aminmessi

شکارجانور قندهار/ به دام افتادن پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکا RQ170

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]چرا كسي در مورد خود زني احتمالي سايبري ايالات متحده و سناريو هاي بزرگ سازي قدرت سايبري ايران ، نظر نمي ده ؟؟! :applause:[/quote]

مثلا چه غلطي بعدش بكنه ؟ حمله به ايران ؟
منتظريم غلط اضافه بكنن تا انتقام خون شهداي 8 سال جنگ را بگيريم.
صدامه بي پدر مترسك بود ، پشتش امريكا بود كه بايد يه روزي باهاش بي حساب بشيم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با اين چشمه اي كه ايران نشان داد بعيد مي دانم حالا حالا ها فكر حمله مستقيم به ايران به سرشان بزند.آنها فعلا مبهوت قدرت ايران هستند بايد بشينن از نو قابليت هاي ايران را بررسي كنند.اطلاعاتي كه آنها و ما از ايران داريم بسيار سطحي است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پایگاه خبری الجزیره در گزارشی به فرود آمدن یک هواپیمای بدون سرنشین فوق پیشرفته آمریکایی در ایران از نوع آر کیو 170 اشاره کرده و نوشت که گویا نتایج این اقدام برای تهران سرنوشت ساز بوده است، بویژه بعد از اینکه آمریکایی ها ابتدا اظهارات ضد و نقیضی در مورد این هواپیما مطرح کرده و بعد آن را تأیید کردند و بعد از ایران درخواست رسمی کردند تا آن را بازگرداند.

بر اساس اين گزارش، اين پهپاد که مطالب زیادی در مورد ویژگی های آن بیان شده، گران ترین هواپیمای جاسوسی آمریکاست و تنها برای جاسوسی از مناطق حساس استفاده می شود و قیمتش بالغ بر شش میلیون دلار است و علاوه بر اين، توان گریز از رادار را دارد و می تواند بدون شناخته شدن تا عمق خاک کشورها نفوذ کند.

این هواپیما همچنین از سامانه انفجار خودکار در صورت ایجاد اختلال در سامانه کنترل از راه دور خود برخوردار است؛ با پیشرفته ترین دوربین ها مجهز شده و دستگاه های حسگر از راه دوري نیز دارد که می تواند با استنشاق هوا جزئیات شیمیایی در مورد هر آزمایش هسته ای احتمالی انجام شده بر روی زمین را نیز مشخص کند.

الجزیره در این گزارش فرود این هواپیما را خسارتی بزرگ برای آمریکا و دستاوردی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران اعلام و تأکید کرده که ایرانی ها اعلام کرده اند که این هواپیما را به آمریکا باز نخواهند گرداند.

الجزیره تأکید می کند که این شکست جاسوسی آمریکا در ایران بعد از اعلام حزب الله در زمینه کشف شبکه جاسوسی وابسته به سازمان سیا در لبنان است. حزب الله، همچنین سفارت آمریکا در لبنان را نیز متهم به جاسوسی برای این کشور کرده است.

این در حالی است که اختلال در ارتباط این پهپاد می تواند در جاهای دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد، درست مانند حزب الله که بتازگي موفق شده در فعالیت هواپیماهای جاسوسی اسرائیلی اختلال ایجاد کند و پخش مستقیم آنها را رصد کند.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/85404/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7[/code]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ورژن بالاترش رو برای جاسوسی فرستادن

X47B

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشید دوباره پست شاید نه چندان فنی میدم ولی نکاتی هست که مطرح بشه بهتره:

در مورد سناریوی پخش ویروس همین قدر عرض کنم در زمان جنگ و استفاده رژیم بعث از سلاح های شیمیایی ایران به سرعت مشغول تحقیقات برای مقابله با این سلاح ها شد و به شدت در این زمینه پیشرفت کرد.خوب این بحث و شروع این تحقیقات حداقل مربوط به ۲۵ سال پیش هست.
همزمان روی بقیه موارد برای مقابله با سلاح های رادیو اکتیو و میکروبی هم تحقیقات شروع شد البته فکر می کنم .
در عین حال بعد از انقلاب در حوزه بهداشت و درمان یک جهش بزرگ داشته و الان حتی در طب عمومی و غیر نظامی هم یکی از برجسته ترین کشورهای دنیا هستیم چه در جراحی های فوق تخصصی چه در تشخیص و چه در درمان ، داروسازی ، تحقیقات و امور آزمایشگاهی کلینیکی و پارا کلینیکی و این موضوع مطمئنا در بخش نظامی خیلی پیشرفته تر هم هست با توجه به اینکه هم سپاه و هم ارتش خودشون دارای بیمارستان و سیستم های آموزشیو درمانی هستن .مخصوصا بخش های داخل سپاه که اطلاع دارم بسیار قوی و پیشرفته هستن.
با این تفاسیر اگر فرض این سناریو رو درست بدونیم موضوعی به ذهن میاد که اگر ایران هم مقابله به مثل کرد و حمله ای به آمریکا کرد چه اتفاقی می افته؟؟؟؟؟

همه دنیا شاهد بودن و هستن که آمریکا در جمع کردن بحرانهای طبیعی داخلی خودش خیلی ضعیف بوده نمونه اون طوفان کاترینا که هنوز نتونستن منطقه رو جمع کنن و یا چین که به سختی آنفولانزا روکنترل کرد اما ایران با داشتن خیلی کمبودها می بینیم که در مدیریت بحران خیلی موفقتر هست و بوده مثل زلزله بم و یا حتی کمک به سومالی و پاکستان و....

