misalu2001

فرق دشمنی ژاپن و دشمنی ما با آمریکا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام

مال جاپن رو نگاه کنید !!!


http://www.usdebtclock.org/gold-demand-by-country.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا اینا که شما معرفی کردی بدهی های کشور ها به آمریکا هستن یا کلا بدهی هستند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به به ، جناب ایلومیناتور عزیز ، رسیدن به خیر ، چشم ما روشن.

خیلی خیلی خوش اومدی.

[quote]از اینکه قابل دانستید و مطالعه فرمودید مفتخرم.[/quote]

خواهش می کنم دوست عزیز ، این فرمایش ها کدومه.

[quote]اما در مورد سوال، بنده نظر شخصی بی دلیلی می توانم بدهم چون این سوال شما برای بنده سوال بسیار بسیار سخت و غیر قابل پاسخ به طور قطعی است. اما شخصا معتقدم چیزی شبیه به چین می شد. چین هم الان دارد در مسیر صنعتی شدن پیش می رود (گر چه یک ربع قرن عقب تر از ژاپن فعلی)[/quote]

جواب دقیق به این سوال دادن ، همانطور که شما اشاره کردید ، امکان ندارد. چرا که باید دید آیا با روحیه ای که مردم ژاپن داشتند ، آیا پیاده سازی یک حکومت کمونیستی در این کشور امکانپذیر بود یا خیر؟ که البته احتمالش خیلی ضعیف به نظر می رسد. اما من به شخصه معتقدم که اگر ژاپن در کنفرانس پوتسدام و یالتا به زیر چتر شوروی رفته بود ، امروزه به اندازه 20 درصد اقتصاد چین هم رشد نکرده بود. می دانید چرا؟ پاسخ این سوال رو باید در ساختار حکومتی ، اقتصادی و جامعه شناسی چین و تفاوت آن با شوروی دنبال کنید. در سال 1949 مائو تسه دونگ بر رقیب دیرینه خود (چیان کای شک) پیروز شد و رسما حکومت کمونیستی در این کشور برپا کرد. از این زمان به بعد چین به سوی صنعتی شدن پیش رفت. اما همانطور که خاصیت جوامع سوسیالیستی است ، با جهان بیرون رابطه ندارند و به همین خاطر ترقی چندانی نکردند. این روند تقریبا تا اواخر دهه 1960 دنبال شد. اما کم کم چین در ایدئولوژی خود تجدید نظر کرد. از اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 شروع به گسترش روابط با کشورهای سرمایه داری کرد. این اقدامات چین با سفر نیکسون به پکن در سال 1972 (و یا 1973 ؟؟؟)به اوج خود رسید. چین دیگر کشوری بسته نبود. این روند در شوروی نیز اجرا شد. با سفر نیکسون به مسکو و دیدار با برژنف ، عملا جنگ سرد پایان یافته به حساب می آمد. چین از زمانی که درهای خود را به روی کشورهای غربی گشود و به تعامل و داد و ستد با کشورهای غربی پرداخت ، توانست وضعیت اقتصادی نابسامان خود را بهبود بخشد. چین با بازنگری در اصول ایدئولوژی کشور خود توانست بسیاری از معایب نظام سوسیالیستی این کشور را به خوبی برطرف کند. دقیقا از همان اوایل دهه 1970 که چین سیاست های درهای باز خود را اجرا کرد ، اقتصاد این کشور شروع به بهبود کرد. اقتصاد این کشور رو به بهبود رفت ، ولی این کشور کماکان یک کشور با ایدئولوژی چپ به حساب می آمد. دکتر محمد حسنین هیکل ، روزنامه نگار معروف مصری و از دوستان نزدیک جمال عبدالناصر در دیدار خود با چوئن لای ، نخست وزیر چین از وی پرسید : شما احترام زیادی برای پاتریس لومومبا قائل هستید. به طوریکه دانشگاهی را به نام او نامگذاری کردید. اما با این حال قاتل او (سرهنگ موبوتو) را به چین دعوت کردید و به او بی اندازه احترام می گذارید. آیا این کار دهن کجی و تمسخر نهضت چپگرایان نیست؟؟ چوئن لای در جواب او گفت : [color=#0000cd][size=5]ما به این موضوع کاملا واقف هستیم، ولی اکنون در راه ایجاد رابطه سیاسی با دنیا هستیم و در سیاست این مسائل مطرح نیست[/size][/color].

چین به واسطه بازنگری در اصول ایدئولوژی اش و تجدید نظر کلی در آنها و کنار گذاشتن برخی مسائل در ایدئولوژی خود بود که توانست به این جایگاه برسد. اگر این کار را نکرده بود ، شاید اقتصاد چین در حال حاضر به اندازه 25 درصد حجم کنونی اقتصاد چین می بود. در حالیکه در شوروی چنین نبود. بدترین مساله در شوروی رابطه با غرب بود. همانطور که گورباچف شروع به گسترش روابط شوروی با غرب کرد ، به شدت مورد انتقاد قدیمی های حزب کمونیست قرار گرفت.

