F14AA

عملیات اپرا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts




جسارته بزرگوار.
البته فكر كنم منظور شما از واژه‌ي «هواپيماهاي عراقي»، «هواپيماهاي اسرائيلي» بوده باشه.

ولي موقع خوندن اون كتاب، به ذهنتون خطور نكرد كه اساساً «بصره» چه ارتباطي به اين داستان داره؟
شما در طول اين نقشه، كوچكترين اثري از بصره مي‌بنيين كه اين بنده خدا هواپيماهايي رو كه در ارتفاع پست و خارج از محدوده‌ي رادارها پرواز مي‌كردن رو نه تنها ديده، كه شناسايي هم كرده؟
كه بعد بخواد گزارش هم بده و اونا هم بگن كاري به اين قضيه نداشته باش و قطع كن؟!

ضمن اينكه صدام مغز درازگوش ميل كرده بود كه نيروگاه آماده‌اش رو با هماهنگي خودش نابود كنه؟
شما خودت باشي چنين كاري رو انجام مي‌دي؟!
بعد هم اين چه مظلوم‌نمايي‌اي مي‌شه براي صدام كه بخواد پولي هم از بابتش بگيره؟! اعراب پول بدن كه صدام نيروگاه هسته‌اي بسازه؟!

-------------------------------------------------------

شايد اون افسر اين بنده خدا جناب تيجاني رو سر كار گذاشته باشه. والا فكر كنم تنها شنيدن اين ادعا، براي سنجش صحت يا عدم صحت اون كفايت كنه.
دوستان امروز داشتم کتاب سفرهاو خاطره هاي دکتر تيجاني نويسنده کتاب مشهور آنگاه هدايت شدم رو ميخوندم! ايشون در قسمت سفر به عراق به اين قضيه اشاره اي کرده!

داستان به طور خلاصه اينه که ايشون در عراق مدتي مهمان يک افسر عراقي شيعه بوده که در بخش رادار در بصره کار ميکرده! اين افسر ميگه من هواپيماهاي عراقي رو در بصره شناسايي کردم!! بعد با مرکز فرماندهي تماس گرفتم و گزارش دادم اما اونا گفتن گوشي رو قطع کن و کاري به اين کارها نداشته باش!
در نهايت اين فرد اينطور نتيجه گرفته بود که صدام با فرانسوي ها و اسرائيلي ها ساخت و پاخت کرده که به اين صورت يه مظلوم نمايي بشه و بتونه عرب هاي حاشيه خليج فارس رو بيشتر بچاپه و انگار فرانسه هم تعهد کرده بود که بعدا دوباره اين رو بازسازي کنه براش!
اين نقل به مضمون از مطلب کتاب هست و درست و غلط و يا پذيرفتنش با دوستانه!



با سلام خدمت دوستان به نظر بنده حمله ایران به این نیروگاه کار اونو تموم کرده بود به نقل از یکی از فرمانده هان نیروی هوایی و یکی از خلبانان قدیمی فانتوم که درباره این عملیات گفته بود: اگر خسارت یک حمله هوایی بوسیله 12 بمب 500 پوندی بر روی هدفی کوچک مانند اوسیراک کم بوده است، حتما هواپیماهای ما در طول جنگ مانند مرغان ابابیل فقط سنگ بر سر عراقی ها می ریخته اند. ضمن اینکه عکسهای هوایی که چند روز بعد از نیروگاه گرفته شد نابودی بالای اونو تایید میکرد و اینکه اگر این حمله موفق هم نمی شد حتما ایران برای این نیروگاه حمله مجدد در سریع ترین زمان ممکن رو تدارک می دید چون نابودی اون ضروری بود
و در واقع اسرائیل برای این که مخالفت خودشو با ادامه ساخت این نیروگاه به عراق و فرانسه ثابت بکنه حمله کرد و علت اینکه دوباره عراقی ها غافلگیر شدند این بود که اصلا فکر نمی کردند که ایران بخواد به این نیروگاه حمله بکنه و غافل از اینکه این اسرائیل هستش که میخواد از این فرصت استفاده بکنه و برای همین بود که پدافند عراق جا موند و دومین حمله به اسیراک انجام شد و بنده معتقدام که عراق حتی در صورت اطلاع هم مانع این حمله نمی شد چون قبلا تخریب شده بود و اینکه صدام که همیشه به ایران انگ اتحاد با رژیم اسرائیل رو میزد حالا میتونست با یک قیافه حق به جانب در بین کشورهای اسلامی و مستقل ایران رو منزوی بکنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت دوستان

 

حمله به ریسمان های خورشید

 

6-8-2021_12-53-41_PM.jpg

 

 

در اواخر دههٔ ۱۹۷۰ عراق  یک راکتور هسته ای کلاس اوسیریس  را از فرانسه  خریداری کردو بلافاصله پس  از آن ،  واحد اطلاعات نظامی ارتش  رژیم صهیونیستی دریافت که هدف اصلی از خرید این راکتور ،  تولید  پلوتونیوم  برای پیشبرد برنامهٔ هسته ای نظامی  عراق بوده  و علاوه برآن ، براساس محاسبات صورت گرفته ، کارشناسان نظامی بدین باور رسیده  بودند که ، تابستان سال ۱۹۸۱ ،  آخرین فرصت برای نابودی راکتور ،  پیش از بارگیری سوخت هسته‌ای خواهد بود .

بنابراین ، برنامه ریزی های لازم برای حمله به این هدف محافظت شده در قلب عراق ، برعهده  ژنرال ابیعام صلع گذاشته شد . با این حال ، آنچه که در اینجا مورد توجه قرار خواهد بود ،خلبانان نیروی هوایی رژیم صهیونیستی است که در عملیات اپرا شرکت داشتند .  پس از گذشت دو دهه از انجام این عملیات ، تصاویر  برخی از خلبانان و طراحان آن منتشر گردید که از آن‌جمله می‌توان به ژنرال  دان حالوتس و ایلان رامون نخستین فضانورد اسرائیلی که در حادثه انفجار فضا پیمای کلمبیا کشته شد، اشاره کرد.

 

بنابراین ،  تصویر فوق ، برای نخستین بار پس از گذشت بیش از 20 سال از اجرای این عملیات غافلگیرانه در سال 2004 منتشر گردید . این تصویر لحظاتی قبل از پرواز فالکون ها و ایگل های اسراییلی به قلب خاک عراق گرفته شده است :

 

از راست به چپ ، از ردیف جلو : زیو راز ، آموس یالدین

                         ردیف دوم : دوبی یافی ، هاگای کاتز

                         ردیف سوم : امیر ناچومی ، ایفتاچ اسپکتور

                         ردیف چهارم : ریلیک شافیر ، ایلان رامون

 

 

پی نوشت : واژه " ریسمان های خورشید " از سخرانی صدام حسین ، رییس جمهور معدوم عراق ، در برابر نظامیان این کشور قبل از حمله به کویت برگرفته شده است .

 
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.