در کنار این موارد آستانه تحمل مردم هر کشوری هم هست مردم ما مخصوصا نسل های اول و دوم خیلی با تحمل هستن چون توی سختی بزرگ شدن و بقیه هم به هر حال در سطح بالاتری از مردم مثلا آمریکا هستن خب آیا ایران توان مدیریت و کنترل بحران خوبی داره یا آمریکا؟؟؟
نمی خوام جواب بدم ولی خود امکان حمله ایران و مقابله به مثل به استرتژیست های امریکایی این اجازه رونمیده این روش رو استفاده کنن.اونم به شکلی که ایران رو محق می کنه برای هر کاری.

در مورد ۱۱ سپتامبر سایبری هم باید گفت :دوستان طرف دیگر رو در نظر نمی گیرن اگر این یک ۱۱ سپتامبر بود ایران هم اینقدر استراتژیست ها و مقامات نظامی احمقی نداره که اون رو دامن بزنه و از ابتدا این مانورها رو نمی دادن.اگر فرود و... این هواگرد ساختگی و اسبی تروا بود ایران با توجه به اشراف اطلاعاتی خود ادعا نمی کرد که ما این کار رو کردیم و....
هر چند این مورد می تونه عاملی برای استفاده امریکا و غرب باشه در راستای یک ۱۱ سپتامبر سازی اما این مورد ربطی به نظر من به این موضوع نداره و اتفاقی بود که افتاد و امریکا رو غافلگیر کرد.
و مورد بعدی اینکه بعد جدید جنگ همین بعد سایبر هست و اگر امریکا ادعا داره که ایران برش مسلط هست اصولا حمله اونها معنایی نداره پس دروغ اونها از همون ابتدا اگر حمله کنن آشکار هست.

اما یه مورد مهمتر اینکه[b] قدرت یعنی توانایی تحمیل اراده[/b] باید باور کرد توان امریکا و کشورهای امپریال در طول تاریخ متاثر از هژمونی قدرتی هست که دارن.و بزرگترین ضربه به این نوع کشورها هم از دست رفتن همین هژمونی و ترسی هست که ایجاد می کنن.چراکه هر عملی که موجب تضعیف اون بشه باعث شکل گیری مقاومتهای پراکنده که سیر به طرف تمرکزی شدن دارن میشه و آینده خوشی برای اون کشورها به دنبال نداره.
مثال بارز اون که چنگیز خان مغول قبل از همه جا ابتدا عوامل خودش رو می فرستاد و چنان مردم و سیستم حاکم می ترسید که شهر نه تنها مقاومت نمی کرد بلکه تسلیم میشد.

خود موضوع پهباد بزرگترین ضربه نظامی و علمی به آمریکا بود و همچنین اقتصادی و اطلاعاتی اما این مورد رو می تونن جبران کنن با تزریق بودجه استفاده از ابزارهای رسانه ای و... اما مشکل اصلی ضربه به قدرت اساسی آمریکا و اون توانایی تحمیل اراده اش هست.
این مورد رو نمی تونن به راحتی جبران کنن و آثار اون رو داریم کم کم می بینیم تا جایی که پاکستانی که روزی روزگاری روابطی با این کشور داشت حالا حرف از زدن هواگردهای آمریکا می کنه.

اما مورد بدتر اینکه درخواست اوباما این وسط یک حرکت ناشیانه بود که ضربه بعدی رو به امریکا زد .ممکنه دوستان بگن این هم بخشی از یک پازل هست و مدیریت شده اما من با قبول این رای دوستان می گن به هر حال تبعاتی هم برای اونها داره.
اونها با این حرکت سمی مهلک خوردن که معلوم نیست پادزهرش رو بتونن بسازن و مصرف کنن یا نه.
اما دلیل من چیه اینکه این درخواست ابرقدرت دنیا از کشوری بود که هواگرد ما رو پس بدین به شکلی اگر این اتفاق برای هر کشوری می افتاد (کما اینکه برای چین و شوروی هم مسبوق به سابقه هست) نهایتا اونها با امریکا وارد تعامل و همکاری شدن و هر چند با کمی مقاومت کاری که امریکا می خواست انجام دادن مثل پس دادن جنگنده آمریکا و این حرکت موجب حفظ هژمونی امریکا در دنیا می شد که ما هنوز اینقدر قوی هستیم که تحمیل اراده حتی به چین و شوری می کنیم.وبه شکلی گند کاری رو پوشش دادن .
اما حالا ابرقدرت بزرگ دنیا درخواستی رسمی داده درخواستی که از هر کشوری جنبه امری و دستوری داره اما ایران نه تنها اون رو رد بلکه با تمسخر و دهن کجی هم جوابشون رو داد و این در بعد استراتژیک یعنی یه ضربه به قدرت تحمیل اراده اونها و هژمونی اونها و این هم برای کم از خود موضوع اصلی پهباد نیست.

باور دادن به مردم دنیا که خانه عنکبوت سست ترین خانه ها هست.

البته اگر منافقین بی پدر مادر داخلی بزارن.