به نظر من اگر ژاپن به زیر چتر شوروی می رفت ، شاید امروزه کمتر از 20 درصد اقتصاد چین رشد کرده بود. یکی از مهمترین و اصلی ترین مواردی که باعث پویایی و ثبات اقتصاد یک کشور می شود ، همین تعامل داشتن با سایر کشورها است. اگر اقتصاد چین از اوایل دهه 1970 رو به ترقی رفت ، (با در نظر گرفتن سایر موارد) یکی از اصلی ترین علل آن همین تعامل داشتن این کشور با سایر کشورها بود.

اما همه این مسائل رو عنوان کردم تا به یک جمع بندی کلی برسیم. ژاپن به توسط آمریکا توانست اقتصاد ویران شده خود را بازسازی کند. آمریکا پس از جنگ جهانی دوم در سال 1946 طرح مارشال را پیاده کرد. این طرح شامل کمک های مالی به کشورهایی بود که در جریان جنگ جهانی دوم آسیب دیده بودند تا این کشورها بتوانند اقتصاد ویران خود را بازسازی کنند. آمریکا از اجرای این طرح دو هدف عمده را دنبال می کرد: 1- یکی از اصلی ترین علل بروز دو جنگ جهانی ، مساله اقتصادی کشورها بود. اقتصاد نابسامان کشورها آنها را به سمت تمامیت خواهی سوق می داد. کشورها با داشتن اقتصادی سالم و پویا و پایدار دیگر به جنگ نمی اندیشیدند. میلیون ها دلار کمک از سوی آمریکا به سمت کشورهای درگیر در جنگ سرازیر شد که آنها بتوانند وضعیت اقتصادی خود را سامان بدهند. 2- به وسیله این کمک های مالی و با بهبود وضعیت معیشتی این کشورها ، خطر سقوط این کشورها به دامان کمونیسم از بین می رفت. کشوری که دارای اقتصادی پویا و سالم بوده باشد ، هیچگاه به فکر متمایل شدن به شرق را نخواهد داشت.

به این ترتیب آمریکا با کمکهایی که به این کشور و سایر کشورهای آسیب دیده در جنگ کرد ، عملا نقطه آغاز بهبود وضعیت اقتصادی ژاپن شد. آمریکا یک سیاست کلی را در ژاپن دنبال می کرد. آمریکا تصمیم داشت از دشمن درجه یک خود در جنگ جهانی دوم ، یک کشور دوست برای خود بسازد. جنگ کره نقطه عطفی در اقتصاد ژاپن به شمار می رفت. در این جنگ که از سال 1950 الی 1953 در شبه جزیره کره اتفاق افتاد ، اقتصاد ژاپن بسیار رونق گرفت. کشورهای درگیر در این جنگ مایحتاج خود را از ژاپن تهیه می کردند که نزدیک ترین کشور به منطقه جنگی بود. همین موضوع سبب رشد چشمگیر اقتصاد ژاپن شد.

اما با همه مواردی که درباره اهمیت دادن آمریکا به ژاپن گفته شد ، در اصل این اراده مردم ژاپن بود که سبب رونق اقتصادی این کشور شد. ژاپنی های سخت کوش و با اراده ای پولادین تصمیم به بازسازی کشور خود گرفتند و دیدیم که در کنار کمک های مالی و سیاسی آمریکا ، اراده سخت مردم ژاپن سبب رونق اقتصادی این کشور شد.

وضعیت اقتصادی کنونی ژاپن نیز مثل سایر کشور های غربی است. کشورهای غربی به صورت عمده و بسیار گسترده با همدیگر تعامل و مراوده دارند. در واقع هر یک به صورت جزئی از یک کل ایفای نقش می کنند. به این صورت حداکثر منافع هر کشور با این تعامل گسترده تامین می شود. در گذشته کشورهایی مثل شوروی ، ژآپن ، آلمان سودای سیادت بر کل جهان را در سر می پروراندند. اما امروزه هر عقل سلیمی تایید می کند که انجام این امر ممکن نیست و نمی توان به صورت نظامی جهان را تحت سلطه گرفت. این است که با تعامل گسترده با یکدیگر سعی در حفظ منافع خود از جهان هستند. البته در کنار این تعامل گسترده ، استقلال سیاسی و تمامیت ارضی هر کشور نیز به طور واقعی حفظ می شود. اینکه ما فکر کنیم ژاپن کشور مستقلی نیست و تحت سلطه آمریکا است و از این دست صحبت ها ، به نظر من کاملا مردود است. ایران هم در زمان پهلوی کشوری تحت نفوذ آمریکا بود و با همه جهان تعامل داشت و کمک های زیادی هم از جانب آمریکا دریافت می کرد. اما به راستی چرا اقتصاد آن مانند ژاپن رشد نکرد؟؟


