mahdavi3d

واستوچنی؛ پايگاه فضايي شرق دور روسيه / اولین پرتاب سایوز از پایگاه جدید به زودی

Recommended Posts

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://www.military.ir/forums/topic/15924-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%86%D9%88%D8%B1-%D9%82%D8%B2%D8%A7%D9%82%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-ba/"]{...}[/url][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]با تشكر از Major_Gordon گرامي،...

[quote] برخی منابع می گویند دولت روسیه به منظور کاهش هزینه های اجاره ای در بایکونور ، در حال ساخت یک پایگاه فضایی - موشکی جدید با نام ووستوکنی در ایالت آمور اوبلاست واقع در شرق روسیه در نزدیکی مرز مشترک این کشور با چین می باشد. ...[/quote] همينطور است :mrgreen:

[color=darkred][b]روسیه برای ایجاد پایگاه فضایی خود هشت میلیارد دلار هزینه می کند[/b][/color]
[color=blue]'ولادیمیر پوپوفکین' رییس آژانس فضایی فدرال روسیه از ساخت پایگاه فضایی 'واستوچنی' واقع در استان 'آمور' در خاور دور این کشور با صرف هشت میلیارد دلار (250 میلیارد روبل) اعتبار خبر داد.[/color]
پوپوفکین روز پنجشنبه در مصاحبه با روزنامه روسی 'کامرسانت' گفت: عملیات احداث پایگاه فضایی 'واستوچنی' در ماه های آینده آغاز می شود.
به گفته مقام روس، کار طراحی و نقشه کشی محوطه پایگاه فضایی واستوچنی جریان دارد.
وی خاطرنشان کرد: این پایگاه در سال 2015 برای پرتاب فضاپیماها و موشک های فضایی آماده خواهد شد و از سال 2018 هم فضاپیماهای سرنشین دار از آن پرتاب خواهد شد.
رییس آژانس فضایی فدرال روسیه یادآوری کرد: روسیه در حال حاضر پرتاب های فضایی خود را از پایگاه فضایی بایکانور که از قزاقستان اجاره کرده است انجام می دهد.
روسیه سالانه 100 میلیون دلار بابت اجاره این پایگاه به قزاقستان پرداخت می کند.
روسیه برخی از پرتاب های فضایی نظامی خود را نیز از پایگاه فضایی 'پلستسک' واقع در شمال این کشور انجام می دهد.

[color=olive]22/5/1390[/color]
منبع: آويا
[url="http://avia.ir/Nsite/FullStory/?Id=5721"]http://avia.ir/Nsite...lStory/?Id=5721[/url]
----------

[b]تصوير زير مكان پايگاه هاي مهم فضايي روسيه را نشان مي دهد.[/b]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/Russia_Cosmodromes.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Russia_Cosmodromes.jpg[/img][/url]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/Russia_Cosmodromes.jpg"]لينك عكس[/url]

[b]براي ديدن تمام پايگاه هاي فضايي روسيه، روي لينك زير كليك كنيد.[/b]
[url="http://www.russianspaceweb.com/centers.html"]http://www.russiansp...om/centers.html[/url]
----------

[b]در حال حاضر 65% پرتاب ها از "بايكونور" و مابقي از "پلستسك" انجام مي شود.

با پايان يافتن ساخت پايگاه جديد "واستوچني" تا سال 2020، 45% پرتاب ها از اين پايگاه انجام خواهد شد و سهم "بايكونور" به 11% كاهش خواهد يافت، سهم "پلستسك" 44% خواهد بود.[/b][/font][/size]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

cosmodrome-model.jpg


كل پروژه 10 ميليارد دلار تخمين زده شده است.
امسال (2012 ميلادي)، 1 ميليارد هزينه مي‌شود.
http://www.spacesafe...tion-continues/

ويدئو


Cosmodrom_Vostochny_04_1001.jpg
دانلود (حجم: 64.36 مگابايت)
http://trainbit.com/...tochny_1001.mp4

 

اسكرين‌شات
  
thumb_Cosmodrom_Vostochny_04_1006.jpg thumb_Cosmodrom_Vostochny_04_1005.jpg thumb_Cosmodrom_Vostochny_04_1004.jpg thumb_Cosmodrom_Vostochny_04_1003.jpg


 thumb_Cosmodrom_Vostochny_04_1010.jpg thumb_Cosmodrom_Vostochny_04_1009.jpg thumb_Cosmodrom_Vostochny_04_1008.jpg thumb_Cosmodrom_Vostochny_04_1007.jpg
 

ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000]پوتین وعده داد:
[b]اعزام نخستین فضانورد از خاک روسیه در سال 2018[/b][/color]

[color=#0000CD]رئیس جمهور روسیه از طراحی پایگاه فضایی اختصاصی و انجام نخستین سفر سرنشین دار به فضا از خاک این کشور تا پنج سال آینده خبر داد.[/color]
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روسیه قصد دارد به پشتوانه سابقه درخشان شوروی سابق در حوزه فضا، به رقیب پر قدرت ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA)‌ تبدیل شود.
«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه در مراسم پنجاه و دومین سالگرد سفر تاریخی «یوری گاگارین» به فضا، برنامه های بلند مدت فضایی این کشور از جمله سفر سرنشین دار به ماه و مریخ طی دو دهه آینده را تشریح کرد.

روز جمعه و همزمان با مراسم «شب یوری»، «پوتین» در گفت‌وگوی ویدئویی با فضانوردان روس مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ تأکید کرد: نخستین سفر سرنشین دار به فضا از خاک روسیه در سال 2018 میلادی انجام خواهد شد.
پس از بازنشستگی برنامه شاتل های فضایی ناسا، کپسول فضایی روسیه وظیفه انتقال فضانوردان به فضا را از پایگاه فضایی بایکنور قزاقستان بر عهده گرفته است؛ این پایگاه فضایی در قالب قراردادی با مبلغ اجاره سالانه 115 میلیون دلار تا سال 2050 در اختیار روسیه قرار گرفته است.
روسیه با هدف ارسال فضانورد به ماه، مریخ و مقاصد دوردست در فضا، پایگاه فضایی Vostochny را در شرق سیبری در نزدیکی مرز چین در دست ساخت دارد که وابستگی این کشور به پایگاه بایکنور قزاقستان را به حداقل می رساند.
این پایگاه فضایی (Vostochny Cosmodrome) در نزدیکی سواحل اقیانوس آرام قرار دارد که امکان بازگشت و فرود کپسول حامل فضانوردان در آب های منطقه را فراهم می کند.
به گفته «پوتین»، کشورهای آمریکا و اروپا نیز می توانند از پایگاه فضایی اختصاصی روسیه استفاده کنند.

روسیه برای توسعه اکتشافات فضایی تا سال 2020 میلادی بودجه 52 میلیون دلاری در نظر گرفته است؛ همچنین آژانس فضایی فدرال «روس کاسموس» با هدف انجام سفر سرنشین دار به ماه، مریخ و مقاصد دوردست فضایی در دهه 2030 میلادی در حال توسعه فناوری موشکی و فضاپیماهای جدید است.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۲۵ فروردین ۱۳۹۲[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://isna.ir/fa/news/92012508496/%D8%A7%D8%B9%D8%B2%D8%A7%D9%85-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D9%81%D8%B6%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%A7%DA%A9-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84"]ایسنا[/url][/font][/size]


[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000]پوتین از پایگاه فضایی جدید روسیه دیدن کرد
[b]روسیه پایگاه فضایی بایکونور را تا سال 2050 اجاره کرد[/b][/color]

[color=#0000CD]روسیه پایگاه فضایی بایکونور واقع در قزاقستان را تا سال 2050 میلادی تمدید اجاره کرد.[/color]
به گزارش ایرانا، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه از مسکو با اعلام این خبر گزارش داد ، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفت این کشور به اجاره این مجموعه فضایی واقع در قزاقستان ادامه خواهد داد.
برپایه این گزارش اجاره سالانه مجموعه پایگاه فضایی بایکونور 116میلیون دلار خواهد بود.
این درحالی بود که نگرانی برسر پرداخت اجاره این پایگاه، مسکو درماه فوریه گذشته گفته بود روسیه ممکن است اجاره برخی از تاسیسات و امکانات در بایکونور را به حالت تعلیق در آورد.
آسوشیتدپرس گزارش داد پوتین در جریان بازدید از محل احداث سکوی پرتاب جدید وستوچنی در شرق روسیه ، تاکید کرد که مسکو پایگاه فضایی بایکونور را رها نخواهد کرد.
سکوی پرتاب وستوچنی در فاصله پنج هزارو 500 کیلومتری شرق مسکو و در یکصد کیلومتری مرز چین واقع است.
انتظار می رود اولین پرتاب از این سکو در سال 2015 صورت گیرد.
برپایه این خبر مسکو درحال حاضر پرتاب سفاین سایوز خود را از پایگاه فضایی بایکونور واقع در قزاقستان به مقصد ایستگاه بین المللی فضایی انجام می دهد.
یوری گاگارین نخستین مرد فضانورد جهان، 52سال پیش از پایگاه فضایی بایکونور به فضا رفت و این پایگاه تا به امروز فعال است .

