امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سران گروهک‌ منافقین سرانجام به خواست ملت عراق تن داده و با ارسال نامه‌ای به‌ دفتر سازمان ملل در بغداد ، نسبت به‌ خروج از عراق اعلام آمادگی کردند.

به‌ گزارش فارس ، پس از اینکه‌ دولت عراق اعلام کرد، اعضای گروهک تروریستی منافقین باید تا پایان سال 2011 میلادی خاک عراق را ترک کنند ، سر‌کرده‌ این گروهک تروریستی با نوشتن نامه‌ای نسبت به‌ خروج از عراق اعلام آمادگی کرد.

یک منبع آگاه‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد ، ضمن تائید این خبر اعلام کرد: سرکرده‌ این گروهک در فرانسه‌ با ارسال نامه‌ای به‌ دفتر سازمان ملل در عراق ، نسبت به‌ خروج از این کشور اعلام آمادگی کرده‌ است.

وی گفت: منافقین در نامه‌ خود اعلام کرده‌اند به‌ شرطی که‌ سازمان ملل روند خروج آنها از عراق را نظارت کند، آنها آماده‌ خروج از عراق هستند.

پیش از این، دولت عراق، با انتشار بیانیه‌ای پایان ماه‌ دسامبر سال جاری را ضرب‌الاجل خروج منافقین از عراق تعیین کرده‌ بود.

گروهک تروریستی منافقین، پس از سال‌ها حضور در عراق و همکاری با دیکتاتور سابق این کشور، سرانجام‌ به‌ خواست ملت و دولت عراق تن‌ داده‌ و آمادگی خود را برای خروج از این کشور به سازمان ملل اعلام کرد.

پیش از این، یک منبع نزدیک در دفتر سازمان ملل در بغداد اعلام کرده بود: سران سازمان مجاهدین خلق (منافقین) روز گذشته،‌ با فرستادن نامه‌ای به‌ دفتر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد، آمادگی خود را برای خروج از عراق اعلام کرده‌اند.

گروهک تروریستی منافقین که‌ از سوی بیشتر کشورهای جامعه بین‌الملل در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد، از سال 1986 وارد خاک عراق شده‌ و در اردوگاه‌ اشرف واقع در استان دیاله‌ ساکن شدند.

گروهک منافقین همچنین با صدام، دیکتاتور پیشین عراق در سرکوب سال 1991 مخالفان در مناطق جنوبی این کشور و کشتار کردها همکاری داشتند.

دولت بغداد پیش از این تهدید کرده بود، این گروهک تروریستی ضدایرانی را که با حملات تروریستی به بی‌ثباتی عراق دامن‌زده، بیرون می‌کند.

این در حالی است که عراق تاکنون به ‌علت مخالفت‌های دولت آمریکا، در برخورد با این گروهک تروریستی تحت فشار بوده است.

[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/202335/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%81%D9%82%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%D9%88%D8%AC-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82]منبع[/url]

[color=red]
قفل شد .

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شاید قراره گردو خاکی تو منظقه بر پا بشه که منافقین هم از ارباباشون دستور گرفتن که جونشون رو بردارن و الفرار!!!!!

در کل سعی کنیم همه وقایع یک ماهه اخیر رو مثل پازل کنار هم بزاریم اونوقت خواهیم دید که ....بووووم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاری فارس: با نزدیک شدن به مراحل پایانی اخراج از پادگان اشرف، منافقین به دنبال فروش تجهیزات نظامی خود هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، با نزدیک شدن به مراحل اخراج از پادگان اشرف و با توجه به بازرسی دقیق پلیس عراق به منظور جلوگیری از خروج تجهیزات اضافی از این پادگان در هر مرحله از اخراج، منافقین به دنبال فروش تجهیزات نظامی خود هستند.
بر پایه این خبر، پس از اینکه منافقین متوجه شدند پلیس عراق اجازه انتقال هیچگونه لوازم و تجهیزات اضافی را به آنها نخواهد داد، جستجوهای خود را به منظور پیدا کردن مشتری برای تجهیزات پادگان اشرف که غالب آنها ادوات نظامی و جاسوسی هستند، آغاز کرده‌اند.
تجهیزات نظامی و جاسوسی منافقین توسط صدام در اختیار این گروهک قرار گرفته است، تا با کمک آنها به مزدوری برای دیکتاتور پیشین عراق بپردازند.

