دادم و حتی مراحل دیگه رو هم با دقت اشاره کردم ولی بد بختی ظاهرا پست های من اصلا خونده نمیشن :cry:
دوست عزیز پاشنه آشیل هواگردها و کروزها همین جی پی اس هست و با نبودش شاید یه موشک کروز سرگردان نشه و به محل برسه ولی دیگه دقت نداره و با راکتی غیر هدایت شونده فرقی نداره و ممکنه کیلومترها یا صدها متر یا حداقل ده ها متر این ور و اون ور بخوره اونم در صورت پیدا کردن راه.
اما شما به این موضوع توجه نکردین شرق کشور یکپارچه دشت و کویر هست و سیستم های اپتیکی و شناسایی عوارش زمین یعنی کشک و نقشه ها و سیستم اینرسیایی هم در عدم حضور عوارض و جی پی اس عملا ۹۰ درصد کاراییشون رو از دست میدن.
هر چند رادارهای فراز یاب رو میشه جم کرد و از کار انداخت و سیستم های شناسایی اپتیکی همبا شلیک اشعه لیزر کور کرد یا حداقل مختل کرد خوب در این شرایط جی پی اس خراب شده سیستم اپتیکی چیزی نمی بینه و عوارشی هم نیست قطب نمای الکترونیکی و یا عادی هم به دلیل جمینگ از کار افتاده دز این شرایط سیستم اینرسیایی و ثبت مسیر پرواز هم بدون جهت یابی از کار افتاده یعنی پهباد روی هوا سرگردان شده.

[b]جناب سیاوش[/b] بحث به این برمیگرده که سرمایه گذاری و نیروی انسانی و اولویت چی هست .ما در صنایع نظامی که بقای کشوری به اون بسته هست مجبور به صرف هزینه و نیروی انسانی و.... هستیم ولی آیا در ماشین و دارو و... هم اینطور هست.
برای ما فرقی شاید نکنه و کشور از هم نپاشه که مردم پژو ۴۰۵ سوار بشن یا فراری ولی نبود صنایع نظامی یعنی عدم شدن کشور.
به همین دلیل این قیاس ها از پایه اشتباه هست نمونش روسیه که صنایع خودرویی و بهداشت و درمان قوی نداره ولی باعث نمیشه در صنایع نظامی هم اینچنین باشه.شاید ما در صنایع خودرویی و یا بهداشت خیلی قویتر از همین روس ها باشیم مخصوصا بهداشت .

[b]دکسون[/b] جان این همون روشی هیت که بنده عرض کردم با کمی تفاوت که در پست صفحه ۱۱ می تونید بخونید.
[b]
ایلومیناتور عزی[/b]ز نه کسی ناراحت نمیشه.اما شدنی نیست فکر کنین که یه هواگرد با دهنه بال ۲۰ متر چقدر وزن داره و بزرگ هست و چقدر کار می بره تا شما بار چند تا ماشین کنین و از داخل افغانستان بیارین توی کشور از مرز ردش کنین و در عین حال نیروهای دشمن نبینن و نزننش در حالی که حتی اگر توان فنی و تکنولوژیکی امریکا رو در نظر نگیریم نمی تونیم شبکه جاسوسی و مراقبت اونها بین خود مردم افغان رو از نظر دور کنیم.

[b]رضا جان[/b] پست صفحه ۱۱ رو بخونین متوجه میشین و فکر می کنم کلا گمش کردن.

اما [b]اسپهبد عزیز[/b](اینقدر با بقیه کنتکت داشتم همه رو می شناسم :mrgreen: ) خلاف شما وطاها اتفاقا فهمیدن چیزی مثل مواد و... شدنی تر هست تا فهمیدن کدهای نوشته شده و ای سی ها و... هر چند نشدنی نیست ولی راحت هم نیست ولی مواد و رنگ و ... رو میشه یه کارهاییش کرد.نرم افزارها کد هستن و روی ای سی ها و چیپ ها و نمیشه به راحتی فهمید چی هستن و در بحث جنگ الکترونیک خود قطعه موضوعیت داره اما اصل کدهای داخلی اون هست.اما در مواد و بدنه و موتور و.... اینطور نیست و وجودش برابر با شدن تحقیقات در موردش هست.