اما در مورد پس دادن این پهباد با توجه به نظر و تحلیل بالا من این پهباد رو ناموس کشورمون فرض می کنم وبه نظرم کوچکترین عقب نشینی نباید صورت بگیره و هر گونه پیشنهاد و مذاکره باید رد بشه.هر عملی در استرداد اون موجب بازسازی استراتژیک طرف مقابل میشه.
البته خوب می دونم کم کم سر و کله بی شمار دیپلمات صفت منافق پیدا میشه که باید دو دو تا چهار تا کرد و سود و زیان واگر پولی دادن می ارزه به تحریم بیشتر و می زنن و می کشن و... پس پسش بدیم و.....
اما این مثل این می مونه شما دختری داشته باشی که یه قل در بیاد به شما بگه دخترت رو به من بده بگین ادم خوبی نیستی نمیدم و دخترم رو سیاه بخت نمی کنم و طرف بگه بهت ۱میلیارد پول می دم .ممکنه ذهن حسابگر بگه خوب یه دختر ارزشی نداره بده بره ۱ میلیارد برای خودت و۱۰۰۰ پشتت بسه ولی اینجا بحث زورگویی طرف مقابل و عزت و شرف و ناموس خود فرد هست و اگر جونش همبره نمی تونه تن بده.

حالا این پهباد برای ما در نظر من این حکم رو داره.

جناب پرواز پرسیدین چرا برخی تسلیحات و توانایی ها رو میشه به دو دلیل یکی پیشگیری از جنگ احتمالی و به هم زدن طرح عملیاتی دشمن در بزنگاه و مورد بعدی که خیلی بدتر هست راضی کردن حمار صفت های داخلی ، اگر داخلیون ما فشار نیارن و نگن ما لگن هم نمی تونیم تولید کنیم اصولا نیازی به این کارها هم نیست و فشار خارجی نمی تونه موجب این اتفاقات بشه چونکه هر چقدر کمتر بدونن بهتره.ولی چه میشه کرد یه عده داخلی توی اون جبهه هستن خواسته (که خائن محسوب میشن) یا ناخواسته که نوکر و خائن بی جیره و مواجب شدن.
حداقل رحمت به پدر خائن که خودش و وطنش و دینش و هر چی داره می فروشه و در ازای چیزی دانسته و با فکر به کشورش خیانت می کنه خاک بر اون کسی که بی جیره و مواجب قربانی جنگ خر با خر میشن.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، یاسر نوروزی عضو هیئت علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نشستی با موضوع "بررسی عملکرد هواپیماهای جاسوسی از خانواده RQ170 مورد استفاده سازمان سیا" که امروز شنبه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تالار مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: هواپیمای آمریکایی که به دست ایران افتاد رادارگریز و بدون سرنشین است و رادرگریز بودن آن با چند ترفند صورت می‌گیرد.

وی با طرح این سؤال که آیا هواپیماهای رادارگریز را می‌توان رصد کرد؟ افزود: این‌گونه هواپیماها را می‌توان رصد کرد چون تحت یک فرکانس خاص رادارگریز هستند و اغلب هدف‌های رادارگریز بالاتر از فرکانس‌های یک تا 3 گیگاهرتز هستند.

نوروزی خاطرنشان کرد: در اوایلی که آمریکا وارد منطقه شده بود هواپیماهای رادارگریز این کشور روی سایت نطنز فعال بودند که ایران راداری با ارتفاع پایین در این منطقه مستقر کرد و آمریکا از ترس این رادار دیگر هواپیماهای بدون سرنشین و رادارگریز به این منطقه اعزام نکرد.

عضو هیئت علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: این‌گونه هواپیماها باید دارای راداری داشته باشند تا امواجی را به بیرون از محوطه خود ارسال کنند و رادار آنها خاص و از نوع LPI است.

وی با اشاره به اینکه هیچ راداری به صورت مطلق LPI نیست، اظهار داشت: اگر استدلال شود که این هواپیما رادار LPI داشته است تجهیزاتی در کشورمان داریم که از مسافت 60 تا 70 کیلومتری می‌توانیم این هواپیماها را مشاهده کنیم.

نوروزی با بیان اینکه هواپیمایی که بدون سرنشین است باید با پایگاهی ارتباط داشته باشد، تأکید کرد: این‌گونه هواپیماها نیاز به ارتباطی امن دارند و مجبور هستند سیگنال‌های مخابراتی ارسال کنند و باید از پرش سینگالی استفاده کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه در بحث جنگ الکترونیک رقابت وجود دارد گفت: باید سینگال‌های این هواپیما رمزگشایی شود تا این هواپیما کنترل شود.

وی افزود: این هواپیما اگر بخواهد به پایگاه خود بازگردد باید از GPS نظامی استفاده کند که از فاصله 30 کیلومتری می‌توانیم سینگال‌های GPS آن را شناسایی کنیم.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه از نظر علمی واقعاً می‌توان این هواپیماها را به راحتی فرود آورد، خاطرنشان کرد: اگر از سامانه این هواپیما خوب استفاده شود می‌توانیم لینک‌های خارجی دشمنان را کور کنیم.

نوروزی تصریح کرد: تمامی سیستم‌های ناتو توسط لینکی به نام "لینک 16" با یکدیگر در ارتباط هستند که اطلاع کمی از این لینک‌ها داشتیم اما با دست یافتن به این پهپاد جاسوسی می‌توانیم لینک 16 را بشکنیم و دیگر این لینک امن نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: این هواپیما GPS نظامی داشته و ادعا دارند که 10 به توان 17 سال طول می‌کشد که سیگنال این هواپیما شکسته شود که با به دست آوردن این سیگنال‌ها فضای کاری دشمن دیگر ناامن خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأکید کرد: اینکه ادعا می‌شود به دست آوردن این هواپیمای جاسوسی توسط ایران ناممکن بود کاملاً از نظر علمی غلط است و به دست آوردن آن برای ایران فرصت مناسبی را پیش آورده است.