[url=http://www.ghatreh.com/news/nn9569353]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تخليه اردوگاه اشرف در شمال بغداد، اسناد همكاري نزديك اشغالگران آمريكايي با گروهك موسوم به مجاهدين خلق بدست آمده است.

به گزارش الف به نقل از العالم، اشغالگران آمريكايي در زمينه ذخيره سازي مقادير قابل توجه سوخت و سپردن طرح هاي بازسازي سود آور به گروهك تروريستي منافقين در عراق كمك مي كردند.

همكاري نزديك ارتش آمريكا با گروه تروريستي منافقين در شرايطي اتفاق افتاده است كه دولت آمريكا رسما مجاهدين خلق را گروهي تروريستي مي داند.
پيش از اين نيز هيلاري كلينتون با درخواست مكرر از دولت عراق براي باقي ماندن مجاهدين خلق در عراق، علنا به حمايت از اين گروه پرداخت و باقي مانده اعضاي آن را در پادگان ليبرتي در جنوب عراق اسكان داد.
دولت آمريكا هرچند مجاهدين خلق را گروهي تروريستي مي داند اما از اطلاعات اين گروه براي فشار بر پرونده هسته اي ايران و تهيه گزارش از وضع حقوق بشر در ايران استفاده كرده است. در نوروز امسال، دوتن از نمايندگان كنگره آمريكا كه از اعضاي سرشناس لابي صهيونيستي، از نمايندگان مجاهدين خلق در محل كنگره پذيرايي و نوروز امسال را جشن گرفتند.
پايگاه اطلاع رساني نداي حقيقت نيز به نقل از منابع مطلع محلي عرقي گزارش داد: ارتش آمريكا با مشاركت دادن گروه تروريستي منافقين در پرو‍ژه هاي بازسازي عراق، عملا به اين گروه كمك مالي مي كرده است.
از عراق همچنين خبر مي رسد در بازرسي ها و حفاري هاي بعمل آمده در اراضي اطراف پادگان اشرف، علاوه بركشف چندين گوردسته جمعي، ۴۰ الي۴۵ مخزن بزرگ ۲۰ الي ۳۰هزار ليتري سوخت عمدتا گازوئيل نيز كشف شده است بطوري كه گروه منافقين براي هشت سال مصارف گوناگون خود انواع سوخت را در كمپ اشرف ذخيره كرده بود. آمريكا تامين كننده اصلي سوخت براي گروهك تروريستي منافقين پيش از خروج از عراق به شمار مي رفت. پساز خروج ارتش آمريكا از عراق، فشار دولت عراق بر مجاهدين خلق براي تخليه اردوگاه اشرف و خروج از عراق بيشتر شد.
پس از سقوط صدام و حضور نيروهاي مردمي عراق در ساختمانهاي استخبارات صدام، فيلم هاي ويديويي مبادله پول و اطلاعات مناطق بمباران شده توسط ارتش عراق در جلسات سران مجاهدين و استخبارات صدام به دست آمده و منتشر شده بود.


[url=http://www.ghatreh.com/news/nn9576969]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس تصویر یک عضو سازمان تروریستی منافقین در حال زندە بە گور کردن کودک عراقی را منتشر کرد.[/b]
بە گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در منطقە کردستان عراق ، خبرگزاری فارس برای اولین بار سند تصویری دربارە جنایات سازمان تروریستی منافقین علیە ملت عراق و همکاری این گروهک تروریستی با رژیم بعث را منتشر می کند.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/13910203000025_PhotoL.jpg[/img]
این تصویر یک عضو سازمان تروریستی منافقین در حال زندە بە گور کردن یک کودک کرد عراقی در منطقە "گرمیان" را نشان می دهد.

در ماه مارس سال 1991 پس از جنگ خلیج فارس و بیرون رانده شدن نیروهای عراقی از کویت، کردهای عراقی در قیامی علیه حکومت صدام حسین که مورد حمایت آمریکا و متحدانش قرار گرفت، توانستند کنترل شهرهای کردنشین شمال عراق را در دست بگیرند و حکومت صدام را وادار به عقب نشینی به مناطق مرکزی نمایند.

