Recommended Posts

منم معتقدم این جنکنده تندر در اصل چینیه که حالا تو پاکستان مونتاج میشه
البته در مجموع همین تندر نسبت به صاعقه های فعلی ما سرتره درش شکی نیست ولی قطعا نسل جدید صاعقه از تندر برتر خواهد بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا رو شکر نمردیم و نمونه دیگری از حماسه آفرینی های تسلیحات روسی رو در خارج از محیط کاغذ و صفحات وب و در دنیای واقعی و جنگهای غرور آمیز معاصر (البته اگر قائله گرجستان رو بشه اسم جنگ روش گذاشت) مشاهده کردیم. اگر این داستان گرجستان نبود من نمیدونم میخواستن چی بگن و الان دیگه گوش همه دنیا رو کر میکنن که آی بیاین ببینین که خودمون و آفتابه لگنمون تو این جنگ جان فرسا چه تجربیات عملیاتی محیرالعقولی رو کسب کردیم و عجب پولاد آبدیده ای شدیم. icon_cheesygrin تو سایت ها و فروم ها هم همه جا رو با اصطلاح BATTLE PROVEN WEAPON پر میکنن. ولی بی خبر از همه جا که وزن این عبارت خیلی سنگین تر از این حرفاست که به هر چیزی چسبونده بشه.

خوب شوخی بسه چون خودمون از همین خانواده موشک داریم و ایراد گرفتن میشه مساوی با زیر سوال بردن خودمون.

ولی اگر بخوایم یه مقایسه بین این کریپتون مدل جدید با هارم مدل E انجام بدیم به سرعت متوجه میشیم که هارم در فاکتور بقاپذیری به جهت اینکه از کریپتون خیلی هوشمندتره ، کاملا برتری داره. به عنوان مثال سیستم هدایت هارم E شامل درونی و جی پی اس و ردگیر اخلالگر(هوم آن جم) و فعال موج میلیمتری هست که هیچ راه فراری برای هدف باقی نمیذاره. هیچ بعید هم نیست که یه جستجو گر فرو سرخ یا الکترو اپتیکال در آینده بهش اضافه نکنن.,
ولی عوضش این مدل هارم از کریپتون خیلی گرونتره و باید یادآور شد که از قدیم گفتن : هر چی پول بدی آش میخوری.

تازه شما پلتفورم پرتاب این موشک رو هم اگر وارد معادلات بکنید میبینید که چه ترکیب مرگباری از آب درمیاد یعنی هارم E با F-18 گرولر و F-35 .
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ILLUMINATOR' timestamp='1348088408' post='272339']
ولی اگر بخوایم یه مقایسه بین این کریپتون مدل جدید با هارم مدل E انجام بدیم به سرعت متوجه میشیم که هارم در فاکتور بقاپذیری به جهت اینکه از کریپتون خیلی هوشمندتره ، کاملا برتری داره. به عنوان مثال سیستم هدایت هارم E شامل د[b]رونی [/b]و [b]جی پی اس [/b]و [b]ردگیر اخلالگر(هوم آن جم)[/b] و [b]فعال موج میلیمتری [/b]هست که هیچ راه فراری برای هدف باقی نمیذاره. هیچ بعید هم نیست که یه جستجو گر فرو سرخ یا الکترو اپتیکال در آینده بهش اضافه نکنن.,
ولی عوضش این مدل هارم از کریپتون خیلی گرونتره و باید یادآور شد که از قدیم گفتن : هر چی پول بدی آش میخوری.
[/quote]

فرمایشات بند اول که کاملا معلومه از سوختن کدوم بخش نشات میگیره icon_cheesygrin

اما در مورد مقایسه ای که از این دو موشک کردید ، مسلمه که تمام موشکهای ضدرادار هم از هدایت اینرسیایی و هم سیکر فعال/پسیو امواج راداری بهره میبرند که Home on jam هم در حقیقت یکی از توانایی های معمول جستجوگرهای پسیو راداری میباشد . سیکر جدید نصب شده روی موشک KH-31PD یک سیکر Wideband مدل L-130 با قابلیت شناسایی و Tracking امواج راداری از فرکانس 1 تا 11 گیگاهرتز را داراست در حالیکه از باند توانایی ردگیری سیکر هارم اطلاعاتی وجود نداره . تنها مزیت این موشک نسبت به KH-31PD ، رادار موج میلیمتری آن است که توانایی نسبی در هدف گرفتن اهدافی که فرستنده امواج خود را خاموش کرده اند به موشک میدهد .