نوروزی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی و در پاسخ به این سؤال که کد‌های این هواپیمای جاسوسی هر 2 تا 3 ثانیه یک بار تغییر پیدا می‌کند بنابراین این هواپیما چگونه توسط ایران فرود آمده است؟ گفت: اینکه هر 2 ثانیه کلید رمز این هواپیما تغییر پیدا می‌کند از نظر علمی درست نیست.

وی افزود: این‌گونه سخنان مربوط به عوام است و در دانشگاه‌ها نباید این طور سؤال‌ها را پرسید چون اگر قرار باشد هر 2 ثانیه کلید رمز این گونه هواپیماها تغییر پیدا کند پس باید هر 2 ثانیه یک بار اطلاعات جدیدی به این هواپیماها ارسال کرد که این امر غیرعلمی است.

عضو هیئت علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: سیستم‌های ناتو هر 24 ساعت یک بار کلید رمز خود را تغییر می‌دهند و در زمان جنگ نیز هر 30 دقیقه یک بار کلید رمز این سیستم‌ها تغییر پیدا می‌کند.

وی افزود: مناسب است که سیستم‌های این هواپیمای جاسوسی را مهندسی معکوس کنیم اما باید توجه داشت ما از این سیستم‌ها عقب نیستیم و حتی رادارهایی در کشور ساخته شده که بسیار پیشرفته ‌هستند.

نوروزی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود ماهواره‌های جاسوسی که آمریکا در اختیار دارد باز هم از این هواپیماها برای جاسوسی استفاده می‌‌شود؟ گفت: ماهواره‌های جاسوسی تنها یک بار می‌توانند از روی هدف عبور کنند و باید در مدت خاص دور زمین بچرخند پس نمی‌توانند به صورت تخصصی و پیوسته نقاط هدف را کاملاً رصد کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نه می‌توان ادعا کرد که در این حوزه از آمریکا پیشرفته‌تر هستیم و نه می‌توان گفت که 50 سال از آمریکا عقب‌ هستیم، ضمن اینکه محققان کشورمان سعی دارند سیستم‌های دفاعی کشور همواره به روز باشد.

[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901003001370]فارس[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]وی افزود: این هواپیما اگر بخواهد به پایگاه خود بازگردد باید از GPS نظامی استفاده کند که از فاصله 30 کیلومتری می‌توانیم سینگال‌های GPS آن را شناسایی کنیم.
[/quote]