[quote]به نظر بنده بمب اتم زدن به کل مردم بی خبر یک شهر بدون اینکه مردم بدانند چه در انتظارشان است و بیاستاند تا رادیو اکتیو شوند و این کار دفعه دوم هم تکرار شود، حقیقتا جنایتی فراتر از حد هر جنایت دیگر است و تعداد قربانیان زنده این ماجرا بسیار است (کسانی که رادیو اکتیو باعث نقص عضو شان شده و ...) و ژاپنی ها و حتی به نظرم اکثر دنیا قبول دارند که این اقدام جنایتی جنگی در ابعادی بی نظیر بوده.[/quote]

در اینکه عمل آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی جنایتی هولناک است ، هیچ شکی وجود ندارد و این لکه ننگ هیچگاه از پیشانی آمریکا زدوده نخواهد شد. اما مساله اینجاست که ژاپنی ها نیز کمتر از آمریکا جنایت نکرده اند. جنایت های گسترده ژاپنی ها در چین هنوز که هنوز است ، از خاطر چینی ها زدوده نشده است. استعمار و استثمار و جنایت های غیر بشری ژاپن در شبه جزیره کره هنوز هم از خاطر مردم این کشور پاک نشده است. حرف من این است که اگر ژاپنی ها به خاطر بمباران اتمی دو شهرشان از آمریکا کینه به دل داشته باشند ، مردم چین و کره و روسیه و آمریکا نیز می بایست از ژاپن کینه به دل داشته باشند.

مساله اینجاست که جهان امروز به مساله سلاح هسته ای بسیار حساس است. به همین خاطر جنایت آمریکا در بمباران اتمی دو شهر ژآپن بسیار چشمگیرتر از سایر جنایت ها در جهان مطرح می شود. البته من قصد کم رنگ کردن این جنایت هولناک و غیر بشری را ندارم. اما اگر بخواهیم واقع بینانه به ماجرا نگاه کنیم ، جنایات غیر بشری ژاپنی ها نیز کمتر از آمریکایی ها و سایر کشورها نیست. کشور ما در زمان حکومت آقا محمد خان قاجار به تفلیس گرجستان حمله کرد و این شهر را به کلی تخریب کرد و مردمان آنرا کشت و به زنان آنها تجاوز کرد. هنوز که هنوز است با گذشت بیش از 200 سال مردم گرجستان از ایرانی ها دل خوشی ندارند. ایرانی ها از روس ها و انگلیسی ها به خاطر سالها استعمار کشورشان نفرت دارند.


[quote]تا حدی موافقم، اما این دلیل نمی شود که ما ژاپن را سر سپرده بدانیم. ژاپن دارد در این تعامل بازار را تصاحب می کند و این یعنی پیش روی و حتی اگر هم نخواهد آمریکا را تضعیف کند، عملا دارد می کند.[/quote]

موافقم.