در این میان شهر استراتژیک و نفت خیز کرکوک نیز به دست شورشیان کرد افتاد. اما به گفته نیروهای کرد عراقی، یک هفته بعد، نیروهای مجاهدین خلق ایران با پوشش کردی و پوسترهایی از مسعود بارزانی و جلال طالبانی وارد کرکوک شدند و در عملیاتی مشترک با ارتش صدام، شبه نظامیان و پیشمرگان کرد کرکوک را غافلگیر کردند و موجبات کنترل دوباره شهر کرکوک توسط حکومت بعثی‌ها را فراهم آوردند که در جریان آن به گفته نیروهای کرد عراقی، صدها تن از ساکنین کرد کرکوک، توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران کشته شدند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مجاهدين جنايات زيادي بر عليه مردم و کشور خودشون ايران و مردم عراق انجام دادند
منجمله شرکت در سرکوبي قيام مردم عراق. منتها عکس بالا که چند وقتي هست در نت ميچرخه بنظر من جعلي هست. اينکه اصلا چه دليلي داره مجاهدين از کار خودشون عکس بگيرند?
اون هم عکاس درست خودش توي گور وايستاده! در چهره پسرک کم چون زندست هيچ اثري از اضطراب ديده نميشه! به نظر من کاملا جعلي هست. البته جعلي بودن تصوير کمکي به شستشوي چهره جانوران مزاحم خلق نميکنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر اشتباه نکنم این تصویر قسمتی از فیلم سینمایی است به اسم (( نفوذی))

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
icon_smile :rose: آخه چطوری از رو این عکس که هیچیش معلوم نیست اینطوری نتیجه گرفتن ؟
به هر حال مرگ بر منافق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فیلم نفوذی رو ببینید بسیار خوش ساخت و عالی هست احتمال میدم این عکس از اون فیلم باشه چون دقیقا این بازیگر درش بازی می کنه در هیبت یک منافق زن.
کم فیلمی به این خوش ساختی و داستان قشنگ دیدم.خلاصه به دل من نشست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] [/b]

[size=4][color=#FF0000]آمريكا منافقين را از فهرست سازمان‌هاي تروريستي حذف كرد [/color][/size]
[color=#000080]مقامات عالي رتبه آمريكايي گفتند كه وزارت امور خارجه آمريكا تصميم گرفته است نام گروهك تروريستي منافقين را از فهرست سازمان‌هاي تروريستي وزارت امور خارجه اين كشور حذف كند. [/color]

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه «وال استريت ژورنال» ضمن اشاره به اين خبر گزارش كرد كه منافقين از سال 1997 به دليل اتحاد نظامي با صدام و فعاليت‌هاي تروريستي عليه مقامات آمريكايي در تهران در دهه 70 ميلادي در فهرست سازمان‌هاي تروريستي قرار گرفتند.

هزاران عضو اين گروهك تروريستي پس از خلع صدام در سال 2003 در پي حمله آمريكا به عراق تحت حفاظت آمريكا در نيروگاه اشرف قرار گرفتند و سركرده‌هاي اين گروهك مدعي خلع سلاح شدند.

منافقين در ماههاي اخير اردوگاه اشرف را رها كرده و به اردوگاه ليبرتي منتقل شدند تا از آنجا به كشورهاي ثالثي منتقل شوند.

براساس اين گزارش مقامات آمريكايي گفتند كه هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا اجازه حذف نام اين گروهك از فهرست سازمان‌هاي تروريستي وزارت امور خارجه آمريكا را داد و روز جمعه درباره نيت خود در اين خصوص به گنگره اطلاع داده است.

يك مقام عالي رتبه وزارت امور خارجه آمريكا گفت: اين كار به دليل سابقه (منافقين) تصميمي ساده نبود.

بنا بر اين گزارش تصميم در آستانه سفر محمود احمدي‌نژاد،‌ رييس جمهور ايران به نيويورك اتخاذ شده است.

عليرضا ميريوسفي، سخنگوي نمايندگي ايران در نيويورك روز جمعه گفت: اين يك گام اشتباه ديگر از سوي دولت آمريكا خواهد بود.