يعني چي? سامانه جي پي اس فقط گيرندست و چيزي رو ارسال نميکنه که قابل دريافت باشه!
فقط سيگنال هاي دريافتي از ماهواره ها رو ميگيره... کاملا پسيو هست!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سپاه نیوز: زارعی با بیان اینکه جنگ الکترونیک در ایران سابقه‌ای ۳۰ ساله دارد، گفت: [b]رمز نگاری این هواپیما برای ما مشکل نیست و هنگامی که آمریکا به افغانستان و عراق حمله نظامی کرد، نسل قدیمی این پهپادهای جاسوسی به صورت سالم و یا نیمه سالم به دست ایران افتاد.[/b]
به گزارش سپاه نیوز، علی اصغر زارعی فرمانده سابق یگان جنگ الکترونیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشستی با موضوع "بررسی عملکرد هواپیماهای جاسوسی از خانواده RQ170 مورد استفاده سازمان سیا" که بعداز ظهر امروز شنبه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تالار مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: جنگ الکترونیک در کشورمان سابقه‌ای 30 ساله دارد.
وی افزود: هنگامی که آمریکا به افغانستان و عراق حمله نظامی کرد، نسل قدیمی این پهپادهای جاسوسی به صورت سالم و یا نیمه سالم به دست ایران افتاد.
زارعی خاطرنشان کرد: [b]روس‌ها سفری به ایران داشتند تا از هواپیماهای بدون سرنشینی که توسط ایران در منطقه کردستان و مرزهای شرقی فرود آمده بود، بازدید کنند و از آن کپی‌برداری کنند که البته توانستند نسل‌های پیشرفته این پهپادها را بسازند.[/b]
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه جنگ الکترونیک در کشورمان سابقه طولانی دارد، تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اتاقی با عنوان یگان جنگ الکترونیک و با حضور دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کردند، فعال بود و دانشجویان در این اتاق به جنگ الکترونیک در طول جنگ کمک می‌کردند و اکنون این دانشجویان از مسئولان جنگ الکترونیک در سپاه پاسداران و ارتش هستند.
وی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی و در پاسخ به این سؤال که کدهای هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا هر دو تا سه ثانیه تغییر پیدا می‌کند و چه طور ایران توانسته این پهپاد جاسوسی را بدون خسارت مهار کند، گفت: رمز نگاری این هواپیما برای ما مشکل نیست.
زارعی تاکید کرد: اکنون دانشجویانی در کشور تحصیل می‌کنند که مقطع دکتری آنها رمزنگاری است .
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: [b]اقدام جنگ الکترونیک ایران موجب شده سیستم این هواپیما کاملا دچار اشکال شده و پایداری خود را در انجام مأموریت از دست بدهد و تحلیل‌ها این امر را به اثبات می‌رساند که GPS نظامی این هواپیما محل خود را تغییر یافته دیده و بر عکس عمل کرده است.[/b]
زارعی تصریح کرد: این اولین باری نیست که این گونه هواپیمای جاسوسی آمریکا در منطقه و مناطق مرزی ایران فعال بودند و حتی چندین بار مشاهده و رصد شده‌ که این هواپیما در چه زمانی در مرزهای ایران حضور پیدا می‌کند.
نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا دستاوردهای این هواپیما برای ایران تنها در زمینه الکترونیکی است و آیا در بحث‌های آلیاژی کاربردی برای ایران خواهد داشت، گفت: دستاوردهای این هواپیما در ابعاد الکترونیکی، رمزنگاری، سازه و بدنه کاربردی است.
وی افزود: روی بدنه این هواپیما هیچ زاویه‌ای وجود ندارد تا سیگنال‌هایی که به آن برخورد می‌کند، بازگشت نداشته باشد.
این کارشناس جنگ الکترونیک با بیان اینکه سیستم ناوبری پهپاد جاسوسی آمریکا بسیار پیچیده بوده و لینک ماهواره‌ای داشته است، گفت: بسیاری از سیستم‌های این هواپیما برای ما شناخته شده است.
زارعی خاطرنشان کرد: این هواپیمای جاسوسی چند نوع رادار داشته تا بتواند موقعیت خود را داشته باشد و بتواند پیرامون خود را نیز جستجو کند.
فرمانده سابق یگان جنگ الکترونیک سپاه پاسداران اظهار داشت: این هواپیمای جاسوسی سنسوری داشته تا بتواند عکسبرداری کند و یکی از مأموریت‌های ویژه این هواپیما شناسایی مراکز هسته‌ای است که در این خصوص نیز سنسور ویژه‌ای داشته است.
وی در ادامه گفت:[b] اکنون رادار ملی در کشورمان ساخته شده و از اساتید دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در این پروژه استفاده شده است و این رادار بسیار پیشرفته است.
زارعی با بیان اینکه ایران اکنون دارای رادار پَسیو است، گفت: راداری که در حال حاضر در کرج مستقر است شعاع 500 کیلومتری را رصد می‌کند. پروژه رادار پسیو در مرحله خوبی به سر می‌برد و تا آنجا که خبر دارم 70 تا 80 درصد این پروژه آماده شده است.[/b]
این نماینده مجلس تصریح کرد: آمریکا به خوبی می‌داند ایران فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای دارد اما می‌خواهد برای ایران پرونده سازی کند و سعی دارد برای ادعاهای خود مستندات جمع کند.
این کارشناس جنگ الکترونیک در پاسخ به این سؤال که آمریکا دارای ماهواره‌های پیشرفته جاسوسی است اما چرا برای رصد و جاسوسی از این گونه هواپیماها استفاده می‌کند، گفت: اینگونه اقدامات آمریکا باید یکدیگر را پوشش دهند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا کشور روسیه درخواستی مبنی بر بازدید از این هواپیمای جاسوسی داشته و آیا ایران نیز از تجهیزات نظامی روسیه بازدید می‌کند، گفت: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دوستان ما تمامی تجهیزات نظامی روسیه را بازدید کردند و بسیاری از تجهیزات موشکی و هوافضای روسیه توسط متخصصان صنایع دفاعی کشور مورد بازدید قرار گرفت.
زارعی خاطرنشان کرد: در سال 64 به همراه شهید طهرانی ‌مقدم و حدود 30 تا 40 متخصص دفاعی کشور برای دریافت موشک اسکات به یک از کشورهای آفریقایی سفر کردیم.
این نماینده مجلس در ادامه گفت: هنگام برگشت و با هواپیمای باربری موشک‌های اسکات را به کشور آورده و شهید مقدم چندین سایت را راه‌اندازی کرد و با آموزش‌های اولیه این موشک‌ها به هدف‌های مورد نظر در عراق اصابت کرد.
فرمانده سابق یگان جنگ الکترونیک سپاه پاسداران تاکید کرد: برخی‌ها اینگونه تصور می‌کنند که جوانان و پاسداران کشورمان نمی‌توانند در حوزه جنگ الکترونیک پیشرفته باشند که باید پاسخ داد پیشرفت ما در این عرصه غیرقابل تصور است.
نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: ‌اینکه عنوان می‌شود روسیه از ایران درخواست داشت تا از پهپاد جاسوسی آمریکا بازدید کند، به نظر جنگ روانی آمریکایی‌ها است و روسیه تقاضایي مبنی بر بازدید از این پهپاد را نداشته است.

منبع :
http://www.sepahnews.com/shownews.Aspx?ID=3c8d3a61-62ed-49dd-a31c-278e3de65984