ژاپن کشوری مستقل است. نه سرسپرده و نه نوکر آمریکا است. بلکه کشوری کاملا مستقل با سیاست های مستقل است. حالا اگر منافع سیاسی این کشور به گونه ای است که آنرا همسو با آمریکا کند ، این دلیل بر سرسپردگی این کشور نمی شود. کما اینکه اگر این گزاره را بپذیریم ، می بایست همه جهان به استثنای چند کشور را نوکر و سرسپرده آمریکا بدانیم. آمریکا و ژاپن از طریق یکدیگر و با تعامل گسترده با یکدیگر ، منافع سرشاری عایدشان می شود و به همین خاطر سیاست های کلی شان نیز تقریبا همسو است.
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنای میسالو عزیز
فرض اولیه شروع تاپیک مشکل داره
ما با امریکا دشمن نیستیم . وقت این کارهای بچه گانه رو هم نداریم
ما فقط استقلال نظر و عمل خودمون رو می خواهیم
ما رو چه کار به ان طرف کره زمین
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز شاید بعضی نظراتت درست باشه ولی به طرز بسیار بدی ادا شده و بسیاری از حقایق در اون عمدا یا سهوا نادیده گرفته شده
بد نیست در مورد نکات زیر کمی بیشتر تامل کنیم
این ما نیستیم که با آمریکا کار داریم ، اونا هستن که دائمابه خاطر این که ایران حاضر نیست مثل ژاپن و کره جنوبی و .... تن به خفت و نوکری بده با ما کار دارن و دائما ما رو تهدید به حمله نظامی و تحریم میکنن
به طور طبیعی هر کشوری برای تقویت و توسعه توان اقتصادی خودش تلاش میکنه و این پیشرفت ها الزاما به معنای تهدید یا شکستن کمر کشور های دیگه نیست در غیر این صورت باید بگردیم ببینیم کشور هائی مثل هند ، برزیل ، آفریقای جنوبی و .... به قول شما میخوان کمر کی رو بشکنن . معمولا هر چند سال یکبار یه کشور مطرح میشه و کم کم افول میکنه و نوبت به دیگری میرسه مثل همین ژاپن که تا چند سال پیش حرف اول رو تو تمام زمینه ها میزد اما کم کم کره جنوبی جای اون رو گرفت و حالا هم بدون شک نوبت چینه که تو زمینه های مختلف دنیا رو متحیر کنه
خیلی مهمه که توجه کنیم که چه چیزی رو به چه بهائی قراره بدست بیاریم .مثلا ژاپن به چه قیمتی تونسته به قول شما کمر اقتصاد آمریکا رو بشکنه . به قیمت از دست دادن استقلال سیاسی و قرار گرفتن تحت قیومیت آمریکا ، دشمنی که ده ها هزار نفر از عزیزانشون رو قتل عام کرده به زور تو کشورشون لونه کنه و پایگاه بزنه و بهشون اجازه نده حتی برای دفاع از خودشون یه ارتش درست و حسابی داشته باشن ، تحقیر مردم تو کشور خودشون و تجاوز به ناموسشون
ژاپن با دادن حق حساب و باج های مختلف تحت کمک و حمایت آمریکا قرار گرفته و سالهاست بدون هیچ گونه مزاحمتی در امنیت کامل داره به کار خودش ادامه میده ولی کشور ی مثل ایران 33 ساله انواع و اقسام خباثت ها و مزاحمت ها رو از جانب آمریکا و متحدانش تحمل میکنه ولی روی پای خودش ایستاده و هر پیشرفتی داشته در سخت ترین شرایط و با توان و قوه خودش بوده و باید قبول کرد تقویت بنیه اقتصادی توی همچین وضعیتی واقعا برای ایران مشکله
در نهایت هر کشوری بر اساس باور ها و اعتقادات ، توانائی های اقتصادی و نظامی ، شرایط اقلیمی و موقعیت .... روش های خودش رو برای مقابله با دشمن داره و نمیشه یه نسخه حتی موفق و خوب رو برای همه تجویز کرد . براحتی ممکنه نسخه ای که تو ژاپن جواب داده اینجا جواب نده و نتیجه عکس حاصل بشه
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بلاخره تمام شد :rose:

یه نکته ای هم من ایراد کنم شاید بد نباشه!
من از اقتصاد چیز زیادی نمیدونم اما این رو میدونم که وقتی ژاپن ناوهواپیمابر می ساخت ما به غیر از کشاورزی و گله داری کار دیگری نداشتیم
حال چه می شود که ایران باید به شیوه ای جلو برود که هیچ پیش زمینه ای در آن نداشته و ندارد! این هم حکایتی است good_luck

ما فرهنگ خاص خود را داریم و ملل شرقی و غربی هم فرهنگ خود را
این که هر کس به طریقی که خود بهتر می داند نیازها و اهداف خود را به پیش می برد چیزی عجیبی یا اشتباه و غیر منطقی ای نیست

و یک نکته کوچلو اینکه اگر بحث ، بحث انتقام از امریکا بود شوروی در این زمینه محقتر و انگلیس از هر دو اینها سزاوارتر بود اما چرا این دو بهم برخورد کرده اند و هنوز که هنوزه دست از سر هم برنداشته دقیقا در چیزی نهفته است که جناب میسالو در تحلیل خودشون اصلا به آن اشاره ای نکرده و تازه می خواهند از آن به نتیجه هم برسند!

جالب انگیز است icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ALI' timestamp='1348083107' post='272320']
او گفت : [color=#0000CD][size=5]ما به این موضوع کاملا واقف هستیم، ولی اکنون در راه ایجاد رابطه سیاسی با دنیا هستیم و در سیاست این مسائل مطرح نیست[/size][/color].
چین به واسطه بازنگری در اصول ایدئولوژی اش و تجدید نظر کلی در آنها و کنار گذاشتن برخی مسائل در ایدئولوژی خود بود که توانست به این جایگاه برسد. اگر این کار را نکرده بود ، شاید اقتصاد چین در حال حاضر به اندازه 25 درصد حجم کنونی اقتصاد چین می بود.
[/quote]
مثل همیشه توضیحات فوق العاده اریه فرمودید و بنده به نوبه خود تشکر می کنم از بیان دقیقتان.
این قسمت از فرمایش شما برای بنده یک پیام داشت و آنکه چین یک اقدام تاریخی کرد و دشمنی با جهان (یا شاید بی اعتمادی درست تر باشد؟) کنار گذاشت و همین باعث توسعه امروزش شد. شاید به ای تاپیک مربوط نشود ولی برای بنده جالب خواهد بود که اگر ایران هم روزی همین راه را برود به طوری که اوباما به ایران بیاید، آیا این بار ایران مثل چین شروع به رشد صنعتی خواهد کرد یا راه عربستان را پیش خواهد گرفت و از بازار آزاد برای استفاده مصرفی خواهد کرد؟