برخلاف اسمی که موشک هارم به عنوان یک موشک High Speed یدک میکشه ، سرعت حدود 2 ماخی این موشک در مقابل 3 تا 4.5 ماخ سرعت موشک KH-31 و برد 100 کیلومتری آن در مقابل برد 250 کیلومتری KH-31PD هنگام پرتاب از ارتفاع بالا از دیگر نقاط ضعف هارم هست . موشک KH-31PD دارای حرکت دو حالته (ارتفاع بالا یا ارتفاع پایین) است که در حالت حرکت ارتفاع پایین قابلیت مانور ایضایی برای فرار از آتش پدافند دشمن را داراست .
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] چرا دوستان می خواند بزنند تو سر مال ؟! [/quote]
کسی نزد تو سر مال حامد جان ، به اون چیز هایی که اشاره کردی ماهم آگاه هستیم که دشمن پاکستان هنده اما بالاخره هر کاری کنید J-17 تقریبا یه بیست سالی عقبه !
و این کاملا معلومه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حاج رضوان اصلا منظورم رو نگرفتی ! اون که آره تندر عقبه ولی از لحاظ سازه از نظر من ! چون موتورش خوبه و با پس سوز 90 کیلوتن (اگه درست بگم) انرژی ایجاد می کنه حالا اگه تندر 2 موتوره بشه اونوقت خیلی چیز ها فرق می کنه !

ولی الان برای مقابله با هند و اینا خوبه ..............

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از حرف های ایلیمیناتور و جواب چکا جان به این نتیجه میرسیم که چی ؟! نباید خیلی با آب و تاب راجع به تسلیحات غربی صحبت کرد good_luck

icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='maysam2007' timestamp='1347984904' post='271966']
سلام علیکم.


برادر کماندوی عزیز؛ هم خوشحال شدم از سبک پست دادنتون و هم ناراحت. خوشحال از این بابت که حالا دیگه طرف مقابل رو هم درنظر می گیرین و این خیلی خیلی خوبه.
و ناراحت چرا که فاصله کمی با اونور بام دارین!

[quote]البته من تعادل رو برگزیدم و دیگه یک بعدی به قضیه نگاه نمیکنم و سعی میکنم بدون تعصب به قضایا نگاه کنم ، حالا میخواد آمریکا باشه یا ایران ![/quote]
این خیلی خیلی خوبه. اما عمل بهش خیلی ساده نیست.
______________

چرا شما فکر می کنین مقابل کروز از فالانکس استفاده میشه؟ شما به قیمت 1 میلیون دلار اشاره کردین. حالا سوال اینه: قیمت Zu-23 به اضافه سامانه الکترواپتیکال و درگیری خودکار چقدره؟
شما احیانا خبر دارین توپهای 23م م و حتی 35 و 37 و 57م م هنوز هم توی همه یگانها (البته به تفکیک) وجود دارن و باوجود تشکیل قرارگاه پدافندی، این نوع توپها همچنان در اختیار یگانهای مختلف (حتی نیروی زمینی) قرار داره؟
شما احیانا می دونین چقدر ضدهوایی 23، 35، 37 و 57 و همچنین 100 م م در ایران وجود داره؟ یا می دونین فقط نیروی زمینی سپاه چقدر توپ 57 داره؟ 23 بماند.
شما احیانا چیزی راجع به توپ مهاجم شنیدین؟ می دونین قیمت اون چقدره و هدف از ساخت اون چیه؟
و ...


یا حق
[/quote]

اول سلام خدمت دوست قدیمی و برادر عزیزم میثم گل !
در مورد پشت بوم بگم که به جون خودت وسط وسطشم !

حالا میگم چرا ....

دلیل اینکه فکر میکنم از فالانکس استفاده میشه اینه که میدونم این سامانه به همین منظور بر روی کامیون عملیاتی شده ( هدف اصلیش زدن موشک کروزه ) ....!
البته در مورد قیمتش خدمتت عرض کنم که من حداقل رو در نظر گرفتم و واقعیت خیلی بیشتر از 1 میلیون دلاره ....!
بذار قبل از اینکه برم سراغ یک zu-23 با هدیت اپتیکال خدمتت عرض کنم اونجوری که خیلیا فکر میکنن این سامانه مثل پشگل ( با عرض شرمندگی ) در دست نیروهای ما نیست تازه اونم با هدایت الکترواپتیکال !!!
بگذریم ......!
اول فکر نکنم این حرف های شما در مورد اون تاکتیک زیگ زاکی یا دایره ای پخش کردن سامانه های ضد کروز در اطراف مرز باشه ...!!!

چون میدونیم میتونن با چندتا تاکتیک مثل طعمه قرار دادن موشک کروز یا حمله ضربتی یا خیلی روش های دیگه عملا یک معبر ورودی موشک های کروز درست کنن ( با از بین بردن چند سامانه ما در اون معبر ) و از همون جا بهمون ضربه بزنن در صورتی که بسیاری از سامانه های ما در طول مرزها بی استفاده هستند ...

خب این از این !