ماجرای عکس و فیلم کارتهای دیگه ای این بازی برد برد برای ما هست که می تونه به جای گرم بودن چند روزه تنور برای ماه ها یا سالها تنور رو روشن نگه داره فرض کنین یک ماه دیگه عکسی دو ماه دیگه فیلمی و چند ماه یا سال بعد قطعات و کار روی اونها و ... مطرح بشه .این موضوع رو میشه برای مدتها ازش بهره برداری کرد هیچ آدم عاقلی اول بازی تمام کارت ها رو نمی سوزونه هر چند باعث برد قطعی در زمان کوتاه بشه.
در مسائل نظامی باید توجه داشت مسائل سیاسی ایدئولوژیکی و امنیتی هم همیشه دخیل هست.

اسپهبد جان مثل بقیه اگر پست صفحه ۱۰ و نظر ۵ که مال حقیر هست رو بخونید خیلی خوب هست (البته من خوشحال میشم و منت می زارین)

اما در مورد موتور و کلا قضیه این هواگرد من در پست قبلی اشاره کردم این مورد تنها یکی دو بخشش نیست و تنها کپی زدن و مهندسی معکوس هم نیست بلکه پایه قرار گرفتن برای ادامه هست.مثلا شما اشاره به بودن موتور اف۱۴ و اف۵ و... کردین من یه سوال دارم فرضا ما کپی هم کردیم این موتورها رو آیا امروز می تونن جوابگوی نیاز ما باشن ؟؟؟
موتوری که در اف۱۴ همیشه مشکل فنی و استال و هزینه نگه داری داشت و در اف ۵ همیشه قدرت کم اون آزار دهنده بود و اف ۴ و ۵ و۱۴ که مصرف بالا و فناوری قدیمی توربو جت داشتن آیا نیاز کنونی دنیای صنایع هوایی رو مرتفع می کنه به جرات می تونم بگم نه .
واگر امروز ما حتی بهترش رو هم بسازیم من معتقدم تنها برای مسکن بودن و نیاز زمانی هست و باید روی طرح های بومی برای آیند کار کنیم و به همین دلیل این موهبت الهی ای کیو۱۷۰ می تونه پایه های ما رو ارتقا بده که بتونیم از حد این موتورهای داخلی گذشته و پیش بریم.

اما نظر شما در مورد برخی موشک ها محتمل هست اسپهبد جان مثلا نوعی ای ام پی هوایی.

[b]رضا جان[/b] اشاره ای به هدف قرار گرفتن داشتی سوال اینجاست عقلا و منطقا روی کویرهای شرق هیچ اپراتور و کنترل گری ارتفاع رو از ۱۰ یا شاید همون ۱۵ ک م کمتر نمی کنه و اگر فرض رو بر هدف قرار گرفتن هم بزاریم آیا از این ارتفاع هواگرد به زمین بخوره سالم می مونه.
در مورد سیستم های پدافند توپخانه ای هم باید بگم بجز ۱۰۰ م م سعیر بقیه توپ ها در حد ۱ تا ۳ کیلومتر هست و توان زدن ارتفاعات بالا و بیشتر از ۴ کیلومتر رو ندارن (برد سماوات) حالا می مونه سعیر که فکر نکنم ما در شرق یا هر جایی اینقدر ازش کاشته باشیم که بتونن این کار رو بکنن و موشک ها هم که باز قضیه ارتفاع مطرح میشه و زمین خوردن.