[quote]
ژاپن به توسط آمریکا توانست اقتصاد ویران شده خود را بازسازی کند. آمریکا پس از جنگ جهانی دوم در سال 1946 طرح مارشال را پیاده کرد. این طرح شامل کمک های مالی به کشورهایی بود که در جریان جنگ جهانی دوم آسیب دیده بودند تا این کشورها بتوانند اقتصاد ویران خود را بازسازی کنند.اما با همه مواردی که درباره اهمیت دادن آمریکا به ژاپن گفته شد ، در اصل این اراده مردم ژاپن بود که سبب رونق اقتصادی این کشور شد. ژاپنی های سخت کوش و با اراده ای پولادین تصمیم به بازسازی کشور خود گرفتند و دیدیم که در کنار کمک های مالی و سیاسی آمریکا ، اراده سخت مردم ژاپن سبب رونق اقتصادی این کشور شد.
وضعیت اقتصادی کنونی ژاپن نیز مثل سایر کشور های غربی است. کشورهای غربی به صورت عمده و بسیار گسترده با همدیگر تعامل و مراوده دارند. در واقع هر یک به صورت جزئی از یک کل ایفای نقش می کنند. به این صورت حداکثر منافع هر کشور با این تعامل گسترده تامین می شود.
[/quote]

به هر صورت یک تناقض اینجا بین این دو مورد موجوده:
1. تعامل آمریکا با ژاپن به نفع هردو است و در غیر این صورت طرف متضرر اجبار ندارد به تعامل.
2. تعامل ژاپن و آمریکا به ضرر آمریکاست چون بازار را دارد از دست می دهد و محصولات ژاپنی دارند همتایان آمریکایی را شکست می دهند.

این تناقض در تعریف آمریکا است! اگر ما آمریکا را مصرف کننده ها بدانیم، دارند سود می کنند و اگر تولید کننده ها بدانیم دارند ضرر می کنند.
دولت آمریکا سیاست دابلیو تی او را باید اجرا کند بنا براین مجبور است به سود مصرف کننده و زیان صنعتش، روابط تجاری با ژاپن را ادامه دهد.
ژاپن و چین خواسته یا نا خواسته، با در های باز و بدون تنش نظامی و با لبخند و بی تهدید، دارند کاری را می کنند که ما آرزویمان است بکنیم و آن تضعیف آمریکا به طوری که قادر به جنگ نباشد است.
آیا ما هم خواهیم توانست روزی وارد این میدان شویم؟
یا تا آخر باید با مشت گره کرده مرگ بر آمریکا بگوییم ولی تاثیر عملی در مرگ آمریکا نگذاریم و تنش نظامی بیافرینیم و تهدید کنیم و درها را ببندیم؟

[quote]
اینکه ما فکر کنیم ژاپن کشور مستقلی نیست و تحت سلطه آمریکا است و از این دست صحبت ها ، به نظر من کاملا مردود است.
ژاپن کشوری مستقل است. نه سرسپرده و نه نوکر آمریکا است. بلکه کشوری کاملا مستقل با سیاست های مستقل است. حالا اگر منافع سیاسی این کشور به گونه ای است که آنرا همسو با آمریکا کند ، این دلیل بر سرسپردگی این کشور نمی شود. کما اینکه اگر این گزاره را بپذیریم ، می بایست همه جهان به استثنای چند کشور را نوکر و سرسپرده آمریکا بدانیم. آمریکا و ژاپن از طریق یکدیگر و با تعامل گسترده با یکدیگر ، منافع سرشاری عایدشان می شود و به همین خاطر سیاست های کلی شان نیز تقریبا همسو است.
[/quote]

همان طور که مشاهده می کنید اکثر دوستان این استقلال را قبول ندارند و فکر می کنند ژاپن نوکری و حمالی می کند.
به نظر شما محتمل هست روزی ما استقلالمان از انزوا نباشد؟ یعنی درها باز باشد، روابط تجاری باشد ولی استقلال هم باشد مثل الان ژاپن؟
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه زمانی ایران هم رویه اش رو مانند چین کرد پس می باید فهمید که در فرهنگ آمریکایی و غربی کاملا هضم شده و دست های تسلیم رو بالا برده