اما من فالانکس رو در سناریو استفاده کردم چون هم داره تو کشور تولید میشه و هم با توجه به پولی که میدیم ازش آش تحویل میگیریم ( کارایی بالا ) و من خواستم بهترین گزینه رو روی مرز داشته باشیم ولی اگه شما دوست دارید میشه بقیه سامانه ها رو هم قرار داد ولی هر چی هم بذارید با توجه به اینکه نمیشه کل مرزها رو پوشش سنگین داد ، مرزهای ما دارای یک دفاع سبک میشن که رد شدن ازش کار ساده ای هست که در بالا توضیح دادم ...!

کلا از نیت خاصی از استفاده از فالانکس نداشتم و فقط خواستم یکی از بهترین ها رو توی سناریو بکار ببرم و شما میتونید به جای فالانکس هر چیز دیگری بذارید ولی در جواب صورت مسئله که همان بی مصرف بدون این تاکیتیک هست هیچ تاثیری نخواهد گذاشت مگر اینکه شما معتقد باشی ما اینقدر سامانه هوشمند داریم که کل مرزهامون رو پوشش سنگین میدیم که در این صورت بنده با شما بحثی ندارم چون این پوشش سنگین در کل مرزها عملا یک تخیله ....!!!!!

خوب با این توضیحات به تاکتیک خودم که همون دفاع نقطه ای سنگین هست میپردازم :

در این صورت میشه با توجه به سامانه های 100 ، 57 ، 40 ، 35 ، 23 و ... ( در صورت هوشمند بودن و دیتا لینک ) + بقیه مواردی رو که در پشت قبلیم ذکر کردم که البته همین توپ ها رو هم جز دسته فالانکس ها و توپ های ضدهوایی هوشمند قرار دادم که میتونی در نثل قول زیر ببینی :

[quote]در مورد درصدی که دادید نمیتونم نظری بدم ولی میدونم شانس رسیدن موشک کروز به فردو زیر 10% هست به چند دلیل که خیلی هاشون ابتکار ذهنی خودمه که فکر کنم عملیشون کردن چون نسبتا ساده هستن ولی در هر صورت با وجود تورها + دیگر سامانه های کوتاهبرد موشکی + [color=#ff0000]فالانکس ها و توپ های ضدهوایی هوشمند[/color] + جمرهای مختلف + پدافند غیرعامل + راه حل های ابتکاری + پشتیبانی جنگنده های ضد کروز + اخطار زودهنگام توسط رادارها واقعا میشه کارهایی کرد البته در صورت اجرای درست مراحل بالا ولی اینکه بتونیم همچین قضیه ای رو در سراسر تاسیسات مهمون اجرا کنیم ، عملا غیر ممکنه !
[/quote]

پس منم از توپ های هوشمند خبر دارم ولی همونطور که گفتم نمیشه چه با این زوها یا دیگر کالیبرها در طول مرزها پوشش سنگین ایجاد کرد ...!
البته منظور من از پوشش سنگین ، چند رینگ پدافندی هست که توسط توپ ها و دیگر سامانه ها پوشش داده میشه ... نه مثلا 7-8 تا سامانه با هدایت الکترواپتیکال صرف .....! چون اگه فقط به همین 7-8 تا تکیه کنیم میشه توسط همون عملیات هایی که گفتم یک معبر باز کرد در صورتی که بقیه سامانه ها در طول مرزها بیکار هستند .....!
البته در مورد رینگ های پدافندی هم در پست اولم در این صحفه حرف زدم که توصیه میکنم یکبار دیگه بخونیش .....


در هر صورت خیلی خوشحال شدم از هم صحبتی باهات ! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان چرا فکر می کنند یک سامانه الکترو اپتیکال خیلی گرونه ؟!

خود سنسورش که گرون نیست ، مرکز پردازشش هم اصلا گرون نیست ! چیزی که مهمه تو این سامانه ها ، نرم افزار مورد استفاده برای شناسایی هستش ! و اگر یه حساب سرانگشتی بزنید میبینید که یه زو23 با یه سامانه هدایت اپتیکی آنچنان گرون هم در نمیاد ! حالا مباحث رو ادامه بدید !

تازه اگه گرون هم در میومد بالاخره زیرساخت هامون ارزش محافظت رو دارند ! ......