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مزایای جاسوسی آمریکا در ایران مهمتر از خطرات ناشی از لو رفتن یک هواپیمای بدون سر نشین ، ویا ۵۵ میلیارد دلاری است که در سال گذشته برای سیستم اطلاعاتی آمريكا خرج شده است.
يکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۹
شوراي روابط خارجي ايالات متحده كه از نهادهاي بسيار تاثير گذار در تصميمات دولت اوباما است در تحليلي ضمن ابراز نگراني از گرفتن پهباد جاسوسي آمريكا توسط ايران اذعان كرد كه به دام افتادن پهباد جاسوسي آمريكا به دست ايران مهم نيست بلكه مهم به دست آوردن اطلاعات جاسوسي از درون ايران است!
به گزارش نداي انقلاب اين شورا در اين تحليل با اشاره به وقوع چنين اتفاقي در سال ۱۹۶۰ در شوروي سابق نوشت:
کنترل هواپیمای آمریکایی U-۲ در تاریخ ۱ مه سال ۱۹۶۰، در منطقه Sverdlovsk ،اتحاد جماهیر شوروی از دست خارج شد . ماموریت U-۲ كه عملیات گراند اسلم – نامیده می شد -وظیفه عکسبر داری از سایت های موشک های بالستیک شوروی را برای به واشنگتن بعهده داشت.
گراند اسلم، درارتفاع بالا در طول چهار سال بر فراز خاک شوروی پرواز می کرد، و تحلیلگران سازمان سیا بدلیل بهینه سازی رادارهای دفاع هوایی شوروی هشدار هایی داده بودند و با در نطر گرفتن همه جوانب ریسک به دام افتادن را می دانستند ولي وزیر امور خارجه وقت از رئیس جمهور (آیزنهاور)در خواست کرده بود که پروازهای U-۲ مجددا از سر گرفته شود : " بدلیل اینکه اهداف سازمان های اطلاعاتی از اهمیت بیشتری نسبت به ،به دام افتادن ،بر خوردار است "
حال بايد ديد آیا تاریخ تکرارمی شود ؟هم اكنون هواپیمای بدون سرنشین نگهبان RQ – ۱۷۰در دست ايراني هاست.
آمریکا با "اعتماد به نفس بالا" گفت که این هواپیمای بدون سرنشین ،۱۴۰ مایل در داخل ایران وارد شده. چندین مقام دولتی اذعان کردند که هواپیمای بدون سرنشین تحت کنترل CIA بوده و ماموریت جمع آوری اطلاعاتی از داخل ایران را به عهده داشته است.
اين شورا در ادامه تحليل خود آورده است:این قابل درک است که این واقعه تیتر همه روزنامه ها شده و توجه زیادی را به خود جلب کرده با این حال، در بحث هواپیماهای بدون سرنشین این مسئله ،تعجب آور و یا افشاگرانه نیست.مزایای جاسوسی آمریکا در ایران مهمتر از خطرات ناشی از لو رفتن یک هواپیمای بدون سر نشین ، ویا ۵۵ میلیارد دلاری است که در سال گذشته برای سیستم اطلاعاتی آمريكا خرج شده است.

لينك خبر : http://www.javanonline.ir/vdcg739tuak9ny4.rpra.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راستي من اينجا خوندم كه مكانيزم نابودي خودكار نداره !
http://www.uasvision.com/2011/12/23/us-says-downed-rq-170-data-heavily-encrypted/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر روزي كه ميام توي سايت عزيز ميليتاري صحبت هاي جديدتر و اخبار جديدتري از اين شكار گذاشته شده كه مي بينم
واقعا دم همتون گرم
خداييش زحمت مي كشين
دستاتون طلا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]روس‌ها سفری به ایران داشتند تا از هواپیماهای بدون سرنشینی که توسط ایران در منطقه کردستان و مرزهای شرقی فرود آمده بود، بازدید کنند و از آن کپی‌برداری کنند که البته توانستند نسل‌های پیشرفته این پهپادها را بسازند[/quote]
نتيجه ي اين كار براي ايران چيه؟آيا ايران نيز درقبال آن چيزي به دست آوردند؟
مي توان گفت پهپاد هاي مدرن رزمي روسي و نمونه كپي گلوبال چيني از صدقه سري ايران است؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رضا جان این اتفاق برای حداقل چند سال تمام طرح های نظامی برای حمله رو به عقب انداخت .این موضوع رو کسانی که طرحریزی نظامی می دونن مطلع هستن ، به شکلی که اول باید تمام باگ های امنیتی رو پوشش بدن بعد اطلاعات مجدد به دست بیارن و بعد بر اساس اون لجستیک و پشتیبانی تهیه ببینن و طرح عملیاتی برای حمله بریزن.

اما موضوع به این بر می گرده که آمریکا الان داره با سیلی صورتش رو قرمز نگه میداره همین وگرنه طوری سوخته که الان فقط داره می دوه.
حالا هم که کم آوردن یه پهباد در پیت تر از این رو می خوان بفرستن یعنی که آهای مردم دنیا هیچ اتفاقی نیافتاده و خبری نشده ولی خودشون که می دونن چه ضربه ای خوردن.
قدرت سگ به پارس کردنشه فعلا فقط پارس می کنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
http://www.militaryparsi.ir/images/stories/iran_news/zaree-pahpad.jpg

