saman_777

پروژه هواگرد ضربتی بسترآزمایش دارپا فالکون ( DARPA Falcon Project)

Recommended Posts

fas.org با کمی ویرایش و تغییر متن
سالها پیش شاید پرواز برای انسان آرزویی دست نیافتنی بود ولی اکنون او بدین آرزو دست یافته است ولی پس از پرواز تازه متوجه مشکل جدیدتری شد و آن مدت طولانی پرواز از نیمی ار محیط زمین بود . هرچند با ورود موتور های جت این مدت زمان برای هوانوردان کاهش یافت ولی باز هم فاصله تا نتیجه مطلوب زیاد بود . بمب افکن هایپر خود ددریچه ای گشود تا آرزوی کاهش مدت زمان پرواز به واقعیت نزدیکتر شود .

جنگنده بمب افکن هایپر سوار (HyperSoar) یک جنگنده و یا در اصل بمب افکنی است هم اندازه بمب افکن بی 52 که می تواند از خاک آمریکا به پرواز در امده و به هر نقطه ای از جهان که مورد نیاز است در هر سرعت و در هر ارتفاعی حمله هوایی کرده و بدون استفاده از سوختگیری هوایی و نیز بدون استفاده از پایگاه واسطه زمینی و با استفاده از تجهیزات پیشگیرانه دفاعی درون خود به سلامت به پایگاه خود در آمریکا بازگردد . این بمب افکن میتواند با سرعتی معادل 6700 مایل بر ساعت (10 ماخ ) و با مقدار دوبرابر مهمات هواپیماهای بمب افکن ساب سونیک (زیر سرعت صوت ) عادی به پرواز در آید .

ساختمان این بمب افکن به گونه ای طراحی شده است که با وارد شدن به اتمسفر زمین واستفاده از کمتری نیروی ممکن خود را به سمت هدف رسانده و ماموریت خود را انجام دهد . برای این کار این پرنده با روشن کردن موتورهای نیرومند خود تا ارتفاع 130000 پایی از سطح زمین بالا می رود و سپس موتورهای خود را خاموش میکند تا به صورت شیرجه ای با شیب پایین مجددا سرعت گرفته و مقداری از مسیر خویش را بدون استفاده از سوخت طی کند . سپس مجددا موتورهای قدرتمند خود را روشن کرده و مجددا به ارتفاع فوق باز میگردد .(همانند سنگ صافی که در صورت پرتاب به صورت افقی میتواند چندین بار از روی آب جهش کرده و مجددا به هوا باز گردد .) همانطور که میدانیم جو زمین در مقابل اجسام خارج از زمین که به سطح زمین نزدیک می شوند دارای نوعی مقاومت است و از ورود آن تا حد ممکن جلوگیری میکند . (مانند مقاومت سطح آب در قبال سنگ صاف ) پس بمب افکن هایپر با استفاده از همین خاصیت به علاوه موتورهای نیرومند خود می تواند در طول اتمسفر زمین به سمت هر منطقه مورد نیاز پرواز کند.

تصویر



لینک عکس را درست بزارید.
عکس به گالری منتقل شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.