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کسی فکر نکرده که زو با سامانه الکترواپتیکال خیلی گرونه ولی بحث سر کمیته ... چون واسه اون تاکتیک کل مرزهای شما نیاز به ده ها هزار سامانه داریم تا بتونیم در تمامی مرز پوشش سنگین ایجاد کنیم که اونم باز میشه با یکم سختی از بین برد و بعدش الکی یک عالمه از سامانه های ما در مرزها هستند در صورتی که موشک های دشمن از اون معبر عبور میکنند و پدر زیرساخت های ما رو در میارند ....!
داداش عزیز بنده هم گفتم اگر در زمینه همون تاکتیک کل مرزها داری حرف میزنی که جوابت تو پست بالای پستت هست ولی اگه داری در زمینه دفاع نقطه ای حرف میزنی ، این کار نه تنها واسه zu بلکه برای 100 میلیمتری هم انجام شده .....! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ILLUMINATOR' timestamp='1348088408' post='272339']
خدا رو شکر نمردیم و نمونه دیگری از حماسه آفرینی های تسلیحات روسی رو در خارج از محیط کاغذ و صفحات وب و در دنیای واقعی و جنگهای غرور آمیز معاصر (البته اگر قائله گرجستان رو بشه اسم جنگ روش گذاشت) مشاهده کردیم. اگر این داستان گرجستان نبود من نمیدونم میخواستن چی بگن و الان دیگه گوش همه دنیا رو کر میکنن که آی بیاین ببینین که خودمون و آفتابه لگنمون تو این جنگ جان فرسا چه تجربیات عملیاتی محیرالعقولی رو کسب کردیم و عجب پولاد آبدیده ای شدیم. good_luck تو سایت ها و فروم ها هم همه جا رو با اصطلاح BATTLE PROVEN WEAPON پر میکنن. ولی بی خبر از همه جا که وزن این عبارت خیلی سنگین تر از این حرفاست که به هر چیزی چسبونده بشه.

خوب شوخی بسه چون خودمون از همین خانواده موشک داریم و ایراد گرفتن میشه مساوی با زیر سوال بردن خودمون.

ولی اگر بخوایم یه مقایسه بین این کریپتون مدل جدید با هارم مدل E انجام بدیم به سرعت متوجه میشیم که هارم در فاکتور بقاپذیری به جهت اینکه از کریپتون خیلی هوشمندتره ، کاملا برتری داره. به عنوان مثال سیستم هدایت هارم E شامل درونی و جی پی اس و ردگیر اخلالگر(هوم آن جم) و فعال موج میلیمتری هست که هیچ راه فراری برای هدف باقی نمیذاره. هیچ بعید هم نیست که یه جستجو گر فرو سرخ یا الکترو اپتیکال در آینده بهش اضافه نکنن.,
ولی عوضش این مدل هارم از کریپتون خیلی گرونتره و باید یادآور شد که از قدیم گفتن : هر چی پول بدی آش میخوری.

تازه شما پلتفورم پرتاب این موشک رو هم اگر وارد معادلات بکنید میبینید که چه ترکیب مرگباری از آب درمیاد یعنی هارم E با F-18 گرولر و F-35 .
[/quote]
در تکمیل فرمایشات دوست عزیز و دانشمندم چکای عزیز باید عرض کنم که حق کاملا با شماست، له کردن 48 ساعته همه ابتکارات پدافندی ناتو و رژیم غاصب که اصلا جنگ محسوب نمیشه همون لفظ ابداعی قائله مناسب تره؛ تنها جنگ غرورآمیز معاصر بسیج 40 قدرت اقتصادی و نظامی دنیا برای حمله به ویرانه قرون وسطایی افغانستان و دست آخر شکست مفتضحانه از کلاش های مونتاژ سگ دونی های پیشاور و کراچی بود icon_cheesygrin
تنها تجربه عملیاتی متحیرالعقول هم از دست دادن بی-2 و اف-117 جلوی میگ-21 و سام-1 [img]http://www.military.ir/forums/public/style_emoticons/default/rolling%20on%20the%20floor.gif[/img]
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]در اينكه به عنوان دفاع ضد هواگرد، بسيار موثر عمل مي‌كند شكي وجود ندارد. اما سوالي كه مطرح است اينكه آيا سيستم‌هاي "S-300F Fort" و "S-300FM Fort-M" تاكنون به طور عملي و در تست واقعي، عليه موشك‌هاي بالستيك استفاده شده‌اند يا خير؟ آيا تاريخچه‌اي از عملكرد ضد بالستيك آنها در دسترس است؟[/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
S-300F فقط توانایی درگیری در حداکثر برد 200 کیلومتر و ارتفاع 30 کیلومتر را داراست و ان هم برای موشکی با حداکثر سرعت 10 ماخ،پس شانسی برای درگیری با موشک های بالستیک قاره پیمای امریکا ندارد.چرا روس ها قصد توسعه ی چنین سامانه ای را دارند؟؟؟؟؟؟؟زیرا به نظر می رسد که این سامانه ها فقط برای درگیری با هواگردها مناسبند نه ICBM؟؟؟؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موشکهای بالستیک که بسیار بالاتر از 30 کیلومتر پرواز می کنند، حداقل در ارتفاع 100 کیلومتری هستند. مگر در فاز شیرجه که آن هم زدن موشک اتمی در فاز شیرجه روی خاک خودی فایده ای ندارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.