در پي شكايت منافقين به يك دادگاه فدرال در آمريكا و درخواست براي حذف آنها از فهرست تروريست‌ها، قاضي دادگاه تا اول اكتبر به كلينتون فرصت داده بود تا نام اين گروهك را حذف و يا در تعيين سازمان‌هاي تروريستي تجديد نظر كند.

كلينتون گفته بود كه در صورت خروج منافقين از اشرف و كاهش تنش ميان آمريكا در عراق به اين موضوع به شكلي مثبت نگاه خواهد كرد.

منبع: icon_cheesygrin
[url="http://isna.ir/fa/news/91070100154/%D8%A2%D9%85%D8%B1%D9%8A%D9%83%D8%A7-%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%81%D9%82%D9%8A%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%D9%8A%D8%B3%D8%AA%D9%8A"]http://isna.ir/fa/news/91070100154/%D8%A2%D9%85%D8%B1%D9%8A%D9%83%D8%A7-%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%81%D9%82%D9%8A%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%D9%8A%D8%B3%D8%AA%D9%8A[/url]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انتظار بیش از این ازشون نمیره!!
البته فرقی نداره.... مردم ایران به دلایلی بسیار متفاوت از دلایل امریکا منافقین رو گروه تروریستی میدونن و باهاش مبارزه میکنن...
منافقین هم فکر کنم بهتره دست از خریت بردارن و برگردن به وطن خودشون...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]اين خبر دور از انتظار نبود[/right]
[right]به هر حال آمريكايي ها از همه پتانسيل هاي موجود براي ضربه زدن به ايران استفاده مي كنند[/right]
[right]الان هم شاهد خوش رقصي اين خائنين در سوريه هستيم[/right]
[right]مسئولين هم بايد مراقب باشند كه بزودي اين اشرار خبيث تحركاتشون رو شروع مي كنند بخصوص كه داريم به انتخابات رياست جمهوري نزديك ميشيم اونم توي اين وضعيت بهم ريخته اقتصادي[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس بالاخره پول های مجاهدین خلق یک کارهایی کرد
این حرف در مورد پول به نقل از رسانه های غربی است
که یک بار با افراد سخنران صحبت کردند و آنها تایید کردند که برای حضور در آنجا پول دریافت می کنند
بعضی از طرفداران هم آفریقایی تبارهای نیازمند است
حیف منبعش دستم نیست و اگرنه می گذاشتم
اگر کسی داشت بگذارد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایا تنها اینها منافقن یا هر کی با حکومتش مخالف باشه. با مخالفت با حکومت که کسی منافق نمیشه مگر حکومت امام معصوم.
  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
    • توسط MR9
      موقعیت قرارگاه مرکزی منافقین :
       
      در 90 کیلومتری شمال بغداد ،پس از عبور از شهر "الخالص" به "قرارگاه  اشرف" خواهید رسید.این پادگان با وسعت6 در 8کیلومتر مربع تا سال 1365 هجری شمسی تحت عنوان "معسگر الخالص الخاص" محل استقرار یکی از تیپ های گارد ریاست جمهوری صدام حسین بود.این پادگان از شمال به انبارهای بزرگ مهمات و تسلیحات و یک روستای کوچک عراقی،از شرق به یک فرودگاه متروکه،از جنوب شرق به روستای "شیخ شنیف" ، از جنوب به یک مرکز مرغداری و از غرب به جاده بغداد- کرکوک محدود شده است."اشرف بزرگ" 12*10 کیلومتر مربع است  که پادگان اشرف و زمین های اطراف آن را شامل می شود.
       
        
       
       
       
       
      پس از اخراج مسعود رجوی به عراق و ملاقات او با صدام حسین ، این پادگان بطور کامل تحویل گروهک منافقین  شد و  آنها پایگاه های خود در سلیمانیه و کرکوک را جمع آوری کرده و از سال 1366 هجری شمسی تحت عنوان به اصطلاح "ارتش آزادیبخش ملی " در این محل تجمع کنند.
      در کیلومتر 90 جاده قدیم بغداد-کرکوک انشعابی از قسمت شرقی، شما را به درب اصلی پادگان اشرف هدایت خواهد کرد.شمال و جنوب این جاده آسفالته و فرعی محل استقرار 2 گردان ارتش صدام حسین ،گروهان رادار،گروهان موشکی پدافند هوایی و مقر سازمان استخبارات صدام حسین است که در نزدیکی ورود به پادگان قرار دارد.از سال 1365 شمسی تا زمان سرنگونی صدام  حسین ،نقش این نیروها پدافند هوایی،حفاظت بیرونی و کنترل ورود و خروج به پادگان اشرف بود .
       