در غیر اینصورت اگر خواسته باشیم مستقلا تمدن و فرهنگ مستقل خودمون رو داشته باشیم و به تبعش اقتصاد ، سیاست ، تربیت ، فلسفه ، حقوق ، و ... ایرانی اسلامی و با تعریف خودمون هرگز راه چین رو نخواهیم رفت

اما نرفتن راه چین به این معنی نیست که ما هیچ پیشرفتی نخواهیم کرد چون همین حالا هم همه اونها حتی چین هم در دایره اونها قرار گرفته نگران و ناراحت از پیشرفت مستقل ما هستند و این رو بر نمی تابند و دشمنی و کارشکنی میکنند

اگر ژاپن داره نون همت و پشتکار و تلاش خو.دش رو می خوره و قابل تحسین هست چرا ما نباید اینگونه باشیم و فقط متکی به دسترنج خودمون نباشیم و چرا منتظر کمک آمریکا و یا هر کشور دیگه باشیم ؟

اگر میشه بدون کمک اونها راه پیشرفت رو طی کرد و بقول دوستان تنها راه در سخت کوشی و اتکای به تلاش خود هست پس چرا ما این راه رو نریم ؟

مشکل رو ما درست نمیکنیم بلکه اونها هستند که نمیذارن ما راه خودمون رو بریم و سنگ اندازی میکنند و از هر طریقی میخوان راه ما رو سد کنند . ما که از اونها کمک هم نخواستیم پس چرا مانع تراشی میکنند ؟
این به اون معناست که حتی اونها هم بخوبی میدونند که ایران اسلامی توانایی رسیدن به قله های پیشرفت رو بدون وابستگی به اونها داره و لذا این رو برنمی تابند

یعنی از نظر اونها یا ما باید از استقلال فکری و عملی خودمون دست برداریم و یا اینکه اونها نخواهند گزاشت که پیشرفت کنیم . و این به اون معنا هست که ژاپن و چین هم تنها زمانی اجازه پیشرفت در برخی حوزه ها پیدا کردن که در فرهنگ وجامعه غربی هضم شدن و جزئی از خانواده غرب در اومدن

بنظر من و فکر میکنم اکثر مردم ایران ، راه استقلال ما درست هست یعنی هر چند مستقل بودن و مستقل عمل کردن هزینه داره اما با پیشرفت هایی که داریم نشون داده که هم پیشرفت ممکنه ( نمونه اش دستاوردهای ما و همچنین نرخ رشد علمی یازده برابری ما نسبت به سایر کشورهای دنیا ) و هم بصرفه هست و راه ابرقدرتی ما رو در آینده امکانپذیر میکنه و همچنین ایجاد کشوری نمونه ، پیشرفته ، مستقل و البته اسلامی و جدید رو

این راه رو فکر می کنم اکثر کشورهای اسلامی در نهایت هر چند با تاخیر بسیار خواهند پیمود
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
الان شما ببینید ایرانخودرو در روسیه و اکراین بسیار محبوب شده و نمایندگی فروش داره و محصولاتش رو هم بخصوص سمند رو خوب میخرند ...

بنظر شما این کار حمالی و نوکری روسهاست ؟؟ از کی تا حالا تجارت و صنعت شده حمالی و نوکری ؟

[url="http://www.aparat.com/v/wuGFV"]http://www.aparat.com/v/wuGFV[/url]

خوشبختانه ما زیر سایه امریکا و متحدانش قرار نداریم ولی باید مانند ژاپن فعالیت اقتصادیمونو گسترش بدیم ...

اگر اقتصاد ما در حال حاضر نمیتواند تیری در قلب تپنده ماشین جنگی دشمن باشد لا اقل باید ستونی برای نگه داشتن ایدئولوژی و قدرت نظامی ما باشد !
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شما میشه با این سئوال من جواب بدین:
چرا با وجود اینکه ژاپن خود بزرگترین قربانی استفاده از سلاح اتمی توسط آمریکاست در قضیه هسته ای ما همیشه به عنوان پشتیبان آمریکا ظاهر میشه؟
اصلا یه سئوال دیگه:
آخرین باری که ژاپن تونسته برخلاف نظر آمریکا تو شورای امنیت یه نظر بوده کی بود؟
کی شما دیده اید ژاپن حرفی رو خلاف نظر اسرائیل و آمریکا به زبون بیاره؟


خفت بارتر از این هم هست که ژاپن برای ادامه واردات نفت از ایران باید از آمریکا مجوز بگیره؟
خدایی تحیلیل های شما خیلی آبکیه!!!
  • Upvote 4
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ronin313' timestamp='1348140451' post='272412']
شما میشه با این سئوال من جواب بدین:
چرا با وجود اینکه ژاپن خود بزرگترین قربانی استفاده از سلاح اتمی توسط آمریکاست در قضیه هسته ای ما همیشه به عنوان پشتیبان آمریکا ظاهر میشه؟
اصلا یه سئوال دیگه:
آخرین باری که ژاپن تونسته برخلاف نظر آمریکا تو شورای امنیت یه نظر بوده کی بود؟
کی شما دیده اید ژاپن حرفی رو خلاف نظر اسرائیل و آمریکا به زبون بیاره؟