منصور اس م زد و بقیه دوستان من در پست قبلی (پست بنیادی صفحه ۱۱ icon_cheesygrin ) اشاره به کمین بودن این قضیه کردم به شکلی که در محل تمام امکانات جمینگ و شناسایی و حمل و متخصصین و .... مستقر بودن و طبق برنامه ریزی قبلی اینکار صورت گرفته و بهترین نام براش همونی هست که برادر واریور گفتن پهباد ربایی .
شاید کمین بودن این عملیات رو کسی توجه نکرد ولی جدا من معتقدم این عملیات با این شکل یک کمین با دقت بالا و طرح قبلی عالی بود که شاید پایه ریزی نوعی جنگ نا متقارن در بعد هوایی بود.

جناب ام تی ای اف عزیز این روش همون القا نقطه ای خاص به سیستم جی پی اس و هدایت موشک هست که در پیش من اشاره کردم و اون خبرهای حاکی از هدایت موشک های دشمن هم بر می گرده به همین مورد که در پست های قبلی من اشاره کردم.

[b]طاها [/b]جان فوردوپهباد خودی بود.


اما یه مورد بسیار مهم به نظرم رسید و اون اینکه افرادی از دانشجویان که وارد سفارت شده بودن گفتن که چیزی اونجا نبود و همه چیز تخلیه شده بود قبلا این ظن من رو قویتر می کنه که با پیش آوردن قضیه سفارت قصد سرپوش این فضاحت رو داشتن.
------------------------------------------------------------------
ببخشین زیادی روده درازی کردم.راستی اینم لینک پست تارخی صفحه ۱۱ icon_cheesygrin :
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=220252#220252

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
sorena_noshad جان
بنده پرتاب بمب سقوط ازاد از صاعقه رو خبر داشتم توكليپ سرود خلبانان كه قبل از فيلم بابايي پخش ميشه شليك راكد از زير هر دوبال صاعقه رو نشون ميده ميخواستم ببينم دوستان ميدونن از چه نوعي است يا نه در ضمن اين حقير چند وقتي هست كه با اي دي اس ال با مشكل زياد به سايت وصل ميشم و اكثرا خطاي سرور ميده ولي با دايال اپ راحت وصل ميشم بالا غيرتا يكي جواب مارو بده از اينكه مطلبم هيچ ربطي به بحث نداشت خيلي خيلي خيلي عذر خاهي ميكنم icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز اون سه تا عکس موتور جتی که تو صحفه قبل گذاشتی ساخت ایرانه :mrgreen: icon_cheesygrin icon_cheesygrin :cry: icon_eek
بشدت منتظرم icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][size=18]آیا «جانور قندهار» واقعا به دام جنگال ایران افتاد؟ [/size][/color]
مشرق جواب شما را می دهد: icon_twisted
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/83340/آیا-جانور-قندهار-واقعا-به-دام-جنگال-ایران-افتاد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا که جنبشو دارین منم میخوام از یه زاویه دیگه بگم

اومدیم فردا یه هوا گرد مسافربری آمریکا تو یه جا مثلا افغانستان خورد تو کوه اگه گفت کار ایران چی ؟

سول دیگه چرا ایران اومده دستشو رو کرده ؟ خوب اگه نمیگفت شاید بازم از این کفترها میگرفت ! ! !

آیا این احتمال وجود داره که سیا برای جلوگیری از حمله ارتش آمریکا و اسراییل مجبور شده اینکار را بکنه ! ! !

با توجه به اینکه روسیه 6, 7 تا از زیردریا ی‌های آتمیشو از بندر مورمنسک به چند جای دنیا فرستاده تا قابلیت

بهترین زربه‌ی دوم را از زیردرییها ی اسراییل بگیره آیا سیا هم اینکارو نکرد ! ! ! !