       
        
       
       
      مرصاد ، کمینگاه منافقین 
      ببرها وارد می شوند :
       
      اگر چه نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران ( ارتش  جمهوری اسلامی ایران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ، بسیج و..)  در جریان عملیات مرصاد ، شکست سنگینی بر پیکره گروهک منافقین وارد آورد ، بازماندگان فرقه رجوی ، مجدداً نیروی های باقی مانده خود را در قرارگاه های  متعدد خود در عراق ، جمع آوری و با حمایت رژیم بعثی ، فعالیتهای خود را از سر گرفتند . اما بدنبال شکست مفتضحانه رژیم بعثی حاکم بر بغداد در مقابل تهاجم گسترده نیروهای ائتلاف به منظور بازپس گیری کویت در ماه مارس 1991 و بغرنج شدن وضعیت در این کشور که همراه با بروز تشنجات و حرکتهای مسلحانه در شمال و جنوب آن گردید ، باعث شد تا گروهک منافقین  با یک بن بست غیر قابل تصور مواجه گردد .
       
       

       
       
      به همین دلیل ، تروریستهای مسلح این گروهک ، دست به تحرکات جدیدی در داخل خاک ایران زده و در یکم آوریل 1991 ، با استفاده از شرایط حاد منطقه ، یکسری اقدامات مسلحانه تروریستی  در غرب ایران ، بویژه ارتفاعات استان کرمانشاه  را رقم زدند که موجبات به شهادت رسیدن صدها نفر از شهروندان کرد ساکن در این منطقه را فراهم آورد .
      بنابراین در پاسخ به شرارتهای این گروهک تروریستی ، در بامداد روز 5 آوریل ، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  با استفاده از 9 فروند جنگنده- بمب افکن F-4E ، جمعی پایگاه سوم شکاری (TFB-3)  یک ضربت اساسی را به پادگان اشرف که قرار گاه مرکزی این گروهک بشمار می رفت ، وارد آورد که درعمق 80 کیلومتری داخل خاک عراق و در 28 کیلومتری شمال شهر  خالص  قرار داشت . 5 دقیقه بعد از این حمله ، 9 فروند جنگنده- بمب افکن F-5E جمعی پایگاه چهارم شکاری (TFB-4) بقیه تاسیسات این قرار گاه را با مهمات سنگین مورد حمله قرار دادند که براساس اطلاعات منتشر شده ، تلفات گسترده ای را موجب گردید .
       

       
       
      با این حال ، در جریان این حمله غافلگیرانه  ، خدمه یکی از فانتوم های شرکت کننده ( سریال 6688-3) موفق به اجرای صحیح مانور POP-UP نگردید و هر دوخدمه مجبور به اجکت شده و توسط شبه نظامیان مستقر در منطقه  بازداشت و بسرعت به دولت عراق تحویل داده شدند
       
       

       
      بقایای فانتوم ساقط شده نیروی هوایی به سریال 6688-3
       
       
      در شمال عراق ، دولت ترکیه که سالهاست در حال جنگ غیر رسمی با شورشیان حزب کارگران کرد که به شکل محرمانه از حمایتهای اطلاعاتی و تسلیحاتی دولت وقت عراق بهره می برد ، قرار داشت ، به منظور سرکوب این شورشیان ، چندین عملیات رزمی را در امتداد مرز با ایران ، طراحی و اجرا نمود .
       