جلسه بررسی ساز و کار های جنگ الکترونیکی با محوریت شکار پرنده ی RQ-170 با حضور دکتر علی اصغر زارعی نماینده ی مجلس و فرمانده ی سابق جنگال سپاه و دکتر نوروزی عضو هیئت علمی دانشکده برق در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد.
به گزارش بخش دفاع و امنیت میلیتاری پارسی به نقل از هیتنا،در ابتدای جلسه دکتر زارعی اظهار داشت: با وجود محدودیت های موجود در ایران می توان در مقابل تهدید ها ایستاد. وی با یادی از شهید طهرانی مقدم فعالیت های وی در دوران دفاع مقدس را نشانه ای از این تلاش ها دانست. وی با بیان اینکه بعثی ها در دوران دفاع مقدس با پشتیبانی غربی ها از امکانات رمز کننده برای ارتباطات خود برخوردار بودند که برای شکستن کد آن، کارهایی در دانشگاه شریف شروع شد که بعد از مدتی با امکانات بسیار کم به موفقیت رسید و روزی که اولین مکالمات رمز گشایی شد روزی فراموش نشدنی بود به علت اینکه عراقی ها با اطمینان فراوانی که به این سیستم داشتند از آن برای مکالمات فوق سری خود استفاده می کردند و پس از آن عراق دیگر توان سازمان دهی هیچ حمله ای برای غافلگیری ما را نداشت.
وی درباره شکار پهپاد امریکایی بیان داشت پیش از این پرنده های دیگری از امریکایی ها از ابتدای جنگ در افغانستان در اختیار ما قرار گرفته است که تعدادی از آن ها مهندسی معکوس شده اند و در حال حاظر در مرحله تست می باشند.
ویژگی های رادارگریزی RQ-170
سپس دکتر نوروزی نیز به بررسی علمی راه شکار این پرنده پرداخت. و ابتدا به شرح ویژگی های اینگونه پرنده های رادار گریز پرداخت:
1- اولین ویژگی این هواپیما ها را مواد بکار گرفته شده در ساخت آن ها دانست که با جذب امواج و تبدیل آن به گرما از بازگشت آن به رادار جلوگیری می کنند. وی افزود در ابتدای جنگ افغانستان امریکایی ها پرنده های بسیاری بر فراز نطنز می فرستادند که از موادی ساخت شده بود که رصد آن ها را سخت می کرد. تا اینکه با ساخت یک رادار فرکانس پایین و نصب آن دیگر هواپیماهای امریکایی از نزدیکی به این منطقه حراس پیدا کردند.
2- هر هواپیمایی برای رصد موقعیت خود و جلوگیری از برخورد، از رادارهایی استفاده می کند که این رادارها امواجی گسیل می کنند که خود را آشکار می کنند. دکتر نوروزی دومین ویژگی این هواپیما ها را استفاده از رادارهایی به اصطلاح LPI دانست. رادار های LPI که در این پرنده ها استفاده می شوند بوسیله سیگنال های معمول قابل ردگیری نیستند. اما ما در حال حاظر توانایی شناسایی رادار های LPI را از 60 الی 70 کیلومتری داریم.
3- سومین ویژگی این پرنده ها استفاده از سیستم سوخت سرد است که موجب فرار از رهگیرهای حرارتی می شود. و با توجه به ساختار این پرنده به نظر می آید از این سیستم نیز بهره گرفته است.
4- ویژگی دیگر این پرنده ها “لینک امن” برای تبادل اطلاعات ناوبری خود می باشد که سیگنال های مخابراتی آن با تکنیک پرش زمانی و سپس کدگذاری حفاظت می شوند. طبق اصول علمی چنانچه بتوان در فاصله کمی از پایگاه این لینک قرار گرفت توانایی دریافت آن وجود دارد و در مرحله بعد تنها نیاز به رمزگشایی این کدها است. وی در ادامه افزود با مشاهده زیاد رفتار این پرنده می توان به نحوه کدگذاری این سیگنال ها دست پیدا کرد زیرا تنها چند بیت اصلی برای تنظیم سرعت، جهت و اطلاعات کلی خود را تبادل می کند.
5- این نوع پرنده ها هنگامی که حس کند از منبعی در حال رصد شدن است دیگر به هیچ سیگنالی جواب نخواهد داد و با استفاده از GPS نظامی که در اختیار دارد و با GPS های عمومی تفاوت دارد، به آشیانه خود باز می گردد. وی همچنین افزود از لحاظ علمی می توان با جمینگ بر این سیستم نیز تاثیر گذاشت.
شکار RQ-170 با نظارت قبلی
دکتر نوروزی بیان داشت از نظر علمی می توان در نزدیکی پایگاه این پرنده، سیگنال های لینک امن آن را در یافت کرد. و اگر بتوان به نحوی این پرنده را مجبور کرد که اقدام به پروازهای مکرر نماید با مشاهده رفتار آن می توان چند بیت اصلی مورد تبادل را رمزگشایی نمود. پس از نظر علمی و با برنامه ریزی، توانایی رقابت با ویژگی های یاد شده و غلبه بر آن ها برای شکار این پرنده وجود دارد و ایرانی ها توانایی های علمی یاد شده را به خوبی در اختیار دارند.
دکتر زارعی نیز در قسمتی از سخنان خود اظهار داشتند این اولین باری نیست که این هواپیما وارد خاک ایران شده است و همواره از لحاظ مسیر حرکت، زمان های عملیات و . . . تحت نظر بوده است.
نحوه مقابله با سیستم خود انهدامی
دکتر زارعی در جواب نحوه مقابله با سیستم خود انهدامی و بازگشت به آشیانه در صورت تهدید، موجود در این پرنده پاسخ داد اقدامات جنگال می تواند موجب غلبه بر سیستم های تحلیل موقعیت این پرنده شود به گونه ای که پرنده نسبت به درک موقعیت خود دچار اشکال شود. در این صورت در پاسخ دستورها بر مبنای درک خود از موقعیت رفتار می کند و حتی متوجه تهدید نخواهد بود.
به گزارش خبرنگار هیتنا، دکتر زارعی بحث هایی نظیر شکار این پرنده توسط لیزر از سوی روس ها و غیره را بدون اساس فکری و جنگ روانی امریکایی ها در جهت بسط این تفکر که ایرانی ها توانایی هایی ندارند دانست. وی ادامه داد در حوزه جنگ روانی با بیان اینکه روس ها خواستار بازدید از این پرنده شده اند سعی شده است توانایی های امریکا بیش از اندازه بزرگنمایی شود.
وی افزود دو هفته پیش از رسانه ای شدن موضوع این شکار انجام شده بود.
مزایای قابل بهره برداری در اختیار داشتن RQ-170 :
دکتر نوروزی بیان داشت در بعضی زمینه ها اصولا عقب تر نیستیم که نیازی به مهندسی معکوس در آن داشته باشیم اما از لحاظ بعضی از سیستم هایی که این پرنده از آن استفاده می کند می توان بهره برداری های مناسبی انجام داد از جمله:
1- چنین ابزارهای جنگی دارای سامانه شناسایی دوست از دشمن می باشند. که از اهداف خود قبل از شلیک بر اساس کدی، دوست یا دشمن بودن را از او سوال می کنند. سامانه فعلی که در منطقه فعال است IFF5 نام دارد و این پرنده نیز طبیعتا باید از این سامانه پشتیبانی کند. و می توان به مطالعه و استفاده آن پرداخت.
2- تمامی سیستم های ناتو بوسیله لینکی با یکدیگر در ارتباطند که لینک فعلی ناتو لینک 16 نام دارد. این لینک همانند یک شبکه اینترنتی به هماهنگی بین ابزارهای جنگی کمک می کند. و حال می توان با اطلاعاتی که بدست می آید این سیستم را ناامن کرد.
3- GPS نظامی از دقت های بالاتر و سیگنالی که طبق ادعای امریکایی ها شکستن آن بسیار سخت است استفاده می کنند. با بررسی می توان از نظر عملی راه هایی برای فریب سیستم های درون منطقه بوجود آورد.
گفتنی است که تمامی این سیستم ها بسیار گران قیمت بوده و تغییر آن ها در منطقه بسیار هزینه بر خواهد بود.
4- این هواپیما چند نوع رادار در اختیار دارد که برای بررسی موقعیت خود نسبت به زمین، تحلیل محیط هوایی پیرامون خود، عکس برداری و حس تشعشعات زمینی از آن ها استفاده می کند. و یکپارچه کردن این سیستم ها در یک مجموعه نکته ای است که می توان آن را بررسی کرد.
وی همچنین در بخش های دیگری از سخنان خود اضافه کرد بعلاوه بعدهای مخابراتی و الکترونیکی و طراحی سازه ای موارد دیگری نظیر رنگ های ویژه جذب کننده امواج، سیستم ناوبری هواپیما، لینک ماهواره ای پرنده که در صورت از بین رفتن ارتباط با مرکز زمینی، از آن استفاده می شود و نحوه هماهنگی تمامی این سیستم ها در یک مجموعه را قابل مطالعه و بررسی دانست.