پوتین از پایگاه فضایی جدید روسیه دیدن کرد
ایرنا در گزارش دیگری به نقل از ریانووستی، پوتین روز جمعه در جریان بازدید از پایگاه فضایی در دست احداث ˈواستوچنیˈ در استان ˈآمورسکˈ این کشور گفت: اولین پرتاب فضایی از این پایگاه در سال 2015 انجام می گیرد و در سال 2018 هم فضاپیماهای سرنشین دار از این مرکز فضایی به فضا پرتاب خواهد شد.
وی با بیان این که پایگاه فضایی ˈواستوچنیˈ پایگاهی بین المللی خواهد بود، اظهار داشت: امیدوارم که نه فقط کارشناسان ما، بلکه همکاران اروپایی، آمریکایی و دیگر کشورهای جهان هم از این پایگاه استفاده کنند.
پوتین به برنامه دولت روسیه در باره پایگاه واستوچنی اشاره کرد و گفت: از این مرکز برای تحقیقات در باره کهکشان های دور دست استفاده خواهد شد.
وی افزود: طبق برنامه موجود قصد داشتیم فضاپیماها و ماهواره برهای تا وزن 55 تن را از این پایگاه پرتاب کنیم، اما کارشناسان معتقدند که برای وزن های بیشتر هم می شود برنامه ریزی کرد و این موضوع در نشستی در خصوص طرح های فضایی مطرح خواهد شد.
رییس جمهوری روسیه سپس در ارتباط ویدئویی زنده با ایستگاه فضایی بین المللی، روز فضانورد را به فضانوردان این مرکز فضایی در مدار زمین تبریک گفت.
عملیات ساخت پایگاه فضایی ˈواستوچنیˈ از حدود هفت سال پیش جریان دارد و دولت روسیه برای احداث آن هشت میلیارد دلار هزینه کرده است.
روسیه هم اکنون از پایگاه فضایی بایکانور در قزاقستان و مرکز فضایی ˈپلستسکˈ در شمال غرب روسیه پرتاب های فضایی خود را انجام می دهد.
روسیه پایگاه فضایی بایکانور را طبق قراردادی تا سال 2050 از قزاقستان اجاره کرده است و سالانه 115 میلیون دلار اجاره بها بابت آن می پردازد.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]23 فروردین 1392[/color]
منبع: [url="http://hamshahrionline.ir/details/208692"]همشهری آنلاین[/url][/font][/size]

[color=#ee82ee][i][size=1][font=tahoma,geneva,sans-serif]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم، تاپيك بالا بيايد.[/font][/size][/i][/color] ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه عجب یه حرکت فضایی درست انجام دادن.خیلی زودتر از اینا باید انجام میشد.همچین حرکتی رو باید تو قسمت نیروی دریاییشون در دریای سیاه هم انجام بدند از سواستوپول برن و تو خاک خودشون یه پایگاه خوب بزنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مشکل اینا بیشتر پوله وگرنه پتانسیل انجام این کارا رو دارن.هر چند به نظر من یه کم ضعف مدیریتی وجود داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
Drone footage of Russia’s new Vostochny Cosmodrome

 

 

http://www.aparat.com/v/ynsQO

منظره برفی پایگاه که توسط پهپاد راشا تودی فیلمبرداری شده  2016

--

تصاویر جالب از ساخت ساز پایگاه

The construction of the cosmodrome "Vostochnyi" (eastern). Launched in ۲۰۱۰

 

http://www.aparat.com/v/qaEAC

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسیار عالی بود واقعاً لذت بردم از طراحی پایگاه امیدوارم پایگاه فضایی سمنان ما هم برای چنین ماهواره بر هایی آماده بشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.