خفت بارتر از این هم هست که ژاپن برای ادامه واردات نفت از ایران باید از آمریکا مجوز بگیره؟
خدایی تحیلیل های شما خیلی آبکیه!!!
[/quote]
تا حالا خیلی کم پیش اومده که از اسرائیل به ژاپن یا برعکس برن.روابط ژاپن با اسرائیل در حد دیگر کشورهاست و اونو بزرگ نکنید.
دوم اینکه وقتی روسیه بزرگترین ضربه رو به ما زد الان از همراهان ماست پس این مسئله در مورد ژاپن صدق میکنه.هر کشوری منفعت خودشو میخواد.
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='nepton' timestamp='1348154373' post='272460']
[quote name='ronin313' timestamp='1348140451' post='272412']
شما میشه با این سئوال من جواب بدین:
چرا با وجود اینکه ژاپن خود بزرگترین قربانی استفاده از سلاح اتمی توسط آمریکاست در قضیه هسته ای ما همیشه به عنوان پشتیبان آمریکا ظاهر میشه؟
اصلا یه سئوال دیگه:
آخرین باری که ژاپن تونسته برخلاف نظر آمریکا تو شورای امنیت یه نظر بوده کی بود؟
کی شما دیده اید ژاپن حرفی رو خلاف نظر اسرائیل و آمریکا به زبون بیاره؟


خفت بارتر از این هم هست که ژاپن برای ادامه واردات نفت از ایران باید از آمریکا مجوز بگیره؟
خدایی تحیلیل های شما خیلی آبکیه!!!
[/quote]
تا حالا خیلی کم پیش اومده که از اسرائیل به ژاپن یا برعکس برن.روابط ژاپن با اسرائیل در حد دیگر کشورهاست و اونو بزرگ نکنید.
دوم اینکه وقتی روسیه بزرگترین ضربه رو به ما زد الان از همراهان ماست پس این مسئله در مورد ژاپن صدق میکنه.هر کشوری منفعت خودشو میخواد.
[/quote]
کی گفته روسی از همراهان ماست؟ چندتا پیاگاه روسی توی ایران میبینید؟ چند تا از کار هایی رو که آمریکا توی ژاپن میکند توسط روسیه توی ایران میبینید؟ چندتا نمایندگی روسیه توی ایران میبینی؟ پس روابط ما با روسیه فقط در حد خرید سلاح است و نه چیز دیگر.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر آمریکا در ژاپن پایگاه داره و میبینید ژاپنیها به این موضوع چندان اعتراض محکمی ندارند به این علته که از قدرت نظامی کمونیستهای اطرافشون مانند چین و کره شمالی وحشت دارند ... آمریکا در کره جنوبی هم پایگاه داره ولی آیا این حضور به علت اینه که در جنگ جهانی دوم با کره جنوبی هم وارد جنگ شده و کره جنوبی رو شکست داده و اشغال کرده ؟ خیر ! روابط فعلی ژاپن و کره جنوبی با امریکا بر میگرده به دوران جنگ سرد و بلوک بندی شرق و غرب و نه جنگ جهانی دوم ! ژاپنیها از قدرت دشمن دیرینه خودشون چین و روسیه و کره شمالی وحشت دارند و چون توان رویارویی نظامی رو با چین و روسیه ندارند و از سلاح اتمی کره شمالی هم وحشت دارند صلاح میبینند در چتر حمایتی آمریکا باقی بمونند ! ژاپنیهای کنونی آمریکارو دشمن خودشون نمیدونند و به علت منافع مشترکی که با آمریکا دارند در جوامع بین المللی و مسائل فیملابینش در کنار متحد خودشون قرار میگیرند ! حال آنکه اگر قرار نگیرند به روابط خود با امریکا لطمه وارد میکنند ولی این موضوع از سر ترس از ایالات متحده نیست !
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یعنی عده ای معتقدند که تعاملی که شرافت را بدهیم و مادیات را به دست بیاوریم به نفع هر دو طرف است؟ خب اگر اینطور است در مقیاس فردی هم می توانیم این کار را بکنیم. مثلا برویم با یک باند خلافکار زورگو همکار شویم و تبادلات مالی گسترده داشته باشیم و بنز آخرین مدل سوار شویم... چقدر خوب است نه؟ جناب میسالو در خانه پول و طلا هم دارید؟ آدرس خانه تان را می دهید؟! چشمک!
از آن طرف هم، کدامیک از شما حاضر است شرافت خواهر و مادرش هزینه رفاه مادی اش شود؟ این دیگر بحث اسلام یا ... نیست! اولین مراتب انسانیت است!