http://www.militaryparsi.ir/news-service/160-news/1136-news.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چالش كجاست؟ چند فرضيه:
1. آمريكايي ها نمي دانند كه اين پهپاد به چه روش كلي شناسايي و نشانده شده است، در اينصورت نبايد اشاره اي به روش كشف و نشاندن اين پهپاد بشود.

2. آمريكايي ها در ميدان حضور دارند و روش هاي كلي ما را مي دانند ولي بر جزئيات آن اشرف ندارند، مثلا آنها مي دانند كه ما از رادار هاي فركانس پايين و جي‌پي‌اس جمر و تجهيزات مرتبط با شكستن رمز لينك ماهواره اي استفاده مي كنيم، ولي نمي دانند (و يا نمي خواهند باور كنند) كه ايران قادر به شناسايي و نشاندن پرنده آنها است، چون بر جزئيات توانايي هاي جنگال ما اشراف ندارند، شايد زيادي اعتماد به نفس دارند و خوش باور هستند و بي احتياطي كردند. :applause:

3. آمريكايي ها ذاتي و به طور عميق بي احتياط هستند، و فكر اينجاي قضيه را نكرده بودند كه نيروهاي ايراني ممكن است اين پرنده را در يك سيستم فيدبك، گير بيندازند و به شيوه هاي خاص كنترلي (منظورم علم كنترل است، دوستاني كه با الكترونيك دانشگاهي آشنايي دارند مي دانند)، آن را در اختيار بگيرند.
********************

و اما سوالات فني كه در ذهن خود بنده شكل گرفت:
ببينيد لينك ماهواره اي علي القاعده بايد پوشش مخروطي داشته باشد، يعني به صرف دريافت يك سيگنال ماهواره اي در طيف عظيم فركانس هاي موجود، اشاره نمي كند كه اين سيگنال به چه مقصدي فرستاده شده است.
براي روشن تر شدن موضوع، مثالي مي زنم: آنتن هاي فرستنده تلوزيوني در محدوده وسيعي از زاويه، به صورت همه جهت عمل مي كنند، يعني يك آنتن تلويزيوني فقط مختص گيرنده اي خاص سيگنال نمي فرستد، بلكه به همه جهت ها ارسال مي كند و يك گيرنده خاص هم مي تواند يكي از دريافت كننده ها باشد. بنابراين اگر اين سيگنال، براي استفاده دستگاه خاصي فرستاده شده باشد، هرگز قادر نخواهيم بود دستگاه مقصد را شناسايي كنيم.
مگر اين كه آنتن ارتباط ماهواره اي آمريكايي ها قادر باشد امواج ارسالي را به محدوده بسيار نازكي از زاويه محدود كند، آيا چنين چيزي عملي است؟

سوال ديگر: براي ايجاد بازخورد بين پهپاد و واحد جنگال زميني، نياز است محل دقيق پهپاد در هر لحظه دانسته شود (رادار رهگير) تا بتوان كشف كرد كه هر تركيب خاص از بيت ها چه عكس العملي را توسط پهپاد در پي دارد.
مثلا وقتي تركيب بيتي 100101010111 (در مثل مناقشه نيست) به پهپاد مي رسد پهپاد به سمت راست منحرف مي شود، خوب تا زماني كه محل دقيق پهپاد در هر لحظه دانسته نشود (معني دقيق رادار رهگير) امكان اين كه عكس العمل پهپاد مورد سنجش واقع شود، وجود نخواهد داشت. بنابراين با پذيرش اين سناريو، الان رادار رهگيري داريم كه قادر به كشف محل دقيق هواگردهاي پنهانكار (استيلث) دشمن است.

فعلا همين....
يه خورده فسفر بسوزونيم ببينيم چه مي شود... :rose:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.