زیردریا یهی روسیه اگر از دریای سیاه میومدند مجبور بودند که در تنگه بیان رو سطح آب طبق قرارداد داردانل

با توجه به اختا ری که ژنرال ضیا نگ از ارتش چین داد و گفت که چین بخاطر ایران وارد جنگ جهانی سوم میشه تنها نقشه‌ای که میشد کشید برای خنثا سازی شروع جنگ همین نبود ؟ ؟ ؟ ؟

حالا هزینه‌ی یک پهپا دی بیشتره یا جنگ جهانی اتمی سوم ؟ ؟ ؟

اگر یادتان باشه آمریکا چند وقت پیش میخواست یه خط تلفونی مستقیم با دولت ایران بز‌انه ! ! شاید برای یه همچین روزایی بود ! !

اگه اینجوری باشه این نشان میده یک هماهنگیهایی بین ایران و آمریکا برای این عملیات بوده چه در رد سیاسی و چ در رد نظامی ! ! !

پس میشه نتیجه گرفت که جناحی که سفارت انگلیس را اشغال کرد همون جناح ایرانی ! ! ! !



فقط بیخیال دیکته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
درمورد موتور هم عکسهای زیر خودش خیلی از مطالب رو بیان می کنه:[size=7] اینارو از من ندید بگیرید![/size]

[url]http://www.irupload.ir/images/3z4a0w5lkqf7cm4yqhlx.jpg[/url]

[url]http://www.irupload.ir/images/8nqdy5u16vr2axq31mt.jpg[/url]

[url]http://www.irupload.ir/images/tzmro0aocf0i0smlkt30.jpg[/url]
راستی من شنیدم این پهپاد می تونسته تلفن ها و حتی اینترنت رو شنود کنه کسی اطلاعاتی در مورد این موضوع داره؟[/quote]

آیا اینها واقعا تصاویر موتورهای ایرانیست؟
به نظر میاد این عکس تو یک نمایشگاه گرفته شده، میشه بپرسم کجا گرفته شده این عکسا؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]حالا که جنبشو دارین منم میخوام از یه زاویه دیگه بگم

اومدیم فردا یه هوا گرد مسافربری آمریکا تو یه جا مثلا افغانستان خورد تو کوه اگه گفت کار ایران چی ؟
سول دیگه چرا ایران اومده دستشو رو کرده ؟ خوب اگه نمیگفت شاید بازم از این کفترها میگرفت ! ! !
آیا این احتمال وجود داره که سیا برای جلوگیری از حمله ارتش آمریکا و اسراییل مجبور شده اینکار را بکنه ! ! !
با توجه به اینکه روسیه 6, 7 تا از زیردریا ی‌های آتمیشو از بندر مورمنسک به چند جای دنیا فرستاده تا قابلیت
بهترین زربه‌ی دوم را از زیردرییها ی اسراییل بگیره آیا سیا هم اینکارو نکرد ! ! ! !
زیردریا یهی روسیه اگر از دریای سیاه میومدند مجبور بودند که در تنگه بیان رو سطح آب طبق قرارداد داردانل
با توجه به اختا ری که ژنرال ضیا نگ از ارتش چین داد و گفت که چین بخاطر ایران وارد جنگ جهانی سوم میشه تنها نقشه‌ای که میشد کشید برای خنثا سازی شروع جنگ همین نبود ؟ ؟ ؟ ؟
حالا هزینه‌ی یک پهپا دی بیشتره یا جنگ جهانی اتمی سوم ؟ ؟ ؟
[color=red]اگر یادتان باشه آمریکا چند وقت پیش میخواست یه خط تلفونی مستقیم با دولت ایران بز‌انه ! ! شاید برای یه همچین روزایی بود ! !
اگه اینجوری باشه این نشان میده یک هماهنگیهایی بین ایران و آمریکا برای این عملیات بوده چه در رد سیاسی و چ در رد نظامی ! ! !
[/color]پس میشه نتیجه گرفت که جناحی که سفارت انگلیس را اشغال کرد همون جناح ایرانی ! ! ! !
فقط بیخیال دیکته[/quote]
چقدر عاشق خط تلفنی تو ایران داریم icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فوق العاده است البته اين بار به نظرم بايد عكسشو نشون بدن ولي شناسايي اون چطور ممكنه مگر اينكه سرويس اطلاعاتي ايران لحظه برخواست هواپيما از فردگاه اونو تحت نظر داشته و بعد پدافند به كمين نشسته باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا ما نفهمیم چقدر این پهپاد خسارت دیده نمیشود نظر داد ممکن است این پهپاد طبق برنامه خودش را منفجر کرده باشه که دیگه بدرد نمیخوره تا عکسی منتشر نشه نمیتوان گفت احتمال مهندسی معکوس وجود دارد یا خیر!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
تغییر در هدایت موشک‌های دشمن به سمت اهداف مورد نظر