       
       
      در جریان این عملیات رزمی ، فانتوم های  نیروی هوایی ترکیه بارها و بارها حریم هوایی ایران را مورد تجاوز قرار داده و نقض نمودند و در این سو ، در موارد متعددی  ، رادار مراقبت منطقه ، هشدارهای لازم را به ترکها ارسال نمود ولی علی الظاهر نیروی هوایی ایران هرگز عملیات رهگیری را اجرا ننمود . این مساله  را می توان بدین دلیل تشریح نمود که  تایگرهای مستقر در پایگاه دوم شکاری ،اگر چه بسیار سریع تر از فانتوم های ترک بودند اما بدلیل اینکه  تیم های ضربتی نیروی هوایی ترکیه توسط جنگنده های F-16C این نیرو  اسکورت می شدند ، حضور تایگر عملاً بی اثر بشمار می رفت . به همین علت ، فرماندهی وقت نیروی هوایی ایران تصمیم گرفت تا سازمان رزم پایگاه دوم شکاری را با اعزام جنگنده های MIG-29 که به تازگی از اتحاد شوروی تحویل گرفته شده بودند ، تقویت نماید .
       
       

       
       
      اعزام فالکروم های تهرانی  ، اگر چه در ابتدا به شکل موقت به این پایگاه مامور شده بودند ، اما با تغییر شرایط ، این استقرار به شکل دائمی در آمد و اسکادران 22 تاکتیکی نیروی هوایی (TFS-22) با حضور میگ های روسی تشکیل گردید و از آن سو ، تمامی  تایگرهای موجود در این پایگاه (F-5E) به اسکادارن 21 تاکتیکی (TFS-21) انتقال یافتند .
       
      با فروکش کردن آتش جنگ در آسیای جنوب غربی ، شرایط تقریباً به حالت عادی بازگشت ، اما این آرامش زیاد بطول نیانجامید ، چرا که در سال 1994 ، گروهگ منافقین مجدداً با اعزام تیم های ترورویستی بداخل کشور ، به شکل منظم دست به تخریب ، ترور مردم عادی و شماری از مقامات ارشد نظامی و غیر نظامی  زدند .
       
       

      سپهبد شهید صیاد شیرازی 
       
       
      د رنتیجه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، مجدداً ماموریت یافت تا حملات هوایی خود را علیه قرارگاه مرکزی این گروهک در داخل خاک عراق ، از سر بگیرد .
      این ماموریت کمتر شناخته شده ، توسط یکفروند جنگنده- بمب افکن F-5F و سه فروند جنگنده – بمب افکن F-5E جمعی پایگاه دوم شکاری در 9 نوامبر 1994 اجرا گردید . در این حمله جمعاً 16 تیر مهمات هوا به زمین مارک-82 به روی هدف حمل شد و پرنده های رزمی با موفقیت کامل و بدون خسارت جانبی ، ماموریت خود را به انجام رساندند .
       
       

       
       
      اما بدلیل اینکه این حمله غافلگیرانه  در داخل محدوده موسوم به منطقه پرواز ممنوع (NO FLY ZONE) شمال عراق که توسط ایالات متحده و بریتانیا حفاظت می گردید ، انجام شد ، به محض اطلاع از وقوع این حمله ، 20 فروند جنگنده  متحدین شامل  جنگنده – بمب افکن های F-16  و F-15 نیروی هوایی ایالات متحده به منظور رهگیری این دسته پروازی از پایگاه های خود واقع در خاک ترکیه به پرواز در آمدند که با توجه به پایان ماموریت دسته رزمی نیروی هوایی ایران ، برخوردی میان این دو پیش نیامد . 
       

       
       
       
      پی نوشت :
       
      1- پلان های رزمی ارائه شده در این تاپیک در سطح وب وجود ندارد و توسط مترجم طراحی شده است 
      2-  در این انجمن ، بیشتز از حماسه های گردان های تامکت و فانتوم گفته شده ، باشد که  این تاپیک گوشه ای از حماسه های تایگرهای مظلوم نیروی هوایی که تلفات قابل توجهی را هم در جنگ تحمیلی متحمل شده است ، بیان نماید .
       
       
       
      منبع : با اندکی تصرف ، IRANIAN TIGERS AT WAR  BY BABAK TAGHVAEE
       
       
        این مجموعه با صرف زمان ترجمه  شده است ،
      بنابراین ، هر گونه برداشت با ذکر منبع (MILITARY.IR) خواهد بود . 
      در غیر اینصورت ، برداشت کننده  ، عرفاً و شرعاً ، مسئول خواهد بود .
       
       مترجم : MR9      
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.