گذشته از این مرتبه، مرتبه بالاتری هم هست. حب دنیا و حب خدا در یک دل نمی گنجد. اگر ما هدفمان دنیا و رفاه مادی باشد نمی توانیم بنده خدا باشیم. البته این بدان معنا نیست که ما باید در سطح پایینی از زندگی مادی باشیم. اتفاقا نعمتهای دنیا متعلق به مومنین است و برکات به واسطه آنها به کفار هم می رسد. ولی دنیا نمی تواند هدف باشد. چه بسا شرایطی برای یک مومن پیش بیاید که در شرایط سخت اقتصادی قرار بگیرد، یا اینکه در شرایط خوب قرار بگیره.

* هرکس تنها این دنیای زودگذر را بخواهد ما در دادن آنچه بخواهیم به هر که بخواهیم در دنیا شتاب می کنیم، آنگاه دوزخ را برای او مقرر می کنیم که در آن نکوهیده شده و رانده شده در آمده و خواهد سوخت. (سوره اسرا آیه ۱۸)
* و کسانی که طالب حیات آخرت باشند و برای آن به قدر طاقت بکوشند البته به شرط ایمان به خدا سعی آنها مقبول و ماجور خواهد بود. (سوره اسراء آیه ۱۹)
* و ما به هر دو فرقه از دنیا طلبان و آخرت طلبان به لطف خود مدد خواهیم داد که از لطف و عطای پروردگارت هیچ کس محروم نخواهد بود. (سوره اسراء آیه ۲۰)

* و اگر بیم آن نبود که مردم همه یک امت شوند (و همه بر کفر و شرک اتفاق کنند) همانا برای کسانی که به خدای رحمان کفر می ورزیدند برا ی خانه هایشان سقف هایی از نقره می ساختیم. و نردبان هایی (از نقره) که از آن بالا روند و برای خانه هایشان درهایی و نیز تخت های (از نقره می ساختیم) که بر آنها تکیه کنند و نیز (برای خانه هایشان) زیور و زینت زرین را (قرار می دادیم) اما همه اینها جز برخورداری زندگی دنیا نیست و آخرت در نزد پروردگار تو از آن پرهیزکاران است. (سوره زخرف آیه ۳۵)

خیلی ببخشید، یعنی به نظر بعضی ها پیامبر در دورانی که در شعب ابی طالب در محاصره بودند در مقایسه پایینتر از ابوسفیان و پسرانش بودند که پول و رفاه مادی زیادی داشتند و با همه جا می توانستند معامله کنند؟

اما گذشته از همه اینها، چه کسی گفته که ژاپن به اقتصاد آمریکا ضربه زده؟ اتفاقا برعکس.
می دانیم که ژاپن در دهه هشتاد اوج گرفت و به قول دوستان شرکتهای اتوموبیل سازی آمریکایی را شکست داد. اما این نمودار بیکاری در آمریکا است :
[url="http://data.bls.gov/generated_files/graphics/latest_numbers_LNS14000000_1948_2012_all_period_M08_data.gif"]http://data.bls.gov/generated_files/graphics/latest_numbers_LNS14000000_1948_2012_all_period_M08_data.gif[/url]
[size=1](نمی دانم امکان آن هست که یکی از مدیران لطف کرده و به گالری منتقل فرمایند)[/size]
می بینیم که در انتهای دهه هشتاد یکی از کمترین نرخهای بیکاری در آمریکا را شاهد بودیم. پس می توان نتیجه کاملا معکوس گرفت. رشد اقتصادی ژاپن به نفع آمریکا بوده است.
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
برخی از دوستان مسئله ای رو بیان داشتن میکردن که زیاد بهش شاید توجه نشد.
نگاه کنید دوستان , آمریکا دونبال یک ابر دولت هست که حاکم کل دنیا باشه.
یکی از عوامل لازم اینکار شاید قسمت فرهنگی کار باشه. شما هرچقدر هم چین و ژاپن رو تهدید آمریکا به حساب بیارید وقتی
آمریکا این ابر دولت رو ایجاد کرد دیگه کسی حریفش نیست و تمام اینها میشن مالیات ده به ابر دولت اونها.
http://www.shafaf.ir/fa/news/95212
این مقاله رو بخونید بیشتر آشنا میشید با منظورم.
اینها همش بازی هست که دارن در میارن.
هرچقدر هم بحران مالی پیش بیاد وقتی دلار آمریکا ارز مرجع هست همه بحران میره تو کشور های دیگه.
خلاصه اینکه وقتی پادشاهی بخواد حاکمی رو عوض بکنه میکنه اما با اینکه کمی اذیتش کنه طوریش نمیشه.
موفق باشید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.