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به نقش اخلالگرها در میدان نبرد الکترونیک اشاره کرد و گفت: زمانی که یک موشک فرمان‌پذیر از سوی دشمن شلیک می‌شود نمی‌توان با سامانه‌های اخلالگر آن را نابود کرد بلکه می‌توان مسیر آن را به نحوی منحرف کرد که خاصیت نقطه‌زنی را از دست بدهد.

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در این خصوص به یک دستاورد مهم اشاره کرد و افزود: پروژه‌ای در دست داریم که در واقع یک قدم جلوتر از اخلال، یعنی "فریب" سامانه‌های مهاجم است.

قلی‌‌زاده اضافه کرد: در این مرحله با ایجاد اختلال در منبع اصلی دریافت امواج موشکهای مهاجم می‌توانیم اطلاعات مورد نظر خودمان را برای آن تعریف کنیم تا مسیر موشک به سمت نقطه دلخواه ما تغییر ‌پیدا کند.

وی با بیان اینکه این سامانه پدافندی به زودی به سیستم پدافند هوایی کشور اضافه خواهد شد، افزود: با این کار می‌توانیم علاوه بر عدم اصابت موشک به نقطه A کاری کنیم که موشک به سمت نقطه B که مدنظر ماست، اصابت کند.[/quote]

ببخشید دوستان من دست از سر این سیستم جناب قلی زاده بر نمی دارم. صحبتی با دوستی در این مورد شد گفتم اینجا هم مطرح کنم.

به نظرم اگه مقایسه ای داشته باشیم بین این مکانیسم عملکرد این سیستم و این ماجرای در اختیار گرفتن کنترل این پهپاد ، میشه گفت اگه اجرای همچین مکانیسمی روی موشک امکان پذیره میشه مشابهش رو روی پهپاد هم امکان پذیر دونست.

[color=darkblue]تو گزارش فوق سرهنگ قلی زاده می که منبع اصلی دریافت اطلاعات موشک هدایت پذیر رو مختل می کنیم.[/color]
[color=red]که در اینجا هم میشه گفت با استفاده از جمینگ و سیستم های اخلال کننده سیستم دریافت فرامین از اپراتور رو میشه مختل کرد.[/color]

[color=darkblue]بعد در ادامه گفت نقطه و مسیر جدیدی رو برای موشک به عنوان هدف و مسیر پروازی اولیه که به صورت پیشفرض تعریف شده، تعریف می کنیم.[/color]
[color=red]اینجا هم میشه گفت میشه نقطه جدیدی رو به جای نقطه فرود اولیه ای که به صورت پیشفرض برای سیستم اتوپایلوت تعریف شده ، تعریف کرد. [/color] (که البته این نقطه داخل خاک ایرانه).
یعنی همون سیستم فریبی که سرهنگ قلی زاده می گن حالا اسمش هر چی هست ، هک یا در اختیار گرفتن کنترل پهپاد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]
درمورد موتور هم عکسهای زیر خودش خیلی از مطالب رو بیان می کنه:[size=7] اینارو از من ندید بگیرید![/size]

[url]http://www.irupload.ir/images/3z4a0w5lkqf7cm4yqhlx.jpg[/url]

[url]http://www.irupload.ir/images/8nqdy5u16vr2axq31mt.jpg[/url]

[url]http://www.irupload.ir/images/tzmro0aocf0i0smlkt30.jpg[/url]
راستی من شنیدم این پهپاد می تونسته تلفن ها و حتی اینترنت رو شنود کنه کسی اطلاعاتی در مورد این موضوع داره؟[/quote]

آیا اینها واقعا تصاویر موتورهای ایرانیست؟
به نظر میاد این عکس تو یک نمایشگاه گرفته شده، میشه بپرسم کجا گرفته شده این عکسا؟[/quote]
کلک icon_cheesygrin شیطون چرا اعداد رو پوشندی؟بعضی ها معلومه!!!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
به به PERSPOLIS عزیز مشتاق دیدار شنیده بودم از ویروس های کلاهک سجیل به شماهم سرایت کرده مریض احوالی!
[quote]فقط بیخیال دیکته[/quote]
icon_twisted :mrgreen: دیروز تو یه سایت دیدم دیدم آپدیت جدید بابیلون8 اومده [size=8]شاید عبری به فارسی هم داشته باشه[/size] :cry: icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوست عزیز اون سه تا عکس موتور جتی که تو صحفه قبل گذاشتی ساخت ایرانه icon_cheesygrin icon_cheesygrin :cry: icon_eek icon_eek
بشدت منتظرم icon_twisted[/quote]

بله کاملا ساخت ایرانه.
البته تمام عکسا مربوط به یه موتوره
موتور توربوفن low by pass که پره های توربینش با شیوه ی ریخته گری تک کریستالی ساخته شده.

[quote]به نظر میاد این عکس تو یک نمایشگاه گرفته شده، میشه بپرسم کجا گرفته شده این عکسا؟[/quote]

بله تو یه نمایشگاه گرفته شده.


[quote]کلک :mrgreen: شیطون چرا اعداد رو پوشندی؟بعضی ها معلومه!!! [/quote]

گفتم شاید خلاف قوانین سایت باشه.[size=7]اونایی هم که معلومه نوش جون شما و ایادی استکبار[/size]

البته عکسا از پشت شیشه است کیفیتش یکم اومده پایین.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قابل توجه دوستانی که که پنهان کاری b2 رو در حد ندیده شدن فرشته ها بالا برده بودن و براش سینه چاک میدادن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وقتي بي بي سي و الباقي رسانه هاي غربي تمام وقتشون رو مي ذارن روي اين مطلب كه اين پهپاد خيلي هم مهم نبوده (عليرغم تمام تبليغاتي كه تا قبل از اين اتفاق براي اون صورت گرفته)و بعد از اون تغيير فاز اونها كه ابراز نگراني كردن ايران بتونه كپي برداري كنه از اين پهپاد و همچنين چرخ چندباره سرخط خبري اين رسانه كه سعي دارن اين بار ايران رو يه تهديد نشون بدن مي توان نتيجه گرفت چقدر تحمل اين شكست و ضربه اي كه از ايران خوردن براشون سخت بوده و چقدر ترسيدن! نمي دونم چرا؟ ولي وقتي اين خبر رو ديدم ناخودآگاه ياد واقعه طبس افتادم و جمله اي كه [color=green]امام (ره)[/color] درباره ي اون اتفاق گفتند . كه [color=darkred][b]شن ها مامور بودند...خدا شن ها را مامور كرده بود[/b][/color] . تمام سيستمهاي پيشرفته دنيا رو هم داشته باشيم باز به اندازه ذره اي از اعتقاد و صلابت و وطن پرستي سربازان اين مرز و بوم ارزش ندارن.اينجا نبرد تكنولوژيك يه طرف قضيه است اما از اون مهمتر امدادهاي غيبي است كه در همچين مواقعي به فرياد ما مي رسه و ما خيلي روزمره باهاشون برخورد مي كنيم.قدرت واقعي اين سرزمين و اونچه تا حالا سرپا نگه اش داشته همين عناياتي هستش خدا داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.